SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door tombolafan op 15-07-2011 23:54:38 ]J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Verklaar je nader.quote:dat Peuk een goed functionerend kippetje wordt, en niet een sneu-op-zijn-zij-liggende-kip
Wat snap je er niet aan? Heb je het verhaal verder wel gelezen?quote:
Heb alles gelezen, snap alleen niet wat jij onder ''goed functionerend'' verstaat, voor mij is een goed functionerende kip, een kip die eieren legt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Heb je het verhaal verder wel gelezen?
Ah, en in jouw optiek zal een goed functionerende vrouw dan wel een vrouw zijn die kinderen baartquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:46 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Heb alles gelezen, snap alleen niet wat jij onder ''goed functionerend'' verstaat, voor mij is een goed functionerende kip, een kip die eieren legt.
Natuurlijk niet, ze moet ook kunnen koken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah, en in jouw optiek zal een goed functionerende vrouw dan wel een vrouw zijn die kinderen baartdan hebben we een andere instelling
Nee, een goed functionerende vrouw vergelijk ik als een soortgenoot. (Een kip niet)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah, en in jouw optiek zal een goed functionerende vrouw dan wel een vrouw zijn die kinderen baartdan hebben we een andere instelling
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ze moet ook kunnen koken.
Wat doe je in dit topic, serieus?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:50 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nee, een goed functionerende vrouw vergelijk ik als een soortgenoot. (Een kip niet)
Allereerst stelde ik een vraag, later ging ik een discussie aan.quote:
Nou goed; sommige mensen houden dieren niet alleen voor het leveren van producten. En in de ogen van dat soort mensen is een goed functionerend dier een dier dat een onbezorgd leven kan hebben (dus zonder allerhande ongemakken) Duidelijk nu?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:00 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Allereerst stelde ik een vraag, later ging ik een discussie aan.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou goed; sommige mensen houden dieren niet alleen voor het leveren van producten. En in de ogen van dat soort mensen is een goed functionerend dier een dier dat een onbezorgd leven kan hebben (dus zonder allerhande ongemakken) Duidelijk nu?
Zeker duidelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou goed; sommige mensen houden dieren niet alleen voor het leveren van producten. En in de ogen van dat soort mensen is een goed functionerend dier een dier dat een onbezorgd leven kan hebben (dus zonder allerhande ongemakken) Duidelijk nu?
Stik toch in je plicht man, ga anderen vervelen ofzoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:08 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Zeker duidelijk.
Toch voelt het als plicht voor mij om je erop te wijzen dat je de definitie van ''functioneren'' verkeerd begrijpt.
Prettige avond nog verder.
Niet happen ! Dat is alleen maar wat ie wilquote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Stik toch in je plicht man, ga anderen vervelen ofzo
Ja een zilveren poot-spalk,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:51 schreef tombolafan het volgende:
Net het elastiek tussen de pootjes van Peuk weggehaaldEn ze staat meteen weer in spagaat
![]()
Maar goed, ondanks dat huppelt ze de kooi door met behulp van haar vleugels en kwam ze als eerste op mijn hand met eten af(ze zijn wel een stuk schuwer geworden sinds ik weg ben
)
Dus voorlopig is het groen licht voor het Peukie, desnoods maak ik later als ze volgroeid is een zilveren poot-spalk voor altijd
Foto's later
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:55 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Volgens mij loopt Peuk de kantjes er een beetje vanaf.
Ja, maar ik wil dan ook een zilveren kettinkje bijvoorbeeld doenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Denk dat elastiek beter werkt dan iets wat niet meegeeft.
Elastiek werkt heel ander dan een ketting. Een ketting van zilver geeft niet mee, dus of hij kan dan niet bewegen, of het zit te los en de ketting valt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:57 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil dan ook een zilveren kettinkje bijvoorbeeld doendus niet een staafje ofzo
Maar eerst maar eens kijken hoe het gaat
Ik denk niet dat je het helemaal snaptquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Elastiek werkt heel ander dan een ketting. Een ketting van zilver geeft niet mee, dus of hij kan dan niet bewegen, of het zit te los en de ketting valt.
Ow okay. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het helemaal snaptHet zou dan niet af kunnen vallen omdat het om zn pootjes (vast) zit, en het geeft meer mee dan elastiek omdat de elastiek-spalk vastgetaped zit en dus helemaal niet kan bewegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
ik heb het verbeterdquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Waaaarrrrrrr zijn de kuikens?![]()
ZIJ doet het best goed
Ja hequote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Waaaarrrrrrr zijn de kuikens?![]()
Hij doet het best goed
Ja hequote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef Greys het volgende:
Spliff met de krulveren![]()
En Peuk hupst idd best goed!
Wat is ze tof met dat zwart-witte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:22 schreef Cat22 het volgende:
Kleine kuikens worden groot.
Ja:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
quote:Uhoh..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Nou ja, ik zag net dat de anderen ook een kammetje hebben, maar die is (nog) lichter van kleur, misschien dat het komt omdat Peuk ouder is of van een ander rasquote:
Dat wilde ik even horenquote:
Oh ja!quote:
Dat is onzeker, we maken nog ruzie over Wyandotte en Cochinquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:28 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oh ja!![]()
Haha, we houden nog hoop![]()
Wat voor ras is Peuk eigenlijk?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dan is het een haan vrees ikquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:47 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, kijk!
Dit zijn toch Peukies?
If so, dan moet je nu duidelijk het verschil kunnen zien tussen hennen en hanen ...
bronquote:Nou ik ben van mening dat het geslacht wel vroeg is af te leiden aan de vgeergroei. Iig. bij wyandottekrielen. Ik heb twee geslaagde nestjes van wyandottekrielen gehad, uit elk kwam een hen en een haan. Het verschil dat ik kon zien is dat de hen veel sneller veertjes kreeg. Ook ontwikkelde zij eerder een bolletje op haar achterste.
Ja!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:55 schreef tombolafan het volgende:
Oh wacht:
[..]
bron
En tadaaaaaaaaaaaaa
[ afbeelding ]
Check dat bolletje![]()
![]()
Ze is een maand ruim nuquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:12 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja!![]()
Ik vind Peukie (op de foto's iig) meer op de hennen op die foto lijken![]()
Zo niet, dan toch![]()
[ afbeelding ]
Hoe oud is Peuk nu trouwens? Ik zie op de website dat de 4 weken oude haantjes al heel klein rood lelletje onder hun kin hebben ..
Ik ga NU kijken, duim voor me!quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja:
[ afbeelding ][ afbeelding ]dat rood onder dr kin zag je hier toch ook al duidelijk?Zal duimen dat t n hennetje is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.compact en kleverig.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:44 schreef tombolafan het volgende:
Maarre:
[ afbeelding ]
Is ook een henDus het is gewoon een zij
Is ze ook gewoon en daarmee bastaquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:36 schreef tombolafan het volgende:
Dat ligt er aan hoe hard hij kraait
Maar voorlopig hou ik hoop dat het een hennetje is
Ik zat net te kijken naar de volwassen versies, die hebben idd een aardige lelquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:44 schreef tombolafan het volgende:
Maarre:
[ afbeelding ]
Is ook een henDus het is gewoon een zij
Wat superquote:Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef tombolafan het volgende:
Het gaat goedZe komt inderdaad prima mee, en zodra het mooi weer is gaan de chickies naar hun buitenverblijf bij mn ouders
Ja he!quote:
quote:
Ze zijn al verhuisdquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
![]()
En zijn ze een beetje zenuwachtig?
Of heb je het ze nog niet verteld?![]()
Toch wel snel gegaan, van Peukie naar Peuk.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:39 schreef tombolafan het volgende:
Ze zijn al verhuisd
En er was een ontsnappeling
Nee, 1 van de Bieltjesquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
![]()
Welke, toch niet de grote Peuk herself?
F5quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:49 schreef tombolafan het volgende:
Veilig en blij ja, en de buren hebben ze ook al ontmoet
Ik zal zo verslag doen, foto's/filmpjes zijn aan het laden
Ja!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Manke Peuk met z'n knikkende knietje, zo maar aan het graven.![]()
Jij sit op alles he?quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:02 schreef tombolafan het volgende:
En nu zit ik hier bij mn ouders te wachten tot het bedtijd is want we weten niet of ze (vooral Peuk) het trapje op kan zeg maar (als je ziet hoe subtiel ze eraf stort) dus dan moet ik even helpen
Chicksit ben ik
Wij vallen voor kneusjes.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:05 schreef tombolafan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hou daar zo van; hele verhuizing voor alle kuikens, maar alle lof naar Peuk die ineens kan graven
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo fijn dat jullie daar net zo blij mee zijn als ik
Ja, ik heb ervaring nuquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wij vallen voor kneusjes.![]()
Ik zit me rot te lachen met trapfilmpje 2: Peuk die komt kijken en acuut neerstort, je moeder die stikt van de lach en jij die haar wat hoe-kom-je-over-op film tips geeft.
Damn, moeten we weer gaan shabu-en. Dan zie je de beste filmpjes.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, ik heb ervaring nu
De rest van de filmpjes is nog erger wat dat betreft dus die komen niet
Ik geef ze nog heel even, ik zie wel dat ze de trap iig "zien" nuquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou ze voor de nacht dan even handmatig binnen zetten... Dan gaan ze het vanzelf wel snappen
Ze houden niet zo van mijn handen zeg maarquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo hebben de kipjes van m'n moeder het ook eerst moeten lerenkomt goed
3 minuten and counting.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze houden niet zo van mijn handen zeg maar
Dus dat wordt een uitdaging
Ik ga nu, als ik over 10 minuten niet gepost heb ren ik met een vangnet door de tuin![]()
Sodeknetterquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Sodeknetter
Dawas n gevecht
Maar ze zitten er in
Als ze niet zelf gaan wel jaquote:
Zodra ze een dag gewend zijn zullen ze het trapje pok wel ontdekt hebben. Kippen willen graag binnen zitten s nachts. Hebben zeneen stokje om op te staan?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ze niet zelf gaan wel jaMaar dan ga ik eerst naar Harry Potter dus dan mogen ze iets langer opblijven
Dat zullen ze leuk vinden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ze niet zelf gaan wel jaMaar dan ga ik eerst naar Harry Potter dus dan mogen ze iets langer opblijven
quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:52 schreef tombolafan het volgende:
Jongens, we gaan verhuizen, naar een groter hok
[ afbeelding ][ afbeelding ]
IK WIL NIET!![]()
[ afbeelding ]
Heuj, dit is heul niet groter![]()
In het binnenhok:
En dan de filmpjes:
Wie durft de trap af?(met behulp van voer op de trap
)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Slokje water tegen de stress
[ link | afbeelding ]
Buurman muis checkt the neighbourhood
[ link | afbeelding ]
En even
Peuk kan graven!
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wij vallen voor kneusjes.![]()
Ik zit me rot te lachen met trapfilmpje 2: Peuk die komt kijken en acuut neerstort, je moeder die stikt van de lach en jij die haar wat hoe-kom-je-over-op film tips geeft.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, Rent ze al iedere ochtend met fiere sprongen van de loopplank af?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Dat buiten slapen zal snel voorbij zijn als het weer weer omslaat. Moet je zien hoe snel ze die plank ineens begrijpen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef tombolafan het volgende:
Peuk gaat soms de loopplank op, soms slapen ze 's nachts op stok buitenGeen idee of het een zij is, maar ze loopt goed genoeg enzo
En ze zijn niet meer hier dus ik zie ze niet meer zo vaak
Klinkt erg goed allemaal!quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:15 schreef tombolafan het volgende:
Ze snappen de plankTenminste, niemand heeft ze er nog op en af zien lopen, maar ze zitten 's nachts binnen en overdag buiten
En Peuk komt prima mee, bijt van zich af als ze een vlieg van een ander kipje af wil pakken en kan ook al op de stokken in het buitenhok springen
En ondertussen al duidelijk?quote:Nu nog allemaal vrouw zijn en dan is het helemaal
Nee, nog steeds raarquote:Op zondag 4 september 2011 21:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Klinkt erg goed allemaal!![]()
Lopen gaat ook helemaal goed nu?
Nopequote:En ondertussen al duidelijk?
quote:Op zondag 4 september 2011 21:47 schreef tombolafan het volgende:
En ze zat als eerste in de mussenvoerbak (waar ze niet horen te komen zeg maar) dus ze is cool cooler coolest
Ik heb hajn nog niet verteld dat moederlief op haar eigen eieren niet wilde broeden en op deze welquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:23 schreef Cat22 het volgende:
Nog steeds niet duidelijk dus.![]()
En aangebroede familie voor Peuk.Hoe reageerde hij/zij?
Einde verhaal dusquote:Peuk kraait er lustig op los
zo jammerquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:31 schreef tombolafan het volgende:
Helaas helaas
Ik was vanmiddag bij mijn ouders en zei al: Dat gaat niet goed, Peuk krijgt hanen-halsveren en de kinlel wordt groter, dat is een haan
Mn stiefvader wilde er niet aan: "ze kraait niet dus is nog een kip"
Maar net krijg ik een sms:
[..]
Einde verhaal dus
Eh... ja hoor catquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:37 schreef Cat22 het volgende:
Peukie!![]()
![]()
En nu? Hij gaat nu naar een boerderij met heel veel kippetjes waar hij lustig verder kan kraaien he?![]()
ik vind het best zielugquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:38 schreef tombolafan het volgende:
Ja, het is kut
Maar goed, het was het risico
En hij heeft nog lang en redelijk gelukkig (tussen 4 vrouwen) geleefd met zijn sneue poot (die overigens ook steeds slechter wordt), dus het is niet heel vreselijk zielig
Is ie echt wel, want hij wilde echt echt echt dat het een vrouwtje was zodat hij kon blijvenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hoop dat stiefpapa er inmiddels aan gehecht is geraakt
Ik ook, echt! Ik heb bloed zweet en tranen gestoken in het beestquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik vind het best zielugmaar ok als ie dan toch moet heeft ie iig geen last meer van zijn poot.
Zo ben ik, ik haat mannenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:41 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik vind het heel seksistisch.
quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:43 schreef Barbaaf het volgende:
[..]Nou, dan kom ik hier niet zeggen dat ik heel sneu voor Peuk, jou en je stiefvader vind
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desperate, grasping at straws here, i know.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
![]()
![]()
![]()
Is alles wel ge-dubbelcheckt?![]()
Weten we zeker dat het een haantje is?
Is het niet gewoon een heel erg "butchy-pot-wijfie"?
helaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desperate, grasping at straws here, i know.![]()
Jij nog ruimte voor een Haan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Ruimte wel, welwillende buren niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
helaas
Jij nog ruimte voor een Haan?
Peuk gaat toch niet gewoon dood? Daar moet een handje bij geholpen worden hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Huh? Dus nu gaat zo'n beest gewoon dood?
Wat een vreemde dierenliefde, die kippenhouderij.![]()
En tombolafan, hier begint jouw rol pas echt, na al je vrolijke verslagen. Natuurlijk gaat Peuk niet naar de haaien, je hebt hem verdorie fatsoenlijk leren lopen. Zoek nu een tehuis voor hem, doe alles wat je kan. Schakel FOK! in, PM de PR-afdeling, zet advertenties.
Een beetje schokschouderend cocluderen dat that life is, gaat niet meer op. Je hebt Peuk gedeeld met ons en dus is hij niet langer de ongetwijfeld zoveelste haan die naar de slachtbank moet. Doe verdorie Iets.peuk is ook van FOK! En dat is jóuw schuld.
hij gaat niet 'gewoon dood'quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Huh? Dus nu gaat zo'n beest gewoon dood?
Wat een vreemde dierenliefde, die kippenhouderij.![]()
Ah, dus als ik iets op het forum zet dan hebben alle posters beslissingsrecht?quote:En tombolafan, hier begint jouw rol pas echt, na al je vrolijke verslagen. Natuurlijk gaat Peuk niet naar de haaien, je hebt hem verdorie fatsoenlijk leren lopen. Zoek nu een tehuis voor hem, doe alles wat je kan. Schakel FOK! in, PM de PR-afdeling, zet advertenties.
Een beetje schokschouderend cocluderen dat that life is, gaat niet meer op. Je hebt Peuk gedeeld met ons en dus is hij niet langer de ongetwijfeld zoveelste haan die naar de slachtbank moet. Doe verdorie Iets.peuk is ook van FOK! En dat is jóuw schuld.
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Peuk gaat toch niet gewoon dood? Daar moet een handje bij geholpen worden hoor.
Ik verbaas me toch altijd over dit soort hypervals sentiment. Tientallen, duizenden, miljoenen slecht behandelde dieren met een weerzinwekkend leven en een weerzinwekkende dood waarvan je best weet dat ze zo leven en sterven is geen reden tot ongemak, maar een dier met een plaatje en een naam en een goed leven en een goed einde: oproep tot meelij, medogen, emotie, moreel beroep, tranen en tuiten.
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.
Overigens zijn de andere kippen ook reden tot ongemak voor mij, maar daar gaat het nu niet over.
Azijnpisser.
Sure. En tóch is een kuiken dat je met de hand hebt groot gebracht en waar je spalkjes voor hebt lopen rommelen iets anders dan het anonieme kipfiletje in je winkelmandje, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.
Ik bedoelde Duderinnetje, die nogal pinnig reageerde op Sigme. Een (biologische) kip is net zo goed ook een kuikentje geweest. Kijk, dat je vlees eet, moet iedereen voor zich weten, maar omdat zo'n filetje anoniem is, is het anders? Vind ik niet per se.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Sure. En tóch is een kuiken dat je met de hand hebt groot gebracht en waar je spalkjes voor hebt lopen rommelen iets anders dan het anonieme kipfiletje in je winkelmandje, hoe je het ook wendt of keert.
En daarbij... wie zegt dat Tombo niet bv biologische kipfiletjes koopt?Of wie je ook bedoelt met 'je' in de zin 'Je zou er eens over na kunnen denken'.
Het is hypersentiment wanneer jij je persoonlijk betrokken voelt bij een kipje dat in werkelijkheid voor jou even anoniem is als al die anderen. Het is niet jouw huisdier, het is jouw valse sentiment. Lekker inhakken op iemand die geprobeerd heeft een kuikentje te redden door vals en gemeen sentiment. Secreet.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zeg, hou op met je moralistische toontje. Zo werkt dat nu eenmaal: een bepaald dier kan sentiment oproepen terwijl je de volgende in de pan gooit. Dat is het hele concept van huisdieren.
Overigens zijn de andere kippen ook reden tot ongemak voor mij, maar daar gaat het nu niet over.
Azijnpisser.
En wat jammer van zijn pootje tombola.
Ach ja, ik hou al op.quote:
Ja godver, nou zit ik cola op m'n schermquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, ik hou al op.
Succes met het uitmaken van de peuk.
Nou en dit vind ik dan weer niet nodigquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, ik hou al op.
Succes met het uitmaken van de peuk.
Jij hebt geen idee wat ik op dat vlak uitvoer. Zou je me beter kennen, dan zou je weten dat je aanname, en die van sigme, lachwekkend zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch heeft Sigme wel een punt. Je zou er eens over na kunnen denken als je een kipfiletje in je winkelmandje gooit.
Je hebt gelijk, ik ken je niet persoonlijk, en misschien sta je er ook echt wel bij stil.quote:Op maandag 31 oktober 2011 02:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee wat ik op dat vlak uitvoer. Zou je me beter kennen, dan zou je weten dat je aanname, en die van sigme, lachwekkend zijn.
Mij stoort het dat je kennelijk pas om een kip haan mag geven als je ook elk kipfiletje van je bord veegt. Dát is pas hypocrisie. In China eten ze honden. Zullen we die nu ook maar gewoon afschaffen? Want anders is het toch wel wat hypocriet, niet waar?
Doodvermoeiend, mensen die almaar op een zelfgekroond superieur meta-niveau om zich heen kijken.
Naar hè, mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:22 schreef tombolafan het volgende:
Eh
Ik durf het bijna niet te posten, maar voorlopig blijft Peuk nog in leven!
Stiefvader is toch te gehecht aan hem dus heeft de huidige eigenaar van de ouders van Peuk overgehaald om Peuk in de toom aldaar een kans te geven
We gaan binnenkort op bezoek () dus dan zal ik foto's maken.
Mocht het niet goed gaan in de groep of met zijn poot dan gaat ie alsnog in de soep () maar voorlopig heeft hij weer een kans
Op zijn minst!quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:54 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik verwacht nou wel dat Peuk zijn kostbare leven gaat wijden aan het uitvinden van een kunstpoot voor kippen.
Mijn emoties wat doe je! Ik heel voorzichtig klikken, RIP in mijn hoofd, en dan dit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:22 schreef tombolafan het volgende:
Eh
Stiefvader is toch te gehecht aan hem dus heeft de huidige eigenaar van de ouders van Peuk overgehaald om Peuk in de toom aldaar een kans te geven
Mocht het niet goed gaan in de groep of met zijn poot dan gaat ie alsnog in de soep () maar voorlopig heeft hij weer een kans
Dit kan dus niet he.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:22 schreef tombolafan het volgende:
Eh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |