abonnement Unibet Coolblue
pi_100092741
Wat krijg je als je punk en reaggae combineert? Basement 5! B-)

  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 16:43:13 #152
9859 crew  Karina
Woman
pi_100092794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:41 schreef Kingstown het volgende:
Wat krijg je als je punk en reaggae combineert? Basement 5! B-)

Ga je weg met je Kerstmuziek ;) Pas maar op, anders post ik Wham nog.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100092928
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Ga je weg met je Kerstmuziek ;) Pas maar op, anders post ik Wham nog.
Wham :r

Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_100092929
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Ga je weg met je Kerstmuziek ;) Pas maar op, anders post ik Wham nog.
:D

Jij houdt toch zo van refereren aan het vorige nummer? Wel....met een titel als last White Christmas moet dat een eitje zijn!
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2011 @ 17:02:21 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_100093532
Even het topic energie geven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2011 @ 17:09:19 #157
862 Arcee
Look closer
pi_100093807
Even een nummer dan waar iedereen het wel overeens kan zijn dat het een geniaal goeie plaat is:

pi_100093869
quote:
_O_

Het begint op een tribute topic te lijken...Kirsty is ook al een tijdje dood, net zoals de zangeres van The Waitresses.

  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2011 @ 17:11:38 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_100093890
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:09 schreef Arcee het volgende:
Even een nummer dan waar iedereen het wel overeens kan zijn dat het een geniaal goeie plaat is:

Die hebben mooiere nummers gemaakt.

Nog een topic geopend in 2008 dat het alweer 20 jaar geleden is.
:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 19:11:24 #160
9859 crew  Karina
Woman
pi_100097607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:D

Jij houdt toch zo van refereren aan het vorige nummer? Wel....met een titel als last White Christmas moet dat een eitje zijn!
Bing Crosby gaat zelfs MIJ te ver ;) Ik hoor al weer heel wat leuke muziek, waarvan ik denk "oh ja, volgens mij ken ik die".

Dit is ook een soort disco denk ik, maar volgens mij ook wel iets dat jullie alternatiefjes ;) wel zullen waarderen:

Ik vond (en vind) het in ieder geval een super nummer :)

En deze (die clip _O- )
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100097671
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:13 schreef Karina het volgende:
Eentje namens tong80
:P
quote:
Killing Joke wacht einde der tijden af


In 2012 vergaat de wereld. Althans, dat zeggen sommige aanhangers van het occultisme. Een band die sinds eind jaren zeventig met dit gegeven flirt is Killing Joke. Geen wonder dat volgend jaar een nieuwe cd en een uitgebreide documentaire van de band verschijnt.


“De documentaire is een prachtige film geworden die eindelijk weergeeft waar de band voor staat en draagt de titel The Death And Ressurection Show. Killing Joke is namelijk na al die jaren nog vaak een mysterie voor de meeste mensen”, vertelt bassist Youth aan Nu.nl. Er bestaan volgens Martin Glover (zoals hij eigenlijk heet) nogal wat misverstanden rondom de band.

Zo zou de groep geloven in het absolute einde van de wereld. Dat zanger Jaz Coleman en enkele andere bandleden in 1982 naar IJsland vertrokken om daar het einde der tijden af te wachten, helpt natuurlijk niet bij het ontkrachten van het donkere occult imago. “Onze teksten worden vaak verkeerd begrepen”, aldus Glover.

“Killing Joke gaat vooral over het vieren van het moderne leven en we zijn veel minder angstaanjagend dan wel eens wordt aangenomen. Bovendien valt er een hoop donkere en droge humor te ontdekken in onze teksten. Ik ben ook niet degene die destijds met Jaz en de rest naar IJsland vertrok.”

Voortekenen

“We wachten nog steeds op de Apocalyps, maar ik geloof niet dat we het in 2012 gaan meemaken. Ik geloof wel dat de wereld drastisch aan het veranderen is. De voortekenen zijn al zichtbaar, mensen merken dat. Het is het eind van een tijdperk. Wat dat betreft is 2012 wel een prachtig jaar voor Killing Joke. We werken echt naar iets toe.”

Thans wordt er ook gewerkt aan een nieuw album. Sinds vorig jaar zit de band bij een nieuw label, dat ook enkele platen van Killing Joke opnieuw gaat uitbrengen. “Het nieuwe album zal ongeveer gaan klinken als onze eerste plaat. Veel diepte, elektronica, snel en woedend. Zoals je dat eigenlijk van ons gewend bent. We hebben nog lang niet alles gezegd en dat moet eruit.”

Drinken

De band heeft in de jaren tachtig succes in Nederland met het nummer Love Like Blood. Eind jaren zeventig verwierf Killing Joke al bekendheid dankzij BBC-dj John Peel. Youth zat vanaf begin af aan in de band, maar stapte er enkele keren uit. Sinds 2008 zit hij weer in de band. “Ik ben voornamelijk terug bij de groep gekomen omdat Jaz gestopt is met drinken.”

“Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar met een band als Killing Joke is het ontzettend intens werken. Er komen verschillende emoties los bij iedereen tijdens het proces van het schrijven van nieuwe nummers. Veel van die dynamiek is na al die jaren nog niet verdwenen.”

Verhoudingen

“En de vibratie en de sfeer zijn precies hetzelfde als toen we begonnen. Ik ben nog steeds zestien en zij zeventien. Zo liggen de verhoudingen nog immer. Soms lijken ze zelfs niet door te hebben dat ik bij ze in de buurt ben”, lacht Youth.

“Weet je waar ik erg trots op ben?”, vraagt Glover. "Op mijn werk met Ozark Henry.” Youth is naast bassist van Killing Joke ook een gevierd producer. Zo nam hij het meest recente album van Ozark Henry op en onder zijn eigen label, Butterfly Records, produceerde hij de meest uiteenlopende artiesten zoals Wet Wet Wet, Tom Jones en The Orb.

Spontaan

In 2008 maakte hij officieel bekend dat hij samen met Paul McCartney al jaren deel uitmaakt van diens hobbyproject The Fireman. Op dit moment heeft hij geen verdere plannen met Fireman meer. “Dat gebeurt altijd heel spontaan. Ik krijg telefoon van Paul en dan zien we wel weer.”

“Ik ben nu wel bezig met zijn zoon, James. Eens zien wat daar uit gaat komen. Killing Joke is op dit moment voor mij de hoofdzaak, maar ik zal me voor altijd bezig blijven houden met produceren.”


Killing Joke staat op 31 juli op Summer Darkness in Utrecht.



http://www.nu.nl/muziek/2(...)einde-tijden-af.html

  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 19:18:26 #162
9859 crew  Karina
Woman
pi_100097889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Goede toevoeging, King!
En in september ook in Amsterdam te zien he? Zoals ik postte ;) Punk, disco, New Wave of? #2
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2011 @ 19:32:45 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_100098404
Vriend van me rijdt voor artiesten of zorgt voor ze. Theo Maassen zijn nieuwste film was ie begeleider de laatste weken. Killing Joke is zijn volgende project. _O_
:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_100098667
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Goede toevoeging, King!
En in september ook in Amsterdam te zien he? Zoals ik postte ;) Punk, disco, New Wave of? #2
Ik zit er over na te denken om te gaan....lang geleden dat ik ze gezien heb. Moest even googelen :@ , maar het was 1985 op het seaside festival in de Panne (België)

Line-up destijds : The March Violets - The Sound - Front 242 - Anne Clark - Killing Joke - TC Matic - Siouxsie & The Banshees


The March Violets zegt me helemaal niets...kan me zelfs niet herinneren dat ik ze gezien heb :D , maar de rest was errug leuk!
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 19:41:45 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_100098679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:32 schreef tong80 het volgende:
Vriend van me rijdt voor artiesten of zorgt voor ze. Theo Maassen zijn nieuwste film was ie begeleider de laatste weken. Killing Joke is zijn volgende project. _O_
:P
Kaartje versieren wellicht?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100103769
Mijn grote liefde was toch wel Anja Huwe van X-mal Deutschland....wat een babe was dat! O+
Als ik nu terug kijk is het vooral een alternatieve Kim Wilde....wel heel erg typisch jaren 80.

pi_100106511
Die dame hier boven ken ik dan weer niet.

Ik was (en ben) trouwens niet echt trouw aan één stijl of stroming eigenlijk. Al was dat soms echt not done, zeker toen. :+

Het ene moment


En daarna net zo gemakkelijk

pi_100107965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:42 schreef Eska het volgende:
Die dame hier boven ken ik dan weer niet.

Ik was (en ben) trouwens niet echt trouw aan één stijl of stroming eigenlijk. Al was dat soms echt not done, zeker toen. :+

Het ene moment


En daarna net zo gemakkelijk

Zoveel leuke stromingen/stijlen dat het zonde zou zijn om te moeten kiezen en peer-pressure gaat natuurlijk alleen op voor anderen. :+

Ongeveer driekwart wat hier gepost wordt staat wel in m'n playlist, incl. The Cure en Scritti Politti.

Wat toen wel nog kon was achterlijk slecht playbacken en dieren in clips stoppen....tegenwoordig zou je gearresteerd worden.

pi_100108746
Die clip herinner ik me niet (het nummer wel). Lekker fout clipje zo, idd. :D

Ik was zo blij toen er destijds (halverwege jaren '80 of zo) in ons plaatselijke biebje eindelijk ook elpees uitgeleend werden. Dat zou me een boel geld gaan schelen. Was de bedoeling. Maar er waren 2 albums die ik zó vaak (en ook veel te lang) in huis had, dat ik ze beter gewoon had kunnen kopen. :+

&
pi_100109177
Lol! Zo was ik helemaal blij dat ik bij de plaatselijke platenzaak een verkoper gevonden had, die een fantastische muzieksmaak had en die me maar bleef bestoken met LP's die ik toch echt moest beluisteren, want die waren zo gaaf! (en dat tig keer per week, waarna ik me niet kon beheersen en ze kocht. :@ )

Look Sharp is wmb ook een klassieker (doet me denken aan iets met een top-10 van LP's). Elvis Costello heb ik nooit veel mee gehad, hoewel ik Chelsea wel een leuk nummer vind.
En die schoenen op Look Sharp....jaaaaaaaa! helemaal afgedragen!


  Trouwste user 2022 zaterdag 30 juli 2011 @ 00:02:57 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_100110838
_O_

Bart Chabot droeg dezelfde bril al Costello.
:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 00:05:25 #172
9859 crew  Karina
Woman
pi_100110970
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100111091
Haha, en dan toch steeds weer gaan natuurlijk, naar die platenzaak. Ook al wist je dat het je wéér geld ging kosten. :+

Wat is dat met een top-10 van LP's dan?
Oh, ik geloof dat ik dat nooit voor elkaar zou kijgen eigenlijk; een (definitieve) album-top-10 maken. Ik heb ook altijd moeite met m'n lijstje voor de top2000. :P

Er zijn trouwens wel albums waarmee ik vergroeid ben. Die zou ik zo missen als ik ze niet zomaar zou kunnen grijpen.

Deze

bijvoorbeeld. Stond bij ons thuis al in de platenkast. Ik heb 'm toen al snel opgenomen op een cassettebandje. Naderhand zelf de LP gekocht. En toen ik eenmaal een cd-speler had, was het ook één van de eerste cd's die ik kocht. Nog altijd luister ik 'm graag. :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 30 juli 2011 @ 00:09:17 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_100111152
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_100111337
Oh, ik post te traag.

Monkees zijn ook heerlijk, ja! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')