abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100188117
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:33 schreef Chilled het volgende:

[..]

Oh, is het een gebod van God ja? Waar staat dat dan? En kom niet met een hoererij vers aan.
Jij gelooft oprecht dat je naar de hel gaat als je met je vriendin naar bed gaat voordat jullie trouwen?
Ik ga er maar vanuit dat de christelijke kerk niet zo stom is om wetten te verzinnen die niet gegrond zijn op de bijbel.
quote:
Jij gelooft oprecht dat je naar de hel gaat als je met je vriendin naar bed gaat voordat jullie trouwen?
:{w , dat zeg ik niet. Als je met iemand buitenechtelijke seks hebt en je toont er geen berouw voor. Dan hoeft God jou niet genadig te zijn en kan hij je in de hel plaatsten, mits hij je niet vergeeft.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_100189955
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:44 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat de christelijke kerk niet zo stom is om wetten te verzinnen die niet gegrond zijn op de bijbel.
Niets is zo dom om ergens maar "vanuit te gaan". Als de kerk zegt dat je ook geen vlees mag eten, doe je dat ook maar niet? De bijbel zegt zelf: "Onderzoek alles en behoud het goede".

En daarbij, er zijn zat kerken die wetten hebben die nergens in de bijbel te vinden zijn. Groot voorbeeld daarvan is de katholieke kerk die puur gebaseerd is op menselijke tradities. Maar ook gereformeerde kerken hebben hun eigen wetten en regels die je in andere kerken weer niet terug vindt.

Ik zou es wat meer gaan onderzoeken voordat je anderen gaat veroordelen. Daar hebben christenen trouwens sowieso een handje van, veroordelen terwijl je zelf geen haar beter bent. Jezus zegt dat ook zelf he.. Hou je lekker met je eigen dingen bezig, daar heeft iedereen al genoeg aan voor z'n leven lang ipv zich bezig te gaan houden met dingen die anderen doen en volgens JOU fout zijn.

quote:
:{w , dat zeg ik niet. Als je met iemand buitenechtelijke seks hebt en je toont er geen berouw voor. Dan hoeft God jou niet genadig te zijn en kan hij je in de hel plaatsten, mits hij je niet vergeeft.
Are u giving me the hand? :{w Waarom moet je berouw hebben om met iemand het bed te delen? Leg me dat eens uit dan? Geef eens concrete argumenten...
Que Sera ~
pi_100190341
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:40 schreef Chilled het volgende:

[..]

Niets is zo dom om ergens maar "vanuit te gaan". Als de kerk zegt dat je ook geen vlees mag eten, doe je dat ook maar niet? De bijbel zegt zelf: "Onderzoek alles en behoud het goede".

En daarbij, er zijn zat kerken die wetten hebben die nergens in de bijbel te vinden zijn. Groot voorbeeld daarvan is de katholieke kerk die puur gebaseerd is op menselijke tradities. Maar ook gereformeerde kerken hebben hun eigen wetten en regels die je in andere kerken weer niet terug vindt.

Ik zou es wat meer gaan onderzoeken voordat je anderen gaat veroordelen. Daar hebben christenen trouwens sowieso een handje van, veroordelen terwijl je zelf geen haar beter bent. Jezus zegt dat ook zelf he.. Hou je lekker met je eigen dingen bezig, daar heeft iedereen al genoeg aan voor z'n leven lang ipv zich bezig te gaan houden met dingen die anderen doen en volgens JOU fout zijn.
Ik ben geen christen, dus ik heb het net aan een christen gevraagd. Hij zegt dat het in de bijbel staat en hij is aan het zoeken waar het staat.

Nee, ik geef niet mijn mening, maar volgens de bijbel is het wel fout.
quote:
[..]

Are u giving me the hand? :{w Waarom moet je berouw hebben om met iemand het bed te delen? Leg me dat eens uit dan? Geef eens concrete argumenten...
Volgens mij begrijp jij het concept van berouw niet. Berouw houdt ook in dat je afstand neemt van de zonde, dus je toont geen berouw als je daarna nog verder gaat met buitenechtelijke seks.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:02:33 #79
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100190636
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit is een foutieve vooronderstelling.
Ooit van bijvoorbeeld katholieke dogma's gehoord?

Neem als klein onbenullig voorbeeldje de 3 wijzen uit het oosten in de bijbel
(melchior, baltasar en Caspar). Die 3 namen zijn al katholiek dogma even als het feit dat er 3 wijzen uit het oosten zijn. Nergens in de bijbel staat hoeveel het er zijn.
Er zijn best redelijk wat dingen norm in het christelijk geloof die niet (direct) naar de bijbel te herleiden zijn.
pi_100191188
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dit is een foutieve vooronderstelling.
Ooit van bijvoorbeeld katholieke dogma's gehoord?

Neem als klein onbenullig voorbeeldje de 3 wijzen uit het oosten in de bijbel
(melchior, baltasar en Caspar). Die 3 namen zijn al katholiek dogma even als het feit dat er 3 wijzen uit het oosten zijn. Nergens in de bijbel staat hoeveel het er zijn.
Er zijn best redelijk wat dingen norm in het christelijk geloof die niet (direct) naar de bijbel te herleiden zijn.
Hoezo is een dogma of tradities pas gegrond op de bijbel als het letterlijk in de bijbel staat?
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:22:47 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100191310
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:19 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoezo is een dogma of tradities pas gegrond op de bijbel als het letterlijk in de bijbel staat?
Ja omdat dàt nu juist wèl in de bijbel staat ;)
pi_100191604
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:22 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja omdat dàt nu juist wèl in de bijbel staat ;)
Dat het letterlijk in de bijbel moet staan?
pi_100192457
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:53 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben geen christen, dus ik heb het net aan een christen gevraagd. Hij zegt dat het in de bijbel staat en hij is aan het zoeken waar het staat.
Ook een christen kan het fout hebben. Daarnaast vermoed ik dat hij met een tekst over hoererij aan komt zetten en daar kan ik niks mee.

quote:
Nee, ik geef niet mijn mening, maar volgens de bijbel is het wel fout.
Nee volgens jou interpretatie is het fout. En dat is het zelfs niet, want je hebt het niet eens gelezen of onderzocht. :')

quote:
Volgens mij begrijp jij het concept van berouw niet. Berouw houdt ook in dat je afstand neemt van de zonde, dus je toont geen berouw als je daarna nog verder gaat met buitenechtelijke seks.
Ik begrijp het concept berouw wel degelijk. Ik zie alleen het nut er niet van in als ik vind dat ik niks fout heb gedaan.
Que Sera ~
pi_100193955
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:57 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ook een christen kan het fout hebben. Daarnaast vermoed ik dat hij met een tekst over hoererij aan komt zetten en daar kan ik niks mee.

[..]

Nee volgens jou interpretatie is het fout. En dat is het zelfs niet, want je hebt het niet eens gelezen of onderzocht. :')
Ik hoef de bijbel niet een gelezen of onderzocht te hebben, want ik bekijk de hele kwestie kentheoretisch wat jij blijkbaar niet kan.

Wat voor nut heeft het bijvoorbeeld om overspel te verbieden en niet buitenechtelijke seks?
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:16:33 #85
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100195016
Ik ga nooit een relatie aan met een gelovige, punt.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_100195804
Nee, ik ook zeker niet. Dat gaat nooit werken. Hoe weet ik dat zo zeker? Omdat ik zelf ooit een gelovige ben geweest.

O-) Hebr 6:
wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:55:11 #87
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_100196130
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:33 schreef Chilled het volgende:

[..]

Oh, is het een gebod van God ja? Waar staat dat dan? En kom niet met een hoererij vers aan.
Deuteronomium 22: 22 en Leviticus 20: 10 verplichten de doodstraf voor buitenechtelijke sex.

quote:
Wanneer een man gevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israël wegdoen... Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
Verder schrijft de bijbel de doodstraf door steniging voor voor bruiden die geen maagd blijken te zijn, - zie Deuteronomium 22: 13, 14, 20 en 21.
quote:
Wanneer een man een vrouw zal genomen hebben, en tot haar ingegaan zijnde, alsdan haar zal haten, En haar oorzaak van naspraak zal opleggen, en een kwaden naam over haar uitbrengen, en zeggen: Deze vrouw heb ik genomen, en ben tot haar genaderd, maar heb den maagdom aan haar niet gevonden; Maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is; Zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve, omdat zij een dwaasheid in Israël gedaan heeft, hoererende in haars vaders huis; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
Als je je bedenkt dat in de tijd dat al die larie bij elkaar is gefantaseerd vrijwel elk meisje al zo ongeveer uitgehuwelijkt werd na de eerste menstruatie (vrouwen stonden in die tijd nog net een klein stapje boven vee wat rechten betrof) zit je vast aan een aardig waterdichte doodstraf voor sex buiten het huwelijk.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:56:05 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100196160
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:44 schreef Galene het volgende:
Nee, ik ook zeker niet. Dat gaat nooit werken. Hoe weet ik dat zo zeker? Omdat ik zelf ooit een gelovige ben geweest.

O-) Hebr 6
wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Hey, dat is mijn mantratekst, doet het ook goed tegen jehova's!!!
Die gebruik ik zo vaak. Dat hebben mijn ex-schoonouders zelfs als sticker op de voordeur hangen tegen jehova's Hebr 6-5.
pi_100225437
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:55 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Deuteronomium 22: 22 en Leviticus 20: 10 verplichten de doodstraf voor buitenechtelijke sex.

[..]

Verder schrijft de bijbel de doodstraf door steniging voor voor bruiden die geen maagd blijken te zijn, - zie Deuteronomium 22: 13, 14, 20 en 21.

[..]

Als je je bedenkt dat in de tijd dat al die larie bij elkaar is gefantaseerd vrijwel elk meisje al zo ongeveer uitgehuwelijkt werd na de eerste menstruatie (vrouwen stonden in die tijd nog net een klein stapje boven vee wat rechten betrof) zit je vast aan een aardig waterdichte doodstraf voor sex buiten het huwelijk.
Nogmaals, de joodse wetten gelden niet voor christenen. In het nieuwe testament kan je alleen een tekst van Paulus vinden die hier iets over te zeggen heeft, maar daar geeft hij een advies en geen gebod.
Que Sera ~
pi_100225496
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik hoef de bijbel niet een gelezen of onderzocht te hebben, want ik bekijk de hele kwestie kentheoretisch wat jij blijkbaar niet kan.
Ik probeer hier een inhoudelijke discussie met je te hebben over de BIJBEL. Het is dan wel handig als je ook weet waar je over praat. Heeft vrij weinig zin zo.

quote:
Wat voor nut heeft het bijvoorbeeld om overspel te verbieden en niet buitenechtelijke seks?
Je begrijpt serieus het verschil niet...?
Que Sera ~
pi_100237121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:36 schreef Chilled het volgende:

[..]

Ik probeer hier een inhoudelijke discussie met je te hebben over de BIJBEL. Het is dan wel handig als je ook weet waar je over praat. Heeft vrij weinig zin zo.

[..]

Je begrijpt serieus het verschil niet...?
Dus jij wil zeggen dat het beter is om niet te trouwen, omdat als je vreemd gaat binnen een buitenechtelijke relatie je niet gezondigd hebt (immers het is geen overspel)? Wat voor nut heeft het dan om te trouwen, behalve dat je je leven ermee moeilijker maakt?
pi_100271340
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:35 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat het beter is om niet te trouwen, omdat als je vreemd gaat binnen een buitenechtelijke relatie je niet gezondigd hebt (immers het is geen overspel)? Wat voor nut heeft het dan om te trouwen, behalve dat je je leven ermee moeilijker maakt?
Wat een bizarre conclusie. Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat ik wel degelijk verschil zie tussen seks buiten het huwelijk en vreemdgaan. Lijkt me niet zo heel moeilijk om dat verschil te zien. Ik vind het ook een beetje een vreemde discussie worden en ik weet niet zo heel goed waar je naar toe wilt. Nogmaals, als je een inhoudelijke discussie over de bijbel wilt hebben, lees de bijbel dan eerst. Op dit moment doe je aannames over beslissingen van de kerk, dingen die mensen tegen je zeggen etc. Vervolgens kom je op Fok met oneliners en kan je verder niks onderbouwen. Niet echt DE manier lijkt mij..
Que Sera ~
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:58:01 #93
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100271891
WTF sex buiten het huwelijk en vreemdgaan is 100% hetzelfde komop zeg wat is dit slap gelul haha.....als god zou bestaan waarom verhongeren er dan zoveel mensen die achter hem staan,dan zou god je toch helpen volgens de bijbel..!!!! wat god allemaal niet aan zou moeten zien qua ellende en hij doet geen ene moer.....lekkere god....en dan heb ik het alleen nog maar over verhongeren dan komen er nog tig andere dingen bij zoals pedo's die weet ik niet hoeveel slachtoffers maken aan kinderen wereldwijd,daar zou je toch wat aan moeten doen,als er een god bestaat.......maar nee op het einde komt het allemaal wel goed....pffffff!!!!!
pi_100272646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:58 schreef Nonverbaal het volgende:
WTF sex buiten het huwelijk en vreemdgaan is 100% hetzelfde komop zeg wat is dit slap gelul haha.....als god zou bestaan waarom verhongeren er dan zoveel mensen die achter hem staan,dan zou god je toch helpen volgens de bijbel..!!!! wat god allemaal niet aan zou moeten zien qua ellende en hij doet geen ene moer.....lekkere god....en dan heb ik het alleen nog maar over verhongeren dan komen er nog tig andere dingen bij zoals pedo's die weet ik niet hoeveel slachtoffers maken aan kinderen wereldwijd,daar zou je toch wat aan moeten doen,als er een god bestaat.......maar nee op het einde komt het allemaal wel goed....pffffff!!!!!
:')
Que Sera ~
pi_100362448
Mathemaat afgetaaid..?
Que Sera ~
pi_100366156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:30 schreef Chilled het volgende:
Mathemaat afgetaaid..?
Nee, niet echt. Ik dacht dat je genoeg van me had gehad, dus ik dacht dat ik beter weg kon blijven :P.

Ik kan alleen zeggen, dat de bewering "je mag seks hebben in ongehuwde staat" kentheoretisch onhaalbaar, vanwege het verbod op overspel. Je krijgt namelijk anders absurde gevallen.
pi_100420414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:00 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik dacht dat je genoeg van me had gehad, dus ik dacht dat ik beter weg kon blijven :P.

Ik kan alleen zeggen, dat de bewering "je mag seks hebben in ongehuwde staat" kentheoretisch onhaalbaar, vanwege het verbod op overspel. Je krijgt namelijk anders absurde gevallen.
Ik heb niet gezegd dat ik genoeg van je had, alleen heb ik genoeg van uitspraken in een discussie die verder niet onderbouwd worden. Zoals je laatste opmerking.
Que Sera ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')