5 uur per dag vind ik wel genoeg eigenlijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
4 dagen per week werken en dan 6 uur per dag zou gewoon veel lekkerder zijn
Ik zou het liever in dagen compenseren nog. Lekker op een vrijdag met vrienden het terras op gaan als het lekker weer is.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:18 schreef Q. het volgende:
[..]
5 uur per dag vind ik wel genoeg eigenlijk.
Gewoon voor een kleiner bedrijf gaan werkenquote:Op maandag 18 juli 2011 08:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zou het liever in dagen compenseren nog. Lekker op een vrijdag met vrienden het terras op gaan als het lekker weer is.
En niet in zo een duf kantoor, voor een duffe multinational voor de volgende miljard winst werken.
Lekker weer, as if.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zou het liever in dagen compenseren nog. Lekker op een vrijdag met vrienden het terras op gaan als het lekker weer is.
Gewoon een paar miljoen winnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gewoon voor een kleiner bedrijf gaan werken
Werk je nog steeds voor een ander.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gewoon voor een kleiner bedrijf gaan werken
Eigen baas worden!quote:Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Werk je nog steeds voor een ander.
Idee is hetzelfde.
goede naam verzinnen is al het halve werkquote:Op maandag 18 juli 2011 08:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zit er aan te denken/half mee bezig
Weet niet of hetw at gaat worden.
Trainingquote:Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Q. het volgende:
Zit nu even een uurtje op mn laptop te werken en heb nu al RSI. Snap niet hoe sommige collega's dat 40 uur per week volhouden.
Ik heb ooit een keer een half jaar lang alleen maar achter een laptop gewerkt en toen lukte het me ook, schreeuw het inmiddels na ruim een uur uit van de pijn en heb er toch maar een normaal toetsenbord aan gehangen.quote:
Naja, als het zo makkelijk op te lossen is door er een toetsenbord en muis aan te hangen, waarom zou je dat dan niet doenquote:Op maandag 18 juli 2011 08:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer een half jaar lang alleen maar achter een laptop gewerkt en toen lukte het me ook, schreeuw het inmiddels na ruim een uur uit van de pijn en heb er toch maar een normaal toetsenbord aan gehangen.
Dat is wel fucked upquote:Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Q. het volgende:
Zit nu even een uurtje op mn laptop te werken en heb nu al RSI. Snap niet hoe sommige collega's dat 40 uur per week volhouden.
Ik kan het ook nietquote:Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Q. het volgende:
40 uur aanwezig zijn is al een hele opgaafquote:
Op mn eigen MacBook Pro hou ik het wel een stuk langer vol dan op de Dell van de zaak.quote:
So true.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:54 schreef clevy het volgende:
[..]
40 uur aanwezig zijn is al een hele opgaaf
Werk al 6 jaar op niks anders.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer een half jaar lang alleen maar achter een laptop gewerkt en toen lukte het me ook, schreeuw het inmiddels na ruim een uur uit van de pijn en heb er toch maar een normaal toetsenbord aan gehangen.
Ik juist korter voor de vorm van de bodyquote:Op maandag 18 juli 2011 08:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Op mn eigen MacBook Pro hou ik het wel een stuk langer vol dan op de Dell van de zaak.
en helaas lukt t steeds weer. ik probeer al een maand om een dag aan overuren tijd voor tijd te compenseren en ik blijf ze maar meenemen naar de volgende weekquote:
Hier liggen er gewoon een tiental kabels los op alle bureau's, docking stations zijn te duur.quote:Op maandag 18 juli 2011 09:00 schreef Cue_ het volgende:
De hele dag op een laptop werken? Dat is toch echt niet prettig!
Gelukkig maken we hier gebruik van zo'n docking station. Zodat gewoon toetsenbord / muis en beeldschermen.Heb het zo slecht nog niet.
Hier ookquote:Op maandag 18 juli 2011 09:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier liggen er gewoon een tiental kabels los op alle bureau's, docking stations zijn te duur.
Het ligt eraan hoe hoog het bureau is, want volgens mij moet je voor een laptop een andere hoogte enzo hebben.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Op mn eigen MacBook Pro hou ik het wel een stuk langer vol dan op de Dell van de zaak.
video-wall.. krijg je geen last van je nek dan?quote:Op maandag 18 juli 2011 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb gewoon een desktop, onder mijn in hoogte verstelbare bureau gemonteerd, waarop 3 enorme beeldschermen staan. Al is het nu wel erg overdreven met die iMac ernaast, schipholverkeersleiding is er niets bij
.
Nee, ik zit geen tennis te kijken eropquote:Op maandag 18 juli 2011 09:08 schreef clevy het volgende:
[..]
video-wall.. krijg je geen last van je nek dan?
In de laatste twee functies heb ik er 2 gehad.. zou niet terug kunnen naar eentje. Of eig niet willenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:09 schreef CherryLips het volgende:
Oja, extra monitor wilde ik ook nog ooit
ik wel met 2 monitoren.. structureel 2 applicaties naast elkaar open.. en nog wel stuk of 5 op de achtergrond.. flink overtypen en copy-pasten tussen links en rechts. tegelijk terminals en web-portals in de gaten houdenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ik zit geen tennis te kijken erop.
flink overtypen en copy-pasten.. klinkt niet echt boeiend werkquote:Op maandag 18 juli 2011 09:12 schreef clevy het volgende:
[..]
ik wel met 2 monitoren.. structureel 2 applicaties naast elkaar open.. en nog wel stuk of 5 op de achtergrond.. flink overtypen en copy-pasten tussen links en rechts. tegelijk terminals en web-portals in de gaten houden
Dat ga ik doen. 7 uur per dag dan.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
4 dagen per week werken en dan 6 uur per dag zou gewoon veel lekkerder zijn
Meer leren studenten tegenwoordig niet meer toch?quote:Op maandag 18 juli 2011 09:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
flink overtypen en copy-pasten.. klinkt niet echt boeiend werk
Dat is waarquote:Op maandag 18 juli 2011 09:15 schreef Godtje het volgende:
Meer leren studenten tegenwoordig niet meer toch?
kun je eerder stoppenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:14 schreef Snuitebolletje het volgende:
Stelletje eikels... Mij niet waarschuwen dat het pas half 8 was.. Ik ben nu potver al bijna 2 uur aan het thuiswerkenDat gaat te hard! daar betaald mn baas niet voor.
ALS ze dat al leren.quote:Op maandag 18 juli 2011 09:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
Meer leren studenten tegenwoordig niet meer toch?
Dan nog krijg je daar alleen copy denk ikquote:Op maandag 18 juli 2011 09:18 schreef Q. het volgende:
Is daar geen InHolland-opleiding voor, Copy & Pasten?
Was gezelligquote:
Bugs Bunny heb je ook een hekel aan?quote:Op maandag 18 juli 2011 09:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ik had er in de collegazaal of tijdens tentamens al zo'n schurfthekel aan als er van die domme dozen wortels zaten te eten, maar nu is er verdikkie zo'n studietrut hier komen werken en dat mens zit CONTINU wortels te kauwen!!![]()
AAAAAAAAHHH!!!
Alleen als ie in een verder stille ruimte wortels gaat lopen vreten. Dan moet ie gewoon opbokkenquote:
Jij hoort "studietrutje" en weet genoegquote:Op maandag 18 juli 2011 09:34 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik werd net weer getrakteerd op een fijn "mijn dochtertje blablabla" verhaal, doe mij maar wortels.
Die hebben iig meer krediet dan soccermoms jaquote:Op maandag 18 juli 2011 09:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jij hoort "studietrutje" en weet genoeg
het is ook niet echt een werkbeschrijving maar meer een reden om 2 schermen te hebben.. dat ik niet continu loop te alt-tabben als ik opgezocht heb hoe servers te fixxen/omver te schoppen, welke libraries/versies te includen, nuttige routines, research dingen, ...quote:Op maandag 18 juli 2011 09:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
flink overtypen en copy-pasten.. klinkt niet echt boeiend werk
Nee hoor, ik vind het ook geen drama. We spelen zelfs buiten als het regent. Maar ik vind het nu wel genoeg geweest, ik wil een jurkje aan en slippers, damn it!quote:Op maandag 18 juli 2011 09:51 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ben ik de enige die van de regen kan genieten?!
Ja echt!quote:Op maandag 18 juli 2011 09:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha, nee. Jij wel dus?Ik ben vandaag vrij dus zit lekker in mn zennetje hoor.
Is dit je nieuwe baan? Of had jij geen nieuwe baan, wel toch?quote:Op maandag 18 juli 2011 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja echt!Ik heb niet zo veel te doen op mn werk en dat vind ik frustrerend. Dan moet je de hele tijd op iedereen gaan wachten enzo en me vervelen doe ik liever thuis! Ik wou dat het al 5 uur was
Twee (van de vier) weken, de rest wordt uitbetaald.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:01 schreef Nouk84 het volgende:
Mag jij je vakantiedagen nog opnemen, L-E?
Jij wilde het liefst 4 weken opnemen, of is dit wat je wilde?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:02 schreef L-E het volgende:
Twee (van de vier) weken, de rest wordt uitbetaald.
Ik wilde het liefst alle 4, maar dat is tijdens de zomer niet haalbaar natuurlijk. Dus ik ben hier tevreden mee hoor.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:04 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Jij wilde het liefst 4 weken opnemen, of is dit wat je wilde?
Mooi compromis dan!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:05 schreef L-E het volgende:
Ik wilde het liefst alle 4, maar dat is tijdens de zomer niet haalbaar natuurlijk. Dus ik ben hier tevreden mee hoor.
Mooi toch... 83 is het mooiste jaar uiteraard.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:11 schreef HeatWave het volgende:
We hebben nou een 82, 83 en 84waar is Pien?
.
Jep, ik werk hier sinds mei. Ben op zich wel heel tevreden over deze werkgever, maar het is ontzettend wennen. In plaats van een onhaalbare werkdruk is het hier een heel stuk rustiger. Er werd 2 weken terug door mijn lijnmanager zelfs gezegd dat ik aan de hoge kant zat qua aantal ziekenhuizen/studies die ik onder mijn hoede heb, maar als ik effectief 30 uur per week werk, is het veel. Met andere woorden: ik verveel mij (ja, wat wil je als je gewend bent aan 50 uur in een week nog niet genoeg te hebben). Daarnaast zit alles hier in de opstartfase wat betekent dat ik eigenlijk alleen maar op kantoor zit in plaats van, zoals ik gewend ben, 2 dagen per week in ziekenhuizen te zitten en veel te reizen. Maargoed, ik kijk het nog even aan tot eind van het jaarquote:Op maandag 18 juli 2011 09:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Is dit je nieuwe baan? Of had jij geen nieuwe baan, wel toch?
Ik kan me idd nog herinneren hoe jij altijd drukdrukdruk was, extreem veel werkte (in mijn beleving), dat je je dan nu verveelt op het werk kan ik me wel voorstellen. Inhoudelijk wel genoeg uitdaging?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jep, ik werk hier sinds mei. Ben op zich wel heel tevreden over deze werkgever, maar het is ontzettend wennen. In plaats van een onhaalbare werkdruk is het hier een heel stuk rustiger. Er werd 2 weken terug door mijn lijnmanager zelfs gezegd dat ik aan de hoge kant zat qua aantal ziekenhuizen/studies die ik onder mijn hoede heb, maar als ik effectief 30 uur per week werk, is het veel. Met andere woorden: ik verveel mij (ja, wat wil je als je gewend bent aan 50 uur in een week nog niet genoeg te hebben). Daarnaast zit alles hier in de opstartfase wat betekent dat ik eigenlijk alleen maar op kantoor zit in plaats van, zoals ik gewend ben, 2 dagen per week in ziekenhuizen te zitten en veel te reizen. Maargoed, ik kijk het nog even aan tot eind van het jaar
Maar je wilt dus graag een baan van 50 uur in de week? Of wil je gewoon meer reizen?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jep, ik werk hier sinds mei. Ben op zich wel heel tevreden over deze werkgever, maar het is ontzettend wennen. In plaats van een onhaalbare werkdruk is het hier een heel stuk rustiger. Er werd 2 weken terug door mijn lijnmanager zelfs gezegd dat ik aan de hoge kant zat qua aantal ziekenhuizen/studies die ik onder mijn hoede heb, maar als ik effectief 30 uur per week werk, is het veel. Met andere woorden: ik verveel mij (ja, wat wil je als je gewend bent aan 50 uur in een week nog niet genoeg te hebben). Daarnaast zit alles hier in de opstartfase wat betekent dat ik eigenlijk alleen maar op kantoor zit in plaats van, zoals ik gewend ben, 2 dagen per week in ziekenhuizen te zitten en veel te reizen. Maargoed, ik kijk het nog even aan tot eind van het jaar
Relaxen en je vervelen zijn wel twee verschillende dingen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:18 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Maar je wilt dus graag een baan van 50 uur in de week? Of wil je gewoon meer reizen?
Beetje relaxen is ook niet erg toch? (althans als het maar niet weken/maanden duurt)
Wel op je werk moeten zijn en niks te doen hebben is verschrikkelijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Relaxen en je vervelen zijn wel twee verschillende dingen.
Ja dat is ook zo.. Maar ja er is toch Fok!? Dus geen verveling mogelijkquote:Op maandag 18 juli 2011 10:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Relaxen en je vervelen zijn wel twee verschillende dingen.
Op zich wel, maar ik ben iemand die deadlines en druk nodig heeft (tot op zekere hoogte, bij mn vorige werkgever was het echt te gek) en hier wordt je gewoon losgelaten zeg maar en moet je het zelf maar uitzoeken. Je wordt niet van bovenaf op je kop gezeten en bent eigenlijk manager van je studie in je land. Daarnaast duurt het hier extreem lang voor je reactie van iemand krijgt. Ik ben gewend dat mn werk gisteren af moest zijn en zo niet, dan wordt je inbox gespamd door het management van "WAAR BLIJFT DIE UPDATE!?". En nu hoor je gewoon niks. Heel relaxt dus.Inhoudelijk is het precies hetzelfde werk en dus leuk. Mn artsen en verpleegkundigen werken ook grotendeels super mee, maarja, daardoor is de uitdaging dus wel lichtelijk wegquote:Op maandag 18 juli 2011 10:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik kan me idd nog herinneren hoe jij altijd drukdrukdruk was, extreem veel werkte (in mijn beleving), dat je je dan nu verveelt op het werk kan ik me wel voorstellen. Inhoudelijk wel genoeg uitdaging?
haha..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef Godtje het volgende:
Op de bank liggen en met je pik spelen is relaxen
Ik relax dus nooit.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef Godtje het volgende:
Op de bank liggen en met je pik spelen is relaxen
Ik zou het bespreekbaar maken met mijn leidinggevende. Wie weet laten ze je een beetje bungelen omdat ze denken: 'ze is redelijk nieuw, gun haar even wat rust en tijd'?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik ben iemand die deadlines en druk nodig heeft (tot op zekere hoogte, bij mn vorige werkgever was het echt te gek) en hier wordt je gewoon losgelaten zeg maar en moet je het zelf maar uitzoeken. Je wordt niet van bovenaf op je kop gezeten en bent eigenlijk manager van je studie in je land. Daarnaast duurt het hier extreem lang voor je reactie van iemand krijgt. Ik ben gewend dat mn werk gisteren af moest zijn en zo niet, dan wordt je inbox gespamd door het management van "WAAR BLIJFT DIE UPDATE!?". En nu hoor je gewoon niks. Heel relaxt dus.Inhoudelijk is het precies hetzelfde werk en dus leuk. Mn artsen en verpleegkundigen werken ook grotendeels super mee, maarja, daardoor is de uitdaging dus wel lichtelijk weg
In theorie kan dat.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als ik niet hoef te relaxen kan je toch met mijn pik spelen.
So true. Heb op mn oude werk tijd in de leegloop gezeten, wat een ellende. Dan MAG je ook niets doen, dat is het ergste want het project betaalt wel voor je en stel je voor dat je je tijd eens zinnig zou besteden.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wel op je werk moeten zijn en niks te doen hebben is verschrikkelijk.
In theorie kan alles..quote:
Jouw droom, mijn werkelijkheid!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:27 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
In theorie kan alles..
Wacht even... Kreeg je nu een uitnodiging om met de pik van Godt te spelen?
Heb ik gedaan en toen kreeg ik dus te horen dat ik eigenlijk op papier al redelijk overbezet wasquote:Op maandag 18 juli 2011 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zou het bespreekbaar maken met mijn leidinggevende. Wie weet laten ze je een beetje bungelen omdat ze denken: 'ze is redelijk nieuw, gun haar even wat rust en tijd'?
Hoe ervaren de anderen binnen dezelfde functie dat? Kun je er niet 1 collega uit pesten en haar werk overnemen?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en toen kreeg ik dus te horen dat ik eigenlijk op papier al redelijk overbezet wasDus ik kijk het gewoon nog maar even aan en steel hier en daar wat uurtjes. Als het eind van het jaar nog steeds zo rustig is, ga ik denk ik wel even een mailtje uitsturen naar het bedrijf dat me tegelijkertijd met mn huidige werkgever een aanbod heeft gedaan. Maar ik heb goede hoop dat het beter wordt!
Jij ging toch relaxen met bier en hapjes?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:31 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Damn.. Wat moet ik nu verder doen met mijn leven..![]()
Maar wens je veel plezier hoor
Dat is echt heel maf!! Er werken hier 5 mensen al langere tijd en die hebben het achterlijk druk (zeggen ze), maar 1 collega is een maand na mij begonnen en die verveelt zich ook dood. Dus ik vraag me af of wij nou gewoon zo snel en efficient zijn, of dat die anderen het ECHT heel erg druk hebben.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe ervaren de anderen binnen dezelfde functie dat? Kun je er niet 1 collega uit pesten en haar werk overnemen?
Oh ja.. Maar ben nu op het werk..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Jij ging toch relaxen met bier en hapjes?
Maar dan wordt de werkdruk weer te hoog en zit ze wederom overspannen thuis.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:30 schreef L-E het volgende:
Kun je er niet 1 collega uit pesten en haar werk overnemen?
kunt beter net doen of je t druk hebt en wat aanrommelen dan stressen dat het echt veel te druk is toch?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat is echt heel maf!! Er werken hier 5 mensen al langere tijd en die hebben het achterlijk druk (zeggen ze), maar 1 collega is een maand na mij begonnen en die verveelt zich ook dood. Dus ik vraag me af of wij nou gewoon zo snel en efficient zijn, of dat die anderen het ECHT heel erg druk hebben.
Klinkt dan toch alsof de workload niet helemaal goed verdeeld is.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat is echt heel maf!! Er werken hier 5 mensen al langere tijd en die hebben het achterlijk druk (zeggen ze), maar 1 collega is een maand na mij begonnen en die verveelt zich ook dood. Dus ik vraag me af of wij nou gewoon zo snel en efficient zijn, of dat die anderen het ECHT heel erg druk hebben.
tijdens mijn detacheringstijd heb ik regelmatig mensen vervangen die overspannen waren vanwege teveel werkdruk...quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
Of ze hebben een andere interpretatie van werkdruk.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:33 schreef L-E het volgende:
Klinkt dan toch alsof de workload niet helemaal goed verdeeld is.
Was Spirit overspannen ja? Ik moet echt beter opletten hier.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dan wordt de werkdruk weer te hoog en zit ze wederom overspannen thuis.
Dat vast ook.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:33 schreef Techno het volgende:
[..]
Of ze hebben een andere interpretatie van werkdruk.
Ik heb een aantal weken thuisgezeten ja, maar dat kwam niet alleen door de werkdruk. Was meer dat ik het gewoon beu was op mijn werk dat de werkdruk zo hoog was en de waardering en het salaris achterlijk laag en dat ik qua carriere stil leek te staan. Daarnaast heb ik die frustraties etc altijd met mijn partner kunnen delen, maar kon dat nu niet meer en dat was ook wel even slikken ineens. Er speelden een aantal zaken in elk geval en niet alleen de hoge werkdruk. Het is ook niet dat ik terug wil naar mn vorige baas hoorquote:Op maandag 18 juli 2011 10:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Was Spirit overspannen ja? Ik moet echt beter opletten hier.
Welke lijnen? Wij hebben geen lijnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef rival het volgende:
Mijn bak stond waarschijnlijk niet netjes binnen de lijnen de vorige keer, want afgelopen week is hij dan toch leeg gemaakt
ik denk dat vertel ik ff, kunnen jullie weer rustig slapen.
Haha sommige mensen kunnen ook niet binnen de lijntjes parkeren hequote:Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef rival het volgende:
Mijn bak stond waarschijnlijk niet netjes binnen de lijnen de vorige keer, want afgelopen week is hij dan toch leeg gemaakt
ik denk dat vertel ik ff, kunnen jullie weer rustig slapen.
De reden dat ik een andere baan ging zoeken was ook de verveling, het gebrek aan uitdaging/prikkeling. Ik vind dat heel waardevol binnen een baan, alleen werken voor het geld is (voor mij) niets. Vraag me dan ook af of dit wel dé baan is voor jou, als ik je zo lees.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal weken thuisgezeten ja, maar dat kwam niet alleen door de werkdruk. Was meer dat ik het gewoon beu was op mijn werk dat de werkdruk zo hoog was en de waardering en het salaris achterlijk laag en dat ik qua carriere stil leek te staan. Daarnaast heb ik die frustraties etc altijd met mijn partner kunnen delen, maar kon dat nu niet meer en dat was ook wel even slikken ineens. Er speelden een aantal zaken in elk geval en niet alleen de hoge werkdruk. Het is ook niet dat ik terug wil naar mn vorige baas hoor![]()
En ja, ik denk dat ik inderdaad een lichtelijk vertekend beeld heb van werkdruk
Toen ik hier net begon was iedereen verbaasd over hoeveel werk ik verzetten. Bleek dat mijn voorgangers gewoon NOG luiere fluimen waren dan ik. Met een beetje slim nadenken, efficienter werken, automatiseren en processen optimaliseren kom je een heel eind.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
nou er zijn een paar straatstenen vervangen voor stenen met een iets afwijkende kleur, zo lijken er 2 lijnen te staan.... ik denk ik zet hem er eens tussen... en poef, bak leegquote:Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef L-E het volgende:
[..]
Welke lijnen? Wij hebben geen lijnen.
Maar graag gedaan hoor.
quote:Op maandag 18 juli 2011 10:41 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Haha sommige mensen kunnen ook niet binnen de lijntjes parkeren he
Maar ben blij voor je hoor
Het mooie aan luie collega's is toch wel dat jij altijd heel hard lijkt te werken. Dat ga ik wel missen aan mijn huidige baan, het hele 'L-E is zo geweldig want ze werkt zo hard' terwijl het eigenlijk is 'L-E is zo geweldig want ze werkt, de rest niet'quote:Op maandag 18 juli 2011 10:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Toen ik hier net begon was iedereen verbaasd over hoeveel werk ik verzetten. Bleek dat mijn voorgangers gewoon NOG luiere fluimen waren dan ik. Met een beetje slim nadenken, efficienter werken, automatiseren en processen optimaliseren kom je een heel eind.
Heb ik bij mijn huidige baan ook.. Verzet meer werk (voor mijn gevoel) dan de rest..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Toen ik hier net begon was iedereen verbaasd over hoeveel werk ik verzetten. Bleek dat mijn voorgangers gewoon NOG luiere fluimen waren dan ik. Met een beetje slim nadenken, efficienter werken, automatiseren en processen optimaliseren kom je een heel eind.
En, op welke dag komen ze nu?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
nou er zijn een paar straatstenen vervangen voor stenen met een iets afwijkende kleur, zo lijken er 2 lijnen te staan.... ik denk ik zet hem er eens tussen... en poef, bak leeg
toch de Woensdag hoor!quote:
Snap ik!! Zeker heel belangrijk. De reden voor mij om van baan te wisselen was dus het lage loon, de achterlijk hoge werkdruk en het gebrek aan waardering. Daarover heb ik werkelijk NIETS te klagen hier! En ik hou gewoon de hoop dat ik eind van het jaar mn eerste studie lopend heb met patienten erin zodat ik weer de weg op kan. Die uitdaging schep je voor een deel natuurlijk ook zelf. Het jammere is alleen dat toen ik hier 1 maand werkte, het grote contract waarop ik aan was genomen niet door bleek te gaan. Dus alles wat ik nu opbouw, mag ik over een half jaar/jaar weer gaan overdrragen. Dat is gewoon jammer. Maargoed, even aanzien nog maar. Van baan wisselen kan altijd nog.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:43 schreef L-E het volgende:
[..]
De reden dat ik een andere baan ging zoeken was ook de verveling, het gebrek aan uitdaging/prikkeling. Ik vind dat heel waardevol binnen een baan, alleen werken voor het geld is (voor mij) niets. Vraag me dan ook af of dit wel dé baan is voor jou, als ik je zo lees.
LEUK!!!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:48 schreef rival het volgende:
eneuhmm... ik ben nu echt bijna klaar met klussen... ik ga volgend weekend beginnen met verhuizen
Ik hoop het voor je.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:48 schreef rival het volgende:
[..]
toch de Woensdag hoor!
die groene bak legen ze denk ik vandaag, tenminste, dat zouden ze doen als ik hem buiten had gezet
Het duurt naar mijn idee zeker een half jaar tot een jaar eer je je plek hebt gevonden bij een nieuwe baan, dus wellicht ook lastig om er nu iets zinnig over te zeggen. 'Geef het de tijd' klinkt als een slap cliché maar in dit geval wel het beste.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:48 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Snap ik!! Zeker heel belangrijk. De reden voor mij om van baan te wisselen was dus het lage loon, de achterlijk hoge werkdruk en het gebrek aan waardering. Daarover heb ik werkelijk NIETS te klagen hier! En ik hou gewoon de hoop dat ik eind van het jaar mn eerste studie lopend heb met patienten erin zodat ik weer de weg op kan. Die uitdaging schep je voor een deel natuurlijk ook zelf. Het jammere is alleen dat toen ik hier 1 maand werkte, het grote contract waarop ik aan was genomen niet door bleek te gaan. Dus alles wat ik nu opbouw, mag ik over een half jaar/jaar weer gaan overdrragen. Dat is gewoon jammer. Maargoed, even aanzien nog maar. Van baan wisselen kan altijd nog.
Heb jij het naar je zin op je nieuwe plek?
Die zit ook standaard vol. Mijn tuin is een oerwoud.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:51 schreef rival het volgende:
[..]
en anders dump ik mijn GFT gewoon in de jouwe
Ja precies, ik zit hier nu bijna 3 maanden en moet zeggen dat ik wel al aardig ben ingeburgerd. Het is gewoon wennen dat die druk weg is en dat er zoveel vertrouwen en zelfstandigheid is.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Het duurt naar mijn idee zeker een half jaar tot een jaar eer je je plek hebt gevonden bij een nieuwe baan, dus wellicht ook lastig om er nu iets zinnig over te zeggen. 'Geef het de tijd' klinkt als een slap cliché maar in dit geval wel het beste.
Ik begin 12 september pas, heb er zo'n zin in!
Pfff zo lang?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Het duurt naar mijn idee zeker een half jaar tot een jaar eer je je plek hebt gevonden bij een nieuwe baan, dus wellicht ook lastig om er nu iets zinnig over te zeggen. 'Geef het de tijd' klinkt als een slap cliché maar in dit geval wel het beste.
Ik begin 12 september pas, heb er zo'n zin in!
Het is anders dan je gewend bent, dus je moet laten vallen wat je kent. Maar misschien hoef je je niet halfdood te werken om uitdaging in je werk te hebben..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja precies, ik zit hier nu bijna 3 maanden en moet zeggen dat ik wel al aardig ben ingeburgerd. Het is gewoon wennen dat die druk weg is en dat er zoveel vertrouwen en zelfstandigheid is.
Maar 12 september!! DAT DUURT NOG LAAAANNGGG!!!
STOM!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is anders dan je gewend bent, dus je moet laten vallen wat je kent. Maar misschien hoef je je niet halfdood te werken om uitdaging in je werk te hebben..
Ja, ik weet het. Twee maanden opzegtermijn.
Bij mij wel, het duurt maanden voordat ik me echt ergens thuis voel.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Pfff zo lang?
Dan ben ik weer weg. Of heb ik de leiding over genomen.
Daar ben ik te ongeduldig voor. De eerste week vind ik echt het ergste. De tweede week gaat beter want dan krijg ik al babbels.
Bij mij gelukkig sneller. Maar werk op projectenbasis dus zal wel moeten.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Bij mij wel, het duurt maanden voordat ik me echt ergens thuis voel.
Mijne ook weer.,.. jezus wat gaat dat hardquote:Op maandag 18 juli 2011 10:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Die zit ook standaard vol. Mijn tuin is een oerwoud.
Wekelijksquote:Op maandag 18 juli 2011 10:53 schreef L-E het volgende:
Leuk Rival! Gaan we elkaar dan spotten in de C1000?
De hele dag op FOK hangen terwijl ik anderen voor me laat werken.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
STOM!Nog een goede reden dus om daar weg te gaan
Maar wat ga je nu precies doen?
Ja, dan moet je snel schakelen. Ik zou er niet tegen kunnen, steeds ergens anders. Hoewel ik wel weer een jobhopper ben, ik blijf meestal ergens zo'n twee jaar en dan is het mooi geweest.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig sneller. Maar werk op projectenbasis dus zal wel moeten.
Voor je het weet zit je ergens anders.
Klinkt goed! Zoals lijkt mij ook wel erg leuk eigenlijkquote:Op maandag 18 juli 2011 10:59 schreef L-E het volgende:
[..]
De hele dag op FOK hangen terwijl ik anderen voor me laat werken.
Nee, ik krijg een leidinggevende functie binnen een zorginstelling, een soort teamleider (maar zo heet het niet want die naam bestaat niet meer binnen de organisatie, want "we zijn tenslotte allemaal gelijk aan elkaar", jeweetz). Het is een flinke stap omhoog, dus veel uitdaging, veel verantwoordelijkheden, betere werkomstandigheden (geen avonden meer werken bijvoorbeeld), dus I'm a happy camper!
Het groeit belachelijk hard. Ik heb inmiddels wel een grasmaaier, waar ik heel trots op ben.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:58 schreef rival het volgende:
[..]
Mijne ook weer.,.. jezus wat gaat dat hard
[..]
Wekelijks
Jij voelt je je 5 min praten in een afghaanse gevangenis nog thuis, jij sociaal dier jijquote:Op maandag 18 juli 2011 11:01 schreef Ripley het volgende:
half jaar tot een jaar? Dat heb ik absoluut niet. de bedrijven waar ik gewerkt heb doen ook niet aan inwerken - gewoon vol aan de bak en meedraaien. Het duurt even voordat je weet waar alles staat en zo, maar verder voel ik me heel snel thuis.
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij voelt je je 5 min praten in een afghaanse gevangenis nog thuis, jij sociaal dier jij.
Leuk man.. Nog gefeliciteerd (misschien wat laat)..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, ik krijg een leidinggevende functie binnen een zorginstelling, een soort teamleider (maar zo heet het niet want die naam bestaat niet meer binnen de organisatie, want "we zijn tenslotte allemaal gelijk aan elkaar", jeweetz). Het is een flinke stap omhoog, dus veel uitdaging, veel verantwoordelijkheden, betere werkomstandigheden (geen avonden meer werken bijvoorbeeld), dus I'm a happy camper!
Dank je!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:02 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Leuk man.. Nog gefeliciteerd (misschien wat laat)..
Hoop dat de functie precies is zoals je hoopt.
Klinkt leuk L_Equote:Op maandag 18 juli 2011 10:59 schreef L-E het volgende:
[..]
nee ik zie net op de site dat ze dagelijks tot 21:00 uur open zijnquote:
Dat is ook frustrerend, maar daar ligt ook veel uitdaging. Hoe geef je iedereen wat hij nodig heeft binnen de door de overheid gestelde regeltjes? Heel complex, maar ook echt de moeite waard. Het is heel rewarding, daar geniet ik van.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Klinkt leuk L_Ewat me wel lastig lijkt bij zorginstellingen is de frustratie van de hoeveelheid zorg die er nodig is en de daadwerkelijke hoeveelheid die je kunt geven. |Maar het lijkt me ook wel weer heel rewarding om echt mensen te kunnen helpen die het nodig hebben
Met het oog op mijn nieuwe baan wordt het hier de donderdag, mijn vaste vrije dag. Ik weiger op zaterdag een supermarkt in te gaan. Weet je hoeveel enge mensen er dan lopen? Huuhhquote:Op maandag 18 juli 2011 11:06 schreef rival het volgende:
[..]
nee ik zie net op de site dat ze dagelijks tot 21:00 uur open zijn
anders zou het toch echt de zaterdag worden
Ach ik wurm me altijd wel door de massa heenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Met het oog op mijn nieuwe baan wordt het hier de donderdag, mijn vaste vrije dag. Ik weiger op zaterdag een supermarkt in te gaan. Weet je hoeveel enge mensen er dan lopen? Huuhh
Haha bang voor licht? Of dat mensen zien dat je toch aan het werk bentquote:Op maandag 18 juli 2011 11:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik durf niet te gaan verzitten want dan springt het licht weer aan, maar ik moet wel
Het is gelukt![]()
Karretje ervoor en gewoon doorlopen...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
Ach ik wurm me altijd wel door de massa heen
Ik vind het altijd wel lekker werken in t donker / buitenlicht.. ipv die felle lichten op je ogenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:16 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Haha bang voor licht? Of dat mensen zien dat je toch aan het werk bent
Ah dat kan natuurlijk.. Maar is dat niet slechter voor je ogen, zo in het donker naar de monitor kijken? Ook al heb je daglicht?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel lekker werken in t donker / buitenlicht.. ipv die felle lichten op je ogen
Dat soort mensen verdienen een nekschot, hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:17 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Karretje ervoor en gewoon doorlopen...
Oh sorry had je niet gezien
Het is misschien niet het beste, maar er zijn wel meer dingen slecht voor de mens. Altijd maar die felle lampen op je ogen is ook niet goed lijkt mequote:Op maandag 18 juli 2011 11:19 schreef Spijker83 het volgende:
Ah dat kan natuurlijk.. Maar is dat niet slechter voor je ogen, zo in het donker naar de monitor kijken? Ook al heb je daglicht?
ik ben doordeweeks vaak laat pas thuis.... dan heb je niet zoveel keus....quote:Op maandag 18 juli 2011 11:19 schreef Ripley het volgende:
Ik doe gewoon dagelijks boodschappen. ik weet meestal niet van te voren hoe mijn week er uit gaat zien of waar ik trek in ga hebben
Dat deed ik ook. Met als gevolg dat ik vaak iets weg kon gooien. Ik koop dan namelijk alles wat ik lekker vind, elke dag weer, en ik krijg nooit alles op. Zonde.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:19 schreef Ripley het volgende:
Ik doe gewoon dagelijks boodschappen. ik weet meestal niet van te voren hoe mijn week er uit gaat zien of waar ik trek in ga hebben
Dooreten!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat deed ik ook. Met als gevolg dat ik vaak iets weg kon gooien. Ik koop dan namelijk alles wat ik lekker vind, elke dag weer, en ik krijg nooit alles op. Zonde.
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik durf niet te gaan verzitten want dan springt het licht weer aan, maar ik moet wel
Het is gelukt![]()
Ik word daar kriegel van. Het is beter voor iedereen als ik op een zaterdag de supermarkten met rust laat, anders vallen er doden.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef rival het volgende:
[..]
Dat soort mensen verdienen een nekschot, hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen
Zijn mensen die het erom doen.. Heb er niet zoveel last van..quote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef rival het volgende:
[..]
Dat soort mensen verdienen een nekschot, hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen
gordonquote:Op maandag 18 juli 2011 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Die nekschot uitspraak.. is dat pas echt tot leven gekomen door Gordon.. of werd het daarvoor ook al veel gebruikt in de volksmond?
agressief chickie ben je ook eigenlijk hequote:Op maandag 18 juli 2011 11:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik word daar kriegel van. Het is beter voor iedereen als ik op een zaterdag de supermarkten met rust laat, anders vallen er doden.
ja i know, maar heb het sinds dat hij dat in uhm dat programma zei (en het mediacircus erom heen) heeeel vaak gehoord. daarvoor nooitquote:
dat doe ik al teveelquote:
Hehe.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:26 schreef rival het volgende:
[..]
agressief chickie ben je ook eigenlijk he
heb hem het nooit horen zeggen, en heb dat hele circus niet meegekregen.. ik ben bang dat ik het van hier hebquote:Op maandag 18 juli 2011 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ja i know, maar heb het sinds dat hij dat in uhm dat programma zei (en het mediacircus erom heen) heeeel vaak gehoord. daarvoor nooit
ligt aan maag die over de zeik is. heb er pillen voor.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:28 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Maar is dat ook van het eten?? Of heeft dat een andere oorzaak?
Dat wordt dan niet wat.. Supermarkt is altijd te druk. Of laat je het thuis bezorgen?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe.Ik heb ruimte nodig in mijn leven. Ook als ik boodschappen doe.
dat is ook wel zieligquote:Op maandag 18 juli 2011 11:29 schreef rival het volgende:
[..]
heb hem het nooit horen zeggen, en heb dat hele circus niet meegekregen.. ik ben bang dat ik het van hier heb
Nee hoor, op een doordeweekse dag is de supermarkt niet te druk. Niet op woensdagmiddag gaan, dan zit je goed.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:30 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Dat wordt dan niet wat.. Supermarkt is altijd te druk. Of laat je het thuis bezorgen?
Ai das wel kloten.. Gaat het wel beter sinds je de pillen hebt dan?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:29 schreef clevy het volgende:
[..]
ligt aan maag die over de zeik is. heb er pillen voor.
ik blijf wel uit de buurtquote:Op maandag 18 juli 2011 11:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe.Ik heb ruimte nodig in mijn leven. Ook als ik boodschappen doe.
Ik ook hoor, maar de AH is open tot 22 uurquote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef rival het volgende:
[..]
ik ben doordeweeks vaak laat pas thuis.... dan heb je niet zoveel keus....
Zaterdag zou ik dan ook niet gaan..quote:Op maandag 18 juli 2011 11:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee hoor, op een doordeweekse dag is de supermarkt niet te druk. Niet op woensdagmiddag gaan, dan zit je goed.
nee. heb 2 weken 1 type pil gehad en nu sinds paar dagen ander type maar weinig vooruitgangquote:Op maandag 18 juli 2011 11:32 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Ai das wel kloten.. Gaat het wel beter sinds je de pillen hebt dan?
Ik koop gewoon wat ik nodig heb voor het avondeten en voor de lunch van mijn geliefde.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat deed ik ook. Met als gevolg dat ik vaak iets weg kon gooien. Ik koop dan namelijk alles wat ik lekker vind, elke dag weer, en ik krijg nooit alles op. Zonde.
Waar is dat? Bij ons is alles in de buurt om 8 uur dichtquote:Op maandag 18 juli 2011 11:32 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar de AH is open tot 22 uur
Ik ga je er niet minder zielig om vindenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef rival het volgende:
ik vind het wel netter klinken dan wat ik irl zou zeggen
en de C1000 tot 21 las ik net, Wat een tijden hequote:Op maandag 18 juli 2011 11:32 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar de AH is open tot 22 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in iedere beetje stad toch welquote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Waar is dat? Bij ons is alles in de buurt om 8 uur dicht
Hmm zijn er nog andere opties voor je? Lijkt me echt lastig als je maag de hele dag/week van streek is. Sterkte manquote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef clevy het volgende:
[..]
nee. heb 2 weken 1 type pil gehad en nu sinds paar dagen ander type maar weinig vooruitgang
Wat heb je voor pil? Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n maagvirus gehad, niet leuk. Wel goed voor de lijn. Maar dat heb ik niet nodig.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef clevy het volgende:
[..]
nee. heb 2 weken 1 type pil gehad en nu sinds paar dagen ander type maar weinig vooruitgang
Ik heb geen zin om iedere dag boodschappen te doen. Plus ik kook meestal voor 2 avonden. En in het weekend vaak niet. Dus ga maar 2x ind e week naar de AH XLquote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik koop gewoon wat ik nodig heb voor het avondeten en voor de lunch van mijn geliefde.
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik koop gewoon wat ik nodig heb voor de lunch van mijn geliefde.
Mij zal het niet meer gaan boeienquote:Op maandag 18 juli 2011 11:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ga je er niet minder zielig om vinden
geen idee.. over 1,5 week terug naar de dokter. als t dan niet goed is maar om scan/onderzoek zeuren.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Hmm zijn er nog andere opties voor je? Lijkt me echt lastig als je maag de hele dag/week van streek is. Sterkte man
Wat lief.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:33 schreef Ripley het volgende:
Ik koop gewoon wat ik nodig heb voor het avondeten en voor de lunch van mijn geliefde.
Ik kom er langs en mijn lief ook. Weinig moeite en wel altijd verse dingen waar je op dat moment trek in hebtquote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om iedere dag boodschappen te doen. Plus ik kook meestal voor 2 avonden. En in het weekend vaak niet. Dus ga maar 2x ind e week naar de AH XL
heb 2 weken domperidom gehad, die voert alles uit de maag sneller af naar de darmen, dan voel je je niet beter maar je hebt minder kans om te kotsen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat heb je voor pil? Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n maagvirus gehad, niet leuk. Wel goed voor de lijn. Maar dat heb ik niet nodig.
Herkenbaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:38 schreef Ripley het volgende:
Koken voor 2 avonden is niet mijn ding, ik heb zelden 2 avonden trek in hetzelfde en als ik dingen invries laat ik het een half jaar in de vriezer liggen om het vervolgens bevroren weg te gooien
Ik ben dol op mijn vriezer! Dingen als chili of lasagne maak ik altijd te veel, dus dat vries ik in en eten we als we laat thuis zijn (omdat ik zo'n moeder ben die vindt dat een kind op een normaal tijdstip naar bed moet en eten bereiden me dan te lang duurt). Ook fijn om iets in de vriezer te hebben voor als er migraine toeslaat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik kom er langs en mijn lief ook. Weinig moeite en wel altijd verse dingen waar je op dat moment trek in hebt
Koken voor 2 avonden is niet mijn ding, ik heb zelden 2 avonden trek in hetzelfde en als ik dingen invries laat ik het een half jaar in de vriezer liggen om het vervolgens bevroren weg te gooien
Dat eigenlijk. Al ga ik wel iets vaker naar de supermarkt, denk 3/4x pw. Meestal maandags, woensdags en zaterdags. Of wanneer ik echt trek heb in iets wat ik niet in huis heb.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb geen zin om iedere dag boodschappen te doen. Plus ik kook meestal voor 2 avonden. En in het weekend vaak niet. Dus ga maar 2x ind e week naar de AH XL
Domperidom hielp hier wel heel goed. Vervelend zeg. Als het een virus is kan dat wel lang duren helaas.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:38 schreef clevy het volgende:
[..]
heb 2 weken domperidom gehad, die voert alles uit de maag sneller af naar de darmen, dan voel je je niet beter maar je hebt minder kans om te kotsen.
heb nu maagzuurremmer.. minder zuurbrand maar ik heb het idee dat eten ook minder snel verteert
Vriezersquote:Op maandag 18 juli 2011 11:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben dol op mijn vriezer! Dingen als chili of lasagne maak ik altijd te veel, dus dat vries ik in en eten we als we laat thuis zijn (omdat ik zo'n moeder ben die vindt dat een kind op een normaal tijdstip naar bed moet en eten bereiden me dan te lang duurt). Ook fijn om iets in de vriezer te hebben voor als er migraine toeslaat bijvoorbeeld.
Ik ga in m'n eentje niet voor 1 avond koken. Da's zonde van de tijd, de spullen en het geld.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik kom er langs en mijn lief ook. Weinig moeite en wel altijd verse dingen waar je op dat moment trek in hebt
Dan haal of bestel ik gewoon wat. Luiheid FTW.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:42 schreef Ang3l het volgende:
Ik ga in m'n eentje niet voor 1 avond koken. Da's zonde van de tijd, de spullen en het geld.
jah? echt bestellen doe ik zelden. Of ik moet toevallig zin hebben in chineesquote:Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan haal of bestel ik gewoon wat. Luiheid FTW.
Anorexia staat je snoezig, darlingquote:Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef Godtje het volgende:
Ik eet gewoon niet.![]()
Dat doen de nieuwe bikkels.
thnx.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Domperidom hielp hier wel heel goed. Vervelend zeg. Als het een virus is kan dat wel lang duren helaas.
Ik weet niet hoe vaak je voor 1 kookt, maar ik dus meestal, behalve op maandag. Dus dan zou ik altijd bestellen of halenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef Techno het volgende:
[..]
totaal niet herkenbaarquote:Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef Techno het volgende:
[..]
Bestellen voor mezelf alleen doe ik nooit. Dan is het hooguit een kant en klaar maaltijd.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
jah? echt bestellen doe ik zelden. Of ik moet toevallig zin hebben in chinees
Hoe moet je iets bestrijden ale je niet weet welk virus het precies is?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:44 schreef clevy het volgende:
[..]
thnx.
tja.. maar ik zou verwachten dat bij een virus je meer het virus bestrijdt dan de bijkomende klachten. ik was het na 1 week al behoorlijk beu en ben weer (lelijk kijkend) aan t werk gegaan.. loopt nu al 4 weken totaal.
mag 'hetero' niet mee eten?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak je voor 1 kookt, maar ik dus meestal, behalve op maandag. Dus dan zou ik altijd bestellen of halen
Ik weet 't ook nog nietquote:
Is het wel een virus dan? Domperidone is gewoon een laxeermiddel..quote:Op maandag 18 juli 2011 11:44 schreef clevy het volgende:
[..]
thnx.
tja.. maar ik zou verwachten dat bij een virus je meer het virus bestrijdt dan de bijkomende klachten. ik was het na 1 week al behoorlijk beu en ben weer (lelijk kijkend) aan t werk gegaan.. loopt nu al 4 weken totaal.
Uit de super?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bestellen voor mezelf alleen doe ik nooit. Dan is het hooguit een kant en klaar maaltijd.
Ja, ik vind koken leuk en zo, maar dan moet het wel voor meerdere personen zijn. In mijn eentje doe ik het zelden, mja, oké, hooguit een biefstukje met friet bakken want dat is in 10 minuten gedaan.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:44 schreef Cue_ het volgende:
jah? echt bestellen doe ik zelden. Of ik moet toevallig zin hebben in chinees
Ja, daar moet ik dus wel ineens aan gaan wennen na 6 jaarquote:
en niet alleen je kookschema.. gelijk je hele avond!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, daar moet ik dus wel ineens aan gaan wennen na 6 jaar
Heeeeeeeel mijn kookschema in de war!!!
Hangt er vanaf of dochterlief thuis is. En in het weekend ga ik meestal uit eten.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:45 schreef Ang3l het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je voor 1 kookt, maar ik dus meestal, behalve op maandag. Dus dan zou ik altijd bestellen of halen
Ik vind er tegenwoordig erg lekkere kant en klaar maaltijden tussenzitten hoorquote:Op maandag 18 juli 2011 11:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Uit de super?![]()
Die zijn smerig.. toch? (ooit 2x iets gehaald en was niet te vreten. sindsdien eet ik liever nog enkel een stuk vlees of een pot groenten dan een opwarmmaaltijd
)
het was een ommeslag van 1 dag tussen 'normaal' en buikpijn+overgeven+zwak.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Is het wel een virus dan? Domperidone is gewoon een laxeermiddel..
Pannenkoeken vind ik geen avondmaal, daar heb ik niet genoeg aan.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:46 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Een lekkere pasta? Iets met kip of zo?
Of misschien lekker makkelijk pannenkoeken
Same here, voor 1 persoon is het echt nutteloos, sta dan 3 keer langer in de keuken dan het opeten duurt.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:47 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, ik vind koken leuk en zo, maar dan moet het wel voor meerdere personen zijn. In mijn eentje doe ik het zelden, mja, oké, hooguit een biefstukje met friet bakken want dat is in 10 minuten gedaan.
Deel eens dat kip en cola-recept, liefje, mopje, dropje, schatje?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik weet 't ook nog niet
Uuuuuuuuhm.......
Kip in cola?
Wokken in 7Up?
Flensjes met cassis?
Schnitzel in cassis?
Kip in sinas?
Ik hou van afwisseling. Het is wel makkelijker om te koken voor 2, maar bnij de ah hadden ze wel veel spullen voor eenpersoonskoken gelukkigquote:Op maandag 18 juli 2011 11:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ga in m'n eentje niet voor 1 avond koken. Da's zonde van de tijd, de spullen en het geld.
En ik vind 't niet erg om 2 avonden achter elkaar hetzelfde te eten. Als iets lekker is dan is het lekker
stoommaltijd gamba's aardappeltjes en lentegroenten vind ik echt heerlijk!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind er tegenwoordig erg lekkere kant en klaar maaltijden tussenzitten hoor
En heel gevarieerd, zowel warm als koud.
Las net dit..quote:Op maandag 18 juli 2011 11:49 schreef L-E het volgende:
[..]
Pannenkoeken vind ik geen avondmaal, daar heb ik niet genoeg aan.
Kip klinkt wel goed.
Dus je hebt nu al 4 weken dat je maag/darm klachten hebt en je huisarts geeft je alleen iets tegen de misselijkheid?!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:48 schreef clevy het volgende:
[..]
het was een ommeslag van 1 dag tussen 'normaal' en buikpijn+overgeven+zwak.
dus ga wel uit van een virus.
liever virus dan permanente aandoening eigenlijk
Hoe simpeler het gerecht, hoe beter te etenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:50 schreef Ripley het volgende:
[..]
stoommaltijd gamba's aardappeltjes en lentegroenten vind ik echt heerlijk!
Ik had exact hetzelfde, bleef maar overgeven ook, en kreeg ook niets meer dan domperidom hoor. Dat moet je lichaam zelf doen, zei ze. En dat deed het uiteindelijk ook.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dus je hebt nu al 4 weken dat je maag/darm klachten hebt en je huisarts geeft je alleen iets tegen de misselijkheid?!
Ik vind 4 weken toch wel lichtelijk lang duren tbh... Twee weken kan ik me goed voorstellen ja, maar 4?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik had exact hetzelfde, bleef maar overgeven ook, en kreeg ook niets meer dan domperidom hoor. Dat moet je lichaam zelf doen, zei ze. En dat deed het uiteindelijk ook.
Doe ik ook niet inderdaad, maar een kant en klaar maaltijd al helemaal niet. Die dingen stinken altijdquote:Op maandag 18 juli 2011 11:46 schreef Ang3l het volgende:
Bestellen voor mezelf alleen doe ik nooit. Dan is het hooguit een kant en klaar maaltijd.
yup.. hij heeft even wat op de buik geduwd en bepaald dat de klachten beperkt zijn tot de maag.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dus je hebt nu al 4 weken dat je maag/darm klachten hebt en je huisarts geeft je alleen iets tegen de misselijkheid?!
Lijkt me ook lekker, maar die lijst met ingredienten is me te lang. Daar hou ik niet van.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Las net dit..
Lasagne met kip en kaassaus
http://allrecipes.nl/recept/331/lasagne-met-kip-en-kaassaus.aspx
Lijkt me wel lekker, alleen teveel om in je eentje op te eten
Ik ben allergisch voor dat soort artsen...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:54 schreef clevy het volgende:
[..]
yup.. hij heeft even wat op de buik geduwd en bepaald dat de klachten beperkt zijn tot de maag.
hij probeerde t af te schuiven op stress (dat doet ie met iedere klacht want dan hoeft ie niets te doen)
afgelopen week heeft ie niet eens iets bekeken, alleen kort verhaal aangehoord en z'n aantekening teruggelezen. voor de volgende sessie vindt ie telefonisch consult al genoeg.
Fijne huisarts heb jij...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:54 schreef clevy het volgende:
yup.. hij heeft even wat op de buik geduwd en bepaald dat de klachten beperkt zijn tot de maag.
hij probeerde t af te schuiven op stress (dat doet ie met iedere klacht want dan hoeft ie niets te doen)
afgelopen week heeft ie niet eens iets bekeken, alleen kort verhaal aangehoord en z'n aantekening teruggelezen. voor de volgende sessie vindt ie telefonisch consult al genoeg.
Wat wil je dat hij doet?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:54 schreef clevy het volgende:
[..]
Sterkte alvast.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:59 schreef Cue_ het volgende:
Volgende week krijg ik mijn eerste storingsdienst
Tegen die tijd het er maar even over hebben met een collega hoe de praktische kant daar van is. Want heb het weekend behoorlijk vol staan.. en meer dan de telefoon meenemen wil ik nietquote:
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor dat soort artsen...
kwakzalverquote:
bloedonderzoekje met wat standaard testjes zou al heel wat zijn.quote:
Heb je aangegeven dat je dat wil? Ik zou het bespreken hoor.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:05 schreef clevy het volgende:
[..]
[..]
kwakzalver
[..]
bloedonderzoekje met wat standaard testjes zou al heel wat zijn.
maar dat kost natuurlijk geld.
Lijkt me inderdaad wel iets om aan te geven.. Je wilt hier toch niet zo lang mee lopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Heb je aangegeven dat je dat wil? Ik zou het bespreken hoor.
Daar is de hap toch niet voor? Als je de mening van een andere arts wil kun je gewoon om een second opinion vragen.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:11 schreef Nouk84 het volgende:
Ik zou eens naar een andere HAP gaan. Desnoods in het weekend (wel goed ervoor zorgen dat jouw huisarts geen dienst heeft). Of gewoon bezoekje aan ziekenhuis.
Ik heb echt geen idee, ik kom nooit bij de beste man.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:12 schreef L-E het volgende:
Daar is de hap toch niet voor? Als je de mening van een andere arts wil kun je gewoon om een second opinion vragen.
Precies. Bereik je hopelijk ook meer mee.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:14 schreef Ripley het volgende:
Patienten moeten inderdaad ook wat eigeninitiatief tonen. je kunt heel passief zeuren maar ook aangeven dat je ergens niet tevreden mee bent
Probleem is denk ik vaak dat mensen vertrouwen op de man/vrouw en daarom zijn/haar advies voor 'lief' nemen. 'Want hij zal het wel weten' Pas na advies van anderen komen mensen er vaak achter dat het niet helemaal klopt, wat de man/vrouw doet/zegtquote:Op maandag 18 juli 2011 12:14 schreef Ripley het volgende:
Patienten moeten inderdaad ook wat eigeninitiatief tonen. je kunt heel passief zeuren maar ook aangeven dat je ergens niet tevreden mee bent
heb jij nog een klacht ingedient bij waterland?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Precies. Bereik je hopelijk ook meer mee.
Dat. Artsen hebben in Nederland (en daarbuiten trouwens ook) zo ongeveer de status van Almachtige Alwetendheid... maar het zijn gewoon mensen die van heul veul heul weinig weten. Het is meer een tussenstation dat werkt volgens "Gaat mij dit mogelijk boven de pet?". Zo ja, doorsturen. Zo nee, lekker aanmodderen. Maarja, ligt er natuurlijk maar net aan hoe die pet staat hequote:Op maandag 18 juli 2011 12:20 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Probleem is denk ik vaak dat mensen vertrouwen op de man/vrouw en daarom zijn/haar advies voor 'lief' nemen. 'Want hij zal het wel weten' Pas na advies van anderen komen mensen er vaak achter dat het niet helemaal klopt, wat de man/vrouw doet/zegt
doorsturen zijn ze enorm slecht in idd. zelfs als je er om vraagt.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat. Artsen hebben in Nederland (en daarbuiten trouwens ook) zo ongeveer de status van Almachtige Alwetendheid... maar het zijn gewoon mensen die van heul veul heul weinig weten. Het is meer een tussenstation dat werkt volgens "Gaat mij dit mogelijk boven de pet?". Zo ja, doorsturen. Zo nee, lekker aanmodderen. Maarja, ligt er natuurlijk maar net aan hoe die pet staat he
Dat zijn hele normale dingen, vinden de meeste mensenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:36 schreef Godtje het volgende:
Is het heel als ik een beetje gek op kijk als iemand op zijn werk harry potter plaatjes aan het printen is? Keer 20 ongeveer?
Voor de kids misschien?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:36 schreef Godtje het volgende:
Is het heel als ik een beetje gek op kijk als iemand op zijn werk harry potter plaatjes aan het printen is? Keer 20 ongeveer?
valt me nog mee dat ze de toner niet meenemen omdat ze thuis ook zo'n apparaat hebbenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:36 schreef Godtje het volgende:
Al was het voor zijn moeder, het is op je werkquote:
Denk het niet want hij stond er zelf al zonder schaamte ook nog eens in te knippen en te doen.quote:
da's fappen op de plee ook nietquote:Op maandag 18 juli 2011 12:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Denk het niet want hij stond er zelf al zonder schaamte ook nog eens in te knippen en te doen.
Het leek mij echt geen bedrijfsmatige handeling.
ik draag slechts een voorbeeld aan, het was geen bekentenisquote:
Misschien wat het voor een collaaaazzzjjjuh voor een collega?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Denk het niet want hij stond er zelf al zonder schaamte ook nog eens in te knippen en te doen.
Want die is Harry potter fan en we gaan wat ludieks maken?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien wat het voor een collaaaazzzjjjuh voor een collega?
Neemt hij die knipsels ook mee naar de WC toevallig?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:48 schreef Godtje het volgende:
Want die is Harry potter fan en we gaan wat ludieks maken?
daar verbaas je je toch niet over neem ik aan?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:39 schreef Godtje het volgende:
Ik ook niet hoor, maar sommige mensen overdrijven het altijd weer...quote:Op maandag 18 juli 2011 12:51 schreef rival het volgende:
[..]
daar verbaas je je toch niet over neem ik aan?
ik zie niet anders..... overal, altijd...
Nee, ik heb binnenkort een afspraak bij de kinderarts, dan wil ik het er over hebben.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef rival het volgende:
[..]
heb jij nog een klacht ingedient bij waterland?
en zo ja, is daar nog iets mee gedaan?
Dat is toch juist een zakelijke aangelegenheid.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:55 schreef L-E het volgende:
Ik heb mijn ontslagbrief op het werk uitgeprint. Het spijt me,
Ff denken hoor....quote:Op maandag 18 juli 2011 11:49 schreef L-E het volgende:
[..]
Deel eens dat kip en cola-recept, liefje, mopje, dropje, schatje?
quote:Op maandag 18 juli 2011 12:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb m'n sollicitatiebrief voor m'n huidige werk daar uitgeprint..(incl allerlei relevante informatie)
en op de printer laten liggen
Handig.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb m'n sollicitatiebrief voor m'n huidige werk daar uitgeprint..(incl allerlei relevante informatie)
en op de printer laten liggen
Een kind kan de was doen! Dank je, gaan we vanavond maken!quote:Op maandag 18 juli 2011 13:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ff denken hoor....
1 kilo drumsticks (maar ik doe altijd kipfilet, want ik haat kluiven)
plakjes bacon (zelf toevegoed)
grof zeezout
150 gram bruine basterdsuiker
8 eetlepels tomatenketchup
4 eetlepels mosterd
Coca Colaaaaaa (geeeeeeeeen Cola light!)
De kip eerst 30 min in water koken en ondertussen ff de bacon licht aanbakken (niet helemaal knapperig al, want dan is t straks zwart). Ondertussen de oven voorverwarmen op ... mwa.... 180/200 daarzo ergens.
De gekookte kip uit de pan halen, afdeppen, en omwikkelen met de bacon (gewoon ff vastprikken met een sateprikkertje of zo). Daarna in een braadslee leggen. Basterdsuiker en zeezout er overheen strooien.
De ketchup en mosters mengen in een schaaltje en met een klein scheutje cola loskloppen tot een sausje. Over de kip gieten. En daarna de braadslee vullen met coca cola tot ze bijna onderstaan. Hopsa, 45 min in de over (of iets langer, moet je ff naar het sausje kijken) en klaaaaaaaaaaaaaaar!
een collegaatje van kantoor ernaast vond het en heeft het netjes opgeborgen en mij een mailtje gestuurdquote:
Ja is echt heel simpel. En meestal doe ik er dan pommes duchesse bij of zo, of gebakken aardappeltjes. En spinazie met pijnboompitten en geitenkaas met honingquote:Op maandag 18 juli 2011 13:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Een kind kan de was doen! Dank je, gaan we vanavond maken!
Jij met je geitenkaas.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:03 schreef Ang3l het volgende:
Ja is echt heel simpel. En meestal doe ik er dan pommes duchesse bij of zo, of gebakken aardappeltjes. En spinazie met pijnboompitten en geitenkaas met honing
pijnboompittenquote:Op maandag 18 juli 2011 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja is echt heel simpel. En meestal doe ik er dan pommes duchesse bij of zo, of gebakken aardappeltjes. En spinazie met pijnboompitten en geitenkaas met honing
ieder z'n meugquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |