abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99575446
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is het ooit bij je opgekomen dat die vrouwen die tent gewoon dragen omdat ze dat prettig vinden on omdat ze denken dat het moet van hun god? En dat daar geen greintje haat bij komt kijken.
Mwoah, zelfs moslims zelf zeggen dat het extremisten zijn. Het is dan ook een relatief kleine groep die dat pak draagt. En het is per definitie haatdragend tegen niet-moslims.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99575449
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga volstrekt af op de door jouw geschreven reacties. Ook in dit topic. Dat zijn in ieder geval niet de reacties die ik verwacht van een VVD-er.

Oke, je bent dus narrowminded en wilt niet luisteren. Prima, je zat fout, kan gebeuren, ik vergeef het je.

quote:
Het heeft niets te maken met "het niet kunnen plaatsen in een maatschappelijke discussie". Je gaf simpelweg geen reactie op de statement die ik maakte aan de hand van je reply. Je had er namelijk ook gewoon "Ja dat klopt" op kunnen antwoorden en dan was de discussie van tafel. Echter jij besloot je "kennis" te etaleren door over Newton's derde wet te gaan praten - terwijl deze niet eens in mijn hoofd was opgekomen - gezien het onderwerp van de discussie. Maar goed, kennelijk is dat een kenmerk van je manier van discussieren.
Wederom een bevestiging van het feit dat je niet theoretisch bent onderlegt. Iedereen die 'actie = reactie' hoort, weet dat dit bij Newton`s 3e wet hoort. Dan is het nogal stom om te roepen 'maar dat is niet het eindstation heurrrrrrrrrrrrr'. Daarmee sla je best wel een flater, en daar moet ik dan wel op reageren ja. Noem het een twitch van mij.

quote:
Werkelijk, de theorie snap ik prima. Echter ik snap niet met wat voor reden jij "je kennis" van deze theorie zo graag wil etaleren. We hebben het hier over een maatschappelijk discussie, niet over Newton's wetten of hoe deze exact passen in de huidige maatschappelijke situatie. Als je van onderwerp wil veranderen, doe dat dan op een wat subtielere manier.
Dus je hebt nooit de Butterfly effect gezien, of je hebt hem gezien en je snapte hem niet. Prima, maakt niet uit. We kunnen daar wel een keer verder over bomen, maar dat is meer voor Filosofie en Levensbeschouwing en nogal offtopic.

quote:
Je vergoeilijkt inderdaad hun acties, door te stellen dat dit een "logische reactie" is op het rellen van moslimtuig.
Je snapte die opmerking niet, en dat dacht ik dus al, gezien je manier van reageren.

quote:
Nu is dat verband uberhaupt al ver te zoeken natuurlijk. Want het is dan een "reactie" op een totaal andere actie (het dragen van een burka). Ten tweede heb ik aan de lopende band, publiekelijk op dit forum, mijn woede en kritiek jegens Mohammed B. en consorten geuit.
Ik ga af op wat ik hier lees (goh, van wie heb ik dat nu geleerd) en dan moet ik gewoon concluderen dat je een pro-islamitische, PVV-hatende, Mohammed-B adorerende extremist ben. Alles wat jij doet of zegt om dat te ontkrachten negeer ik gewoon, want hey, ik heb oogkleppen op.

Snap je nu misschien wel dat ik gewoonweg een beetje aan hetspiegelen bent qua reacties van jou?

quote:
Tot slot is fatsoenlijk discussieren met Scorpie onmogelijk, dat weet jij zelf ook dondersgoed. Geen enkele discussie waar ik jou tegenkom zal eindigen in een fatsoenlijke discussie.

Negen van de tien keer komt dat omdat je begint te blaten over dat ik een PVV-er ben en alle moslims dood wil hebben. Dat is nogal een convo killer ja :')

