abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:48:50 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99677517
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)&utm_content=Twitter

quote:
PVV-Statenlid in Limburg stapt uit fractie

door David Haakman

Het Limburgse Statenlid Harm Uringa verlaat de PVV-fractie. Hij gaat als eenmansfractie door, meldt persbureau Novum. De PVV laat weten dat Uringa ‘om hem moverende redenen’ heeft besloten per direct de fractie te verlaten.

De 66-jarige Uringa heeft afgesproken dat hij over de reden van zijn vertrek geen opening van zaken geeft, vertelde hij tegen Novum.

“Zo’n besluit neem je niet in een opwelling. Natuurlijk is er wat aan de hand, anders ga je niet weg. Maar dit soort zaken horen niet op straat te komen.”

Van kiezersbedrog wil Uringa niets weten, ook al waren de zevenhonderd voorkeurstemmen die hij bij de Provinciale Statenverkiezingen kreeg ruim onvoldoende voor een eigen zetel. “Ik voel mij niet bezwaard dat ik alleen verderga. Mijn zetel behoort volgens de Kieswet niet toe aan de PVV, maar aan mij.”

Meerderheid komt niet in gevaar

De PVV maakt in Limburg samen met de VVD en het CDA deel uit van het college van Gedeputeerde Staten. Door het verlaten van Uringa komt hun meerderheid niet in het gevaar. Samen hadden zij 28 van de 47 zetels.

Met het vertrek van Uringa wordt het CDA met tien zetels weer de grootste fractie in Limburg. De PVV houdt er negen over.

Eerder stopten Roland van Vliet en Harm Beertema al als PVV-statenlid in respectievelijk Limburg en Zuid-Holland. Zij zeiden hun functie niet meer te kunnen combineren met hun werk in de Tweede Kamer.

De eerste PVV' er die afsplitst. Geen enkele openheid over de toedracht dus dat betekent meestal dat er behoorlijk wat mis is achter de schermen.

Ik ben benieuwd of het hierbij blijft
pi_99685774
Tuurlijk blijft het hier niet bij. Maar dit soort dingen gebeuren bij alle partijen. Echter vind ik dat dit soort dingen juist wel op straat horen te liggen. De kiezer heeft recht te weten op basis waarvan dit soort keuzes worden gemaakt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:38:47 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99686493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk blijft het hier niet bij. Maar dit soort dingen gebeuren bij alle partijen. Echter vind ik dat dit soort dingen juist wel op straat horen te liggen. De kiezer heeft recht te weten op basis waarvan dit soort keuzes worden gemaakt.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:50:51 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99687187
Uiteraard gebeurt het bij iedere partij

Maar aangezien de PVV graag andere partijen de maat neemt mogen hun eigen acties natuurlijk wel onder het vergrootglas liggen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:58:17 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99687581
De grote blonde leider van de PVV kan niet alles binnen de PVV onder controle houden. Hierdoor krijg je dit soort dingen veel sneller dan bijvoorbeeld bij een politieke partij waar alles qua macht, inspraak & bevoegdheden wel gelijkmatiger is verdeeld.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:52:33 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99690177
Kan dit niet gewoon hier?

[Centraal] De PVV - Deel #48
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99718960
Onvoorstelbaar. De één na de ander stapt op. De één vertrekt helemaal als Statenlid, de ander stapt doodleuk uit de partij na een paar maanden. Kiezersbedrog van de hoogste orde, al malen de kiezers in kwestie daar totaal niet om.

En deze man is mooi makkelijk aan zijn statenzeteltje gekomen. Dat je je stoort aan die Stassen is dan misschien nog een punt, maar als argument aanvoeren dat je je stoort aan de populistische toon is ronduit hilarisch. Onder welke steen heeft deze man de afgelopen 5-6 jaar gelegen? :')
pi_99722077
Even kijken wat we nu al hebben aan kiezersbedrog...

Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritma stopt (te druk met Tweede Kamer)

Staten

Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie

En het stikt nog van de PVV-politici met dubbelfuncties, dus het is wachten op de volgende.
pi_99729428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens.
De PVV en de zorg om de burger.

_O-
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:43:12 #10
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99738438
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:11 schreef skrn het volgende:

[..]

De PVV en de zorg om de burger.

_O-
:? :? Politieke partijen zouden tekst en uitleg moeten geven waarom men opstapt, mensen hebben gekozen voor een persoon.
Mensen hebben in mijn ogen recht om te weten waarom die persoon opstapt.
pi_99738471
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:07 schreef Elfletterig het volgende:

En het stikt nog van de PVV-politici met dubbelfuncties, dus het is wachten op de volgende.
Ach het is toch zo makkelijk verschillende bestuurs functies tegelijk vervullen daar draaien wij als pvv'ers onze hand niet voor om. Stelletje stomme regenten die denken dat dat niet kan. :D
pi_99738707
quote:

Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:

Europees Parlement

Gemeenteraad Den Haag

Staten

Zuid-Holland:

Limburg:

De Roon (fractievoorzitter in Almere en 2de Kamer lid) is bijna nooit aanwezig in Almere en heeft sinds de eerste raadsvergadering zijn mond niet meer open gedaan.
pi_99755586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:46 schreef Basp1 het volgende:
Ach het is toch zo makkelijk verschillende bestuurs functies tegelijk vervullen daar draaien wij als pvv'ers onze hand niet voor om. Stelletje stomme regenten die denken dat dat niet kan. :D
Als je het goed wilt doen, kan het ook amper. Het schijnt dat een paar PVV'ers wel degelijk hard werken om hun combifunctie goed te vervullen, waaronder Richard - ik was ooit schooldirecteur - de Mos - nee sorry, maar ik heb er wel voor geleerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:02 schreef Tja..1986 het volgende:
De Roon (fractievoorzitter in Almere en 2de Kamer lid) is bijna nooit aanwezig in Almere en heeft sinds de eerste raadsvergadering zijn mond niet meer open gedaan.
En dan ben je volksvertegenwoordiger. Ergerlijk is dat. Maar wat zo mogelijk nog erger is, is dat kiezers het geen enkel probleem vinden. Die nemen dit kiezersbedrog op de koop toe. De PVV staat er in de peilingen nog steeds beter voor dan bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen. Kortom: kiezersbedrog en dwars tegen je eigen programma instemmen wordt door kiezers beloond.
pi_99764306
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:39 schreef Elfletterig het volgende: Maar wat zo mogelijk nog erger is, is dat kiezers het geen enkel probleem vinden. Die nemen dit kiezersbedrog op de koop toe. De PVV staat er in de peilingen nog steeds beter voor dan bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen. Kortom: kiezersbedrog en dwars tegen je eigen programma instemmen wordt door kiezers beloond.
Mijn idee is dat PVV-stemmers zich zo bedonderd voelen door de politiek dat ze er toch geen geloof in hebben dat er iemand goed doet in de politiek. Dus geven ze hun stem op die persoon, die lekker zit te treiteren, jennen en stieren op alles en iedereen.
  maandag 25 juli 2011 @ 10:35:30 #15
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_99913707
De PVV wilde meer openheid en minder achterkamertjespolitiek. Althans, dat was hun motto. Maar nu het ze niet helemaal uitkomt, maakt het klaarblijkelijk toch iets minder uit.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 10:41:25 #16
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_99913828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is echter in zeer kleine gevallen dat je het direct hoort. Meestal is dat dagen of weken erna.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_99914472
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:04 schreef skrn het volgende:
Mijn idee is dat PVV-stemmers zich zo bedonderd voelen door de politiek dat ze er toch geen geloof in hebben dat er iemand goed doet in de politiek. Dus geven ze hun stem op die persoon, die lekker zit te treiteren, jennen en stieren op alles en iedereen.
Klinkt best aannemelijk. Een groot deel van het PVV-electoraat bestaat uit mensen die zich nauwelijks in politiek verdiepen en die totaal niet nadenken over de gevolgen van hun stem.

De PVV profileert zich als de partij voor de gewone man - Henk en Ingrid - maar stemt in de Tweede Kamer compleet anders. De PVV tekent voor keiharde bezuinigingen die zwakker, zorgbehoevende mensen hard raken. De PVV tekent voor het blijven uitdelen van geld aan dure-huizenbezitters en de PVV tekent voor effectief minder blauw op straat, omdat er zonodig 500 animal cops moeten komen, ten koste van de huidige politiecapaciteit.

Maar het probleem met 'het volk' is dat veel mensen daar weinig consequenties van ondervinden. Het gaat ze veel te goed. Nederland heeft een ongekend hoog welvaartsniveau en staat te boek als één van de beste landen ter wereld om in te wonen. Zo ook Noorwegen trouwens. Maar dat mag niet altijd baten. Onvrede cultiveren is door Wilders tot sport verheven. Wat je daarmee zaait, is een boel grofheid en taferelen zoals dit weekend in Noorwegen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:44:57 #18
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100121743
quote:

Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:

Europees Parlement

Gemeenteraad Den Haag

Staten

Zuid-Holland:

Limburg:

De vraag die nu rest is of ze een zak geld meekrijgen na het vertrek.
pi_100124861
Laten we niet vergeten dat de PVV zelf ook als afsplitsing van de VVD is ontstaan.
  zondag 31 juli 2011 @ 21:34:55 #20
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_100170571
Is er al iets bekend?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_103231566
En ja hoor, het opstapvirus is overgewaaid naar Brabant:

quote:
Brabantse PVV'er Martijn Kap stapt uit fractie
Het Brabantse PVV-Statenlid Martijn Kap stapt vanwege verstoorde verhoudingen op persoonlijk vlak uit de PVV-fractie. Fractievoorzitter Ronald Dol heeft dat vandaag bekendgemaakt. Kap gaat verder als Onafhankelijke Statenfractie, liet de partij weten.
Het conflict gaat niet over de inhoud, benadrukte Dol. 'Helaas voor de PVV heeft hij het recht en de mogelijkheid om zijn zetel mee te nemen', zei hij in een eerste reactie.

Tilburger Kap (35) stond op nummer drie van de kandidatenlijst van de PVV voor de Provinciale Statenverkiezingen. Hij was woordvoerder ruimtelijke ordening, milieu en dierenwelzijn.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pt-uit-fractie.dhtml
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:49:57 #22
177885 JoaC
Het is patat
pi_103232433
Dit kan wel in centrale topic
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')