Oh zo, ja dat doe ik wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Toen hij nog bij de logo kwam gingen wel idd 1 woord oefenen. Bal bijv en dan met de bal spelen en 1000x bal zeggen. Net als auto.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het niet allemaak in 1 keer doen. Chris zei de klanken verkeerd, en hoorde zelf niet dat hij het anders zei dan ons (inmiddels wel), hij kon zichzelf dus ook niet corrigeren. Ook niet als wij het goed zeiden in een herhaalzin. Dan kun je wachten op een goed woord tot je een ons weegt. Hetzelfde geldt voor kinderen die het spreken nog niet echt machtig zijn denk ik. Als ze de woorden nou eenmaal niet kennen, kun je ze ook lastig gebruiken,
Op advies van de logo klank voor klank en soms woord voor woord aangepakt. Hier was dat de k-klank als 1e, koekje het 1e woord. En dan ook eerst alleen tijdens de oefeningen, en als dat goed ging, pas tijdens het gewone spreken. echt stap voor stap, zodat het spreken opzich geen frustratie gaf, maar alleen sommige woorden. Daardoor bleef het hier (meestal) wel gezellig
Ik zou voor jullie bijv een paar woordjes kiezen, of 1 die je erg veel gebruikt, en daar op focussen voor een paar dagen. Anders ben je er veel negatief mee bezig en kan een kind zelfs stoppen met praten of gaan stotteren...
(idee van de logo hier)
Ja precies.. Herhalen dan horen ze het goed.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Ja maar als jij het juiste niet benoemt in die situatie hoort hij het niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 10:06 schreef DJMO het volgende:
Ik weet niet of dat onder de noemer gemeen valt te scharen Pvoesss, hij zal het toch ééns moeten leren, en het is echt niet zo dat iedereen hem net als mama maar woordeloos begirjpt. Het is ook niet zo dat je de hele dag door doet alsof je hem niet begrijpt, maar als hij het niet van jou leert, van wie dan?
Die reactie was niet voor jou maar voor DJMOquote:Op zondag 24 juli 2011 09:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat doe ik wel.
Vooral de reactie van pvoes kwam raar over op mij.
Dat ga ik proberen!quote:Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |