quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is dit het topic waar ik mag melden dat ik Lion al lang draai?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm ja.quote:
Dat kan ik gast-oplossen. Maar ik geef de TS nog even tijdquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:37 schreef TwyLight het volgende:
Wedden dat de komende 47 topics geen OP hebben
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Jarno het volgende:
Gaat iemand nog de Lion Server optie kopen voor $49 extra? Zoja, met welke toepassing?
Ik vraag me af of het met een all-Apple huishouden (2 laptops, imac, ipad, iphones) nog wat extra's zou kunnen bieden op het gebied van file sharing, setup, etc (nu staat de iMac ook al 24/7 aan als 'server' / downloadmachine).
Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature listquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).
Als je er geen verstand van hebt (zoals ik), kun je jezelf uit je homefolder sluiten en moet je Lion opnieuw installeren. Zoals ik.
Het is volgens mij handig als je extern op je eigen server wilt inloggen (dat Back to my Mac werkt eigenlijk niet). Daarvoor had ik het in eerste instantie ook geinstalleerd, maar toen ik lokaal al niet eens meer met mijn iMac kon connecten vanaf mijn MBA via afp, ben ik vermoedelijk wat stapjes te ver gegaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature list).
Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
Precies, op server gebied is het gewoon onzinnig, je kan meer met Windows en Linux op dat gebied en het wordt ook beter ondersteund. (En het draait op elke denkbare server, terwijl mac alleen op een apple server draait).quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.
Op een server heb je niks aan alles waarmee OS X zich onderscheidt van andere Unices, terwijl die andere systemen veelal gratis zijn.
Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.
Uiteraard zal er vast een *nix te vinden zijn die dat ook doet en voor niks, maar hey, die iMac heb ik nou eenmaal en voor die paar tientjes extra...
Het is jouw geld, doe wat je niet laten kunt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Jarno het volgende:
Alleen om jullie te irriteren ga ik het gewoon doen dus en jullie van al mijn frustraties op de hoogte houden zodat jullie weer kunnen zeggen 'zie je, we zeiden het toch, eigenwijze homo!'.
Dus.
Wel eens van hobby of interesse gehoord?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.
En je kunt toch lezen wat ik er mee wil gaan (proberen te) doen? Heb ik het over DNS gehad?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.
Ik kan je wel een dropboxlinkje sturen naar een .dmg zodat je eerst kunt testen of je die euri wel wilt uitgeven voor die serverquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Jarno het volgende:
Alleen om jullie te irriteren ga ik het gewoon doen dus en jullie van al mijn frustraties op de hoogte houden zodat jullie weer kunnen zeggen 'zie je, we zeiden het toch, eigenwijze homo!'.
Dus.
Maar hey, je draait Lion wel alquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).
Als je er geen verstand van hebt (zoals ik), kun je jezelf uit je homefolder sluiten en moet je Lion opnieuw installeren. Zoals ik.
Ja hoor, maar dan pak je een linux server want dat is gratis, bied meer, lichter en werkt op elke machine.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wel eens van hobby of interesse gehoord?
Hou ons op de hoogtequote:Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Jarno het volgende:
Dus.
OS X Server is toch een aparte Appstore aanschaf nadat je Lion hebt gekocht en geinstalleerd? Of zit -ie in die dmg van jou?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik kan je wel een dropboxlinkje sturen naar een .dmg zodat je eerst kunt testen of je die euri wel wilt uitgeven voor die server
Puik plan. Koop ik alleen eerst nóg even een machine erbij die nog meer dan 50 dollar kost en nog meer stroom gebruikt!quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dan pak je een linux server want dat is gratis, bied meer, lichter en werkt op elke machine.
Linux draait op macsquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Puik plan. Koop ik alleen eerst nóg even een machine erbij die nog meer dan 50 dollar kost en nog meer stroom gebruikt!.
Ik wil OSX draaien op mijn Mac? Wat zit je nou moeilijk te doen gast? Is het jouw hobby om de irritante betweterige kutstudent uit te hangen ofzo? Het is heel simpel. Ik stel een vraag, ik ben nieuwsgierig naar de featurelist van OSX Server omdat -ie me gezien de nieuwe pricing erg interessant lijkt en ik wil zin heb in een nieuw knutsel/hobby ding. Als je na drie keer roepen nog niet snapt dat ik dat geile kut Linux niet hoef en dat die paar tientjes me aan me reet kunnen roesten, kun je dan alsjeblieft je muil houden?quote:
u mad?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil OSX draaien op mijn Mac? Wat zit je nou moeilijk te doen gast? Is het jouw hobby om de irritante betweterige kutstudent uit te hangen ofzo? Het is heel simpel. Ik stel een vraag, ik ben nieuwsgierig naar de featurelist van OSX Server omdat -ie me gezien de nieuwe pricing erg interessant lijkt en ik wil zin heb in een nieuw knutsel/hobby ding. Als je na drie keer roepen nog niet snapt dat ik dat geile kut Linux niet hoef en dat die paar tientjes me aan me reet kunnen roesten, kun je dan alsjeblieft je muil houden?
U mad bro?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil OSX draaien op mijn Mac? Wat zit je nou moeilijk te doen gast? Is het jouw hobby om de irritante betweterige kutstudent uit te hangen ofzo? Het is heel simpel. Ik stel een vraag, ik ben nieuwsgierig naar de featurelist van OSX Server omdat -ie me gezien de nieuwe pricing erg interessant lijkt en ik wil zin heb in een nieuw knutsel/hobby ding. Als je na drie keer roepen nog niet snapt dat ik dat geile kut Linux niet hoef en dat die paar tientjes me aan me reet kunnen roesten, kun je dan alsjeblieft je muil houden?
Nou Jarno, is dat echt zo? Of stel je ons gewoon even op de hoogte dat je OS X Server gaat proberen thuis?quote:
Ach ik vind het prima de vraag 'maar waarom' stelt, maar als die meerdere malen wordt beantwoord moet je er misschien gewoon een keer genoegen mee nemen. Als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag, prima hoor, maar blijf je er dan niet tegen aan bemoeien.quote:
Je moet niet zo serieus zijn op het internetquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach ik vind het prima de vraag 'maar waarom' stelt, maar als die meerdere malen wordt beantwoord moet je er misschien gewoon een keer genoegen mee nemen. Als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag, prima hoor, maar blijf je er dan niet tegen aan bemoeien.
Maar goed, laten we het alsjeblieft weer over ontbrekende OP's en schaars geklede iPad babes hebben want dat is kennelijk veel interessanter allemaal.
Twee vragen zelfs:quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou Jarno, is dat echt zo? Of stel je ons gewoon even op de hoogte dat je OS X Server gaat proberen thuis?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Jarno het volgende:
Gaat iemand nog de Lion Server optie kopen voor $49 extra? Zoja, met welke toepassing?
Ik vraag me af of het met een all-Apple huishouden (2 laptops, imac, ipad, iphones) nog wat extra's zou kunnen bieden op het gebied van file sharing, setup, etc (nu staat de iMac ook al 24/7 aan als 'server' / downloadmachine).
Als ik jou was zou ik gewoon een illegale versie pakken om het uit te proberen, dan kun jezelf uitmaken of het wat is of niet en kan je het dan alsnog kopen. 50 euro uitgeven aan iets waar jezelf nog niet van in kunt zien of het wel lekker werkt is zonde van je geld.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach ik vind het prima de vraag 'maar waarom' stelt, maar als die meerdere malen wordt beantwoord moet je er misschien gewoon een keer genoegen mee nemen. Als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag, prima hoor, maar blijf je er dan niet tegen aan bemoeien.
Maar goed, laten we het alsjeblieft weer over ontbrekende OP's en schaars geklede iPad babes hebben want dat is kennelijk veel interessanter allemaal.
Ahja, alles for teh lulz he.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Je moet niet zo serieus zijn op het internetgewoon /care en negeren
Mijn antwoord:quote:
Dit hele topic is al maanden een grote bagger bende wat mij betreft. Wordt geen interessante discussie meer gevoerd, mensen die eerste masturbeerde bij alles met een logootje van een appel lopen nu opeens de criticaster uit te hangen op basis van drogredenaties.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat had ik zelf dus ook al bedacht, maar nogmaals, die 4 a 5 tientjes zullen me echt jeuken, alleen het hobbyen an sich er mee is het me al waard. Wat ik dus vroeg, maar lezen blijft moeilijk, is of er iemand van plan was het te gaan draaien (vraag 1) en wat zijn of haar toepassingen dan zijn (vraag 2). Later vroeg ik nog naar een wat uitgebreidere featurelist dan die op Apple.com te vinden is (vraag 3).quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik gewoon een illegale versie pakken om het uit te proberen, dan kun jezelf uitmaken of het wat is of niet en kan je het dan alsnog kopen. 50 euro uitgeven aan iets waar jezelf nog niet van in kunt zien of het wel lekker werkt is zonde van je geld.
Nu blij Jarno?![]()
![]()
Mja ik dacht ik probeer het weer eens. Silly me. Een post over Time Machine troubles en de mogelijke workaround wordt compleet ondergesneeuwd door gejank over OP's en iets met iPad hoeren dus.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit hele topic is al maanden een grote bagger bende wat mij betreft. Wordt geen interessante discussie meer gevoerd, mensen die eerste masturbeerde bij alles met een logootje van een appel lopen nu opeens de criticaster uit te hangen op basis van drogredenaties.
Eigenlijk is dit topic gewoon verfokt en dezelfde inspiratieloze baggermeuk geworden zoals de rest van fok.
Je weet dat ik van je blijf houden Tijn. Dus speciaal voor jou dan he! Speciaal voor jou.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:11 schreef Tijn het volgende:
Ik ben serieus wel benieuwd naar je ervaringen, Jarno. Ik zie nu het nut niet zo 123 in van OS X Server, maar wie weet kan een praktijkverhaal daar verandering in brengen.
Ik mag geen discussie over het nut van Mac server OS hebben omdat ik nu een criticaster ben met drogredenaties? Nou vertel eens wat mijn drogredenaties zijn danquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit hele topic is al maanden een grote bagger bende wat mij betreft. Wordt geen interessante discussie meer gevoerd, mensen die eerste masturbeerde bij alles met een logootje van een appel lopen nu opeens de criticaster uit te hangen op basis van drogredenaties.
Eigenlijk is dit topic gewoon verfokt en dezelfde inspiratieloze baggermeuk geworden zoals de rest van fok.
Ik probeer je ook maar te helpen hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat had ik zelf dus ook al bedacht, maar nogmaals, die 4 a 5 tientjes zullen me echt jeuken, alleen het hobbyen an sich er mee is het me al waard. Wat ik dus vroeg, maar lezen blijft moeilijk, is of er iemand van plan was het te gaan draaien (vraag 1) en wat zijn of haar toepassingen dan zijn (vraag 2). Later vroeg ik nog naar een wat uitgebreidere featurelist dan die op Apple.com te vinden is (vraag 3).
Dus nee, niet blij én niet geholpen. Reageren is niet verplicht he, dat weet je?
Van wij wel. Maar richt die discussie dan niet op mijn vraag (en reageer niet op mijn posts dan) want dat was mijn vraag niet. En kom niet keer op keer met stupide alternatieven aan als ik daar niet om vraag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik mag geen discussie over het nut van Mac server OS hebben
Hey J., klik: even naar beneden scrollen naar een dmg van 12.16 Mbquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
OS X Server is toch een aparte Appstore aanschaf nadat je Lion hebt gekocht en geinstalleerd? Of zit -ie in die dmg van jou?
Kijk, nog een ervaringsdeskundige. We komen er wel. My god. Kennelijk moet je eerst door die kijk-mij-het-eens-veel-beter-weten air heen banjeren ofzo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik probeer je ook maar te helpen hoorIk heb trouwens 1 keer mac server proberen te draaien, alleen ik vond alles zo onlogisch toen, maar dat is ook al weer twee jaar geleden
Gracias.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hey J., klik: even naar beneden scrollen naar een dmg van 12.16 Mb
Wat? Ik zeg alleen dat ik je probeerde te helpen, dat ik 1 keer mac server heb geprobeerd, dat het twee jaar geleden is en dat ik het dus helemaal mis kan hebben over hoe goed het werkt. Mijn excuses uwe voortreffelijkheid.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kijk, nog een ervaringsdeskundige. We komen er wel. My god. Kennelijk moet je eerst door die kijk-mij-het-eens-veel-beter-weten air heen banjeren ofzo.
Als je daar nou mee begonnen was, had je daadwerkelijk antwoord gegeven op mijn vraag. Maar goed dat was te makkelijk geweest he. Je moest natuurlijk eerst iemand zijn keuze laten verantwoorden om 'm daarna af te fikken omdat er natuuuuuuurlijk veel betere en gratis alternatieven zijn en oh mijn god wat een domme hork ben je ook dat je OS X Server gaat gebruiken whahahahaha kijk hem nou jongens!!!111111quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat? Ik zeg alleen dat ik je probeerde te helpen, dat ik 1 keer mac server heb geprobeerd, dat het twee jaar geleden is en dat ik het dus helemaal mis kan hebben over hoe goed het werkt. Mijn excuses uwe voortreffelijkheid.
Ja want ik noemde je niet een hork. Ik zei dat er betere gratis alternatieven waren die je wellicht ook uit kon proberen, omdat de gemiddelde thuisgebruiker toch niets aan een server OS heeft want een normale OS kan over het algemeen al heel veel server taken doen. (vooral als je het toch maar als probeersel doet)quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je daar nou mee begonnen was, had je daadwerkelijk antwoord gegeven op mijn vraag. Maar goed dat was te makkelijk geweest he. Je moest natuurlijk eerst iemand zijn keuze laten verantwoorden om 'm daarna af te fikken omdat er natuuuuuuurlijk veel betere en gratis alternatieven zijn en oh mijn god wat een domme hork ben je ook dat je OS X Server gaat gebruiken whahahahaha kijk hem nou jongens!!!111111
Of neem ik het nu weer te serieus?
Die stickers die mensen altijd op hun HP logo plakken op zo'n lekker glimmende laptop?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, hier heb je dus geen flikker aan (toch bedankt Walter), misschien moeten jullie je even druk gaan maken om het feit dat je nu geen stickers bij je OS X dvdtje meer krijgt nu het een App Store download is geworden ofzo. Gewoon, om het weer op nivo te krijgen.
Enjoy!
quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, hier heb je dus geen flikker aan (toch bedankt Walter), misschien moeten jullie je even druk gaan maken om het feit dat je nu geen stickers bij je OS X dvdtje meer krijgt nu het een App Store download is geworden ofzo. Gewoon, om het weer op nivo te krijgen.
Enjoy!
Zag van de week een collega van IT die zo'n ding op zn bedrijfs-Dell had geplakt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:21 schreef Breuls het volgende:
Oh noez geen sticker!!
Ik heb volgens mij nog nooit zo'n sticker ergens opgplakt.
De horrorquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Zag van de week een collega van IT die zo'n ding op zn bedrijfs-Dell had geplakt..
valt toch wel mee... als je goed leest had zn collega het op zn "bedrijfs dell" geplakt... ogenschijnlijk om er een statement mee te maken dat hij liever een appeltje had gehad (look at the bright sidequote:Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De horror![]()
Dat vind ik echt zo ongelovelijk sneu.
Dan nog is het triest. Vooral op een laptop van het bedrijf.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
valt toch wel mee... als je goed leest had zn collega het op zn "bedrijfs dell" geplakt... ogenschijnlijk om er een statement mee te maken dat hij liever een appeltje had gehad (look at the bright side)
Het was ook typisch zo'n IT-nerdje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De horror![]()
Dat vind ik echt zo ongelovelijk sneu.
HAHAHAHA u mad??!??? Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeel betere gratis alternatieven!!!1einz!!quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef nietzman het volgende:
Ik draai trouwens al tijden naar volle tevredenheid een OsX server hier op het bedrijfsnetwerk.
hoop het wel voor je, anders kan je eerst terug ;-)quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hier is een breinkraker: kan je Lion kopen vanuit de App Store op de Lion GM?
Wat een grappen en grollen weer van die oude man.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHA u mad??!??? Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeel betere gratis alternatieven!!!1einz!!
Ik kan iig Pages nog kopen vanuit de Appstore, terwijl ik die ook al draai op mijn MBA. De Appstore geeft aan dat Pages niet geinstalleerd is op mijn Mac.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hier is een breinkraker: kan je Lion kopen vanuit de App Store op de Lion GM?
En tijd kwijt zijn aan instellen en onderhouden zeker, weet je wat dat kost?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
HAHAHAHA u mad??!??? Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeel betere gratis alternatieven!!!1einz!!
Waar gebruik je 'em voor?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef nietzman het volgende:
Ik draai trouwens al tijden naar volle tevredenheid een OsX server hier op het bedrijfsnetwerk.
Onderhoud stelt niet zoveel voor.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
En tijd kwijt zijn aan instellen en onderhouden zeker, weet je wat dat kost?
Hey, Kunming, daar ben ik geweest. Wat een kutstad.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:05 schreef Svyatagor het volgende:
hehe, Chinese copy cats...een 'Apple Stoer'
http://www.appleinsider.c(...)e_retail_stores.html
Ja maar ik ben geen nerd die van manpages houd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Onderhoud stelt niet zoveel voor.Kusje doei!
iCal, Adressbook, AFP, IMAP, FTP, WWW, en renderserver voor een linux-C4D renderfarm. Hij backed zichzelf samen met de rest van de clients netjes via timemachine op een drobo up.quote:
Stiekem draaik ik eerst een backup, dan update ik alles en als het niet werkt dan draai ik het wel weer terugquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja maar ik ben geen nerd die van manpages houd.
Lion maakt juist schijfruimte vrij als je het installeertquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:13 schreef Q. het volgende:
Zo, 32 gig vrijgemaakt. Moet genoeg zijn voor de leeuw.
Hebben ze ook al Utrecht gekopieerd?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Hey, Kunming, daar ben ik geweest. Wat een kutstad.
Ik zal het toch eerst ff moeten downloaden gok ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lion maakt juist schijfruimte vrij als je het installeert.
?? welke store? mijn appstore doet het nogquote:
quote:
apple.com/storequote:Op woensdag 20 juli 2011 11:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
?? welke store? mijn appstore doet het nog
De Apple Storequote:Op woensdag 20 juli 2011 11:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
?? welke store? mijn appstore doet het nog
Maar nu wel Lion, of stond die daar al?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:22 schreef Studiotje het volgende:
apple.com/mac laat geen eens mac's zien...
Stond er al een tijdjequote:Op woensdag 20 juli 2011 11:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar nu wel Lion, of stond die daar al?
Zo vaak kom ik er nietquote:
Sad because truequote:
Met 3 vingers idd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Studiotje het volgende:
Volgens mij is 3 of 4 vingers naar links/rechts straks wisselen van schermen/fullscreen apps.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:56 schreef nils7 het volgende:
Heb 'm, bezig aan het downloaden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yup, maar voorheen was 't via system prefs wat handiger. Toen kon je ook aan space-nummer toewijzen. Dat lijkt nu minder belangrijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Rechtermuisknop op het dock-icoon werkt nog om programma's aan Spaces toe te wijzen.
Bij de Xando in Zwolle staat buiten al een bord met 'De nieuwe generatie MacBook Air', en binnen hangt het ook al.quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij de Xando in Zwolle staat buiten al een bord met 'De nieuwe generatie MacBook Air', en binnen hangt het ook al.
dat was al geen geheim meer hequote:Op woensdag 20 juli 2011 12:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij de Xando in Zwolle staat buiten al een bord met 'De nieuwe generatie MacBook Air', en binnen hangt het ook al.
En goedkoper, uiteindelijk..quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:19 schreef Pheno het volgende:
Dit is nog spannender dan nieuwe tarieven van KPN!
Apple is mainstream geworden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Oh! die heb ik nog gehadquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zijn ze al sinds 2003, toen ze iTunes voor Windows uitbrachten
[ afbeelding ]
ITunes voor Windows is dat toch ook?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:45 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Oh! die heb ik nog gehadtoen dachten den ouderen nog dat het een virus was.
als je nu een mac hebt, klopt dat deels hahahahaquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:45 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Oh! die heb ik nog gehadtoen dachten den ouderen nog dat het een virus was.
17:30quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:51 schreef fyah het volgende:
Hoe laat komt lion hier uit als het dan in Amerika 8.30am is?
Uitgaand van Cupertino.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De VS hebben 6 verschillende tijdzones.
Komt omdat het in de shop zit hequote:Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Pheno het volgende:
Hmm, iPod-pagina is ook raar aan het doen, het toont geen iPods. Ik denk, even in mijn pauze wat browsen, ligt de site nog plat
Het is geen garpje hoop ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:00 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Komt omdat het in de shop zit hemijn werk lijd onder dit Apple grapje
Oud nieuws..quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de geïnteresseerden: de G+ App voor de iPhone is uit.
Ik zit tegenwoordig niet meer elke dag in de AppStore te wachten op iets nieuws. Maar ik dacht het was nog niet gemeld hier, dus voor de geïnteresseerden mischien wel leuk.quote:
11quote:
Ook.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die store zal vooral vanwege nieuwe MBA down zijn...
Mwah, je hebt best kans dat je over een paar uur een betere kan kopen voor ¤ 999 of ¤ 949, met 9 maanden meer garantie.quote:
Is de store down? Dat wist ik nog niet!quote:
Pffff, lutser!quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Is de store down? Dat wist ik nog niet!
Bij een beetje redelijke hardwareverbetering gaat de mijne (128GB SSD 4 GB SDRAM) ook de verkoop in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
Aanbod: MacBook Air met 128gb SSD en 2gb sdram. 9 maanden oud, ¤825. Best ok, toch?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Studiotje het volgende:
Volgens mij is 3 of 4 vingers naar links/rechts straks wisselen van schermen/fullscreen apps.
Danke!quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Klopt, of Control - links/rechts. Control - boven/onder werkt trouwens voor Mission Control.
Last-Minute Apple Rumors "Reveal" MacBook Air and Mac Mini Specs, Plus a Thunderbolt Displayquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Bij een beetje redelijke hardwareverbetering gaat de mijne (128GB SSD 4 GB SDRAM) ook de verkoop in.
Is zo'n 4 maanden oud.
quote:Mac mini Base model: 2.3GHz CPU with 2GB of RAM, and 500GB of storage
Mac mini: 2.5GHz CPU with 4GB of RAM, and, 500GB of storage
Mac mini server: 2.0GHz CPU, 4GB of RAM, and two 500GB hard drives
MacBook Air 11″: Base model: 1.6GHz CPU, 2GB of RAM, and 64GB of storage
MacBook Air 11″: 1.6GHz CPU, 4GB of RAM, and 128GB of storage
MacBook Air 11″: Built to order model: 1.8GHz CPU, 4GB of RAM, and 256GB of storage
MacBook Air 13″: Base model: 1.7GHz CPU, 4GB of RAM, 128GB of storage
MacBook Air 13″: 1.7GHz CPU, 4GB of RAM, 256GB of storage
MacBook Air 13″: Built to order: 1.8GHz CPU, 4GB of RAM, 256GB of storage
Als dat zeker is,quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Last-Minute Apple Rumors "Reveal" MacBook Air and Mac Mini Specs, Plus a Thunderbolt Display
[..]
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:35 schreef LudoSanders het volgende:
En hij valt te downloaden uit de App Store.
En hij staat niet eens op de home page van de appstorequote:Op woensdag 20 juli 2011 14:35 schreef LudoSanders het volgende:
En hij valt te downloaden uit de App Store.
Steve leest hier mee en dacht dat jij die server versie wel wilde hebbenquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier is alleen de server te zien.
Dat is zonder thunderbolt, lijkt me raar. Dat is de oude nieuwequote:
Blijkbaar nog niet aangepast, als je op Lion zoekt komt hij naar voren. De download is iig begonnen hier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En hij staat niet eens op de home page van de appstorevreemd
Met Thunderboldquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is zonder thunderbolt, lijkt me raar. Dat is de oude nieuwe
Hier staat toch echt Thundebolt op die pagina.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met Thunderbolt hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan staan er linkjes verkeerd. Of mijn cachequote:Op woensdag 20 juli 2011 14:40 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Met Thunderboldstaat er zelfs onder..
Dat zeg ikquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:40 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Blijkbaar nog niet aangepast, als je op Lion zoekt komt hij naar voren. De download is iig begonnen hier.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Steve leest hier mee en dacht dat jij die server versie wel wilde hebben
me 2 ik wacht wel ff...quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:42 schreef Studiotje het volgende:
Nu wil ik dus weten hoe ik mijn gratis kopie van Lion kan krijgendie pagina is nog niet verhipt.
RIP aan de nabestaanden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:43 schreef Pheno het volgende:
Macbook is geheel weg! Het is over met de oldie!
* Pheno hugt nog een keer macbook. White, non unibody.quote:
RIP. Toch vreemd om je bestverkopende model in de kliko te kieperen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:43 schreef Pheno het volgende:
Macbook is geheel weg! Het is over met de oldie!
Mijn oude 1st Gen witte Macbook heb ik verkocht aan een vriendin van me en daar doet ie het na dik 5 jaar nog steeds perfect.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
* Pheno hugt nog een keer macbook. White, non unibody.
Boost voor de Air? Dat is nu het instapmodel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
RIP. Toch vreemd om je bestverkopende model in de kliko te kieperen.
Vind ik ookquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn oude 1st Gen witte Macbook heb ik verkocht aan een vriendin van me en daar doet ie het na dik 5 jaar nog steeds perfect.Voelt toch fijner aan dan zo'n aluminium MBP.
.
Dat is totaal niet de doelgroep lijkt me. Mensen die een MacBook kopen zouden anders een Asus of een Acer kopen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Boost voor de Air? Dat is nu het instapmodel.
Ik wil niets te maken hebben met mensen die Acers kopen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is totaal niet de doelgroep lijkt me. Mensen die een MacBook kopen zouden anders een Asus of een Acer kopen.
Je kunt het altijd proberenquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Even kijken: is 950 een mooie Sobchak-prijs voor een vier maanden oude MBA met 4Gb en 128SSD?
Wat jullie?
Hmja, maar de echte versie heeft vast geen verloopdatum... die GM wel toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hij schijnt iig wel dezelfde build te zijn als de GM.
Volgens mij niet. GM is gewoon de versie die nu te downloaden is. Ik vraag me alleen af hoe het updaten gaat, omdat OSX Lion nu niet in mijn Purchase-section staat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar de echte versie heeft vast geen verloopdatum... die GM wel toch?
Die wilde ik dus net binnenkort gaan kopen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
die MBP 13" met 1280*800 is ook best treurig nu.
Dan wordt het betalen voor versie 7.1 en die dus als nieuw aanschaffen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij niet. GM is gewoon de versie die nu te downloaden is. Ik vraag me alleen af hoe het updaten gaat, omdat OSX Lion nu niet in mijn Purchase-section staat.
Opnieuw installeren, boefje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij niet. GM is gewoon de versie die nu te downloaden is. Ik vraag me alleen af hoe het updaten gaat, omdat OSX Lion nu niet in mijn Purchase-section staat.
Dat was niet de doelgroep.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Boost voor de Air? Dat is nu het instapmodel.
Die resolutie was bij de komst van de vorige generatie air al kut omdat toen de 11" al een hogere resolutie had. Ik had wel verwacht dat ze nu dus ook de 13" MBP wel eens een beter scherm zouden geven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die wilde ik dus net binnenkort gaan kopen.
Ehm... dat doet mijn pro ook, met lichtjessssquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:00 schreef Aether het volgende:
Macbook Air
[ afbeelding ]
[..]
Dat was niet de doelgroep.
Denk dat die nu sneller naar de Pro 13" zal stappen.
De vorige air deed het niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ehm... dat doet mijn pro ook, met lichtjessss
Ja, maar de laatste MBA deed dat weer niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ehm... dat doet mijn pro ook, met lichtjessss
Wie gebruikt zo'n ding tegenwoordig nog?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lol, was het niemand nog opgevallen dat de mini geen dvd-drive meer heeft? Mij ook niet namelijk.
Ik één keer, toen ik OSX eventjes schoon opnieuw geinstalleerd wou afleveren aan de kopers van mijn Macbook Unibody.quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lol, was het niemand nog opgevallen dat de mini geen dvd-drive meer heeft? Mij ook niet namelijk.
Geef eens? Die site?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:09 schreef KaMo het volgende:
De serienummer van mijn gloednieuwe MBP is onbekend volgens de Up To Date site
https://uptodate.apple.com/nl/uptodate/macosx/quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:00 schreef Renesite het volgende:
De 'leeuw' is in-store. Nu wil ik hem gratis ontvangen omdat mijn MBpro zaterdag is gekocht... alleen alleen alleen: dat is alleen mogelijk voor Amerikanen lijkt het
Kijken wat de app store op je iMac zegt als je 'm op je MBA hebt geüpdatet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...even de MBA van Snow Leopard ah voorzien. En daarna updaten naar Lion.
Zou moeten werken zoals het hier staat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:07 schreef Renesite het volgende:
Niemand die het weet? Ik wil Lion maar woon niet in Amerika
Thanks for paying.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijken wat de app store op je iMac zegt als je 'm op je MBA hebt geüpdatet.
Vast vergeten naar de .com/nl/ site te gaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:11 schreef Renesite het volgende:
![]()
Net was die website nog 'Amerika'-wise.. en nu Nederlands
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Thanks for paying.
Steve
Sent from my iPad
http://www.apple.com/pr/l(...)e-Mac-App-Store.htmlquote:Pricing & Availability
Mac OS X Lion is available as an upgrade to Mac OS X version 10.6.6 Snow Leopard® from the Mac App Store for $29.99 (US). Lion is the easiest OS X upgrade and at around 4GB, it is about the size of an HD movie from the iTunes Store®. Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US). Mac OS X Lion Server requires Lion and is available from the Mac App Store for $49.99 (US).
quote:Product: Mac OS X Lion Up-to-Date
Bestelnummer: MDXXXXX
Aankoopdatum: 20/07/2011
Serienummer: XR6TN6XXXXXX
Ik denk dat je een code gemaild gaat krijgen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Renesite het volgende:
Ik heb mijn Lion gekocht in de 'Apple Store' en niet in de Appstore..
Maar hoe kan ik hem nu downloaden.
Excuseer mijn blondheid hoor.
[..]
Hmmhmm...quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat je een code gemaild gaat krijgen?
Sowieso is de mijnes nieuwerderquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:25 schreef KaMo het volgende:
Ok ik voel me nu heeeeeeel hard ik mijn bek gepaald.
Mijn gloednieuwe MBP (22 Juni besteld via Apple Online Store) staat er niet tussen, omdat hij 8GB RAM heeft
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/systems.html
Hatersquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef KaMo het volgende:
Ja, maar krijg ik Lion nou niet gratis, omdat ik meer betaald heb aan apple?
Nee joh, ze kunnen moeilijk elke permutatie van upgrades daar neerzetten. Alle basismodellen staan daar, jouwe valt daar gewoon onder.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:25 schreef KaMo het volgende:
Mijn gloednieuwe MBP (22 Juni besteld via Apple Online Store) staat er niet tussen, omdat hij 8GB RAM heeft
Dat is echt geen probleem. Gewoon ff langs de store als het de komende dagen nog niet werkt. Je hebt'm toch officieel bij Apple gekocht?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:25 schreef KaMo het volgende:
...maar dat is dan geen 27".quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom zou je eigenlijk voor 1000 euro zo'n Apple Thunderbolt Display kopen? Voor 150 euro méér heb je er een computer in zitten...
Was al bang. Helaas geen Store in de buurt. En ja, ik heb hem via Apple.comquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is echt geen probleem. Gewoon ff langs de store als het de komende dagen nog niet werkt. Je hebt'm toch officieel bij Apple gekocht?
Air kopen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is echt geen probleem. Gewoon ff langs de store als het de komende dagen nog niet werkt. Je hebt'm toch officieel bij Apple gekocht?
If you purchased your computer from the Apple Online Store, an Apple Retail Store or an Apple Authorised Reseller, follow one of these links to participate in the programme. Remember your order must be entered by 19 August 2011.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Renesite het volgende:
Ik heb mijn Lion gekocht in de 'Apple Store' en niet in de Appstore..
Maar hoe kan ik hem nu downloaden.
Excuseer mijn blondheid hoor.
[..]
Ja, en nu wil ik hem downloadenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:36 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
If you purchased your computer from the Apple Online Store, an Apple Retail Store or an Apple Authorised Reseller, follow one of these links to participate in the programme. Remember your order must be entered by 19 August 2011.
http://store.apple.com/Ap(...)&partNumber=MD202Z/A
If you cannot submit an order through the Apple Online Store, follow this link to participate in the programme.
https://uptodate.apple.com/nl/uptodate/macosx/
Dit bedoel je toch???
Neequote:Op woensdag 20 juli 2011 15:45 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wordt je niet automatisch doorgelinkt naar de app store dan
Goed om te weten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lion installed @ MBA. Mooi dat ook mijn iMac nu ook aangeeft dat ie geïnstalleerd is via mijn Appstore account.
Vanuit Lion zeg ik hallo terug.quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:12 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zou moeten werken zoals het hier staat.
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Dankje, ben benieuwd of ze me aanvraag goedkeuren.quote:Bedankt voor je aanvraag.
We sturen je een code voor de Mac App Store zodra je aanvraag is verwerkt.
Noteer het referentienummer van je aanvraag.
Had hem een uurtje later in mijn mailbox. Moet je later die 'code' invoeren bij de sectie giftcards en zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Dankje, ben benieuwd of ze me aanvraag goedkeuren.
Njetquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef Breuls het volgende:
Dus het is eerst code aanvragen en dan pas downloaden?
Goed om te weten; dus niet eerst vrolijk geld dokken en dan denken dat je het terug kunt krijgen.
Meh.. de overweging zou bij mij liggen in het feit of je voldoende hebt aan je HD. Daar ligt/lag bij mij altijd the bottleneck.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Pino112 het volgende:
Twijfel twijfel, MBP of MBA 13"?
Gebruik hem voor HBO Informatica, reis alleen met bus dus weinig mogelijkheid tot gebruik onderweg.
Reso op MBP vind ik wel wat laag, en geen idee hoe de nieuwe CPU van de MBA is.
Of eerst even benchmarks afwachten?
Herstelpartitie maken lukt dus niet. Hoeveel schijfruimte heb je over op je schijf?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:03 schreef stefan1187 het volgende:
Heb hem nog steeds niet geinstalleerd omdat er staat: Installatie mislukt omdat er geen herstelsysteem gemaakt kan worden.
Kan er op internet niks over terug vinden.
240gbquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Herstelpartitie maken lukt dus niet. Hoeveel schijfruimte heb je over op je schijf?
Hoe doe ik dat ?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En op je schijf even permissies herstellen?
Ben nu de permissies aan het controleren. Maar neem dus aan dat ik ze moet herstellen.quote:
Heb dat al gevonden maar de instelling is bij mij precies andersom dan het filmpje wat er bij zit.... moet "natural" uitvinken om hetzelfde als bij snow leopard te krijgenquote:
Moest je geen creditcard gegevens invullen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef Breuls het volgende:
Okay, Up to date is gewoon direct; ik krijg de code op de bevestigingspagina van de bestelling.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...iTunes 10.4 en een iWork update!
Zie je wel dat Steve meeleestquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iWork mag van mij ook wel een update krijgen zodat Full screen, Versions en Autosave het ook bij die apps gaan doen.
Ja, dat moet wel. Maar die heb ik sowieso al, en die is al bekend bij Apple. Moest alleen even wachten tot ik thuis was, want ik was de driecijferige controlecode vergeten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:35 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Moest je geen creditcard gegevens invullen?want dat lees ik ergens anders, en ik heb geen creditcard
http://www.macrumors.com/(...)om-blank-hard-drive/quote:'Internet Recovery' Lets New Macs Install OS X from Blank Hard Drive
Newly-introduced Macs -- namely Mac minis and MacBook Airs introduced today -- have a new feature called "Internet Recovery" that downloads and installs OS X Lion even if your Mac has a failed or blank hard drive.
Dat hebben we straks toch ook als we zijn geupgrade? Er wordt een extra partitie voor gemaakt oid?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.macrumors.com/(...)om-blank-hard-drive/
Ah, dus het is wat anders.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee dit zit in de firmware van de nieuwe Macs ingebakken, het werkt ook als je HDD kapot of leeg is.
Ik heb mn MacBookPro net een weekje te vroeg gekocht. Dus ben benieuwd of Apple lief is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had hem een uurtje later in mijn mailbox. Moet je later die 'code' invoeren bij de sectie giftcards en zo.
Ik heb mijn kassabon moeten uploaden, en heb nu een referentie code gekregen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef Breuls het volgende:
Okay, Up to date is gewoon direct; ik krijg de code op de bevestigingspagina van de bestelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |