quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is dit het topic waar ik mag melden dat ik Lion al lang draai?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm ja.quote:
Dat kan ik gast-oplossen. Maar ik geef de TS nog even tijdquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:37 schreef TwyLight het volgende:
Wedden dat de komende 47 topics geen OP hebben
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Jarno het volgende:
Gaat iemand nog de Lion Server optie kopen voor $49 extra? Zoja, met welke toepassing?
Ik vraag me af of het met een all-Apple huishouden (2 laptops, imac, ipad, iphones) nog wat extra's zou kunnen bieden op het gebied van file sharing, setup, etc (nu staat de iMac ook al 24/7 aan als 'server' / downloadmachine).
Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature listquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je verstand van servers hebt, is het best handig denk ik (webdavje opzetten voor je iPad bv).
Als je er geen verstand van hebt (zoals ik), kun je jezelf uit je homefolder sluiten en moet je Lion opnieuw installeren. Zoals ik.
Het is volgens mij handig als je extern op je eigen server wilt inloggen (dat Back to my Mac werkt eigenlijk niet). Daarvoor had ik het in eerste instantie ook geinstalleerd, maar toen ik lokaal al niet eens meer met mijn iMac kon connecten vanaf mijn MBA via afp, ben ik vermoedelijk wat stapjes te ver gegaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Haha. Nou ik heb totaal geen ervaring met OSX Server maar wel met serves, filerights en permissions in het algemeen. Dus dat komt hopelijk wel goed. Vraag me alleen af wat het nog meer biedt dan dat. Op Apple.com staat wel een klein overzichtje, maar ik mis de hele feature list (of ís dat de hele feature list).
Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
Precies, op server gebied is het gewoon onzinnig, je kan meer met Windows en Linux op dat gebied en het wordt ook beter ondersteund. (En het draait op elke denkbare server, terwijl mac alleen op een apple server draait).quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. De kracht van OS X zit 'em wat mij betreft in de desktopomgeving en de applicaties die hiervoor te krijgen zijn.
Op een server heb je niks aan alles waarmee OS X zich onderscheidt van andere Unices, terwijl die andere systemen veelal gratis zijn.
Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik snap niet echt de meerwaarde van een Mac server voor thuisgebruik. Sowieso ook niet echt in het bedrijfsleven maar goed.
50 euro voor iets wat totaal overbodig is voor een thuisgebruiker. Wat wil je gaan doen een DNS draaien of ites vergelijkbaar met een AD? Overkill.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu te bepalen dus. En met de pricing van Snow Leopard Server was ik het direct met je eens geweest. Maar voor $49 (en dus nog minder in euro's als ik zie hoe Lion euro-vriendelijk is omgerekend) is het toch een leuk experiment? Centraal userbeheer kan makkelijk zijn als je meerdere Mac's en useraccounts hebt, het biedt filesharing voor op je iPad, een iCal server, etc.
Uiteraard zal er vast een *nix te vinden zijn die dat ook doet en voor niks, maar hey, die iMac heb ik nou eenmaal en voor die paar tientjes extra...
Het is jouw geld, doe wat je niet laten kunt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Jarno het volgende:
Alleen om jullie te irriteren ga ik het gewoon doen dus en jullie van al mijn frustraties op de hoogte houden zodat jullie weer kunnen zeggen 'zie je, we zeiden het toch, eigenwijze homo!'.
Dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |