abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2011 @ 22:07:58 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99770379
KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Van onze vrienden van Tweakers

quote:
Vodafone gaat per 1 augustus een abonnement aanbieden waarbij roaming binnen de bundel valt, blijkt uit interne info van de provider. Daarnaast vervalt het Bellen-abonnement en verlaagt de telco datalimieten voor Bel+SMS+Web-abonnementen.

Dat blijkt uit informatie die Vodafone intern heeft verspreid en waar Tweakers.net inzage in heeft gekregen. De huidige B+S+W-abonnementsvorm, waarin bellen, sms'en en internet gecombineerd zijn in één abonnement, kennen slechts kleine prijswijzigingen, maar krijgen wel sterk verlaagde datalimieten: bij het goedkoopste abonnement krijgt de klant 100MB data, wat in combinatie met een zogenaamde dataverdubbelaar op 200MB uitkomt.

De datalimiet loopt bij duurdere abonnementen op in stappen van 100MB, waarbij de duurste variant een limiet van 900MB kent. Momenteel heeft het goedkoopste abonnement een limiet van 250MB, terwijl alle duurdere varianten over 1GB-datalimiet beschikken. De internetsnelheid bedraagt bij alle abonnementen 3,6Mbps, en voor tethering moet een extra bundel worden afgesloten. Wel kunnen gebruikers 100MB extra data bijkopen voor 2,50 euro. Gebruikers hoeven alleen te betalen als ze ook daadwerkelijk meer data verbruiken dan toegestaan is binnen de bundel.

Daarnaast zou met B+S+W bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals met Skype en Whatsapp, niet toegestaan zijn. Dit lijkt wettelijk niet toegestaan, omdat in de Telecomwet netneutraliteit is opgenomen. Daardoor mogen providers niet specifieke internetdiensten afknijpen of blokkeren. Vodafone vraagt 15 euro per maand extra voor gebruik van diensten zoals Skype en Whatsapp. Voor sim-only moet 22,50 euro per maand extra worden betaald.
Prijzen en uitgebreider bericht in http://tweakers.net/nieuw(...)ming-abonnement.html

Het is nu wachten op T-mobiel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:16:30 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99770844
Het zijn ook net drugsdealers die telecombedrijven. Eerst jullie allemaal verslaafd maken met goedkope shit en vervolgens de prijzen verhogen!
The End Times are wild
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:19:48 #3
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99771035
Wil nog wel eens zien hoe Vodafone hiermee weg gaat komen:

quote:
Vodafone vraagt 15 euro per maand extra voor gebruik van diensten zoals Skype en Whatsapp. Voor sim-only moet 22,50 euro per maand extra worden betaald.
pi_99771126
ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl
pi_99771151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:07 schreef borisz het volgende:
KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Van onze vrienden van Tweakers

[..]

Prijzen en uitgebreider bericht in http://tweakers.net/nieuw(...)ming-abonnement.html

Het is nu wachten op T-mobiel.
Op zich logisch natuurlijk. Ze lopen een hoop omzet mis door dergelijke gratis communicatiediensten.
pi_99771178
Als technologische ontwikkelingen (WhatsApp, Skype) het business model van telco's ondermijnen en de Tweede Kamer telco's verbiedt hun business model aan te passen dan gaat de prijs omhoog. Sim-pel.

Maar het maakt allemaal geen drol uit. Voor Jan met de Pet zullen de kosten ongeveer hetzelfde blijven. Voor de zware gebruikers is het vervelend: Zij gaan meer betalen. Maar mensen laten betalen voor hetgeen ze gebruiken is nooit zo gek.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_99771236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:19 schreef mustisuc het volgende:
Wil nog wel eens zien hoe Vodafone hiermee weg gaat komen:

[..]

Dit is inderdaad niet conform de nieuwe telecomwet.

Edit: Nouja, het is verboden om bepaalde diensten te blokkeren of beperken. Het is an sich niet verboden om een abonnement te verkopen waarin je van bepaalde diensten geen gebruik mag maken. Maar zou het ook toegestaan zijn om klanten die het toch doen het contract op te zeggen? Feitelijk blokkeer of beperk je bepaalde soorten verkeer dan niet in een technische zin.

[ Bericht 26% gewijzigd door iehlaak op 21-07-2011 22:29:09 ]
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:32:51 #8
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99771702
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:23 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dit is inderdaad niet conform de nieuwe telecomwet.

Edit: Nouja, het is verboden om bepaalde diensten te blokkeren of beperken. Het is an sich niet verboden om een abonnement te verkopen waarin je van bepaalde diensten geen gebruik mag maken. Maar zou het ook toegestaan zijn om klanten die het toch doen het contract op te zeggen? Feitelijk blokkeer of beperk je bepaalde soorten verkeer dan niet in een technische zin.
Ze blokkeren gewoon het protocol waar Whatsapp gebruik van maakt, zo werkt het ook met skype, waar je alleen maar wat ruis hoort als je er toch mee belt. In zoverre hoeft Vodafone dus geen contracten te annuleren.
pi_99772007
Ik denk dat ik morgen nog snel een abbo afsluit, heb altijd prepaid gehad en was van plan om volgende maand maybe een abbo te gaan afsluiten. Ik neem aan dat de oude voorwaarden dan nog gewoon gelden als het abbo nog voor aug. wordt goedgekeurd ?

Verder vraag ik me af hoe vodafone dit gaat verantwoorden tegen die netwerkneutralisatie ? Er mocht toch geen verbod op skype en whatsapp komen ?
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_99772168
Heb momenteel Bel+SMS+Web 200 met 1 GB datalimiet. Dat verlaagt vodafone naar 200 MB (in combinatie met de dataverdubbelaar wordt dat 400 MB). :').
pi_99772243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:32 schreef mustisuc het volgende:

[..]

Ze blokkeren gewoon het protocol waar Whatsapp gebruik van maakt, zo werkt het ook met skype, waar je alleen maar wat ruis hoort als je er toch mee belt. In zoverre hoeft Vodafone dus geen contracten te annuleren.
Dat is niet gezegd. Men zegt alleen "Daarnaast zou met B+S+W bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals met Skype en Whatsapp, niet toegestaan zijn.". Dat wil niet zeggen dat men pro-actief gaat blokken of shapen.
pi_99772282
Overigens is een datalimit van 1Gb/maand redelijk veel. Bekijk maar eens op je telefoon hoeveel data je binnenhaalt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:55:52 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99772951
ik ruik kartelvorming

ik heb nog steeds ze zorgeloos internet blox, geen limiet, geen fup.
pi_99773679
Ach, dat internetten met een mobiel telefoontje kan worden vermeden, tenzij je voor je werk veel bereikbaar moet zijn maar dan zal de werkgever het zeker wel vergoeden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:23:18 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99774656
Het is gewoon niet reeel om te verwachten dat onbeperkt internet voor 20 euro voor eeuwig zou zijn. Daar moest geld bij. Dat geld kwam van gewoon bellen en SMS-en.
Als dat niet meer gebeurt, en Whats-app diensten mogen niet geblokkeerd worden, dan ga je dus veel betalen per megabyte. Dat is simpel.

Jammer voor de mensen die nu voor 20 euro per maand helemaal klaar waren, maar daar is gewoon zo'n netwerk niet van te onderhouden, laat staan toekomstige investeringen doen.
The End Times are wild
pi_99774715
Geldt dit allemaal ook als je al een abbo hebt? Dat kunnen ze toch niet zomaar maken ?!
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:30:00 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99775032
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:24 schreef Markster het volgende:
Geldt dit allemaal ook als je al een abbo hebt? Dat kunnen ze toch niet zomaar maken ?!
Nee, pas als je weer een nieuw abbo moet afsluiten.
The End Times are wild
pi_99775781
quote:
Het is gewoon niet reeel om te verwachten dat onbeperkt internet voor 20 euro voor eeuwig zou zijn. Daar moest geld bij. Dat geld kwam van gewoon bellen en SMS-en.
Als dat niet meer gebeurt, en Whats-app diensten mogen niet geblokkeerd worden, dan ga je dus veel betalen per megabyte. Dat is simpel.

Jammer voor de mensen die nu voor 20 euro per maand helemaal klaar waren, maar daar is gewoon zo'n netwerk niet van te onderhouden, laat staan toekomstige investeringen doen.
Dat verhaal valt prima te volgen maar dat roept wel de volgende prangende vraag op: hoeveel is de prijs van het bellen en SMS'en verlaagd?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:46:16 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99775856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat verhaal valt prima te volgen maar dat roept wel de volgende prangende vraag op: hoeveel is de prijs van het bellen en SMS'en verlaagd?
Als dat in één bundel zit met internet is dat moeilijk te zeggen. Volgens mij krijg je er nu heel veel bellen en sms bij. Als je alleen bellen en SMS neemt zal de prijs wel gelijk gebleven zijn.
The End Times are wild
pi_99779267
:)
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:27:31 #21
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_99780348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet, waarschijnlijk. Ik heb een maand geleden mijn Vodafone abbo verlengt en betaal ¤ 39,95 voor 275 min/sms met een 1 Gb databundel. Gezien de tabel op Tweakers zou ik dus met een vergelijkbaar nieuw abbo ongeveer hetzelfde betalen, maar dan met een datalimiet van 500 Mb.

Het lijkt erop dat ze de datalimieten nog wat verder aanscherpen. Maar goed die 500 Mb kom ik nevernooit niet aan. Ik heb deze maand voor 87 Mb aan data verstookt, omdat ik mijn gebruik mobiel zich beperkt tot surfen en email. En ik gebruik zo veel mogelijk wifi waar dat voorhanden is.

Als je onderweg films of muziek wil streamen is dat prima, maar dan betaal je daarvoor. Wat LXIV zegt dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:43:41 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_99780810
Who needs whatsapp. Die messagedienst zit vanaf september geïntegreerd in iOS 5 van de iPhone. En anders gaan we toch gewoon online op Gtalk? Ze kunnen niet alles afknijpen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:44:18 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_99780829
Plus dat Skype over 3G lagt, krast en piept. Sowieso geen gesprek mee te voeren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2011 @ 06:01:05 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_99783262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 01:43 schreef Skv het volgende:
Who needs whatsapp. Die messagedienst zit vanaf september geïntegreerd in iOS 5 van de iPhone. En anders gaan we toch gewoon online op Gtalk? Ze kunnen niet alles afknijpen.
Behalve dat het niet te doen is, mag het van alle kanten niet.

Dit zijn toch gewoon prijsafspraken of zie ik dit verkeerd? :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_99783423
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 06:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Behalve dat het niet te doen is, mag het van alle kanten niet.

Dit zijn toch gewoon prijsafspraken of zie ik dit verkeerd? :')
Nee, datalimietafspraken, dus mooie maas in de wet :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')