SPOILER: Regels e.d.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Houd het in godesnaam gewoon lekker gezellig, ongedwongen en leuk
![]()
Daar is ie dan alsnog. Ik maak immer kut TT's.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:02 schreef Etsu het volgende:
Ik vind het maar een lelijke TT. Ik stel voor dat we hem volgende keer gewoon invullen.
Ik wist wel dat ik je kon overtuigen.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Geschiedenis, hou er van. Als ik niet door mag gaan met de pabo ga ik Leraar Geschiedenis studeren op de HvA.
Leuk. Nou, behalve het gedeelte van lesgeven.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Geschiedenis, hou er van. Als ik niet door mag gaan met de pabo ga ik Leraar Geschiedenis studeren op de HvA.
quote:
Kinderen iets leren is toch mega?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:03 schreef Ezell het volgende:
[..]
Leuk. Nou, behalve het gedeelte van lesgeven.
Voor anderen misschien. Lesgeven is niets voor mij.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:[..]
Kinderen iets leren is toch mega?
Leraar nog wel. Wanneer gebeurt de sex change?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Niet weten dat ik een man ben.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:10 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Leraar nog wel. Wanneer gebeurt de sex change?
quote:Op maandag 18 juli 2011 23:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Niet weten dat ik een man ben.
Oké dan.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:51 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Boys heb vraagje over OV chipkaart
Volle tarief denk ik. Maar als je student bent (HBO of uni) dan gaat je ov gewoon 1 sep. in hoor.. want je moet naar schoolquote:Op maandag 18 juli 2011 23:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Kijk ik heb pas vanaf 1 oktober recht op stufi. Ik heb nu wel een OV-chipkaart. Stel ik zet er wat geld op, heb ik dan recht op korting of enig reisrecht of moet ik de volle tarief betalen ?
Niet als je in juli, augustus of september 18 wordt.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:55 schreef Water123 het volgende:
[..]
Volle tarief denk ik. Maar als je student bent (HBO of uni) dan gaat je ov gewoon 1 sep. in hoor.. want je moet naar school
Maar je moet toch in september ook reizen?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:55 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Niet als je in juli, augustus of september 18 wordt.
Mijn OV gaat anders pas in oktober in hoor...quote:Op maandag 18 juli 2011 23:55 schreef Water123 het volgende:
[..]
Volle tarief denk ik. Maar als je student bent (HBO of uni) dan gaat je ov gewoon 1 sep. in hoor.. want je moet naar school
Je krijgt nog kinderbijslag dan, dus ze gaan er vanuit dat je dat van je kinderbijslag betaalt.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:56 schreef Water123 het volgende:
[..]
Maar je moet toch in september ook reizen?
Dat moet je gewoon zelf betalen als je dan nog geen stufi krijgt.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:56 schreef Water123 het volgende:
[..]
Maar je moet toch in september ook reizen?
Lolquote:Op maandag 18 juli 2011 23:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je krijgt nog kinderbijslag dan, dus ze gaan er vanuit dat je dat van je kinderbijslag betaalt.
Werken, ouders etc.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:57 schreef Water123 het volgende:
[..]
Lolen als je op kamers gaat? Hoe moet je dat dan betalen?
Het zusje van mn vriend die was nog 17 toen ze begon met studeren (vorig jaar) en ze werd 18 in februari. Zij kreeg gewoon stufi en ov.quote:
Zelf, tot je 18 bent. En dan krijg je pas vanaf het eerstvolgende kwartaal.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:57 schreef Water123 het volgende:
[..]
Lolen als je op kamers gaat? Hoe moet je dat dan betalen?
Ja, dat is gewoon vanaf oktober dan.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:58 schreef Water123 het volgende:
Maar misschien was dat dan per 1 oktober. Ze hoefde iig niet te wachten tot februari.
Nee, want je bent officieel nog geen student.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Volle tarief? Krijg ik helemaal geen korting ofzo?
Waarom zet je daar eenquote:Op maandag 18 juli 2011 23:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Volle tarief? Krijg ik helemaal geen korting ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:00 schreef Water123 het volgende:
Vraag
Ik ben nog geen 18 jaar. Vanaf welke leeftijd heb ik recht op studiefinanciering?
Antwoord
In het hoger onderwijs geldt géén minimumleeftijd. Je kunt ook studiefinanciering krijgen als je nog geen 18 jaar bent.
Ben je op of na 1 juli nog geen 18 jaar? Dan heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Dit geldt ook als je per 1 september met een opleiding begint en 18 jaar wordt tussen 1 juli en 1 september. Zie onderstaande voorbeelden voor extra uitleg.
Voorbeeld 1:
Je begint op 1 september met een opleiding en bent nog geen 18 jaar. Je hebt recht op studiefinanciering per 1 oktober van het studiejaar.
Voorbeeld 2:
Je begint op 1 september aan een opleiding en bent 18 jaar geworden tussen 1 juli en 1 september daaraan voorafgaand. Je hebt recht op studiefinanciering per 1 oktober van het studiejaar.
Je moet je studiefinanciering wel op tijd hebben aangevraagd. We adviseren om dat drie maanden voordat je met je studie begint te doen, zodat we op tijd je studentenreisproduct kunnen klaarzetten en je eventuele aanvullende beurs kunnen berekenen.
Per 1 oktober dus?
Daarom juist.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:02 schreef Water123 het volgende:
Wat stom. Ik vind dat - als je HBO of uni doet - je gewoon per 1 sep. ov en stufi moet krijgen als je nog geen 18 bent. Dan zetten ze die kindrbijslag maar stop, dat is toch veel minder..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |