abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99695508
voor maar 40 USD. Laat die backupschijven al maar warm draaien.
graag verwijderen
pi_99695529
Is dit het topic waar ik mag melden dat ik Lion al lang draai? :')
Calmer than you are
pi_99695532
Waar is de OP gebleven!
pi_99695552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is dit het topic waar ik mag melden dat ik Lion al lang draai? :')
}:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 09:36:14 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99695560
Terugvindleeuw.
pi_99695563
We zitten trouwens al bijna ad 400 topics. Netjes hoor.

Ik stel voor dat, als we bij de 400 zijn aanbeland, die Poetin iPad babes naar Nederland halen en een hele avond met ze doorhalen in een Amstelveens hotel. Ik mag eerst :7
Calmer than you are
pi_99695571
Poetin iPad babes? Pics!? :o
pi_99695583
Wedden dat de komende 47 topics geen OP hebben :')
pi_99695595
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je het wel weet B-)
Hm ja. :D.

Overigens, voordat er meer mensen straks last van gaan krijgen, hier de workaround om AFP shares op Linux based NASjes weer werkend te krijgen. Werkt niet voor Time Machine though.

http://www.alexanderwilde(...)-afp-and-workaround/
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 09:38:24 #10
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99695651
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:37 schreef TwyLight het volgende:
Wedden dat de komende 47 topics geen OP hebben :')
Dat kan ik gast-oplossen. Maar ik geef de TS nog even tijd :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99695708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:40 schreef TwyLight het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Face-off ^O^
Calmer than you are
pi_99695781
Gaat iemand nog de Lion Server optie kopen voor $49 extra? Zoja, met welke toepassing?

Ik vraag me af of het met een all-Apple huishouden (2 laptops, imac, ipad, iphones) nog wat extra's zou kunnen bieden op het gebied van file sharing, setup, etc (nu staat de iMac ook al 24/7 aan als 'server' / downloadmachine).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_99695807
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Jarno het volgende:
Gaat iemand nog de Lion Server optie kopen voor $49 extra? Zoja, met welke toepassing?

Ik vraag me af of het met een all-Apple huishouden (2 laptops, imac, ipad, iphones) nog wat extra's zou kunnen bieden op het gebied van file sharing, setup, etc (nu staat de iMac ook al 24/7 aan als 'server' / downloadmachine).
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).

Als je er geen verstand van hebt (zoals ik), kun je jezelf uit je homefolder sluiten en moet je Lion opnieuw installeren. Zoals ik.
Calmer than you are
pi_99695831
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).

Als je er geen verstand van hebt (zoals ik), kun je jezelf uit je homefolder sluiten en moet je Lion opnieuw installeren. Zoals ik.
Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature list :@ ).
pi_99695849
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99695891
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature list :@ ).
Het is volgens mij handig als je extern op je eigen server wilt inloggen (dat Back to my Mac werkt eigenlijk niet). Daarvoor had ik het in eerste instantie ook geinstalleerd, maar toen ik lokaal al niet eens meer met mijn iMac kon connecten vanaf mijn MBA via afp, ben ik vermoedelijk wat stapjes te ver gegaan B-)
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:51:15 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99695894
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.

Op een server heb je niks aan alles waarmee OS X zich onderscheidt van andere Unices, terwijl die andere systemen veelal gratis zijn.
pi_99695957
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.

Op een server heb je niks aan alles waarmee OS X zich onderscheidt van andere Unices, terwijl die andere systemen veelal gratis zijn.
Precies, op server gebied is het gewoon onzinnig, je kan meer met Windows en Linux op dat gebied en het wordt ook beter ondersteund. (En het draait op elke denkbare server, terwijl mac alleen op een apple server draait).
pi_99695987
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.

Uiteraard zal er vast een *nix te vinden zijn die dat ook doet en voor niks, maar hey, die iMac heb ik nou eenmaal en voor die paar tientjes extra...
pi_99696002
Alleen om jullie te irriteren ga ik het gewoon doen dus en jullie van al mijn frustraties op de hoogte houden zodat jullie weer kunnen zeggen 'zie je, we zeiden het toch, eigenwijze homo!'.

Dus.
pi_99696018
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.

Uiteraard zal er vast een *nix te vinden zijn die dat ook doet en voor niks, maar hey, die iMac heb ik nou eenmaal en voor die paar tientjes extra...
50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.
pi_99696034
quote:
16s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Jarno het volgende:
Alleen om jullie te irriteren ga ik het gewoon doen dus en jullie van al mijn frustraties op de hoogte houden zodat jullie weer kunnen zeggen 'zie je, we zeiden het toch, eigenwijze homo!'.

Dus.
Het is jouw geld, doe wat je niet laten kunt.
pi_99696037
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.
Wel eens van hobby of interesse gehoord?
pi_99696049
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

En je kunt toch lezen wat ik er mee wil gaan (proberen te) doen? Heb ik het over DNS gehad?
pi_99696052
quote:

Dus.
Ik kan je wel een dropboxlinkje sturen naar een .dmg zodat je eerst kunt testen of je die euri wel wilt uitgeven voor die server :Y)
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:57:31 #29
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99696053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Maar hey, je draait Lion wel al ;).
pi_99696065
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wel eens van hobby of interesse gehoord?
Ja hoor, maar dan pak je een linux server want dat is gratis, bied meer, lichter en werkt op elke machine.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:58:14 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99696075
quote:

Dus.
Hou ons op de hoogte :9
pi_99696076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik kan je wel een dropboxlinkje sturen naar een .dmg zodat je eerst kunt testen of je die euri wel wilt uitgeven voor die server :Y)
OS X Server is toch een aparte Appstore aanschaf nadat je Lion hebt gekocht en geinstalleerd? Of zit -ie in die dmg van jou?
pi_99696103
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja hoor, maar dan pak je een linux server want dat is gratis, bied meer, lichter en werkt op elke machine.
Puik plan. Koop ik alleen eerst nóg even een machine erbij die nog meer dan 50 dollar kost en nog meer stroom gebruikt! |:( .
pi_99696116
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Puik plan. Koop ik alleen eerst nóg even een machine erbij die nog meer dan 50 dollar kost en nog meer stroom gebruikt! |:( .
Linux draait op macs :D
pi_99696170
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Linux draait op macs :D
Ik wil OSX draaien op mijn Mac? Wat zit je nou moeilijk te doen gast? Is het jouw hobby om de irritante betweterige kutstudent uit te hangen ofzo? Het is heel simpel. Ik stel een vraag, ik ben nieuwsgierig naar de featurelist van OSX Server omdat -ie me gezien de nieuwe pricing erg interessant lijkt en ik wil zin heb in een nieuw knutsel/hobby ding. Als je na drie keer roepen nog niet snapt dat ik dat geile kut Linux niet hoef en dat die paar tientjes me aan me reet kunnen roesten, kun je dan alsjeblieft je muil houden?
pi_99696191
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik wil OSX draaien op mijn Mac? Wat zit je nou moeilijk te doen gast? Is het jouw hobby om de irritante betweterige kutstudent uit te hangen ofzo? Het is heel simpel. Ik stel een vraag, ik ben nieuwsgierig naar de featurelist van OSX Server omdat -ie me gezien de nieuwe pricing erg interessant lijkt en ik wil zin heb in een nieuw knutsel/hobby ding. Als je na drie keer roepen nog niet snapt dat ik dat geile kut Linux niet hoef en dat die paar tientjes me aan me reet kunnen roesten, kun je dan alsjeblieft je muil houden?
u mad?
pi_99696199
quote:

[..]

U mad bro?
pi_99696210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:03 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

u mad?
GMTA :')
pi_99696223
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:04:24 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99696227
quote:

[..]

Ik stel een vraag
Nou Jarno, is dat echt zo? Of stel je ons gewoon even op de hoogte dat je OS X Server gaat proberen thuis? :+
pi_99696229
omg :')
pi_99696237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:03 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

u mad?
Ach ik vind het prima de vraag 'maar waarom' stelt, maar als die meerdere malen wordt beantwoord moet je er misschien gewoon een keer genoegen mee nemen. Als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag, prima hoor, maar blijf je er dan niet tegen aan bemoeien.

Maar goed, laten we het alsjeblieft weer over ontbrekende OP's en schaars geklede iPad babes hebben want dat is kennelijk veel interessanter allemaal.
pi_99696253
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach ik vind het prima de vraag 'maar waarom' stelt, maar als die meerdere malen wordt beantwoord moet je er misschien gewoon een keer genoegen mee nemen. Als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag, prima hoor, maar blijf je er dan niet tegen aan bemoeien.

Maar goed, laten we het alsjeblieft weer over ontbrekende OP's en schaars geklede iPad babes hebben want dat is kennelijk veel interessanter allemaal.
Je moet niet zo serieus zijn op het internet :') gewoon /care en negeren
pi_99696278
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou Jarno, is dat echt zo? Of stel je ons gewoon even op de hoogte dat je OS X Server gaat proberen thuis? :+
Twee vragen zelfs:

quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Jarno het volgende:

pi_99696294
quote:

[..]

Als ik jou was zou ik gewoon een illegale versie pakken om het uit te proberen, dan kun jezelf uitmaken of het wat is of niet en kan je het dan alsnog kopen. 50 euro uitgeven aan iets waar jezelf nog niet van in kunt zien of het wel lekker werkt is zonde van je geld.

Nu blij Jarno? :) :) :)
pi_99696330
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Je moet niet zo serieus zijn op het internet :') gewoon /care en negeren
Ahja, alles for teh lulz he. :'). Nu weet ik weer waarom dit een inhoudelijk kuttopic geworden was dus.
pi_99696337
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Twee vragen zelfs:

[..]

Mijn antwoord:

Nee een standaard Mac kan over het algemeen meer dan zat in dit soort gevallen. Voor een download server hoef je niet perse een server OS te hebben en voor filesharing ook niet. Dat is overkill voor een normale thuisgebruiker. :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 10:09:35 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99696369
quote:

[..]

Dit hele topic is al maanden een grote bagger bende wat mij betreft. Wordt geen interessante discussie meer gevoerd, mensen die eerste masturbeerde bij alles met een logootje van een appel lopen nu opeens de criticaster uit te hangen op basis van drogredenaties.

Eigenlijk is dit topic gewoon verfokt en dezelfde inspiratieloze baggermeuk geworden zoals de rest van fok.
pi_99696377
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik gewoon een illegale versie pakken om het uit te proberen, dan kun jezelf uitmaken of het wat is of niet en kan je het dan alsnog kopen. 50 euro uitgeven aan iets waar jezelf nog niet van in kunt zien of het wel lekker werkt is zonde van je geld.

Nu blij Jarno? :) :) :)
Dat had ik zelf dus ook al bedacht, maar nogmaals, die 4 a 5 tientjes zullen me echt jeuken, alleen het hobbyen an sich er mee is het me al waard. Wat ik dus vroeg, maar lezen blijft moeilijk, is of er iemand van plan was het te gaan draaien (vraag 1) en wat zijn of haar toepassingen dan zijn (vraag 2). Later vroeg ik nog naar een wat uitgebreidere featurelist dan die op Apple.com te vinden is (vraag 3).

Dus nee, niet blij én niet geholpen. Reageren is niet verplicht he, dat weet je?
pi_99696408
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit hele topic is al maanden een grote bagger bende wat mij betreft. Wordt geen interessante discussie meer gevoerd, mensen die eerste masturbeerde bij alles met een logootje van een appel lopen nu opeens de criticaster uit te hangen op basis van drogredenaties.

Eigenlijk is dit topic gewoon verfokt en dezelfde inspiratieloze baggermeuk geworden zoals de rest van fok.
Mja ik dacht ik probeer het weer eens. Silly me. Een post over Time Machine troubles en de mogelijke workaround wordt compleet ondergesneeuwd door gejank over OP's en iets met iPad hoeren dus.

Maar hey, je moet kennelijk /care doen. Ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 10:11:12 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99696410
Maar ik zal de interwebz wel te serieus nemen :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:11:16 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99696413
Ik ben serieus wel benieuwd naar je ervaringen, Jarno. Ik zie nu het nut niet zo 123 in van OS X Server, maar wie weet kan een praktijkverhaal daar verandering in brengen.
pi_99696426
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:11 schreef Tijn het volgende:
Ik ben serieus wel benieuwd naar je ervaringen, Jarno. Ik zie nu het nut niet zo 123 in van OS X Server, maar wie weet kan een praktijkverhaal daar verandering in brengen.
Je weet dat ik van je blijf houden Tijn. Dus speciaal voor jou dan he! Speciaal voor jou.
pi_99696447
quote:

[..]

Ik mag geen discussie over het nut van Mac server OS hebben omdat ik nu een criticaster ben met drogredenaties? Nou vertel eens wat mijn drogredenaties zijn dan :')
pi_99696491
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat had ik zelf dus ook al bedacht, maar nogmaals, die 4 a 5 tientjes zullen me echt jeuken, alleen het hobbyen an sich er mee is het me al waard. Wat ik dus vroeg, maar lezen blijft moeilijk, is of er iemand van plan was het te gaan draaien (vraag 1) en wat zijn of haar toepassingen dan zijn (vraag 2). Later vroeg ik nog naar een wat uitgebreidere featurelist dan die op Apple.com te vinden is (vraag 3).

Dus nee, niet blij én niet geholpen. Reageren is niet verplicht he, dat weet je?
Ik probeer je ook maar te helpen hoor :') Ik heb trouwens 1 keer mac server proberen te draaien, alleen ik vond alles zo onlogisch toen, maar dat is ook al weer twee jaar geleden :D
pi_99696493
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik mag geen discussie over het nut van Mac server OS hebben
Van wij wel. Maar richt die discussie dan niet op mijn vraag (en reageer niet op mijn posts dan) want dat was mijn vraag niet. En kom niet keer op keer met stupide alternatieven aan als ik daar niet om vraag.
pi_99696514
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

OS X Server is toch een aparte Appstore aanschaf nadat je Lion hebt gekocht en geinstalleerd? Of zit -ie in die dmg van jou?
Hey J., klik: even naar beneden scrollen naar een dmg van 12.16 Mb ^O^
Calmer than you are
pi_99696521
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:13 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik probeer je ook maar te helpen hoor :') Ik heb trouwens 1 keer mac server proberen te draaien, alleen ik vond alles zo onlogisch toen, maar dat is ook al weer twee jaar geleden :D
Kijk, nog een ervaringsdeskundige. We komen er wel. My god. Kennelijk moet je eerst door die kijk-mij-het-eens-veel-beter-weten air heen banjeren ofzo.
pi_99696543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hey J., klik: even naar beneden scrollen naar een dmg van 12.16 Mb ^O^
Gracias.
pi_99696577
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kijk, nog een ervaringsdeskundige. We komen er wel. My god. Kennelijk moet je eerst door die kijk-mij-het-eens-veel-beter-weten air heen banjeren ofzo.
Wat? Ik zeg alleen dat ik je probeerde te helpen, dat ik 1 keer mac server heb geprobeerd, dat het twee jaar geleden is en dat ik het dus helemaal mis kan hebben over hoe goed het werkt. Mijn excuses uwe voortreffelijkheid.
pi_99696617
quote:
16s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:16 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wat? Ik zeg alleen dat ik je probeerde te helpen, dat ik 1 keer mac server heb geprobeerd, dat het twee jaar geleden is en dat ik het dus helemaal mis kan hebben over hoe goed het werkt. Mijn excuses uwe voortreffelijkheid.
Als je daar nou mee begonnen was, had je daadwerkelijk antwoord gegeven op mijn vraag. Maar goed dat was te makkelijk geweest he. Je moest natuurlijk eerst iemand zijn keuze laten verantwoorden om 'm daarna af te fikken omdat er natuuuuuuurlijk veel betere en gratis alternatieven zijn en oh mijn god wat een domme hork ben je ook dat je OS X Server gaat gebruiken whahahahaha kijk hem nou jongens!!!111111

Of neem ik het nu weer te serieus?
pi_99696647
Nou goed, hier heb je dus geen flikker aan (toch bedankt Walter :* ), misschien moeten jullie je even druk gaan maken om het feit dat je nu geen stickers bij je OS X dvdtje meer krijgt nu het een App Store download is geworden ofzo. Gewoon, om het weer op nivo te krijgen.

Enjoy!
pi_99696672
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je daar nou mee begonnen was, had je daadwerkelijk antwoord gegeven op mijn vraag. Maar goed dat was te makkelijk geweest he. Je moest natuurlijk eerst iemand zijn keuze laten verantwoorden om 'm daarna af te fikken omdat er natuuuuuuurlijk veel betere en gratis alternatieven zijn en oh mijn god wat een domme hork ben je ook dat je OS X Server gaat gebruiken whahahahaha kijk hem nou jongens!!!111111

Of neem ik het nu weer te serieus?
Ja want ik noemde je niet een hork. Ik zei dat er betere gratis alternatieven waren die je wellicht ook uit kon proberen, omdat de gemiddelde thuisgebruiker toch niets aan een server OS heeft want een normale OS kan over het algemeen al heel veel server taken doen. (vooral als je het toch maar als probeersel doet) O+
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 10:21:35 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99696677
Oh noez geen sticker!! :o

Ik heb volgens mij nog nooit zo'n sticker ergens opgplakt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_99696689
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, hier heb je dus geen flikker aan (toch bedankt Walter :* ), misschien moeten jullie je even druk gaan maken om het feit dat je nu geen stickers bij je OS X dvdtje meer krijgt nu het een App Store download is geworden ofzo. Gewoon, om het weer op nivo te krijgen.

Enjoy!
Die stickers die mensen altijd op hun HP logo plakken op zo'n lekker glimmende laptop? :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:26:55 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99696773
Ik heb er nog wel een paar over :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99696788
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Jarno het volgende:

Enjoy!
:*

Laat je nog wel even weten als jij je ook uit je home-folder hebt weten te sluiten? Dan voel ik me niet zo alleen.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:30:37 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99696862
hij staat er nog niet in he :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:37:05 #69
141482 Q.
JurassiQ
pi_99697029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:21 schreef Breuls het volgende:
Oh noez geen sticker!! :o

Ik heb volgens mij nog nooit zo'n sticker ergens opgplakt. :P
Zag van de week een collega van IT die zo'n ding op zn bedrijfs-Dell had geplakt. ;(.
For great justice!
pi_99697084
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Zag van de week een collega van IT die zo'n ding op zn bedrijfs-Dell had geplakt. ;(.
De horror :')

Dat vind ik echt zo ongelovelijk sneu. :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:42:13 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99697150
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

valt toch wel mee... als je goed leest had zn collega het op zn "bedrijfs dell" geplakt... ogenschijnlijk om er een statement mee te maken dat hij liever een appeltje had gehad (look at the bright side ;))
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_99697275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

valt toch wel mee... als je goed leest had zn collega het op zn "bedrijfs dell" geplakt... ogenschijnlijk om er een statement mee te maken dat hij liever een appeltje had gehad (look at the bright side ;))
Dan nog is het triest. Vooral op een laptop van het bedrijf.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:50:49 #73
141482 Q.
JurassiQ
pi_99697367
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het was ook typisch zo'n IT-nerdje. :')
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:52:15 #74
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99697402
Goeiemorgen! Ik zie dat het een en al blijheid is hier met het nieuwe OS op komst :D.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:53:03 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_99697425
Ik draai trouwens al tijden naar volle tevredenheid een OsX server hier op het bedrijfsnetwerk.
Ik ga naar huis.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:53:37 #76
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99697451
Hier is een breinkraker: kan je Lion kopen vanuit de App Store op de Lion GM?
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 10:54:27 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99697480
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef nietzman het volgende:
Ik draai trouwens al tijden naar volle tevredenheid een OsX server hier op het bedrijfsnetwerk.
HAHAHAHA u mad??!??? Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeel betere gratis alternatieven!!!1einz!!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:55:10 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99697512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
hoop het wel voor je, anders kan je eerst terug ;-)
N/A
pi_99697557
quote:
16s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

HAHAHAHA u mad??!??? Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeel betere gratis alternatieven!!!1einz!!
Wat een grappen en grollen weer van die oude man.

Draait Apple.com trouwens zelf op linux? :D !
pi_99697656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan iig Pages nog kopen vanuit de Appstore, terwijl ik die ook al draai op mijn MBA. De Appstore geeft aan dat Pages niet geinstalleerd is op mijn Mac.

Btw: Evernote is nu (gelukkig) ook Lion-compatible.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:01:03 #81
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_99697696
quote:
16s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
En tijd kwijt zijn aan instellen en onderhouden zeker, weet je wat dat kost?
Ik ga naar huis.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:02:29 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99697743
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:53 schreef nietzman het volgende:
Waar gebruik je 'em voor?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:05:18 #83
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99697853
hehe, Chinese copy cats...een 'Apple Stoer'

http://www.appleinsider.c(...)e_retail_stores.html
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_99697964
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:01 schreef nietzman het volgende:

[..]

En tijd kwijt zijn aan instellen en onderhouden zeker, weet je wat dat kost?
Onderhoud stelt niet zoveel voor. :D Kusje doei!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:09:56 #85
141482 Q.
JurassiQ
pi_99697997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:05 schreef Svyatagor het volgende:
hehe, Chinese copy cats...een 'Apple Stoer'

http://www.appleinsider.c(...)e_retail_stores.html
Hey, Kunming, daar ben ik geweest. Wat een kutstad. 8-)
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:00 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_99698000
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Onderhoud stelt niet zoveel voor. :D Kusje doei!
Ja maar ik ben geen nerd die van manpages houd.
Ik ga naar huis.
pi_99698004
Draait het een beetje op een 2GHz/2GB systeem?
Ik las ergens dat 2GB het minimum is om Lion te draaien.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:12:51 #88
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_99698082
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:02 schreef Tijn het volgende:
Waar gebruik je 'em voor?
iCal, Adressbook, AFP, IMAP, FTP, WWW, en renderserver voor een linux-C4D renderfarm. Hij backed zichzelf samen met de rest van de clients netjes via timemachine op een drobo up. O+.
Ik ga naar huis.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:13:21 #89
141482 Q.
JurassiQ
pi_99698096
Zo, 32 gig vrijgemaakt. Moet genoeg zijn voor de leeuw. O+
For great justice!
pi_99698111
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja maar ik ben geen nerd die van manpages houd.
Stiekem draaik ik eerst een backup, dan update ik alles en als het niet werkt dan draai ik het wel weer terug :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:14:29 #91
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99698134
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:13 schreef Q. het volgende:
Zo, 32 gig vrijgemaakt. Moet genoeg zijn voor de leeuw. O+
Lion maakt juist schijfruimte vrij als je het installeert ;).
pi_99698140
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Hey, Kunming, daar ben ik geweest. Wat een kutstad. 8-)
Hebben ze ook al Utrecht gekopieerd?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:15:25 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99698158
Ik weet al waarom ik geen OS X server hoef, ik doe alles alleen :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:15:53 #94
141482 Q.
JurassiQ
pi_99698175
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Lion maakt juist schijfruimte vrij als je het installeert ;).
Ik zal het toch eerst ff moeten downloaden gok ik. :7
For great justice!
pi_99698265
Store is down O+
So it begins O+
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:21:06 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99698335
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:19 schreef Pheno het volgende:
Store is down O+
So it begins O+
?? welke store? mijn appstore doet het nog
N/A
pi_99698350
quote:
Store is down O+
So it begins O+
*O*

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

apple.com/store
pi_99698352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

De Apple Store
pi_99698377
apple.com/mac laat geen eens mac's zien... :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:22:15 #100
141482 Q.
JurassiQ
pi_99698379
SPANNEND!
For great justice!
pi_99698593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:22 schreef Studiotje het volgende:
apple.com/mac laat geen eens mac's zien... :')
Maar nu wel Lion, of stond die daar al?
pi_99698620
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar nu wel Lion, of stond die daar al?
Stond er al een tijdje :P
pi_99698652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:30 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Stond er al een tijdje :P
Zo vaak kom ik er niet :P
Maar dit soort momentjes zijn altijd leuk: wat hebben ze nu weer in de upgrade gegooid :)
pi_99698683
Ik denk dat er heel veel plaatjes worden aangepast :')
pi_99698702
Zo...schop die nieuwe MBAs maar 's richting de Apple Edu Store, Jobs.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:38:33 #106
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99698917
quote:
Sad because true
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:43:30 #108
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_99699031
Nog steeds geen OSX Lion in de Mac App Store. :(

Ben wel benieuwd hoe de procedure gaat van 't Up-To-Date programma. Heb zo'n vermoeden dat je dan een hele tijd moet gaan wachten op de code.

Zit er in Lion eigenlijk een gesture om van 'Spaces' te wisselen?
Ik heb vorige week een externe Magic Trackpad besteld voor naast mn MacBook Pro.
En die gestures werken best wel gaaf.
pi_99699062
Volgens mij is 3 of 4 vingers naar links/rechts straks wisselen van schermen/fullscreen apps. :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:49:13 #110
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99699209
Klopt, of Control - links/rechts. Control - boven/onder werkt trouwens voor Mission Control.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:49:42 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99699223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Studiotje het volgende:
Volgens mij is 3 of 4 vingers naar links/rechts straks wisselen van schermen/fullscreen apps. :P
Met 3 vingers idd.
Nadeel van het 'nieuwe' Spaces vind ik wel dat je alleen nog maar horizontaal daartussen kunt scrollen en dat ze lastiger zijn in te delen. Voorheen kon je in settings makkelijk programma's aan een Space toewijzen.

Of ik heb in Lion ergens overheen gekeken natuurlijk :+.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:50:57 #112
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99699268
Rechtermuisknop op het dock-icoon werkt nog om programma's aan Spaces toe te wijzen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:56:42 #113
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99699434
Heb 'm, bezig aan het downloaden...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:58:09 #114
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99699477
trololol
pi_99699518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:56 schreef nils7 het volgende:
Heb 'm, bezig aan het downloaden...

SPOILER
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:00:16 #116
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99699550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Rechtermuisknop op het dock-icoon werkt nog om programma's aan Spaces toe te wijzen.
Yup, maar voorheen was 't via system prefs wat handiger. Toen kon je ook aan space-nummer toewijzen. Dat lijkt nu minder belangrijk.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:00:23 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99699553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:59 schreef Studiotje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 12:05:51 #118
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99699691
quote:
Store is down O+
So it begins O+
Bij de Xando in Zwolle staat buiten al een bord met 'De nieuwe generatie MacBook Air', en binnen hangt het ook al. :+
pi_99699726
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bij de Xando in Zwolle staat buiten al een bord met 'De nieuwe generatie MacBook Air', en binnen hangt het ook al. :+
:o!

Asjemenou!
pi_99699730
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]

dat was al geen geheim meer he :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:07:54 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99699748
Aanbod: MacBook Air met 128gb SSD en 2gb sdram. 9 maanden oud, ¤825. Best ok, toch?
Check mijn band Glorybox
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:08:23 #122
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99699760
11" of 13"?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 12:18:32 #123
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99700093
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

dat was al geen geheim meer he :P
Nee, maar er is verder nog niks van bekend.
pi_99700119
Dit is nog spannender dan nieuwe tarieven van KPN!
pi_99700360
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:19 schreef Pheno het volgende:
Dit is nog spannender dan nieuwe tarieven van KPN!
En goedkoper, uiteindelijk.. :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:30:19 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_99700388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:28 schreef Studiotje het volgende:

[..]

En goedkoper, uiteindelijk.. :')
Dat is niet zo moeilijk.
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:38 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_99700477
quote:

[..]

Apple is mainstream geworden. ;(
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:40:17 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99700651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Apple is mainstream geworden. ;(
Dat zijn ze al sinds 2003, toen ze iTunes voor Windows uitbrachten ;(

pi_99700824
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat zijn ze al sinds 2003, toen ze iTunes voor Windows uitbrachten ;(

[ afbeelding ]
Oh! die heb ik nog gehad :D toen dachten den ouderen nog dat het een virus was.
pi_99700838
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:45 schreef Studiotje het volgende:

[..]

ITunes voor Windows is dat toch ook?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:46:35 #131
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99700841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:45 schreef Studiotje het volgende:

[..]

als je nu een mac hebt, klopt dat deels hahahaha
N/A
pi_99700853
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

ITunes voor Windows is dat toch ook?
Windows toch?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:47:11 #133
51286 w00h00
Digital man!
pi_99700859
Benieuwd naar Lion! :7
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:47:25 #134
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99700868
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:49:10 #135
141482 Q.
JurassiQ
pi_99700924
quote:
Die heb ik ook nog. *O*
For great justice!
pi_99700957
Denk dat ik hem toch maar oversla, lees net dat 2GB minimaal is en dat heb ik, maar minimaal betekent vaak zo traag als ik weet niet wat :P Daarnaast draai ik ook nog Photoshop.

Toch maar gaan sparen voor een nieuwe, want meer dan 2GB kan mijn huidige mac niet aan...
pi_99701016
Hoe laat komt lion hier uit als het dan in Amerika 8.30am is?
graag verwijderen
pi_99701090
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:51 schreef fyah het volgende:
Hoe laat komt lion hier uit als het dan in Amerika 8.30am is?
17:30 :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:54:07 #139
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99701100
De VS hebben 6 verschillende tijdzones.
pi_99701109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De VS hebben 6 verschillende tijdzones.
Uitgaand van Cupertino.
pi_99701118
Hmm, iPod-pagina is ook raar aan het doen, het toont geen iPods. Ik denk, even in mijn pauze wat browsen, ligt de site nog plat :')
pi_99701328
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Pheno het volgende:
Hmm, iPod-pagina is ook raar aan het doen, het toont geen iPods. Ik denk, even in mijn pauze wat browsen, ligt de site nog plat :')
Komt omdat het in de shop zit he :P mijn werk lijd onder dit Apple grapje :(
  Redactie Games woensdag 20 juli 2011 @ 13:08:21 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_99701562
Voor de geïnteresseerden: de G+ App voor de iPhone is uit.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 13:09:27 #144
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99701606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:00 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Komt omdat het in de shop zit he :P mijn werk lijd onder dit Apple grapje :(
Het is geen garpje hoop ik.
pi_99701722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de geïnteresseerden: de G+ App voor de iPhone is uit.
Oud nieuws.. :') :@
  Redactie Games woensdag 20 juli 2011 @ 13:16:30 #146
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_99701865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Oud nieuws.. :') :@
Ik zit tegenwoordig niet meer elke dag in de AppStore te wachten op iets nieuws. Maar ik dacht het was nog niet gemeld hier, dus voor de geïnteresseerden mischien wel leuk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_99701935
Lion komt!

woensdag 20 juli 2011 @ 13:18:58 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99701951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef iFreaky het volgende:
Lion komt!

[ afbeelding ]
Die store zal vooral vanwege nieuwe MBA down zijn...
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:19:02 #149
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99701954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
11" of 13"?
11
Check mijn band Glorybox
pi_99702009
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die store zal vooral vanwege nieuwe MBA down zijn...
Ook.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:25:34 #151
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99702172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

11
Mwah, je hebt best kans dat je over een paar uur een betere kan kopen voor ¤ 999 of ¤ 949, met 9 maanden meer garantie.
pi_99702307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:18 schreef iFreaky het volgende:
Lion komt!

[ afbeelding ]
Is de store down? Dat wist ik nog niet!
pi_99702347
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Is de store down? Dat wist ik nog niet!
Pffff, lutser! :')
pi_99702572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
Aanbod: MacBook Air met 128gb SSD en 2gb sdram. 9 maanden oud, ¤825. Best ok, toch?
Bij een beetje redelijke hardwareverbetering gaat de mijne (128GB SSD 4 GB SDRAM) ook de verkoop in. ;)

Is zo'n 4 maanden oud.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:51:06 #155
11697 Junkie
pi_99703025
Duurt lang... :(
http://www.islionoutyet.com
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Studiotje het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Klopt, of Control - links/rechts. Control - boven/onder werkt trouwens voor Mission Control.
Danke!
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:53:14 #156
11697 Junkie
pi_99703099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Bij een beetje redelijke hardwareverbetering gaat de mijne (128GB SSD 4 GB SDRAM) ook de verkoop in. ;)

Is zo'n 4 maanden oud.
Last-Minute Apple Rumors "Reveal" MacBook Air and Mac Mini Specs, Plus a Thunderbolt Display
quote:
Mac mini Base model: 2.3GHz CPU with 2GB of RAM, and 500GB of storage
Mac mini: 2.5GHz CPU with 4GB of RAM, and, 500GB of storage
Mac mini server: 2.0GHz CPU, 4GB of RAM, and two 500GB hard drives
MacBook Air 11″: Base model: 1.6GHz CPU, 2GB of RAM, and 64GB of storage
MacBook Air 11″: 1.6GHz CPU, 4GB of RAM, and 128GB of storage
MacBook Air 11″: Built to order model: 1.8GHz CPU, 4GB of RAM, and 256GB of storage
MacBook Air 13″: Base model: 1.7GHz CPU, 4GB of RAM, 128GB of storage
MacBook Air 13″: 1.7GHz CPU, 4GB of RAM, 256GB of storage
MacBook Air 13″: Built to order: 1.8GHz CPU, 4GB of RAM, 256GB of storage
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:26:07 #157
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_99704366
quote:
Als dat zeker is,

Hoe zal de 13" versie het opnemen tegen de unibody white (late 2010?, laaste) en de pro 13"?
pi_99704702
En hij valt te downloaden uit de App Store.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_99704718
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:35 schreef LudoSanders het volgende:
*O*
pi_99704751
Hier is alleen de server te zien.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:38:35 #162
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99704798
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:35 schreef LudoSanders het volgende:
En hij staat niet eens op de home page van de appstore :? vreemd
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:38:56 #163
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99704815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier is alleen de server te zien.
Steve leest hier mee en dacht dat jij die server versie wel wilde hebben :+
pi_99704848
quote:
Dat is zonder thunderbolt, lijkt me raar. Dat is de oude nieuwe :P
pi_99704860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

En hij staat niet eens op de home page van de appstore :? vreemd
Blijkbaar nog niet aangepast, als je op Lion zoekt komt hij naar voren. De download is iig begonnen hier.
Ik typ straat.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:05 #166
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99704864
New Sandy Bridge Mac Minis, MacBook Airs and Cinema Display http://goo.gl/fb/i8sHr #appleinc
pi_99704878
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Met Thunderbold :P staat er zelfs onder..
pi_99704881
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:34 #169
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99704882
quote:

[..]

Hier staat toch echt Thundebolt op die pagina.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:37 #170
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99704886
quote:

[..]

Met Thunderbolt hoor.
pi_99704892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:40 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Met Thunderbold :P staat er zelfs onder..
Dan staan er linkjes verkeerd. Of mijn cache :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:54 #172
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99704926
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:40 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Blijkbaar nog niet aangepast, als je op Lion zoekt komt hij naar voren. De download is iig begonnen hier.
Dat zeg ik :) ik verwachte een dergelijke release meteen in het zicht :)
pi_99704935
24 euro _O_
<>
pi_99704936
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Steve leest hier mee en dacht dat jij die server versie wel wilde hebben :+
_O-
Calmer than you are
pi_99704946
Nu wil ik dus weten hoe ik mijn gratis kopie van Lion kan krijgen :'( die pagina is nog niet verhipt.
pi_99704972
* Walter_Sobchak gaat zijn MBA ook maar 's sobchakken en wat extra bijleggen voor i5 en grotere SSD.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:43:06 #177
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99704981
Nou hup, doe eens upgraden en het Buildnummer doorgeven jullie ;)
pi_99705002
Macbook is geheel weg! Het is over met de oldie!
pi_99705019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:42 schreef Studiotje het volgende:
Nu wil ik dus weten hoe ik mijn gratis kopie van Lion kan krijgen :'( die pagina is nog niet verhipt.
me 2 ik wacht wel ff...
pi_99705023

Bullocks.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:44:10 #181
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705028
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:43 schreef Pheno het volgende:
RIP aan de nabestaanden. ;(.

Maar de leeuw is aan het downloaden! *O* Nog anderhalf uur. *O*
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:44:24 #182
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705038
quote:
Das gek!
For great justice!
pi_99705045
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Q. het volgende:

[..]

RIP aan de nabestaanden. ;(.

* Pheno hugt nog een keer macbook. White, non unibody.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:46:17 #184
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99705107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

Bullocks.
Ze willen niet eens de kans bieden er braaf voor te laten betalen?
Benieuwd hoe dat gaat....
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:46:36 #185
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705123
Download gaat alweer langzamer. ;(.
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:46:43 #186
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705130
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:43 schreef Pheno het volgende:
RIP. Toch vreemd om je bestverkopende model in de kliko te kieperen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:25 #187
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705164
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

* Pheno hugt nog een keer macbook. White, non unibody.
Mijn oude 1st Gen witte Macbook heb ik verkocht aan een vriendin van me en daar doet ie het na dik 5 jaar nog steeds perfect. O+ Voelt toch fijner aan dan zo'n aluminium MBP. ;(.
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:44 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

RIP. Toch vreemd om je bestverkopende model in de kliko te kieperen.
Boost voor de Air? Dat is nu het instapmodel.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 14:48:56 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99705219
die MBP 13" met 1280*800 is ook best treurig nu.
pi_99705238
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Mijn oude 1st Gen witte Macbook heb ik verkocht aan een vriendin van me en daar doet ie het na dik 5 jaar nog steeds perfect. O+ Voelt toch fijner aan dan zo'n aluminium MBP. ;(.
Vind ik ook :@ Ik heb dat kreng nog.
pi_99705240
Up-to-date programma is ook beschikbaar! :) - Klik, vanavond even kijken, zit nu op m'n werk :P
pi_99705244
Mooi. Lion staat te downloaden, eens kijken of we de vrouw de 13 inch MBA aan kunnen smeren.
pi_99705267
Hij schijnt iig wel dezelfde build te zijn als de GM.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:50:05 #194
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705277
quote:

[..]

Dat is totaal niet de doelgroep lijkt me. Mensen die een MacBook kopen zouden anders een Asus of een Acer kopen.
pi_99705303
Even kijken: is 950 een mooie Sobchak-prijs voor een vier maanden oude MBA met 4Gb en 128SSD?

Wat jullie?
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:14 #196
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat is totaal niet de doelgroep lijkt me. Mensen die een MacBook kopen zouden anders een Asus of een Acer kopen.
Ik wil niets te maken hebben met mensen die Acers kopen.
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:15 #197
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Even kijken: is 950 een mooie Sobchak-prijs voor een vier maanden oude MBA met 4Gb en 128SSD?

Wat jullie?
Je kunt het altijd proberen :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:53:00 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99705414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hij schijnt iig wel dezelfde build te zijn als de GM.
Hmja, maar de echte versie heeft vast geen verloopdatum... die GM wel toch?
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:53:19 #199
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705426
Moest je voor de 13" Air eerst ook al ¤ 1249 neertellen?

Edit: Ja, ¤ 1299 zelfs zie ik.
pi_99705506
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, maar de echte versie heeft vast geen verloopdatum... die GM wel toch?
Volgens mij niet. GM is gewoon de versie die nu te downloaden is. Ik vraag me alleen af hoe het updaten gaat, omdat OSX Lion nu niet in mijn Purchase-section staat.
Calmer than you are
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 14:57:57 #201
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99705645
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
die MBP 13" met 1280*800 is ook best treurig nu.
Die wilde ik dus net binnenkort gaan kopen. :(
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:57:58 #202
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99705647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Volgens mij niet. GM is gewoon de versie die nu te downloaden is. Ik vraag me alleen af hoe het updaten gaat, omdat OSX Lion nu niet in mijn Purchase-section staat.
Dan wordt het betalen voor versie 7.1 en die dus als nieuw aanschaffen.

Of via je huidige leverancier.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:58:15 #203
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705663
De ""high-end"" Mac mini heeft een AMD Radeon HD 6630M erin zitten.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:00:06 #204
11697 Junkie
pi_99705729
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Opnieuw installeren, boefje. :+

http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Hmmz, hij pakt mn serial niet. Misschien omdat ik hem op 27-05-2011 heb gekocht i.p.v. vanaf 06-06-2011.
Maar 'vroegah' maakte die paar dagjes niet zoveel uit. -O-
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:00:28 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99705746
De 'leeuw' is in-store. Nu wil ik hem gratis ontvangen omdat mijn MBpro zaterdag is gekocht... alleen alleen alleen: dat is alleen mogelijk voor Amerikanen lijkt het :(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_99705771
Macbook Air

_O_

quote:

[..]

Dat was niet de doelgroep.
Denk dat die nu sneller naar de Pro 13" zal stappen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 15:01:26 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99705790
quote:
18s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:57 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Die wilde ik dus net binnenkort gaan kopen. :(
Die resolutie was bij de komst van de vorige generatie air al kut omdat toen de 11" al een hogere resolutie had. Ik had wel verwacht dat ze nu dus ook de 13" MBP wel eens een beter scherm zouden geven.

Zolang dat niet veranderd hou ik mijn MB Alu unibody wel.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:01:29 #208
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99705795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:00 schreef Aether het volgende:
Macbook Air
[ afbeelding ]
_O_

[..]

Dat was niet de doelgroep.
Denk dat die nu sneller naar de Pro 13" zal stappen.
Ehm... dat doet mijn pro ook, met lichtjessss
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:29 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99705847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

De vorige air deed het niet.
pi_99705889
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, maar de laatste MBA deed dat weer niet.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:31 #211
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99705914
Lol, was het niemand nog opgevallen dat de mini geen dvd-drive meer heeft? Mij ook niet namelijk.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:04:36 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_99705967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lol, was het niemand nog opgevallen dat de mini geen dvd-drive meer heeft? Mij ook niet namelijk.
Wie gebruikt zo'n ding tegenwoordig nog?
For great justice!
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:05:51 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706035
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Wie gebruikt zo'n ding tegenwoordig nog?
Ik één keer, toen ik OSX eventjes schoon opnieuw geinstalleerd wou afleveren aan de kopers van mijn Macbook Unibody.

Ow, en om te branden :s)
pi_99706041
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

With the Mac App Store, getting the apps you want on your Mac has never been easier. No more boxes, no more discs, no more time-consuming installation. Click once to download and install any app on your Mac. But if an app you need isn’t available from the Mac App Store, you can use DVD or CD Sharing. This convenient feature of OS X lets you wirelessly “borrow” the optical drive of a nearby Mac or PC. So you can install applications from a DVD or CD and have full access to an optical drive without having to carry one around.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:06:49 #215
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99706087
In een laptop is het grotendeels dood gewicht en ruimte ja. Maar voor een desktop maakt dat niet zo veel uit, dan kan je de drive net zo goed erin laten.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:07:57 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706145
Niemand die het weet? Ik wil Lion maar woon niet in Amerika :(
pi_99706207
Zo...even de MBA van Snow Leopard ah voorzien. En daarna updaten naar Lion.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:09:28 #218
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99706216
De serienummer van mijn gloednieuwe MBP is onbekend volgens de Up To Date site :(
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:09:53 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706240
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:09 schreef KaMo het volgende:
De serienummer van mijn gloednieuwe MBP is onbekend volgens de Up To Date site :(
Geef eens? Die site?
Ik zit met 'woonplaats' te stoeien :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:40 #220
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99706272
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:55 #221
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99706283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:00 schreef Renesite het volgende:
De 'leeuw' is in-store. Nu wil ik hem gratis ontvangen omdat mijn MBpro zaterdag is gekocht... alleen alleen alleen: dat is alleen mogelijk voor Amerikanen lijkt het :(
https://uptodate.apple.com/nl/uptodate/macosx/
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:11:08 #222
151527 KaMo
Boem, zei de bas
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:11:26 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706309
:{
Net was die website nog 'Amerika'-wise.. en nu Nederlands :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:11:46 #224
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99706322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...even de MBA van Snow Leopard ah voorzien. En daarna updaten naar Lion.
Kijken wat de app store op je iMac zegt als je 'm op je MBA hebt geüpdatet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:12:17 #225
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99706339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:07 schreef Renesite het volgende:
Niemand die het weet? Ik wil Lion maar woon niet in Amerika :(
Zou moeten werken zoals het hier staat.
pi_99706342
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kijken wat de app store op je iMac zegt als je 'm op je MBA hebt geüpdatet.
Thanks for paying.

Steve

Sent from my iPad
Calmer than you are
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:13:12 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706372
Urgh... moet ik creditcardgegevens invullen terwijl het gratis is...

Padampadampadam
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:14:03 #228
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99706402
Eens kijken wat er gebeurt als ik mijn MBP registreer!
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:14:49 #229
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99706431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:11 schreef Renesite het volgende:
:{
Net was die website nog 'Amerika'-wise.. en nu Nederlands :')
Vast vergeten naar de .com/nl/ site te gaan.

En de creditkaart is voor de verificatie en wordt gekoppeld aan je account :%
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:07 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706481
Ok. Gekocht. En nu? :') Ik ben zoo thuis met die dingen
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:17:26 #231
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99706528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Thanks for paying.

Steve

Sent from my iPad
_O-.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:17:56 #232
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99706550
quote:
Pricing & Availability

Mac OS X Lion is available as an upgrade to Mac OS X version 10.6.6 Snow Leopard® from the Mac App Store for $29.99 (US). Lion is the easiest OS X upgrade and at around 4GB, it is about the size of an HD movie from the iTunes Store®. Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US). Mac OS X Lion Server requires Lion and is available from the Mac App Store for $49.99 (US).
http://www.apple.com/pr/l(...)e-Mac-App-Store.html
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:19:47 #233
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99706624
Waarom zou je eigenlijk voor 1000 euro zo'n Apple Thunderbolt Display kopen? Voor 150 euro méér heb je er een computer in zitten...
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:20:21 #234
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706648
Ik heb mijn Lion gekocht in de 'Apple Store' en niet in de Appstore..
Maar hoe kan ik hem nu downloaden.
Excuseer mijn blondheid hoor.

quote:
Product: Mac OS X Lion Up-to-Date
Bestelnummer: MDXXXXX
Aankoopdatum: 20/07/2011
Serienummer: XR6TN6XXXXXX
pi_99706654
Download is klaar. :9~
Ik typ straat.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:23:26 #236
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99706781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat je een code gemaild gaat krijgen?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:24:05 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik denk dat je een code gemaild gaat krijgen?
Hmmhmm...
Dus nu wachten we op de mail.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:25:50 #238
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99706877
Ok ik voel me nu heeeeeeel hard ik mijn bek gepaald.

Mijn gloednieuwe MBP (22 Juni besteld via Apple Online Store) staat er niet tussen, omdat hij 8GB RAM heeft :(

http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/systems.html
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:26:58 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706926
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:25 schreef KaMo het volgende:

Mijn gloednieuwe MBP (22 Juni besteld via Apple Online Store) staat er niet tussen, omdat hij 8GB RAM heeft :(

Sowieso is de mijnes nieuwerder :6
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:27:25 #240
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99706952
Ja, maar krijg ik Lion nou niet gratis, omdat ik meer betaald heb aan apple?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:28:04 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99706980
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef KaMo het volgende:
Ja, maar krijg ik Lion nou niet gratis, omdat ik meer betaald heb aan apple?
Haters :') !!! Beetje sneu.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:28:17 #242
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99706991
quote:

Nee joh, ze kunnen moeilijk elke permutatie van upgrades daar neerzetten. Alle basismodellen staan daar, jouwe valt daar gewoon onder.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:28:48 #243
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99707012
quote:

Dat is echt geen probleem. Gewoon ff langs de store als het de komende dagen nog niet werkt. Je hebt'm toch officieel bij Apple gekocht?
Check mijn band Glorybox
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:30:43 #244
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99707086
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom zou je eigenlijk voor 1000 euro zo'n Apple Thunderbolt Display kopen? Voor 150 euro méér heb je er een computer in zitten...
...maar dat is dan geen 27".

En als je al een MacBook hebt, is het wel een freaking mooi hebbeding voor d'r bij. :P
Check mijn band Glorybox
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:30:51 #245
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99707093
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat is echt geen probleem. Gewoon ff langs de store als het de komende dagen nog niet werkt. Je hebt'm toch officieel bij Apple gekocht?
Was al bang. Helaas geen Store in de buurt. En ja, ik heb hem via Apple.com
pi_99707106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Air kopen? :P
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:36:49 #247
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99707361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

If you purchased your computer from the Apple Online Store, an Apple Retail Store or an Apple Authorised Reseller, follow one of these links to participate in the programme. Remember your order must be entered by 19 August 2011.

http://store.apple.com/Ap(...)&partNumber=MD202Z/A

If you cannot submit an order through the Apple Online Store, follow this link to participate in the programme.

Dit bedoel je toch???
pi_99707614

Hop. Download gaat ook behoorlijk snel zeg.
Calmer than you are
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:43:43 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99707705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:36 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

If you purchased your computer from the Apple Online Store, an Apple Retail Store or an Apple Authorised Reseller, follow one of these links to participate in the programme. Remember your order must be entered by 19 August 2011.

http://store.apple.com/Ap(...)&partNumber=MD202Z/A

If you cannot submit an order through the Apple Online Store, follow this link to participate in the programme.

Dit bedoel je toch???
Ja, en nu wil ik hem downloaden :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:45:14 #250
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_99707800
Mooie melding krijg ik: "Een nieuwere versie van deze app is al op deze computer geïnstalleerd."
Leuk een developerspreview vanwege werk maar fatsoenlijk updaten van daaruit wil niet :'). Kan hem dus niet downloaden :7
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:45:33 #251
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99707817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, en nu wil ik hem downloaden :')
Wordt je niet automatisch doorgelinkt naar de app store dan :?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:46:17 #252
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_99707860
Fuck it, ik koop het wel met mijn studenten tegoed :(
pi_99707890
Lion installed @ MBA. Mooi dat ook mijn iMac nu ook aangeeft dat ie geïnstalleerd is via mijn Appstore account.
Calmer than you are
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:47:19 #254
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99707900
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:45 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Wordt je niet automatisch doorgelinkt naar de app store dan :?
Nee :{
pi_99708008
Ik wilde hem installeren maar nu geeft ie tijdens de installatie aan dat hij niet geinstalleerd kan worden omdat er geen herstelsysteem aangemaakt kan worden ofzoiets :')

Iemand dit al tegen gekomen ?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:50:07 #256
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99708037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lion installed @ MBA. Mooi dat ook mijn iMac nu ook aangeeft dat ie geïnstalleerd is via mijn Appstore account.
Goed om te weten.
pi_99708089
iWork mag van mij ook wel een update krijgen zodat Full screen, Versions en Autosave het ook bij die apps gaan doen.
Calmer than you are
pi_99708215
Wat is een dvd branden toch een treurige bezigheid zeg. Eerste uiteraard niet goed gegaan, poging 2. Jammer dat mijn 32GB USB drive secure is dus daar kan ik geen bootdisk van maken. En die van 4GB is net te krap. Zucht.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:00:44 #259
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99708503
mn laatste post vanuit de sneeuw luipaard (ff mn iphone backuppen en gaan)
N/A
pi_99708740
Waarom zou je moeten backuppen dan? :')

Is toch gewoon een update? Geen nieuwe install?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:11:31 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99708996

Joe!
pi_99709046
Vanuit Lion zeg ik hallo.
Ik typ straat.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:13:51 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_99709085
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Joe!
Bij mij gaat ie veul trager!
For great justice!
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:15:26 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_99709155
En ik wil wel een welkom-vid hoor! Hoeren-leeuw!
For great justice!
pi_99709191
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:12 schreef LudoSanders het volgende:
Vanuit Lion zeg ik hallo.
Vanuit Lion zeg ik hallo terug.

Gewoon een compleet nieuw OS voor de prijs van 5 Westmalle Tripels.
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:21:34 #266
11697 Junkie
pi_99709397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:12 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Zou moeten werken zoals het hier staat.
quote:
Bedankt voor je aanvraag.
We sturen je een code voor de Mac App Store zodra je aanvraag is verwerkt.
Noteer het referentienummer van je aanvraag.
Dankje, ben benieuwd of ze me aanvraag goedkeuren. :+
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:23:49 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99709500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:21 schreef Junkie het volgende:

[..]

[..]

Dankje, ben benieuwd of ze me aanvraag goedkeuren. :+
Had hem een uurtje later in mijn mailbox. Moet je later die 'code' invoeren bij de sectie giftcards en zo.
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 16:36:41 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99710135
Dus het is eerst code aanvragen en dan pas downloaden?

Goed om te weten; dus niet eerst vrolijk geld dokken en dan denken dat je het terug kunt krijgen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:38:06 #269
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99710213
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef Breuls het volgende:
Dus het is eerst code aanvragen en dan pas downloaden?

Goed om te weten; dus niet eerst vrolijk geld dokken en dan denken dat je het terug kunt krijgen. :P
Njet :)

Er is maar bar weinig rugbaarheid aan gegeven.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 16:40:58 #270
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99710353
Twijfel twijfel, MBP of MBA 13"?
Gebruik hem voor HBO Informatica, reis alleen met bus dus weinig mogelijkheid tot gebruik onderweg.
Reso op MBP vind ik wel wat laag, en geen idee hoe de nieuwe CPU van de MBA is.
Of eerst even benchmarks afwachten?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:42:42 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99710441
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Pino112 het volgende:
Twijfel twijfel, MBP of MBA 13"?
Gebruik hem voor HBO Informatica, reis alleen met bus dus weinig mogelijkheid tot gebruik onderweg.
Reso op MBP vind ik wel wat laag, en geen idee hoe de nieuwe CPU van de MBA is.
Of eerst even benchmarks afwachten?
Meh.. de overweging zou bij mij liggen in het feit of je voldoende hebt aan je HD. Daar ligt/lag bij mij altijd the bottleneck.
pi_99711367
Ook hallo vanuit Lion dus.
pi_99711467
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef Jarno het volgende:
Ook hallo vanuit Lion dus.
^O^
Calmer than you are
pi_99711693
Heb hem nog steeds niet geinstalleerd omdat er staat: Installatie mislukt omdat er geen herstelsysteem gemaakt kan worden.

Kan er op internet niks over terug vinden. :{
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:06:35 #275
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99711857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:03 schreef stefan1187 het volgende:
Heb hem nog steeds niet geinstalleerd omdat er staat: Installatie mislukt omdat er geen herstelsysteem gemaakt kan worden.

Kan er op internet niks over terug vinden. :{
Herstelpartitie maken lukt dus niet. Hoeveel schijfruimte heb je over op je schijf?
pi_99712210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Herstelpartitie maken lukt dus niet. Hoeveel schijfruimte heb je over op je schijf?
240gb
pi_99712394
En op je schijf even permissies herstellen?
Calmer than you are
pi_99712448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En op je schijf even permissies herstellen?
Hoe doe ik dat ?
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:20:56 #279
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99712512
Disk Utility / Schijfhulpprogramma
pi_99712558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:19 schreef stefan1187 het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat ?
klik
Calmer than you are
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 17:23:15 #281
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99712614

Iemand dit al gezien?
pi_99712627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

klik
Ben nu de permissies aan het controleren. Maar neem dus aan dat ik ze moet herstellen.
Ga ik zo even doen.
pi_99712638
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:23 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand dit al gezien?
:')
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:24:50 #284
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99712673
bah het scrollen gaat net andersom
N/A
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2011 @ 17:25:19 #285
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99712695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:24 schreef nils7 het volgende:
bah het scrollen gaat net andersom
Kan je instellen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:16 #286
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99712808
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:25 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Kan je instellen.
Heb dat al gevonden maar de instelling is bij mij precies andersom dan het filmpje wat er bij zit.... moet "natural" uitvinken om hetzelfde als bij snow leopard te krijgen
N/A
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:29:57 #287
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99712861
Beter naar het filmpje kijken, dat klopt namelijk gewoon.
pi_99712930
Nja permissies zijn hersteld. Ga het nogmaals proberen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:34:10 #289
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99713012
leuk zet ie in een update de oude itunes erop :(
N/A
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:34:57 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99713034
Okay, Up to date is gewoon direct; ik krijg de code op de bevestigingspagina van de bestelling. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_99713048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef Breuls het volgende:
Okay, Up to date is gewoon direct; ik krijg de code op de bevestigingspagina van de bestelling. :)
Moest je geen creditcard gegevens invullen? :P want dat lees ik ergens anders, en ik heb geen creditcard :'(
pi_99713082
Mooi...iTunes 10.4 en een iWork update!
Calmer than you are
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:37:32 #293
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99713112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...iTunes 10.4 en een iWork update!
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iWork mag van mij ook wel een update krijgen zodat Full screen, Versions en Autosave het ook bij die apps gaan doen.
Zie je wel dat Steve meeleest :+.
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:38:13 #294
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99713142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:35 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Moest je geen creditcard gegevens invullen? :P want dat lees ik ergens anders, en ik heb geen creditcard :'(
Ja, dat moet wel. Maar die heb ik sowieso al, en die is al bekend bij Apple. Moest alleen even wachten tot ik thuis was, want ik was de driecijferige controlecode vergeten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:38:16 #295
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99713146
quote:
'Internet Recovery' Lets New Macs Install OS X from Blank Hard Drive

Newly-introduced Macs -- namely Mac minis and MacBook Airs introduced today -- have a new feature called "Internet Recovery" that downloads and installs OS X Lion even if your Mac has a failed or blank hard drive.
http://www.macrumors.com/(...)om-blank-hard-drive/
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:38:54 #296
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99713171
quote:
Dat hebben we straks toch ook als we zijn geupgrade? Er wordt een extra partitie voor gemaakt oid?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:39:18 #297
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_99713194
ik moet wennen aan die nieuwe finder... en het is vreemd dat er 1 contact wordt weergegeven bij "all files"
N/A
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:39:35 #298
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99713204
Nee dit zit in de firmware van de nieuwe Macs ingebakken, het werkt ook als je HDD kapot of leeg is.
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:40:51 #299
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99713248
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee dit zit in de firmware van de nieuwe Macs ingebakken, het werkt ook als je HDD kapot of leeg is.
Ah, dus het is wat anders. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:41:39 #300
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99713275
Terwijl de App Store Lion downloadt is Time Machine een backupje aan het trekken. Ik ga me maar eens met het eten bezighouden en dan zie ik straks wel verder. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:41:42 #301
11697 Junkie
pi_99713280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Had hem een uurtje later in mijn mailbox. Moet je later die 'code' invoeren bij de sectie giftcards en zo.
Ik heb mn MacBookPro net een weekje te vroeg gekocht. Dus ben benieuwd of Apple lief is.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef Breuls het volgende:
Ik heb mijn kassabon moeten uploaden, en heb nu een referentie code gekregen.
Gok dat er dan iemand even naar moet kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')