quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef moussie het volgende:
Maar even ontopic .. zoiets was natuurlijk wel te verwachten, na de verandering van de wet ..
Bosnische moslims, zijn slaven (in de zin van volk, niet in de zin van on-vrije mensen) in een bepaald deel van de Balkan die moslim zijn. Dat heeft niets met een ras te maken, dus kan het ook niet racistisch zijn.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:57 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
De vergelijking is antisemitisme, dáár gaat het me om.
Zoals het ook racistisch is om Bosnische moslims 'een stel Mladics' te noemen onder een nieuwsbericht dat een Bosnische organisatie Bosnische vrouwen oproept om enkel met moslims te huwen.
Mocht het zo zijn dat je interpretatieverschillen koppelt aan een vorm van uiting of manier van beschrijven heb ik liever en eerder dat je aangeeft wat en waar het is waar je moeite mee hebt - al dan wel door mijn toedoen - Ipv te spreken over een matige taalbeheersing.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:49 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar is Nederlands je tweede of derde taal? Ik heb het idee dat je mijn posts niet goed begrijpt, waardoor bijvoorbeeld het punt van mijn vergelijking aan je voorbij is gegaan. Ook zijn jouw posts moeilijk te begrijpen door je matige taalbeheersing.
Nogmaals, niet vervelend bedoeld. Prettige middag verder, ook na deze niet-inhoudelijke reactie (dus hij telt niet voor mijn laatste-reactie-belofte).
Shalom en salaam, je mag opnieuw zelf kiezen.
Racisme wordt in Nederland breder gedefinieerd dan discriminatie o.b.v. ras alleen (het weren van asielzoekers uit je winkel is bijvoorbeeld door een Nederlandse rechter als racisme gekenmerkt - ondanks dat je 'asielzoeker' moeilijk een ras kan noemen).quote:Op maandag 18 juli 2011 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bosnische moslims, zijn slaven (in de zin van volk, niet in de zin van on-vrije mensen) in een bepaald deel van de Balkan die moslim zijn. Dat heeft niets met een ras te maken, dus kan het ook niet racistisch zijn.
Ik daag je bij deze uit om eens naar Amsterdam of Utrecht te gaan en daar flyers uit te delen die marokkaanse meisjes adviseert om niet met niet-marokkaanse jongeren uit te gaan om het marokkaanse ras zuiver te houden. Kijken of je daarmee weg komtquote:Op zondag 17 juli 2011 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik daag je bij deze uit om eens naar Zandvoort te gaan en daar flyers uit te delen die meisjes adviseert om niet met negers maar met Hollandse jongeren uit te gaan om het Nederlandse ras zuiver te houden. Kijken of je daar mee weg komt
quote:Op zondag 17 juli 2011 18:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verder hebben de Joden duizenden jaren lang in de diaspora gewoond en hun identiteit en 'ras' weten te behouden, dus hen zal het dit keer ook wel lukken.
Dat is dan niet terecht.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:01 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Racisme wordt in Nederland breder gedefinieerd dan discriminatie o.b.v. ras alleen (het weren van asielzoekers uit je winkel is bijvoorbeeld door een Nederlandse rechter als racisme gekenmerkt - ondanks dat je 'asielzoeker' moeilijk een ras kan noemen).
Hangt af van de belichting. En of je ze voldoende water geeft. Ermee praten schijnt ook positieve effecten te hebben, maar de causaliteit hiervan wordt betwist.quote:
Net als in de echte wereld heb je mooie en minder mooie, maar dat is vooral een kwestie van smaak denk ik.quote:
Lol, zelfs niet zijdelings .. het is hetzelfde clubje als hetgeen in eerste instantie gezorgd heeft voor die wet, een toezegging die destijds aan de orthodoxen is gedaan in ruil voor hun toestemming bij en voor de oprichting van de staat Israëlquote:Op maandag 18 juli 2011 11:53 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..], goed punt afgezien van het feit dat de wet waar je op doelt zelfs niet zijdelings hieraan gelinkt kan worden. Wat niet wegneemt dat het inderdaad een belachelijke wet is.
Zeker wel, maar ik beweer nergens dat de joden aan hun eigen vervolging schuldig zijn. Alleen maar dat wanneer ze beter geintegreerd waren geweest, ze niet zo sterk vervolgd waren geweest.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat beweer je wel degelijk. Of vallen getto's, Jodenvervolging etc niet onder 'toenemende intolerantie ten gevolge van de weigering om te integreren'?
Dan moeten ze daar waar ze komen wel welkom zijn, en dat waren ze dus niet. In eerste instantie omdat de Romeinen, door wie ze verbannen waren, vrijwel overal zaten, en in tweede instantie door het opkomende christelijke geloof dat hun als schuldig aan de dood van Jezus aanwees.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik beweer nergens dat de joden aan hun eigen vervolging schuldig zijn. Alleen maar dat wanneer ze beter geintegreerd waren geweest, ze niet zo sterk vervolgd waren geweest.
Precies. Ik snap niet wat daar zo bewonderenswaardig aan is, het ruikt sterk naar incest. Als je bedenkt hoe verspreid die Joodse gemeenschappen leefden.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:25 schreef DRidder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Prachtig. Maar als een 'geiteneuker' zijn identiteit wilt behouden wel moord en brand schreeuwen natuurlijk. Dan wordt er weer geschermd met inburgeringscursussen e.d.
Is dat zo? Bron?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ubermensch IS een Joodse term gekkie. Zo noemden de leden van "het uitverkoren ras" zich in Duitsland om zich te onderscheiden van de minderwaardige untermenschen of goyims.
Tot een of andere Adolf dat omkeerde met de bekende gevolgen.
Het enige woord in jouw reactie is: "Onzin," welke de lading van de rest dekt.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, de culturele verschillen zijn vrij groot. De Joods Marokkanen hebben zelfs compleet andere feestdagen dan de Joden elders. Hun hele geloofsbelevenis is ook anders. Wat ook niet zo vreemd is, als je duizenden jaren in een compleet andere setting woont en leeft dan andere Joden elders ter wereld.
Dat gold 20 jaar geleden nog, nu niet meer. In de wijk waar ik woon, vind je van alles en nog wat. Amerikanen, Engelsen, Zuid-Afrikanen, Noord-Afrikanen (van Marokko tot Egypte), Irakezen, Jemenieten, Indiërs, Belgen, Fransen, Zweden, Denen, Nederlanders en andere zwervers. Natuurlijk zijn er nog wijken waar het zo nog is, maar vooral de jongere generaties trekken zich er nog maar weinig van aan.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg net dat die culturele overeenkomst er ook al amper of in sommige gevallen zelfs niet is. Een Israelier vertelde mij ook dat de Joden van verscheidene komaf niet snel bijelkaar in de buurt gingen wonen (in Israel). De Amerikaanse Jood gaat bij Amerikaanse Joden wonen, de Marokkaanse Jood zoekt zijn "soortgenoot" weer op etc. Die groep is, net als zoveel groepen trouwens, helemaal niet zo ernstig met elkaar verbonden als de buitenstaanders denken.
Kishon is wat dat betreft achterhaald. Niet qua taal en humor, en natuurlijk begrijpt iedereen waarover het gaat, maar de situatie is niet meer zo als tot begin jaren '90.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou de boeken van Ephraim Kishon eens moeten lezen, volgens mij niet meer in druk in het Nederlands. Zeer scherpe satire over Israël, door een Israëliër geschreven.
Ken een aantal verhalen van hem die precies hierover gaan.
Enlighten me ...quote:Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wederom begrijp je niet het onderscheid tussen het Joodse volk en het Jodendom. Daar hebben meerdere mensen last van.
quote:Op maandag 18 juli 2011 00:46 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ze hadden ook gewoon op kunnen gaan in de lokale bevolking van het land waarin ze verkeerden. Dan hadden we nu niet al die ellende gehad.
Tuurlijk, vertel dat maar aan de vele conversos die, ondanks hun dopen en dagelijkse gang naar de kerk, toch op de brandstapel terechtkwamen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik beweer nergens dat de joden aan hun eigen vervolging schuldig zijn. Alleen maar dat wanneer ze beter geintegreerd waren geweest, ze niet zo sterk vervolgd waren geweest.
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef moussie het volgende:
Maar even ontopic .. zoiets was natuurlijk wel te verwachten, na de verandering van de wet ..
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:53 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..], goed punt afgezien van het feit dat de wet waar je op doelt zelfs niet zijdelings hieraan gelinkt kan worden. Wat niet wegneemt dat het inderdaad een belachelijke wet is.
Welke wet hebben jullie het overquote:Op maandag 18 juli 2011 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, zelfs niet zijdelings .. het is hetzelfde clubje als hetgeen in eerste instantie gezorgd heeft voor die wet, een toezegging die destijds aan de orthodoxen is gedaan in ruil voor hun toestemming bij en voor de oprichting van de staat Israël
De Romeinen begonnen de joden juist te vervolgen omdat ze zo op zichzelf waren. Hun weigering zich aan te passen aan de Romeinse samenleving zagen de Romeinen als ondermijning ervan.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar waar ze komen wel welkom zijn, en dat waren ze dus niet. In eerste instantie omdat de Romeinen, door wie ze verbannen waren, vrijwel overal zaten, en in tweede instantie door het opkomende christelijke geloof dat hun als schuldig aan de dood van Jezus aanwees.
Als dit waar was, waren ze in Israël wel heel snel van alle terreur af geweest. Het is dus bullshit of Israël houdt graag deze impasse in stand ... of beide.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef LXIV het volgende:
De haat tegen Joden in de Arabische wereld wordt vooral aangewakkerd door hun (incompetente) regeringen, om een zondebok te hebben om aan te wijzen voor het eigen falen. 'Kijk, dat het hier in Egypte/Tunesië/Irak/etc niet zo rijk is aan het westen, komt niet door ons, maar is een complot van de joden"
quote:He points to a piece that ran in the Times of London last week, which reported on organized groups of ultra-Orthodox men dedicated to finding mixed Jewish-Arab couples and harassing them. Some of those groups, including Fire for Judaism, whose members cruise around a Jerusalem-adjacent settlement and have been known to chase ?problem couples? in their cars, work with police, according to the Times.
http://www.tabletmag.com/(...)hting-miscegenation/
Er is geen wet die het niet-Joden vebiedt te trouwen. De wet biedt geen mogelijkheid voor het in Israël sluiten van een gemengd Joods - niet-Joods huwelijk. Dit komt omdat er in Israël geen burgelijk huwelijk bestaat voor Joden. Huwelijk en scheiding voor Joden dienen hier door het rabbinaat geregeld te worden, omdat er anders allerlei moeilijke situaties kunnen ontstaan op grond van het Joodse huwelijks- en scheidingsrecht (voornamelijk scheidingen: wanneer die niet door het rabbinaat volgens alle regels ten uitvoer gelegd zijn, blijven de man en vrouw getrouwd en worden eventuele nakomelingen uit een volgende relatie bastaarden, hetgeen naar de Joodse wet allerlei haken en ogen geeft).quote:Op maandag 18 juli 2011 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat niet-Joden niet mochten trouwen in Israël.
Hoe zou jouw moeder het vinden als je met flinke Hollandse meid zou thuiskomen?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Joden met een minderwaardigheidscomplex zijn er ook. Ze zullen kapot gaan van jaloezie als ze een Arabier hand in hand zien lopen met een Joodse. Ik snap niet hoe ze anders op dit soort zieke ideeën zijn gekomen.
Minder grappig is het feit dat stelletjes (ook getrouwde) regelmatig worden lastig gevallen door deze Joodse zedenpolitie.
[..]
En dat ie uit liefde voor haar Christen wordt.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:06 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Hoe zou jouw moeder het vinden als je met flinke Hollandse meid zou thuiskomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |