Dat rijdt meestal voor geen meter.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:31 schreef FredvZ het volgende:
Zoek zo'n auto zonder BPM en wegenbelasting.
Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:42 schreef FoXje het volgende:
107 is op zich prima auto, maar met 140 is ie echt niet zo zuinig meer. Heb zelf veel in 107 gereden.
In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:
Ik wil me op de snelweg gewoon aan de snelheidsrestricties houden dus hij hoeft niet retesnel te zijn.
Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:55 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden!
En eerst lezen voordat je post zou ook handig zijn:
[..]
In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.
Nieuw moet je niet doen; in de eerste paar jaar ga je de helft van je geld weggooien aan afschrijving; doodzonde als je het mij vraagtquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef louzy het volgende:
een nieuwe auto van 8 a 9000 euro is wel erg kaal
bijv bij een twingo is een reservewiel en een autoradio een extra optie :p
een aygo om veel km mee te rijden is ook echt nix,quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef louzy het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Heeft er iemand ervaring met een 107 C1 of aygo, wellicht ook veel snelweg kilometers?
Prima bakkie, heb 'm zelf ook. Alleen mist de mijne de cruise control die er hier zo te zien wel op zit, maar heeft deze de 'standaard' airco ipv de automatische temperatuurregeling waar ik zelf dan weer blij mee benquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef louzy het volgende:
Als ik dan mijn 'eis' mbt gewicht iets versoepel vind ik deze wel interessant:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/8027753
Ik heb hetzelfde model maar dan met de "instapdiesel" à 70pk. Die rijdt ongeveer 1:18, bij naar schatting 2/3 snelweg en 1/3 stadsverkeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef louzy het volgende:
@Jdude
heb jij hetzelfde model? zelfde vermogen?
Wat is jouw verbruik zo ongeveer?
TS geeft aan dat hij zich aan de regels houdt; wat er dus op neerkomt dat hij gemiddeld 100/120 zal rijden, waardoor die auto keurig zuinig blijft. Niets belerends aan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:27 schreef FoXje het volgende:
[..]
Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.
- correctquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:
LPG- G3
Voordelen:
- Erg economisch, goedkoop tanken
Nadelen:
- Groter risico op hoge onderhoudskosten
- Duurder in aanschaf (vaak al veel kilometers gelopen en ouder)
- Minder betrouwbaar dan benzine en diesel?
Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef Cybje het volgende:
Bij LPG moet je erop rekenen dat je een deel op benzine rijdt. Sowieso bij elke koude start, vooral in de winter rijdt je een stukje op benzine. En als je misschien een keer op vakantie gaat, kan het in sommige landen lastiger zijn om LPG te vinden.
Dan rijd je een boodschappenwagentje. En heb je een redelijke afschrijving.quote:Je kunt ook nog overwegen om bijvoorbeeld een nieuwe auto van 8000 a 9000 euro te kopen, die ook wegenbelastingvrij is. Is wel net iets meer dan je budget, maar dan heb je ook een paar jaar garantie.
Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.
Ik tank voor ongeveer 20 euro per keer. 120 euro per jaar dus schat ik zo. Maar ik denk eigenlijk dat het nog minder is dan 1x per 2 maanden..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:38 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.
Je kunt ook op de website an autoweek kijken. Staan een hoop consumentenreviews waar je imo veel aan kunt hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance
volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?
Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.
vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel
misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfortquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:45 schreef louzy het volgende:
iemand trouwens bekend met de daihatsu cuore?
Erg goedkoop voor aantal kilometers en bouwjaar. 6000 euro uit 2009 met 25000 op teller
Is van toyota. Daihatsu wordt nog volledig in japan gemaakt. Daarmee is het een relatief dure auto in europa. Aygo enzo is grptendeels binnen europa ij elkaar gezet.quote:Op zondag 24 juli 2011 05:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Jammer trouwens dat Daihatsu zich terugtrekt uit de Europese markt, hun Cuore scoort constant goede cijfers in allerlei tests (verbruik, opbergruimte).
Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193kquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance
volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?
Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.
vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel
misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.
Ik heb een gas-installatie die in oktober 25 jaar oud wordtquote:Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193k
1:15 is niet haalbaar mijn mijn auto op LPG. Maximaal 1:11 maar dan moet je echt goed je best doen! Ik weet dat je met een Punto op LPG 1:15 kunt halen.
Je betaald geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Ik betaal 70 euro per maand belasting, dat zal met een Clio vast minder zijn ja.
Hoge onderhoudskosten door de gasinstallatie heb ik nog niet gehad.
Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je betaalt geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Het verschil is bij LPG echter relatief gezien meer volgens mij, daarom is het beter/eerlijker om met de werkelijke prijzen te rekenen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:00 schreef louzy het volgende:
[..]
Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.
Aan de pomp zal het vast minder zijn maar dat geldt voor alle 3.
Heb jij nog speciaal ergens op gelet bij de aanschaf van de auto? wellicht tijdens de proefrit?
Had je van tevoren uitgezocht of de Leon een goede auto was voor LPG ?
Ik hoor vooral het merk Vialle voorbij komen als het om LPG gaat, ik denk dat ik daar maar eens op ga zoeken.
Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:21 schreef louzy het volgende:
verder kan ik tot 8000 euro eigenlijk maar amper een occasion op LPG g3 vinden die niet meer dan 150.000 op de teller heeft staan...
Ik zou juist eerder de citroen kopen. Of liever nog iets degelijks en niet seat. Seat roept bij mij het beeld op van sjonnies die zichzelf zwaar overschatten. Nu doe ik dat ook, maar dat hoeft nog niet meteen duidelijk te worden uit de auto die ik rijquote:Op zondag 24 juli 2011 21:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.
Die Citroen zou ik nooit kopen. Vind er niks aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |