Pot.... ketelquote:
Natuurlijk kan het alle kanten op. Maar nu nog 15% eraf vind ik niet irreel. En inclusief inflatie en korting op ODB zit je dan al toch op 30% effectief.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi, want EY spreekt middels accountantscontrole haar oordeel uit over voorzieningen voor risico's bij banken. Fijn dat we het er over eens zijn dat die kennelijk te verwaarlozen zijn, want die gecertificeerde voorzieningen zijn kennelijk zo gering dat die geeneens hoeven te worden toegelicht in de jaarrekening gecontroleerd door bijvoorbeeld EY (o.a.. Rabobank)
Of is EY in dat specifieke geval weer _niet_ objectief?
Wie het bericht leest, leest 'zou ... zomaar.... eens....". Dat is consultantstaal voor "volstrekt nietszeggend indekken".
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de markt niet 30% omlaag kan. Als het doemscenario massawerkloosheid is, kan dat best. Wat wel weer redelijk dom is is dat hij kennelijk verondersteld dat de prijzen bij het doemscenario (whatever) in Belgie en Duitsland gelijk blijven, aangezien de NL prijzen volgens hem dan zakken naar die prijzen die thans ergens tussen de 22% en 40% lager zijn (wil ik best geloven op het gemiddelde van DLD incl. de Ossis, en Belgie incl. Wallonie). Nogal vaag dus, imho. Een goed consultant zegt altijd dat het kan. Het kan ook omhoog. Het kan alle kanten op. Zolang de schoorsteen maar rookt.
Tja, aan die mercedes zie je nooit of ie geleased is of gekocht...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:33 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Lijkt mij ook... het zal blijken dat veel van de haves... vooral veel schuld hebben
Het modaal inkomen van het hele land is niet zo interessant, als je enorm uitgestrekte landen opnoemt, en daar op een zeer klein gebiedje hoge huizenprijzen kan vinden. Dan ben ik benieuwd naar het inkomen daar in de buurt. Want je maakt mij niet wijs dat een arbeider in India die 50 cent per uur verdient, een huis van een miljoen euro koopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kennelijk niet de moeite gedaan om eens op te zoeken wat een mediaan gezinsinkomen in Oz is.
Want dat is vergelijkbaar met NL namelijk. En als je gaat beweren dat in India het gezinsinkomen hoger is dan in Nederland,
Wat ik nog steeds niet snap is waar al die verhalen over woningtekort al die tijd op gebaseerd waren als er nu 240k huizen op Funda kunnen staan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
In de vrije sector staan woningen leeg en daar zijn de huren 15% gedaald in 2009, dus op een gegeven moment komt er echt meer concurrentie, en moet de verhuurder meer op kwaliteit gaan letten
Het is net als de kantorenmarkt op een gegeven moment is het verzadigd en komt er leegstand
Die huizen staan niet leeg, daar wonen mensen in, die dus na verkoop ook weer een andere woning nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:53 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is waar al die verhalen over woningtekort al die tijd op gebaseerd waren als er nu 240k huizen op Funda kunnen staan.
Omdat ze ook een hoog salaris hebben. Hoe meer salaris je hebt, hoe hoger de hypotheek is die je kunt nemen. Zolang je dat kunt aflossen is er helemaal niks aan de hand. Het verschil is inderdaad dat straks een duidelijke scheidslijn aanwezig zal zijn tussen de haves en de have-nots. Als je een laag salaris hebt heb je ook een lagere schuld, want je krijgt gewoon geen hogere hypotheek.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:33 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Lijkt mij ook... het zal blijken dat veel van de haves... vooral veel schuld hebben
En dan hopen dat mensen daarna geen salaris meer krijgen dat te hoog is voor hun stand van werken, zoals we dat nu helaas nog zien bij bijvoorbeeld makelaars of bankiers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:19 schreef CoolGuy het volgende:
Het verschil met nu is dat mensen dan niet meer boven hun stand kunnen leven, omdat die geen hypotheek meer kunnen krijgen die te hoog is voor hun salaris. Prima regeling.
Waarom niet? Jij kunt niet bepalen of dat te hoog is voor hun stand van werken. Als je dat wel kunt, dan zou ik zeggen, ga zelf dat werk doen, verdien je ook fatsoenlijk. Dat afgeven op mensen op die posities vanaf de zijlijn is wel zo sneu en makkelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En dan hopen dat mensen daarna geen salaris meer krijgen dat te hoog is voor hun stand van werken, zoals we dat nu helaas nog zien bij bijvoorbeeld makelaars of bankiers.
Geld is ook niet alles... de verpleegster aan het bed van de zieke doet goed werk maar rijk zul je er niet van worden. Kennelijk is dat de prijs die je moet betalen voor naastenliefde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:38 schreef CoolGuy het volgende:
Als je het beter kunt, doe het dan zelf beter.
Iedereen doet dat toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef Scorpie het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe mensen oordelen over de toegevoegde waarde van anderen.
Daar wordt dan ook niet over geklaagd, over die verpleegster. Er wordt geklaagd over de mensen veel geld krijgen, binnen de makelaars- en bankierswereld. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:47 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Geld is ook niet alles... de verpleegster aan het bed van de zieke doet goed werk maar rijk zul je er niet van worden. Kennelijk is dat de prijs die je moet betalen voor naastenliefde.
Hoe minder nuttig werk voor anderen en de maatschappij is hoe beter het betaald
Er word genoeg geklaagd over verpleegsters hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
Daar wordt dan ook niet over geklaagd, over die verpleegster. Er wordt geklaagd over de mensen veel geld krijgen, binnen de makelaars- en bankierswereld. Dat is heel wat anders.
Als niet meetbaar is wat de waarde van een bankier is? Hoe weten ze dan hoe ze hem moeten belonen? Ik denk dat met name bankiers heel goed weten aan te tonen wat hun waarde isquote:Daarnaast kun jij niet beoordelen of het werk wat een bankier doet nuttig is of niet. Het verschil met een verpleegster is dat die naast het bed zit en zorg biedt aan 1 persoon, wat direct zichtbaar is. Dat is bij een bankier niet zo.
'Geen enkel nut' is overdreven maar dat bied wat tegenwicht aan het fabeltje dat bankiers zo super belangrijk zijn voor de economie. Feit blijft dat bankiers profiteurs zijn van de nuttige arbeid van anderen en misbruik maken van hun macht.quote:Maar om dan te zeggen dat een bankier geen toegevoegde waarde heeft voor de maatschappij is gelul, en is ook veel meer bedoeld om te schoppen dan om een concreet punt te maken.
De geweldige know how van deze charlatans heeft er anders niet voor gezorgd dat de krediet crisis werd voorkomen.quote:Het is makkelijk oordelen over het nut van iemand anders als je zelf aan de zijlijn staat en de oa de maatschappelijke en financiele know-how niet hebt om dergelijke uitspraken te kunnen doen. Dan kun je nu wel bijdehand reageren, maar feit blijft dat je die kennis niet hebt. Enige uitspraken over iemand anders die die kennis wel heeft is dan meer een uiting van frustratie dan een inhoudelijke, steekhoudende, onderbouwde visie over waarom die persoon dan niet datgene toevoegt dat zijn salaris/bonus wél zou rechtvaardigen.
Dus: je ziet iemand stelen, en moet dan of zelf ook gaan stelen, of gewoon je mond houden?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij kunt niet bepalen of dat te hoog is voor hun stand van werken. Als je dat wel kunt, dan zou ik zeggen, ga zelf dat werk doen, verdien je ook fatsoenlijk. Dat afgeven op mensen op die posities vanaf de zijlijn is wel zo sneu en makkelijk.
Als je het beter kunt, doe het dan zelf beter.
Ha, dat doe jij ook als je iemand inhuurt of iets van hem koopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef Scorpie het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe mensen oordelen over de toegevoegde waarde van anderen.
Want iedereen die niet in jouw afgekaderd, narrowminded straatje van beroepen rondhuppelt, is een notoire dief natuurlijk. Logisch.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:47 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dus: je ziet iemand stelen, en moet dan of zelf ook gaan stelen, of gewoon je mond houden?
Hou toch op man.
![]()
Ehm nee. Ik weet niet waar je dat op baseert, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:48 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ha, dat doe jij ook als je iemand inhuurt of iets van hem koopt.
Leuk hè?
nee 100%quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:52 schreef oinkoink12 het volgende:
Het worst case scenario is dat de huizenprijzen met 99% dalen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |