abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99760632
Dag (modder) fokkers!

Ik wil graag een occasion kopen, om ca. 24.000 km per jaar mee te rijden (95 % snelweg)
Nu wil ik dit natuurlijk zo economisch verantwoord mogelijk doen en ben ik het een en ander tegen elkaar af aan het wegen.
Ik zou jullie mening hierover erg appricieren en hopelijk helpt me dat om uiteindelijk een besluit te nemen.

Budget: 6000 - 7000 euro
enkel voor woon-werk verkeer, dus maar voor 1 persoon dus hij hoeft niet groot te zijn.
Ik wil me op de snelweg gewoon aan de snelheidsrestricties houden dus hij hoeft niet retesnel te zijn.
Cruise control zou erg fijn zijn.

Opties:
Benzine --> C1, 107 of aygo?
Voordelen:
-Binnen budget te koop vanaf bouwjaar 2006 met weinig beperkte aantal kilometers gelopen
-Zuinig ( 1 op 22 gemiddeld)
-geen wegenbelasting
Nadelen:
- weinig opties
- ik weet niet of het comfortabel rijd voor de 100 km die ik per dag af leg
- hoe rijd het op de snelweg?
- weinig vermogen

LPG- G3
Voordelen:
- Erg economisch, goedkoop tanken
Nadelen:
- Groter risico op hoge onderhoudskosten
- Duurder in aanschaf (vaak al veel kilometers gelopen en ouder)
- Minder betrouwbaar dan benzine en diesel?

Diesel
Voordelen:
- Economischer dan benzine, echter niet in vergelijk met een 107, C1 of aygo
-Betrouwbare motoren
- Rijd schijnbaar wel lekker
Nadelen:
- Duurder in aanschaf (vaak al veel kilometers gelopen en ouder)
- Duurder in wegenbelasting

Bedankt!
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:31:24 #2
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99760725
Diesel. Zeker met een 2e hands auto haal je de hogere wegenbelasting er wel uit met 24k/jaar. EN het rijdt lekker :)
opgezegd@fok.nl
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:31:45 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_99760737
Zoek zo'n auto zonder BPM en wegenbelasting.
So we just called him Fred
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:34:08 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99760814
LPG is tegenwoordig niet echt interessant meer voor deze kilometrages.
Als je een wat grotere auto zou willen, dan zou diesel echt de betere optie zijn, als je met een kleintje uitkunt, waar het op lijkt, dan is benzine net zo goed.
Wat je "lekker rijden" vind hangt natuurlijk helemaal van je rijstijl af.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:35:06 #5
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99760846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:31 schreef FredvZ het volgende:
Zoek zo'n auto zonder BPM en wegenbelasting.
Dat rijdt meestal voor geen meter.
opgezegd@fok.nl
pi_99760993
Bedankt voor de snelle reacties!

@ foxje
Vergeleken met benzine van een vergelijkbare auto wel, maar als ik het vergelijk met zo.n 107, c1 of aygo waar ik geen wegenbelasting voor hoeft te betalen en die 1 op 22 rijden dan haal je dat niet

Voorbeeld, even enkel verzekering en benzinekosten bij 2000 km per maand:
C1, 107 of aygo
1 op 22 = 91 liter x 1,73 euro = 158 euro benzinekosten
geen wegenbelasting
totaal 158 euro per maand.

Clio (of iets anders van 950-1050 kg)
1 op 24 = 84 liter x 1,40 euro = 117 euro diesel kosten
70 euro wegenbelasting
totaal 187 euro per maand.

Nu is een dergelijk verschil per maand financieel wel te overzien als het een stuk lekkerder rijd maar een diesel auto met een vergelijkbare aanschaf prijs heeft vaak meer kilometers gelopen en is ouder....

Vandaar het dilemma! :d

Heeft er iemand ervaring met een 107 C1 of aygo, wellicht ook veel snelweg kilometers?
pi_99761086
LPG kan toch wel interessant zijn, puur gekeken naar brandstof en wegenbelasting:

Clio (of iets anders van 950-1050 kg)
1 op 17 = 117 liter x 0,77 euro = 90 euro LPG kosten
40 euro wegenbelasting
totaal 130 euro per maand!

Maar ik heb niet echt heel veel vertrouwen in LPG, ben bang voor hoge onderhoudskosten
(wellicht onzin, ik heb er dan ook niet echt verstand van)
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:42:58 #8
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99761092
107 is op zich prima auto, maar met 140 is ie echt niet zo zuinig meer. Heb zelf veel in 107 gereden.
opgezegd@fok.nl
pi_99761464
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:42 schreef FoXje het volgende:
107 is op zich prima auto, maar met 140 is ie echt niet zo zuinig meer. Heb zelf veel in 107 gereden.
Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden! :D

En eerst lezen voordat je post zou ook handig zijn:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:
Ik wil me op de snelweg gewoon aan de snelheidsrestricties houden dus hij hoeft niet retesnel te zijn.
In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:10:56 #10
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_99762033
Clio is wel iets meer auto dan een 107, als je naar gelijke bouwjaren kijkt. Dan zou ik eerder voor de Clio gaan.

Daarnaast hangt het erg af van wat voor snelwegen je pakt, maar als je vaak 120 km/u rijdt, denk ik dat het verbruik van een 107 meer gaat afwijken dan van een Clio op diesel.

Bij LPG moet je erop rekenen dat je een deel op benzine rijdt. Sowieso bij elke koude start, vooral in de winter rijdt je een stukje op benzine. En als je misschien een keer op vakantie gaat, kan het in sommige landen lastiger zijn om LPG te vinden.

Je kunt ook nog overwegen om bijvoorbeeld een nieuwe auto van 8000 a 9000 euro te kopen, die ook wegenbelastingvrij is. Is wel net iets meer dan je budget, maar dan heb je ook een paar jaar garantie.
Schaap
pi_99763333
1:17 op gas met een Clio?

Dat haal je nooit. :N
pi_99763535
een nieuwe auto van 8 a 9000 euro is wel erg kaal
bijv bij een twingo is een reservewiel en een autoradio een extra optie :p
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:13:40 #13
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_99764662
Gewoon lekker gaan dieselen in een iets grotere auto, met zo'n hoog percentage op de snelweg zijn die ook behoorlijk zuinig. 24.000 kilometer per jaar in een 107/C1/Aygo bij grotendeels 120 km/h lijkt me niet het leukste om te doen, al kan ik er alleen naar gissen.

http://auto.marktplaats.n(...)a-1-9-tdi-sport.html

Zoiets bijvoorbeeld, niet al te zwaar. De wegenbelasting overleef je dan echt wel.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:27:29 #14
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99768047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:55 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat je uberhaupt 140 in zo'n hondenhok durft te rijden! :D

En eerst lezen voordat je post zou ook handig zijn:

[..]

In Nederland is de hoogste maximumsnelheid 130, geen 140. Scheelt weer aardig wat toeren.
Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:58:56 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99769783
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef louzy het volgende:
een nieuwe auto van 8 a 9000 euro is wel erg kaal
bijv bij een twingo is een reservewiel en een autoradio een extra optie :p
Nieuw moet je niet doen; in de eerste paar jaar ga je de helft van je geld weggooien aan afschrijving; doodzonde als je het mij vraagt ;)

Kijk eens voor een klein hokkie op diesel; is een Polo ofzo niks? Dat wegenbelastingvrije verhaal gaan ze toch weer terugdraaien op termijn, dus daar zou ik me niet blind op gaan staren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_99769826
Als ik dan mijn 'eis' mbt gewicht iets versoepel vind ik deze wel interessant:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/8027753
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:04:57 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99770166
Ziet er niet verkeerd uit, voor een fransoos :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_99771276
brandstof + wegenbelasting ca. 200 euro per maand, 40 euro per maand duurder dan een c1 maar wel een heel stuk meer auto.
En cruise control! wel lekker voor op de snelweg lijkt me
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:27:08 #19
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_99771410
Ibiza, Polo, Clio, allemaal wel redelijke keuzes lijkt me.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:28:16 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99771467
inderdaad, cruise control is voor mij sowieso de enige manier om me langer als 3 minuten aan de max. snelheid te houden :+ tevens rijdt het lekker zuinig (als het niet al te druk is).

Stukken beter als zo'n WB vrij hobbelhok in ieder geval :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:12:39 #21
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_99784501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef louzy het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!


Heeft er iemand ervaring met een 107 C1 of aygo, wellicht ook veel snelweg kilometers?
een aygo om veel km mee te rijden is ook echt nix,
ik heb hem een als leen auto gehad, om per dag 250 km te rijden.
maar dat was toch echt veels te klein.
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:25:52 #22
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_99784724
Ik heb me op eenzelfde soort vraag helemaal ziek gerekend. Mijn advies: koop een auto die je mooi vindt en die lekker rijdt....

Een diesel is met de hoeveelheid snelweg iets goedkoper dan een benzine in jouw situatie. Dat is niet zo moeilijk. De het 'probleem' heeft meer te maken met wat voor soort auto jij wil rijden. Daarvan zijn weer onderhoudskosten en wegenbelasting afhankelijk.

Ik zou iig geen aygo/107 kopen. Op zich prima autootjes, maar niet erg praktisch in de zin van bergruimte ed. Als je echt goedkoop wil rijden, moet je zoiets kopen, of zo'n lelijke hybride bak, maar ik zou het links laten liggen...

Met een Clio heb je een stuk meer auto en ook een stuk meer veiligheid (ik ben niet van de franse auto's, maar sinds ik een clio met 70 frontaal heb zien botsen en de bestuurder zonder problemen heb uit zien stappen, heb ik mijn mening toch iets bij moeten stellen).

Ikzelf rij zo'n 35.000 km per jaar, een corsa op benzine en het alternatief dat ik uiteindelijk gevonden heb dat voldoet aan mijn eisen mbt tot kosten, onderhoud, rijplezier en ruimte, is een volvo 244 uit 1978. Moet je nagaan dat ik in die hele zoektocht ook nog een prius als serieuze keuze heb onderzocht.....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:45:48 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99785121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef louzy het volgende:
Als ik dan mijn 'eis' mbt gewicht iets versoepel vind ik deze wel interessant:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/8027753
Prima bakkie, heb 'm zelf ook. Alleen mist de mijne de cruise control die er hier zo te zien wel op zit, maar heeft deze de 'standaard' airco ipv de automatische temperatuurregeling waar ik zelf dan weer blij mee ben :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_99790730
@Jdude
heb jij hetzelfde model? zelfde vermogen?
Wat is jouw verbruik zo ongeveer?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:08:50 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99790979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef louzy het volgende:
@Jdude
heb jij hetzelfde model? zelfde vermogen?
Wat is jouw verbruik zo ongeveer?
Ik heb hetzelfde model maar dan met de "instapdiesel" à 70pk. Die rijdt ongeveer 1:18, bij naar schatting 2/3 snelweg en 1/3 stadsverkeer.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_99802297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:27 schreef FoXje het volgende:

[..]

Niet zo belerend doen. Iedereen rijdt weleens te hard, en 140 is echt niet extreem ofzo. Goed om te weten dat dat op zich te doen is in een 107, maar wel tegen een hoger verbruik.
TS geeft aan dat hij zich aan de regels houdt; wat er dus op neerkomt dat hij gemiddeld 100/120 zal rijden, waardoor die auto keurig zuinig blijft. Niets belerends aan.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:44:59 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99812200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:28 schreef louzy het volgende:

LPG- G3
Voordelen:
- Erg economisch, goedkoop tanken
Nadelen:
- Groter risico op hoge onderhoudskosten
- Duurder in aanschaf (vaak al veel kilometers gelopen en ouder)
- Minder betrouwbaar dan benzine en diesel?
- correct
- fout
- fout, vergeleken met diesel
- fout

LPG dus ^O^
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:50:45 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99812511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef Cybje het volgende:

Bij LPG moet je erop rekenen dat je een deel op benzine rijdt. Sowieso bij elke koude start, vooral in de winter rijdt je een stukje op benzine. En als je misschien een keer op vakantie gaat, kan het in sommige landen lastiger zijn om LPG te vinden.

Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.

En alle landen die binnen redelijke autorij-afstand liggen kun je prima LPG tanken (België, Frankrijk, Duitsland, Polen). In andere landen vast ook wel, maar daar kom ik niet.

quote:
Je kunt ook nog overwegen om bijvoorbeeld een nieuwe auto van 8000 a 9000 euro te kopen, die ook wegenbelastingvrij is. Is wel net iets meer dan je budget, maar dan heb je ook een paar jaar garantie.
Dan rijd je een boodschappenwagentje. En heb je een redelijke afschrijving.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:38:04 #29
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_99814939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat benzineverbruik stelt niks voor, halve tank per 2 maanden bij 35.000 km/jaar. In de winter ook niet veel langer hoor. Bij mijn Vialle LPi installatie in ieder geval.
Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.
Schaap
pi_99816215
Je moet niet rekenen met fabrieksopgaves, die haal je eigenlijk nooit en bij verschillende merken ligt het werkelijk verbruik flink hoger.
pi_99816765
Ga eens naar de dealers van die bpm vrije gebakkies. Ik heb wel eens in een aygo en een nieuw model cuore gereden, en het valt imo te doen.

Als het allemaal nieuw voor je is en het een hoop van je spaarcentjes kost, of nog een pnervaren bestuurder, zou ik zelf iets degelijks 2e hands zoeken. Kleine mazda van 3 k ofzo. Als het echt niet bevalt ben je die zo weer kwijt.

Algemene regel die ik bij auto's heb ontdekt; na 2 weken ben ik er zo aan gewend dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt welke auto het nou is. Pas als je Direct na elkaar auto's rijdt zie je de verschillen en denk je bv ow wat stil :9~ Maar ok miaschien is dat mijn persoonlijke ervaring en gaat dat niet bij iedereen op. o|O
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:25:57 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99817684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:38 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ik vind wel dat het iets is dat je mee moet rekenen, anders doe je toch een kromme vergelijking. Een halve tank is al snel 50 euro tegenwoordig ... en 50 euro per 2 maanden is toch weer 300 euro per jaar.
Ik tank voor ongeveer 20 euro per keer. 120 euro per jaar dus schat ik zo. Maar ik denk eigenlijk dat het nog minder is dan 1x per 2 maanden..

Dat is wat mij betreft niet echt een issue bij 35.000 km per jaar. 1:10, dus 3500 liter gas ongeveer.
Ik tank momenteel voor 60 cent/l. Dat is dus zo'n 2100 euro per jaar.
pi_99831768
Autpweek had trouwens net een test met alle bpm vrije wagentjes. Het was geen goeie test imo, maar toch.

In die categorie zou ik zelf voor de aygp gaan (vind ik mooiste in het segment) of de cuore (meest degelijke in het segment maar 1 van de lelijkere).
pi_99849022
@leolinedance

volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?

Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.

vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel

misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.

[ Bericht 83% gewijzigd door louzy op 23-07-2011 19:48:42 ]
pi_99849529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance

volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?

Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.

vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel

misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.

Je kunt ook op de website an autoweek kijken. Staan een hoop consumentenreviews waar je imo veel aan kunt hebben.
pi_99854549
iemand trouwens bekend met de daihatsu cuore?
Erg goedkoop voor aantal kilometers en bouwjaar. 6000 euro uit 2009 met 25000 op teller
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:45:21 #37
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_99857209
Niks voor 20.000 km snelweg per jaar, echt een stadsrakkertje. Voor dat geld zou ik 100% liever die Clio of mijn geposte Ibiza nemen, die paar jaar leeftijd en extra kilometers verschil is niet zo ontzettend relevant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kriegel op 23-07-2011 23:04:09 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_99857794
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:45 schreef louzy het volgende:
iemand trouwens bekend met de daihatsu cuore?
Erg goedkoop voor aantal kilometers en bouwjaar. 6000 euro uit 2009 met 25000 op teller
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfort
  zondag 24 juli 2011 @ 05:00:47 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_99867093
Jammer trouwens dat Daihatsu zich terugtrekt uit de Europese markt, hun Cuore scoort constant goede cijfers in allerlei tests (verbruik, opbergruimte).
  zondag 24 juli 2011 @ 05:30:29 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99867235
Smart 42 diesel :Y

www.smartforum.nl :7
pi_99868084
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 05:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Jammer trouwens dat Daihatsu zich terugtrekt uit de Europese markt, hun Cuore scoort constant goede cijfers in allerlei tests (verbruik, opbergruimte).
Is van toyota. Daihatsu wordt nog volledig in japan gemaakt. Daarmee is het een relatief dure auto in europa. Aygo enzo is grptendeels binnen europa ij elkaar gezet.
  zondag 24 juli 2011 @ 16:39:49 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99881830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef louzy het volgende:
@leolinedance

volgens mij heb ik al eens een topic van je gelezen toen jij met je speurtocht bezig was.
Een leon was het geworden toch?

Berekening voor LPG:
1 op 15, haalbaar?
zo ja, 133 liter per maand x 0,77 cent = 102 euro brandstof per maand
50 euro per maand wegenbelasting (om bij de vergelijking met clio te blijven)
152 euro.

vergelijkbaar met C1, aygo en 107 en 30 a 40 euro goedkoper dan diesel

misschien is het ook wel 'angst' voor hoge onderhoudskosten, ken maar 1 voorbeeld dichtbij en dat was een slechte.

Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193k :) De gasinstallatie (Vialle) is er bij 60k km's in gekomen.

1:15 is niet haalbaar mijn mijn auto op LPG. Maximaal 1:11 maar dan moet je echt goed je best doen! Ik weet dat je met een Punto op LPG 1:15 kunt halen.

Je betaalt geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Ik betaal 70 euro per maand belasting, dat zal met een Clio vast minder zijn ja.

Hoge onderhoudskosten door de gasinstallatie heb ik nog niet gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 24-07-2011 16:49:44 ]
pi_99881948
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, heb de Leon nogsteeds en bevalt super! Heb hem ruim 2 jaar nu, gekocht met 100k km's erop en staat nu op 193k :)

1:15 is niet haalbaar mijn mijn auto op LPG. Maximaal 1:11 maar dan moet je echt goed je best doen! Ik weet dat je met een Punto op LPG 1:15 kunt halen.

Je betaald geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.
Ik betaal 70 euro per maand belasting, dat zal met een Clio vast minder zijn ja.

Hoge onderhoudskosten door de gasinstallatie heb ik nog niet gehad.
Ik heb een gas-installatie die in oktober 25 jaar oud wordt :)
De verdamper wordt nu overigens wel wat minder dus zal komend jaar een keertje vervangen worden. Maar goed, zo duur is dat nu ook weer niet.
pi_99893566
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je betaalt geen 77 cent als je een beetje je best doet. Ik betaalde gisteren nog 59,9 cent / l.

Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.
Aan de pomp zal het vast minder zijn maar dat geldt voor alle 3.

Heb jij nog speciaal ergens op gelet bij de aanschaf van de auto? wellicht tijdens de proefrit?

Had je van tevoren uitgezocht of de Leon een goede auto was voor LPG ?

Ik hoor vooral het merk Vialle voorbij komen als het om LPG gaat, ik denk dat ik daar maar eens op ga zoeken.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:11:16 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99894144
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:00 schreef louzy het volgende:

[..]

Ik vergelijk alle kosten gebaseerd op de brandstofprijs zoals die op nu.nl/brandstof staan.
Aan de pomp zal het vast minder zijn maar dat geldt voor alle 3.

Heb jij nog speciaal ergens op gelet bij de aanschaf van de auto? wellicht tijdens de proefrit?

Had je van tevoren uitgezocht of de Leon een goede auto was voor LPG ?

Ik hoor vooral het merk Vialle voorbij komen als het om LPG gaat, ik denk dat ik daar maar eens op ga zoeken.
Het verschil is bij LPG echter relatief gezien meer volgens mij, daarom is het beter/eerlijker om met de werkelijke prijzen te rekenen.

Tsja ik wilde een auto die er leuk uit ziet, die een beetje sportief is en niet te klein. Zodoende kwam ik bij de Leon uit. Ik had me een beetje verdiept in gasinstallaties, en dacht (en denk nog) dat Vialle wel één van de betere merken is. Onderhoudsvrij en geen vermogensverlies.

Uiteraard wel geluisterd naar bijgeluiden tijdens de proefrit, paar keer overgeschakeld naar benzine en terug op gas. Ging allemaal prima. Ik wist wel dat de motor goed geschikt was voor gas inbouw. VAG 1.8 20V staat erom bekend dat het prima gaat. Zelfde motor ligt ook in de Golf, A3, A4 enz. en die zijn er genoeg op gas te vinden.

Toen de knoop maar doorgehakt, hij zag er nl. ook super uit. En nog :)
pi_99894323
Deze valt eigenlijk wel binnen de specs

http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c2/7800652

Cruise control,
niet zwaar,
'slechts' 5 jaar oud
aantal kilometers is ook best aardig toch? 20.000 per jaar is niet veel en niet weinig toch?

ik heb er laatst een proefrift in gemaakt, maar ik twijfel toch. geen idee waarom, ik heb er dan eigenlijk ook de ballen verstand van.
Misschien is het wel de angst om tegen hoge onderhoudskosten aan te lopen, maarja dat heb je altijd eigenlijk he.

er zat wel een custom 'kop' van de versnellingspook in, een doorzichtige blauwe.
Dat doet me denken aan een jonge gast die er flink mee heeft lopen sjesen... :S

aaargh ik word gek
pi_99894727
verder kan ik tot 8000 euro eigenlijk maar amper een occasion op LPG g3 vinden die niet meer dan 150.000 op de teller heeft staan...
  zondag 24 juli 2011 @ 21:25:15 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_99894963
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:21 schreef louzy het volgende:
verder kan ik tot 8000 euro eigenlijk maar amper een occasion op LPG g3 vinden die niet meer dan 150.000 op de teller heeft staan...
Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.

Die Citroen zou ik nooit kopen. Vind er niks aan.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:03:43 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99897280
Mijn Clio was nog geen 8.000, 115k op de teller, 4,5 jaar. Met goed zoeken is er echt wel wat te vinden.

Edit: da's dan wel een diesel, geen LPG
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_99899450
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die van mij was 8500 euro, 6 jaar oud en had 103.000 gelopen.

Die Citroen zou ik nooit kopen. Vind er niks aan.
Ik zou juist eerder de citroen kopen. Of liever nog iets degelijks en niet seat. Seat roept bij mij het beeld op van sjonnies die zichzelf zwaar overschatten. Nu doe ik dat ook, maar dat hoeft nog niet meteen duidelijk te worden uit de auto die ik rij :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')