abonnement Unibet Coolblue
pi_99509353
Hallo,

ik vraag me af of het waar is dat het geld voor je creditcard 3 maanden later wordt afgeschreven.
Een vriendin van me zit namelijk in geldproblemen en ze zegt dat dit komt doordat er afgelopen maand geld is afgeschreven voor de creditcard (3maanden na besteding van dit geld).
Ze is eind maart een midweek naar Londen geweest, is daar wezen shoppen en afgelopen maand (juni) is plotseling dat geld afgeschreven. Lijkt mij lulkoek want ik weet niet beter dan dat het meteen de volgende maand wordt afgeschreven toch?

Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2011 @ 17:48:11 #2
35723 crew  GGMM
pi_99509481
Beetje vreemd idd, maar het kan wel.

Beetje raar ook om daar geldproblemen door te krijgen, je weet toch of zoiets al is afgeschreven ja of nee? Zeker als het om zo'n groot bedrag gaat.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_99509654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:48 schreef GGMM het volgende:
Beetje vreemd idd, maar het kan wel.

Beetje raar ook om daar geldproblemen door te krijgen, je weet toch of zoiets al is afgeschreven ja of nee? Zeker als het om zo'n groot bedrag gaat.
Ja vind ik ook...maar ik heb nog nooit gehoord dat het 3 maanden later pas wordt afgeschreven, ik heb dus het gevoel dat ze er keihard over liegt, maar nogmaals ik heb geen idee of dit uberhaupt mogelijk is. Kun je zoiets zelf aanvragen bijvoorbeeld, dat je per kwartaal wil terugbetalen?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:53:46 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99509688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:45 schreef thekatorosa het volgende:
Hallo,

ik vraag me af of het waar is dat het geld voor je creditcard 3 maanden later wordt afgeschreven.
Een vriendin van me zit namelijk in geldproblemen en ze zegt dat dit komt doordat er afgelopen maand geld is afgeschreven voor de creditcard (3maanden na besteding van dit geld).
Ze is eind maart een midweek naar Londen geweest, is daar wezen shoppen en afgelopen maand (juni) is plotseling dat geld afgeschreven. Lijkt mij lulkoek want ik weet niet beter dan dat het meteen de volgende maand wordt afgeschreven toch?

Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
Op mijn creditcard zit ook vaak vertraging, soms inderdaad tot 3 maanden.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:53:50 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99509691
Het hangt natuurlijk ook af van wanneer het betreffende bedrijf daadwerkelijk de rekening bij de CC-maatschappij heeft ingediend. Als dat bedrijf daar om een of andere reden traag mee is, bijv. omdat ze het per periode doen, zou het kunnen.

Blijft natuurlijk dat je vriendin zich toch zou moeten realiseren dat een bedrag van die orde nog niet geind is, en dat ze dat dus wel als "gereserveerd" zou moeten beschouwen. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook heel goed een vage smoes zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2011 @ 17:53:52 #6
35723 crew  GGMM
pi_99509692
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:52 schreef thekatorosa het volgende:

[..]

Ja vind ik ook...maar ik heb nog nooit gehoord dat het 3 maanden later pas wordt afgeschreven, ik heb dus het gevoel dat ze er keihard over liegt, maar nogmaals ik heb geen idee of dit uberhaupt mogelijk is. Kun je zoiets zelf aanvragen bijvoorbeeld, dat je per kwartaal wil terugbetalen?
Ik heb alleen ervaring met de creditcard van ABN; daar kan dat sowieso niet. Het zou technisch gezien wel mogelijk kunnen zijn, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 15 juli 2011 @ 17:55:15 #7
35723 crew  GGMM
pi_99509745
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:53 schreef mvdejong het volgende:
Het hangt natuurlijk ook af van wanneer het betreffende bedrijf daadwerkelijk de rekening bij de CC-maatschappij heeft ingediend. Als dat bedrijf daar om een of andere reden traag mee is, bijv. omdat ze het per periode doen, zou het kunnen.

Dat kan ja, maar zoals ik begrijp gaat het om meerdere bedrijven; niet om één grote besteding bij één bedrijf?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:59:49 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99509908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:55 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Daar heb ik in het buitenland oo kvaak last van hoor. Zeker niet vreemd dat het soms 10 weken later pas wordt afgeschreven.
Niet alleen in het buitenland, volgens mij is het gewoon inherent aan creditcard transacties in België. Ik ben een Belgische maestro kaart, maar zowel in binnen en buitenland wordt het eigenlijk maar zelden de volgende maand afgeschreven. 2 maanden is normaal, 3 maanden gebeurt regelmatig.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:01:07 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99509975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:45 schreef thekatorosa het volgende:
Hallo,

ik vraag me af of het waar is dat het geld voor je creditcard 3 maanden later wordt afgeschreven.
Een vriendin van me zit namelijk in geldproblemen en ze zegt dat dit komt doordat er afgelopen maand geld is afgeschreven voor de creditcard (3maanden na besteding van dit geld).
Ze is eind maart een midweek naar Londen geweest, is daar wezen shoppen en afgelopen maand (juni) is plotseling dat geld afgeschreven. Lijkt mij lulkoek want ik weet niet beter dan dat het meteen de volgende maand wordt afgeschreven toch?

Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
En die vriendin moet geen geld uitgeven dat ze niet heeft. Blijkbaar is haar vakantiegeld opgegaan aan andere dingen, terwijl ze eerst die creditcard aan had moeten zuiveren, afgezien of het nu afgeschreven werd of niet.
Resistance is futile.
pi_99510217
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:55 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar zoals ik begrijp gaat het om meerdere bedrijven; niet om één grote besteding bij één bedrijf?
Gaat inderdaad om meerdere bedrijven (Zara/h&m/ mango/ en een hele rits meer) als ik de reacties zo lees is het dus niet ongebruikelijk dat het soms 3 maand later geind wordt.
Neemt niet weg dat het een raar verhaal is, zoals iedereen al zegt zou ze toch moeten weten dat het geld nog niet is afgeschreven....Dom kind.
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 18:25:31 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_99510846
Je weet toch wel dat er nog iets moet worden afgeschreven? Ik heb ook wel gehad dat het even duurde.

Ja, ik hoop ook altijd dat ze het vergeten, maar helaas gebeurt dat nooit :+
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99510985
Nou het schijnt dus ook nog eens zo te zijn dat ze meteen haar geld van de bank haalt zodra ze loon heeft. Anders wordt het geld voor de creditcard afgeschreven en heeft ze niets meer te besteden.
Het kan dus nog dommer...dat kan toch nooit lang goed gaan?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:08:34 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99512041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:30 schreef thekatorosa het volgende:
Nou het schijnt dus ook nog eens zo te zijn dat ze meteen haar geld van de bank haalt zodra ze loon heeft. Anders wordt het geld voor de creditcard afgeschreven en heeft ze niets meer te besteden.
Het kan dus nog dommer...dat kan toch nooit lang goed gaan?
Dat is een goed recept voor een BKR-notering; zorgen dat je cc-rekening niet kan worden afgeschreven...
En hem ondertussen wel blijven gebruiken natuurlijk, zolang dat lukt :X

Ze moet lekker zo doorgaan :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99512324
Inderdaad, ik laat haar ook lekker zo doorgaan, ze moet maar op haar bek gaan. Iedereen voelt aankomen dat het misgaat, behalve zij zelf.

Het trieste is alleen dat ik me zorgen maak om de reden van haar schulden (misschien een verslaving o.i.d.) maar aan de andere kant kan ik haar daar ook niet mee helpen. Daar heeft ze toch professionele hulp voor nodig...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:25:11 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_99514813
Op mijn cc zit soms wel een vertraging. Vaak zie ik dan wel in het overzicht een gereserveerd bedrag staan, maar is het nog niet daadwerkelijk afgeboekt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:20:26 #16
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_99517760
Ik kan gewoon kiezen of ik betaal het in één keer terug of ik mag het in termijnen doen met een minimum van 125¤/maand, weliswaar aan bijna 16% intrest 8)7
pi_99519177
Pas nog een tankbeurt in Nederland van januari afgeschreven, dus ja, het kan.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_99524389
Oke, bedankt voor jullie antwoorden...conclusie: het is dus mogelijk dat mijn vriendin hier gewoon de waarheid spreekt. Al is het onwaarschijnlijk...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 07:05:31 #19
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_99532732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef thekatorosa het volgende:
Oke, bedankt voor jullie antwoorden...conclusie: het is dus mogelijk dat mijn vriendin hier gewoon de waarheid spreekt. Al is het onwaarschijnlijk...
Uiteindelijk is dat van minder belang en levert jouw zulke achterdocht je toch niks op en is je vriending ff niet geholpen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 07:10:15 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99532743
Mijn cc heeft standaard een termijn van 3 maanden. Erg gebruikelijk is dat niet. Het is een zakelijke cc en de rekening komt na 3 maanden omdat declareren 2,5 maanden duurt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 16 juli 2011 @ 07:28:57 #21
225540 Pugg
Friends forever
pi_99532784
ICC stuurt ook weleens brieven in de trand van : Koop nu betaal over 3 maanden.
Vooral in de vakantie periode komt die troep door de bus.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:03:13 #22
545 dop
:copyright: dop
pi_99533673
vriendin is huilie huilie die niet met geld om kan gaan , en dus nu op de blaren moet zitten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_99534011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef thekatorosa het volgende:
Oke, bedankt voor jullie antwoorden...conclusie: het is dus mogelijk dat mijn vriendin hier gewoon de waarheid spreekt. Al is het onwaarschijnlijk...
Eigenlijk best wel droevig dat je je vriendin niet vertrouwd, of is ze lid van de afdeling list en bedrog?
Je gelooft haar niet en wil dus wel weten of zij de waarheid in dit geval spreekt en binnen een half uur weet je opeens ook dat ze altijd haar geld van de rekening afhaalt.
Je bent wel nieuwsgierig of het kan maar helpen ho maar, lekkere vriendin ben je dan.
Dat je haar niet wilt of kunt helpen is tot daar aan toe, maar bemoei je er verder dan niet mee.
Vertrouwen in elkaar is de basis van een goede vriendschap, een "publieke" schandpaal niet.
pi_99534174
3maanden is lang, maar zoals al gemeld kan dit wel degelijk.

Maar ieder slim persoon, weet toch wat die uit gegeven heeft, en dat moet je toch betalen. Kan ze überhaupt wel met geld omgaan?

quote:
Nou het schijnt dus ook nog eens zo te zijn dat ze meteen haar geld van de bank haalt zodra ze loon heeft. Anders wordt het geld voor de creditcard afgeschreven en heeft ze niets meer te besteden.
Het kan dus nog dommer...dat kan toch nooit lang goed gaan?
Gelukkig rekenen creditcard maatschappijen maar iets van 18% rente. Dus hun zullen het echt niet erg vinden als ze niet kan betalen. Of zij er ook echt blij mee is, dat ze bijna 1/5 per maand aan rente extra mag gaan betalen.
pi_99538666
normaliter is het zo dat uitgaven tot een bepaalde datum (bij onze credicard, mastercard) is dat de 28e van de maand , in de komende maand (bij ons rond de 1e/5e van de maand) wordt afgeschreven. wij hebben ervoor gekozen om alle uitgaven in 1 keer te betalen (dus niet in termijnen).

Er staat nergens in de voorwaarden dat een gedane betaling binnen een x-aantal weken via je creditcard afgerekend zal worden.. Als de uitgave niet electronisch is geweest (maar nog met de ouderwetse rits-rats) kan het dus zijn dat de winkel in kwestie het heeft bewaard en het pas later naar de bank heeft gebracht, dus dan zou het kunnen. Is er dan ook geen reservering geboekt ?

En daarbij.. als ze al in geldnood zat had ze niet moeten gaan shoppen in london.. Helaas pindakaas..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')