Top, ga ik ff kijken! In verband met mijn nieuwe huisquote:
Die zijn gescheiden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:21 schreef Tamashii het volgende:
Wauw. Wat een huis joh!
Is er iets bekend waarom de mensen die daar nu wonen weg gaan?
Ben benieuwd wanneer de kinderen het snappenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:27 schreef knorretje het volgende:
[..]
dan hebben we straks een naaihok en een FOK!hok
Strak.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:04 schreef Danny het volgende:
Woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken (links de Gaggenau stoomoven + Oven en bij de kraan de Quooker voor direct kokend water)
[ afbeelding ]
Nog overwogen gewoon de kids om te draaien ipv de kamers?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:04 schreef Danny het volgende:
Slaapkamer voor Jayden (ja, die roze muur krijgt een andere kleur)
[ afbeelding ]
Slaapkamer voor Alicia (ja, die blauwe muur krijgt een andere kleur)
[ afbeelding ]
Zo dan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:04 schreef Danny het volgende:
Ok, foto's van de huidige situatie van ons nieuwe huis. Deze foto's zijn dus niet van onszelf en het interieur is ook niet van ons (behalve de Bulthaup met Gaggenau en de badkamer natuurlijk)
Woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken (links de Gaggenau stoomoven + Oven en bij de kraan de Quooker voor direct kokend water)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werkkamer:
[ afbeelding ]
Badkamer:
[ afbeelding ]
Ouderslaapkamer (met de inloopkast...)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja, maar geen optie. Alicia kan slecht tegen zon en de nu roze kamer heeft de middag+avondzon. Daarnaast grenst de blauwe kamer aan de badkamer en dat maakt het handig om mettertijd de leiding door te trekken zodat ze een fonteintje in haar kamer kan hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nog overwogen gewoon de kids om te draaien ipv de kamers?
En een dikke gezinsautoquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Q. het volgende:
Leuk, gefeliciteerd!"
Een VINEX-wijk, wat ben je toch ook eigenlijk een burger.
Fraai hoor!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:04 schreef Danny het volgende:
Ok, foto's van de huidige situatie van ons nieuwe huis. Deze foto's zijn dus niet van onszelf en het interieur is ook niet van ons (behalve de Bulthaup met Gaggenau en de badkamer natuurlijk)
Woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werkkamer:
[ afbeelding ]
Badkamer:
[ afbeelding ]
Ouderslaapkamer (met de inloopkast...)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vakantie vaak richting Landal Greenparks.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
En een dikke gezinsauto
En op de camping
Klinkt goedquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Danny het volgende:
[..]
En vakantie vaak richting Landal Greenparks.
En daar gaan we ook bowlen.
En zondags gaan we wel eens een stukje rijden en dan hebben we een tas met broodjes gebakken ei bij ons.
Laat ons maar burgerlijk zijn. Bevalt me prima namelijk...
Burgerlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Danny het volgende:
[..]
En vakantie vaak richting Landal Greenparks.
En daar gaan we ook bowlen.
En zondags gaan we wel eens een stukje rijden en dan hebben we een tas met broodjes gebakken ei bij ons.
Laat ons maar burgerlijk zijn. Bevalt me prima namelijk...
Dit topic gaat ook over zijn derde huis.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:10 schreef Poepoog het volgende:
Lul niet man, je hebt een Villa in Wassenaar.
Mensen die in dit topic trappen...
Ik hou het allemaal niet bij. Ik heb geruchten gehoord dat FOK! de 27% van RTL van John de Mol gaat overnemen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Dit topic gaat ook over zijn derde huis.
ik heb genoeg aan de 73% die ik al heb...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ik hou het allemaal niet bij. Ik heb geruchten gehoord dat FOK! de 27% van RTL van John de Mol gaat overnemen.
Een deel daarvan zal ws worden opgeofferd ten gunste van een sauna.quote:
Ik vind die bank ook mooi hoor. De keuken niet trouwens.quote:En de apparatuur vd keuken + de bank (helaasch)
quote:Kun je de kids niet beter van kamer laten ruilen?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Danny het volgende:
ja, maar geen optie. Alicia kan slecht tegen zon en de nu roze kamer heeft de middag+avondzon. Daarnaast grenst de blauwe kamer aan de badkamer en dat maakt het handig om mettertijd de leiding door te trekken zodat ze een fonteintje in haar kamer kan hebben.
Arme Knorretjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Een deel daarvan zal ws worden opgeofferd ten gunste van een sauna.
[..]
Ik vind die bank ook mooi hoor. De keuken niet trouwens.
[..]
[..]
hoe we het precies willen gaan doen weten we nog niet, sauna staat ergens halverwege het lijstje van wensen, dus dat zien we tegen die tijd wel. Overigens grenst de inloopkast aan een buitenmuur en het dak, dus hopen we daar gebruik van te kunnen maken wat betreft evt ventilatie. Niet iedere sauna kan er zomaar en een IRsauna willen we niet, maar denk en hoop dat we wel een tussenweg kunnen vinden. Hij hoeft ook niet groot te zijn, we zijn maar met z'n tweetjes, de kinderen hebben het tot nu toe nog nooit kunnen waarderen en op het moment dat ze het wel gaan waarderen willen ze hoogstwaarschijnlijk niet meer met mams of paps.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Arme Knorretjehoe ga je die sauna qua ventilatie enz.verzorgen?
Het is een soort van 2e badkamer idee qua water/damp etc.
Gurbquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:22 schreef knorretje het volgende:
Nu kwamen wij uit bij asko en behalve dat die duur zijn, komen we niet veel ervaringen tegen... dus hier iemand misschien een trotse eigenaar ?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:09 schreef Gurb het volgende:
Ik heb een asko wasmachine, niet goedkoop, maar wel erg stil
tnxquote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:17 schreef pro2call het volgende:
zijn dit die woningen aan de Houtwalstraat? zoja die zijn zeer mooisucces daar
Dat lijkt me echt enorm goed voor de luchtwegen, verbrand piepschuim in combinatie met verf uit een spuitbus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:56 schreef knorretje het volgende:
[..]
hier kun je de rotsenwand beter zien
[ afbeelding ]
wel leuk dat je erover begint, wij zaten van de week te kijken of het mogelijk was in zijn nieuwe kamer een klimmuur te maken. De rotsenwand in zijn huidige kamer is niet dragend (ik heb die rotsen gemaakt door piepschuim te branden en te bewerken met spuitbussen)
-1 irrelevantquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt enorm goed voor de luchtwegen, verbrand piepschuim in combinatie met verf uit een spuitbus.
Mwah misschien iets om in gedachte te houden bij het inrichten van de nieuwe kamers.quote:
Je kent het concept "ventileren" niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:39 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mwah misschien iets om in gedachte te houden bij het inrichten van de nieuwe kamers.
Verder erg mooi huis met een nette basis (keuken, badkamer, c.v installatie).
geen oprit helaasquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:48 schreef rubje het volgende:
Succes met de verhuizing en ik neem aan dat het succes van FOK!
ook deels te maken heeft met het verkrijgen van een ander,beter en groter huis en betere buurt?
Oh...is de oprit en garage ruim genoeg voor je SUV Danny?
Die zou je wel kunnen maken toch, die 3 parkeerplaatsen horen toch bij t huis?quote:
Stofdeeltjes ventileer je niet weg.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je kent het concept "ventileren" niet?
Leuk pand volgens mij. Succes met de verhuizing!
nee, die zijn van de gemeente (en aangezien hiervan niets voor de schermen staat graag verder in het andere topic)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die zou je wel kunnen maken toch, die 3 parkeerplaatsen horen toch bij t huis?
Oh ik zou juist de tv op de plek van de piano zetten (of is het een keyboard?).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:59 schreef knorretje het volgende:
ff gespeeld met floorplanner.....
[ afbeelding ]
het stukje bij de piano zou dan de speelhoek van de kinderen zijn, met 2 opberg/boekenkastjes en een tafeltje
dat hebben we een aantal keren geprobeerd, maar dat stukkie is 'maar' een kleine 3.2m dus zaten we erg te klieren met de bank (met 1 bank zouden we tevreden zijn overigens, die tweede is er bijgekomen om de hoek meer af te scheiden van het eetgedeelte).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh ik zou juist de tv op de plek van de piano zetten (of is het een keyboard?).
Dan zie je hem alleen als je het 'wil' en niet iedere keer als je de kamer in loopt.
Ik weet alleen niet of dat qua akoestiek veel uitmaakt voor de piano.
Ja,zo bedoel ik het.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:07 schreef knorretje het volgende:
[..]
dat hebben we een aantal keren geprobeerd, maar dat stukkie is 'maar' een kleine 3.2m dus zaten we erg te klieren met de bank (met 1 bank zouden we tevreden zijn overigens, die tweede is er bijgekomen om de hoek meer af te scheiden van het eetgedeelte).
[ afbeelding ]
dan mis ik dus een beetje het speelhoekje van de kinderen in deze (maar zou ik wel een grotere eethoek kunnen nemen. Of bedoelde je het niet zo ?
Dat felrode achter de bank. Kun je op die plek misschien een speeltafel maken voor de kinderen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:47 schreef knorretje het volgende:
het is gewoon echt belachelijk, hebben we dadelijk zo'n enorme woonkamer en nog is het moeilijk om een juiste opstelling te vinden waarbij we allemaal een plekje hebben. het speel plekje hoeft inmiddels niet meer enorm groot te zijn, ze spelen steeds meer op hun eigen kamer, maar wil het ze ook niet bij voorbaat ontnemen.
En ik deel liever geen kast met de kinderen want opruimen zoals mama het wil hebben gebeurd toch niet (ben al blij dat ze het tenminste op hun manier opruimen)
een 3 zits bank is het minimale waar me mee uit kunnen, (we hebben nu een twee zitter en das tijdens film kijken met z'n allen behoorlijk krap aan het worden) het liefst gecombineerd met een voetenbank of anders een hoek zoals op de plattegrond.
edit: doorgegaan met het eerste 'ontwerp' en toch de kinderhoek kleiner gemaakt, tafel eruitgegoooid (ze kunnen prima aan de eettafel als ze dat willen) en de kasten uit de 'loop'route gehaald.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn dat opberg banken of heb ik het mis?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat felrode achter de bank. Kun je op die plek misschien een speeltafel maken voor de kinderen?
Niet vervelend om met het eten heel de kamer door te moeten naar de eettafel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:50 schreef Danny het volgende:
En wat doe je zoal die laatste dagen voordat je de sleutel krijgt?
Floorplanneren!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We weten in ieder geval dat we voor een modulair opgebouwde bank en kasten gaan zodat we de mogelijkheid hebben de boel een paar keer per jaar om te gooien, gewoon omdat het kan
Niet op die muur. Zie de windrichting rechtsboven (de kant waar het zonnetje zit is het noorden, vraag me niet waarom ze daar het zonnetje tekenenquote:
Och, paar stappen met een pan. Valt wel mee denk ik. En dit is maar één ontwerp. Knor deed er eerder ook al een en er zijn er nog meer. Allemaal met dezelfde meubels. We houden van veranderenquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef Tegan het volgende:
Niet vervelend om met het eten heel de kamer door te moeten naar de eettafel?
Kan nu ook. De voetenbank bij de stoel kan eenvoudig bij elk van de korte zittingen van de bank gezet worden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:59 schreef Stefan het volgende:
Ik heb t idee dat jullie zo te weinig bank hebben voor de tv. In de eerdere opstelling hadden jullie 2 hoekbanken maar daarbij had ik t idee dat de bank dichtbij de tv verkeerd om stond zodat je omgekeerd naar de tv moest kijken
IK zou t zefl zo doen, met een doorlopende bank, kunnen 2 mensen lekker languit hangen
[ afbeelding ]
Wat super!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:47 schreef knorretje het volgende:
het is gewoon echt belachelijk, hebben we dadelijk zo'n enorme woonkamer en nog is het moeilijk om een juiste opstelling te vinden waarbij we allemaal een plekje hebben. het speel plekje hoeft inmiddels niet meer enorm groot te zijn, ze spelen steeds meer op hun eigen kamer, maar wil het ze ook niet bij voorbaat ontnemen.
En ik deel liever geen kast met de kinderen want opruimen zoals mama het wil hebben gebeurd toch niet (ben al blij dat ze het tenminste op hun manier opruimen)
een 3 zits bank is het minimale waar me mee uit kunnen, (we hebben nu een twee zitter en das tijdens film kijken met z'n allen behoorlijk krap aan het worden) het liefst gecombineerd met een voetenbank of anders een hoek zoals op de plattegrond.
edit: doorgegaan met het eerste 'ontwerp' en toch de kinderhoek kleiner gemaakt, tafel eruitgegoooid (ze kunnen prima aan de eettafel als ze dat willen) en de kasten uit de 'loop'route gehaald.
[ afbeelding ]
Ik zou persoonlijk de eettafel toch wel lekker bij de keuken in de buurt laten. Makkelijk bij tafel dekken en afruimen en als je tussendoor nog wat vergeten bent, etc.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:07 schreef Danny het volgende:
Andere opstellingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de eerste 2 kun je niet recht voor de tv zitten en bij de 2e staat de schuine meubels scheef waardoor je huis volgens mij al snel rommeliger en onoverzichtelijk wordt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:07 schreef Danny het volgende:
Andere opstellingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jah. er staan al foto's in het topic (die we gewoon van funda hebben), maar nieuwe foto's komen er na 1 augustus.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:05 schreef HostiMeister het volgende:
Wanneer kunnen we foto's verwachten? Zodra je de sleutel hebt?
nee. In de werkkamer wel, maar ik wil eigenlijk wat avonden terug. Ik zit nu van 7 uur 's morgens tot ongeveer middernacht achter de computer en kom aan vrijetijdsbesteding nauwelijks nog toe. Door de computer uit de woonkamer te houden verplicht ik mezelf meer tijd voor het gezin over te houden. Er komt natuurlijk wel een laptop.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:06 schreef Stefan het volgende:
Staan er bij jullie geen vaste computers in de woonkamer?
dat zullen we ook doen, maar we willen afwisseling in de indeling. Als je de eettafel op die plek zet ben je verder ernstig beperkt in mogelijkheden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk de eettafel toch wel lekker bij de keuken in de buurt laten. Makkelijk bij tafel dekken en afruimen en als je tussendoor nog wat vergeten bent, etc.
Je kunt recht naar het beeld kijken, maar is voor ons niet belangrijk. We leven niet voor de tv.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:10 schreef Stefan het volgende:
Bij de eerste 2 kun je niet recht voor de tv zitten
Ze staan bewust scheef. Hoe dat uitpakt zullen we ter plekke moeten bekijken.quote:en bij de 2e staat de schuine meubels scheef waardoor je huis volgens mij al snel rommeliger en onoverzichtelijk wordt.
Ja die had ik gezien, ben heel erg benieuwd hoe het er leeg uitziet zeg maar, want je kan er volgens mij echt hele leuke dingen mee doen. Zeker die combi van huiskamer en open keuken, er mooi.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:13 schreef Danny het volgende:
[..]
jah. er staan al foto's in het topic (die we gewoon van funda hebben), maar nieuwe foto's komen er na 1 augustus.
Momenteel speelt er nog niemand piano (buiten een beetje chopsticks en vader jacob (en ik kan Axel F. spelenquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, je maakt dan inderdaad wel een duidelijke scheiding eet- en woongedeelte, maar mijn persoonlijke voorkeur is het daar mee eens![]()
Vind de onderste, met de schuine zithoek (of je die dan recht of schuin zet maakt dan niet uit) en de piano tegen de muur aan de keukenkant ook erg fijn 'aanvoelen'.
Weet niet wie er speelt, maar als 't één van de kinderen is en je staat als ouder te koken, ander zit te lezen aan de eettafel en kindlief is aan 't spelen, in het zicht, wel een leuk plaatje.
Wij eten altijd aan tafel idd. Als kind was 't altijd 'bord op schoot' voor de tv. Wij doen dat bewust anders. Tijdens het eten hebben we zelden tot nooit de tv aan. Die tijd besteden we aan bespreken wat er op school gebeurd is etc. Eten als gezinsmoment in plaats van zo snel mogelijk tussendoor je vreten naar binnen proppenquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:12 schreef Stefan het volgende:
Eens met MB, eettafel aan andere kant van t huis zou ik ook niet doen, nu is t van de keuken in een beweging eten op tafel.
Overigens eet ik nooit aan tafel, maar met n gezin is dat ws anders.
Als je nog geen piano hebt en er wel eentje gaat kopen... Neem dan iemand mee die wel piano speelt, zodat het niet alleen mooi is maar ook lekker "speelt"quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Momenteel speelt er nog niemand piano (buiten een beetje chopsticks en vader jacob (en ik kan Axel F. spelen, , maar Jayden wil enorm graag op piano en gitaar (en drum, maar dat gaat niet gebeuren
) les dus die gaat binnenkort AMV doen en daarna - als hij het nog steeds leuk vindt - op gitaar en/of pianoles.
Daarnaast vinden we een piano een prachtig sieraad voor de woonkamer. Brengt meteen sfeer.
We willen er in eerste instantie niet teveel geld aan uitgeven en gaan dus ws voor een elektrisch piano in een klassieke behuizing. Die huren we dan een jaar en daarna bepalen we of we inderdaad gaan kopen. Tegen die tijd kunnen we dan óf die piano kopen minus de betaalde huurkosten, of een andere piano kopen en daarop de betaalde huurkosten in mindering brengen. We gaan niet ineens 10.000 euro uitgeven aan een piano iigquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Als je nog geen piano hebt en er wel eentje gaat kopen... Neem dan iemand mee die wel piano speelt, zodat het niet alleen mooi is maar ook lekker "speelt"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |