abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:24:00 #1
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99685620

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:26:08 #2
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99685762
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:23 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Jij zou de moeder erbij gaan daten. :P
Rare conclusie. Nee. Ik zou niet op mezelf gaan wonen, alleen om tegemoet te komen aan een vooroordeel van een vrouw. Dat is gekkenwerk.
The view from nowhere.
pi_99685771
Get uppa, get on up
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:27:33 #4
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99685852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef JedimindhaX het volgende:
Get uppa, get on up
Step Right Up, Walk Right In!
C'est la vie
pi_99685941
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Rare conclusie. Nee. Ik zou niet op mezelf gaan wonen, alleen om tegemoet te komen aan een vooroordeel van een vrouw. Dat is gekkenwerk.
Ik doelde op je leeftijd en het was een grapje. :*

En om die reden moet je het ook niet doen nee. :D
Je moet het doen om jezelf te ontwikkelen, en mijn punt was dat dat hélpt bij het vinden van een leuke meid. :)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:37:20 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99686414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ook niet als het internationaal als een taboe wordt gezien dat je nog zolang bij je moeder woont en je desperately aan een vriendin toe bent?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:39:15 #7
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99686522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:29 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik doelde op je leeftijd en het was een grapje. :*
Gelukkig. Trio's met dochter en moeder wens je niemand toe.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:39:23 #8
118585 Crutch
pi_99686527
Ik zou overigens heel graag (mocht ik ooit een groot huis met een groot stuk grond kunnen betalen) mijn ouders bij me in laten wonen. Gewoon om ze dichtbij te hebben. Ik hou van die mensen.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:40:58 #9
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99686631
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef Crutch het volgende:
Ik zou overigens heel graag (mocht ik ooit een groot huis met een groot stuk grond kunnen betalen) mijn ouders bij me in laten wonen. Gewoon om ze dichtbij te hebben. Ik hou van die mensen.
Ik ben nogal een moederskindje ik kan denk ik later ook niet te ver bij de vrouw gaan wonen. _O-
C'est la vie
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:41:27 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99686657
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:37 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ook niet als het internationaal als een taboe wordt gezien dat je nog zolang bij je moeder woont en je desperately aan een vriendin toe bent?
Nu wordt het helemaal een vorm van terreur.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:42:36 #11
118585 Crutch
pi_99686716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal een vorm van terreur.
Ik heb iets gemist blijkbaar. -O-
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:51:50 #12
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99687249
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:42 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist blijkbaar. -O-
Zo'n internationaal taboe zou mensen wel dwingen het ouderlijk huis te verlaten.

Een internationaal taboe, die iedereen kansloos maak tenzij hij/zij een kunstgebit heeft, zou genoeg zijn voor jonge mensen om hun gebit te laten trekken.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:54:34 #13
118585 Crutch
pi_99687372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zo'n internationaal taboe zou mensen wel dwingen het ouderlijk huis te verlaten.

Een internationaal taboe, die iedereen kansloos maak tenzij hij/zij een kunstgebit heeft, zou genoeg zijn voor jonge mensen om hun gebit te laten trekken.
MIsschien dat de whisky nog niet uitgewerkt is, maar ik kan hier vrij weinig mee. :')
Je moeder is een hamster
pi_99687912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Gelukkig. Trio's met dochter en moeder wens je niemand toe.
Ik zou het zo doen als het een milf was en de dochter legaal. Dat is toch juist top?
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:05:55 #15
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99687989
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:54 schreef Crutch het volgende:

[..]

MIsschien dat de whisky nog niet uitgewerkt is, maar ik kan hier vrij weinig mee. :')
Met zo'n internationaal taboe stel je een vorm groepsdwang voor. Dat werkt wel, maar toch.
The view from nowhere.
pi_99688264
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef Crutch het volgende:
In veel culturen is dat heel normaal. Duitsland zelfs al. :Y
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_99688400
Je weet niet wat voor geluk je hebt dat je t zo goed kan vinden met je ouders, Crutch. Ik ben ergens best wel jaloers :P
pi_99696745
Ehm, benzin, kun je je misschien nog van de middelbare school (of de basisschool) herinneren welke sport je leuk vond om te doen bij de gymlessen? Zo te lezen maak je het jezelf niet al te makkelijk om "onder de mensen" te komen zeg maar, en een teamsport kan daar toch wel bij helpen.
Ik mag dan teruggekomen zijn van de situatie waarin ik geen werk had, vrijwel geen vrienden had (en de 2 of 3 mensen die op mijn verjaardag kwamen, buiten familie om, dat waren mannen), de deur amper uit kwam en zelfs de caissiere niet groette, maar ik voetbalde in die tijd nog wel en daarmee hield ik in elk geval "contact met de samenleving", al was dat alleen met mannen. Naast dat ik ook in die tijd naar de wedstrijden van mijn favoriete eredivisiecub bleef gaan en dus momenten (hoe kortstondig ook) van plezier bleef ervaren als mijn club scoorde / won.
Zowel het zelf voetballen als het fan zijn van een club zorgden ervoor dat ik vrijwel altijd iets had om naar toe te leven, om naar uit te zien.

Even afgezien van het momenteel niet erg realistische "een vriendin krijgen", waar kijk jij naar uit?
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
pi_99696832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik ben nogal een moederskindje ik kan denk ik later ook niet te ver bij de vrouw gaan wonen. _O-
In het vorig topic stelde je dat het andersom was?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:00:42 #20
118585 Crutch
pi_99697682
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:14 schreef JedimindhaX het volgende:
Je weet niet wat voor geluk je hebt dat je t zo goed kan vinden met je ouders, Crutch. Ik ben ergens best wel jaloers :P
Ach ja, als je wat ouder wordt dan leer je ze pas écht waarderen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:11 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

In veel culturen is dat heel normaal. Duitsland zelfs al. :Y
In Duitsland ook? Dat wist ik niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Met zo'n internationaal taboe stel je een vorm groepsdwang voor. Dat werkt wel, maar toch.
Inderdaad, alleen kunnen jij en ik en nog een aantal dat anders zien, maar het gross van de wereldbevolking denkt daar anders over.

En zo zijn er nog miljoenen aangeleerde standaardprincipes al dan niet gekoppeld aan geloof of algemene taboes waar je (wil je als normaal bestempeld worden) aan moet voldoen, of juist niet.
Je moeder is een hamster
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:40:46 #21
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99700662
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

In het vorig topic stelde je dat het andersom was?
Hoe bedoel je?

Ik heb wel de drang om binnen nu en 3 jaar het huis uit te gaan maar wil wel een beetje in de buurt wonen van mijn moeder.
C'est la vie
pi_99705158
Ik zou makkelijk ver van mijn moeder weg kunnen wonen en zou ook maar een paar keer in het jaar langsgaan. Ik heb geen hekel aan haar, allesbehalve, maar ik heb ook niet de drang om altijd in de buurt te zijn. Overigens is onze hele familie zo. Iedereen woont door het hele land verspreid.
pi_99705582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:25 schreef MTVGN het volgende:
Ehm, benzin, kun je je misschien nog van de middelbare school (of de basisschool) herinneren welke sport je leuk vond om te doen bij de gymlessen?
Eerlijk gezegd geen enkele. Het laatste jaar vond ik voetbal en hockey wel redelijk gaan, maar ik had echt een ongelofelijke hekel aan gymlessen.

De reden dat ik nu niet aan mijn conditie werk is volgens mij puur omdat ik sporten toen ongelofelijk ben gaan haten.

quote:
en de 2 of 3 mensen die op mijn verjaardag kwamen, buiten familie om, dat waren mannen), de
Dat is al zeer gunstig, op mijn verjaardag komt er buiten familie om helemaal niemand.

Verder wil ik wel zeggen dat ik er veel respect voor heb dat jij die rotsituatie in je leven waarin je je bevond weer op orde hebt gekregen; ik zou alleen maar kunnen dromen dat mij dat gaat lukken.

Het heeft vast heel wat moeite, moed en afzien gekost en ik vind het knap dat mensen dat voor elkaar krijgen :)

quote:
Even afgezien van het momenteel niet erg realistische "een vriendin krijgen", waar kijk jij naar uit?
Het moment dat ik weet wat ik met mijn leven wil. Ik kijk eigenlijk nergens echt naar uit. Mensen vragen vaker wat nou mijn dromen zijn, wat mijn plannen zijn, wat ik na mijn studie wil gaan doen, waar ik naar uitkijk. Is dat echt zo vreemd? Niemand lijkt dat te begrijpen.

Op het moment kan eigenlijk niets me echt meer boeien en ik weet ook gewoon niet wat ik wil en waar ik over een paar jaar zal zijn. Ik ben bijna klaar met mijn studie, maar eigenlijk wil ik daar nog niet weg. Eigenlijk wil ik sowieso niets. Ik heb namelijk echt helemaal geen beeld van wat ik moet gaan doen of wat ik wil.

Een opleiding doen sprak redelijk voor zich en ging bijna vanzelf, maar de komende jaren moet ik heel veel beslissingen gaan nemen: Wil ik verder studeren? - Wil ik uit huis? - Waar wil/moet ik gaan wonen? - Wat voor werk moet ik gaan doen? - Kan ik al die dingen wel aan?

Hoe hard ik er ook over nadenk, ik weet het echt allemaal niet. Ik wil terug naar de tijd dat alles vanzelf ging en alle beslissingen voor me werden gemaakt. Toen was het leven, hoewel rot en zwaar, wel ietsje makkelijker.

Ik weet echt niet wat ik wil en ik heb ook weinig in mijn leven om nar uit te kijken. Mijn opleiding (en de rest in mijn leven) zijn eigenlijk nooit echt mijn eigen doelen geweest, ik heb gewoon gedaan wat logisch was.

Misschien kijk ik weer uit naar het einde van de zomervakantie zodat ik in elk geval nog een jaartje mijn normale studieleventje kan oppakken. Dagelijks veel contact met mensen, het idee hebben om iets nuttigs te doen wat schijnbaar ooit je leven beter zou moeten maken: het is in elk geval een goede reden om 's ochtends op te staan.

Ik verlang naar het moment in mijn leven dat ik alles op orde heb, weet wat ik wil en gelukkig ben. Tot die tijd weet ik niet precies wat ik moet doen :)
pi_99706407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd geen enkele. Het laatste jaar vond ik voetbal en hockey wel redelijk gaan, maar ik had echt een ongelofelijke hekel aan gymlessen.

De reden dat ik nu niet aan mijn conditie werk is volgens mij puur omdat ik sporten toen ongelofelijk ben gaan haten.

[..]

Dat is al zeer gunstig, op mijn verjaardag komt er buiten familie om helemaal niemand.

Verder wil ik wel zeggen dat ik er veel respect voor heb dat jij die rotsituatie in je leven waarin je je bevond weer op orde hebt gekregen; ik zou alleen maar kunnen dromen dat mij dat gaat lukken.

Het heeft vast heel wat moeite, moed en afzien gekost en ik vind het knap dat mensen dat voor elkaar krijgen :)

[..]

Het moment dat ik weet wat ik met mijn leven wil. Ik kijk eigenlijk nergens echt naar uit. Mensen vragen vaker wat nou mijn dromen zijn, wat mijn plannen zijn, wat ik na mijn studie wil gaan doen, waar ik naar uitkijk. Is dat echt zo vreemd? Niemand lijkt dat te begrijpen.

Op het moment kan eigenlijk niets me echt meer boeien en ik weet ook gewoon niet wat ik wil en waar ik over een paar jaar zal zijn. Ik ben bijna klaar met mijn studie, maar eigenlijk wil ik daar nog niet weg. Eigenlijk wil ik sowieso niets. Ik heb namelijk echt helemaal geen beeld van wat ik moet gaan doen of wat ik wil.

Een opleiding doen sprak redelijk voor zich en ging bijna vanzelf, maar de komende jaren moet ik heel veel beslissingen gaan nemen: Wil ik verder studeren? - Wil ik uit huis? - Waar wil/moet ik gaan wonen? - Wat voor werk moet ik gaan doen? - Kan ik al die dingen wel aan?

Hoe hard ik er ook over nadenk, ik weet het echt allemaal niet. Ik wil terug naar de tijd dat alles vanzelf ging en alle beslissingen voor me werden gemaakt. Toen was het leven, hoewel rot en zwaar, wel ietsje makkelijker.

Ik weet echt niet wat ik wil en ik heb ook weinig in mijn leven om nar uit te kijken. Mijn opleiding (en de rest in mijn leven) zijn eigenlijk nooit echt mijn eigen doelen geweest, ik heb gewoon gedaan wat logisch was.

Misschien kijk ik weer uit naar het einde van de zomervakantie zodat ik in elk geval nog een jaartje mijn normale studieleventje kan oppakken. Dagelijks veel contact met mensen, het idee hebben om iets nuttigs te doen wat schijnbaar ooit je leven beter zou moeten maken: het is in elk geval een goede reden om 's ochtends op te staan.

Ik verlang naar het moment in mijn leven dat ik alles op orde heb, weet wat ik wil en gelukkig ben. Tot die tijd weet ik niet precies wat ik moet doen :)
Wat je moet doen is een overlevingstocht. Door de woestijn, jungle of iets anders. Als je er levend vanaf brengt ben je zelfs blij met het glas water die je in je handen hebt zodra je weer terug bent.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_99708071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat je moet doen is een overlevingstocht. Door de woestijn, jungle of iets anders. Als je er levend vanaf brengt ben je zelfs blij met het glas water die je in je handen hebt zodra je weer terug bent.
Ik ben op het moment al te zwak om mijn simpele westerse leventje tot een goed einde te brengen en dan moet ik een overlevingstocht gaan doen?
pi_99708144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:50 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben op het moment al te zwak om mijn simpele westerse leventje tot een goed einde te brengen en dan moet ik een overlevingstocht gaan doen?
Je moet de kleine dingetjes die je al wel hebt leren waarderen, een positievere instelling ontwikkelen. Dan kan je hoger stijgen, maar nooit echt meer diep vallen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:07:00 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99708791
quote:

[..]

neuh, ga maar gewoon op een sport. maakt niet uit welke. je kunt altijd proef/introductielessen nemen. en als je daar nu geen zin in hebt of er excuses voor hebt om het niet te doen zul je nooit gelukkig worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:09:19 #28
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_99708901
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:47 schreef Myraela het volgende:
Ik zou makkelijk ver van mijn moeder weg kunnen wonen en zou ook maar een paar keer in het jaar langsgaan. Ik heb geen hekel aan haar, allesbehalve, maar ik heb ook niet de drang om altijd in de buurt te zijn. Overigens is onze hele familie zo. Iedereen woont door het hele land verspreid.
Zo ik zal dat no way kunnen! Me ouders zijn echt het belangrijkste. Ik eet ook meerdere dagen bij me ouders. Sinds me moeder overleden is eet ik 4 a 5 dagen per week.

Ik zal nooit ver weg kunnen wonen! En ik zal ook niet ergens anders willen wonen dan op scheveningen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_99708973
Waarom kunnen jullie niet versieren?

Je moet gewoon ballen krijgen om naar haar toe te stappen en dan praten over het leven.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:18:39 #30
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99709283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:10 schreef Kermit. het volgende:
Waarom kunnen jullie niet versieren?

Je moet gewoon ballen krijgen om naar haar toe te stappen en dan praten over het leven.
Goed gezegd, ik ben momenteel opzoek naar mijn ballen.
C'est la vie
pi_99709365
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef heloef het volgende:

[..]

Goed gezegd, ik ben momenteel opzoek naar mijn ballen.
En ik op zoek naar een leven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99709555
quote:

[..]

Yep, tijd voor een grote verandering in je leven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_99710221
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:04 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Ik zou het zo doen als het een milf was en de dochter legaal. Dat is toch juist top?
Ik moest gelijk denken aan een aantal pornofilms die ik heb gezien :')
Finally, someone let me out of my cage
pi_99710537
quote:

[..]

Overleven is leuker, dan hoef je je geen zorgen te maken om vrouwen, en het is goed voor je zelfbeeld enzo. En het is baas :)
pi_99710564
Het topic bloedt trouwens een beetje dood volgens mij :')
pi_99711179
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:00 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ach ja, als je wat ouder wordt dan leer je ze pas écht waarderen. :)
Ik ben 24 :P denk niet dat het daar aan ligt
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:07:09 #37
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_99711883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Yep, tijd voor een grote verandering in je leven.
Ik vind dat niet eens zo'n slecht idee. Ga een poos de hort op, backpacken of wat dan ook in het buitenland, ik denk dat het een stuk meer richting gaat geven, je komt iig uit je sleur.

Moet je overigens ook liggen...
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_99712573
quote:
Die combinatie doet vermoeden dat je voetbal of hockey leuk zou kunnen vinden, mits je eerst een beetje conditie opbouwt en er wat beter in wordt. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar, dan moet je eerst door die eerste weken heen waarin je amper een bal raakt.

quote:
Ja en nee. Het is namelijk absoluut waar dat vrijwel elke stap vooruit achteraf helemaal niet zo moeilijk was om te doen, het moeilijkste was mezelf er toe bewegen een stap te maken.

quote:
Het is niet zo vreemd, er zijn gewoon mensen die alles van tevoren weten en mensen die nooit iets van tevoren weten en de rest zit ertussen in. Maatschappelijk gezien is het wel handig om te weten wat je wilt, maar ja, als je dat niet weet kan je beter oriëntatiejaar gaan doen of zo.

quote:
-> Baz Luhrmann - Sunscreen

quote:
Tip: ga niet op jezelf wonen zolang je je sociale achterstand niet ten minste een klein beetje hebt ingelopen, als je op jezelf gaat wonen en er komt wekenlang niemand langs is de kans groot dat je helemaal ver weg zakt.

quote:
Jammer joh, dit noemen ze nou volwassen worden, je kunt niet terug naar je kinderjaren.

quote:
Dan kan je lang wachten. Enerzijds leg je de lat wel erg hoog, anderzijds doe je te weinig om je doel te bereiken.
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:59:48 #39
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99713905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:07 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Ik vind dat niet eens zo'n slecht idee. Ga een poos de hort op, backpacken of wat dan ook in het buitenland, ik denk dat het een stuk meer richting gaat geven, je komt iig uit je sleur.

Dat is ook zo. Als je gaat backpacken moet je voortdurend je eigen koers bepalen door simpele beslissingen te nemen. Je hoeft alleen maar geld uit te geven om iets gedaan te krijgen. Je ontmoet voortdurend andere backpackers, die alle tijd hebben om een praatje te maken en van alles te vertellen hebben, net als jijzelf, vanwege alles van je ziet en meemaakt.

Je moet alleen niet zo depressief zijn dat je niets kunt.
The view from nowhere.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:10:46 #40
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99714284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef MTVGN het volgende:

Jammer joh, dit noemen ze nou volwassen worden, je kunt niet terug naar je kinderjaren.
Inderdaad.

Volwassen worden betekent dat je de verantwoordelijk gaat dragen voor je eigen leven. Dat is enerzijds helemaal niet leuk, want je krijgt allerlei verplichtingen en 'there is no such thing as a free lunch (or free women)', anderzijds ontwikkel je ook het vermogen om dit aan te kunnen, en de vrijheid om het naar eigen voorkeur in te richten.
The view from nowhere.
pi_99717323
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo ik zal dat no way kunnen! Me ouders zijn echt het belangrijkste. Ik eet ook meerdere dagen bij me ouders. Sinds me moeder overleden is eet ik 4 a 5 dagen per week.

Ik zal nooit ver weg kunnen wonen! En ik zal ook niet ergens anders willen wonen dan op scheveningen :)
Ik woon wel een eindje van mijn ouders vandaan en dat vind ik helemaal geen probleem. Verschilt natuurlijk ook van persoon tot persoon. Zolang je prima met je ouders door één deur kunt, is het allemaal ok. :)
pi_99717362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:07 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Het is in elk geval ideaal om eens goed na te denken over wat je nu echt wilt. Je wordt ook volwassen van 'n tijdje in een vreemde omgeving op jezelf aangewezen te zijn. Als je het financieel en qua vrije dagen bolwerken kunt, zou ik dat gewoon doen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:37:20 #43
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99717887
Oh had ik al verteld dat ik niet ben aangenomen bij de AH?
En dat ik op gesprek mag komen bij Amsterdam FM?

Wel een leuk dagje heb gewoon goed en slecht nieuws te melden. _O-
C'est la vie
pi_99718603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:37 schreef heloef het volgende:
Oh had ik al verteld dat ik niet ben aangenomen bij de AH?
En dat ik op gesprek mag komen bij Amsterdam FM?

Wel een leuk dagje heb gewoon goed en slecht nieuws te melden. _O-
Amsterdam FM?
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:10:28 #45
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99719293
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Amsterdam FM?
http://www.amsterdamfm.nl(...)inderen/default.aspx
Een lokaal stationnetje wat overdag uitzend via Salto.
C'est la vie
pi_99719318
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je moet de kleine dingetjes die je al wel hebt leren waarderen, een positievere instelling ontwikkelen. Dan kan je hoger stijgen, maar nooit echt meer diep vallen.
Ik vind het moeilijk om tevreden te zijn met wat ik heb, omdat ik liever iets anders had gewild :) Ik heb niet wat ik wil hebben, hoe moet ik daar nou blij van leren worden?

Een positievere instelling zou me wel goed doen denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Inderdaad.

Volwassen worden betekent dat je de verantwoordelijk gaat dragen voor je eigen leven. Dat is enerzijds helemaal niet leuk, want je krijgt allerlei verplichtingen en 'there is no such thing as a free lunch (or free women)', anderzijds ontwikkel je ook het vermogen om dit aan te kunnen, en de vrijheid om het naar eigen voorkeur in te richten.
Maar ik heb het gevoel dat ik altijd verplichtingen heb gehad. Doe mijn hele leven al mijn best voor school, werk en weet ik het wat. Het wordt alleen maar steeds meer. Je moet zoveel doen voor een simpel leventje.

Ik ben nooit echt een kind geweest en die tijd is nu voorbij :) Mijn studententijd is ook bijna voorbij zonder echt een student te zijn geweest.

En het gaat me niet eens om die verplichtingen, het gaat er gewoon om dat ik het lastig vind om mijn eigen keuzes te moeten maken, omdat het me allemaal niet echt boeit.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef MTVGN het volgende:

Dan kan je lang wachten. Enerzijds leg je de lat wel erg hoog, anderzijds doe je te weinig om je doel te bereiken.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik tot nu toe te weinig doe om mijn doel te bereiken en ik dat beter moet doen. Maar leg ik de lat te hoog?

Ik wil alleen de boel een beetje op orde en gelukkig zijn. Als dat al een hoge lat is dan kunnen we er net zo goed een einde aan maken met de hele mensheid, want dan heeft leven geen zin. Geluk is het belangrijkste dat er is.

En als het zo'n hoge lat is, waarom lijken zoveel mensen dat wel te bereiken?
pi_99719532
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:10 schreef heloef het volgende:

[..]

http://www.amsterdamfm.nl(...)inderen/default.aspx
Een lokaal stationnetje wat overdag uitzend via Salto.
Dat is vet :o
pi_99719891
Ugh, ik heb echt zo'n dag dat ik nergens zin in heb. Wil het liefst gewoon op bed gaan liggen in de foetushouding :P voel me random echt zó kut. Nja, ok, niet helemaal random misschien :{
pi_99720167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:10 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om tevreden te zijn met wat ik heb, omdat ik liever iets anders had gewild :) Ik heb niet wat ik wil hebben, hoe moet ik daar nou blij van leren worden?
Wat wil je dan precies? Als het over een vriendin of een spannend liefdesleven gaat, er zijn genoeg mensen die dat niet hebben, en of je leven op orde is, hangt volgens mij ook vooral af van de manier waarop je ernaar kijkt. Ik herken me vaak erg in wat je post, maar volgens mij zit je gewoon in een (lichte) depressie. Bij mij hielp het erg om te gaan drummen. Als ik me verveel (wat vaak zat is), kan ik gewoon gaan drummen (het helpt echt enorm tegen een depressie :)). Misschien moet je ook 'iets nieuws' zoeken en daar echt je best in doen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:29:45 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99720221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:15 schreef minibeer het volgende:

[..]

Dat is vet :o
Ja he, straks mag daar nog echt wat gaan doen. :o
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')