quote:
Mooie geprepareerde vlinders.quote:
Bedankt, da's een hobby. Wel allemaal 'Died of natural causes'; ze worden dus niet gedood om op te zetten. Ze komen uit Costa Rica. De sterkste vlinders gaan naar vlindertuinen. De zwakkeren, die weinig doen en daardoor ook mooi intact blijven qua vleugels, worden opgezet als ze dood zijn.quote:
Een parkiet heeft 7,5 gr zaadjes per dag nodig (anderhalf maatschepje Xtravital). Dus twee parkieten hebben 15 gr per dag nodig. 21 (dagen (drie weken)) x 15 gr is 325 gr. Dus 500 gr lijkt me te veel. Drie strengen trosgierst lijkt me prima voor drie weken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoeveel eten jullie parkieten? Is een halve kilo voer en 2-3 trosgiersten dingetjes in 3 weken voor 2 vogels veel?
Mijn parkiet krijgt 3 scheppen per dag (22,5 gram). Ze eet niet alles op, maar omdat Koes zo ontzettend actief is wil ik niet dat ze zonder zit. Meestal krijgt Koes een keer in de week een trosgierst. Volgende week meer lekkers omdat ze gaat verhuizen met mijquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoeveel eten jullie parkieten? Is een halve kilo voer en 2-3 trosgiersten dingetjes in 3 weken voor 2 vogels veel?
Lijkt me goed. Als Michael Phelps een parkiet was, zou die ook meer nodig hebben dan 7,5 gram per dag (een gemiddelde man heeft 2.500 Kcal per dag nodig, maar Phelps gebruikt op trainingsdagen iets van 12.500 Kcal.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:32 schreef warrel het volgende:
[..]
Mijn parkiet krijgt 3 scheppen per dag (22,5 gram). Ze eet niet alles op, maar omdat Koes zo ontzettend actief is wil ik niet dat ze zonder zit. Meestal krijgt Koes een keer in de week een trosgierst.
Spannend.quote:Volgende week meer lekkers omdat ze gaat verhuizen met mij
Haha zo herkenbaarquote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is ook altijd hetzelfde hier he
Ik heb een halve boterham doormidden gescheurd en tussen de tralies gestoken om de beestjes rustig te krijgen (ze zaten weer eens te bitchen), en vervolgens heb je dus dit:
Meisje gaat naar stuk 1, Mara volgt: ruzie
Meisje klimt naar stuk 2, Mara volgt: ruzie
Meisje... ad infinitum
Sorry voor de late reactie. Mooie hobby. Ik prepareer zo nu en dan ook eens kevers, maar heb nog geen grote, exotische exemplaren in handen gehad. Someday.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, da's een hobby. Wel allemaal 'Died of natural causes'; ze worden dus niet gedood om op te zetten. Ze komen uit Costa Rica. De sterkste vlinders gaan naar vlindertuinen. De zwakkeren, die weinig doen en daardoor ook mooi intact blijven qua vleugels, worden opgezet als ze dood zijn.
Maar wat vind je verder van het filmpje?![]()
Bij mij gbeurt het vooral op zondag, als ze in badje gaan. Soms gaan ze niet eens in badje of laten z ehet een uur staan. Maar als de een ernaartoe gaat, moet de ander ook en inderdaad ook tegelijkertijd erin, terwijl er maar één tegelijk in kan.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat doen de mijne ook. Is gewoon dominantie tonen ofzo denk ik
Meisje is m'n eerste kruipertjequote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef joyvke het volgende:
Drizz, heb je ooit gemerkt dat een kruipertje (je hebt er meerdere gehad voor meisje toch?) dat deze gezonde vogeltjes wat zieker/ ziekelijker maakte? Of waren ze hartstikke gezond verder?
Ah ok, ik dacht altijd dat jij meer kruipertjes had gehad! Thanks voor het antwoordquote:Op donderdag 12 januari 2012 01:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meisje is m'n eerste kruipertjeMara, die wél gezond is, stuitert nog gewoon overal en nergens naartoe
Heeft ze dan nog wel ruimte om te vliegen in de kooi?quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Helemaal je reactie niet gezien
Meisje heeft af en toe één of twee staartveren, maar die vallen er snel weer af helaas. Ze heeft dus echt de zware variant te pakken. Opzich niet zo heel erg, kan ze lekker bij mij op de schouder zitten
Ik heb net de kooi schoongemaakt, pakte het doosje waar normaal die onderdelen om zelf stokjes/takken te maken in zaten (die bruine dingen, ik zoek zo een plaatje) omdat ik daar de trosgierst in bewaar. Ik hoor gerammel en kwam erachter dat ik nog heel wat dingen had liggen!
Heb meteen de kooi leeggehaald en ben aan het knutselen gegaan, er zijn nu veel meer stokjes/takken in de kooi te vinden en Meisje lijkt het schitterend te vinden
Meisje kan niet vliegen hequote:Op donderdag 19 januari 2012 17:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heeft ze dan nog wel ruimte om te vliegen in de kooi?
Wat een schatje zeg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:46 schreef Empathologica het volgende:
[ afbeelding ]
De 1e keer dat ie douchte onder de kraan ipv in z'n waterbak of plantenspuitje
Gaaf hoor. Wat een lieverd.quote:http://s156.photobucket.c(...)urrent=Video0039.mp4
En natuurlijk filmpje, weet niet hoe ik die in moet voeren dus dan maar zo
Psst, dat filmpje staat er hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat een schatje zeg.![]()
Hoop dat Noddie en Bennie dit niet lezen anders worden ze jaloers.
[..]
Ben benieuwd!
Ja, weet ik. Maar ik wilde eerst posten en toen even kijken en het vervolgens editen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Psst, dat filmpje staat er hoor
Nuttig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik wilde eerst posten en toen even kijken en het vervolgens editen.
Ja toch.quote:
Weetzelluf.quote:
Douchen deed de agarponis van mijn vriend ook graag, die zag er dan alleen wel een heel stuk minder indrukwekkend uit met zo'n nat verendekquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:46 schreef Empathologica het volgende:
< Knip> ... foto van nat parkietje <knip>
Haha, zo is de moeder van m'n vriendin ook. Totaal verliefd op het beestje. Als ze hier is staat ze eerst een kwartier met Hakim te kwekken voordat ze ons eens gedag zegtquote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:04 schreef Candaasje het volgende:
De oppas is in elk geval al wel geregeld, want de vader van mijn vriend wil eigenlijk zelf heel graag weer een vogeltje, (maar schoonmama is hier geen voorstander van) en hij riep gelijk al dat we ze in de vakantie wel mochten brengen.
![]()
En als je ze trosgierst aanbiedt (dus in je hand houdt en vlak bij ze houdt), wat doen ze dan?quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh... Meisje is alweer een tijdje strontchagerijnig (wil de kooi niet uit, niet op m'n vinger zitten, gaat enorm schreeuwen) en Mara lijkt nog banger te zijn gewordenIk kan niet nog niet eens aankijken of ze vlucht al voor me
Het is ook bijna continu ruzie tussen die twee
Puberteit? Zayla is op het moment ook erg gemeen. En inderdaad trostgierst. Heb je ze nog in aparte kooien zitten? 2 vrouwtjes gaat vaker fout geloof ik.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh... Meisje is alweer een tijdje strontchagerijnig (wil de kooi niet uit, niet op m'n vinger zitten, gaat enorm schreeuwen) en Mara lijkt nog banger te zijn gewordenIk kan niet nog niet eens aankijken of ze vlucht al voor me
Het is ook bijna continu ruzie tussen die twee
Dan komt Meisje wel eten, Mara blijft dan angstvallig zo ver mogelijk bij me vandaan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En als je ze trosgierst aanbiedt (dus in je hand houdt en vlak bij ze houdt), wat doen ze dan?
Ik heb ze gisteravond uit mekaar gehaald, toen schreeuwden ze me de oren van m'n kopquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:21 schreef joyvke het volgende:
[..]
Puberteit? Zayla is op het moment ook erg gemeen. En inderdaad trostgierst. Heb je ze nog in aparte kooien zitten? 2 vrouwtjes gaat vaker fout geloof ik.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:54 schreef stroopdoosch het volgende:
[ afbeelding ]
R.I.P, doodgebeten door onze kat toen hij eruit mocht, ongeveer 7 jaar geworden. Ik zal je missen Brutus.![]()
Wat erg? Was hij vaker los als de kat in huis was? aneer is het gebeurd? Ik wens je in elk geval veel sterkte toe.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:54 schreef stroopdoosch het volgende:
[ afbeelding ]
R.I.P, doodgebeten door onze kat toen hij eruit mocht, ongeveer 7 jaar geworden. Ik zal je missen Brutus.![]()
Katten gingen er altijd uit als hij los was, deuren ook dicht, maar dit keer stond er een deur open en kwam de kat binnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat erg? Was hij vaker los als de kat in huis was? aneer is het gebeurd? Ik wens je in elk geval veel sterkte toe.
Ik vind het heel erg voor je. Ik hoop dat hij helemaal niet geleden heeft. En ik hoop en denk dat hij een mooi leven bij jullie heeft gehad.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:02 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Katten gingen er altijd uit als hij los was, deuren ook dicht, maar dit keer stond er een deur open en kwam de kat binnen.
Vanavond gebeurd
En we hebben hebben hem 6,5 jaar geleden gevonden, anders was hij toen al doodgeweest, dus in dat opzicht heeft hij zeker een mooi leven gehad.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg voor je. Ik hoop dat hij helemaal niet geleden heeft. En ik hoop en denk dat hij een mooi leven bij jullie heeft gehad.
Dat eerste is fijn om te horen. Hou je vooral ook daaraan vast.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
En we hebben hebben hem 6,5 jaar geleden gevonden, anders was hij toen al doodgeweest, dus in dat opzicht heeft hij zeker een mooi leven gehad.
Maar je bouwt toch een band op met zo'n vrolijk vogeltje.
Op zichzelf niet. Hou er wel rekening mee dat je het misschien toch te moeilijk vindt als dat is gebeurd. Hoeft niet natuurlijk maar het kan. Hoorde ik laatst een keer van een kennis van me, dat mensen hun overleden huisdier hadden laten opzetten en het toch niet aankonden om het in huis te zetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:17 schreef stroopdoosch het volgende:
Hij ligt nu in de vriezer, ik weet nog niet wat ik ermee moet doen. Ik denk eraan om hem op te laten zetten.
Klinkt wat ruw, ik weet het.
Ik zou het wel mooi vinden dat ik toch een soort aandenken heb van hemquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Op zichzelf niet. Hou er wel rekening mee dat je het misschien toch te moeilijk vindt als dat is gebeurd. Hoeft niet natuurlijk maar het kan. Hoorde ik laatst een keer van een kennis van me, dat mensen hun overleden huisdier hadden laten opzetten en het toch niet aankonden om het in huis te zetten.
Het ligt er denk ik aan hoe centraal de plaats was die hij bij je/jullie innam. Ik ken mensen die een partner en kinderen hebben en dan een paar katten en een vogel. Niet dat je dan minder van ze houdt maar ze staan toch wat meer op de voorgrond. Ik woon alleen met Noddie en Bennie.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Ik zou het wel mooi vinden dat ik toch een soort aandenken heb van hem
Ben wel benieuwd wat dat dan zou kosten. Er staan online ook tutorials hoe je het zelf kunt doen, brrrrquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:17 schreef stroopdoosch het volgende:
Hij ligt nu in de vriezer, ik weet nog niet wat ik ermee moet doen. Ik denk eraan om hem op te laten zetten.
Klinkt wat ruw, ik weet het.
Gaat het nu al wat beter?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meisje heeft weer eens een lam pootje... ik zag en hoorde haar net flink lawaaimaken toen ze aan de tralies hing, hing ze daar aan d'r snavel en 1 pootje en kon dus niet naar een stokje toe. Ook leuk was dat Mara er steeds bij ging zitten waardoor Meisje weer agressief werd
Ik haar er even uitgehaald, bij me op m'n bureau gezet en de kooi dicht gedaan zodat ze ff rust heeft. Zal morgen wel weer goed zijn
Ze zit nu alleen in het kleine kooitje met een bakje water en voer op de grond. Mara komt af en toe buurten, maar ze heeft wel door dat ze er niet bij kanquote:
Heb je al een dierenarts gebeld? Dat zou ik zeker doen. En als je kan langsgaan lijkt me dat nog beter. Zit er al iets van verbetering in?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hmm, ziet er niet best uit nu... Meisje ligt plat op de bodem met d'r koppie op de grondZe ademt nog wel, maartoch
Herstel, ik verkeek me, ze ligt toch te slapen met koppie onder de veren. Desalniettemin lijkt dit toch wel erg op de kanaries die ik (jaren geleden) eerder had vlak voordat ze dood gingen
Yup, ze is weer wat opgeleefd, zat net in mijn ene hand en at uit de andere. Toen ik haar toch maar weer voor de rust in het kleine kooitje zette klom ze meteen naar boven om op een stokje te zittenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je al een dierenarts gebeld? Dat zou ik zeker doen. En als je kan langsgaan lijkt me dat nog beter. Zit er al iets van verbetering in?
Geweldig nieuws! Heel fijn om te horen! Geef haar morgen maar wat extra trosgierst - als beloning en om aan te sterken - zou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Yup, ze is weer wat opgeleefd, zat net in mijn ene hand en at uit de andere. Toen ik haar toch maar weer voor de rust in het kleine kooitje zette klom ze meteen naar boven om op een stokje te zitten
Doe ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Geweldig nieuws! Heel fijn om te horen! Geef haar morgen maar wat extra trosgierst - als beloning en om aan te sterken - zou ik zeggen.
Perfect. Ben blij want ik maakte me zorgen. Ik weet hoe het is om ongerust te zijn om zo'n lief dier en ik leef mee.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Doe ik
Er komt nu weer flink lawaai uit het beestje, denk dat ze weer bij Mara wil zitten, dus dat doen we dan maar
quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Perfect. Ben blij want ik maakte me zorgen. Ik weet hoe het is om ongerust te zijn om zo'n lief dier en ik leef mee.
quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze zitten weer gezellig te friemelen met mekaar
Wow, hoeveel heb je er nu in totaal, zes?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:40 schreef joyvke het volgende:
Fijn dat het weer goed gaat met Meisje en Mara! Hoe is het nu met Meisje is ze er weer helemaal bovenop.
Hier zijn er weer 2 bijgekomen...Heel erg, ik weet het. Een tijdje terug zag ik een parkietje op MP en het was zo'n schatje. Toen ik daar kwam, geen vleugels of staart en voelde me te lullig om hem niet mee te nemen. Het was nog steeds een kleine muppet. Helaas werd hij niet geaccepteerd door de andere parkietjes (mede de groene (Zayla) viel hem echt aan. Na drie weken heb ik besloten toch een vriendje voor hem te zoeken, ook omdat ik nu weer een stage heb waarbij ik veel weg ben.
Vorige week heb ik een vriendje voor hem gekocht en ben zo onwijs blij. Ze gaan perfect samen, kroelen eigenlijk de hele tijd. En nog beter nieuws, waar hij eerst geen staart en vleugels had, heeft hij deze nu wel en vliegt hij sinds 3 dagen rond.
[ afbeelding ]
De nieuwe pietjes heten Charlie en Chaplin (Charlie zit in de kooi (geel) en Chaplin is degene die links voor op zit. Achter hem zit Zyla weggestopt, en dan richting rechts is het Aya, Chrono en Shanji.
Ik denk dat het nu wel genoeg is ._./
Even wat linkejs omdat tinypic hier niet werkt en ik te lui ben om te verkleinen in photoshop:
Aparte slaap plek:
http://a8.sphotos.ak.fbcd(...)3563_298325572_n.jpg
Lekker dutje doen met z'n allen:
http://a1.sphotos.ak.fbcd(...)551_1325066113_n.jpg
Charlie voor dat hij veertjes kreeg (13-1-12):
http://i43.tinypic.com/2n1cbq0.jpg
Deze geniet zeker van de elektrische zoem tijdens het slapenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:40 schreef joyvke het volgende:
Even wat linkejs omdat tinypic hier niet werkt en ik te lui ben om te verkleinen in photoshop:
Aparte slaap plek:
http://a8.sphotos.ak.fbcd(...)3563_298325572_n.jpg
Mijn Dakkie vond het ook altijd prettig om tussen plafond en hanglampsnoer te wriemelen en daar te pitten, er zat ongeveer tussenruimte voor een halve parkiet, maar het lukte hem elke keer weerquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:35 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Deze geniet zeker van de elektrische zoem tijdens het slapen
Dat laatste heeft Dakeyras (Dakkie dus) me op negatieve manier geflikt... hij schrok, vloog m'n donkere woonkamer in en wurmde zich door een kier van 2 cm tussen raam en muur naar buiten. In het donker. 's Avonds laat.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef joyvke het volgende:
Drizz: het is leuk om te zien hoe ze dat voor elkaar krijgen, met veel moeite kunnen ze volgens mij overal wel door piepen.
Aw dan is het inderdaad niet zo leuk neequote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat laatste heeft Dakeyras (Dakkie dus) me op negatieve manier geflikt... hij schrok, vloog m'n donkere woonkamer in en wurmde zich door een kier van 2 cm tussen raam en muur naar buiten. In het donker. 's Avonds laat.
Tja, en ergens baal ik dan wel van m'n huidige vogelsquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:58 schreef joyvke het volgende:
[..]
Aw dan is het inderdaad niet zo leuk nee!
Ik weet dat het gemeen en zelfzuchtig is, maar ik wil ook het beste voor m'n beestjes. Het lijkt me niks om iemands huisdier te zijn en alleen maar bang voor m'n baasje te wezen... Een kruipertje weggeven zie ik ook niet snel gebeuren, al heeft de pa van een ex een grote voliére staan, met o.a. een losse kooi voor zulke beestjes.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:21 schreef warrel het volgende:
Ja, het is gemeen, doch begrijpelijk, en misschien leven jouw beestjes wel op als ze in een andere omgeving zijn. Dus als je ze weg doet, doe dat dan verantwoord. Zorg dat ze op een goeie/betere plek terecht komen. Je hebt een kruipertje toch? Dat is lastig, want die zijn natuurlijk niet echt gewenst..
Je kan er ook niet superveel aan doen, volgens mij veranderen die beestjes na een tijdje gewoon niet zoveel meer. En dat kruipertjesweeshuis klinkt goed toch? En zou Mara niet opbloeien met een ander gezond vogeltje erbij? Of kan dat niet omdat Mara is besmet door Meisje?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik weet dat het gemeen en zelfzuchtig is, maar ik wil ook het beste voor m'n beestjes. Het lijkt me niks om iemands huisdier te zijn en alleen maar bang voor m'n baasje te wezen... Een kruipertje weggeven zie ik ook niet snel gebeuren, al heeft de pa van een ex een grote voliére staan, met o.a. een losse kooi voor zulke beestjes.
Mara zou perfect tussen de rest van de gezonde vogels passen, dat weet ik gewoon, aangezien ze continu het gezelschap van Meisje opzoek, vaak tot ergernis van de laatste toe
Ach ik moet het waarschijnlijk gewoon nog even aankijken, wie weet wat er nog verandert
Mara is voor zover ik weet nergens mee besmet, ze vind het gewoon retegezellig om bij Meisje te zittenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:35 schreef warrel het volgende:
[..]
Je kan er ook niet superveel aan doen, volgens mij veranderen die beestjes na een tijdje gewoon niet zoveel meer. En dat kruipertjesweeshuis klinkt goed toch? En zou Mara niet opbloeien met een ander gezond vogeltje erbij? Of kan dat niet omdat Mara is besmet door Meisje?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mara is voor zover ik weet nergens mee besmet, ze vind het gewoon retegezellig om bij Meisje te zitten
Klinkt gezellig. Alleen was je wel twee dagen te vroeg met je gekroel.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik kon Meisje net met een gelukje uit de kooi halen, ze was weer eens op de bodem belandHeb haar op m'n bureau gezet en af en toe gekroeld.
Toen Mara bij haar kwam zitten heb ik het licht uitgedaan en een vinger tegen hun buikjes geduwd zodat ze er op kwamen zitten, daarna licht weer aan. Heb vervolgens 10 min met de twee dames op m'n vinger gezeten en ze om en om ff gekroeld met m'n neus en kusjes gegeven
Dat is echt Mara ten voeten uit: buiten de kooi altijd bang, behalve als Meisje erbij is
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Sinds gisteren heb ik weer een nieuwe parkiet, 3 maand oud en heeft nog geen naam. Ik hoop dat ik er net zoveel plezier aan beleef als aan Brutus.![]()
[ afbeelding ]
Niet echt, hij zit maar een beetje stil op zijn stok te kijken maar dat komt ook wel weer goed.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Issie al een beetje gewend?
Kan heel goed hoor. Heb je wel ook wat voor op de bodem gestrooid?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:03 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Niet echt, hij zit maar een beetje stil op zijn stok te kijken maar dat komt ook wel weer goed.Hij heeft trouwens nog bijna niks gegeten van zijn voer sinds vandaag, ligt dat eraan dat hij nog moet wennen ofzo?
Hij's lief. En mooi. Ik wens je heel veel geluk toe met hem.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Sinds gisteren heb ik weer een nieuwe parkiet, 3 maand oud en heeft nog geen naam. Ik hoop dat ik er net zoveel plezier aan beleef als aan Brutus.![]()
[ afbeelding ]
Ik wou vandaag ook houten zitstokken kopen maar dat was ik vergeten, morgen maar eens doen dan. En er ligt schelpenzand op de bodem.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij's lief. En mooi. Ik wens je heel veel geluk toe met hem.
Ik raad je trouwens wel aan om die plastic zitstok te vervangen dooe een dikkere houten zitstok. En nog het liefst door slijtstokken. Dan hoef je zijn nageltjes ook niet te knippen. Moet je eens kijken op happybird.nl.
Oké. En de eerste 24 uur echt even met rust laten en laten wennen he. Daarna als je langsloopt achtjes praten en niet al te veel kijken. Dan voelen ze zich in het begin het meest op hun gemak.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:55 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Ik wou vandaag ook houten zitstokken kopen maar dat was ik vergeten, morgen maar eens doen dan. En er ligt schelpenzand op de bodem.![]()
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
M'n parkieten beginnen handtam te worden
Ze komen steeds op me zitten
Volgens mij. Ik zal vandaag even kijken in mijn boeken. Arm beestje. Is het een idee om die zitstok een stuk lager te hangen, opdat ze minder ver valt?quote:Op zondag 19 februari 2012 01:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb vandaag even geturft en Meisje is 14x van een stok afgedonderd, het zit het arme ding ook niet mee... kunnen vogels ook last hebben van evenwichtsstoornissen?
Wat een mooi beestje zeg!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:41 schreef stroopdoosch het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er in totaal 4 in de kooi, 2 lage en 2 hoge, en ze gaat altijd op de hoogste zittenquote:Op zondag 19 februari 2012 08:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij. Ik zal vandaag even kijken in mijn boeken. Arm beestje. Is het een idee om die zitstok een stuk lager te hangen, opdat ze minder ver valt?
De veren die ze heeft zit ze wel goed inquote:Op zondag 19 februari 2012 09:26 schreef joyvke het volgende:
[..]
Wat een mooi beestje zeg!
@Drizz: Zit ze verder wel goed in d'r veren? Niet bol ofzo? Goede poepjes. Misschien heeft ze een oor ontsteking oid, volgens mij kan dat ook voor evenwichtsstoornissen zorgen. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.
En die twee hoge tijdelijk weghalen, al is het maar een paar dagen? Of ze beide iets lager hangen?quote:Op zondag 19 februari 2012 13:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb er in totaal 4 in de kooi, 2 lage en 2 hoge, en ze gaat altijd op de hoogste zitten
[..]
Dan hangt ze aan de tralies naar die stokken te zoeken, ze vertikt het om op de lage te zittenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En die twee hoge tijdelijk weghalen, al is het maar een paar dagen? Of ze beide iets lager hangen?
Vooral het vrouwtje vind mij wel aardig volgens mij. Komt gewoon op m'n toetsenbord lopen. Op m'n schouder zitten etc.. Gelukkig durft het mannetje dan ook gelijk er achter aan te komen. Vrouwtje speelt ook direct tegen de kooi aan als ik binnenkomquote:
Dat had ik vanaf dag 1 met Ruiz, meneer was niet bij me weg te slaanquote:Op zondag 19 februari 2012 17:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vooral het vrouwtje vind mij wel aardig volgens mij. Komt gewoon op m'n toetsenbord lopen. Op m'n schouder zitten etc.. Gelukkig durft het mannetje dan ook gelijk er achter aan te komen. Vrouwtje speelt ook direct tegen de kooi aan als ik binnenkom
Laat ze uit je hand etenquote:Op zondag 19 februari 2012 20:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja vervelende is nu dat ik geen bakje met voer kan vullen voordat ze het omgooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |