abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99600103
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gedrag zie je meer in de randstad viel mij op. In Oost-Groningen kom ik eigenlijk nooit.
Het zegt alleen niet zo veel over verschillen in mentaliteit per groep maar des te meer over de mentaliteit per stad en omgeving.

quote:
Maar wat was nu eigenlijk het probleem? Functioneerde het gordijn niet? Kon je je niet omdraaien of wilde je graag je tieten laten zien en was je teleurgesteld dat het bezoek van je buurvrouw die niet wilden zien?
:')

Zeg eens eerlijk, is het dwars willen doen, cognitieve dissonantie, preutsheid, of een slechte poging tot humor? Want voor iemand die tolerantie en wat dies meer zijd zo hoog in het vaandel heeft staan laat je je wel errug snel door een stuk lichaamsdeel op de kast jagen. Hetzelfde voor BB. Gaan zitten kankeren op een vrouw die dr kind borstvoeding wil geven, maar horen, zien en zwijgen over de buurvrouw en dr bezoek buiten de daarvoor gestelde tijden om, riekt op zn minst naar de welbekende dubbele standaard.

[ Bericht 51% gewijzigd door VanishedEntity op 18-07-2011 00:02:39 ]
pi_99603145
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:42 schreef VanishedEntity het volgende:

Zeg eens eerlijk, is het dwars willen doen, cognitieve dissonantie, preutsheid, of een slechte poging tot humor? Want voor iemand die tolerantie en wat dies meer zijd zo hoog in het vaandel heeft staan laat je je wel errug snel door een stuk lichaamsdeel op de kast jagen.
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend om de openbaarheid op te zoeken voor het geven van borstvoeding. Ik ben niet eens tegen de wetgeving die vrouwen in Engeland het recht geeft om in het openbaar borstvoeding te geven. Maar hoe je van dat recht gebruik maakt is een kwestie van wellevendheid. Het lijkt mij een kwestie van omgangsvormen om terughoudend te zijn in het confronteren van anderen daarmee. Dat heeft niks met religie te maken, ik hoef het ook niet per se te zien. Niet iedereen vindt het zo fantastisch om te zien als de ouders zelf.

quote:
Hetzelfde voor BB. Gaan zitten kankeren op een vrouw die dr kind borstvoeding wil geven, maar horen, zien en zwijgen over de buurvrouw en dr bezoek buiten de daarvoor gestelde tijden om, riekt op zn minst naar de welbekende dubbele standaard.
Wat heeft dat er mee te maken dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99606682
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend om de openbaarheid op te zoeken voor het geven van borstvoeding. Ik ben niet eens tegen de wetgeving die vrouwen in Engeland het recht geeft om in het openbaar borstvoeding te geven. Maar hoe je van dat recht gebruik maakt is een kwestie van wellevendheid. Het lijkt mij een kwestie van omgangsvormen om terughoudend te zijn in het confronteren van anderen daarmee. Dat heeft niks met religie te maken, ik hoef het ook niet per se te zien. Niet iedereen vindt het zo fantastisch om te zien als de ouders zelf.
Zoals eerder is aangegeven, maar blijkbaar niet goed doorgekomen, doen de meeste moeders dat toch betrekkelijk discreet, al was het alleen maar omdat je de tepel hoeft bloot te leggen om het kind te kunnen voeden, dus complete stripteases zijn er niet bij. Daarnaast moet je in het achterhoofd houden dat het in het geval van ElisaB dit plaatsvond in de kraamafdeling van het ziekenhuis. Dan is het te verwachten dat je wąt meer ontbloot lichaam ziet dan en plein publique.

Ik kan me overigens wel iets indenken wat qua ranzigheid nog veel heftigere reacties oproept, maar waarvan het weldenkende deel van fok! zegt dat men zich daar niets van moet aantrekken.

quote:
Wat heeft dat er mee te maken dan?
Ik vind het wel opvallend dat elisaB aan een vragenvuur wordt onderworpen terwijl de context en setting waarin het plaatsvond rücksichtlos onder het tapijt wordt geveegd.
pi_99611105
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 02:39 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Zoals eerder is aangegeven, maar blijkbaar niet goed doorgekomen, doen de meeste moeders dat toch betrekkelijk discreet, al was het alleen maar omdat je de tepel hoeft bloot te leggen om het kind te kunnen voeden, dus complete stripteases zijn er niet bij. Daarnaast moet je in het achterhoofd houden dat het in het geval van ElisaB dit plaatsvond in de kraamafdeling van het ziekenhuis. Dan is het te verwachten dat je wąt meer ontbloot lichaam ziet dan en plein publique.
Ik proef niet zo heel veel behoefte om rekening te houden met het feit dat niet iedereen in opperste verrukking is van de aanblik van een zogend kind.

quote:
Ik kan me overigens wel iets indenken wat qua ranzigheid nog veel heftigere reacties oproept, maar waarvan het weldenkende deel van fok! zegt dat men zich daar niets van moet aantrekken.
Ik meende al een sterke behoefte te bespeuren om offtopic te gaan.

quote:
Ik vind het wel opvallend dat elisaB aan een vragenvuur wordt onderworpen terwijl de context en setting waarin het plaatsvond rücksichtlos onder het tapijt wordt geveegd.
Je bedoelt dat jouw behoefte om offtopic te gaan niet door iedereen wordt gedeeld?
pi_99615339
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik proef niet zo heel veel behoefte om rekening te houden met het feit dat niet iedereen in opperste verrukking is van de aanblik van een zogend kind.

[..]

Ik meende al een sterke behoefte te bespeuren om offtopic te gaan.

[..]

Je bedoelt dat jouw behoefte om offtopic te gaan niet door iedereen wordt gedeeld?
ik zal even inhaken.
Met mijn tolerantie is niets mis, die zelfkennis heb ik.
wat ik wel vervelend vind en dan met name aan het verhaal wat ik neergetikt heb is het feit dat ik in een ziekenhuis lig, geen kaas heb gegeten van borstvoeding, dat wel graag aan mn kind wil geven,en ja in alle rust en niet open en bloot.
maar dan lig je op een kraamafdeling met 3 andere vrouwen waarvan 1 moslima, tot zover ook niks mis mee en erg gezellig juist.
Maar vanaf 10 uur smorgens doorlopend bezoek bij deze dame tot 21.00 uur savonds wanneer kan en mag ik in alle rust borstvoeding geven dan?
Veel vrouwen die net bevallen zijn zullen de hormonale opvliegers kunnen beamen, ik voelde me vreselijk opgesloten achter mn gordijntjes.Ik zat op mijn bed met mijn rug naar de anderen toe en een doek over het hoofdje van mijn kindje. en nog kreeg ik commentaar want er was geklaagd dat ik zo zat te voeden. nou sorry ik ben zeer tolerant maar als had madam uit nederland gekomen was ik net zo pissed off geweest.of mag ik alleen voeden in het donker en na 21.00 uur als mn buuf geen bezoek heeft? verpleging heeft toen best opgetreden wat betreft bezoektijden van buuf maarja toen was het opeens ikke niet begrijp he, ja mijn reet ermee.
De borstvoeding is uiteindelijk dus niet gelukt en dat vind ik wel jammer ja.en dat is mede gekomen omdat ik geen moment rustig kon voeden en het commentaar dat ik me als patient aan moet passen aan bezoek wat er dan 9 van de 10 keer niet eens mocht zijn maar er toch was.
Elke moeder heeft het recht haar kind te voeden op welke plaats,tijd dan ook en als je niet tegen een natuurlijk voedingsproces kan omdat je een stukje huid ziet word het tijd zelf elders te gaan zitten.Denk je dat de moeders denken kom laat ik eens fijn die melkborsten open en bloot gooien?
Die moeders zijn bezig met voeden en niet op dat moment met hun tits te flashen.en dan erbij 9 van de 10 moeders gooit baby en borst even onder een doek dus mauw alsjeblieft niet zo over een natuurlijk iets.
  maandag 18 juli 2011 @ 13:08:00 #81
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_99615828
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Waarom borstvoeding in een openbaar centrum? Dat snap ik ook niet echt.
Een openbaar toilet is een geschikte plaats... hygiėne...

Rekening houden met elkaar is goed, maar het moet wel van twee kanten komen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_99616804
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Ja jeetje het is wat zeg. Een baby die melk uit een borst drinkt. Walgelijk gezicht. Irritant ook, kan die blaag niet gewoon een uurtje wachten? Of kunnen ze niet gewoon fabrieksmelk geven of zo? Al die onzin over moedermelk.

Kijk zit er weer 1:

Kijk dan wat je allemaal ziet man :r

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 18 juli 2011 @ 13:36:22 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99616883
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:11 schreef missyB het volgende:
Ik was net bevallen van jongste kind en lag in het ziekenhuis.
bezoektijden waren er wel maar werden door bezoekers van moslima kamergenote niet gerespecteerd.Borstvoeding willen geven is in het begin wel lastig en dat werd het helemaal toen ziekenhuis personeel mij vroeg andersom te gaan zitten voeden of gordijnen helemaal dicht te doen rond mijn bed als mijn buurvrouw haar bezoek ontving, watt dus de hele dag doorlopend was.
Mijn beste vriendin mocht smorgens na de bevalling niet eens even snel 5 minuten een blik op mijn baby komen werpen.
Was dat na 3 dagen wel beu maar stennis schoppen hielp niet.
Heb je ook met jouw moslim buurvrouw erover gesproken?
Krekker is de bom!
pi_99616893
what has been seen........ :)
pi_99617039
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik dat maar als je dan hoort iek begraip je niet, wel met de allerliefste lach hoor, het was echt een schatje.
ze begreep echt mijn probleem niet en vond dat bezoekregels niet voor familie golden, isse familie issie familie is goet, ja dat is het ook maar het werkte toch niet helemaal super he.
Nu ben ik geen lid van de borstvoedingsmaffia maar ik vind het wel jammer, dit was mn derde en laatste kind en had het echt willen proberen.ik kreeg er echt een gevoel van dat ik me moest schamen en dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.

ik vraag me nu trouwens af of moslimaas ook voor bv kiezen of regelrecht voor de fles gaan en hoe zij dan voeden en waar en wanneer?
  Licht Ontvlambaar maandag 18 juli 2011 @ 13:42:11 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99617106
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 02:22 schreef Snakey het volgende:
Ik zou er ook niet tegen kunnen, een tiet in het openbaar, stel je voor zeg. :{
Sorry, ik hoop niet dat ik je gisteren gekwetst heb :o
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_99617206
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:52 schreef missyB het volgende:

[..]

ik zal even inhaken.
Met mijn tolerantie is niets mis, die zelfkennis heb ik.
wat ik wel vervelend vind en dan met name aan het verhaal wat ik neergetikt heb is het feit dat ik in een ziekenhuis lig, geen kaas heb gegeten van borstvoeding, dat wel graag aan mn kind wil geven,en ja in alle rust en niet open en bloot.
maar dan lig je op een kraamafdeling met 3 andere vrouwen waarvan 1 moslima, tot zover ook niks mis mee en erg gezellig juist.
Maar vanaf 10 uur smorgens doorlopend bezoek bij deze dame tot 21.00 uur savonds wanneer kan en mag ik in alle rust borstvoeding geven dan?
Veel vrouwen die net bevallen zijn zullen de hormonale opvliegers kunnen beamen, ik voelde me vreselijk opgesloten achter mn gordijntjes.Ik zat op mijn bed met mijn rug naar de anderen toe en een doek over het hoofdje van mijn kindje. en nog kreeg ik commentaar want er was geklaagd dat ik zo zat te voeden. nou sorry ik ben zeer tolerant maar als had madam uit nederland gekomen was ik net zo pissed off geweest.of mag ik alleen voeden in het donker en na 21.00 uur als mn buuf geen bezoek heeft? verpleging heeft toen best opgetreden wat betreft bezoektijden van buuf maarja toen was het opeens ikke niet begrijp he, ja mijn reet ermee.
De borstvoeding is uiteindelijk dus niet gelukt en dat vind ik wel jammer ja.en dat is mede gekomen omdat ik geen moment rustig kon voeden en het commentaar dat ik me als patient aan moet passen aan bezoek wat er dan 9 van de 10 keer niet eens mocht zijn maar er toch was.
Elke moeder heeft het recht haar kind te voeden op welke plaats,tijd dan ook en als je niet tegen een natuurlijk voedingsproces kan omdat je een stukje huid ziet word het tijd zelf elders te gaan zitten.Denk je dat de moeders denken kom laat ik eens fijn die melkborsten open en bloot gooien?
Die moeders zijn bezig met voeden en niet op dat moment met hun tits te flashen.en dan erbij 9 van de 10 moeders gooit baby en borst even onder een doek dus mauw alsjeblieft niet zo over een natuurlijk iets.
Schijten is ook een natuurlijk iets. Dat het in het ziekenhuis niet klopte is volgens mij een ander probleem wat er verder los van staat. Ik vind dat je bij het geven van borstvoeding best privacy zou mogen eisen mocht je dat op prijs stellen, maar anderzijds vind ik het ook niet zo logisch om ervan uit te gaan dat iedereen het zogen maar moet aanschouwen. Dan denk ik, trek even dat gordijntje ervoor, daarvoor hangen ze er toch?
pi_99617398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goed punt, dat je het wettelijk recht hebt betekent nog niet dat je dan geen rekening met anderen hoeft te houden, en evenmin dat je daar niet op gewezen mag worden.
Mee eens, maar waarom moet er dan weer zo nodig: "Omdat moslims" bij.
\Wat een gezeik altijd, en het zijn btw nooit moslims zelf, het zijn altijd linksche groepen die even beslissen wat anders moet omdat eventuele groepen eventueel aanstoot zouden kunnen nemen aan eventuele acties.

Gadverdamme.

Was toch ook zo bij een schilderij van een varken?
Was ook een geitenwollensokke malloot die voor de moslims besliste dat ze dat niet zouden willen en dat het weg moest.

Overbescherming van moslims, en dan gek opkijken als moslims zich daar ook naar gaan gedragen.. (zie ziekenhuis verhaal van missyB)
pi_99617649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Schijten is ook een natuurlijk iets. Dat het in het ziekenhuis niet klopte is volgens mij een ander probleem wat er verder los van staat. Ik vind dat je bij het geven van borstvoeding best privacy zou mogen eisen mocht je dat op prijs stellen, maar anderzijds vind ik het ook niet zo logisch om ervan uit te gaan dat iedereen het zogen maar moet aanschouwen. Dan denk ik, trek even dat gordijntje ervoor, daarvoor hangen ze er toch?
waarom moet ik een gordijn dichtdoen als ik met mn rug naar mensen toe zit te voeden?
zitten mn tieten op mn rug ofzo?
  maandag 18 juli 2011 @ 13:59:27 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99617774
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:56 schreef missyB het volgende:

[..]

waarom moet ik een gordijn dichtdoen als ik met mn rug naar mensen toe zit te voeden?
Ik mag hopen van niet :P
Krekker is de bom!
pi_99617812
weet je ik zie een mens als mens ongeacht ras of religie en ja rekening houden met elkaar is altijd mijn credo maar als ik de laatste ttjd constant bemerk dat ik de enige ben die rekening houd met ben ik er best klaar mee
pi_99617860
oja val nu vooral even over mn spelling en dat ik een wilders fan ben ofzo, ik vind het best
  maandag 18 juli 2011 @ 14:16:32 #93
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99618440
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:01 schreef missyB het volgende:
oja val nu vooral even over mn spelling en dat ik een wilders fan ben ofzo, ik vind het best
Doe gewoon geen moeite je te verdedigen tegen Weltschmerz, hij hoort tot de links-radicale risee van Fok.
pi_99619017
Het maakt mij geen reet uit wat wilders zou zeggen dan. als een moslim een remedie tegen wat dan ook uit zou vinden vind ik het geweldig! net zoals ik dat van een boedist, hindoe,hare krisnha,atheist,zou vinden
pi_99620719
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:56 schreef missyB het volgende:

[..]

Omdat het dichtdoen van het gordijn alles had opgelost...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_99621143
achter een gordijn zitten van 10 tot 2100 dat lost dan alles op
?
pi_99621423
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:20 schreef missyB het volgende:
achter een gordijn zitten van 10 tot 2100 dat lost dan alles op
?
Wie zegt dat je 11 uur achterelkaar je kind borstmelk moet gaan geven? Als je bijvoorbeeld geen zin had om het gordijn zelf dicht te doen, dan had je een zuster kunnen roepen.

Al de schuld aan de moslima geven, vind ik behoorlijk naļef.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 15:30:18 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_99621598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je de link in de OP al aangeklikt? :X
Dat is gewoon een stockphoto die Sp!ts gebruikt, niet de tetten van die vrouw :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 18 juli 2011 @ 15:30:33 #99
3542 Gia
User under construction
pi_99621612
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zij niet begrijpe hč!
  maandag 18 juli 2011 @ 15:33:53 #100
3542 Gia
User under construction
pi_99621726
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Omdat het dichtdoen van het gordijn alles had opgelost...
Bezoek op bezoektijden had het ook opgelost!

Zeker op een kraamafdeling mag je als vrouw verwachten dat er uren zijn dat er geen bezoek is.

Ook niet familie nie. Issie nie goe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')