quote:
Ik mag je niet en jij mag mij niet, dus ik zal het waarderen als we elkaar gewoon niet spreken, dan is dat probleem ook opgelost.
Waar je vandaan haalt dat ik je niet mag is mij een raadsel, want ik oordeel niet op basis van wat fok reacties. Zou je ook eens moeten doen, je horizon verbreden, zou je goed doen. Ik denk dat wij prima een keer een colatje kunnen drinken samen hoor.
pi_99575475
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Nee, maar ben wel moslima dus kan me wel in hun plaatsen. :*
KKK is extremistisch inderdaad, nu doe je net alsof de hele islam extremistisch is. :')
Ik zeg dat burqa-draagsters extremistisch zijn. En daar is geen woord van gelogen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99575495
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mwoah, zelfs moslims zelf zeggen dat het extremisten zijn. Het is dan ook een relatief kleine groep die dat pak draagt. En het is per definitie haatdragend tegen niet-moslims.
Het zijn extremisten in die zin dat ze zo'n pak dragen. Dat betekent echter niet automatisch dat ze het westen haten en onze maatschappij omver willen werpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99575501
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van welke eenduidige politieke of religieuze organisatie maken de burkadraagsters deel uit?
Ze zijn onderdeel van de extremistische islam.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:14:31 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99575506
Er is inderdaad geen woord van gelogen dat jij dat zegt, ja. Dat maakt het nog geen feit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 juli 2011 @ 13:14:56 #207
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99575522
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zeg dat burqa-draagsters extremistisch zijn. En daar is geen woord van gelogen.
Dan kan je net zo goed zeggen dat vrouwen die een 'gewone' hoofddoek dragen ook extremistisch zijn. Immers ze dragen het met hetzelfde doel.
pi_99575535
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn extremisten in die zin dat ze zo'n pak dragen. Dat betekent echter niet automatisch dat ze het westen haten en onze maatschappij omver willen werpen.
Ze zijn per definitie voor Sharia-wetgeving. Daaruit volgt automatisch de 2e zin.
pi_99575560
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Er is inderdaad geen woord van gelogen dat jij dat zegt, ja. Dat maakt het nog geen feit.
Je kan met droge ogen beweren dat burqa-draagsters geen extremisten zijn maar het is een nogal lachwekkende stelling.
pi_99575605
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze zijn per definitie voor Sharia-wetgeving. Daaruit volgt automatisch de 2e zin.
Er zijn wel meer mensen die ons land een andere invulling zouden willen geven. So what? Bovendien kun jij helemaal niet weten wat de opvattingen zijn van burqa-draagsters.

Je beseft trouwens toch jij hier eigenlijk de enige extremist bent? Het is ook licht ironisch in dat opzicht.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:18:25 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99575638
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Je kan met droge ogen beweren dat burqa-draagsters geen extremisten zijn maar het is een nogal lachwekkende stelling.
Net zoals ik al jouw stellingen in dit en andere topics uiterst vermakelijk vind. Ze zijn wellicht streng in de leer, dat maakt ze nog geen extremisten die eropuit zijn 'onze Westerse wereld' omver te werpen.
Daarvan uitgaan is juist eng. En ingegeven door angst.
pi_99575695
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Net zoals ik al jouw stellingen in dit en andere topics uiterst vermakelijk vind. Ze zijn wellicht streng in de leer, dat maakt ze nog geen extremisten die eropuit zijn 'onze Westerse wereld' omver te werpen.
Daarvan uitgaan is juist eng. En ingegeven door angst.
Haha. Ik zou eens met een paar gaan praten als ik jou was. Ze zullen mijn stelling niet ontkennen hoor.

Met je 'angst' :')
Ben je ook bang voor extreem rechts? :D
  zondag 17 juli 2011 @ 13:21:04 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99575710
Nee hoor. Ik ben niet de bangebroek hier.
pi_99575742
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Haha. Ik zou eens met een paar gaan praten als ik jou was. Ze zullen mijn stelling niet ontkennen hoor.

Met je 'angst' :')
Ben je ook bang voor extreem rechts? :D
Heb jij dat ook gedaan, met een burqa-draagsters gepraat?
pi_99575767
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:12 schreef Scorpie het volgende:

Oke, je bent dus narrowminded en wilt niet luisteren. Prima, je zat fout, kan gebeuren, ik vergeef het je.
Vooralsnog blijkt uit niets het tegendeel. Wellicht dat je het liberale gedachtegoed eens meer door je reacties kan laten schijnen. Misschien dat ik er dan nog eens over nadenk.

quote:
Wederom een bevestiging van het feit dat je niet theoretisch bent onderlegt. Iedereen die 'actie = reactie' hoort, weet dat dit bij Newton`s 3e wet hoort. Dan is het nogal stom om te roepen 'maar dat is niet het eindstation heurrrrrrrrrrrrr'. Daarmee sla je best wel een flater, en daar moet ik dan wel op reageren ja. Noem het een twitch van mij.
Hoezo is dat stom om te roepen, als dat nota bene in lijn is met de 3e wet van Newton. Jij deed echter alsof je mijjn reactie compleet niet begreep. Feit is dat we publiekelijk discussieren en er genoeg mensen zijn die NIET bekend zijn met newtons 3e wet. Vandaar dat ik in een discussie zo min mogelijk op theoretisch vlak wil discussieren. Noem het maar Henk en Ingrid language.

quote:
Dus je hebt nooit de Butterfly effect gezien, of je hebt hem gezien en je snapte hem niet. Prima, maakt niet uit. We kunnen daar wel een keer verder over bomen, maar dat is meer voor Filosofie en Levensbeschouwing en nogal offtopic.
Twee veronderstellingen in één alinea.

quote:
Je snapte die opmerking niet, en dat dacht ik dus al, gezien je manier van reageren.
Ik snapte de opmerking prima, maar ik vind het een onterechte opmerking. Dat is wat anders.

quote:
Ik ga af op wat ik hier lees (goh, van wie heb ik dat nu geleerd) en dan moet ik gewoon concluderen dat je een pro-islamitische, PVV-hatende, Mohammed-B adorerende extremist ben. Alles wat jij doet of zegt om dat te ontkrachten negeer ik gewoon, want hey, ik heb oogkleppen op.
Ik ben zeker pro-islamitisch en PVV-hatend. Dat klopt volstrekt. Verder zal ik geen moeite doen om het overige te ontkrachten, gezien het feit dat iedereen goed kan meelezen over het hoe en wat. De doorsnee fokker kent mij wel wat langer dan vandaag, gelukkig.

quote:
Snap je nu misschien wel dat ik gewoonweg een beetje aan hetspiegelen bent qua reacties van jou?
Alleen faal je jammerlijk.

quote:
Negen van de tien keer komt dat omdat je begint te blaten over dat ik een PVV-er ben en alle moslims dood wil hebben. Dat is nogal een convo killer ja :')
Ik heb nergens gesteld dat je moslims dood wil hebben.

quote:
Waar je vandaan haalt dat ik je niet mag is mij een raadsel, want ik oordeel niet op basis van wat fok reacties. Zou je ook eens moeten doen, je horizon verbreden, zou je goed doen. Ik denk dat wij prima een keer een colatje kunnen drinken samen hoor.
Wederom, reacties vertellen vaak boekdelen. En ik denk niet dat wij samen een cola'tje kunnen drinken. Dat heeft niets "met horizon verbreden te maken" - alswel met iemand mogen of niet mogen. Zo zou ik wel een cola'tje kunnen drinken met onze geestelijk gestoorde burka-hatende vriend Hofstadtgruppe, ondanks de enorme onoverbrugbare politieke tegenstellingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99575779
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Nee hoor. Ik ben niet de bangebroek hier.
Oh maar je bent wel tegen extreem-rechts?

Dan ben je bang voor ze. Ingegeven door angst allemaal. Poepdoos.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:24:24 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99575821
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

ik zie niet in iedere extreem-rechtse knakker een boy from Brasil ... Zie je het verschil?
pi_99575831
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze zijn onderdeel van de extremistische islam.
Dat blijkt nergens uit. Orthodoxe Islam zeker, maar extremistisch.....

Het andere verschil met de KKK (zoals ik eerder al aangaf) is dat burkadraagsters dus niet politiek of religieus georganiseerd zijn (er is geen leiding, geen partij, geen instituut wat hen dekt).
Allah Al Watan Al Malik
pi_99575832
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb jij dat ook gedaan, met een burqa-draagsters gepraat?
Ja ik kom ze nml regelmatig tegen. Iets wat de rest hier geloof ik niet beleefd.

Al is 'praten' misschien niet de juiste benaming :@

Maar serieus: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia-wetgeving is hoor.
pi_99575849
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, over extreem-rechtse mensen zeg ik gewoon dat ik het niet met ze eens ben en dat ik er nooit vrienden mee zou worden. Ik ga geen hele topics vullen met postings waarin ik aangeef hoezeer ik die lui haat en ik ga de extreem-rechtsjes ook niet verbieden te zijn wie zij zijn.
pi_99575895
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja ik kom ze nml regelmatig tegen. Iets wat de rest hier geloof ik niet beleefd.

Al is 'praten' misschien niet de juiste benaming :@

Maar serieus: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia-wetgeving is hoor.
Jij bent de nieuwe Uri Geller? Jij kan in het hoofd kijken van die dames? Jij adviseert een ander een keer met burqa-draagsters te gaan praten, terwijl je ze zelf nog nooit hebt gesproken. Je begluurt ze alleen. Maakt verder ook niet uit, maar dat maakt jouw advies nogal lachwekkend.
pi_99575903
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

ik zie niet in iedere extreem-rechtse knakker een boy from Brasil ... Zie je het verschil?
Oh maar hierin wel?

Pure angst. Je bent bang. En ik niet. Haha.
pi_99575922
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, over extreem-rechtse mensen zeg ik gewoon dat ik het niet met ze eens ben en dat ik er nooit vrienden mee zou worden. Ik ga geen hele topics vullen met postings waarin ik aangeef hoezeer ik die lui haat en ik ga de extreem-rechtsjes ook niet verbieden te zijn wie zij zijn.
Dat is niet waar. Dat is met een simpele klik op je naam al te ontkrachten.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:27:20 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99575926
Jij leeft echt in je eigen wereldje, hè?
pi_99575966
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Dat is met een simpele klik op je naam al te ontkrachten.
Ga je gang.
pi_99575976
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent de nieuwe Uri Geller? Jij kan in het hoofd kijken van die dames? Jij adviseert een ander een keer met burqa-draagsters te gaan praten, terwijl je ze zelf nog nooit hebt gesproken. Je begluurt ze alleen. Maakt verder ook niet uit, maar dat maakt jouw advies nogal lachwekkend.
Ik heb wel met ze gepraat, ik bedoelde daar alleen mee dat praten misschien niet de juiste naam was omdat het een niet op al te laag volume ging.

Maar nogmaals: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia is. Dat is nml een inherent onderdeel van die ideologie die erachter zit dat ze dat ding uberhaupt draagt.
pi_99575990
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vooralsnog blijkt uit niets het tegendeel. Wellicht dat je het liberale gedachtegoed eens meer door je reacties kan laten schijnen. Misschien dat ik er dan nog eens over nadenk.
Waarom zou ik dat willen, zodat jij eindelijk een keer over je angst voor mij heen komt? Neuh.

quote:
Hoezo is dat stom om te roepen, als dat nota bene in lijn is met de 3e wet van Newton. Jij deed echter alsof je mijjn reactie compleet niet begreep. Feit is dat we publiekelijk discussieren en er genoeg mensen zijn die NIET bekend zijn met newtons 3e wet. Vandaar dat ik in een discussie zo min mogelijk op theoretisch vlak wil discussieren. Noem het maar Henk en Ingrid language.
Je snapte hem gewoon niet. Heb je ook al eerder aangekaart overigens.

quote:
Twee veronderstellingen in één alinea.
Pot, ketel _O-

quote:
Ik snapte de opmerking prima, maar ik vind het een onterechte opmerking. Dat is wat anders.
Nee, je snapte hem niet, getuige het feit dat we nu al 30 minuten aan het discussieren zijn erover :')

quote:
Ik ben zeker pro-islamitisch en PVV-hatend. Dat klopt volstrekt. Verder zal ik geen moeite doen om het overige te ontkrachten, gezien het feit dat iedereen goed kan meelezen over het hoe en wat. De doorsnee fokker kent mij wel wat langer dan vandaag, gelukkig.
Ehm, de doorsnee Fokker heeft geen idee wie je bent en wat je in het verleden hebt gedaan.

quote:
Alleen faal je jammerlijk.
Ik kan er ook niks aan doen dat jij het inzicht ontbeerd om je eigen reacties terug te lezen en aan zelfreflectie hierop te doen.

quote:
Wederom, reacties vertellen vaak boekdelen. En ik denk niet dat wij samen een cola'tje kunnen drinken. Dat heeft niets "met horizon verbreden te maken" - alswel met iemand mogen of niet mogen.
Dan moet je toch echt de schuld bij jezelf zoeken over het feit dat je toch niet zo sociaal empathisch vermogen hebt om met mensen om te kunnen gaan. Maar goed, het is goed dat je je eigen beperkingen kent. Alleen jammer dat je ook je leven er zo naar inricht.

quote:
Zo zou ik wel een cola'tje kunnen drinken met onze geestelijk gestoorde burka-hatende vriend Hofstadtgruppe, ondanks de enorme onoverbrugbare politieke tegenstellingen.
Tja, misschien omdat je daar wel een discussie van kan winnen, ik weet het niet. Ik ga bij voorbaat niet zulke gekke dingen roepen op basis van wat posts op een forum.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 13:29:54 ]
pi_99576001
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:27 schreef Copycat het volgende:
Jij leeft echt in je eigen wereldje, hè?
Nee, maar wees jou nou maar blij als je tokkie-NLe buren vervangen worden door nobele wilden.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:30:32 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99576041
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Nee, maar wees jou nou maar blij als je tokkie-NLe buren vervangen worden door nobele wilden.
Ik leef graag in een gemêleerde buurt.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:30:37 #230
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_99576045
Niet meer dan correct gehandeld door deze fractie. Verschrikkelijk dat er zulke mensen in onze samenleving lopen met zulke bekrompen, betreurenswaardige visies.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_99576048
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb wel met ze gepraat, ik bedoelde daar alleen mee dat praten misschien niet de juiste naam was omdat het een niet op al te laag volume ging.
Je hebt naar ze geschreeuwd? Waarom?
pi_99576067
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik leef graag in een gemêleerde buurt.
Je hebt geen geld om te verhuizen bedoel je.
pi_99576083
quote:

[..]

Wow, je hebt ff lekker ruig gedaan tegen zwakke, onderdrukte vrouwen? :')
pi_99576085
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt naar ze geschreeuwd? Waarom?
Het ontaarde in een niet zo aardige conversatie, maar zo begon het niet.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:31:48 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99576097
quote:
6s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Je hebt geen geld om te verhuizen bedoel je.
Nee, dat bedoel ik niet. Wel weer typisch voor jouw houding.
pi_99576114
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Wow, je hebt ff lekker ruig gedaan tegen zwakke, onderdrukte vrouwen? :')
Zwakke onderdrukte vrouwen? Je beledigt ze nu hoor. Zo zien ze zichzelf absoluut niet.
pi_99576128
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zwakke onderdrukte vrouwen? Je beledigt ze nu hoor. Zo zien ze zichzelf absoluut niet.
Valt wel mee, in veel gevallen gaat dat wel op. Iig vaker dan dat ze er zelf zo blij mee zijn.
pi_99576135
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Wel weer typisch voor jouw houding.
Ah ga toch weg. Met je onzinverhaal van de vorige keer. Waarom is een ´gemêleerde´ buurt trouwens per definitie een pre?
pi_99576145
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het ontaarde in een niet zo aardige conversatie, maar zo begon het niet.
Jij hebt heel vriendelijk gevraagd of ze die burqa niet meer willen dragen?
  zondag 17 juli 2011 @ 13:33:45 #240
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99576170
quote:

[..]

Maar nogmaals: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia is. Dat is nml een inherent onderdeel van die ideologie die erachter zit dat ze dat ding uberhaupt draagt.
Ik geloof er geen zak van. :')
pi_99576195
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Valt wel mee, in veel gevallen gaat dat wel op. Iig vaker dan dat ze er zelf zo blij mee zijn.
pi_99576200
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet meer dan correct gehandeld door deze fractie. Verschrikkelijk dat er zulke mensen in onze samenleving lopen met zulke bekrompen, betreurenswaardige visies.
Mensen die andere mensen tuig noemen gebeurt idd nooit in onze samenleving.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:34:48 #243
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99576206
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ah ga toch weg. Met je onzinverhaal van de vorige keer. Waarom is een ´gemêleerde´ buurt trouwens per definitie een pre?
Niks onzin. Mijn visie. Dié lijnrecht tegenover die van jou staat.
Voor mij is het een pre omdat ik het prettig wonen vind, tussen mensen van verschillende pluimage. Ik hou van diversiteit.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:35:06 #244
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99576221
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat kan heel goed, maar wat doet het ertoe? Een afwijkende mening of afwijkende idealen moeten gewoon kunnen toch? Eventuele problemen ontstaan pas wanneer je deze probeert te verwezenlijken.

Stel jij zou liever hebben dat er geen moslims in Nederland zouden wonen. Dat moet kunnen, vind ik. Je zou dat ideaalbeeld zelfs zonder problemen expliciet kunnen uitdragen door het op FOK! te pas en te onpas te blijven herhalen. Ook al laat je hiermee zien dat je de huidige Nederlandse samenleving afwijst en het liefst anders zou zien, het is niet echt een probleem.

Het wordt pas een probleem wanneer je dit ideaalbeeld zou proberen te realiseren door bijvoorbeeld willekeurige moslims op straat aan te vallen. Wat mij betreft is er tot die tijd gewoon plaats voor jou in Nederland, en ook voor vrouwen die graag in een allesbedekkend gewaad paraderen.
pi_99576302
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niks onzin. Mijn visie. Dié lijnrecht tegenover die van jou staat.
Voor mij is het een pre omdat ik het prettig wonen vind, tussen mensen van verschillende pluimage. Ik hou van diversiteit.
Waarom? Omdat het voordelen bied? Of omdat je vindt dat het moet dat je dat prettig vind?

Want ik heb mijn hele leven in dat soort wijken gewoond, heb er vrijwel alleen maar teringzooi beleed en ben maar wat blij dat ik nu niet meer in zo'n wijk woon. En he, ik heb geen nadelen gezien, behalve dan dat de supermarkt om 22:00 dicht gaat, maar dat is het dan wel.
pi_99576376
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat kan heel goed, maar wat doet het ertoe? Een afwijkende mening of afwijkende idealen moeten gewoon kunnen toch? Eventuele problemen ontstaan pas wanneer je deze probeert te verwezenlijken.

Stel jij zou liever hebben dat er geen moslims in Nederland zouden wonen. Dat moet kunnen, vind ik. Je zou dat ideaalbeeld zelfs zonder problemen expliciet kunnen uitdragen door het op FOK! te pas en te onpas te blijven herhalen. Ook al laat je hiermee zien dat je de huidige Nederlandse samenleving afwijst en het liefst anders zou zien, het is niet echt een probleem.

Het wordt pas een probleem wanneer je dit ideaalbeeld zou proberen te realiseren door bijvoorbeeld willekeurige moslims op straat aan te vallen. Wat mij betreft is er tot die tijd gewoon plaats voor jou in Nederland, en ook voor vrouwen die graag in een allesbedekkend gewaad paraderen.
Blij dat je het toegeeft. Dat was ook waar de stelling om ging. En ik vind dat daaruit volgt dat je mensen op die keuze en visie mag bekritiseren.

Ik snap best dat ik vanuit hun kant gezien precies hetzelfde ben maar dan andersom, maar ik vind dat dat het recht is als NLer zijnde. Ik ben geen cultuurrelativist en vind dat de NLe/Westerse cultuur beter is dan de islamitische en wil dus dat dat beschermd en gestimuleerd wordt.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:41:21 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99576460
Gewoon omdat ik het prettig vind. Heeft niks met voordelen te maken, enkel met mijn eigen voorkeuren.
Ik heb bijna nooit teringzooi beleefd. Niet hier en ook niet in al die jaren dat ik in De Baarsjes woonde wat toen nog het Wilde Westen werd genoemd.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:48:49 #248
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99576701
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Blij dat je het toegeeft. Dat was ook waar de stelling om ging. En ik vind dat daaruit volgt dat je mensen op die keuze en visie mag bekritiseren.
Dat moet kunnen. Het wordt alleen lastig wanneer je mensen woorden in de mond gaat leggen, om ze daar vervolgens op aan te vallen. Dan is het dus eerder 'aanvallen' dan 'bekritiseren'.
quote:
k snap best dat ik vanuit hun kant gezien precies hetzelfde ben maar dan andersom, maar ik vind dat dat het recht is als NLer zijnde.
Dat vind ik ook.
quote:
Ik ben geen cultuurrelativist en vind dat de NLe/Westerse cultuur beter is dan de islamitische en wil dus dat dat beschermd en gestimuleerd wordt.
Prima dat jij dat vindt en uit wil dragen, en als een andere Nederlander daar anders over denkt moet hij of zij dat ook uit kunnen dragen. Dit proberen tegen te houden door zaken als kledingstukken ( :')) te gaan verbieden is dan ook volstrekt on-Nederlands en bespottelijk.
pi_99577040
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En nog zo`n persoon die het niet kan laten. Kom eens met een onderbouwing dan, sterker nog, het liefst met een bron dat ik pro-PVV zou zijn.
Je leest niet :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99577099
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je leest niet :)
Kom anders maar even in PM, dan hoeven we niet offtopic te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')