Klinkt niet erg geloofwaardig, probeer eens met een beter verhaal te komenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn nu verkocht 2 jaar na oplevering en de volgende lading gelijkwaardige woningen wordt voor de 2011 prijs in de markt gezet.
Stel je woont in een 1 persoonshuurwoning in Dronten. Salaris 20.000 per jaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:18 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zelfs dan ga ik nog niet huilen. Laat staan kopen.
Dan vraag je toch gewoon een grotere woning aan? Zodra je die toegewezen krijgt laat je je partner er bij intrekkenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:09 schreef HansvD het volgende:
Stel je woont in een 1 persoonshuurwoning in Dronten. Salaris 20.000 per jaar.
Je wilt gaan samenwonen en je partner verdient ook 20.000 per jaar.
Dan zit er echt niets anders op dan kopen.....
Leuk bedacht xeno, maar dan ga je wel het jaar erop buitenproportionele huurstijgingen krijgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:34 schreef VirtualMemory het volgende:
Dan vraag je toch gewoon een grotere woning aan? Zodra je die toegewezen krijgt laat je je partner er bij intrekken![]()
HRA is kut en fraude is cool... Zoiets?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:34 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dan vraag je toch gewoon een grotere woning aan? Zodra je die toegewezen krijgt laat je je partner er bij intrekken![]()
Gelukkig leven we (nog) in een vrij land waar ze echt niet alles controleren. Hoewel de huidige politiek wel naar een totalitair regime streeft![]()
Het is geen fraude, het is gebruik maken van het systeem.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:38 schreef HansvD het volgende:
HRA is kut en fraude is cool... Zoiets?
Je bent net een Bankster!
En wel eerst 2 jaar op die huurwoning wachten natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:34 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dan heeft hij nog geluk in de meeste andere dichterbevolkte gebieden in NL is het minimaal 5 jaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:44 schreef HansvD het volgende:
[..]
En wel eerst 2 jaar op die huurwoning wachten natuurlijk
Die 5% + inflatie bedoel je? Dat is in de huidige markt geen issue. De prijzen zullen veel harder dalen dan de extra kosten die je kwijt bent aan huurquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Leuk bedacht xeno, maar dan ga je wel het jaar erop buitenproportionele huurstijgingen krijgen.
2 jaarquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:44 schreef HansvD het volgende:
En wel eerst 2 jaar op die huurwoning wachten natuurlijk
Ik zie wel weer premie a,b en c woningen aan de horizon verschijnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:46 schreef VirtualMemory het volgende:
Ik wacht met enthousiasme op de volgende maatregel die het kabinet gaat nemen om de zachte landing mogelijk te maken
Dat varieert... sommige mensen hebben gewoon 'meer geluk' dan anderenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:45 schreef Basp1 het volgende:
Dan heeft hij nog geluk in de meeste andere dichterbevolkte gebieden in NL is het minimaal 5 jaar.
Of een leenpremie indien je bereid bent je diep in de schulden te stekenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie wel weer premie a,b en c woningen aan de horizon verschijnen.
Dat is nu toch al zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:50 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Of een leenpremie indien je bereid bent je diep in de schulden te steken![]()
Sparen kost geld, lenen levert je geld op
Ik wil best lenen tegen een vergoeding van 5%![]()
Zie daar een van de vele problemen van HRA... aflossen zou aantrekkelijk moeten zijn (want verstandige optie).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:00 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is nu toch al zo.
Stel:
ik heb ¤100.000 met 3% spaarrente.
ik leen ¤100.000 tegen 5% rente (voor mijn woning)
Er word 42% belastingbetaalt, hra is dus ¤2100
Ontvangen:
¤3000,-
¤2100,-
¤5100,-
Betaald:
¤5000,-
Verschil:
¤100,-
Het is dus voordeliger om die 100K te lenen (mits het in een huis kan worden gestopt).
Je hebt de vermogensbelasting nog niet meegenomen dus het resultaat word zelfs nog gunstigerquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:00 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is nu toch al zo.
Stel:
ik heb ¤100.000 met 3% spaarrente.
ik leen ¤100.000 tegen 5% rente (voor mijn woning)
Er word 42% belastingbetaalt, hra is dus ¤2100
Ontvangen:
¤3000,-
¤2100,-
¤5100,-
Betaald:
¤5000,-
Verschil:
¤100,-
Het is dus voordeliger om die 100K te lenen (mits het in een huis kan worden gestopt).
Duitsland kent geen vermogensbelasting en geen HRA.... kijk eens wat dat doet met de prijzen... veel minder zeepbel daar in het oostenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie daar een van de vele problemen van HRA... aflossen zou aantrekkelijk moeten zijn (want verstandige optie).
als je nog wat verder naar het oosten gaat ken ik diverse landen met geen HRA en geen vermogensbelasting, met een gelijk of veel lager mediaan inkomen, maar wel prijzen x2quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:12 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Duitsland kent geen vermogensbelasting en geen HRA.... kijk eens wat dat doet met de prijzen... veel minder zeepbel daar in het oosten
Contradicterende zin. Of je moet er nu al vanuit gaan dat de overdrachsbelasting nooit meer terug gaat komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef VirtualMemory het volgende:
Wat ik bedoel is dat nu niet kopen je ook geld oplevert. De prijzen zakken, de overdrachtsbelasting is verlaagd... allemaal geld dat je niet hoeft te financieren en af te lossen
Ik denk dat we over 5 jaar een woonbelasting hebben en geen overdrachtsbelasting idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Contradicterende zin. Of je moet er nu al vanuit gaan dat de overdrachsbelasting nooit meer terug gaat komen.
Een woonbelasting? Hoe denk je dat dit er uit gaat zien dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik denk dat we over 5 jaar een woonbelasting hebben en geen overdrachtsbelasting idd.
Denk jij van wel? Dat zou volgens sommigen 'de doodsklap' zijn voor de marktquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Contradicterende zin. Of je moet er nu al vanuit gaan dat de overdrachsbelasting nooit meer terug gaat komen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:12 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Duitsland kent geen vermogensbelasting en geen HRA.... kijk eens wat dat doet met de prijzen... veel minder zeepbel daar in het oosten
Geef eens wat linkjes naar real estate in de landen die jij bedoeldquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als je nog wat verder naar het oosten gaat ken ik diverse landen met geen HRA en geen vermogensbelasting, met een gelijk of veel lager mediaan inkomen, maar wel prijzen x2
Ofwel: dat is kennelijk niet de (enige) drijvende factor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |