Het is al zover TS.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Dat met die dossiers enzo daar begrijp ik echt niks van, ben programmeur, kan alles met wiskunde, maar brieven schrijven en nederlands e.d. is niet mijn sterkste kant.
Als het zo ver komt dan laat ik een advocaat daar wel naar kijken. Gelukkig heeft mijn pa een eigen bedrijf en ook een "huis-advocaat".
Een dossier opbouwen doe je door brieven te sturen en hiervan kopieën te bewaren (print ze ook). Je kunt daarbij ook jouw eigen lijstje doen van de gesprekken/mailtjes/sms-jes die je opschrijft, ter ondersteuning maar die vormen op zich niet echt een bewijsstuk. Kan wel gewoon handig zijn voor jezelf. Maar handel vanaf nu alles schriftelijk af en bewaar kopieën.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Dat met die dossiers enzo daar begrijp ik echt niks van, ben programmeur, kan alles met wiskunde, maar brieven schrijven en nederlands e.d. is niet mijn sterkste kant.
Als het zo ver komt dan laat ik een advocaat daar wel naar kijken. Gelukkig heeft mijn pa een eigen bedrijf en ook een "huis-advocaat".
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Of, meer nog, de financiele problemen voorkomen? Een advocaat had ongetwijfeld direct verteld dat dit niet de manier is om je huis te verhuren....quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?
Die heeft het contract zelfs nagekeken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of, meer nog, de financiele problemen voorkomen? Een advocaat had ongetwijfeld direct verteld dat dit niet de manier is om je huis te verhuren....
Omdat ik jaren geld van hen heb moeten lenen toen ik in de WW zat, nu terugbetaald en nu hebben ze gezegd, eindelijk heb je een goede baan met toekomst en alles, nu moet je alles zelf regelen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?
Vriend, dat is de huurachterstand gedeeld door 3.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Lol waarom denk je opeens dat hij recht heeft op die 725 extra per maand. Als ze nu gewoon de huur betaald en de achterstand wegwerkt is er echt niets meer aan de hand...
Ja, behalve dat je dan wel extra geld eist, want bij die 2175 euro zit het bedrag dat op 1 augustus betaald moet worden al in. Dus de achterstand bedraagt eigenlijk maar 1000 euro op dit moment. Het kastje, dat voor 175 euro zou worden overgenomen, kun je niet als achterstallige huur claimen imho.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vriend, dat is de huurachterstand gedeeld door 3.
Elke maand 1/3 van de achterstand is 725....dus niks extras
Oh, als je het zo bekijkt inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, behalve dat je dan wel extra geld eist, want bij die 2175 euro zit het bedrag dat op 1 augustus betaald moet worden al in. Dus de achterstand bedraagt eigenlijk maar 1000 euro op dit moment. Het kastje, dat voor 175 euro zou worden overgenomen, kun je niet als achterstallige huur claimen imho.
dat kan ze dus niet want ze kan vrijdag een klein deel betalen en deze hele zaak heeft dus niks te maken met het feit dat die knaap in de bajes zit maar puur het feit dat het geld er niet is en ook niet was voor hij d ebak in ging..quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als ze gewoon nu betaalt dan zijn er geen gevolgen....
->quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef JDx het volgende:
Thanks, die ga ik vanavond even in orde maken en in de bus doen. Of persoonlijk afleveren, ga vanavond die kant op.
Handtekening retour bestaat volgens mij niet meer, maar hiermee kun je in elk geval aantonen de brief verstuurd te hebben. Met door de bus gooien lukt dat niet en als je hem persoonlijk overhandigd heb je grote kans dat de huurder de deur dichtgooit voor je een getekende ontvangsbevestiging hebt.quote:
Bij aangetekend versturen heb je net ze weinig bewijs als bij een andere manier, als de huurders moeilijk doen. In die brief kan namelijk alles hebben gestaan (of niks).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
->
[..]
Handtekening retour bestaat volgens mij niet meer, maar hiermee kun je in elk geval aantonen de brief verstuurd te hebben. Met door de bus gooien lukt dat niet en als je hem persoonlijk overhandigd heb je grote kans dat de huurder de deur dichtgooit voor je een getekende ontvangsbevestiging hebt.
Bij de rechter zal TS aannemelijk moeten maken dat hij de huurder heeft aangemaand. Een kopie van de brief plus een bewijs van verzending plus de uitdraai van tracktrace.nl waaruit blijkt dat de brief afgeleverd is, zal daar vast wel voldoende voor zijn. TS wil nu nakoming van de overeenkomst, een lege brief versturen is niet bepaald logisch in zo'n gevalquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Bij aangetekend versturen heb je net ze weinig bewijs als bij een andere manier, als de huurders moeilijk doen. In die brief kan namelijk alles hebben gestaan (of niks).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |