abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99855495
Elin :D

Dat is dus idd het lastige, dat we hem vaak niet begrijpen en dan kan hij zo boos worden.
Ik snap hem vaak wel het beste, ik ben het meeste samen met hem.
Zoals no eh = nog 1. Eh = ja. Mijn zusje snapte er niks van. Dacht dat hij nee zei.
Hij was daar 2 dagen, logeren. Ze denkt dat hij chinees praat. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 juli 2011 @ 23:08:45 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99858241
ik kreeg daarop als tip van de logo dat ik me soms van de domme moest houden Ingrid: nee jan, ik snap niet wat je bedoelt; wat wil je? en dan gewoon stug vol blijven houden; juist omdat hij weet dat jij hem toch wel snapt, doet hij geen moeite om zich wél verstaanbaar te maken. Dat was de redenatie erachter ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99860806
Dat is ook wel zo. En vaak doe ik dat wel, maar Tyler kan goed volhouden zeg maar ...
En soms snap ik/we het echt niet en zie er dan maar achter te komen.
Ik zeg dan ook wijs maar aan bijvoorbeeld en zeg dan ook dat mama het niet snapt.

Verder gaat het goed, hij probeert te trappen op zn driewieler wat nog niet lukt. Heeft ineens het spoor en de treintjes ontdekt. En heeft echt een haat liefde verhouding met Kim. Is zijn grote voorbeeld en wil graag met haar spelen, maar als ze dan samen spelen en Kim doet iets wat hij niet wil dan vind hij haar niet zo lief meer.
Mept nog wel steeds snel als iets niet lukt, of als Kim iets afpakt bijvoorbeeld. En driftbuien.
Dat trekt vast bij als hij beter kan praten.
Hij kan zich goed vermaken en knuffelen en gek doen is helemaal in! Hij wordt wel steeds vroeger wakker helaas, 6.00 al. Slaapt de 1 weer goed, doet de ander het niet ...
pi_99868206
Dat vind ik super gemeen, dat zou ik niet kunnen
Dat mijn kind onnodig zich onbegrepen zou voelen..
Zeker als het zich zo al vaak genoeg voelt..
pi_99868256
Het is niet dat ik dat de hele dag doe.
Bovendien moet je toch iets op een gegeven moment. Als zowel cb, orthopedagoog, logopedist en gezinshulp het aanraden afzonderlijk van elkaar ...

[ Bericht 44% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-07-2011 09:20:34 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 09:19:40 #81
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99868324
Ingrid ik "verbeter" gewoon vaak. Dan zegt Esmee bijvoorbeeld "ik wil ooh stoop" en dan zeg ik "oh jij wilt ook stroop" :) Zo horen ze het juiste zonder dat er nog meer frustratie bij komt kijken.

Maar die van mij is een kleine kwek net als grote zus. Vanmorgen zei ze zomaar een zin van 4 woorden: 'ik wil uih bed!" :D
pi_99868370
Aan DIE!!!!! valt weinig te verbeteren. Of Ah die eh! Ik weet dan echt niet wat hij bedoelt.
  zondag 24 juli 2011 @ 09:27:42 #83
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99868407
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken. :)
pi_99868600
Ik zou het niet allemaak in 1 keer doen. Chris zei de klanken verkeerd, en hoorde zelf niet dat hij het anders zei dan ons (inmiddels wel), hij kon zichzelf dus ook niet corrigeren. Ook niet als wij het goed zeiden in een herhaalzin. Dan kun je wachten op een goed woord tot je een ons weegt. Hetzelfde geldt voor kinderen die het spreken nog niet echt machtig zijn denk ik. Als ze de woorden nou eenmaal niet kennen, kun je ze ook lastig gebruiken,
Op advies van de logo klank voor klank en soms woord voor woord aangepakt. Hier was dat de k-klank als 1e, koekje het 1e woord. En dan ook eerst alleen tijdens de oefeningen, en als dat goed ging, pas tijdens het gewone spreken. echt stap voor stap, zodat het spreken opzich geen frustratie gaf, maar alleen sommige woorden. Daardoor bleef het hier (meestal) wel gezellig ;)

Ik zou voor jullie bijv een paar woordjes kiezen, of 1 die je erg veel gebruikt, en daar op focussen voor een paar dagen. Anders ben je er veel negatief mee bezig en kan een kind zelfs stoppen met praten of gaan stotteren...
(idee van de logo hier)
pi_99868644
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken. :)
Oh zo, ja dat doe ik wel.
Vooral de reactie van pvoes kwam raar over op mij.
pi_99868666
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het niet allemaak in 1 keer doen. Chris zei de klanken verkeerd, en hoorde zelf niet dat hij het anders zei dan ons (inmiddels wel), hij kon zichzelf dus ook niet corrigeren. Ook niet als wij het goed zeiden in een herhaalzin. Dan kun je wachten op een goed woord tot je een ons weegt. Hetzelfde geldt voor kinderen die het spreken nog niet echt machtig zijn denk ik. Als ze de woorden nou eenmaal niet kennen, kun je ze ook lastig gebruiken,
Op advies van de logo klank voor klank en soms woord voor woord aangepakt. Hier was dat de k-klank als 1e, koekje het 1e woord. En dan ook eerst alleen tijdens de oefeningen, en als dat goed ging, pas tijdens het gewone spreken. echt stap voor stap, zodat het spreken opzich geen frustratie gaf, maar alleen sommige woorden. Daardoor bleef het hier (meestal) wel gezellig ;)

Ik zou voor jullie bijv een paar woordjes kiezen, of 1 die je erg veel gebruikt, en daar op focussen voor een paar dagen. Anders ben je er veel negatief mee bezig en kan een kind zelfs stoppen met praten of gaan stotteren...
(idee van de logo hier)
Toen hij nog bij de logo kwam gingen wel idd 1 woord oefenen. Bal bijv en dan met de bal spelen en 1000x bal zeggen. Net als auto.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 juli 2011 @ 10:06:59 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99868918
Ik weet niet of dat onder de noemer gemeen valt te scharen Pvoesss, hij zal het toch ééns moeten leren, en het is echt niet zo dat iedereen hem net als mama maar woordeloos begirjpt. Het is ook niet zo dat je de hele dag door doet alsof je hem niet begrijpt, maar als hij het niet van jou leert, van wie dan?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99869706
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Ja precies.. Herhalen dan horen ze het goed.
Als truus zegt mama ik roepte je.. Dan zeg ik iets als: (Wanneer) riep jij mij?
Of waarom riep je mij?

quote:
12s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:06 schreef DJMO het volgende:
Ik weet niet of dat onder de noemer gemeen valt te scharen Pvoesss, hij zal het toch ééns moeten leren, en het is echt niet zo dat iedereen hem net als mama maar woordeloos begirjpt. Het is ook niet zo dat je de hele dag door doet alsof je hem niet begrijpt, maar als hij het niet van jou leert, van wie dan?
Ja maar als jij het juiste niet benoemt in die situatie hoort hij het niet.
En als anderen hem niet snappen en jij soms doet van niet is dat al zo frustrerend..
Lijkt mij een nare sfeer.

Als hij wuheh mompelt kan je zeggen ik begrijp je niet.
Of je kan vragen bedoel jij soms een wortel?
pi_99869724
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:47 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Oh zo, ja dat doe ik wel.
Vooral de reactie van pvoes kwam raar over op mij.
Die reactie was niet voor jou maar voor DJMO
Als ik had gezien dat jij er tussen zat dan had ik mijn post even ge-edit
Sorry ik wilde je geen naargevoel geven :*

Ik had dit topic openstaan op het reactie veld.
Ik was gisteravond al bezig met die reactee
  zondag 24 juli 2011 @ 11:48:42 #90
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99870805
Wat hier nog wel eens helpt, is om een lastig woord lettergreep voor lettergreep uit te spreken, waarna Annicka het weer lettergreep voor lettergreep herhaalt. Zal niet voor iedereen werken, neem ik aan, maar Annicka vindt het een leuk spelletje... :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:18:06 #91
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99871603
Maarten vindt het dan ook makkelijker, om het lettergreep voor lettergreep te herhalen... Okay, daarna zegt hij het ook nog wel eens fout, maar hij vindt het in ieder geval leuker zo!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99875750
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
pi_99875784
Mjah, tis gewoon heel lastig dat hij met 2,5 nog zo weinig zegt. Ook dat hij dan zo boos kan worden. Ik snap dat heel goed, in zijn hoofd zal het wel goed klinken zeg maar. Dat hij denkt, ik zeg het toch!
Ik zit eens te denken wat hij duidelijk kan zeggen. Iig dierengeluiden kan hij nadoen, heeft van mijn zusje geleerd toen hij daar was ivm zn arm.
papa, mama, nee, die, da(ar), huhu= kim , eheh= tyler, aem ofzo= opa en oma, nannie=stefanie (mijn zus), daain met bv iets in de koelkast zetten, auw, daag, bah,
Maar bv bal, auto, beer lukt niet.

Tis verder een superlief ventje hoor en qua ontwikkeling gaat het verder goed! Voetballen vind hij leuk, en klimmen en klauteren pfff echt uitkijken soms! En hij kan hard (weg)rennen!
pi_99876012
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
Dat ga ik proberen!
pi_99891940
Lijkt me ook lastig Ingrid, ik ben wel blij met mijn redelijk goed pratende peutertje van net 2 :)
Ik doe soms trouwens ook wel alsof ik gek ben terwijl ik allang weet waar ze het over heeft ;)

Jaël was vanmiddag neit naar bed geweest voor een keer! Gevolg een stuiterende peuter, zo erg dat ze bij mijn ouders over de rugleuning van de bank stuiterde en zo op de grond knalde met het hoofd naar beneden, ik heb nog nooit zoveel mensen zo snel zien reageren!
Nu rood voorhoofd en oog, kon nog wel eens blauw worden.. Erg sneu, maar ze was al tien keer gewaarschuwd..
Voor het slapen gaan vroeg ik haar wat er was gebeurt, valluh zei ze en toen ik vroeg waarop, wees ze de andere kant van haar hoofd aan, dus ik denk dat het met de pijn wel meevalt!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99892072
Ik ben zo blij dat Tess zo goed praat...

We hebben vandaag een "kussen" voor haar gekocht. Zo'n Ikea-kinderkussen van 2cm dik ofzo. Vanavond ging ik haar naar bed brengen en toen zei ze: mama, ikke Tessje kussen!!
Ik het kussen halen, ze stond nog net niet te springen in bed. Ze is ook heel snel gaan slapen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:58:18 #97
5428 crew  miss_sly
pi_99893419
Arme Jaël. Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Hoe is het met het slapen van Tess, Vicky? En hoe ging dat op vakantie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99894045
De 1e nacht op vakantie was een regelrecht drama, maar dat kwam ook doordat ze doodop was. Ze was 's ochtends om 6.30 wakker, had niet geslapen overdag en ging er pas om 23.30 in. Ze is heel veel wakker geweest die nacht, maar dat kan ook door de warmte geweest zijn. Verder ging het slapen wel goed. We gingen elke dag rond 12.30 naar de kamer zodat Tess kon slapen. Dan sliep ze zo'n 1,5 a 2 uur. De ene avond lag ze er eerder in dan de andere avond. Lag er helemaal aan hoelaat we 's avonds gegeten hadden en of we naar de zwembadbar waren geweest. 's Nachts ging het wel steeds beter.

Op de terugvlucht heeft ze zo'n 1,5/2 uur geslapen. In de auto terug naar huis was ze klaarwakker en thuis wilde ze nog heel even een filmpje kijken waardoor ze pas om 3.30 in bed lag en 's ochtends om 9.30 uur wakker werd Amber hebben we om 11.00 uur maar wakker gemaakt :X Overdag heeft Tess toen niet geslapen maar toen stortte ze om 17.45 uur helemaal in en viel in slaap op de bank. Ik heb haar overgelegd en toen werd ze dinsdags pas om 8.30 wakker. Ze zegt elke keer als ze naar bed gaat: ikke wil niet slapie doen! Maar uiteindelijk valt ze wel in slaap.
Afgelopen dagen ging het steeds beter.. de eerste dagen dat we thuis waren was inslapen nog een drama (dag of 3), maar nu gaat het wel weer. Ben benieuwd hoe dat volgende week is, we gaan vrijdag nog een weekje op vakantie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 21:12:48 #99
5428 crew  miss_sly
pi_99894208
Die foto van ingestorte Tess op de bank heb ik gezien O+ Lastig he, dat het moeizaam gaat. Nog een weekje op vakantie, wat fijn! Waarheen? Hoop dat het slapen een beetje gaat. Toch wel fijn, enigszins uitgeruste kinderen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99894687
we gaan met mijn vader, moeder, zusje, zwager en O+ nichtje O+ een weekje naar Land van Bartje in Drenthe.

Ook als is het nu nog vakantie, de meiden gaan allebei wel weer op de normale tijd naar bed. Vanavond was het 19.15. Daarnaast maken we ze op tijd wakker.. nog 3 weken en dan is de vakantie weer voorbij en gaat het normale ritme weer beginnen.. dit wil ik er een beetje op tijd in hebben zodat wel straks niet hoeven te haasten met naar school gaan enzo.

Tja, slapen blijft lastig... Maar zoals het vandaag en gister ging ben ik zeer tevreden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')