Je registreert je speciaal voor dit topic maar wilt geen inhoudelijke vragen over homeopatie een antwoord geven, maar wel op de man spelen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:03 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Het was vooral om aan te geven dat ik me helemaal niet hoef te bewijzen hier en al helemaal tegenover een stel wetenschaps-gelovigen die alles waar de wetenschap niet mee kan omgaan, standaard bestempelen als quatsch.
De wetenschap doet goeie dingen hoor, maar met sommige materie kunnen ze gewoon niet omgaan.
Waar is er dan zoal op de man gespeeld? Jij bent serieus de eerste die ad hominems plaatst en mensen dan wel niet voor wijsneus en/of zeikerd gaat uitmaken en tot slot nergens ook maar 1 motivatie of 1 antwoord gegeven heeft. En dat ervaar ik als jammer en als een gemiste kans.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:14 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Ik heb antwoorden gegeven, maar ik hoef mezelf niet te bewijzen. Er is in deze discussie al genoeg op de man gespeeld t.o.v. de homeopaten en ik zeg één keertje 'zeikerd' en dat is dan meteen een groot probleem?
Ja, ik zeg toch ook dat wetenschap goeie dingen doet, maar het is gewoon een feit dat de wetenschap niet met elke materie om kan gaan. Dat blijkt keer op keer.
Maar welke energie is dat dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.
En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie was dit mijn antwoord:
De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.
Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
dus kritisch zijn op homeopathie is hetzelfde als kritisch zijn op de persoon zelf? Ik stel homeopathie ter discussie, niet de persoon hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.
Bedankt voor het antwoord, hoe valt dit overigens objectief te meten. Ik bedoel dit moet toch op een of andere manier, zeker voor een homeopaat als deze middeltjes gaat voorschrijven, te meten zijn of niet?quote:En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie:
De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.
je trok zelf de discussie scheef hoorquote:Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
Bedoel je ATP?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:27 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Dat staat er toch: De energie die balans houdt tussen lichaam en geest
Als jij mijn vragen beantwoord, beantwoord ik deze.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
De naam Rijkie zegt meer over de therapeut als over de therapie. Flauw grapje van Youp wat ik niet kon laten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
Toen ik tijdens mijn studie stage liep (6 jaar terug denk ik), deed de partner van mijn begeleidster veel met yoga (dru yoga of Hatha yoga, weet niet meer welke) en Reiki. Ik heb zowaar een reiki behandeling ondergaanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Maar misschien kunt u een 'case' vertellen zonder daarbij namen te noemen. Dan komt het beroepsgeheim niet in het geding en kunnen we er hier allemaal wat van leren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.
Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |