abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:09:21 #26
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_99534740
whehe, haal de schop maar uit de schuur
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_99535124
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99536984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:17 schreef Høken het volgende:
Ouders hebben het zien gebeuren. Ben er vanavond nog even heen geweest, donders, wat 'n drukte daar!
Jij was dus onderdeel van die drukte. Misschien kan je me helpen, waarom gaan jullie daarheen om staan te kijken naar die mast die is afgebroken? Wat is er leuk aan vraag ik me af. Praat je dan ook met andere kijkers? "zozo, die is weg he" "ja, dat is ie"....en dan weer verder kijken. Of zoiets. Kan je het uitleggen, want het is voor mijn een hersenkraker. Horen dat de mast is gebroken, en vervolgens op de fiets stappen (of in de auto) om te kijken dat hij ook echt is gebroken. Help me please.
pi_99537141
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:35 schreef exile79 het volgende:

[..]

Jij was dus onderdeel van die drukte. Misschien kan je me helpen, waarom gaan jullie daarheen om staan te kijken naar die mast die is afgebroken? Wat is er leuk aan vraag ik me af. Praat je dan ook met andere kijkers? "zozo, die is weg he" "ja, dat is ie"....en dan weer verder kijken. Of zoiets. Kan je het uitleggen, want het is voor mijn een hersenkraker. Horen dat de mast is gebroken, en vervolgens op de fiets stappen (of in de auto) om te kijken dat hij ook echt is gebroken. Help me please.
Ik snap niet dat jij zoiets niet interessant vind eigenlijk. Het was toch wel 'n symbool voor hoogersmilde. Dat nu dus weg is. Tevens is het iets dat nooit meer in de buurt zal gebeuren, dus iedereen wil wel zien hoe het er nu uitziet, voordat de bende weer opgeruimd wordt.
pi_99538450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:40 schreef Høken het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij zoiets niet interessant vind eigenlijk. Het was toch wel 'n symbool voor hoogersmilde. Dat nu dus weg is. Tevens is het iets dat nooit meer in de buurt zal gebeuren, dus iedereen wil wel zien hoe het er nu uitziet, voordat de bende weer opgeruimd wordt.
Ja, dat iedereen wil zien hoe het er nu uitziet dat is duidelijk, anders was het daar niet zo druk. Maar waarom???
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:27:50 #31
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99538568
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 00:30 schreef Høken het volgende:

[..]

GAST. De andere kant van de wereld!? Met fucking 20 kilowatt en 'n mast van 100 meter kom je wellicht net voorbij Duitsland.
(ja, ik ben etherpiraat)
Een zendamateur (met een A licentie) mag op meer modulatiestandaarden uitzenden dan standaard FM. Namelijk ook AM en USB/LSB. En ook op meerdere banden.
En op AM met een paar kilowatt aan vermogen kom je best wel aan de andere kant van de wereld uit.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_99538647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:27 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Een zendamateur (met een A licentie) mag op meer modulatiestandaarden uitzenden dan standaard FM. Namelijk ook AM en USB/LSB. En ook op meerdere banden.
En op AM met een paar kilowatt aan vermogen kom je best wel aan de andere kant van de wereld uit.
AM ja. Maar zoals ik al zei, vind ik AM geen flikker aan. En 9 vd 10 keer, als je het over etherpiraten hebt, heb je het over FM piraten.
pi_99538687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:23 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ja, dat iedereen wil zien hoe het er nu uitziet dat is duidelijk, anders was het daar niet zo druk. Maar waarom???
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:40 schreef Høken het volgende:

[..]

Plus iedereen in de buurt is opgegroeid met die toren. Heb geen enkele keer meegemaakt dat als we in het donker reden, en er een klein kind bij ons in de auto zat, dat hij of zij vroeg; 'Wat zijn die lampjes?'. En toen kwamen de verhalen. Zoals m'n moeder zegt; 'Het maakt niet uit van welke kant je kwam. Als je de toren zag wist je dat je bijna thuis was.'
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:58 #34
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99538783
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:30 schreef Høken het volgende:

[..]

AM ja. Maar zoals ik al zei, vind ik AM geen flikker aan. En 9 vd 10 keer, als je het over etherpiraten hebt, heb je het over FM piraten.
Bij piraten gaat het om het uitzenden van muziek, maar bij een echte radio amateur gaat het om het communiceren met andere mensen over de hele wereld. Dat is het verschil.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_99539824
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:34 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Bij piraten gaat het om het uitzenden van muziek, maar bij een echte radio amateur gaat het om het communiceren met andere mensen over de hele wereld. Dat is het verschil.
doe lekker met morse, verplicht onderdeel. geen mens die het meer gebruikt ;)
pak gewoon je mobiel draai wat nummers en je krijgt contact met een onbekend persoon ergens op deze aardkloot. uitstervend hobby dat zenden van piepjes en onscherpe usb gelul
pi_99539851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:05 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

pak gewoon je mobiel draai wat nummers en je krijgt contact met een onbekend persoon ergens op deze aardkloot. uitstervend hobby dat zenden van piepjes en onscherpe usb gelul
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:05 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

morse wordt nog wel gebruikt, met name door de hobbyisten.
pi_99540062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 01:08 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Kloteboeren.
Etherpiraten O+
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99540121
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

morse wordt nog wel gebruikt, met name door de hobbyisten.
Om te DX-en is morse ideaal, hoe kleiner de bandbreedte van je signaal hoe beter je kan filteren en versterken. Zendamateurs maken er in in ieder geval nog goed gebruik van, of er nog professionele toepassingen zijn voor morse is mij eigenlijk niet bekend.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:19:39 #39
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_99540175
piraten met radio-amateurs vergelijken :')
lees je eens in.
pi_99540317
Radio 1 is inmiddels weer te ontvangen in midden/NL, er is een zender aangezet in de zendmast van Hilversum.
pi_99540371

[ Bericht 25% gewijzigd door Kw4Kje op 16-07-2011 14:50:10 ]
pi_99540659
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:19 schreef marcel-o het volgende:
piraten met radio-amateurs vergelijken :')
lees je eens in.
Trok ik de vergelijking?

Veel zendamateurs zijn als piraat begonnen, niet noodzakelijk van het klompen dragende type hè ;)
pi_99540800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:27 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Tegenwoordig heb je alleen nog N (novice) en F (full) licenties, met beiden mag je tegenwoordig op SSB in de HF banden, alleen het zendvermogen is gelimiteerd. De F licentie bied toegang tot alle beschikbare gestelde frequentiebanden, modulatietechnieken en mag daarnaast een groter zendvermogen gebruiken. Hoewel het vaak ook de sport is om met zo'n klein mogelijk zendvermogen een zo'n groot mogelijke afstand te overbruggen :)
pi_99555735
Overigens, een wonder dat de boel daar oververhit raakte. Na de fik in Lopik werd er capaciteit overgezet naar Hoogersmilde, kennelijk kon die toren dat niet aan.
'It is easy to be social,it's so easy to be cool,it's easy to be hungry when you aint got shit to lose'
Axl r.
pi_99558381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:51 schreef polladecaballo het volgende:
Overigens, een wonder dat de boel daar oververhit raakte. Na de fik in Lopik werd er capaciteit overgezet naar Hoogersmilde, kennelijk kon die toren dat niet aan.
Welke capaciteit is er dan overgezet naar Hoogersmilde?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:11:09 #46
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_99559050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:51 schreef polladecaballo het volgende:
Volgens mij was er al aangegeven dat dit onzin is omdat de afstand te groot is om met welk vermogen dan ook de boel over te kunnen nemen. vanwege de bolling van de aarde.
  zondag 17 juli 2011 @ 03:39:55 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_99569371
Is al bekend wie er verantwoordelijk is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_99569441
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 03:39 schreef Janneke141 het volgende:
Is al bekend wie er verantwoordelijk is?
Wel wat, een overhit kabeltje
  zondag 17 juli 2011 @ 03:52:10 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_99569503
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 03:47 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Wel wat, een overhit kabeltje
Er zal toch iemand betaald worden om het zooitje in de gaten te houden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_99569561
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 03:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zal toch iemand betaald worden om het zooitje in de gaten te houden?
In die toren zijn geen personen meer aanwezig. Daarnaast was het volgens het journaal een zooitje.

2007 een rapport van de eigenaar dat er bijna geen controle was in de torens.
Werkzaamheden die niet waren aangemeld.
Bijna geen onderscheid in de mast en de zendkasten

Kortom de verzekering zal wel betalen en wat procedures zullen aangescherpt worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door johnnylove op 17-07-2011 04:06:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')