quote:MRSA-bacterie in Arnhems ziekenhuis
Het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem roept patiënten op zich te laten testen op de MRSA-bacterie. Het ziekenhuis denkt dat het te maken heeft met een vrij besmettelijke variant, werd woensdag bekendgemaakt.
De bacterie werd vorige week aangetroffen bij een patiënt die op de verpleegafdeling Chirurgie lag. Deze wordt sindsdien geïsoleerd verpleegd en het ziekenhuis heeft alle noodzakelijke maatregelen getroffen. Dit jaar is de besmettelijke variant bij twaalf patiënten aangetroffen.
Dat is meer dan normaal. Daarom roept het ziekenhuis uit voorzorg alle patiënten op die dit jaar opgenomen zijn geweest op de verpleegafdeling van Chirurgie en Traumatologie. Zij krijgen een brief, waarin hen wordt gevraagd een kweek te laten afnemen bij de huisarts. Mocht blijken dat ze de bacterie bij zich dragen, dan volgt een gerichte behandeling.
De MRSA-bacterie is niet meer gevoelig voor gebruikelijke antibiotica. Voor gezonde mensen is de bacterie ongevaarlijk. Mensen met een verminderde weerstand kunnen wel ziek worden.
Eerder deze week werd de MRSA-bacterie aangetroffen in het St. Jans Gasthuis in Weert. Het ziekenhuis kondigde daarop een opnamestop af voor de intensive care. Jaarlijks wordt in Nederlandse ziekenhuizen bij ongeveer 1500 mensen een MRSA-besmetting vastgesteld.
Ik ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Pfff, elke dag stoppen op Wolfheze en Oosterbeekik zal blij zijn als alles weer normaal is
Jaa, volgens mij ookquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:35 schreef picodealion het volgende:
Volgens mij heb ik vanaf Zeist naast je zitten slapen Guppy.
Jup, heen en terug vast prik even bijslapen, maar die stomme extra stations idd..quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaa, volgens mij ookheb jij ook zo lekker geslapen? Ik werd alleen wakker bij Wolfheze... Niet gewend en zo
Ik slaap ook altijd heerlijk in de trein. En bij Arnhem word ik altijd netjes wakker, omdat de trein dan een beetje schud. Maar dat deed ie nu bij Wolfheze al...quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:04 schreef picodealion het volgende:
[..]
Jup, heen en terug vast prik even bijslapen, maar die stomme extra stations idd...
Ohhhh lees dat topic nou. Mens gaat helemaal los.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht even dat jij je wasmachine en koelkast van Amsterdam naar Arnhem moest hebbenHuh!! Maar het ging om iets anders...
Ik snap m... En the bitchfight is on... Laar maar gaan joh...
Dan deze: wie gaat mee naar vierdaagse kijken in elst huissen morgen?ga dan zelf ook lekker lopen! Goed voor het vierdaagsegevoel
Ja, voor het weekend van de 6/7e pas. En we hebben hele leuke stoel gevonden in de laar en die kan alleen dit weekend opgehaald worden. Kijken hoe ik dat oplosquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je al een auto-oplossing?
Je bent trouwens weggemod
Jeujquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:14 schreef _Loki het volgende:
Zaterdag ben ik weer in Arnhem te vinden, jeuh.
Nou, voor mij is het erg handig! Van mij mag het zo blijven!quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Alleen tijdens de werkzaamheden (gelukkig)
Zou tof zijn ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 07:56 schreef tliciouz het volgende:
Klopt, maar wij hebben waarschijnlijk al een nieuwe huurder, mocht dat onverwachts niet doorgaan en dat hoor ik binnen nu en een paar dagen dan, zal ik je dan wat laten horen DW?
Dat viel te verwachten jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 07:56 schreef tliciouz het volgende:
Ohja Guppy, ik kreeg vannacht een pm van een moderator over missyb, loopt blijkbaar lekker te stoken over mij.
Oh zaten we weer in dezelfde trein?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
God, wat kinderachtig allemaal weerstakkerd.
De trein stopte nu inderdaad niet! Fijn is dat!
Denk het wel, die van 08:10 uur?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:00 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oh zaten we weer in dezelfde trein?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |