quote:Op maandag 18 juli 2011 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op een kraamafdeling is daar weinig kans op
Het gros van de moeders zal het niet doen omdat ze zo graag en plein public hun baby gaan zitten voeden, maar simpelweg omdat een baby van die leeftijd soms ieder uur even iets moet drinken, en als je dat alleen maar thuis kunt doen dan kom je dus nergens zolang je borstvoeding geeft.quote:Op maandag 18 juli 2011 00:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend om de openbaarheid op te zoeken voor het geven van borstvoeding. Ik ben niet eens tegen de wetgeving die vrouwen in Engeland het recht geeft om in het openbaar borstvoeding te geven. Maar hoe je van dat recht gebruik maakt is een kwestie van wellevendheid. Het lijkt mij een kwestie van omgangsvormen om terughoudend te zijn in het confronteren van anderen daarmee. Dat heeft niks met religie te maken, ik hoef het ook niet per se te zien. Niet iedereen vindt het zo fantastisch om te zien als de ouders zelf.
Op een KRAAMafdeling gaat die vlieger van gemengd niet op, lijkt me duidelijkquote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
![]()
Lol
Het is in de meeste ziekenhuis regel dat vrouwen en mannen gemengd op een zaal liggen (daar waar het van toepassing is)...aangezien iedereen hier heel hard roept dat mensen zich aan de ziekenhuisregels moeten houden kan dat dus geen probleem zijn, maar leg de vraag maar eens voor....opeens blijkt het dan heel anders te liggen, wat vaak het geval is btw....over andere groepen weet men precies te vertellen wat moet en hoort, totdat het opeens diegene zelf betreft....heel apart.
Je hebt de post gelezen waarop ik reageerde? Het is slechts 1 pagina terug.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:24 schreef missyB het volgende:
[..]
Op een KRAAMafdeling gaat die vlieger van gemengd niet op, lijkt me duidelijk
Ah, je hebt er verstand van? Hoeveel tijd denk je dat je de eerste dagen bezig bent met de borstvoeding, als het allemaal nog op gang moet komen?quote:Op maandag 18 juli 2011 15:25 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wie zegt dat je 11 uur achterelkaar je kind borstmelk moet gaan geven? Als je bijvoorbeeld geen zin had om het gordijn zelf dicht te doen, dan had je een zuster kunnen roepen.
Jij denkt dat er alleen maar slechte moslims zijn? Ik ben een moslim en ik ben helemaal niet zo. Ik hoef bijna nooit mijn zin te krijgen. Ik hoop werkelijk dat jij een aantal goede en lieve moslims tegenkomt zodat jij je mening bijstelt.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Een moslim is pas gelukkig als hij altijd en overal zijn zin krijgt, denk ik.
Dus proberen ze altijd en overal zo ver mogelijk te gaan. Net als kinderen. Grenzen opzoeken.
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gros van de moeders zal het niet doen omdat ze zo graag en plein public hun baby gaan zitten voeden, maar simpelweg omdat een baby van die leeftijd soms ieder uur even iets moet drinken, en als je dat alleen maar thuis kunt doen dan kom je dus nergens zolang je borstvoeding geeft.
Dat je helemaal niets van borstvoeding afweet is niet erg, maar ga dan ook niet van die dingen roepen als "de openbaarheid opzoeken voor het geven van borstvoeding".
Overigens vind ik de suggestie die de mevrouw in de OP gedaan werd om maar in een openbaar toilet te gaan zitten voeden werkelijk te ranzig voor woorden.... het kind eet.
Je eet niet op een toilet en al helemaal niet op een openbaar toilet.
Een baby die op verzoek gevoed wordt, die wordt op verzoek gevoed, voeden op tijd is iets wat past bij kunstvoeding, borstvoeding geef je op vraag van de baby, en deze past zich ook qua samenstelling en hoeveelheid aan aan de vraag van de baby, dus het kan best zijn dat je toevallig een baby hebt die ongeveer iedere 3 uur een voeding nodig heeft, maar het kan net zo goed zijn dat het vaker of minder vaak is.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:41 schreef polderturk het volgende:
Het wordt geadviseerd babys met tussenpozen van drie te voeden.
[..]
De vrouw staat in haar recht boos te worden. Echter, was dit nieuwswaardig genoeg om in een ander land in de krant te verschijnen? Het voorval deed zich voor in Engeland.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:46 schreef Scorpie het volgende:
De vrouw stond dus gewoon volledig in haar recht, en een ieder die daar kritiek op heeft had gewoon afgevoerd moeten worden.
Dat ben ik met je eens, want ik vermoed dat het idd een niet-moslim politiek correcte welzijnsmedewerker (of nog erger: medewerkster, die zelf geen kinderen heeft) is geweest die het verzoek heeft gedaan.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:46 schreef polderturk het volgende:
Ik hoop dat mensen kunnen zien dat dit nieuwsbericht een staaltje walgelijk haatzaaien en opruien is. Een vrouw wordt gevraagd haar baby niet in het openbaar de borst te geven en meteen staan er internethelden op het punt te zwaaien met hooivorken en brandende fakkels.
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:13 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat bepaalde mensen vinden dat bepaalde regels hun eigen geluk in de weg staan.
"ik mag niet roken op de long afdeling van een ziekenhuis, maar dat wil en doe ik toch want dat maakt me gelukkig. Als ze gaan zeiker zeg ik, rasiesme, want dat werkt altijd."
Tot iemand zegt, ben je nou godverdomme gek geworden, en ze een goede klap/duw/handboei/standje/draai om de oren/ tik op de vingers/halfharde leuter in de nek/etc. geeft.
Is dit een beetje wat je bedoelt mathemaat?Ja, heel simpel uitgelegd is dit het, dankje. Ik heb moeite om makkelijk te praten, omdat ik gewend ben om alles zo kort mogelijk te formuleren en dan gebruik ik moeilijke woorden die duizend betekenissen kunnen hebben XD.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Als ik zie wat voor onzin tegenwoordig onder de noemer "Nieuws" vallen dan is dit nog niet eens zo extreem.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:52 schreef polderturk het volgende:
De vrouw staat in haar recht boos te worden. Echter, was dit nieuwswaardig genoeg om in een ander land in de krant te verschijnen?
Iks Deequote:Op maandag 18 juli 2011 21:59 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, heel simpel uitgelegd is dit het, dankje. Ik heb moeite om makkelijk te praten, omdat ik gewend ben om alles zo kort mogelijk te formuleren en dan gebruik ik moeilijke woorden die duizend betekenissen kunnen hebben XD.
Ja. Het moreel verval van een land mag best verslagen worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
De vrouw staat in haar recht boos te worden. Echter, was dit nieuwswaardig genoeg om in een ander land in de krant te verschijnen? Het voorval deed zich voor in Engeland.
Het gaat al een tijdje over het voeden van een baby op een kraamafdeling waar bij een islamitische patiente de hele dag bezoek zit en waarvan Mathenaat zegt dat ze, net als kinderen, gewoon doen wat ze willen, zolang er niet tegen opgetreden wordt. En dat vindt hij nog begrijpelijk ook. Want waarom zou je je aan regels houden als ze niet gehandhaafd worden?!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:46 schreef polderturk het volgende:
Ik hoop dat mensen kunnen zien dat dit nieuwsbericht een staaltje walgelijk haatzaaien en opruien is. Een vrouw wordt gevraagd haar baby niet in het openbaar de borst te geven en meteen staan er internethelden op het punt te zwaaien met hooivorken en brandende fakkels.
Wat noem je offtopic? Het is ondertussen wel duidelijk dat je niet gecharmeerd bent van zogende moeders (tot zover de tolerantie dusquote:Op maandag 18 juli 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik proef niet zo heel veel behoefte om rekening te houden met het feit dat niet iedereen in opperste verrukking is van de aanblik van een zogend kind.
[..]
Ik meende al een sterke behoefte te bespeuren om offtopic te gaan.
[..]
Je bedoelt dat jouw behoefte om offtopic te gaan niet door iedereen wordt gedeeld?
Een kraamafdeling van een ziekenhuis een openbare gelegenheid noemenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef lutser.com het volgende:
Als ik een openbare gelegenheid run en iemand wil zijn kind in het volle zicht borstvoeding geven dan zou ik ook vragen of dat iets discreter kan. Ik snap heel goed dat een kind gevoed moet worden maar dat hoeft niet in het volle zicht.
Daar ging het dan ook in beginsel niet om ...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Omnifacer het volgende:
Een kraamafdeling van een ziekenhuis een openbare gelegenheid noemen
Een kraamafdeling is natuurlijk iets heel anders, ik refereer naar het oorspronkelijke onderwerp.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Een kraamafdeling van een ziekenhuis een openbare gelegenheid noemen
Ik weet niet wat jij in je hoofd hebt. Ik heb niks tegen zogende moeders, in tegendeel, maar ik bespeur bij veel moeders en ouders in het algemeen een neiging om dat kind als middelpunt van de wereld te zien waar iedereen net zoveel bewondering voor moet hebben als zij zelf, en zich daarnaar te gedragen. Het lijkt wel een excuus voor mateloos en asociaal egoisme, dat vertaalt zich dan in overal doorheen raggen en doorgaande paden blokkeren met je bugaboo, luiers verschonen aan tafel in de horeca, en borstvoeding geven op een manier die best wat minder ostentatief kan. Gewoon, omdat je je zou kunnen afvragen of wel iedereen in je omgeving daar tot in de details getuige van wil zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:43 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Wat noem je offtopic? Het is ondertussen wel duidelijk dat je niet gecharmeerd bent van zogende moeders (tot zover de tolerantie dus) en dat je graag de fatsoenslast maar bij hen plaatst. Ik vraag me alleen af wat er beweerd zou gaan worden zouden zijn in het geval van de situatie/vergelijking die ik in mn hoofd had.
Ik heb persoonlijk niet zo'n moeite met tieten zien. Maar zogen hoef ik niet te zien. Net zo min als neuspeuteren, voedselresten verwijderen uit de achterste kiezen en het knippen van teennagels. Dat moet ook gebeuren. Nou kan borstvoeding niet wachten, maar dat wil niet zeggen dat je daarbij niet een algemene wellevendheid in acht zou kunnen nemen waarbij je wildvreemden niet nodeloos confronteert met allerlei lichaamsfuncties.quote:Enne, dat ene plaatje; daar moet je toch wel verdomd goed kijken of je een stuk tiet ziet hoor...
Er is een verschil tussen een volle bioscoop, een fitnessruimte en een multicultureel centrum. Daarbij, wat is in het volle honderd? Als die vrouw in een hoekje van dat centrum zit, nog steeds wel zichtbaar, maar je hoeft niet te kijken! Dan is er toch niks aan de hand.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef lutser.com het volgende:
Als ik een openbare gelegenheid run en iemand wil zijn kind in het volle zicht borstvoeding geven dan zou ik ook vragen of dat iets discreter kan. Ik snap heel goed dat een kind gevoed moet worden maar dat hoeft niet in het volle zicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |