Dat rijdt meestal voor geen meter.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:31 schreef FredvZ het volgende:
Zoek zo'n auto zonder BPM en wegenbelasting.
Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:42 schreef FoXje het volgende:
107 is op zich prima auto, maar met 140 is ie echt niet zo zuinig meer. Heb zelf veel in 107 gereden.
In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:
Ik wil me op de snelweg gewoon aan de snelheidsrestricties houden dus hij hoeft niet retesnel te zijn.
Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:55 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden!
En eerst lezen voordat je post zou ook handig zijn:
[..]
In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.
Nieuw moet je niet doen; in de eerste paar jaar ga je de helft van je geld weggooien aan afschrijving; doodzonde als je het mij vraagtquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef louzy het volgende:
een nieuwe auto van 8 a 9000 euro is wel erg kaal
bijv bij een twingo is een reservewiel en een autoradio een extra optie :p
een aygo om veel km mee te rijden is ook echt nix,quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef louzy het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Heeft er iemand ervaring met een 107 C1 of aygo, wellicht ook veel snelweg kilometers?
Prima bakkie, heb 'm zelf ook. Alleen mist de mijne de cruise control die er hier zo te zien wel op zit, maar heeft deze de 'standaard' airco ipv de automatische temperatuurregeling waar ik zelf dan weer blij mee benquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef louzy het volgende:
Als ik dan mijn 'eis' mbt gewicht iets versoepel vind ik deze wel interessant:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/8027753
Ik heb hetzelfde model maar dan met de "instapdiesel" à 70pk. Die rijdt ongeveer 1:18, bij naar schatting 2/3 snelweg en 1/3 stadsverkeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef louzy het volgende:
@Jdude
heb jij hetzelfde model? zelfde vermogen?
Wat is jouw verbruik zo ongeveer?
TS geeft aan dat hij zich aan de regels houdt; wat er dus op neerkomt dat hij gemiddeld 100/120 zal rijden, waardoor die auto keurig zuinig blijft. Niets belerends aan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:27 schreef FoXje het volgende:
[..]
Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.
- correctquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:
LPG- G3
Voordelen:
- Erg economisch, goedkoop tanken
Nadelen:
- Groter risico op hoge onderhoudskosten
- Duurder in aanschaf (vaak al veel kilometers gelopen en ouder)
- Minder betrouwbaar dan benzine en diesel?
Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef Cybje het volgende:
Bij LPG moet je erop rekenen dat je een deel op benzine rijdt. Sowieso bij elke koude start, vooral in de winter rijdt je een stukje op benzine. En als je misschien een keer op vakantie gaat, kan het in sommige landen lastiger zijn om LPG te vinden.
Dan rijd je een boodschappenwagentje. En heb je een redelijke afschrijving.quote:Je kunt ook nog overwegen om bijvoorbeeld een nieuwe auto van 8000 a 9000 euro te kopen, die ook wegenbelastingvrij is. Is wel net iets meer dan je budget, maar dan heb je ook een paar jaar garantie.
Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.
Ik tank voor ongeveer 20 euro per keer. 120 euro per jaar dus schat ik zo. Maar ik denk eigenlijk dat het nog minder is dan 1x per 2 maanden..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:38 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.
Je kunt ook op de website an autoweek kijken. Staan een hoop consumentenreviews waar je imo veel aan kunt hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance
volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?
Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.
vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel
misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfortquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:45 schreef louzy het volgende:
iemand trouwens bekend met de daihatsu cuore?
Erg goedkoop voor aantal kilometers en bouwjaar. 6000 euro uit 2009 met 25000 op teller
Is van toyota. Daihatsu wordt nog volledig in japan gemaakt. Daarmee is het een relatief dure auto in europa. Aygo enzo is grptendeels binnen europa ij elkaar gezet.quote:Op zondag 24 juli 2011 05:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Jammer trouwens dat Daihatsu zich terugtrekt uit de Europese markt, hun Cuore scoort constant goede cijfers in allerlei tests (verbruik, opbergruimte).
Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193kquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance
volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?
Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.
vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel
misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.
Ik heb een gas-installatie die in oktober 25 jaar oud wordtquote:Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193k
1:15 is niet haalbaar mijn mijn auto op LPG. Maximaal 1:11 maar dan moet je echt goed je best doen! Ik weet dat je met een Punto op LPG 1:15 kunt halen.
Je betaald geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Ik betaal 70 euro per maand belasting, dat zal met een Clio vast minder zijn ja.
Hoge onderhoudskosten door de gasinstallatie heb ik nog niet gehad.
Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je betaalt geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Het verschil is bij LPG echter relatief gezien meer volgens mij, daarom is het beter/eerlijker om met de werkelijke prijzen te rekenen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:00 schreef louzy het volgende:
[..]
Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.
Aan de pomp zal het vast minder zijn maar dat geldt voor alle 3.
Heb jij nog speciaal ergens op gelet bij de aanschaf van de auto? wellicht tijdens de proefrit?
Had je van tevoren uitgezocht of de Leon een goede auto was voor LPG ?
Ik hoor vooral het merk Vialle voorbij komen als het om LPG gaat, ik denk dat ik daar maar eens op ga zoeken.
Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:21 schreef louzy het volgende:
verder kan ik tot 8000 euro eigenlijk maar amper een occasion op LPG g3 vinden die niet meer dan 150.000 op de teller heeft staan...
Ik zou juist eerder de citroen kopen. Of liever nog iets degelijks en niet seat. Seat roept bij mij het beeld op van sjonnies die zichzelf zwaar overschatten. Nu doe ik dat ook, maar dat hoeft nog niet meteen duidelijk te worden uit de auto die ik rijquote:Op zondag 24 juli 2011 21:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.
Die Citroen zou ik nooit kopen. Vind er niks aan.
Eh, alles helemaal goed daarbinnen?quote:Op zondag 24 juli 2011 05:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Smart 42 diesel![]()
www.smartforum.nl
Gewicht pk ratio is veel belangrijker. Heb er nooit in gereden dus of het wat is kan ik verder niet beoordelenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Eh, alles helemaal goed daarbinnen?
Een Forfour zou ik alle begrip voor hebben, misschien zijn die zelfs aan te raden omdat ze ontzettend zuinig zijn en de vraagprijs momenteel instort, maar jij vindt een auto met een wielbasis van een meter en het vermogen van een snorfiets geschikt voor 20.000 kilometer snelweg?
Je wil iets degelijks en prefereert een Citroen boven een Seat? Goed, moet je zelf weten maar een Seat is technisch/motorisch net een VW. En die zijn toch aardig degelijk dacht ik zo. Bij mijn vorige Franse auto knipperden er om de haveklap lampjes op het dashbord. Geen Franse auto meer voor mij, heb er totaal niets mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik zou juist eerder de citroen kopen. Of liever nog iets degelijks en niet seat. Seat roept bij mij het beeld op van sjonnies die zichzelf zwaar overschatten. Nu doe ik dat ook, maar dat hoeft nog niet meteen duidelijk te worden uit de auto die ik rij
Om overigens nog heel even terug te komen op dat snelheidsverhaal: ik bekijk net wat gegevens, en de gemiddelde ForTwo diesel doet 0-100 in 19,8 seconden. Gewicht/pk verhoudingen ten spijt, dat lijkt me nou niet meteen een prettige eigenschap bij het invoegen. Met een topsnelheid van 135 km/u zal ie bij een kruissnelheid van 120 tot 130 ook wel lekker veel herrie maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:45 schreef Kriegel het volgende:
Ja, dat laatste had ik toch maar weggehaald, daar heb je gelijk in. Maar de rest staat, je kunt gewoon niet comfortabel zulke afstanden afleggen in zo'n sardineblikje. Daar zijn ze simpelweg niet voor, zelfs al vindt een enkeling het vast weer prima te doen.
http://www.autotrack.nl/o(...)s2/style_at1_occ.cssquote:Op zondag 24 juli 2011 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Om overigens nog heel even terug te komen op dat snelheidsverhaal: ik bekijk net wat gegevens, en de gemiddelde ForTwo diesel doet 0-100 in 19,8 seconden. Gewicht/pk verhoudingen ten spijt, dat lijkt me nou niet meteen een prettige eigenschap bij het invoegen. Met een topsnelheid van 135 km/u zal ie bij een kruissnelheid van 120 tot 130 ook wel lekker veel herrie maken.
Met andere woorden, gewoon absoluut geen auto voor op de snelweg. Als benzine is ie sneller, maar dan hebben we het alsnog over het totale gebrek aan (baggage)ruimte en de spoorgevoeligheid. En het feit dat je voor lul rijdt.
De Forfour daarentegen...
http://auto.marktplaats.n(...)metaal-53-000km.html
http://auto.marktplaats.n(...)s-pulse-bj-2006.html
Niks mis mee. Of ja, de stijl moet je kunnen waarderen, maar het is gewoon een volwaardige auto.
ik zet er even een uitgewerkt alternatief tegenoverquote:Op maandag 25 juli 2011 00:43 schreef Kriegel het volgende:
Ik wist niet dat ik het daar over een Cuore had.
Die verstelbare achterbank is wel slim idd. Als je passagiers meeneemt hebben die achterin een berg beenruimte.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:46 schreef louzy het volgende:
ja een cuore is ook zeker nog een optie!
wil binnenkort in eentje gaan rijden.
Zou er wel graag 1 willen met verstelbare achterbank, dus de comfort av, plus of de class
Ik vind het allemaal maar boodschappenwagentjes. Alleen de Clio en 206 zijn nog redelijk de doen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:15 schreef louzy het volgende:
ik ben wel nieuwsgierig naar hoe zoiets op de snelweg rijd.
dus opties tot nu toe:
benzine: 107, aygo, c1 of cuore
diesel: 206, clio
lpg: c2
edit antwoord stond er alquote:Op maandag 25 juli 2011 10:29 schreef louzy het volgende:
wat me trouwens bij nader inzien ook wel interessant lijkt is een nieuwe renault twingo
wat ruimer voor mijn budget uiteindelijk wel erg zuinig.
kost ca. 11000 euro
rijd gemiddeld 1 op 28 (snelweg 1 op 31)
geen wegenbelasting.
dus voor 2000 km kom ik dan op ca. 100 euro per maand uit... (71 liter x 1,40 euro)
toch een besparing van ca. 70 euro per maand ten opzicht van een c1 o.i.d en wel iets meer auto.
dus een wat grotere investering maar uiteindelijk wel zuiniger....
Je mag blij zijn als je uiteindelijk 1:22 haalt met dit ding. Hou je trouwens ook rekening met de hogere afschrijving bij aanschaf van een nieuwe auto?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:29 schreef louzy het volgende:
wat me trouwens bij nader inzien ook wel interessant lijkt is een nieuwe renault twingo
wat ruimer voor mijn budget uiteindelijk wel erg zuinig.
kost ca. 11000 euro
rijd gemiddeld 1 op 28 (snelweg 1 op 31)
geen wegenbelasting.
dus voor 2000 km kom ik dan op ca. 100 euro per maand uit... (71 liter x 1,40 euro)
toch een besparing van ca. 70 euro per maand ten opzicht van een c1 o.i.d en wel iets meer auto.
dus een wat grotere investering maar uiteindelijk wel zuiniger....
die eerste is een 2.0 dus zal wat sneller zijn dan een 1.4 die ik verder veel tegenkomquote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef 08gnoT. het volgende:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/6109319
of Zonder cruise http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/7841955
Sowieso die 2e niet nemen, heeft geen cruisecontrol en het lijkt me dat je dat toch wel graag wil. Ik wil niet meer zonder in ieder gevalquote:Op maandag 25 juli 2011 11:51 schreef louzy het volgende:
[..]
die eerste is een 2.0 dus zal wat sneller zijn dan een 1.4 die ik verder veel tegenkom
is ie dan ook zuiniger op de snelweg?
de prijs is ca. 1000 euro lager dan de 1.4tjes die ik tegenkomen, deze zijn dan wel van 2006/7
Wat vinden jullie van het leeftijdsverschil van 2 /3 jaar tegenover de 1000 euro lagere prijs? (wel zelfde kilometers)
Dat maakt wel wat uit ja. 12000km per jaar daar koop je geen diesel voor. Alle import auto's hebben weinig km...........quote:Op maandag 25 juli 2011 13:55 schreef louzy het volgende:
die 206 2.0 is wel een import auto, maakt dat nog om een of andere reden uit?
het lijkt me een beetje 'to good to be true' met al die opties voor dat geld.... ?
of vinden jullie dat ie gewoon goed geprijst is?
Zo, da's zo ongeveer de meest uitgebreide die besteld kon worden denk ikquote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kriegel het volgende:
Misschien net ietsjes te mooi, ja...
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/7904971
Nog een Clio, lekker luxe uitgerust en met garantie erop. Lijkt dat je niks? Ziet er goed uit.
Mag wel even worden schoongemaakt trouwens.
Je moet alleen nog even bepalen wat je nou prcies wiltquote:Op maandag 25 juli 2011 21:14 schreef louzy het volgende:
clio 3 is ook mooier :d
maar voor een clio 2 is het inderdaad een zeer goed uitgeruste!
ik ga 24.000 per jaar rijden, dus eigenlijk kan ik wel stellen dat als ik een auto koop met 115- of 140.000 km op de teller dat ik hem uiteindelijk ook beter 'op' kan rijden nietwaar?
na 2,3 jaar staat er dan 2 ton op de teller wat neem ik aan de restwaarde flink zal laten zakken
Je moet je privé km's natuurlijk wel meerekenen he, of gebruik je daar een andere auto voor?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:22 schreef louzy het volgende:
natuurlijk weet ik dat niet precies maar ik weet wel dat ik dat kwijt ben voor woon-werk.
Omdat ik de auto daar voor koop, heb ik het prijsvergelijk daar op gebaseerd.
ik ben nu toch ook de mogelijkheid aan het onderzoeken om een benzine occasion te kopen en daar LPG in te bouwen.
Duurder in onderhoud en verzekering. Wegenbelasting is afwachten, het wordt iig een keer opgeheven die vrijstelling. En dan is het best een dure wagen in wegenbelasting.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zou voor een hybride gaan.
Voordeel
- Erg zuinig 1:18 - 1:21
- Geen wegenbelasting
- Automaat
- Comfort (alle opties aan boord)
- Volwassen auto met genoeg vermogen.
- Ruim aanbod
Nadeel
- Looks?
Duurder in onderhoud is onzin.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Duurder in onderhoud en verzekering. Wegenbelasting is afwachten, het wordt iig een keer opgeheven die vrijstelling. En dan is het best een dure wagen in wegenbelasting.
Zware auto's zijn gewoon duurder in onderhoud. De beurten zijn duurder, de banden, eigenlijk alles.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Duurder in onderhoud is onzin.
Betreft de wegenbelasting wel een punt, voordeel is wel dat het gewicht van de accu's word afgetrokken.
Feit blijft wel dat je met een hybride de autokosten heb van een kleine auto maar het comfort en de ruimte van een grote auto
Heb je hem al? Posts en een korte review misschien?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef louzy het volgende:
uiteindelijk na lang wikken en wegen toch maar gewoon de knoop doorgehakt
had de C2 ook al afgeschreven
Dus laatste opties waren:
wachten op weer een mooie clio, ik had er 2 gevonden maar die waren net voor mijn neus verkocht.
of gaan voor een Lupo 3L
heb uiteindelijk voor de Lupo gekozen!
wel wat meer km gelopen dan ik eigenlijk geraamd had, maar wel lekker zuinig!
iedereen bedankt voor de tips etc!
Wat er niet aanzit kan ook niet kapotquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:33 schreef louzy het volgende:
ik hoop van het weekend!
Het is echt een oer Lupo, dus heel kaal qua 'luxe'
als ik hem heb zal ik wel wat posten weer!
Aparte keuze, wel leuk hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef louzy het volgende:
uiteindelijk na lang wikken en wegen toch maar gewoon de knoop doorgehakt
had de C2 ook al afgeschreven
Dus laatste opties waren:
wachten op weer een mooie clio, ik had er 2 gevonden maar die waren net voor mijn neus verkocht.
of gaan voor een Lupo 3L
heb uiteindelijk voor de Lupo gekozen!
wel wat meer km gelopen dan ik eigenlijk geraamd had, maar wel lekker zuinig!
iedereen bedankt voor de tips etc!
En klein en redelijk oncomfortabel voor zo die kilometers. Het is maar net waar je de prioriteiten legt hequote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik vind het wel een redelijk logische. In het begin hadden ze problemen met raambreuk enzo, dat zou me wel tegenhouden maar misschien is dat opgelost. Iig lekker zuinig en goedkoop in onderhoud
Mja. Als de stoelen maar goed zijn. Voor bochtengedrag betalen kan als je geld over hebt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En klein en redelijk oncomfortabel voor zo die kilometers. Het is maar net waar je de prioriteiten legt heNo offence overigens, wel een begrijpelijke keuze.
Niet duur 250 euro voor cruise control. Hier is het 750 euro: http://www.mrcruise.nl/in(...)_id=10000002&lang=NLquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:03 schreef louzy het volgende:
Ik vind de stoelen in het ritje wat ik er mee gemaakt had comfortabel
Airco ga ik niet missen, die gebruik ik in onze andere auto eigenlijk nooit.
Een armsteun ga ik denk ik wel inbouwen, volgens mij is cruise control ook goed in te bouwen voor ca ¤ 250 dus dat laat ik denk ik ook doen.
Ben midden tijdens mijn zoektocht ineens op het Lupoforum terecht gekomen en ben daahttp://i.fokzine.net/s/wink.gifr een beetje met het virus aangestoken
Mooi!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:57 schreef louzy het volgende:
nee haha dat was ik niet van plan.
Die gast die hem verkocht reed 1 op 35 maar dan wel een heel eind voor elke rotonde het gas los, en heeeeel langzaam optrekken.
Ik denk dat als ik een beetje normaal er mee rijd er toch minimaal wel 1 op 25 mee moet kunnen rijden.
Er zit best wel wat pit in dat wagentje!
Mocht het nu blijken dat als ik op de snelweg door 110 te rijden ipv 120 dat ik daarmee best veel kan besparen dan heb ik daar geen moeite mee (reistijd is dan maar 2 minuten langer)
maar ik ga niet rijden als mn oma !
Vond ik ook niet duur, op dat forum zijn een aantal gasten die het al hebben laten doen bij dat bedrijf en die waren er erg over te spreken!
Heb je nu ook al een auto?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef louzy het volgende:
ik rijd denk ik 10 minuten buitenweg en ongeveer een half uur snelweg
Morgen de auto ophalen!
Netjes! Ben benieuwd naar je rijervaringen en je praktijkverbruik. Veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:09 schreef louzy het volgende:
Ja, maar die gebruikt mijn vrouw. Ik werk nu nog op fietsafstand en ga per 1 september dus de snelweg op.
dit is hem, ferrari rood :d
[ afbeelding ]
Klopt, in Duitsland zijn er zelfs fanatiekelingen die er een wedstrijd van maken wie het zuinigst kan rijden. De Lupo en Audi A2 (dacht ik) zijn altijd wel de zuinigste auto's.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Lupo 3l is volgens onderstaande bron in de praktijk 1 van de allerzuinigste dieselauto's. Goeie keuze dus.
http://www.werkelijkverbruik.nl/
830kg aan de haakquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, in Duitsland zijn er zelfs fanatiekelingen die er een wedstrijd van maken wie het zuinigst kan rijden. De Lupo en Audi A2 (dacht ik) zijn altijd wel de zuinigste auto's.
Als zuinigheid de allerhoogste prioriteit heeft is het inderdaad een goede keuze lijkt mij.
Net verbruik! Nu ben ik nog benieuwd of dat op de snelweg nog redelijk rijdt. In hoeveel sec zit ie op 100?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:59 schreef louzy het volgende:
in Nederland is ook een forum voor 3L rijders, de man van wie ik deze gekocht had reed 1 op 35ne
tot nu toe rijd ik 1 op 27, zonder op de snelweg te zijn geweest dus ik ga er vanuit dat dit nog beter gaat worden.
Ik ben ondertussen ook forumlid en ga ook lid worden van de club. Daar horen een aantal diensten bij qua onderhoud etc zodat het zeker door mensen die specifiek van deze auto verstand hebben gebeurt.
Ik mis de stuurbekrachtiging totaal niet, stoelen zitten lekker en hij is vanbinnen ruim genoeg.
Waarom niet? Met een Ibiza van 2002 met 1.4 liter motor en LPG haalde ik ook 1:13 gemiddeld. Als je maar niet teveel gasgeeft. Op de Autobahn met 160kmh steeg het verbruik wel tot rond de 1:7..quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:39 schreef -moppie- het volgende:
1:17 op gas met een Clio?
Dat haal je nooit.
1:17 met een benzine clio is al knap. Er zit minder energie in een liter gas dan benzine. Dus 1:17 gaat gewoon niet lukken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom niet? Met een Ibiza van 2002 met 1.4 liter motor en LPG haalde ik ook 1:13 gemiddeld. Als je maar niet teveel gasgeeft. Op de Autobahn met 160kmh steeg het verbruik wel tot rond de 1:7..
ik denk dat je met een modernere motor best wel richting 1:17 kunt halen op LPG.
Met de huidige Focus 1.8TDDI (ja een ouderwetse diesel) haal ik 1:22 gemiddeld, terwijl Ford zo ontzettend zou zuipen volgens mensen..
maargoed, ik denk dat ik met een Lupo 3L ook wel richting 1:35 zou halen. Aangezien ik tot nu toe altijd minder verbruik dan de fabrieksopgave..
volgens de fabriek gegevens in 14,5 secondenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Net verbruik! Nu ben ik nog benieuwd of dat op de snelweg nog redelijk rijdt. In hoeveel sec zit ie op 100?
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:35 schreef Flepke het volgende:
24 000 (km per jaar) = 2,73790926 km per uur
Rolstoel ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |