abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99726278
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:19:58 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99726332
Kan je niet iets met gewichtjes doen mo?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99726342
:)

Tandepoetsen & naar bed!
Mo, mag er een nieuw plaatje in de OP?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99726400
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Kan je niet iets met gewichtjes doen mo?
dan zou ik die eerst moeten kopen..

Nee, ik ben echt heel erg van het daadwerkelijk bewegen heb ik de afgelopen jaren wel gemerkt!
Maar het gaat langzaam beter, de ontsteking begint minder te worden! :Y
Ja doei.
pi_99726627
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:20 schreef sigme het volgende:
:)

Tandepoetsen & naar bed!
Mo, mag er een nieuw plaatje in de OP?
Zoiets?
Oh haha, te laat al. Nou dan gewoon voor allen die blij missen.

Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:43 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99726629
Gelukkig dat het beter gaat.

Blijf ik weer hangen bij ' De beste zanger van Nederland' :') Was ist los mit mir?
pi_99726654
Oh, en ik ben vandaag even langs die andere sportschool gelopen.
Het is in ieder geval professioneler :Y maar het is dus één grote ruimte en het spinningrondje staat dus in dezelfde ruimte als de fitnesstoestellen enzo!

Maar de muziek gaat dan uit in de zaal (de normale muziek) en dan luistert dat uur dus de hele zaal naar de spinningmuziek. Ik wandel nog een keer langs als ze daadwerkelijk spinnen, wil 't wel even zien, maar ik denk dat ik er naar neig om daar lid te worden.
Ja doei.
pi_99726749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
Bah. Waarom heb ik in een zakelijke omgeving geen moeite de leiding te nemen en eventueel tegen zere schenen te trappen,maar laat ik me totaal overrulen door mijn familie }:|
Het antwoord is omdat je emotioneel betrokken bent bij jouw familie en een bepaalde rol hebt met wederzijdse verwachtingen, waardoor je niet van een afstandje kunt kijken en beslissen.
Wat zou je een collega adviseren met hetzelfde familieprobleem, of iemand die er een topic over opent op fok?

Lijstje:
O: volle yoghurt met sinaasappel
T: fruitsalade met mango, kiwi, banaan
L: 1 volkoren boterham met rosbief
T: banaan
D: veeeel wilde spinazie en zalm
T: handje ongezouten cashewnoten
S: 45 minuten wandelen zojuist
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:15 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99726783
Klote is dat Mo, dat je zo weinig kunt.

Tink toch :*

Eerste x bij Lifelines gehad... harffilmpje, bloeddruk, lijntjes trekken tussen stipjes en longinhoud. Dat ging goed.
Ben dus 1.70m en woog daar met kleding 55.5kg.
Volgende keer 24 uur urine meenemen en bloedprikken. Een heel vragenformulier weer meegekregen, dit keer alles over voeding, drinken, roken en huisdieren.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:28:42 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99726875
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het antwoord is omdat je emotioneel betrokken bent bij jouw familie en een bepaalde rol hebt met wederzijdse verwachtingen, waardoor je niet van een afstandje kunt kijken en beslissen.
Wat zou je een collega adviseren met hetzelfde familieprobleem, of iemand die er een topic over opent op fok?

Lijstje:
O: volle yoghurt met sinaasappel
T: fruitsalade met mango, kiwi, banaan
L: 1 volkoren boterham met rosbief
D: veeeel wilde spinazie en zalm
T: handje ongezouten cashewnoten
S: 45 minuten wandelen zojuist
Hetzelfde als ik net heb gedaan. Gewoon eerlijk zijn. En dat viel niet in goede aarde.
Ga ik nu ook tegen jou zijn: volgens mij eet je te weinig
pi_99726919
Nog een en dan ga ik ook slapen.

O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99726972
Lijstje van vandaag:

O: 2 roggebrood met pindakaas
L: grote kom griekse yoghurt met honing, banaan en branflakes
T: 2 knackebrod met cheddar
D: halve kip en patatjes met wat curry, mayo en uitjes

Nu ik het zo zie denk ik |:( :{ Moet op gaan passen dat ik nu als ik zo thuis zit niet te weinig ga eten.

Morgen weer een dag :@
Ja doei.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:31:08 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99727019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:24 schreef Tinkepink het volgende:
Gelukkig dat het beter gaat.

Blijf ik weer hangen bij ' De beste zanger van Nederland' :') Was ist los mit mir?
domme humor maar toch vind ik het grappig.
Niet meer actief op Fok!
pi_99728173
:W weer thuis gordijntje kan hangen :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99728644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:28 schreef Tinkepink het volgende:
Hetzelfde als ik net heb gedaan. Gewoon eerlijk zijn. En dat viel niet in goede aarde.
Dus je hebt wel tegen zere schenen geschopt, maar hebt er zelf last van als je familie kwetst of teleurstelt? Lijkt me alleen maar menselijk.
De laatste tijd wordt het voor mij steeds duidelijker welke rol ik zelf heb in mijn familie: die van de eeuwige bemiddelaar. Nadeel van deze rol: er is minder plaats voor mij met mijn eigen verhaal.

De laatste tijd probeer ik te experimenteren met deze rol en af en toe achterover te leunen als er ergens conflicten zijn. Gewoon om te kijken welke nieuwe processen er dan op gang komen. Wel moeilijk.

quote:
Ga ik nu ook tegen jou zijn: volgens mij eet je te weinig
Klopt. Ik eet pas sinds 2 dagen weer vast voedsel sinds mijn buikgriep en kan niet zulke grote porties aan nog. Vandaar vooral veel vitamines, eiwitten en ijzer naar binnen gewerkt.

Morgen staat op de planning
O: griekse yoghurt met honing
T: 3 plakjes parmaham
L: 3 wraps met zalm, petrella en sla (edit: ik voeg er nog een griekse salade met sla, olijf, rode ui, pepertjes en feta aan toe)
T: handje amandelen
D: bij mijn ouders eten
T: taart want vader jarig, toastjes met salades, kaas, wijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Xennia op 20-07-2011 23:10:18 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:59:26 #16
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_99728744
Beste mensen,

Ik fitness nu 3 maanden, maar mijn buikvet krijg ik maar niet weg :{

Maandag: 3 kwartier Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: 3 kwartier cardio
Woensdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Donderdag: 3 kwartier cardio
Vrijdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio

Krachttraining is dan full body.
Uiteraard komt het wel eens voor dat er 1 dag word overgeslagen.

Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.

3 maanden geleden woog ik 76 kg, en nu 77kg.

Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).
Als je ziet dat mensen die lang niks/zeer weinig eten ,die vallen toch ook af?

Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
Paardelul !!!
pi_99728854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:59 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,

Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.

Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).

Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
abs are made in the kitchen ;) not at the gym.
pi_99728897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: 2 roggebrood met pindakaas
L: grote kom griekse yoghurt met honing, banaan en branflakes
T: 2 knackebrod met cheddar
D: halve kip en patatjes met wat curry, mayo en uitjes

Nu ik het zo zie denk ik |:( :{ Moet op gaan passen dat ik nu als ik zo thuis zit niet te weinig ga eten.

Morgen weer een dag :@
Ik denk dat het wel meevalt, je diner is best zwaar en als je thuis zit heb je ook weinig beweging.

Als je er nog wat nootjes aan toevoegt en een gevulde salade bij je lunch of diner kom je denk ik al een heel eind.
pi_99729169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:59 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,

Spieren wegen zwaarder dan vet, dus ik zou me om die kilo meer niet druk maken.

Mijn buikje is bij mij ook het laatste wat overblijft na ruim een jaar gezond eten en sporten. Toch zit er wel veel meer lijn in mijn figuur.

Gewoon doorzetten en je niet blindstaren op je buik. Gezond met je lichaam bezig zijn is ook wat waard.
pi_99729329
Anno, als je spieren opbouwt en vet afbreekt zal je op de weegschaal niet veel zien maar zie je wel effect in de spiegel. En uiteindelijk is dat waar het om gaat lijkt me.

1800-2300 is afhankelijk van je onderhoud vrij weinig. Kijkend naar jouw activiteitenniveau en gewicht zou ik zeggen dat je onderhoud rond de 3000 ligt en dan is 1800 echt te weinig, zeker als je spier wil opbouwen. Maar daar zullen mensen als Vaiz en loveli meer over kunnen zeggen :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99731113
I killed zeh topic :o

Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:48:14 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_99731324
jullie mogen wel wat blij van mij *; HP was leukk!
en schijnbaar komt op 1 persoon na het hele lab vrijdag naar mijn afscheidsdinner en drinks O+ inclusief prof :o

aan mijn lijstje mag overigens een glas wijn en een vieze chemische te zoete muffin met blauwe bessen toegevoegd worden (die ik wel heb opgegeten, dat dan weer wel :')) had niks genomen in de bios maar daarna toch best wel honger, maar al met al is mijn lijstje best heel ok volgensmij!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_99732025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:44 schreef Chicolate het volgende:
I killed zeh topic :o

[ afbeelding ]
ocherm! :*

Blurred, wat leuk! :)
Ja doei.
pi_99732058
Ik ben ook een beetje blij! haha gewoon omdat het kan ;)

Trouwens. Aangezien wij in een nieuw appartementencomplex wonen, krijgen we een BBQ! Alleen wel zelf drank & stoelen meenemen! Ben benieuwd, schijnt veel te worden, aangezien 13¤ PP ;) lekker hoor, leuk beetje socializen.

Schrik. Socializen.. Blegh haha

Truste iedereen!
~ Bonito La Risa ~
pi_99732804
Bah wat een schijtdag... Morgen ;) weer een kans.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')