quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desperate, grasping at straws here, i know.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
![]()
![]()
![]()
Is alles wel ge-dubbelcheckt?![]()
Weten we zeker dat het een haantje is?
Is het niet gewoon een heel erg "butchy-pot-wijfie"?
helaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desperate, grasping at straws here, i know.![]()
Jij nog ruimte voor een Haan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ruimte wel, welwillende buren niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
helaas
Jij nog ruimte voor een Haan?
Peuk gaat toch niet gewoon dood? Daar moet een handje bij geholpen worden hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Huh? Dus nu gaat zo'n beest gewoon dood?
Wat een vreemde dierenliefde, die kippenhouderij.![]()
En tombolafan, hier begint jouw rol pas echt, na al je vrolijke verslagen. Natuurlijk gaat Peuk niet naar de haaien, je hebt hem verdorie fatsoenlijk leren lopen. Zoek nu een tehuis voor hem, doe alles wat je kan. Schakel FOK! in, PM de PR-afdeling, zet advertenties.
Een beetje schokschouderend cocluderen dat that life is, gaat niet meer op. Je hebt Peuk gedeeld met ons en dus is hij niet langer de ongetwijfeld zoveelste haan die naar de slachtbank moet. Doe verdorie Iets.peuk is ook van FOK! En dat is jóuw schuld.
hij gaat niet 'gewoon dood'quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Huh? Dus nu gaat zo'n beest gewoon dood?
Wat een vreemde dierenliefde, die kippenhouderij.![]()
Ah, dus als ik iets op het forum zet dan hebben alle posters beslissingsrecht?quote:En tombolafan, hier begint jouw rol pas echt, na al je vrolijke verslagen. Natuurlijk gaat Peuk niet naar de haaien, je hebt hem verdorie fatsoenlijk leren lopen. Zoek nu een tehuis voor hem, doe alles wat je kan. Schakel FOK! in, PM de PR-afdeling, zet advertenties.
Een beetje schokschouderend cocluderen dat that life is, gaat niet meer op. Je hebt Peuk gedeeld met ons en dus is hij niet langer de ongetwijfeld zoveelste haan die naar de slachtbank moet. Doe verdorie Iets.peuk is ook van FOK! En dat is jóuw schuld.
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Peuk gaat toch niet gewoon dood? Daar moet een handje bij geholpen worden hoor.
Ik verbaas me toch altijd over dit soort hypervals sentiment. Tientallen, duizenden, miljoenen slecht behandelde dieren met een weerzinwekkend leven en een weerzinwekkende dood waarvan je best weet dat ze zo leven en sterven is geen reden tot ongemak, maar een dier met een plaatje en een naam en een goed leven en een goed einde: oproep tot meelij, medogen, emotie, moreel beroep, tranen en tuiten.
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.
Overigens zijn de andere kippen ook reden tot ongemak voor mij, maar daar gaat het nu niet over.
Azijnpisser.
Sure. En tóch is een kuiken dat je met de hand hebt groot gebracht en waar je spalkjes voor hebt lopen rommelen iets anders dan het anonieme kipfiletje in je winkelmandje, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.
Ik bedoelde Duderinnetje, die nogal pinnig reageerde op Sigme. Een (biologische) kip is net zo goed ook een kuikentje geweest. Kijk, dat je vlees eet, moet iedereen voor zich weten, maar omdat zo'n filetje anoniem is, is het anders? Vind ik niet per se.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Sure. En tóch is een kuiken dat je met de hand hebt groot gebracht en waar je spalkjes voor hebt lopen rommelen iets anders dan het anonieme kipfiletje in je winkelmandje, hoe je het ook wendt of keert.
En daarbij... wie zegt dat Tombo niet bv biologische kipfiletjes koopt?Of wie je ook bedoelt met 'je' in de zin 'Je zou er eens over na kunnen denken'.
Het is hypersentiment wanneer jij je persoonlijk betrokken voelt bij een kipje dat in werkelijkheid voor jou even anoniem is als al die anderen. Het is niet jouw huisdier, het is jouw valse sentiment. Lekker inhakken op iemand die geprobeerd heeft een kuikentje te redden door vals en gemeen sentiment. Secreet.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.
Overigens zijn de andere kippen ook reden tot ongemak voor mij, maar daar gaat het nu niet over.
Azijnpisser.
En wat jammer van zijn pootje tombola.
Ach ja, ik hou al op.quote:
Ja godver, nou zit ik cola op m'n schermquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, ik hou al op.
Succes met het uitmaken van de peuk.
Nou en dit vind ik dan weer niet nodigquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, ik hou al op.
Succes met het uitmaken van de peuk.
Jij hebt geen idee wat ik op dat vlak uitvoer. Zou je me beter kennen, dan zou je weten dat je aanname, en die van sigme, lachwekkend zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |