SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.Confidence through competence![]()
Omdat er nooit eenduidig is aangetoond dat extra eiwitsupplementatie, bovenop normale voeding, tot extra hypertrofie of krachttoename heeft geleid. Studies spreken elkaar hierover tegen, en dat komt door en niet-gestandaardiseerd oefenprogramma, dieet, populatie, eiwitsupplementatie etc. in al de verschillende studies. Heel vervelend dus.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:00 schreef seto het volgende:
Waarom zouden extra eiwitten geen zin hebben?
Wel is inmiddels eenduidig aangetoond dat:
- Bij een pre- en postworkoutshake de proteinesynthese verhoogd wordt (dus tijdelijk snellere reparatie van spieren, dit *kan* leiden tot verhoogde hypertrofie, maar hoeft dus niet)
- Een energieoverschot uit voedsel (carbs, vet of proteïne, en dus niet zozeer alléén proteïne) funest essentieel is voor hypertrofie en krachttoename
Ik gebruik zelf ook whey en zorg voor een just-to-be-sure extra hoeveelheid aan proteine in mijn normale voedsel (1.5-2g per kg lichaamsgewicht), maar het zou zomaar kunnen dat je er geen extra gains van maakt. M'n urine wordt er iig wel geler door.
[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 20-07-2011 18:21:28 ]Confidence through competence![]()
Volgens mij maak je hier een typfout ofzo?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
- Een energieoverschot uit voedsel (carbs, vet of proteïne, en dus niet zozeer alléén proteïne) funest is voor hypertrofie en krachttoename
Want je moet juist een energieoverschot uit je totale voedselinname halen om hypertofie en krachttoename te stimuleren.![]()
Met funest bedoelde ik dat het essentieel is voor hypertrofie en krachttoename, verkeerd woordgebruik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:13 schreef DjMark het volgende:
[..]
Volgens mij maak je hier een typfout ofzo?
Want je moet juist een energieoverschot uit je totale voedselinname halen om hypertofie en krachttoename te stimuleren.Confidence through competence![]()
Cutler.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Martin1234 het volgende:
Ja wie zal er de Mr. O dit keer worden?![]()
Ik vind die oude bodybuilders veel toffer dan die nieuwe extreem grote gasten zoals Cutler, Frank Zane bijvoorbeeld:![]()
![]()
Eens.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:45 schreef seto het volgende:
Ik vind die oude bodybuilders veel toffer dan die nieuwe extreem grote gasten zoals Cutler, Frank Zane bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]![]()
Ja man, BBers in de jaren 70 gebruikten geen AAS.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:47 schreef Jahr00n het volgende:
Idd, vroeger was het nog gewoon hard trainen en goed eten. Nu is het gewoon spuiten maar!
Kijk maar naar Arnold en Mentzer bijv., ekte naturals waren dat. Respect!![]()
Cutler heeft veel meer massa... als hij in een goede shape op het podium komt kan niemand daar aan tippen. Wolf kan wel hoog eindigen als hij zijn ingeslagen weg heeft kunnen voortzetten. Misschien zelfs top 5.
Denk dat het gewoon zoiets wordt:
1. Cutler
2. Heath
3. Greene
4. Warren
5. Wolf?
2 en 3 zou net zo goed andersom kunnen![]()
Lol lijkt wel een photoshop als je te lang naar zijn hoofd/traps en dan borst/armen kijktquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:10 schreef Martin1234 het volgende:
[ afbeelding ]
Ander foto van Rockel maar check hier zijn gezicht man.![]()
![]()
Eh, alleen proteïne lijkt me niet handig nee, maar voor zover ik weet kunnen koolhydraten en vetten toch echt niet direct gebruikt worden door het lichaam om spierweefsel aan te maken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat er nooit eenduidig is aangetoond dat extra eiwitsupplementatie, bovenop normale voeding, tot extra hypertrofie of krachttoename heeft geleid. Studies spreken elkaar hierover tegen, en dat komt door en niet-gestandaardiseerd oefenprogramma, dieet, populatie, eiwitsupplementatie etc. in al de verschillende studies. Heel vervelend dus.
Wel is inmiddels eenduidig aangetoond dat:
- Een energieoverschot uit voedsel (carbs, vet of proteïne, en dus niet zozeer alléén proteïne) funest essentieel is voor hypertrofie en krachttoename
Zie jij dat anders of lees ik verkeerd?full stops and exclamation marks![]()
Hoeveel zouden die Mr. Olympia kandidaten wegen? 150kg?"I can accept failure. I can not accept not trying."![]()
Eensch.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:45 schreef seto het volgende:
Ik vind die oude bodybuilders veel toffer dan die nieuwe extreem grote gasten zoals Cutler, Frank Zane bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]full stops and exclamation marks![]()
Cutler bijv. is offseason 140kg, wedstrijdgewicht is zo'n 125kg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:16 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoeveel zouden die Mr. Olympia kandidaten wegen? 150kg?![]()
Je hebt energie + aminozuren + anabole hormonen nodig om je belaste spieren te repareren. De studies wijzen eenduidig uit dat vaak niet de beschikbare aminozuren de bottleneck zijn, maar de hoeveelheid beschikbare energie (en daarbij waarschijnlijk nog belangrijker, ook de hoeveelheid anabole hormonen).quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:16 schreef krioro het volgende:
[..]
Eh, alleen proteïne lijkt me niet handig nee, maar voor zover ik weet kunnen koolhydraten en vetten toch echt niet direct gebruikt worden door het lichaam om spierweefsel aan te maken.
Zie jij dat anders of lees ik verkeerd?
Zie o.a. dit:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125
Een 2000 kcal carb + proteine supplement geeft even goede resultaten in kracht en hypertrofie als een 2000 kcal carb-only supplement, bovenop het normale dieet van de proefpersonen.
Alle studies wijzen vooralsnog eenduidig uit dat energiehoeveelheid, mits uiteraard in het normale dieet een bepaalde hoeveelheid eiwit reeds wordt gehaald, van het grootste belang is voor spiergroei. En niet zozeer (over)supplementatie aan eiwitten.
Hoe meer ik dit soort dingen lees, hoe meer ik me ertegen wil verzetten, want: WHEY!!! Lekker!!! Groeien!!! Maar blijkt misschien dan toch dat de hoeveelheid eiwitten op een dag overschat wordt en dat juist in het algemeen genoeg kcal op een dag eten essentieler is voor spiergroei.
Maargoed, nogmaals: kan aan nog veel meer factoren liggen, zoals hoe lang je al traint, hoe je traint, etc. etc. en zolang de studies niet gestandardiseerd zijn, kun je slechts een richting op denken. Maar dit is dus wel serieus iets om over na te denken, dat al die eiwitsupplementen eigenlijk geen reet helpen, zeker niet bij ons niet-wedstrijd beoefenaars.
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 20-07-2011 20:47:03 ]Confidence through competence![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ja man, BBers in de jaren 70 gebruikten geen AAS.
Kijk maar naar Arnold en Mentzer bijv., ekte naturals waren dat. Respect!idd vroeger gebruikten ze het ook.. alleen werkte het minder goed dan tegenwoordig.
![]()
Ah, dank, zo is het me een stuk duidelijker. Ik dacht eerst dat er bedoeld werd dat eiwitten niet per se nodig zijn. Nu lees ik het meer als dat men zich wellicht teveel focust op eiwitten alleen, en daar hebben ze misschien gelijk in (in sommige/veel gevallen).quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt energie + aminozuren + anabole hormonen nodig om je belaste spieren te repareren. De studies wijzen eenduidig uit dat vaak niet de aminozuren de bottleneck zijn, maar de hoeveelheid beschikbare energie (en daarbij waarschijnlijk nog belangrijker, ook de hoeveelheid anabole hormonen).
Zie o.a. dit:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125
Een 2000 kcal carb + proteine supplement geeft even goede resultaten in kracht en hypertrofie als een 2000 kcal carb-only supplement, bovenop het normale dieet van de proefpersonen.
Alle studies wijzen vooralsnog eenduidig uit dat energiehoeveelheid, mits uiteraard in het normale dieet een bepaalde hoeveelheid eiwit reeds wordt gehaald, van het grootste belang is voor spiergroei. En niet zozeer (over)supplementatie aan eiwitten.
Hoe meer ik dit soort dingen lees, hoe meer ik me ertegen wil verzetten, want: WHEY!!! Lekker!!! Groeien!!! Maar blijkt misschien dan toch dat de hoeveelheid eiwitten op een dag overschat wordt en dat juist in het algemeen genoeg kcal op een dag eten essentieler is voor spiergroei.
Maargoed, nogmaals: kan aan nog veel meer factoren liggen, zoals hoe lang je al traint, hoe je traint, etc. etc. en zolang de studies niet gestandardiseerd zijn, kun je slechts een richting op denken. Maar dit is dus wel serieus iets om over na te denken, dat al die eiwitsupplementen eigenlijk geen reet helpen, zeker niet bij ons niet-wedstrijd beoefenaars.
Maar goed, ik vreet me sowieso achterover aan koolhydraten ook.
full stops and exclamation marks
Forum Opties Forumhop: Hop naar: