Ik heb wel met ze gepraat, ik bedoelde daar alleen mee dat praten misschien niet de juiste naam was omdat het een niet op al te laag volume ging.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent de nieuwe Uri Geller? Jij kan in het hoofd kijken van die dames? Jij adviseert een ander een keer met burqa-draagsters te gaan praten, terwijl je ze zelf nog nooit hebt gesproken. Je begluurt ze alleen. Maakt verder ook niet uit, maar dat maakt jouw advies nogal lachwekkend.
Waarom zou ik dat willen, zodat jij eindelijk een keer over je angst voor mij heen komt? Neuh.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooralsnog blijkt uit niets het tegendeel. Wellicht dat je het liberale gedachtegoed eens meer door je reacties kan laten schijnen. Misschien dat ik er dan nog eens over nadenk.
Je snapte hem gewoon niet. Heb je ook al eerder aangekaart overigens.quote:Hoezo is dat stom om te roepen, als dat nota bene in lijn is met de 3e wet van Newton. Jij deed echter alsof je mijjn reactie compleet niet begreep. Feit is dat we publiekelijk discussieren en er genoeg mensen zijn die NIET bekend zijn met newtons 3e wet. Vandaar dat ik in een discussie zo min mogelijk op theoretisch vlak wil discussieren. Noem het maar Henk en Ingrid language.
Pot, ketelquote:Twee veronderstellingen in één alinea.
Nee, je snapte hem niet, getuige het feit dat we nu al 30 minuten aan het discussieren zijn eroverquote:Ik snapte de opmerking prima, maar ik vind het een onterechte opmerking. Dat is wat anders.
Ehm, de doorsnee Fokker heeft geen idee wie je bent en wat je in het verleden hebt gedaan.quote:Ik ben zeker pro-islamitisch en PVV-hatend. Dat klopt volstrekt. Verder zal ik geen moeite doen om het overige te ontkrachten, gezien het feit dat iedereen goed kan meelezen over het hoe en wat. De doorsnee fokker kent mij wel wat langer dan vandaag, gelukkig.
Ik kan er ook niks aan doen dat jij het inzicht ontbeerd om je eigen reacties terug te lezen en aan zelfreflectie hierop te doen.quote:Alleen faal je jammerlijk.
Dan moet je toch echt de schuld bij jezelf zoeken over het feit dat je toch niet zo sociaal empathisch vermogen hebt om met mensen om te kunnen gaan. Maar goed, het is goed dat je je eigen beperkingen kent. Alleen jammer dat je ook je leven er zo naar inricht.quote:Wederom, reacties vertellen vaak boekdelen. En ik denk niet dat wij samen een cola'tje kunnen drinken. Dat heeft niets "met horizon verbreden te maken" - alswel met iemand mogen of niet mogen.
Tja, misschien omdat je daar wel een discussie van kan winnen, ik weet het niet. Ik ga bij voorbaat niet zulke gekke dingen roepen op basis van wat posts op een forum.quote:Zo zou ik wel een cola'tje kunnen drinken met onze geestelijk gestoorde burka-hatende vriend Hofstadtgruppe, ondanks de enorme onoverbrugbare politieke tegenstellingen.
Nee, maar wees jou nou maar blij als je tokkie-NLe buren vervangen worden door nobele wilden.quote:
Ik leef graag in een gemêleerde buurt.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee, maar wees jou nou maar blij als je tokkie-NLe buren vervangen worden door nobele wilden.
Je hebt naar ze geschreeuwd? Waarom?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb wel met ze gepraat, ik bedoelde daar alleen mee dat praten misschien niet de juiste naam was omdat het een niet op al te laag volume ging.
Je hebt geen geld om te verhuizen bedoel je.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik leef graag in een gemêleerde buurt.
Wow, je hebt ff lekker ruig gedaan tegen zwakke, onderdrukte vrouwen?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb wel met ze gepraat, ik bedoelde daar alleen mee dat praten misschien niet de juiste naam was omdat het een niet op al te laag volume ging.
Het ontaarde in een niet zo aardige conversatie, maar zo begon het niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt naar ze geschreeuwd? Waarom?
Nee, dat bedoel ik niet. Wel weer typisch voor jouw houding.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je hebt geen geld om te verhuizen bedoel je.
Zwakke onderdrukte vrouwen? Je beledigt ze nu hoor. Zo zien ze zichzelf absoluut niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wow, je hebt ff lekker ruig gedaan tegen zwakke, onderdrukte vrouwen?
Valt wel mee, in veel gevallen gaat dat wel op. Iig vaker dan dat ze er zelf zo blij mee zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zwakke onderdrukte vrouwen? Je beledigt ze nu hoor. Zo zien ze zichzelf absoluut niet.
Ah ga toch weg. Met je onzinverhaal van de vorige keer. Waarom is een ´gemêleerde´ buurt trouwens per definitie een pre?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Wel weer typisch voor jouw houding.
Jij hebt heel vriendelijk gevraagd of ze die burqa niet meer willen dragen?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het ontaarde in een niet zo aardige conversatie, maar zo begon het niet.
Ik geloof er geen zak van.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar nogmaals: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia is. Dat is nml een inherent onderdeel van die ideologie die erachter zit dat ze dat ding uberhaupt draagt.
quote:Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Valt wel mee, in veel gevallen gaat dat wel op. Iig vaker dan dat ze er zelf zo blij mee zijn.
Mensen die andere mensen tuig noemen gebeurt idd nooit in onze samenleving.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet meer dan correct gehandeld door deze fractie. Verschrikkelijk dat er zulke mensen in onze samenleving lopen met zulke bekrompen, betreurenswaardige visies.
Niks onzin. Mijn visie. Dié lijnrecht tegenover die van jou staat.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ah ga toch weg. Met je onzinverhaal van de vorige keer. Waarom is een ´gemêleerde´ buurt trouwens per definitie een pre?
Dat kan heel goed, maar wat doet het ertoe? Een afwijkende mening of afwijkende idealen moeten gewoon kunnen toch? Eventuele problemen ontstaan pas wanneer je deze probeert te verwezenlijken.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar serieus: geen burqa-draagster zal ontkennen dat ze voor de sharia-wetgeving is hoor.
Waarom? Omdat het voordelen bied? Of omdat je vindt dat het moet dat je dat prettig vind?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niks onzin. Mijn visie. Dié lijnrecht tegenover die van jou staat.
Voor mij is het een pre omdat ik het prettig wonen vind, tussen mensen van verschillende pluimage. Ik hou van diversiteit.
Blij dat je het toegeeft. Dat was ook waar de stelling om ging. En ik vind dat daaruit volgt dat je mensen op die keuze en visie mag bekritiseren.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, maar wat doet het ertoe? Een afwijkende mening of afwijkende idealen moeten gewoon kunnen toch? Eventuele problemen ontstaan pas wanneer je deze probeert te verwezenlijken.
Stel jij zou liever hebben dat er geen moslims in Nederland zouden wonen. Dat moet kunnen, vind ik. Je zou dat ideaalbeeld zelfs zonder problemen expliciet kunnen uitdragen door het op FOK! te pas en te onpas te blijven herhalen. Ook al laat je hiermee zien dat je de huidige Nederlandse samenleving afwijst en het liefst anders zou zien, het is niet echt een probleem.
Het wordt pas een probleem wanneer je dit ideaalbeeld zou proberen te realiseren door bijvoorbeeld willekeurige moslims op straat aan te vallen. Wat mij betreft is er tot die tijd gewoon plaats voor jou in Nederland, en ook voor vrouwen die graag in een allesbedekkend gewaad paraderen.
Dat moet kunnen. Het wordt alleen lastig wanneer je mensen woorden in de mond gaat leggen, om ze daar vervolgens op aan te vallen. Dan is het dus eerder 'aanvallen' dan 'bekritiseren'.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blij dat je het toegeeft. Dat was ook waar de stelling om ging. En ik vind dat daaruit volgt dat je mensen op die keuze en visie mag bekritiseren.
Dat vind ik ook.quote:k snap best dat ik vanuit hun kant gezien precies hetzelfde ben maar dan andersom, maar ik vind dat dat het recht is als NLer zijnde.
Prima dat jij dat vindt en uit wil dragen, en als een andere Nederlander daar anders over denkt moet hij of zij dat ook uit kunnen dragen. Dit proberen tegen te houden door zaken als kledingstukken (quote:Ik ben geen cultuurrelativist en vind dat de NLe/Westerse cultuur beter is dan de islamitische en wil dus dat dat beschermd en gestimuleerd wordt.
Je leest nietquote:Op zondag 17 juli 2011 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nog zo`n persoon die het niet kan laten. Kom eens met een onderbouwing dan, sterker nog, het liefst met een bron dat ik pro-PVV zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |