De eerste PVV' er die afsplitst. Geen enkele openheid over de toedracht dus dat betekent meestal dat er behoorlijk wat mis is achter de schermen.quote:PVV-Statenlid in Limburg stapt uit fractie
door David Haakman
Het Limburgse Statenlid Harm Uringa verlaat de PVV-fractie. Hij gaat als eenmansfractie door, meldt persbureau Novum. De PVV laat weten dat Uringa ‘om hem moverende redenen’ heeft besloten per direct de fractie te verlaten.
De 66-jarige Uringa heeft afgesproken dat hij over de reden van zijn vertrek geen opening van zaken geeft, vertelde hij tegen Novum.
“Zo’n besluit neem je niet in een opwelling. Natuurlijk is er wat aan de hand, anders ga je niet weg. Maar dit soort zaken horen niet op straat te komen.”
Van kiezersbedrog wil Uringa niets weten, ook al waren de zevenhonderd voorkeurstemmen die hij bij de Provinciale Statenverkiezingen kreeg ruim onvoldoende voor een eigen zetel. “Ik voel mij niet bezwaard dat ik alleen verderga. Mijn zetel behoort volgens de Kieswet niet toe aan de PVV, maar aan mij.”
Meerderheid komt niet in gevaar
De PVV maakt in Limburg samen met de VVD en het CDA deel uit van het college van Gedeputeerde Staten. Door het verlaten van Uringa komt hun meerderheid niet in het gevaar. Samen hadden zij 28 van de 47 zetels.
Met het vertrek van Uringa wordt het CDA met tien zetels weer de grootste fractie in Limburg. De PVV houdt er negen over.
Eerder stopten Roland van Vliet en Harm Beertema al als PVV-statenlid in respectievelijk Limburg en Zuid-Holland. Zij zeiden hun functie niet meer te kunnen combineren met hun werk in de Tweede Kamer.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk blijft het hier niet bij. Maar dit soort dingen gebeuren bij alle partijen. Echter vind ik dat dit soort dingen juist wel op straat horen te liggen. De kiezer heeft recht te weten op basis waarvan dit soort keuzes worden gemaakt.
quote:
Ach het is toch zo makkelijk verschillende bestuurs functies tegelijk vervullen daar draaien wij als pvv'ers onze hand niet voor om. Stelletje stomme regenten die denken dat dat niet kan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:07 schreef Elfletterig het volgende:
Even kijken wat we nu al hebben aan kiezersbedrog...
En het stikt nog van de PVV-politici met dubbelfuncties, dus het is wachten op de volgende.
De Roon (fractievoorzitter in Almere en 2de Kamer lid) is bijna nooit aanwezig in Almere en heeft sinds de eerste raadsvergadering zijn mond niet meer open gedaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:07 schreef Elfletterig het volgende:
Opgestapte PVV'ers:
Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritma stopt (te druk met Tweede Kamer)
Staten
Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
En het stikt nog van de PVV-politici met dubbelfuncties, dus het is wachten op de volgende.
Als je het goed wilt doen, kan het ook amper. Het schijnt dat een paar PVV'ers wel degelijk hard werken om hun combifunctie goed te vervullen, waaronder Richard - ik was ooit schooldirecteur - de Mos - nee sorry, maar ik heb er wel voor geleerd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:46 schreef Basp1 het volgende:
Ach het is toch zo makkelijk verschillende bestuurs functies tegelijk vervullen daar draaien wij als pvv'ers onze hand niet voor om. Stelletje stomme regenten die denken dat dat niet kan.
En dan ben je volksvertegenwoordiger. Ergerlijk is dat. Maar wat zo mogelijk nog erger is, is dat kiezers het geen enkel probleem vinden. Die nemen dit kiezersbedrog op de koop toe. De PVV staat er in de peilingen nog steeds beter voor dan bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen. Kortom: kiezersbedrog en dwars tegen je eigen programma instemmen wordt door kiezers beloond.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:02 schreef Tja..1986 het volgende:
De Roon (fractievoorzitter in Almere en 2de Kamer lid) is bijna nooit aanwezig in Almere en heeft sinds de eerste raadsvergadering zijn mond niet meer open gedaan.
Mijn idee is dat PVV-stemmers zich zo bedonderd voelen door de politiek dat ze er toch geen geloof in hebben dat er iemand goed doet in de politiek. Dus geven ze hun stem op die persoon, die lekker zit te treiteren, jennen en stieren op alles en iedereen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:39 schreef Elfletterig het volgende: Maar wat zo mogelijk nog erger is, is dat kiezers het geen enkel probleem vinden. Die nemen dit kiezersbedrog op de koop toe. De PVV staat er in de peilingen nog steeds beter voor dan bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen. Kortom: kiezersbedrog en dwars tegen je eigen programma instemmen wordt door kiezers beloond.
Het is echter in zeer kleine gevallen dat je het direct hoort. Meestal is dat dagen of weken erna.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk blijft het hier niet bij. Maar dit soort dingen gebeuren bij alle partijen. Echter vind ik dat dit soort dingen juist wel op straat horen te liggen. De kiezer heeft recht te weten op basis waarvan dit soort keuzes worden gemaakt.
Klinkt best aannemelijk. Een groot deel van het PVV-electoraat bestaat uit mensen die zich nauwelijks in politiek verdiepen en die totaal niet nadenken over de gevolgen van hun stem.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:04 schreef skrn het volgende:
Mijn idee is dat PVV-stemmers zich zo bedonderd voelen door de politiek dat ze er toch geen geloof in hebben dat er iemand goed doet in de politiek. Dus geven ze hun stem op die persoon, die lekker zit te treiteren, jennen en stieren op alles en iedereen.
De vraag die nu rest is of ze een zak geld meekrijgen na het vertrek.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:07 schreef Elfletterig het volgende:
Opgestapte PVV'ers:
Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritma stopt (te druk met Tweede Kamer)
Staten
Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pt-uit-fractie.dhtmlquote:Brabantse PVV'er Martijn Kap stapt uit fractie
Het Brabantse PVV-Statenlid Martijn Kap stapt vanwege verstoorde verhoudingen op persoonlijk vlak uit de PVV-fractie. Fractievoorzitter Ronald Dol heeft dat vandaag bekendgemaakt. Kap gaat verder als Onafhankelijke Statenfractie, liet de partij weten.
Het conflict gaat niet over de inhoud, benadrukte Dol. 'Helaas voor de PVV heeft hij het recht en de mogelijkheid om zijn zetel mee te nemen', zei hij in een eerste reactie.
Tilburger Kap (35) stond op nummer drie van de kandidatenlijst van de PVV voor de Provinciale Statenverkiezingen. Hij was woordvoerder ruimtelijke ordening, milieu en dierenwelzijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |