Thnx dearquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan
Hij ligt nu in het donker in de kamer hiernaast. Ik ga hem niet meer buggen omdat hij de hele dag al uitgeput leek en ik hem net natuurlijk opgejaagd heb om hem te vangen. Hoop eigenlijk dat-ie een beetje rust krijgt en op kracht komt. Maar er is wel wat mis met zijn linkervleugeltje. Geen bloed overigens. Hij heeft ook niet gegeten van de eieren die ik gekookt had. Nu duivenvoer in de bak gezet. (Die heb ik altijd in huis voor de Turkse Tortels die in de tuin leven.)quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
Je kunt 'm ergens melden (met het nummer) en dan neemt de eigenaar contact met je op. Althans; zo ging het toen ik een postduif in de tuin had zitten.
Ik wil zo best even voor je zoeken, maar zo ongeveer elke postduivenvereniging heeft zo'n dienst
Probeer dan die link van pumpkin_Rubyquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Staal het volgende:
Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
Standaard reactie.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden
Meerdere ringen betekent meestal dat de duif meedoet aan een wedstrijd en een overnachting bij jou betekent dan dat de duif niet geheel competitiegeschikt is. Meestal is dat einde duif. Dat zou je kunnen navragen aan de eigenaar, misschien laat die je een andere bestemming voor het dier zoeken als jij daar moeite voor wil doen.
Wat fucklui zijn die duivenmelkers eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Standaard reactie.
Postduif wordt soepduif. Gebeurt dagelijks.
Nee, die staken wegens de loonsverlagingen en ontslagen bij de posterijen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:19 schreef Stringer het volgende:
Bij mij hebben twee postduiven besloten om een nest te bouwen op het balkon. Ik snap dat niet, zijn dit dan ongehoorzame postduiven ofzo?
Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:23 schreef Staal het volgende:
[..]
.
Kan ik de duif niet zo helpen dat hij de vrije natuur in kan?
Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruikenquote:Heb toevallig een klein mazzeltje dus wil er gerust mee naar een dierenarts voor het vleugeltje.
Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.quote:Misschien een domme vraag maar ik weet vrijwel niets van duiven.
Ow, ik wist ook niks van kauwtjes en ik heb wel een jong gered en in huis gehad.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.
[..]
Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruiken
[..]
Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
Als hij terug gaat is het best he. Ik wil hem juist liever helemaal niet houden. Maar zijn linkervleugel is niet in orde.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:32 schreef Arnold_fan het volgende:
Die duif kan niet in het wild leven. Wat je kunt doen is een hokje kopen, en hem een paar maanden vasthouden samen met een andere duif. In dat geval is de kans er dat hij blijft, anders vliegt hij direct terug naar zijn hok.
Zal morgen even een foto plaatsen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Als hij er bijzonder uitziet is de kans trouwens erg groot dat het een sierduif is, postduiven struikelt je over in de stad.
In dat geval heb je niets aan de bovenstaande link, als je een foto post zie ik het wel.
Is het dan zo eentje? http://nl.wikipedia.org/wiki/Felegyhazer_tuimelaarquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Zal morgen even een foto plaatsen.
Hoe vroeg moet ik morgen uit de veren en wat moet ik doen om hem te verzorgen?
Oh nou, als je een pic post komen we er wel uit denk ik. *Mijn opa had duiven,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:58 schreef Staal het volgende:
Karin, zo mooi is Duif niet. Hij/zij is antraciet met wit op de vleugelinzet en op de rug. Wel veel grotere oogjes dan duiven gewoonlijk hebben.
Partner kwam net thuis en die is wel zo lief dat hij er meteen mee akkoord gaat. Ook m.b.t. dierenarts..
@Arnold, ik heb geen konijnenhok o.i.d. Hij zit in een inklapbaar booschappenkrat met daarop als afdekking het haardscherm. Ik wist niets beters te verzinnen. Wel met water en voer en een knalroze fleecedeken..
Morgen meld ik de duif aan op die NPOsite en anders snor ik wel een kotje op MP. Of timmer zelf wel iets in elkaar.
Neen niet perse, zoals eerder gezegd:quote:Op zondag 17 juli 2011 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:
Klinkt als een postduif, zeker omdat hij meerdere ringen omheeft. Die heb je ook in wittinten erbij.
De koekepan...?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:09 schreef Chinless het volgende:
Ik wil de duif anders ook wel overnemen. Ga ik hem verzorgen tot zijn einde.
Morgen post ik zeker een foto. Als jij er dan naar wilt kijken, graag. Tof van je.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh nou, als je een pic post komen we er wel uit denk ik. *Mijn opa had duiven,*
Lol, klinkt als een mooi mandje.![]()
Als het geen postduif is heb je niet veel aan de NederlandsePostduivenhoudersOrganisatie, er zijn ook andere duivenwedstrijden waarbij ze ringen krijgen, vaak wel met een kenmerk om ze weer terug te vinden als ze wegvliegen.
Lief van jou en wederhelft, ach ja, als je toch al vogels in de tuin hebt waarom dan niet een duif er bij.
Ja hoor, geen punt.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Morgen post ik zeker een foto. Als jij er dan naar wilt kijken, graag. Tof van je.
Ik ga snurken want wie weet fladdert de duif bij het ochtendgloren de tent uit.
Denk ook postduif toch. En wat ik gevonden heb aan de kleuren van de ringen kan hij uit Engeland of Frankrijk komen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:
Klinkt als een postduif, zeker omdat hij meerdere ringen omheeft. Die heb je ook in wittinten erbij.
[ afbeelding ]
Okay dan, dan kan NPO je wel helpen, welke stad zit je? Misschien is er wel een verzamelkooi bij jou in de buurt, die helpen verdwaalde postduiven weer naar huis.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Denk ook postduif toch. En wat ik gevonden heb aan de kleuren van de ringen kan hij uit Engeland of Frankrijk komen.
Hij heeft wel dit kopje: [ afbeelding ]
Ook die grote oogjes en dat witte op die snavel.
Zie DM.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay dan, dan kan NPO je wel helpen, welke stad zit je? Misschien is er wel een verzamelkooi bij jou in de buurt, die helpen verdwaalde postduiven weer naar huis.
http://www.npo.nl/duif-gevonden/help-wat-nu/buitenland
Ik woon op een dorpje in het zuiden van Nederland. De duif heeft veel wit op zijn snaveltje.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Als duiven ouder worden krijgen ze grotere ringen om hun ogen en grotere witte neusstukken. Dat zie je in de stad niet omdat ze daar niet oud worden.
De kleur van de ring verschilt per jaar, daaraan kun je zien zonder de ring te lezen hoe oud een duif is. Het is onwaarschijnlijk dat hij uit het buitenland komt, duivenvluchten gaan altijd naar het zuiden dus die duiven komen hier niet langs.
Slaap lekker!quote:Op zondag 17 juli 2011 00:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik woon op een dorpje in het zuiden van Nederland. De duif heeft veel wit op zijn snaveltje.
Als je er morgen naar wilt kijken, graag.
Voor nu echt snurken. Wie weet hoe vroeg ik op moet.
Bedankt voor jullie reacties trouwens! Een verademing en zeker als je het vergelijkt met die zogenaamde duivenliefhebbersite.
Trusten!
Nee. Duifje lag vanmorgen om half negen nog op dezelfde manier. Heb het gordijn een stukje opengedaan en hij heeft later toch wel iets gegeten en gedronken gelukkig. Gisteren wilde hij in de tuin ook al niks. Hij staat meer op zijn pootjes.quote:
Bedankt! Zal er kranten in doen straks. Hij moet eerst maar even bekomen.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:10 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is inderdaad een postduif, als er 11 opstaat is hij van dit jaar, dus 4 maanden.
Met hooi doe je een duif geen plezier je kunt beter gewoon kranten onderin doen, met eventueel zaagsel erop.
Er zit wel mais tussen het voer. Rijst heb ik ook nog in huis.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Dit is trouwens niet het voer wat hij moet hebben. Je kunt beter gerst, mais en erwten geven, zoals je duivenvoer in een winkel koopt.
Zeker geen ei! Dat eten duiven niet!
Als hij het op een lopen zet lijkt de linkervleugel meer te hangen. Maar ik heb er geen verstand van. Hij vloog in ieder geval heel gammel. Hoop dat hij slechts uitgeput is, dan kan hij iig op krachten komen.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:19 schreef Arnold_fan het volgende:
En er is niets mis met zijn vleugel als ik zo kijk, hij hangt niet, er staan alleen wat veren slordig.
Waarom denk je dat zijn vleugel kapot is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Via omgekeerd zoeken kom ik er achter dat dit een telefoonnummer is van iemand uit Mill, ik weet niet of dat toevallig bij je in de buurt is?
je kunt ook een formulier invullen op de website die dan bij de eigenaar terecht komt, maar bellen is een stuk sneller, dan heb je meteen antwoord anders duurt het misschien nog een paar dagen voor het formulier op de goede plek is e.d.
Ringnummer gevonden:quote:Op zondag 17 juli 2011 12:27 schreef hilliebillie het volgende:
Hoe kom jij aan het 073 nummer? ik kom via de zoekmachine toch echt op het nummer in m'n bovenstaande bericht..
lijkt me niet als ie er 1tje mistquote:Op zondag 17 juli 2011 12:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Ringnummer gevonden:
U zocht op ringnummer 11-4117016
Het bijbehorende telefoonnummer is :073-******
Man net gebeld. Woont in Oss. Maar heel nonchalant, "jah, laat hem maar zitten en dan vliegt hij over een paar dagen wel weer op huis aan". Wilde foto sturen maar dat hoefde niet.
Zou ik nu de verkeerde gebeld hebben?.
Waarom zetten ze i.p.v. die nummers niet gewoon een telefoonnummer op die ringen?.
Hij kwam over alsof het hem niet zoveel uitmaakte allemaal. Wilde ook niet kijken of hij er 1 mist.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:32 schreef welkominspace het volgende:
[..]
lijkt me niet als ie er 1tje mist
Klinkt wel aardig alsof het klopt. De duivenmensen hebben niet zoveel met hun duiven; het gaat ze om de wedstrijdquote:Op zondag 17 juli 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
Hij kwam over alsof het hem niet zoveel uitmaakte allemaal. Wilde ook niet kijken of hij er 1 mist.
quote:Op zondag 17 juli 2011 12:12 schreef Staal het volgende:
Heb wel de nummers:
Blauw: NL 2011 41117016
Groen: 0319
Je tweede nummer heeft een 1 minder in het midden. Zou dus best het verkeerde nummer kunnen zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:31 schreef Staal het volgende:
U zocht op ringnummer 11-4117016
Het bijbehorende telefoonnummer is :073-******
quote:Op zondag 17 juli 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij kwam over alsof het hem niet zoveel uitmaakte allemaal. Wilde ook niet kijken of hij er 1 mist.
Staal ik ging effe goegelen en toen vond ik dit:quote:Op zondag 17 juli 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Zo lang het eenmalig is wil het niets zeggen dat de duif de volgende keer ook niet terug komt, zeker niet als het een reden heeft zoals nu waarschijnlijk omdat z'n vleugel een beetje lam is dus misschien is gepakt geweest door iets..quote:Op zondag 17 juli 2011 12:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Staal ik ging effe goegelen en toen vond ik dit:
http://www.stevenvanbreem(...)en_door_jonge_duiven
vandaar dat ze er niet om zitten te springen om zo'n beestje terug te krijgen, ''ze'' hebben
er dan niks meer aan, om het maar even cru te stellen
Goedemiddag!quote:Op zondag 17 juli 2011 11:47 schreef Staal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NL 2011. Het is nog maar een heel jong duifje dan?
Zal zo even die nummers opschrijven, had geen pen en papier bij de hand. Wat kan ik trouwens het best op de bodem doen? Die deken lijkt me voor het beestje helemaal niet prettig maar ik heb nu geen hooi. Kan wel het gras maaien en het in die krat doen?
Nou, dan is het toch duidelijk, hij mist hem niet, je zou kunnen kijken of hij als hij op krachten is aanstalten maakt om naar huis te gaan, de kans bestaat dat hij wel bij jou blijft hangen, al die stadsduiven zijn ook vaak ex-postduiven en nageslacht.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een dag of twee om even tot rust te komen en bij te eten.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
Overigens heb ik een onwijs lieve PM gehad van Pumpkin Ruby met een plan B. Mocht ik hem niet willen houden. Voorlopig hou ik hem gewoon. Wil hem ook wel definitief houden trouwens als het niet anders kan. Overigens word ik niet heel erg vrolijk van toch wel duidelijke berichten dat het die duivenmelkers niet zoveel uitmaakt. Ik zie het ook teveel als een soort huisdier wrs.
Voor nu maar aankijken en laten uitrusten.
Vraag me af wanneer ik moet proberen hem te laten vliegen? Hoelang zal ik hem binnenhouden?
Ik heb ergens het idee dat we vanaf nu gewoon een duif hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goedemiddag!
Oh hij is leuk.
Vleugel lijkt goed, als die uit de kom of gebroken was dan sleepte die wel over de grond, kan zijn dat hij er een tik tegenaan heeft gehad maar hij kan hem wel intrekken dus dat lijkt me geen blijvend iets. ik zie dat je al mensen hebt gevonden, het enige dat je kunt doen heb je gedaan.
Ga je hem houden?
Tips en verzorging:
http://www.npo.nl/postduiven-houden/de-verzorging
Lol! Je bent dus een beginnend duivenmelker, gefeliciteerd!quote:Op zondag 17 juli 2011 12:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb ergens het idee dat we vanaf nu gewoon een duif hebben..
Ga me in ieder geval flink inlezen. Bedankt!
Psies, als hij goed is gespeend en netjes is behandeld kan het best zijn dat hij nadat hij op krachten is gekomen naar huis vliegt. Als hij wel blijft hangen is een hok pas belangrijk, nu in de zomer gaat het wel, als het kouder wordt zal hij een beschutte plek moeten hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:03 schreef hilliebillie het volgende:
Ook al besluit je hem te houden, de kans is groot dat ie als je hem over een paar weken los laat dat ie dan toch terug vliegt naar z'n oude vertrouwde hok, dus hou daar wel rekening mee.. (kan zelfs zijn dat ie dat doet ook al komt ie het eerste half jaar wel netjes bij jou terug, dat instinct zit er toch nog ergens in, dus schrik daar dan niet van)
Kun je de de deur van het hok open zetten zodat hij bij zijn voer kan en rusten? Een duif moet wel kunnen vliegen imo.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Staal het volgende:
Zou dit geschikt zijn? http://link.marktplaats.nl/466063836
Dan ben ik namelijk met twee tientjes klaar en als het beestje dan wegvliegt dan is de schade niet zo groot. En misschien kan ik van dat dubbel een enkel hok maken. Edit: Dubbel is wel handig met schoonmaken.
Ja hoor, dak er op en voer/water er in.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:36 schreef Staal het volgende:
Als het niet kan dan sloop ik dat er over een paar dagen af. Kan hij eerst daarin en bijkomen zoals in het krat. Daarna moet hij zelf maar bepalen of hij wil blijven en als hij echt blijft ga ik wel op zoek naar een goed onderkomen. Maar for the time being?
Oh leuk! Een duif met onderdak.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:42 schreef Staal het volgende:
Okay. Ik ga meteen bellen. Hoop dat hij vanavond daarin kan i.p.v. dat krat en haardscherm. Zal wel foto maken.
quote:Op zondag 17 juli 2011 13:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh leuk! Een duif met onderdak.En als hij weg vliegt heb je plek voor een konijn!
Heb jij ook een duif?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:39 schreef trovey het volgende:
Ergens een hondenbench lenen? Ik lees dit verhaal een beetje mee en ja, zo ben ik ook aan mijn nieuwe huisdier, een sierduif, gekomen.Die had alleen een kleurring en heb ik aangemeld bij Amivedi incl. foto maar nooit iemand op gekomen alhoewel die sierduif gewoon een hele slechte vlieger is en dus nooit ver weg kan komen.
Leuk! Ben benieuwd.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:51 schreef Staal het volgende:
[..]! Nog even he?
Om half zes heeft duif een hok!
Kranten, geen probleem. Heb ook nog wit vogelzand in huis, dus dat zaagsel komt dan morgen wel.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat hok is prima, dan kan hij gelijk goed buiten wennen. Je hoeft niets op de vloer te doen, maar kranten en een beetje zaagsel zou leuk zijn.
Ja, goed idee. Ik neem nog een duif en dan maken zij nog wel even meer duifjes en zit ik volgend jaar met een gigantische duiventil. Goed plan maar nee, toch maar niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:57 schreef Arnold_fan het volgende:
Als je hem volgende week loslaat vliegt hij sowieso terug. Maar je kunt er een tweede bijnemen dan is de kans groot dat hij wel blijft.
Dan zou ik het bij kranten laten vandaag, en dan morgen zaagsel over een verse krant.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Kranten, geen probleem. Heb ook nog wit vogelzand in huis, dus dat zaagsel komt dan morgen wel.
Moet alleen nog tegen Ryan zeggen dat hij straks iets moet ophalen..
+1!quote:
Ik heb zelfs meerdere duiven.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb jij ook een duif?. Zijn er toch wel een hoop die kwijtraken ben ik achter.
Binnenvoliere en hele hele grote kooien maar dat zijn allemaal duiven die niet meer goed kunnen vliegen dus dat werkt uitstekend zo. Ze wapperen nog wel met de vleugels maar vliegen zit er niet meer in voor ze met die gehandicapte vleugeltjes.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Waar zitten al jouw duiven in dan Trov?
En StaalWat een verhaal en wat een leuk topic omgewoon in mee te lezen.. heb niks met duiven verder (vind stadsduiven zelfs vies)
quote:Op zondag 17 juli 2011 18:07 schreef Staal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het begon net te regenen dus je ziet hem niet zo goed. Maar heb de kooi maar helemaal rechtsachterin de tuin gezet want bedacht me ineens dat het dier ook niet de hele dag zon moet hebben. Het hok is veel groter dan ik aanvankelijk dacht, maar voor de duif wel prettiger dan een krat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |