Mooi om te horen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:58 schreef euromedia het volgende:
[..]
Hij draait prima op mijn mini uit 2009. Af en toe haperen de animaties iets, maar absoluut niets ergs.
quote:Lekker...zijn ze bij Evernote niet voorbereid om de nieuwe Safari, waardoor de Evernote plugin gewoon niet meer gaat werken: klik
Eerst lopen ze te zeiken dat ze geen beta's geen ondersteunen en dan blijkt dat ze de plank volledig misslaan omdat ze niet doorhebben dat Safari anders gaat werken met plugins.
#fail.
Grote fail idd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon, omdat het kan. Nog een keertje mijn eerdere post.
[..]
Ja, dat wordt nou ook al wel even nodig om de boel richting Evernote te clippen. Dikke schijt zeg.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Grote fail idd.
Gelukkig gebruik ik Chrome.
Ik mis expose ookquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:28 schreef Breuls het volgende:
Mission Control versus Exposé: als je een venster minimaliseert en MC start is er niets te vinden van dat geminimaliseerde venster.
Ik vond het juist zo handig om in Exposé snel een blik op de weggestopte vensters te kunnen werpen.
Dat kun je toch doen met programmavensters (swipe down)? Als ik Pages open heb, een document minimaliseer en naar beneden swipe, komt dat document gewoon onder de streep te staan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:28 schreef Breuls het volgende:
Mission Control versus Exposé: als je een venster minimaliseert en MC start is er niets te vinden van dat geminimaliseerde venster.
Ik vond het juist zo handig om in Exposé snel een blik op de weggestopte vensters te kunnen werpen.
Raar. Hier geen probleem met iTunes 5b in combinatie met Lion.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:11 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb iTunes 10.5, want ik test iOS 5, alleen nu zegt Lion dat 'ie 10.4 wil downloaden omdat de library van 10.5 onleesbaar is. Kan 10.4 dan wel overweg met iOS 5? Ervaringen?
Ik heb nu 10.4, even kijken of ik nu kan updaten naar 10.5. Misschien werkt het dan wel of zo.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Raar. Hier geen probleem met iTunes 5b in combinatie met Lion.
That did the trickquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:35 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik heb nu 10.4, even kijken of ik nu kan updaten naar 10.5. Misschien werkt het dan wel of zo.
Hoe bevalt 2005?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:35 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik heb nu 10.4, even kijken of ik nu kan updaten naar 10.5. Misschien werkt het dan wel of zo.
Dat blijkt wel weer. Hoewel dit toch erg duidelijk was, met het lezen van 3 posts.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:36 schreef Blaxje het volgende:
Verwarrend trouwens dat iTunes nummering in de buurt komt van OS X nummering.
quote:
1 | CSAddAppleIDAccountUsingCompletionBlock failed with -100 |
Ja,quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind die verdwijnende scrollbar ook behoorlijk irritant. Ik heb nu regelmatig niet door dat er 'meer' is.
Kan je gewoon aanzetten in General bij System Preferences. "Show Scroll Bars" gewoon op Always zetten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind die verdwijnende scrollbar ook behoorlijk irritant. Ik heb nu regelmatig niet door dat er 'meer' is.
Damn die is verschrikkelijk lelijk!quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:54 schreef Jump het volgende:
[..]
Kan je gewoon aanzetten in General bij System Preferences. "Show Scroll Bars" gewoon op Always zetten.
Dan is het niet meer fullscreen hequote:Op donderdag 21 juli 2011 20:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ja,
En ook de bovenste menu bar laten verdwijnen in fullscreen vindt ik ook onnodig.
Eerste bevinding: ik merk dat ik steeds, voordat ik m'n vinger op de muis leg om te scrollen, aarzel en twijfel wat ik moet doen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:22 schreef Breuls het volgende:
Ik heb Natural scrolling weer aangezet. Vanmorgen ergerde ik me kapot aan o.a. de niet werkende schermresolutie en kon ik er ook niet onwennig scrollen bij hebben, maar nu wil ik het wel even proberen.
Kijken hoe snel ik het weer uit zet.
Ik weet niet eens hoe ik 'm erin krijg...quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand een idee hoe je de naam van de ingelogde gebruiker rechtsboven uit de balk krijgt? Neemt noodzakelijke ruimte in op een schermresolutie van 1280*800
Je hebt niet de naam van de ingelogde gebruiker naast het spotlight icoon?? Ik had het bij SL ook niet, maar nu dus wel. Geen idee hoe ik dat uit krijgquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe ik 'm erin krijg...
Ik heb maar 1 account, dus die optie zal ik daarom wel niet hebben.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:32 schreef Jarno het volgende:
System prefs, Accounts, Login Options, Show fast user switching menu as.
Ah ja, dat was 'm.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:32 schreef Jarno het volgende:
System prefs, Accounts, Login Options, Show fast user switching menu as.
Dat heb ik inderdaad ook. Maar ik kijk het ook even aan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:28 schreef Breuls het volgende:
[..]
Eerste bevinding: ik merk dat ik steeds, voordat ik m'n vinger op de muis leg om te scrollen, aarzel en twijfel wat ik moet doen.
Kheb ook alleen een (standaard?) guestaccount erbijquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 account, dus die optie zal ik daarom wel niet hebben.
Ik ontdek net dat "Inlogopties" ook een kiesbare optie is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kheb ook alleen een (standaard?) guestaccount erbij
Ik had daar ook even last van. Wilde gisteren op m'n werk alvast even die code aanvragen, maar ik wist de driecijferige bevestigingscode niet uit m'n hoofd, dus moest wachten tot ik die thuis op kon zoeken. Intussen vond ik het wel raar dat ik een credit card nodig heb om iets gratis te krijgen. Een (AppleID) accountcontrole zou voldoende mogen zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef Twisted_Logic het volgende:
Pff wat een geouwehoer weer, ik had een creditcard nodig (wat ik dus niet heb) om de gratis up-to-date versie te downloaden. Omdat ik een mijn mac na 6 juni gekocht had.
Ik een maat gebeld, hij creditcard gegevens doorgeven, was de sessie verlopen, tweede keer proberen gaf die aan dat ik het maximum aantal al had overschrijden...
Nu maar gewoon aangeschaft via de AppStore, had 75 euro cadeau gekregen bij de aanschaf van mijn Mac, wist toch niet goed wat ik er mee moest, maar op zich wel jammer dat het redelijk omslachtig werkt.
Nu downloaden en installeren dan maar
Wel gelukt dan uiteindelijk? Want ik heb hem nu dus eigenlijk niet gratis...quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik had daar ook even last van. Wilde gisteren op m'n werk alvast even die code aanvragen, maar ik wist de driecijferige bevestigingscode niet uit m'n hoofd, dus moest wachten tot ik die thuis op kon zoeken. Intussen vond ik het wel raar dat ik een credit card nodig heb om iets gratis te krijgen. Een (AppleID) accountcontrole zou voldoende mogen zijn.
Kan aan je router liggen. Maar dan in principe alleen van buiten af (gre protocol)quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:41 schreef Jarno het volgende:
Ik word echt seniel van die VPN Server in OSX Lion Server. Intern vanaf m'n MBP werkt het prima, kan zo een VPN verbinding opzetten naar de iMac. Vanaf de iPad of iPhone lukt het niet, en van buiten af ook via de MBP niet... Terwijl alle poorten (500, 1701, 1723 en 4500) open staan. Ik zal wel iets niet goed doen maar ik zie het ff niet.
Vooral het feit dat het intern wel goed gaat vanaf de MBP doet me vermoeden dat ik wel íets goed heb gedaan.. Maar vanaf de iPad zie ik zelfs geen connectie poging voorbij komen in /var/log/ppp/vpnd.log dus. Terwijl die op hetzelfde interne netwerk als de iMac zit.
Vaaaaaage shit dus.
Ja, meer mensen hebben er last van zo valt te zien op Twitter.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:50 schreef Breuls het volgende:
Misschien is het druk? Bij mij brak de download gisteravond ook even af, maar ik kon 'm resumen (onder 'Purchased' in de App Store).
quote:Vodafone gaat per 1 augustus een abonnement aanbieden waarbij roaming binnen de bundel valt, blijkt uit interne info van de provider. Daarnaast vervalt het Bellen-abonnement en verlaagt de telco datalimieten voor Bel+SMS+Web-abonnementen.
Dat blijkt uit informatie die Vodafone intern heeft verspreid en waar Tweakers.net inzage in heeft gekregen. De huidige B+S+W-abonnementsvorm, waarin bellen, sms'en en internet gecombineerd zijn in één abonnement, kennen slechts kleine prijswijzigingen, maar krijgen wel sterk verlaagde datalimieten: bij het goedkoopste abonnement krijgt de klant 100MB data, wat in combinatie met een zogenaamde dataverdubbelaar op 200MB uitkomt.
De datalimiet loopt bij duurdere abonnementen op in stappen van 100MB, waarbij de duurste variant een limiet van 900MB kent. Momenteel heeft het goedkoopste abonnement een limiet van 250MB, terwijl alle duurdere varianten over 1GB-datalimiet beschikken. De internetsnelheid bedraagt bij alle abonnementen 3,6Mbps, en voor tethering moet een extra bundel worden afgesloten. Wel kunnen gebruikers 100MB extra data bijkopen voor 2,50 euro. Gebruikers hoeven alleen te betalen als ze ook daadwerkelijk meer data verbruiken dan toegestaan is binnen de bundel.
Daarnaast mogen klanten met B+S+W niet bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals bij Skype en Whatsapp. Dit lijkt wettelijk niet toegestaan, omdat in de Telecomwet netneutraliteit is opgenomen. Daardoor mogen providers niet specifieke internetdiensten afknijpen of blokkeren. Vodafone vraagt 15 euro per maand extra voor gebruik van diensten zoals Skype en Whatsapp. Voor sim-only moet 22,50 euro per maand extra worden betaald.
Hoe willen ze dat laatste dan toch gaan doen dan? Eerst zeggen ze dat ze het niet mogen en dan vragen ze er toch een vergoeding voor?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vodafone doet ook jouw duit in hun zakje:
Vodafone verlaagt datalimieten en komt met roaming-abonnement
[..]
[ afbeelding ]
Dat hier wel, maar geen idee hoelang dat gaat duren..quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:03 schreef Twisted_Logic het volgende:
Pfff Lion is nog steeds niet begonnen met downloaden, MacBook maar nachtje aan laten dan...
Nu hopen dat T-Mobile niet gaat volgen.quote:
Apart, vanochtend had ik hem binnen anderhalf uurtje binnen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:03 schreef Twisted_Logic het volgende:
Pfff Lion is nog steeds niet begonnen met downloaden, MacBook maar nachtje aan laten dan...
Die vond mn vriendin te dun, dus maar een MBP gekochtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:15 schreef Marurk het volgende:
Ik heb zojuist een nieuwe MacBook Air gekocht!![]()
![]()
![]()
Ik vind dat juist fijn, zo dun. Lekker mobiel!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die vond mn vriendin te dun, dus maar een MBP gekocht.
Lion nu installerende, nog 22 minuutjes.
Ik ben niet zo heel veel onderweg, alleen vanaf september naar school met de bus, maar dan ga ik hem niet gebruiken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik vind dat juist fijn, zo dun. Lekker mobiel!
idd, 550 min/sms/MB komt voor mij ongeveer overeen met i300 van t-Mobile dat ¤45/maand kost. (45 - 16,5) * 24 = 684.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:27 schreef TC03 het volgende:
Ik ga denk ik gewoon mijn toestellen los kopen en abonnementen afsluiten bij providers als Hollandsnieuwe. Ik laat me niet afzetten door KPN en Vodafone.
De providers zullen de iPhone 4S/5 als perfecte reden zien om hun duurder gemaakte abo't proberen te slijten.quote:
Hi is inderdaad klote qua service etc., maar qua telefonie en internet voor mij perfect. Heb ook wel eens gehad dat er opeens één of twee euro bij op de rekening was gekomen, maar daar ben ik nooit achteraan gegaan, want dat kost mij minstens dat geld qua telefoonkosten. Stond er opeens iets bij dat ik in het buitenland gebeld had, ik woon toch echt minstens 30 km van de grens af. Wanneer het echt te gek wordt ga ik er wel achteraan. Bovendien kan ik bij Hi ook verlengen dus ik verwacht wel iets van een korting en anders maar eens telefonisch onderhandelen over een scherpe prijs die ik moet bijbetalen voor het toestel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:16 schreef Junkie het volgende:
[..]
De providers zullen de iPhone 4S/5 als perfecte reden zien om hun duurder gemaakte abo't proberen te slijten.
Zelf zit ik nu bij T-Mobile met mn iPhone 4.
En KPN krijgt echt nooit meer mijn geld. Vroeger een keertje een abo daar gehad, en ze wisten daar lekker te sjoemelen met de korting die ik gekregen had. En door de jaren heen heb ik dat vaker gehoord van KPN en Hi. Raad je dus aan je rekeningen in de gaten te houden.
Of gewoon NTFS support op je MAC installeren. Zie het vorige topic voor een linkjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 06:23 schreef henrivo het volgende:
Hai, even een vraag van een Apple-nieuwelingIk wil mijn externe harde schijf gaan gebruiken met mijn iMac, maar ik wil de bestanden ook op Windows en Linux benaderbaar maken. Is formatteren als exFAT dan de enige optie? Aangezien ik gelezen heb dat dat filesystem specifiek voor sd-cards en andere kleinere opslagmedia ontworpen is? Wat zijn de nadelen er van als ik een externe harde schijf formatteer als exFAT?
Lijkt mij tegelijkertijd ook weer een nadeel. Als je er aan gaat wennen en op je werk een middag werk hebt ingevoerd op je pc... You get the point?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik moet toegeven, dat Lion: it is growing on me. Programma's uitzetten zonder na te denken, 's ochtends wakker worden, programma's starten en al mijn documenten staan precies zoals ik ze gisterenavond achter liet.
Ja, ik was al op de hoogte van ntfs-3g, maar om nou 25 euro neer te leggen voor enkel ntfs support gaat me een beetje te ver, als de nadelen van exFAT me tegenvallen is er altijd nog te praten over ntfs-3g. Maar tot nu toe kijk ik graag naar gratis alternatievenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of gewoon NTFS support op je MAC installeren. Zie het vorige topic voor een linkje
Ik heb geen PC op mijn werkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:25 schreef henrivo het volgende:
[..]
Lijkt mij tegelijkertijd ook weer een nadeel. Als je er aan gaat wennen en op je werk een middag werk hebt ingevoerd op je pc... You get the point?
Ik zie dit bij mezelf nog wel gebeuren inderdaad....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:25 schreef henrivo het volgende:
[..]
Lijkt mij tegelijkertijd ook weer een nadeel. Als je er aan gaat wennen en op je werk een middag werk hebt ingevoerd op je pc... You get the point?
Ik had een linkje naar een freeware variantquote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:31 schreef henrivo het volgende:
[..]
Ja, ik was al op de hoogte van ntfs-3g, maar om nou 25 euro neer te leggen voor enkel ntfs support gaat me een beetje te ver, als de nadelen van exFAT me tegenvallen is er altijd nog te praten over ntfs-3g. Maar tot nu toe kijk ik graag naar gratis alternatieven
Clean install hier en ik heb ze ook nog.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vraagje: iedereen die hier vanaf Snow Leopard geupgrade heeft, heeft nog de bolletjes onder actieve programma's in het dock toch? Moet ik concluderen dat die alleen standaard uit staan voor schone Lion installaties?
Da's best nice, ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik moet toegeven, dat Lion: it is growing on me. Programma's uitzetten zonder na te denken, 's ochtends wakker worden, programma's starten en al mijn documenten staan precies zoals ik ze gisterenavond achter liet.
Niet. Dat wass het hele idee, je hoeft je daar als gebruiker dan geen zorgen meer over te maken, want als een programma niet actief is komt hij toch wel weer in de oude staat terug als je hem aanklikt. Sterker nog, Lion kan draaiende programma's afsluiten als hij dat nodig vindt. Die functie is wel opt-in voor developers.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:35 schreef Breuls het volgende:
Die bolletjes heb ik nog, ja. Zijn die er bij anderen niet? Hoe weet je dan welke apps actief zijn?
Ik vind Lion ook niet totaal ruk tot nu toe hoor. Het blijft een major release, dus er zitten altijd dingen in die even moeten wennen. Ook leveranciers moeten weer even bijkomen, hou je altijd. Daarnaast heeft Apple geen enorm beste reputatie als het op .0 releases aankomt dus ik verwacht dat het wel tot 10.7.1 of 10.7.2 duurt voordat de meeste kreukels eruit zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |