abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99475680
Juli:
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld (kereltje)
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
20 november 2011: Miss-Jones25 (Meisje)
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze (meisje)
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 15-07-2011 08:36:56 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99475720
Ik zei dus:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Aventura, je mannetje komt gewoon echt bijna *O*

Ik heb trouwens niet eens aan eten gedacht die hele 21 uur dat mijn bevalling duurde. 's Ochtends een halve boterham gegeten omdat dit van Mr.DML moest maar verder niks.
Als er nog iemand in de OP bij wil o.i.d. geef even een gil!
The way you rock'n'roll
pi_99476007
oo aventura; ik vind het plaatsvervangend spannend!!! :) vers beebje op komst!!!!

MJ; een enorm dikke knuffel... die heb je verdiend en die heb je ook hard nodig!

en pfff ik heb vanmorgen Jelte van Poppedein weer mogen bewonderen, en ben helemaal flieft.. en heb dr zooooo'n zin in om straks zelf ook weer zo'n minimensje te hebben...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99476060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo aventura; ik vind het plaatsvervangend spannend!!! :) vers beebje op komst!!!!

MJ; een enorm dikke knuffel... die heb je verdiend en die heb je ook hard nodig!

en pfff ik heb vanmorgen Jelte van Poppedein weer mogen bewonderen, en ben helemaal flieft.. en heb dr zooooo'n zin in om straks zelf ook weer zo'n minimensje te hebben...
Nog eventjes!!!!! :*
*poef* nu is het weg
pi_99476111
Woei, mijn man heeft net de kleine echt duidelijk gevoeld. Hij/zij duwt echt duidelijk tegen de buitenkant.. Lekker vroeg met 16'4 en een vetlaagje..

Ik heb geloof ik alleen een beschuitje met suiker, thee en limonade gehad. Dat was alles na het wakker worden tot na de narcose om 16.00. En daarna aan de vla-flip ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:17:42 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99476322
Voel nog niets eigenlijk! Heel zwakjes een aanhoudende kramp af en toe, maar dat zijn mijn darmen. Die rommelen behoorlijk. Zo maar even douchen en dan naar bed. Hopelijk brengt de nacht iets :)
pi_99476479
Hoop het voor je aventura, je hebt nu wel lang genoeg gewacht. ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:21:07 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_99476546
Nice deepfreeze!

Aventura ik hoop ook dat de nacht je iets moois gaat brengen :).

Over eten tijdens de bevalling: niet gedaan en geen seconde aan gedacht. Was veel te druk bezig.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:24:25 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99476748
Bj, jij moet nog even, en vast niet zo lang als ik!

Deepfreeze, mooi momen is dat hè! Inderdaad vroeg.

Misschien eet ik ook wel niks, maar het idee dat de kasten goedgevuld zijn is wel prettig.
pi_99476789
aventura hij is onderweg nog even

Ik reed 2wk na mijn ks ook weer. Ik wilde toch vaker in het z-huis dan dat ik gehaald en gebracht kon worden. Van de gyn mocht ik overigs rijden en wij hebben een automaat dat scheelt ook wel denk ik.
pi_99477812
Ben benieuwd of er wat gaat gebeuren Aventura! Bij mij begonnen de weeen toen, na het 's middags strippen, om 3 uur 's nachts (tenminste toen werd ik wakker). En vanaf een uurtje of 11 's avonds had ik wat krampgevoel.
Ik heb niet gegeten tijdens de bevalling, niet aan gedacht. Wel 's ochtends volgens mij, voordat ik naar het zkh ging.

Ik heb geen rijbewijs. Wil wel graag maar geen geld en al een paar keer begonnen met lessen maar telkens niet doorgezet, ook niet echt mijn ding, dat rijden. Ik ga weer een poging wagen ergens na de bevalling. Wij wonen in de stad en TOT nu toe gaat alles me goed af zonder auto, maar met 2 kids wordt de trein in mn eentje niet echt een optie meer, dus het rijbewijs gaat er volgend jaar wel komen denk ik.

Ik ben kapot van de week werken en dreumes. Ik ben lekker naar mn ouders gevlucht, kunnen die morgen mooi meehelpen om Mette te vermaken. En kan ik wat rustig aan doen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99477822
Oh Aventura, spannend!

Hier vanmiddag dus de echo gehad en het lijkt erop dat onze vermoeden NIET bevestigd worden. De kleine lag met de beentjes over elkaar en daardoor was het niet heel erg goed te zien, maar omdat er vanaf de rugkant geen piemeltje te zien was ging de echoscopiste er van uit dat het een meisje is. Over twee weken heb ik de seo en dan weten we het zeker, maar ik ben nu maar vast aan het wennen aan het idee dat ik straks staartjes moet gaan maken enzo. Wel een raar gevoel als ik eerlijk ben. Ik heb helemaal niet het gevoel een meisjes-moeder te zijn. Ik was namelijk zelf absoluut geen meisjes-meisje en wat nou als onze kleine meid wel wil tutten met make-up enzo :?

Ach, vent vanzelf denk ik
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:46:57 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_99478140
SummerBreeze, ik denk dat je dan een stoere kleine meid krijgt, ipv een tuttebel. ;)

Aventura, echt heel spannend. Bijzonder joh, je hebt heel snel al je kleintje in je armen. Vraag me echt af hoe dat moet voelen zo dichtbij. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:48:17 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99478242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:42 schreef SummerBreeze het volgende:
Oh Aventura, spannend!

Hier vanmiddag dus de echo gehad en het lijkt erop dat onze vermoeden NIET bevestigd worden. De kleine lag met de beentjes over elkaar en daardoor was het niet heel erg goed te zien, maar omdat er vanaf de rugkant geen piemeltje te zien was ging de echoscopiste er van uit dat het een meisje is. Over twee weken heb ik de seo en dan weten we het zeker, maar ik ben nu maar vast aan het wennen aan het idee dat ik straks staartjes moet gaan maken enzo. Wel een raar gevoel als ik eerlijk ben. Ik heb helemaal niet het gevoel een meisjes-moeder te zijn. Ik was namelijk zelf absoluut geen meisjes-meisje en wat nou als onze kleine meid wel wil tutten met make-up enzo :?

Ach, vent vanzelf denk ik
Leuke verspreking ;)
pi_99478255
Summerbreeze, ik ben ook geen meisjes meisje. Ik klom als kind liever in bomen dan dat ik met poppen speelde. Ook draag ik nooit make up (ik ben meer van de leuke kleren). Ik heb al een dochter en ik vind het helemaal geweldig! En ik krijg nog een meid :D

Voor make up enzo moeten ze maar naar hun tante gaan later (die houdt eigenhand de make-up branche in stand, zoveel plamuurt die :') ).
pi_99478688
Spannend Aventura!!! *O*

Summerbreeze, ik dacht stiekem ook dat we een jochie zouden krijgen, en moest toch ook wel wennen aan het bericht dat we een dochter krijgen ;)
Maar ik was ook geen meisje-meisje, ik klom in bomen, was best wel een durfal.
Niet elk meisje hoeft een tuttebel te worden, bovendien ligt t denk ook aan de ouders zelf.
Verder durf ik er nog niet 100% van uit te gaan dat t echt een meid is, omdat ze niet echt helemaal zeker weten of het zo is. Ik hou dus toch ergens in mn achterhoofd dat t heel misschien stiekem een ventje is. Maar, ik noem t wel gewoon al bij haar naam en zeg dus 'zij' en 'haar' als ik met mn man ben.
Tralalalaaa
pi_99478757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:39 schreef p_iglet het volgende:
Yahoo! Vrij! Verlof! vakantie! Klaar met coschappen! Klaar met opleiding! *o*
Wow! Gefeliciteerd *O* *O* *O*
En dikke respect voor hoe je het allemaal voor elkaar bokst _O_
pi_99478857
Och, invlechten kan ik ook niet. Maar ja, mijn dochter is anderhalf en heeft nog niet genoeg haar om iets mee te doen :')
Ze kan wel voetballen en ze gaat helemaal stralen als haar vader thuiskomt (want dan kan ze stoeien!), speelt met autootjes en popjes, geeft leuke jongetjes zoentjes maar wanneer ze iets doen wat ze niet wil dan staat ze haar mannetje en druipt het kereltje huilend af :D :@
pi_99479125
Nou ja, Octo :D zo is Mette dus ook. Inclusief de hoeveelheid haar :')

En een diepe respect voor Jou p_iglet!! Geniet van je verlof, je hebt het dubbel en dwars verdiend!!
pi_99479916
Oh, zou TS of een modje even (Meisje) achter mijn naam willen zetten in de OP?
pi_99480068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef SummerBreeze het volgende:
Oh, zou TS of een modje even (Meisje) achter mijn naam willen zetten in de OP?
Done :*
The way you rock'n'roll
pi_99480628
Mn meisje laat ff voelen dat ze net zo kan kickboxen als dr vader volgens mij.
pi_99481249
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:25 schreef miss-jones25 het volgende:
Dat soort berichten hoor ik graag miss J :)
pi_99481849
quote:
Heel fijn om te lezen dat ze letterlijk (en dus hopelijk ook figuurlijk) een vechtertje is.
pi_99482576
fijn om te lezen MJ
P_iglet geniet van je verlof
pi_99485756
Kan iemand in de OP nog even achter mijn naam kereltje zetten? :P

Damn, wat is het vorige topic snel gegaan :o wat een hormonster discussie weer :{

Aventura...spannend. zal vast niet lang meer duren voordat je je kleine mannetje in je armen hebt :D
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_99485793
quote:
^O^
hoop dat je dat nog veel vaker mag voelen in de loop van de weken/maanden ;)
pi_99491149
Môgge, slecht geslapen hier. Halve nacht liggen woelen vanwege de enorme wind (de twee bomen hier in de tuin stonden op het punt om door te breken en zouden daarbij best eens door de glazen pui heen kunnen vallen). Nu is de wind gelukkig gaan liggen en kan ik straks dus een tukkie doen om de gemiste slaap in te halen.

Aventura, is het al begonnen?
* SummerBreeze is verder niet nieuwsgierig hoor...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 07:51:02 #29
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_99491220
Mogguh...

Hier idem dito, beroerde nacht. Maar dan van de nachtmerries, maar nu weet ik dus niet meer waar ze over gingen }:| .

Miss-jones wat leuk dat je meisje zich effe zo laat voelen! Dat zijn de betere berichten!

Aventura succes en hopelijk is het al begonnen (of heb je je kleintje al in je armen!) Zet het op!

Summerbreeze een meisje *O* !

[ Bericht 5% gewijzigd door NotTheSame op 15-07-2011 08:08:46 ]
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:10:47 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99491388
Geen weeën gehad. Volgens mij moet ik concluderen dat het strippen niet heeft gewerkt. Wel lekker geslapen, dat dan wel.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:17:09 #31
348178 NotTheSame
pi_99491455
Jammer dat het niet heeft doorgezet, Aventura. Maar... Wat niet is, kan nog komen!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:25:07 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99491524
Jammer Aventura!

Fijn missjones!

Hier zo naar de VK, eerste keer reguliere controle zonder echo's en zo. Ben benieuwd.
pi_99491560
Oeh Aventura, spannend joh! Ik ga weer even meelezen hier :+

Enneh....ik had een zak zuurtjes in mijn ziekenhuistas zitten, want er was me verteld dat dat zo fijn was om op te sabbelen tussen de weeën door. Nou, ik heb er niet eens aan gedacht!
Het enige dat ik wilde, was na iedere wee water drinken. En in het ziekenhuis hebben ze van die kleine kloteglaasjes, dus dan haalde mijn vriend een glaasje water en dronk ik het in een teug leeg door het rietje. Dan weer wee en hij snel weer rennen voor het volgende glas water. En dat een uur lang! Ik denk dat ik zeker 1 á 2 liter water heb weggetankt.
(kwam vooral omdat ik een ademhalingsdiscussie had, ik moest anders ademhalen van de verloskundige, dan dat ik op de yoga had geleerd. Als ik het dan op 'yogamanier' deed, riep ze gelijk NEE! en daar raakte ik van in de war, waardoor ik veel door mijn mond ademde en dus een droge bek had)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:48:45 #34
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99491795
Aventura, jammer dat het strippen niets gedaan heeft!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99491936
Jammer aventura! Maar fijn van die goede nacht!

MJ: wat leuk, een klein vechtertje in je buik!

Hier een rustige nacht gehad. Eindelijk niet zinloos om 2.00 een uur wakker gelegen. En vanochtend 7.05 was muppet weer lekker aan het zwemmen. Alsof hij/zij echt naar buiten wil zwemmen, zo duidelijk tegen de wand aan. Dat was met Chris echt wel later..
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:08:58 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99492111
mornings...
Hier ook maar een matig nachtje; drukke beeb, en ik kon niet in slaap komen mijn, terwijl ik wel heel erg moe was. (en BEN). Straks komt er nog visite, dus zal zo gaan douchen en aankleden enzo... en mijn meisje dus ook :)

MJ: fijn om te horen dat je meisje druk aan het bewegen is geslagen!!

Aventura; geen actie dus? wat jammer joh!! naja je hebt nog wel ff... en een goede nacht rust is natuurlijk wel heeeeeeerlijk!!!

SB: een meisje!! dat is toch hartstikke leuk!! en met een meisje kan je ook genoeg leuke dingen doen hoor, T dacht ook altijd dat een jongen beter bij hem zou passen, maar nu hij weet hoe het met Evie is; is hij dolblij met nog een meid op komst :D
pi_99492195
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef octopussy het volgende:
Och, invlechten kan ik ook niet. Maar ja, mijn dochter is anderhalf en heeft nog niet genoeg haar om iets mee te doen :')
Ze kan wel voetballen en ze gaat helemaal stralen als haar vader thuiskomt (want dan kan ze stoeien!), speelt met autootjes en popjes, geeft leuke jongetjes zoentjes maar wanneer ze iets doen wat ze niet wil dan staat ze haar mannetje en druipt het kereltje huilend af :D :@
ik kon elin bij de geboorte al bijna invlechten :P
is ook nooit uitgevallen trouwens :)

en trouwens, ik voel me zo verschrikkelijk :D ik speel weer WOW (world of warcraft) zit je dan als moeder van een peuter en baby in spe, te schreeuwen dat je 'em ' dood gaat maken :D mijn vriend moet er steeds hard om lachen :+
pi_99492311
Niet doorgezet Aventura? Kan nog komen.... Toch?

Hier een redelijke nacht gehad, vroeg wakker doordat (8> werd gebeld door zijn collega. Hoefde niet te komen werken... Maaaaar later weer telefoon of hij toch "even" naar Amersfoort kan komen. :') Toen was (8> zijn goede bui meteen weg.

En dan ben je "wakker" beneden.... Maar eens bedenken wat ik kan gaan doen!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:53:40 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99492927
Heyyyy, nog geen beeb vandaag? Maar de dag duurt nog lang!

MJ; wat fijn dat het een kickboxertje in spe is! Dat je dit maar iedere dag mag blijven voelen! :*

Oh KD ik zie het ook helemaal voor me! _O-

Hier wel een beroerde nacht, ik zat vanmorgen om 6.15 al beneden (lief naar zijn werk), maar ben er toch maar weer even in gegaan. Ik heb vandaag veel dingen te doen, of meer dat ik veel dingen in mijn hoofd heb om te doen, maar niet goed weet waar te beginnen eigenlijk :D Eerst maar eens douchen, goed plan ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99493848
Weer goedgekeurd door de gyn.

Jammer dat we geen verse beeb hebben.. Nog even geduld dus Aventura :)
Slechte nachten zijn niet fijn suus :(

Nu ff de badkamer poetsen, blerk
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:17:26 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99494969
Ga zometeen toch het ziekenhuis even bellen. Het ging gisteren toch allemaal wat te snel. Zo moet ik maandagmiddag terugkomen om in te leiden, maar ik ben vergeten te vragen wat ze dan precies gaan doen. Ik weet natuurlijk wel welke mogelijkheden er zijn, maar ik weet nu alleen maar dat ik er om 1 uur moet zijn en meer niet; ik weet niet wat de intentie precies is. En of ik dan moet blijven of niet. Ik neem natuurlijk wel mijn tas mee, maar ik heb wel behoefte aan meer duidelijkheid. Toen ik de afspraak moest maken zaten ze ma en di ook al helemaal vol, ik moest er echt tussen gepropt worden. Achteraf zit dat me ook niet lekker.
Ik realiseer me nu ook dat ze niet eens naar het hartje heeft geluisterd. En volgens mij hoort dat wel bij elke controle. Ze heeft wel aan mijn buik gevoeld en dat voelde heel strak en pijnlijk. Na afloop vroeg ze nog wel even snel of ik de baby nog goed voelde. Afgelopen nacht heb ik hem heel goed gevoeld, maar nu bijvoorbeeld niet zo.
Was ik eerst zo tevreden over de gang van zaken in het ziekenhuis, nu voel ik me toch wat verloren. Ook omdat ik steeds andere mensen zie. Mijn gyn is nu met vakantie. Ben eigenlijk bang dat er onderbezetting is, dat is geen prettig idee. Nou ja, misschien wordt ik straks gerustgesteld.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:22:23 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99495122
Zeker even doen Aventura!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:23:56 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99495157
Ja, vooral dat ze niet naar het hartje heeft geluisterd vind ik maar raar. ik realiseerde me dat pas toen ik buiten stond. Dat ze bijna een uur uitliep, daar heb ik niks mee te maken (ze deed haastig en ze gaf haar uitloop dus aan als reden dat ze e.e.a. zo snel deed, ik denk ook dat ze daarom vergeten is te luisteren).
pi_99495298
Heb jij idd niets mee te maken dat ze een uur uitliep.
Gewoon bellen en duidelijkheid vragen wat er gaat gebeuren maandag. Anders voel jij je t hele weekend rot.
En een weekend duurt dan echt lang.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:46:12 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99495799
Zo, ik heb gebeld! Ik kreeg een andere vk aan de lijn. Op de overdracht stond dat ze me maandag inwendig gaan onderzoeken. Sowieso gaan ze me inleiden op dinsdag, dat staat al vast, maar n.a.v. het onderzoek van maandag wordt er bepaald hoe precies.

Oke, dan weet ik dat; ik kan me niet meer herinneren of ze dat van dinsdag nou echt tegen me had gezegd. Ik denk eigenlijk dat ze het gewoon niet goed heeft uitgelegd. Sowieso heeft de vk van gister blijkbaar (ik heb er speciaal naar gevraagd) in het rapport geschreven dat de harttonen goed waren, terwijl ze ze niet heeft geluisterd. Dat vind ik echt vaag. Toen ik dat daarnet aangaf, suggereerde de vk die ik aan de lijn had dat ik dat misschien in de gauwigheid zelf was vergeten. :? Nou, ik ben misschien wat verstrooider dan normaal, maar ik ben niet seniel :D

Maar goed, ik voel me nu weer gerustgesteld. En het afgelopen half uur hb ik de baby zeker 6 keer gevoeld, dus dat lijkt me ook prima. De vk die ik aan de lijn had zei ook dat ik er wel vanuit mag gaan dat de baby het dan goed heeft.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:47:37 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99495847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:29 schreef miss-jones25 het volgende:
Heb jij idd niets mee te maken dat ze een uur uitliep.
Gewoon bellen en duidelijkheid vragen wat er gaat gebeuren maandag. Anders voel jij je t hele weekend rot.
En een weekend duurt dan echt lang.
Jij bent inmiddels wel ervaringsdeskundige in wachten lijkt mij...hoe is het nu met jou?
Ik vind mijn issues zo petieterig vergeleken bij jou, al weet ik dat je niet kan en mag vergelijken.
Wel super te lezen dat je meiske bokst en trapt! O+
pi_99496043
Aventura, fijn dat je wat gerustgesteld bent. Ook fijn om te weten wat er volgende week gaat gebeuren. Daar ben je het wel mee eens?
(ik bedoel, dat je dan "al" ingeleid wordt?)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:59:19 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99496166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Aventura, fijn dat je wat gerustgesteld bent. Ook fijn om te weten wat er volgende week gaat gebeuren. Daar ben je het wel mee eens?
(ik bedoel, dat je dan "al" ingeleid wordt?)
Zeker ben ik het daarmee eens, dat heb ik vorige week al afgestemd met de gyn. 41 weken is een mooie termijn voor een hoge bloeddruk-patiënt als ik :P Zeker als je bedenkt dat mijn onderdruk de laatste drie weken toch van 85, toen 90, naar gister 95 is gegaan. Men ziet niet direct gevaar, maar langer doorlopen is echt onnodig.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:14:52 #49
250838 Fee-nix
pi_99496657
SB toch een meisje! Leuk zeg :). Je hebt nog een tijdje om aan t idee te wennen ;).

MJ goed om te horen dat je meisje flink bezig is. Houden zo!

Aventura, ik hoop voor je dat het toch nog uit zichzelf gaat beginnen hoor! Maar wel fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven. Vaag hoe die verloskundige deed. En niet eens het hartje luisteren... Ook ik heb trouwens vorige keer helemaal geen goede uitleg over het inleiden gehad. Goed dat je er extra over gebeld hebt. Soms denk ik weleens dat het voor hun allemaal zo vanzelfsprekend is dat ze vergeten hoe spannend t voor een zwangere vrouw is.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:17:39 #50
250838 Fee-nix
pi_99496743
O en hier ook niet zo'n geweldige nacht. Moest er tig keer uit om te plassen en kon gewoon m'n 'draai' niet zo goed vinden. En dat terwijl ik nog 0,0 last van mijn buik heb!

Vanavond hebben wij lekker een relaxavondje trouwens! J gaat logeren bij opa en oma en wij gaan eerst ff snel wat eten (bij de Mac... hihi) en dan naar de film (Transformers 3 :) ). En dan lekker uitslapen morgen!! Als het me lukt...
pi_99496906
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zeker ben ik het daarmee eens, dat heb ik vorige week al afgestemd met de gyn. 41 weken is een mooie termijn voor een hoge bloeddruk-patiënt als ik :P Zeker als je bedenkt dat mijn onderdruk de laatste drie weken toch van 85, toen 90, naar gister 95 is gegaan. Men ziet niet direct gevaar, maar langer doorlopen is echt onnodig.
Dan snap ik het wel. Zeker met zo'n stijgende bloeddruk. Maar misschien begint het dit weekend nog vanzelf ;)
pi_99498629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:14 schreef Kleurdoos het volgende:

en trouwens, ik voel me zo verschrikkelijk :D ik speel weer WOW (world of warcraft) zit je dan als moeder van een peuter en baby in spe, te schreeuwen dat je 'em ' dood gaat maken :D mijn vriend moet er steeds hard om lachen :+
Niks om je voor te schamen. Ik ben altijd al een gamer geweest, maar nu ik werkloos thuis zit (en ik dus iets meer tijd heb dan voorheen) zit ik ook weer een WoW-kloon te spelen. Hopelijk kan ik het taalgebruik wat milder maken tegen de tijd dat de kleine meid er is. Ik denk niet dat het erg bevorderlijk gaat zijn als ze alleen maar gescheld en gevloek om zich heen hoort.

spoiler ivm off-topic geleuter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, ik ben bij de weg inmiddels al aardig gewend aan het idee dat we een meid krijgen. De kleurstelling van de kinderkamer (nouja, de accessoires dan) is bekend en ik ben nu lekker kaartjes aan het kijken. Wat is het trouwens vreselijk veel makkelijker om een geslachtsgebonden geboortekaartje te vinden dan een neutrale, wat tot en met vorige week de bedoeling was...
pi_99500633
@aventura, nou wat ik nu meemaak betekend niet dat de dingen die andere dames hier meemaken niets voorstellen en er niet over geklaagd of wat dan ook kan worden.

Hier gaat het wel goed naar omstandigheden, mn lichaam doet pijn van het kut bed, mn bil irriteert door de spuiten die ik er in krijg, maar goede nieuws is dat mn baarmoederhals 2 cm langer is geworden dus er zit iets vooruit gang dus mn bedrust helpt toch dus neem het allemaal maar voor lief als het maar helpt.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:08:51 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99500869
Dat is lief van je MJ! En ik kan me zooooooo enorm voorstellen dat een zk-bed kut ligt! Maar goed nieuws dus voor je!

Ik ben net even bij de HEMA geweest en wat dingetjes gekocht. Ik wil dus niet gericht roze enzo, dus houd het allemaal relatief neutraal. Gekocht: deken, laken, molton, hoeslaken en aankleedkussenhoes (nu de aankleedkussen zelf nog, maar dat was te groot voor op de fiets :P een gebreide deken met juist allemaal kleurtjes! Met name die laatste vind ik zo leuk door die kleurtjes O+
pi_99500926
haha enige wat ik leuk vind om te spelen is super mario :D doe ik hier in t zeikenhuis ook op de DS.

Sb, ja misschien even oren schoonlaten spuiten en zalfje of antibiotica.en er is toch een oorcleaner voor katten ? misschien dat je die kan krijgen om regelmatig te gebruiken.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:12:18 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99500982
Super Mario is ook cool! :D Wat ook leuk op de DS is is prof.Layton.
pi_99501322
Dat is goed nieuws MJ
Mag je niet af en toe uit bed en op een stoel zitten?
Krijg je nu ook trombose spuiten?

Aventura ik duim voor je dat het vanzelf nog begint
pi_99501431
2 cm klinkt als best veel Miss J?
Is er dan ook zicht op naar huis mogen of iig af en toe het bed uit voor een rondje gang?
En heb je nog harde buiken?
pi_99501997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:10 schreef miss-jones25 het volgende:
haha enige wat ik leuk vind om te spelen is super mario :D doe ik hier in t zeikenhuis ook op de DS.

Sb, ja misschien even oren schoonlaten spuiten en zalfje of antibiotica.en er is toch een oorcleaner voor katten ? misschien dat je die kan krijgen om regelmatig te gebruiken.
Mario is ook echt übercool. Maar die 2 cm groei van de baarmoederhals is nog cooler uiteraard.

En die cleaner ga ik nu inderdaad ook maar kopen. DA kwam de vorige keer met de olijfolievariant omdat dat een stuk goedkoper is en meestal net zo goed werkt. Nadeel is alleen dat mevrouw er nu een oorontsteking bij lijkt te hebben. De kat staat bij de DA trouwens genoteerd met een sterretje omdat ze de vorige keer behoorlijk agressief was. Bij het schoonmaken van haar oren wilde ze zo graag dicht bij me zijn dat ze haar nagels in mijn gezicht en haar tanden in mijn neus begroef. Daarom gaat vandaag mijn vader maar mee, ik loop nu met de zwangerschap liever geen risico op ontstoken wondjes enzo
pi_99502232
ja mag wel gewoon zelf plassen en zittend douchen, en ben ff in de rolstoel buiten geweest om lekker met mn hond te knuffelen ( dat wisten ze niet maarja had dr ff nodig om me op te vrolijken :@ )
ik krijg trombose spuiten, en nog een spuit met een of ander hormoon om mn baarmoeder rustig te houden (alpha nog wat ),. En iets voor mn darmen omdat die nu ook stil liggen. Weeen remmers zijn ook verlaagd.
En harde buiken zijn ook stuk minder want als ik alleen al naar de wc liep had ik het al, en nu heb ik 2 dagen niets gemerkt (afkloppen)
als mn baarmoederhals op de 3 a 4 cm zit mag ik naar huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss-jones25 op 15-07-2011 14:45:58 ]
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:19 #61
348178 NotTheSame
pi_99502285
Miss-jones, 2cm langer, dat is goed nieuws!!! Fijn dat de rust z'n uitwerking heeft, alleen jammer dat je zo'n k.u.t.-bed hebt en dat je zo'n last van de spuiten hebt...
Nog 2cm en dan zou je dus naar huis mogen! *O*
pi_99502372
Ja en dan thuis ook bed/bank rust maarja dat veeeeeeeeel liever dan hier natuurlijk.
dus ik blijf nog ff heeeeel stil liggen dat die 2 cm er zo bij is haha. en ik naar huis mag !
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:50:21 #63
348178 NotTheSame
pi_99502691
Kan ik me heel goed voorstellen dat je liever thuis in je eigen omgeving bent dan in zo'n klinisch, saai ziekenhuis! We blijven duimen voor je!

Over Super Mario gesproken.... BEDANKT... Ben nu de hele tijd de Mario-theme aan het neuriën/fluiten/zingen 8)7 !
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:57:43 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99502975
Sorry NTS! :D
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:00:27 #65
250838 Fee-nix
pi_99503089
Supergoed MJ, die 2 cm. Ik duim ook mee dat je snel weer naar huis mag!

En door al jullie gepraat over games heb ik ineens zin om Unreal Tournament te spelen :P.
M-m-m-m-m-monsterkill!!!! })
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:02:55 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99503171
Ik kom niet verder dan Angry Birds en Plants vs. Zombies! Ik ben niet zo'n gamert.
pi_99504933
Unreal tournament O+
Mortal Kombat O+
Mario O+

Straks naar de vk voor checkup. Hoop dat mn urine eindelijk goed is... heb vrijwel zeker weten een schimmelinfectie (dankjewel antibiotica!) Dus zit niet te wachten op nog meer rompslomp...

Mj, wat goed dat het beter gaat!!
Tralalalaaa
pi_99504994
Oh en vergeet ik Aventura helemaal, sorry! Wat spannend zeg, volgende week wordt je gewoon ingeleid! *O*
Tralalalaaa
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:16:33 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99508373
Fijn MJ.

Wat gamen betreft: ik ben meer van de rollercoaster tycoon :')

Vanochtend weer goedgekeurd voor de VK. Bloeddruk was goed, baarmoeder ligt -zoals ik al een beetje verwacht had- vrij hoog (eindigt al bij mijn navel). Daardoor had ik al een mooi bolletje. Hartje ook gehoord O+ Ook helemaal prima. Dus nu maandag even bellen voor een afspraak voor de SEO.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:42:21 #70
30252 Soempie
Procreating
pi_99509267
MJ, dat is goed nieuws!

Kyara, mooi zo. Op naar de SEO dan.

@ de gamers hier: Unreal Tournament en Counter Strike *O*

WoW heb ik ook een tijdje gespeeld, maar met de laatste uitbreiding ben ik gestopt. Beetje te veel van hetzelfde iedere keer. Vind alleen de battlegrounds nog leuk.

Denk dat ik het wel weer ga oppakken als ik eenmaal verlof heb. :')

Aventura heeft al bijna drie uur niet meer gepost hier. Zal toch niet met deze hitte liggen te puffen he? :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:53:42 #71
348178 NotTheSame
pi_99509685
T_A_P hopelijk is alles goed nu en kunnen ze je wat geven voor die schimmelinfectie. Zo blijf je wel aan het dokteren hè, meis :{ ! Sterkte!

Kyara, Dan zit jouw bm inderdaad best wel hoog! Mijne zit nog 2 vingers onder de navel. Ik ben benieuwd wanneer jij de SEO hebt! Wij 8 augustus in ieder geval, dan ben ik 19+3.

Gamen... Tja.. De Sims (momenteel 3), Rollercoaster Tycoon, Transport Tycoon, GTA, Guitar Hero en racespellen, daar kan ik me wel mee vermaken.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:02:42 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99510037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:42 schreef Soempie het volgende:
Counter Strike *O*
Dat is lang geleden en oh zo leuk!! Net als Duke Nukem... maar dat is voor mij uit een ander leven zo te noemen met ex en vrienden enzo

Stickertje voor Kyara!

Lekker vervelend TAP, dat kan er nog wel even bij. Gebeurt vaak met antibiotica heb ik begrepen. Heel irritant!
pi_99511239
Zo, ben helemaal goedgekeurd qua bloeddruk en grootte van baarmoeder en harttonen...
Ik vroeg of hij kon voeren hoe de baby lag, dus hij wat porren, vond ze niet leuk, haha.
Maar hij vermoedt dat ze met het hoofdje naar beneden ligt.
Urine zat nog wel iets in, maar er was niets uit de kweek gekomen. Dus dan zit er niet genoeg in dat schadelijk is voor de zwangerschap. En aangezien ik nu ook die infectie heb en daar nu capsules voor heb, doen we er even niks aan. Ben er ook een beetje klaar mee, met die antibiotica.
Tralalalaaa
pi_99511411
Mijn vent is net met WOW gestopt omdat hij met 2 kleintjes straks geen tijd meer heeft om te raiden. Ik ben gestopt toen Hannah geboren werd want de muppet wilde graag elke 2 uur aan de borst, maar het gaat nu wel weer kriebelen :@
pi_99511761
Ik ben gisteren weer gestart :+
nu al level 12 dus t schiet op.

vanavond weer O+
pi_99516140
Ik ga weer aan de Mortal kombat als ik straks verlof heb :)
Tralalalaaa
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:02:38 #77
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99516797
Gamen O+ Hier vooral Age of Empires, zeker in de winter speel ik dat vaak tegen mijn meneer, al bijna 10 jaar lang :D

Gister voorlichting over de bevallig gehad van bijna 3 uur! Wel interessant trouwens! En ondanks de foto's en filmpjes die wel heel expliciet waren zie ik nog steeds niet tegen de bevalling op :)
Oude (on)bekende.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:49:25 #78
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99519458
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zo, ben helemaal goedgekeurd qua bloeddruk en grootte van baarmoeder en harttonen...
Ik vroeg of hij kon voeren hoe de baby lag, dus hij wat porren, vond ze niet leuk, haha.
Maar hij vermoedt dat ze met het hoofdje naar beneden ligt.
Urine zat nog wel iets in, maar er was niets uit de kweek gekomen. Dus dan zit er niet genoeg in dat schadelijk is voor de zwangerschap. En aangezien ik nu ook die infectie heb en daar nu capsules voor heb, doen we er even niks aan. Ben er ook een beetje klaar mee, met die antibiotica.
Als ik vragen mag wat voor capsules heb je voor die infectie? Want ik heb er ook 1 en die assistente deed nogal onzeker, die gaf me zalf mee en zei een beetje onzeker "nah die inspuitapplicator die geven we nu maar niet mee"ik moest het maar een beetje met mijn vinger na binnen duwen :? die zalf.
Vond het een beetje vreemd.
Dus ik wil graag weten wat jij hebt gekregen.
het spul wat ik heb heet trouwens Miconazol creme
Rayen 2½ jaar!
pi_99520598
Dat spul van mij heet gyno-daktarin-3. Zijn eivormige capsules met zalf erin en kan gewoon tijdens zwangerschap gebruikt worden. Ik heb er 3 meegekregen en moet elke avond voor t slapen gaan 1 inbrengen. Heb ze al eens eerder gehad en ze werken prima, je moet alleen wel een inlegkruisje gebruiken want anders zit heel je slipje vol met dat spul :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Take_A_Picture op 16-07-2011 13:07:44 ]
Tralalalaaa
pi_99521798
Ik heb twee verschillende dingen gehad 2x de gyno daktarin eieren, die geven inderdaad ontzettende rotzooi 's ochtends bij het opstaan en 2x canesten gyno, dat is zalf die je met een applicator in moet brengen, die is een stuk prettiger vind ik, daarbij had ik tenminste niet het idee dat 's ochtends de helft er nog uit kwam vallen maar bleef gewoon mooi binnen (natuurlijk kwam deze in hele kleine hoeveelheden wel met de afscheiding mee maar wel zo dat je er geen last van hebt. Die andere kwam in een keer als je op stond..)
Maar beide dingen hadden wel effect dus hoop dat jullie er snel van af zijn!!

(bij mij was dit trouwens niet in de zwangerschap)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:03:24 #81
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99523238
Thanks Take a Picture en Hilliebillie.
Goh die eieren heb ik vroeger ook weleens gehad.(en geeft inderdaad een rotzooi) Dus die mag je wel tijdens de zwangerschap gebruiken.
Wat raar dat je zo'n applicator dan niet mag gebruiken.
Nah ik probeer het deze week wel zo met die creme dan en gefrutsel met vingers :{ en dan maar hopen dat het weg is.
Rayen 2½ jaar!
pi_99526371
staat inderdaad in de bijsluiter van canesten gyno
quote:
Zwangerschap

Dit medicijn kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt.

Tijdesn zwangerschap de toediener (= applicator) zo mogelijk niet gebruiken.
bron: http://www.consumed.nl/medicijnen/439/Canesten_Gyno%C2%AE

zal wel zo zijn zodat je het zeker niet te diep kan inbrengen en de fabrikant kan aanklagen als je te diep zou zitten/iets zou beschadigen weet ik veel.. Maar om zo'n hele hoeveelheid met je vingers diep genoeg naar binnen te werken, lijkt me verre van ideaal..
pi_99532873
Goedemorgen allemaal,
Hier niets bijz te melden, geen veranderingen.
Hoe gaat het met aventura ?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 08:25:42 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99532933
Moggu! Hetzelfde hier, weinig te melden. Wel sinds donderdagmiddag een zeurend gevoel in onderbuik, ik mag het geen pijn noemen. Mijn darmen doen nog steeds lekker mee met rommelen. Gisteravond en vanmorgen aan de dunne (sorry, TMI). Dat zou een teken kunnen zijn geloof ik .oja en ik ben misselijk en heb geen eetlust. Vooral een bord warm eten doet mijn maag omdraaien. Maar dat heb ik eigenlijk de hele week al. Zo, ik ga nu even tv kijken. Oh, en als ik me goed voel wil ik dat man me naar een kek babywinkeltje hier in de stad rijdt. Kreeg gister opeens de kriebels, baby's eerste pakje is zomers, maar Gerrit Hiemstra gebruikte het woord 'herfst' in zijn voorspelling! Bovendien denk ik dat ventje nu zeker wel maat 56 moet hebben. En het backuppakje dat ik in die maat heb vinnik niet zo leuk meer. Waar je je als hoogzwangere al niet druk om kunt maken :')
  zaterdag 16 juli 2011 @ 09:52:21 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99533574
Ik vind het op zich wel vrij logisch hoor Aventura, je verwacht nu toch ook niet zulk weer?? Schijnt aankomende week 18 graden te worden met her en der een bui... dit toch geen weer voor juli? :?

Ik ga mezelf straks weer lekker laten verwennen door de kapper! buiten het feit om dat het nodig is met die grijze haren :o
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:04:28 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99533684
Aventura _O- maar wel begrijpelijk hoor. Het is ook vies weer en je kunt je kind nu geen zomerpakje aangeven.

Ik heb het idee dat spruit vannacht gegroeid is. Babybuikje is nu groter dan mijn eigen vetbuikje O+

En vandaag 15 weken *O*

Zo maar weer verder met de babykamer opruimen.
pi_99533979
Miss J, stabiel is ook goed, maar vandaag wel ff die baarmoederhals laten groeien he ;)

Ook nog stil bij Aventura, gewoon weer gaan shoppen idd :D

Hier vandaag 26 weken *O* gisteren te horen gekregen dat t beleid tav A-neg bloedgroep is aangepast. Je krijgt niet standaard een spuit in week 30 maar eerst een bloedonderzoek in week 27, daarin kunnen ze zien wat de bloedgroep van de baby is. Als die ook A-neg is, dan heb je die spuit niet nodig. Dus niet onnodig rommel in je lijf :)

Over 2 weken groeiecho, denk dat ik dan ook bloed laat prikken, maar misschien ook wel volgende week, want dan weet ik het als ik de volgende afspraak heb..

En kyara alweer 15 weken, gaat snel he!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:30:00 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99534043
Ja dat klopt Nirak. Heb ik ook gelezen. Collega was net de laatste die nog standaard een spuit kreeg. Maar idd, beter geen onnodige rotzooi in je lijf!

Gaat zeker snel, jij ook alweer 26! Wow!
pi_99534196
Meld 8-) Redelijke nacht gehad hier. Zo ook even naar buiten toe voor de nodige dingetjes.. Gisteravond alle kleertjes opnieuw bekeken, lekker alles op hangertjes gedaan O+ En het eerste pakje uitgekozen! Een jumpsuit met autoprint, Hema. Er was er nog 1 in maat 50 dus hopen dat hij past!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:39:34 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99534207
Hey, ikke inderdaad ook alweer 26 weken! *O*
En Kyara alweer 15 weken! *O*

Nirak, is er een reden dat je een groeiecho krijgt? Of heeft dat met de bloedgroepen te maken?
pi_99534436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:39 schreef Susie het volgende:
Hey, ikke inderdaad ook alweer 26 weken! *O*
En Kyara alweer 15 weken! *O*

Nirak, is er een reden dat je een groeiecho krijgt? Of heeft dat met de bloedgroepen te maken?
In t begin van de zwangerschap heb ik een flinke trombose in mn hals (de eukelaris geloof ik, is geen slagader gelukkig) gehad en naar aanleiding daarvan een longembolie. Uit ervaringscijfers blijkt dat baby's dan wat klein kunnen blijven, dus vandaar groeiecho over 2 weken en die wordt dan iedere 4 weken herhaald. Schijnt dat je vanaf week 28 ook pas echt wat kunt zeggen over de groeicurve. Daarvoor zijn er nog vele smaken en verschillen is me verteld.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:54:00 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99534468
Duidelijk! En wel weer leuk om extra te kunnen gluren naar je beeb natuurlijk!
pi_99534667
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:52 schreef Nirak het volgende:

[..]

In t begin van de zwangerschap heb ik een flinke trombose in mn hals (de eukelaris geloof ik, is geen slagader gelukkig)
Jugularis ;)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:13:22 #94
250838 Fee-nix
pi_99534810
MJ geen bijzonderheden ^O^

Aventura geen bijzonderheden -O- :P . En zeker begrijpelijk dat je nog eens over het eerste pakje nadenkt! Het is ook koud rotweer.... Maarre waarom denk je dat de baby nu wel in maat 56 zou passen? Volgens mij passen echt alle pasgeborenen wel maatje 50 hoor! Ik heb in mijn omgeving nog nooit anders gehoord in ieder geval en mijn schoonzus had een meisje van 4400 gram!

Susie heerlijk he, naar de kapper! Ik vind het ook altijd zo'n verwenmomentje.

Kyara 15 wk :). Ik dacht: wow, dat klinkt al ver. Maar over 3 weken ben ik het zelf ook! :o

Wij gisteren dus lekker naar de film geweest. Was leuk! Enne hier dus ook iemand (ikke) die niet van rijden houdt/angstig is. Maar ik heb me erover heen gezet! En heb gisteren best veel gereden voor mijn doen. Ik wil dat ook echt blijven doen. Maar t is zo makkelijk om hem te laten rijden. (ff helemaal offtopic, sorry). Nou lekker geslapen in ieder geval, zo ff boodschapjes doen en dan ons kleine monstertje weer ophalen O+ .
pi_99537061
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:04 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Jugularis ;)
Ja die! :D
Ik heb het de geleerden alleen horen zeggen, maar nooit de moeite genomen om de juiste schrijfwijze op te zoeken.. Voelde ik me toen te beroerd voor en daarna (tot net dus) nooit meer aan gedacht.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:41:00 #96
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_99537147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 08:25 schreef Aventura het volgende:
Oh, en als ik me goed voel wil ik dat man me naar een kek babywinkeltje hier in de stad rijdt.
Ben je al bij Pitti Donna geweest op de Gijsbrecht? Zonee kun je echt nog niet bevallen! ;).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_99537949
:{w Het zoontje van een collega van mij zat meteen in 62 :o

MJ, fijn dat er geen bijzonderheden zijn.

Aventura, wachten duurt lang op deze manier...

Hier verder niks bijzonders. Als ik thuis mijn bd opmeet is ie supernetjes. Hopelijk bij de volgende controle ook...
En ijzertabletten zijn k*t... Ik moet er van overgeven indien op de nuchtere maag en ik kon de eerste 5 dagen niet poepen... (Normaal 2x per dag...) Nu gaat het gelukkig ietsjes beter.
pi_99538507
oke ik kom er op terug er zijn wel bijzonderheden
Morgen gaan we weer kijken hoe het met mn cervix gaat nu en als het niet achteruit is gegaan mag ik naar huis *O*
pi_99539087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:25 schreef miss-jones25 het volgende:
Morgen gaan we weer kijken hoe het met mn cervix gaat nu en als het niet achteruit is gegaan mag ik naar huis *O*
*O*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:49:51 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99539286
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:41 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ben je al bij Pitti Donna geweest op de Gijsbrecht? Zonee kun je echt nog niet bevallen! ;).
zover kwamen we niet, maar wel geslaagd bij mevrouw Groen. Leuk!
pi_99539700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:13 schreef Fee-nix het volgende:
MJ geen bijzonderheden ^O^

Aventura geen bijzonderheden -O- :P . En zeker begrijpelijk dat je nog eens over het eerste pakje nadenkt! Het is ook koud rotweer.... Maarre waarom denk je dat de baby nu wel in maat 56 zou passen? Volgens mij passen echt alle pasgeborenen wel maatje 50 hoor! Ik heb in mijn omgeving nog nooit anders gehoord in ieder geval en mijn schoonzus had een meisje van 4400 gram!

Susie heerlijk he, naar de kapper! Ik vind het ook altijd zo'n verwenmomentje.

Kyara 15 wk :). Ik dacht: wow, dat klinkt al ver. Maar over 3 weken ben ik het zelf ook! :o

Wij gisteren dus lekker naar de film geweest. Was leuk! Enne hier dus ook iemand (ikke) die niet van rijden houdt/angstig is. Maar ik heb me erover heen gezet! En heb gisteren best veel gereden voor mijn doen. Ik wil dat ook echt blijven doen. Maar t is zo makkelijk om hem te laten rijden. (ff helemaal offtopic, sorry). Nou lekker geslapen in ieder geval, zo ff boodschapjes doen en dan ons kleine monstertje weer ophalen O+ .
omdat er ook zat lange baby's zijn, die van mij heeft echt niet in maat 50 gepast!! 56 was al heel erg krap in de lengte
  Moderator zaterdag 16 juli 2011 @ 14:09:14 #102
236264 crew  capricia
pi_99539946
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

omdat er ook zat lange baby's zijn, die van mij heeft echt niet in maat 50 gepast!! 56 was al heel erg krap in de lengte
Is het sws niet handig om maat 50 te laten schieten als je verwacht een lange baby te krijgen? Bedoel, als de mouwtjes te lang zijn, dan sla ik ze wel om voor die paar dagen dat het te groot is..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99540031
ik heb voor Polle niets! in maat 50 gekocht, dat gaat hij echt niet passen, zn zus was al een lange en hij loopt voor op de groei/lengte..dus alleen maatjes 50/56 en 62
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:29:55 #104
250838 Fee-nix
pi_99540445
O ok :) weer wat geleerd. Ik had het nog niet eerder gehoord, maar ik geloof jullie meteen ;). (Maat 62 is wel enorm!!)
pi_99540537
Beginnen met maat 62... Auw, dat moet dan toch pijn doen ;)

Miss J *O* mooi nieuws op een zaterdag!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:40:13 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99540784
Ik heb nu wat nieuwe dingetjes in maat 50-56 gekocht, en een kruippakje in maat 0-2 maanden. Ons ventje zit met buikomtrek en bovenbeenlengte net iets boven de curve, bleek uit een echo bij 33 weken. Als dat nu nog zo is dan zal 50 wellicht wat krap zijn. Vorige week donderdag schatte de gynaecoloog het gewicht op 7 pond.
pi_99540852
Puck was 53cm! maar woog maar 3010gram bij 40+5 en paste nog zeker twee weken in maat50 en vrij lang in maat56.

Ook lengte zegt dus niet alles.
Tevens zat 56 echt veel te wijd voor zijn 3 kilo.
En dan ligt het er nog aan hoe iets valt ook. Noppies valt erg klein bijvoorbeeld.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:42:56 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99540864
Voel me trouwens weer helemaal mens, even gewinkeld en geluncht. Ik zit al 10 dagen binnen, ben helemaal opgeknapt.

@Mj, hopelijk mag je naar huis!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:55:14 #109
250838 Fee-nix
pi_99541237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck was 53cm! maar woog maar 3010gram bij 40+5 en paste nog zeker twee weken in maat50 en vrij lang in maat56.

En dan ligt het er nog aan hoe iets valt ook. Noppies valt erg klein bijvoorbeeld.
Ja inderdaad, hoe iets valt verschilt ook nogal. Hema vind ik altijd erg groot en Zeeman weer erg klein. Maar voor broekjes zit ik bij Zeeman wel altijd goed. Mijn mannetje is erg smal met lange benen en Zeeman heeft dat soort broekjes ;). J was trouwens ook 53 cm bij geboorte (ongeveer), maar heeft nog vrij lang in maat 50 gezeten hoor. Ligt denk ik ook aan de bouw en verhoudingen van het kindje. Hij was 3645 gram.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:58:14 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99541334
Goed nieuws MJ! *O*

Mijn lief is druk bezig de meubels in elkaar aan het zetten. De kast en ledikant staan in elkaar, nu de commode nog! *O*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:11:30 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99541746
Oh fijn MissJones! Ik ga duimen dat je morgen inderdaad naar huis mag! *O*

Wel foto's plaatsen in het kinderkamer topic hoor Susie! Wij hebben vanochtend een billy bovendeel in elkaar gezet. Nu donderdag de andere 5 kopen..... Babykamer is nu ook al bijna leeg en dan kunnen we schoonmaken en verven!
pi_99542057
Hmm wij waren al begonnen aan de babykamer, maar gebeurd op het moment niets meer.
Terwijl de bedjes volgende week binnen komen, heb de 2e niet geannuleerd want werden hand gemaakt door mijn oom in ierland, dus die 2e gaat gewoon naar mijn schoonmoeder.
Maar voorlopig wachten we nog maar ff met dingen doen in de baby kamer, aantal weekjes.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:24:04 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99542154
MissJones, het zal ook best confronterend zijn als de bedjes binnen komen. Kan me voorstellen dat het kamertje nu even minder prioriteit heeft.
pi_99542283
Rienk was 2 weken te vroeg en heeft ruim een maand in 50 gezeten. B2 komt vast ook eerder dus ik heb wel weer 50 bijgekocht.

Mj, fijn dat het goed lijkt te gaan. Hoop dat je morgen lekker weer naar huis mag!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99543344
Onze 3e was bij de geboorte ca 55cm (thuis opgemeten) en 4180 gram.. en past niet in maat 50. :) We hebben sommige rompers en pakjes dus ongedragen weg kunnen leggen. Er zijn er gelukkig meer zwanger in de familie. ;) Maat 62 is nog iets te groot maar past wel als ik de mouwen omsla, maat 56 past meestal wel goed.
De oudste twee hebben wel langere tijd in maat 50 gepast (3300 en 3700 gram bij de geboorte).
pi_99543528
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

elin nog langer! (2 x gemeten, 1 x 53 1 x 55, rechte beentjes) maar die was ook 8 pond
pi_99543859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:25 schreef miss-jones25 het volgende:
*O* *O* *O*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:13:06 #118
94046 PM-girl
pi_99547198
Poemojn, je bent bevallen begrijp ik? Gefeliciteerd!! *O*
*
pi_99547479
MissJones *O* *O* *O*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:18:22 #120
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99547489
Kyara yahooo 15 weken *O*
Ik ga je verslaan ik ben vandaag precies 22 weken *O*

Aventuraaa waar blijf je nou met je beeb ;) je houdt het spannend :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:30 schreef Kyara het volgende:
Ja dat klopt Nirak. Heb ik ook gelezen. Collega was net de laatste die nog standaard een spuit kreeg. Maar idd, beter geen onnodige rotzooi in je lijf!

Gaat zeker snel, jij ook alweer 26! Wow!
Ah gelukkig ik heb O negatief dus hoef ik ook geen onnodige spuit. Ik neem aan dat ze dat overal hetzelfde al doen.

Ik hoop echt dat mijn knulletje in maat 50 nog past. Bij de echo zeiden ze wel dat hij lange beentjes had. Maar het zal toch wel heel zonde zijn dat hij niet in de stoere pakjes straks past in die maat 50 :'( :9

MissJones *O* *O* *O* ik ga zo hard voor je duimen dat die Cervix van je lekker gegroeid is *O*
Wel jezelf rustig houden thuis dan he :Y

Vandaag hebben we een lekkere "tacky" :9 maxi-cosi gekocht (tweedehands dan wel)
Alles losgehaald om te wassen, en nu kan die nog minimaal 4 maanden wachten totdat ik hem kan vullen :9
Rayen 2½ jaar!
pi_99548253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:13 schreef PM-girl het volgende:
Poemojn, je bent bevallen begrijp ik? Gefeliciteerd!! *O*
dank je :*
we hebben een zoon erbij :)
pi_99548348
OMFG TJ!!! Meen je dat? Kun je ook andere hoezen kopen? Ik wist niet dat ze die ook zo verkochten :')

Maar ieders smaak is anders natuurlijk :)
pi_99548407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:33 schreef poemojn het volgende:

[..]

Jij staat weliswaar niet in het begin lijstje, maar dat mag de pret niet drukken :) Van harte!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:45:33 #124
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99548776
quote:

[..]

Ohw helemaal gemist :@
Gefeliciteerddddd *O* *O* *O*

@Nirak, ik weet niet of je losse hoezen kan bestellen. Ik neem aan van wel omdat je die hoes helemaal los kunt halen. Het enige wat overblijft is die plastieke vorm van die maxi cosi, dus ik kon fijn alles wassen (anders had ik hem ook niet gekocht)
Ja normaal val ik ook niet op die "tijgerdingen", maar ik vond het als uitzondering wel leuk.
En hij blijft wel altijd in de auto ;)
Ik zet hem niet op een wandelwagen :9
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:50:49 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_99548988
TJ, je hebt toch wel bijpassende dobbelstenen aan je spiegel en een stukje bont om je stuur? ;)

MJ, hopelijk morgen naar huis. *O*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:52:23 #126
30252 Soempie
Procreating
pi_99549042
Hoe controleren ze dan eigenlijk de bloedgroep van de baby? Via de navelstreng?

Heb zelf B- en heb denk ik liever een spuit dan. :@
pi_99549631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:52 schreef Soempie het volgende:

Via mijn bloed schijnt dat te kunnen. Als het via de navelstreng zou moeten vind ik het risico te groot.
Dus voor de mama in spe heel eenvoudig, even een paar buisjes bloed uit je arm laten pompen :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:11:45 #128
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99549761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:50 schreef Soempie het volgende:
TJ, je hebt toch wel bijpassende dobbelstenen aan je spiegel en een stukje bont om je stuur? ;)

MJ, hopelijk morgen naar huis. *O*
_O- :+ ja en dan op mijn crocs met trainingspakje aan en krulspelden nog in mijn haar zo achter de kinderwagen, en vergeet die sigaret niet half uit mijn mondhoek :9 :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:52 schreef Soempie het volgende:

Ohw ja :{ daar moet ik ook niet aan denken, gerommel en geprik aan of door mijn buik heen.
Die ervaring met die naald voor die vruchtwaterpunctie was genoeg :|W
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:21:21 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_99550043
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:07 schreef Nirak het volgende:

[..]

Via mijn bloed schijnt dat te kunnen. Als het via de navelstreng zou moeten vind ik het risico te groot.
Dus voor de mama in spe heel eenvoudig, even een paar buisjes bloed uit je arm laten pompen :)
Knap dat ze dat zo kunnen zeg, apart. Aankomende vrijdag ga ik weer naar de VK en dan zal ik het ook wel horen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:45:52 #130
94046 PM-girl
pi_99550819
quote:

[..]

Wat leuk!! Geniet ervan! :)
*
pi_99552225
quote:

[..]

Gefeliciteerd!!!! Ik ben erg benieuwd hoe hij heet! Wil je dat hier vertellen? Anders is pm ook goed ;)
En wow, wat was hij lang zeg!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:39:21 #132
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_99552906
Mika was ook 55 centimeter en 8,5 pond maar heeft toch 2 of 3 weken maat 50 gedragen. Soms zie je wel ns baby's met omgeslagen pijpen en mouwen. Dat vind ik niks. Dit word ook een grote knul maar ik heb toch weer maat 50 mee.
pi_99552947
poemjon gefeliciteerd met jullie zoon

Hadden ze dat van die resusfactor niet eerder kunnen doen.
Ik heb die spuit nog gehad (onnodig achteraf wat ean heeft ook O negatief)
pi_99553338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:40 schreef ferrari_rood het volgende:
poemjon gefeliciteerd met jullie zoon

Hadden ze dat van die resusfactor niet eerder kunnen doen.
Ik heb die spuit nog gehad (onnodig achteraf wat ean heeft ook O negatief)
Is het een vervelende spuit? Ik prik mezelf sinds maart 2x per dag in mn bovenbeen, dus bang voor kleine naaldjes ben ik niet meer ;)
Maar geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen?
pi_99553809
MJ, ik ga voor je duimen dat je naar huis mag morgen!

Volgens mij heeft mijn zoon de eerste 2 maanden maat 50 aangehad. ik heb het weer allemaal van zolder gehaald, en omg, wat is het klein! En de eerste weken had 44 hem waarschijnlijk ook niet misstaan, 50 was erg ruim...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:05:07 #136
Vrouwtje-theelepel
pi_99553933
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef Nirak het volgende:

[..]

Is het een vervelende spuit? Ik prik mezelf sinds maart 2x per dag in mn bovenbeen, dus bang voor kleine naaldjes ben ik niet meer ;)
Maar geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen?
Ik ben een mietje en heb bijna niets gevoeld van die spuit.
pi_99554094
MJ, ik duim ook voor je!

Aventura, schiet nou eens op ;)

Chris heeft 1 week in maat 50 gezeten, daarna nog 4-5 weken in 56. Maar hij was 54cm en 8 pond bij de geboorte, en schoot omhoog in lengte en gewicht daarna. Weet dat iemand me met 6 weken een shirt in maat 56 gaf (via mijn moeder), Chris heeft het 1 keer aangehad, en de mouwtjes waren toen al een cm te kort..
Ik ga nu dus niet veel 50 halen. heb van Chris ook nog wel 2 uniseks setjes liggen. Dat is wel genoeg. Tenzij de echo's een andere groei laten zien dan bij Chris..
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:11:08 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99554166
Net bij het afvegen wat donkerbruin/rood bloed vermengd met wat slijm. Steken in mijn doos. Ventje beweegt heel druk, alles rommelt! Zijn baby's niet juist rustig bij een naderende weeën?
pi_99554284
Oeh, aventura. Dat klinkt als mijn eerste actie van Chris zijn bevalling. De kleine moest bij mij nog indalen, dus die heb ik nog duidelijk gevoeld, totdat de weeen echt begonnen.
Was ook na een dagje goed shoppen :% ;)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:14:02 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99554288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:02 schreef Aoraki het volgende:
MJ, ik ga voor je duimen dat je naar huis mag morgen!

Volgens mij heeft mijn zoon de eerste 2 maanden maat 50 aangehad. ik heb het weer allemaal van zolder gehaald, en omg, wat is het klein! En de eerste weken had 44 hem waarschijnlijk ook niet misstaan, 50 was erg ruim...
hier net zo :) Evie verzoop ook in sommige kleertjes in mt 50 :)

Poejmon; gefeliciteerd met de geboorte!!!

Aventura; hoessie vandaag? heb je nog gerommeld of helemaal niets???
O+

Pffff ik ben al een paar dagen weer erg moe; maar heb wel een fijne week achter de rug. Gister met een goede vriendin, die ik al een hele poos niet had gezien lekker uit eten geweest; heeeerlijk gegeten en bijgekletst; en vandaag even zonder T en dreumes beachvolleybal gekeken en met mijn volleybalgenootjes bijgekletst.. leuk!
en nu met mijn dikke buik op de bank, hoop van8 wat beter te slapen.. :Y
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:15:10 #141
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99554327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:11 schreef Aventura het volgende:
Net bij het afvegen wat donkerbruin/rood bloed vermengd met wat slijm. Steken in mijn doos. Ventje beweegt heel druk, alles rommelt! Zijn baby's niet juist rustig bij een naderende weeën?
haha die had ik ff over het hoofd gezien:
ik weet niet meer of Evie nou juist druk was of niet bij de naderende bevalling....
Maarug alvast succes als het mag doorzetten! spannend!!!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:21:46 #142
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99554560
Poejmon, Poejman en zusjes van harte met jullie zoon en broertje en nu ben ik benieuwd naar zijn naam want zijn zussen hebben ook leuke namen O-) Alles goed gegaan en geniet van elkaar.

Aventura toch een beetje aan de rommel?

MJ ik hoop met je mee dat je morgen naar huis mag en daar heel rustig aan kan doen de eerste 18 weken ongeveer.

BJ fjn dat je effe wat tijd voor jezelf kon hebben en nu hopen op een lekkere nachtrust.
pi_99554925
Ahh, Aventura, spannend! Dat bloed met slijm had ik ook om 01.00 en om 04.00 braken mijn vliezen... Dus ik hoop dat je een matje in je bed hebt! Overigens had ik direct na het afvegen van slijm en bloed de verloskamers gebeld omdat ik een ks zou krijgen etc. Zij vertelde me dat ik maar rustig moest gaan slapen en dat de weeen wel over een paar dagen zeker zouden beginnen. Dus het kan misschien iets langer duren... Over de beweeglijkheid kan ik me niks meer herinneren.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:51:51 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99555759
ah, actie bij Aventura! Je hebt toch wel pannekoeken gegeten he? Anders misschien even als avondtussendoortje? :P
pi_99556487
Go Aventura! :%
pi_99557692
Zet hem op aventura

Ik vond de rhesusspuit wel mee vallen
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:47:35 #147
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_99558041
Hoi lieve allemaal! :W

Aventura, ik zie dat je nog niet bevallen bent, maar dat er wel actie is nu! *O* Succes/sterkte met je aller-aller-allerlaatste loodjes :* :* :*

Ik had me zo voorgenomen om hier mee te blijven lezen, maar ik ben afgelopen week thuis opgehaald met de ambulance :@ ... het ging helemaal niet goed met me... het hele verhaal onder een spoiler...ik wil het toch even met jullie delen... ik ben er nog ondersteboven van :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:54:23 #148
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99558336
Ow lieve jose, wat eng! Gelukkig voel je je nu weer goed. Oh en wat moeten je mannen geschrokken zijn ook. Pffft! Ik moet dit eigenlijk niet lezen nu :@
pi_99558363
Ow je Jose toch wat een schrik en wat heftig. Gelukkig is het goed afgelopen maar het verwerken gaat nu pas beginnen neem daar je tijd voor.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:57:29 #150
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_99558471
Aventura, dit komt bijna nooit voor. Onze kraamhulp doet haar werk al 28 jaar en heeft dit pas één keer meegemaakt.. en dat was nog wel in haar eigen familie.

Dit gaat jou echt niet gebeuren!! Jij gaat gewoon een super bevalling tegemoet en daarna niks geen poespas... deal? ;) :*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:19:19 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99559406
Jeetje Jose, wat heftig allemaal! Hoop dat je snel weer opknapt!
pi_99559486
Pfoe Jose, wat ontzettend heftig!!
Wat fijn om te horen dat het gelukkig allemaal goed is afgelopen.

Laat die tranen uitgebreid vloeien, het is niet niks om na de geboorte, als je denkt dat alles goed is enzo en je voor je kleintje (en je andere kleintje) wil zorgen. Dat er dan iets met jou zelf gebeurd. Iets wat je niet van te voren bedenkt. Wat het extra heftig maakt allemaal.
Geef het tijd, geestelijk. Maar ook lichamelijk, zoveel mogelijk proberen te rusten (al is dat nu zo tegenstrijdig). Hoe meer rust je neemt hoe eerder je kan herstellen.
Even een mogelijke logistieke tip in een spoiler:
SPOILER
Een dikke :* voor jullie!!

Aventura!!! Is er wat gaande??? Spannend hoor!
Voor de rest niet bijgelezen, stap hier weer in :)

[ Bericht 8% gewijzigd door wickie op 16-07-2011 23:16:19 ]
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:32:28 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99560007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:57 schreef Jose81 het volgende:
Aventura, dit komt bijna nooit voor. Onze kraamhulp doet haar werk al 28 jaar en heeft dit pas één keer meegemaakt.. en dat was nog wel in haar eigen familie.

Dit gaat jou echt niet gebeuren!! Jij gaat gewoon een super bevalling tegemoet en daarna niks geen poespas... deal? ;) :*
hmm nou dat het bijna nooit voorkomt is niet helemaal waar hoor.. ik werk nu 7 jaar op de IC; en heb al 4 keer zo'n situatie meegemaakt.. heel heftig inderdaad..
(en angstaanjagend). Het heet fluxus.
Jose; ik ben blij dat het goed is afgelopen en hoop dat je er goed van hersteld...
1 tip; blijf dr over praten, want zulke situaties gaan je niet in de koude kleren zitten... :*
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2011 @ 23:04:06 #154
43556 miss_dynastie
pi_99561447
Jeetje Jose, wat heftig.... rustig aan hoor! :*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:08:58 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99561650
Jeetje José. :o Wat heftig!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:14:38 #156
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99561913
Wow, heftig Jose. Niet alleen voor jou beangstigend, maar natuurlijk ook voor de mensen om je heen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99561940
Mijn hemel, Jose! :o Wat ben ik blij voor jou en je gezinnetje dat je er nog bent en alles nu goed is. Ik hoop op een voorspoedig herstel, al zal het misschien een tijd duren. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99562371
Och Jose wat een heftig verhaal! Wat fijn dat je (net) op tijd in het ziekenhuis was en dat je nu weer opknapt! :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99562666
Jose, wat heftig ! Hoop dat je snel opknapt en van je gezinnetje kan gaan genieten.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:32:01 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99562786
José! wat heftig, jeetje! Gelukkig liep het met een sisser af! hopelijk gun je jezelf de tijd om dit te verwerken. Het is toch even niet niks zeg!

Beterschap en genieten van je jongens.:*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:59:59 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99564125
Hier heb ik trouwens al echt een zwangere buik. :o Vorige keer was er rond deze tijd nog niets te zien... Vorige keer vond ik het vervelend dat er niets te zien was, en nu heb ik het liever dat er nog niets te zien was. Het is ook nooit goed... :')

Het is wel net zo'n druktemaker als Annicka destijds, misschien nog wel erger ook. Je kunt met gemak de buik zien bewegen als de kleine schopt... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99565622
Jeetje Jose, heftig zeg! Maar de bloeding kwam doordat die wond weer open was gegaan ofzo?
Aangezien je placenta wel gewoon geboren was. Of was er nog iets achtergebleven wat dus gecurreteerd moest worden?
Blij dat het met een sisser is afgelopen, maar jeetje wat een schrik zeg!

Aventura, begint nu misschien te rommelen? Echt megaspannend *O*

Vanavond feestje gehad, ben nu wel erg moe. Ik ga heerlijk dromenland opzoeken en kom morgen ergens wel weer mn mandje uit, haha.
Morgen gewoon alweer 31 weken :o
Tralalalaaa
pi_99565962
Och jeetje José, wat een schrik. Ik word er plaatsvervangend eng van als ik het lees. Sterkte joh.
  zondag 17 juli 2011 @ 02:31:50 #164
94046 PM-girl
pi_99568447
Jeetje josé, ik schrik er van! Wat heftig, ook dat je alleen thuis was met je jongens toen het mis ging. Gelukkig heb je op tijd gebeld. Succes met je herstel :*
*
pi_99570656
Jemig Jose! :o
Wat zullen je bang zijn geweest ook. Fijn dat je nu weer thuis bent. Rustig aandoen lijkt me een heel goed idee. Gauw aansterken!
  zondag 17 juli 2011 @ 08:05:38 #166
250838 Fee-nix
pi_99570690
Wat eng, Jose! Veel sterkte.

Aventura, zet m op!
pi_99570775
Even vanuit la France, ben niet bijgelezen, maar Jose wat een gebeurtenis! Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Het is niet niks zoveel bloed verliezen, probeer lekker je rust te nemen als dat mogelijk is! Wat een domper na zo'n voorspoedige bevalling.. Ik hoop dat je toch van je gezinnetje kunt genieten. :*

Bij mij moeder was hetzelfde gebeurd, door een stuk achtergebleven placenta (wat ze niet gemerkt hadden). Enge situaties, mijn vader dacht ook echt dat mijn moeder het loodje zou leggen, zoveel bloed verloren en mijn moeder maakte het niet bewust mee. Gelukkig weet ik nu dus al dat mijn placenta uit 2 delen bestaat, dan weten ze in elk geval ook dat dat eruit moet, maar moest wel gelijk aan mijn moeders verhaal denken :'(

MJ, ik heb niet terug gelezen, maar begrijp dat je in het zkh ligt? Ik hoop dat je snel naar huis mag en je je goed voelt. Het zit je niet mee ;(

De rest succes met bevallen en/of met nog even zwanger zijn :*
pi_99570799
Jemig Jose! Heel veel sterkte.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zondag 17 juli 2011 @ 08:40:11 #169
348178 NotTheSame
pi_99570819
Jose, heel veel sterkte en beterschap!

Aventura, zet hem op :% :% :% ! Hopelijk zet het nu door!

En ik hoop dat miss-jones vandaag naar huis mag!!!
  zondag 17 juli 2011 @ 08:43:15 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99570835
Hier nog niets. Weer een rustige nacht gehad. Helaas ook niet zoveel geslapen, misschien omdat ik wat gespannen was. Vandaag maar lekker in bed blijven lezen, internetten en proberen nog wat slaap te pakken. Ik probeer me nu maar in te stellen op dinsdag. Alles eerder is meegenomen, maar lang duurt het niet meer.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:06:29 #171
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99570931
José :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99570953
jose jemig zeg, schrik er van. gelukkig is het goed afgelopen. heel veel sterkte met verwerken en bij komen :*
mama van 3 kids!
pi_99571164
Jose :*
pi_99571319
Jemig José :o
Hoe gaat het nu met je? Doe je rustig aan! Echt even zoveel mogelijk rust pakken hoor meis,dan knap je het snelst weer op. :*
  zondag 17 juli 2011 @ 09:51:35 #175
100412 mefke79
komt goed!
pi_99571361
Pff, Jose, dat is schrikken! Succes met je herstel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99571619
Meld na een rare nacht -O- rare dromen gehad en kon het net redden naar het toilet. Waar ik in mijn slaap dacht vruchtwater te hebben verloren. Maar er is niets aan de hand, knul is lekker aanwezig nu dus we wachten verder af!

Geen actie meer Aventura?

Wat een verhaal Jose, hopelijk knap je snel op! Lekker even aansterken :*
  zondag 17 juli 2011 @ 10:36:44 #177
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99571950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:

Ik kreeg hem na de vruchtwaterpunctie en ik vond hem ook reuze meevallen. Ik kreeg hem in mijn bil volgens mij.

Jeeeeee Joseeeee :{ pffffffff schrikken zeg van je verhaal, laat staan dat het jezelf overkomt. Ongeloofelijk, je hebt wel heel koel gehandeld voor jezelf zeg ^O^ in het moment van ellende om alles te regelen.
Hebben de kinderen er geen nachtmerries van gehad? Dat lijkt me toch voor hun ook erg schrikken.
Nou jose doe maar lekker rustig aan en braaf ijzerpillen slikken (dat zakt ook nog eens snel zeg)
En gewoon laten gaan dat janken op zijn tijd, want als je erbij na gaat denken hoe het ook af had kunnen lopen, janken moet gewoon voor de verwerking zeg !
Dikke knuffels voor jou :* :* :*

Aventura houdt het nog spannend voor ons :9 (en voor zichzelf) ;)

Én Cyntiaa voor jou is het ook bijna tijd als ik de OP lees :+
Rayen 2½ jaar!
pi_99572008
Wat een verhaal zeg jose! Waarom ben je eigenlijk zo blij dat je geen transfusie gehad hebt? Ik ben gelijk na de bevalling ook ruim 2,5 liter verloren, en ik heb 4 zakken bloed gehad. Gelijk na de ok, was mijn hb 3.0 maar na een week was het alweer in de 6.
Wat heb je goed gehandeld zeg. :*
*poef* nu is het weg
  zondag 17 juli 2011 @ 10:53:50 #179
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99572209
MissJones mag je al naar huis? of meten ze geen cervixxen op een zondag? :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 17 juli 2011 @ 11:03:30 #180
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99572384
Jose, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je echt even tijd nodig hebt om het allemaal te verwerken, naast het fysiek aansterken. Praat en huil er maar over, als dat je helpt! Sterkte!

MJ, weet ja al meer?
pi_99572902
Dat is akelig om te lezen Jose! Goddank is het goed afgelopen :)

Cyntiaa en Aventure, sterkte met de laatste loodjes :)
pi_99573126
Wat een schrikbarende gebeurtenis Jose. Gelukkig is alles goed afgelopen.
Hopelijk kun je de komende tijd flink uitrusten en bijkomen van dit alles :*

Aventura en de andere LLM's veel succes ^O^

* Scorpionsworld weer terug gaat in meeleesmodus
  zondag 17 juli 2011 @ 11:45:56 #183
190853 RockabeIIa
pi_99573131
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Niks anders als een andere spuit.
pi_99573373
Nee weet nog niets ben nog aan het wachten of het mag of niet !!
en wachten duurt lang !!!! Grrr -O- -O-

Aventura nog niet gemeld vandaag ?
pi_99573534
Jose, wat heftig allemaal zeg. En wat zal het ook een enorme indruk op Bas hebben gemaakt, Hoe is hij er onder?

En MJ, ik duim heel erg hard dat je naar huis mag
  zondag 17 juli 2011 @ 13:44:18 #186
30252 Soempie
Procreating
pi_99576551
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:55 schreef miss-jones25 het volgende:

Aventura nog niet gemeld vandaag ?
Vanmorgen. :Y

Dat je maar snel meer duidelijkheid krijgt, MJ. Dat wachten is ook niks.

Jose, wat een verhaal. :o Knap hoe je gehandeld hebt. Ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat. :*

Kyara, en de rest van de dames die zo moe zijn, hoe gaat dat nu? Bij mij is het deze week een stuk beter. Helemaal volgens boekje. :+
pi_99577404
Jose, wat een verhaal! Je hebt echt super goed gehandeld. Knap hoor, dat je dat allemaal gedaan krijgt terwijl je zelf ook best bang geweest moet zijn.

MJ, ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!
  zondag 17 juli 2011 @ 14:14:28 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99577575
Ik hoop dat je snel meer hoort MJ! Zo lang in het zkh liggen lijkt me echt geen pretje.

Had me vanmorgen al gemeld zonder nieuws. Net flink uitgeslapen, daarna keuken opgeruimd en wasje weggevouwd. Zometeen maar even een stukkie wandelen en dan maar weer even tv kijken.
Merk dat de nieuwsgierige telefoontjes en sms'jes wegblijven. Denk dat ze ons met rust willen laten en dat vind ik prima. Mijn pa belde nog wel even om me een hart onder de riem te steken. Zij weten als een van de weinigen van mijn inleiddatum (afgezien van de oplettende fokkers dan :') en dat vind ik wel zo prettig. Ik ga er ook al helemaal vanuit dat het inleiden wordt, dat geeft rust.
pi_99577634
ik droomde vannacht dat ik beviel :o

en toen ik wakker werd, wow ben ik gewoon eerder bevallen dan aventura en beessie-jen.. en dan nog om me heen kijken , zoekend naar mn kind :')

dat krijg je he met feestjes die tot half 5 duren
pi_99577654
en Jose, freaky :o
  zondag 17 juli 2011 @ 14:39:09 #191
94046 PM-girl
pi_99578361
Aventura, hoe dan ook echt de laatste loodjes, succes nog!

MJ, ik hoop dat jii vlug goed nieuws krijgt!
*
pi_99579159
Hier een berichtje vanaf mn eigen bank !!!! *O*
ben dus weer lekker thuis
moet nog wel bed rust houden ( bank nu dus ) maar het is heeeerlijk om weer thuis te zijn en vanavond in mn eigen lekkere bed te slapen ipv het harde ziekenhuis bed.
moet over 2 dagen alweer terug komen voor controle.
Aventura, ik had over je post van vanmorgen heen gekeken had het niet gezien 8)7
pi_99579215
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:05 schreef miss-jones25 het volgende:
Hier een berichtje vanaf mn eigen bank !!!! *O*
ben dus weer lekker thuis
moet nog wel bed rust houden ( bank nu dus ) maar het is heeeerlijk om weer thuis te zijn en vanavond in mn eigen lekkere bed te slapen ipv het harde ziekenhuis bed.
moet over 2 dagen alweer terug komen voor controle.
Aventura, ik had over je post van vanmorgen heen gekeken had het niet gezien 8)7
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wel rustig aan doen he
  zondag 17 juli 2011 @ 15:08:19 #194
94046 PM-girl
pi_99579244
MJ, wat heerlijk!! Geniet ervan!
*
pi_99579500
[OUD] Vraag en aanbod 75
Hier heb ik wat dingen staan die wellicht interessant zijn voor aankomende ouders
(kolf/voedingskussen/voorraadbekers/nieuwe maxi-cosi/nieuwe flessenset)
pi_99579820
Miss Jones, wat fijn dat je gewoon lekker thuis mag rusten ipv het ziekenhuis, maar dan ook wel echt rust houden het ;) niet stiekem tussendoor wat kleine dingetjes doen, laat je maar lekker verzorgen.

en José wat een heftige ervaring zeg, gelukkig dat je er op tijd bij was!!
pi_99579953
Oh MJ wat fijn!
Genietse O+
pi_99580343
FR, wat is de reden van het feit dat je de Maxi Cosi weg doet? Ik neem aan dat Ean daar gewoon nog in past. En al het andere spul wordt ook niet gebruikt?
pi_99580606
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:46 schreef SummerBreeze het volgende:
FR, wat is de reden van het feit dat je de Maxi Cosi weg doet? Ik neem aan dat Ean daar gewoon nog in past. En al het andere spul wordt ook niet gebruikt?
Deze maxi-cosi past niet in onze volvo dus heb ik een cabriofix met easybase moeten kopen en ze wilde hem niet omruilen
Ik geef geen borstvoeding dus die spullen kunnen weg
Vanuit het z-huis moesten wij een andere fles gebruiken en deze set hadden we al gekocht.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:28:01 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99581759
mj; ik ben echt heeeeeeeeel blij voor je... :*

en ik lig als een slappe vaatdoek in bed, terwijl T zijn verjaardag viert... al vanaf van8 continu diarree en misselijk... :r :r :r
voel me vreselijk...
pi_99581845
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:54 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Deze maxi-cosi past niet in onze volvo dus heb ik een cabriofix met easybase moeten kopen en ze wilde hem niet omruilen
Ik geef geen borstvoeding dus die spullen kunnen weg
Vanuit het z-huis moesten wij een andere fles gebruiken en deze set hadden we al gekocht.
Gelukkig, was al bang dat ik iets gemist had... :@
  zondag 17 juli 2011 @ 17:55:35 #202
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99584450
MissJones lekkerrrrrrr, en blijven liggen he net zoals Hilliebillie zegt niet kleine dingen toch tussendoor gaan doen o|O :* ;)

Beessie-Jen jij veel sterkte, hoe komt dat ineens? Griepje? :* :*
Rayen 2½ jaar!
  zondag 17 juli 2011 @ 18:33:36 #203
250838 Fee-nix
pi_99585590
MJ fijn! Heerlijk thuis in je eigen bedje slapen :).

Beessie-Jen wat vervelend!

Hier een lekker dagje gehad. Wat dingetjes in huis gedaan (heeeeeel langzaam, want was heel duizelig vandaag) en lekker op de thee geweest bij mijn zusjes.

Heb sinds dit weekend ineens zo'n zin om weer eens naar de sauna te gaan! Mijn vorige zwangerschap durfde ik dat niet. Maar nu ben ik het wel van plan, maar pas als ik de baby goed kan voelen (dan kan ik denk ik beter in de gaten houden of hij/zij zich nog lekker voelt). En natuurlijk niet te lang in de sauna, maar het gaat mij ook vooral om het relaxen, zwemmen, bubbelbad etc. Zijn jullie tijdens je zwangerschap naar de sauna geweest?
  zondag 17 juli 2011 @ 19:08:45 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99586570
MJ weer lekker thuis in eigen bed/bank! *O*

Oh BJ, dat is niet fijn! Beterschap! :*

Ik ben nog nooit in de sauna geweest. Ik heb hier wel eens gelezen dat je er toch voorzichtig mee moet zijn Fee-Nix.

Alle meubeltjes van de beeb-kamer staan in elkaar! Ik heb alle tot nu to gekregen spulletjes uitgestald op de commode, best veel gekregen al zeg! Zo leuk, al dat kleine prulle-spul O+
(foto's volgens tzt nog wel in het daarvoor bestemde topic ;) Is nog niet helemaal klaar natuurlijk)

En heb ik me gisteren toch zo maar versproken tegenover een vriendin!! :o Ik was aan het vertellen over de kamer, dat je daaraan niet kan zien wat het wordt, behalve de lamp, die is echt voor een meisje! :X Lekker handig van mezelf! _O-
pi_99586871
Miss J! Wat fijn dat je weer thuis bent :D
pi_99587221
Jose, jakkes wat een eng gebeuren zeg! Dat verwacht je toch helemaal niet als ze je bij de bevalling vertellen dat de placenta er goed uitziet. Een bloedtransfusie krijgen is trouwens helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb er wel eens 1 gehad (ze durfden me niet te opereren vanwege bloedarmoede) en ik vond het een beetje een raar idee maar ik voelde daarna wel een stuk beter.

MJ, wat fijn dat je weer lekker thuis bent *O* Eigen bed en lekker je eigen spullen om je heen, heerlijk. Wat dat betreft nog wel een geluk bij een ongeluk dat je niet al een kindje hebt rondlopen, want dan wordt rusten echt onmogelijk. Kan je het huishouden een beetje uitbesteden?

BJ, beterschap :* Klinkt wel beroerd zeg -O-

Fee-nix, de eerste termijn raden ze af om naar de sauna te gaan maar daarna is het gewoon veilig. Ik ben de vorige zwangerschap 2 weken voor uitgerekende datum nog geweest en het was heerlijk. Ik hield het wel korter vol dan normaal en moest echt rustig opstaan enzo, maar voor de rest ging het prima. Ik heb ook wel weer heel veel zin om te gaan eigenlijk!
  zondag 17 juli 2011 @ 19:41:59 #207
250838 Fee-nix
pi_99587414
Ja ik hoor ook verschillende berichten, daarom dacht ik: ik vraag hier gewoon even naar ervaringen. Maar wat je inderdaad meestal leest is de eerste termijn sowieso niet (en dan ben ik nu veilig, want vandaag 12 weken! *O* ), maar daarna kan het gewoon. Nu wil ik dus nog wel een paar weekjes wachten tot ik hem/haar ook kan voelen. Maar ik ga het gewoon proberen! Ik hoef ook nooit lang in de sauna. 5-10 minuutjes vind ik echt prima. Dat rustig opstaan zal ik inderdaad ook wel moeten doen vanwege de lage bloeddruk en gewoon goed veel drinken tussendoor denk ik.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:43:48 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99587471
Ik vind de sauna fijn maar ik ben niet geweest tijdens mijn zwangerschap. Tijdens het eerste trimester niet om bovengenoemde redenen en later niet omdat ik gewoon niet wilde rondlopen met mijn bolle buik. Ik kan niet precies zeggen waarom niet; ik schaam me er niet voor maar het voelt gewoon niet goed, mijn buik met baby erin voelt privé.
pi_99587546
MJ, wat goed dat je thuis bent. Wel rustig aan doen, he? Maargoed ik denk dat je daar zelf ook wel achterstaat, aangezien je anders misschien weer naar het ziekenhuis moet.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:48:25 #210
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_99587618
Gewoon om het even gezegd te hebben maar F_r doet haar voedingskussen weg omdat ze geen borstvoeding meer geeft maar dit ding is nog op zoveel andere manieren in te zetten! Heel handig bijvoorbeeld met een aankleedkussenhoes er omheen!
The way you rock'n'roll
  zondag 17 juli 2011 @ 20:03:38 #211
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_99588151
MJ, wat super fijn dat je weer thuis bent... geniet ervan!

Aventura... nog even volhouden... en dan heb je je kleintje in de armen!

Wat ben ik blij met jullie reacties. Ik twijfelde eerst nog of ik het hele verhaal hier wel moest posten, maar ben blij dat ik het wel gedaan heb... jullie reacties zijn fijn om te lezen!

Een aantal van jullie vroegen waarom ik 'gelukkig' geen transfusie heb gehad. In het ziekenhuis zeiden ze dat er nogal wat nadelen aan vast zitten. En als ik niet duizelig/beroerd zou zijn, dan was het beter om het niet te doen en m'n eigen lichaam het werk te laten doen. Tuurlijk zou ik blij zijn geweest als het nodig was, maar het is ook wel fijn dat het niet nodig is geweest.

En hoe de kinderen eronder zijn... tja... Luc is nog te klein om er iets van mee te krijgen... maar Bas heeft dus alles gezien. Hij is momenteel heel erg dwars. Ik werd van de week al 'stomme mama' genoemd en ik doe echt alles verkeerd. Dat maakt het wel extra lastig nu. Ik zit al niet lekker in m'n vel door het hele gebeuren en dat Bas zo reageert maakt me verdrietig. Op het moment van de bloeding probeerde ik zo rustig mogelijk te blijven en ik heb hem zoals ik al zei ook gezegd dat ik naar de dokter ging met de ambulance en dat mijn vriendin met hem kwam spelen, omdat mama even weg moest. Maar toen ik mijn vriendin en mijn man belde toen de bloeding zo hevig was, was ik wel even in paniek.Ik dacht gelijk 'rustig worden nu! Bas is erbij!', en gelukkig ging dat ook wel. Toen ik met de brancard weg werd gereden, riep Bas steeds 'dag mama! Dag mama!' en dat was ook even een moment dat ik brak...

Wickie, dank je wel voor je tip/advies. Mijn man belt morgen personeelszaken om te kijken of hij ook iets kan regelen...
  zondag 17 juli 2011 @ 20:10:10 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99588355
Heftig José! Pas je wel een beetje goed op jezelf nu?

Soempie: fijn dat de vermoeidheid minder is geworden. Geeft weer hoop. Ik heb vannacht 13 uur geslapen en ga zo ook weer mijn bedje opzoeken.

MissJones wat fijn dat je weer thuis bent! *O* Rustig aan doen blijft maar dat gaat toch een stuk lekkerder in de je eigen huisje en bedje.

Aventura, het is nu echt aftellen. Hopelijk komt het eerder!

Susie: _O- ja, dat kan gebeuren he. Grappige is wel dat sommigen dat dan niet eens doorhebben als je je verspreekt (schijnt, zelf natuurlijk nog geen ervaring mee).
  zondag 17 juli 2011 @ 20:17:49 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99588570
je kleine man is gewoon ook erg geschrokken en zoals ik het lees heb je het gewoon erg goed gedaan! Je zult zien, straks ben je gewoon weer de aller aller aller liefste mama van de hele wereld voor hem!
  zondag 17 juli 2011 @ 20:19:53 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99588624
Het stomme is nog dat ze toen ik er net was ze nog zei dat ik me gerust mocht verspreken! Haha! En kon het dus ook niet meer veranderen of me eronderuit lullen! Haha!
  zondag 17 juli 2011 @ 20:34:17 #215
250838 Fee-nix
pi_99589190
Haha Susie! Lijkt me ook heel lastig als je het geheim wilt houden. Verspreken gaat zo snel!
pi_99591069
hier ook feest, elin heeft denk ik de 5e of 6e ziekte.. en ik lees dat de 5e niet zo best is voor een zwangere.. maar dan voor de 20 wk. al vind ik t met 27 wk ook niet zo aangenaam klinken..
pi_99591817
Poeh hee Jose, wat een verhaal joh....heel heftig!
En je kleine ventje die het allemaal heeft gezien, is voor hem ook wel eng geweest denk ik.
Gelukkig zijn kindertjes heel flexibel....
Ik hoop dat je je snel weer goed voelt. Dikke knuffel!

MJ, wat fijn dat je weer thuis bent, er gaat toch niks boven je eigen bed, wc, douche enzo.....
Sterkte met kalm aan doen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 17 juli 2011 @ 21:47:27 #218
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99593293
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:05 schreef Kleurdoos het volgende:
hier ook feest, elin heeft denk ik de 5e of 6e ziekte.. en ik lees dat de 5e niet zo best is voor een zwangere.. maar dan voor de 20 wk. al vind ik t met 27 wk ook niet zo aangenaam klinken..
Op internet lees ik overal dat iedereen gaat bloedprikken om te kijken of ze antistoffen hebben.
quote:
Het ziektebeeld was anders volgens de ha.
Bij de 6e ziekte wordt het kindje eerst ziek en dan komen pas de rode vlekjes/bultjes en bij de 5e is het andersom.
Ik zou toch effe je verloskundige of huisarts bellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Rayen 2½ jaar!
pi_99594092
mja ziek is ze niet geweest..ik wacht t vannacht even af, en morgen toch ff naar de HA
pi_99608731
Dankjullie weL allemaal.
Echt heerlijk geslapen in mn eigen bed en gewoon mn vriend naast me hebben slaapt zoieso al fijner dan alleen. En ik hou me ook echt aan mn bed/bank rust hoor, moet er niet aan denken om weer opgenomen te worden, plus ik wil nog lang niet bevallen dus hou me er zeker wel aan. Gebeurd er al wat Aventura ??
En voor Cynthia komt het ook erg dichtbij nu he !
pi_99608869
ik heb het vermoeden dat ik zwanger ben... doordat ik geen anti conceptie gebruik weet ik niet precies wanneer ik ongesteld moet worden, maar weet wel dat het al zeker een maand geleden geweest is...

verder hadden we 'geoefend' dus het zou zo maar kunnen..

+ steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar niet doorbreken. lichte krampjes maar verder niks...
pi_99609024
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:31 schreef dweeny1989 het volgende:
ik heb het vermoeden dat ik zwanger ben... doordat ik geen anti conceptie gebruik weet ik niet precies wanneer ik ongesteld moet worden, maar weet wel dat het al zeker een maand geleden geweest is...

verder hadden we 'geoefend' dus het zou zo maar kunnen..

+ steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar niet doorbreken. lichte krampjes maar verder niks...
Ehm.. ik wil niet bijdehand overkomen hoor. Maar een test kopen kan misschien meer duidelijkheid geven. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 18 juli 2011 @ 08:45:40 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99609055
denk dat een zwangerschapstest de uitkomst kan bieden inderdaad........
pi_99609063
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:43 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ehm.. ik wil niet bijdehand overkomen hoor. Maar een test kopen kan misschien meer duidelijkheid geven. :)
ik weet het... maar ik wil het eerst ff afwachten, het zal niet de eerste keer zijn dat ik een test koop en deze negatief is.
pi_99609079
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:46 schreef dweeny1989 het volgende:

[..]

ik weet het... maar ik wil het eerst ff afwachten, het zal niet de eerste keer zijn dat ik een test koop en deze negatief is.
plus het feit dat ik een vast schema heb kwa ongesteldheid. de ene maand komt het eerder dan de andere, en ben daarom nog wel erg vroeg.. tis ook maar een vermoeden
pi_99609087
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:47 schreef dweeny1989 het volgende:

[..]

plus het feit dat ik een vast schema heb kwa ongesteldheid. de ene maand komt het eerder dan de andere, en ben daarom nog wel erg vroeg.. tis ook maar een vermoeden
geen vast schema
pi_99609218
MJ, fijn dat je een goede nacht hebt gehad.

Aventura, ben je al bezig? Je had vandaag controle toch?
  maandag 18 juli 2011 @ 09:53:34 #228
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99610269
Deze middag controle. Ben benieuwd. Ik ga er wel bij zeggen dat strippen niet hoeft. Het deed echt verrekte zeer en het hielp niets. Beter bespaar ik mezelf dat ongemak en geef ik mijn lichaam nog een middag, avond of nacht om het zelf op gang te brengen.

Mj, heerlijk thuis. Ik hoop dat je de rust kunt vinden om te rusten als je begrijpt wat ik bedoel. Mss kun je jezelf een doel geven. Bepaald boek lezen waar je nooit aan toe kwam, of een fotoboek maken, ik noem maar wat. Sterkte ermee!

Hoe zou t met Bj zijn. Haar vorige bevalling in acht nemende..ik hoop niet dat het al zover is.

Joehoe Cyntiaa?
pi_99610518
:+ Ik ben er! Goedemorgen iedereen!

Zometeen controle en ga dan vragen wat hun werkwijze is qua strippen. A.s. donderdag is mijn uitgerekende datum dus wie weet of ze iets voor me kunnen doen.

Gisteren nog heeeeerlijk uit eten geweest :9 Nu even ontbijten en dan die kant op wandelen, door de regen :(

Bij jou dus ook nog niets, Aventura? -O-
  maandag 18 juli 2011 @ 10:08:03 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99610578
Nope niets, ik heb me erbij neergelegd.
pi_99610678
Jongetjes zijn gewoon eigenwijs en komen later :*
pi_99610822
http://www.amc.nl/index.cfm?pid=814&&contentitemid=577&itemid=101

Onderzoekje over strippen. Bij 25% heeft t nut, maar ze zeggen zelf al dat daar ook vrouwen bij zitten waarbij de bevalling spontaan gekomen zou zijn.. Toch best lage cijfers dan nog....
pi_99611004
Aventura, je wordt sowieso morgen ingeleid toch? Het mooie is dat je al een beginnetje hebt dus mogelijk is er niet veel voor nodig om je bevalling op gang te helpen. Misschien nog even prostaglandingesen vanavond? :P

BJ is ziek dus ik denk dat ze even geen puf heeft om te reageren. Het is zo naar om te moeten bevallen als je je ziek voelt, dan heb je echt geen kracht in je lichaam :{ BJ gaat gewoon lekker bevallen op haar uitgerekende datum met een fit lichaam :Y
pi_99611307
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Jongetjes zijn gewoon eigenwijs en komen later :*
nee hoor dat zijn meisjes. ;) de 2 meiden kwamen later dan ons jochie.

jose hoe voel je je lichamelijk? je doet het goed jose, bas uit zich gewoon dwars. dat ligt echt niet aan jou. :*

MJ wat fijn weer thuis, je eigen spulletjes, je eigen bed en het belangrijkste je lief langs je ;)
mama van 3 kids!
pi_99611536
meisjes blijven over t algemeen langer zitten dan jongens :+

en cynthia, strippen doen ze hier echt pas als je een week over de uitgerekende datum bent

hebben jullie niet zoiets van, laat nog maar lekker even zitten? kan t kindje even bijspekken..
zo denk ik er iig over, je baby zit daar veiliger dan uitdebuik ;)
pi_99611587
Ik vind het ook prima dat hij er nog lekker zit hoor :) Maar informeren kan voor mijn gevoel vast geen kwaad ;) Dan weet ik in ieder geval waar ik a.s. maandag aan toe ben aangezien ik voor thuis bevallen ga en dus eerst niets met inleiden te maken zal hebben :)
pi_99611677
sowieso zou ik niet van inleiden uitgaan als je nog niet eens op je duedate bent ;) je mag nog 2 weken mikken ofzo? :+
pi_99611710
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:18 schreef Nirak het volgende:
http://www.amc.nl/index.cfm?pid=814&&contentitemid=577&itemid=101

Onderzoekje over strippen. Bij 25% heeft t nut, maar ze zeggen zelf al dat daar ook vrouwen bij zitten waarbij de bevalling spontaan gekomen zou zijn.. Toch best lage cijfers dan nog....
en je moet ook gestript kunnen worden..
dat is al vaak niet t geval.. ik was niet stripbaar bij 41 weken, en 41+1 ook niet
41+3 is ze zelf maar gekomen ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 11:05:39 #239
Vrouwtje-theelepel
pi_99612144
Ik zit er ook een beetje in dubio over. Ik mag vanaf 38 weken ingeleid worden. Woensdag inwendig onderzoek en dan beslis ik.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:06:03 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99612158
Strippen doen ze inderd meestal pas na 41 weken. En dan moet je bmm al week zijn. Bij mij gebeurde (en kon) strippen al met 40+2, maar ook alleen maar omdat ik een medische indicatie heb en ik sws tot 41 wk 'mag' lopen.

Maar informeren naar wat er evt mogelijk is na je due date kan natuurlijk altijd. Zo sta je ook niet voor verrassingen.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:08:19 #241
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99612228
Vanwaar al met 38 weken inleiden VT?
  maandag 18 juli 2011 @ 11:14:17 #242
Vrouwtje-theelepel
pi_99612377
Ik ben bij mika ook met 38 weken ingeleid, die was toen 4260 gram. Toen ben ik erg uitgescheurd. Deze knul is ook een flinkerd.
pi_99612466
Mijn vlos doet niet moeilijk over strippen. Die wil gerust vanaf week 39 kijken of het wil. Vaak wil het toch niet!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 juli 2011 @ 11:38:02 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99613084
pfff ik heb nog heul geen meldplicht ;) en het is zoals octo al doorhad; voel me nog steeds knap beroerd... gister hele dag diarree, en nog steeds misselijk en kan niet eten.
Ben al 2,5 kg lichter dan gister... (leeg dus ;))

mijn moeder is een dagje hier voor Evie; want dat lukt nu echt even niet...
ga poging tot slapen doen....
pi_99613098
Zo, weer goedkeuring voor een weekje :) Bloeddruk netjes 110/70 en gewicht nog steeds 66 kg. Ze schat het ventje flink te zijn :+ Staat me nog wat te wachten :D

Strippen wil ze a.s. maandag proberen, aangezien ik sowieso graag thuis wil bevallen wachten we gewoon lekker af :)
  maandag 18 juli 2011 @ 12:04:14 #246
250838 Fee-nix
pi_99613909
MJ wat lekker dat je zo'n goede nacht hebt gehad.

Kleurdoos hoe is het nu met je dochtertje? Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik nog op een kdv en daar was toen ook sprake van de 5e ziekte (uiteindelijk waarschijnlijk vals alarm). Ik was toen iets van 15 weken zwanger dus ik schrok wel heel erg. Ook thuisgebleven (ook op aanraden van de arbo arts).Maar gek genoeg maakte mijn eigen huisarts er niet zoveel van. Die had zoiets van: ja in de supermarkt kan je ook in de rij staan met een kind die die ziekte heeft en dan weet je het ook niet :S. Maar aangezien jij ook al 27 wk zwanger bent zou ik met niet al te veel zorgen maken. Het is veel gevaarlijker in de eerste periode van de zwangerschap.

Wordt spannend voor jullie, Aventura en Cyntiaa! Ik hoop op twee voorspoedige bevallingen!
  maandag 18 juli 2011 @ 12:05:05 #247
250838 Fee-nix
pi_99613936
O en ik ben twee keer gestript. Deed helemaal niks...
  maandag 18 juli 2011 @ 12:57:28 #248
94046 PM-girl
pi_99615472
Aventura, geniet van je laatste dag rust! ;)
*
  maandag 18 juli 2011 @ 13:13:05 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99616037
zijn er hier dames die buikbanden dragen of hoe die dingen ook heten? Ik ben 'pas' 26 weken, maar ik loop alsof ik op het eind ben (no offence, want niet iedereen heeft dat natuurlijk!) Vroeg me af of dat nou echt goede ondersteuning geeft enzo.

Ben aan het werk, dus ff niet goed bijgelezen!
pi_99616186
Ik heb er 2, maar die zijn puur in gebruik om de te kort geworden shirts te compenseren ;)
Ik heb er zelf geen steun aan, maar het is ook 1 size fits all, dus lubberen snel uit..
pi_99616545
Susie, ik heb er eentje bij de Prenatal gekocht (merk Anita, kost ¤ 39,95 ofzo) en ik had/heb er wel steun aan. De pijn kwam later dan voorheen. Het zorgt er helaas niet voor dat ik pijnvrij blijf, ik kan alleen wat langer doorlopen dan zonder!
Dit zijn trouwens geen one size fits all-banden, je hebt ze in allerlei maten. Ga alleen niet uit van je standaard maat: Ik dacht dat ik een L nodig had, maar ik heb nu een M. Aan de zijkant van het doosje staan de maten vermeldt waarmee het overeenkomt. Maar dan nog moet je even passen!
Tralalalaaa
  maandag 18 juli 2011 @ 13:33:18 #252
190853 RockabeIIa
pi_99616760
Susie, ik droeg ze heel erg veel. Als je de band strak omdoet geeft het echt wel wat steun nl en helpt het je bekken ook iets. (En ik droeg ze al eerder dan 26 weken...)

Ik heb er nog 1 liggen trouwens, doe ik zo voor degene die interesse heeft op de post tegen verzendkosten (M of L)
  maandag 18 juli 2011 @ 13:42:11 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99617105
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:13 schreef Susie het volgende:
zijn er hier dames die buikbanden dragen of hoe die dingen ook heten? Ik ben 'pas' 26 weken, maar ik loop alsof ik op het eind ben (no offence, want niet iedereen heeft dat natuurlijk!) Vroeg me af of dat nou echt goede ondersteuning geeft enzo.

Ben aan het werk, dus ff niet goed bijgelezen!
Ik heb er een gehad van Medela, van 24 weken tot 36 weken gedragen, daarna ging ze indalen en zat het niet meer lekker. Zo'n sier buikband is ook echt alleen voor t mooie, dat geeft geen steun. Ik vond het prettig, vooral als ik langer moest lopen, bijv even de stad in of wat dingen achter elkaar doen in huis.
pi_99617145
Ik heb er een gebruikt bij Chris. Ook die anita. Het helpt een beetje. Maar had hem ook niet veel om. Zeg max een uur per dag. De VK raadde het ook af voor de hele dag, omdat je spieren dan lui worden. Maar even voor de boodschappen/stofzuigen/winkelen kan het geen kwaad..
Susie, is het anders nog een idee om langs een bekken-fysio te gaan? Je moet nog 14 weken, en vraag me af of die band genoeg helpt tot het eind?

Hier vandaag dag nr1 in positiebroek. En het zit heerlijk :D
  maandag 18 juli 2011 @ 14:05:57 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99618054
Beterschap bj! Ik ben terug van controle. Bloeddruk oke, hartje oke, schatting gewicht ventje 3700 gram. Vrij veel vruchtwater. 1-2 cm ontsluiting. Heb een strippoging afgeslagen. Morgenochtend vroeg melden!
pi_99618281
Spannend! Morgen is dé dag! O+ Ben erg benieuwd naar je knul.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:13:25 #257
100412 mefke79
komt goed!
pi_99618323
Susie, ga niet zelf klooien, ga even langs de fysio. En bij echte bekkenklachten wordt een andere band aangeraden. Die zit lager, om je heupen/bekken en raakt je buik niet. Hij werkt met klittenband en elastiek en houdt de boel letterlijk bij elkaar. Maar, die zou ik dus nooit gaan gebruiken zonder advies van de fysio. Je lijf moet langer mee dan de zwangerschap en je kan heel vervelende en lastige dingen er aan over houden.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:55:29 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99622715
weer ff snel! Bedankt voor de reacties en uiteraard heeft Mefke weer gelijk, ik moet ook gewoon ff bellen.
pi_99626404
Bah, ik heb opruimkriebels, maar zodra ik eraan begin verdwijnen die kriebels weer als sneeuw voor de zon. En gezien het feit dat ons huis toch wel een beetje een puinhoop is is dat niet handig...
  maandag 18 juli 2011 @ 17:56:41 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99627422
Spannend Aventura!

Hier last van een raar gevoel op/in mijn buik, Lijkt een beetje alsof mijn lijf de groeispurt niet helemaal bij kan benen of zo. Misschien ook wat meer smeren.

Vroeg ik me ook even af: wanneer popt je navel eigenlijk? En voel je dat gebeuren of gaat dat geleidelijk?
pi_99627786
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:56 schreef Kyara het volgende:
Spannend Aventura!

Hier last van een raar gevoel op/in mijn buik, Lijkt een beetje alsof mijn lijf de groeispurt niet helemaal bij kan benen of zo. Misschien ook wat meer smeren.

Vroeg ik me ook even af: wanneer popt je navel eigenlijk? En voel je dat gebeuren of gaat dat geleidelijk?
Bij mij is m'n navel al halverwege geplopt en als ik hoest o.i.d. dan komt m'n navel er helemaal uit.
Ik heb zo'n vermoeden dat je het niet voelt en dat het dus geleidelijk gebeurd..

@ Aventura, veel succes morgen!

@ Cyntiaa, geduld is een schone zaak, ik hoop voor jou dat het niet te lang duurt, volgens mij kun je niet wachten totdat je die kleine vast kunt houden? ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 18:10:01 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99627901
Thanx nirak. Ik heb een beetje een navelfobie en die dat is volgens mij ook hetgene wat nu irriteert.

Ik heb trouwens ook een afspraak voor de SEO staan. 22 augustus. Duurt nog heul lang -O-
Misschien toch maar eerder een pretecho laten maken. Wil dat sowieso al doen met 28 weken maar kan natuurlijk ook zo'n pakketje doen met nog een extra 2D echo met 18 weken....
pi_99627970
Voor je het weet is het alweer 22 augustus :)
Dat hoop ik tenminste, want dat is m'n laatste werkweek volgens mij *O*
pi_99628088
In het kader van de onzinpraat (mag ook wel eens hier toch?)
Coen en Sander (dj's op 3fm) die zeggen net: "waarom knippen vrouwen die net een kind gebaard hebben altijd hun haar af?".
Natuurlijk doen niet alle vrouwen dat, maar het valt wel op..
Ik heb de afgelopen 7 jaar kort haar gehad en ben het nu juist weer aan het laten groeien. Zit nu wel ff op een rotlengte, maar ik hou vol... echt waar...
Maar hebben hier dames in de kraamtijd rigoureus de schaar erin laten zetten?
  maandag 18 juli 2011 @ 18:18:39 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99628212
Omdat kindjes anders met vieze plakvingertjes in je haar gaan hangen. Dat deden mijn neefjes in elk geval. Maar ik ga mijn haar er niet voor afknippen.

Ze doen het ook vaak als ze zwanger zijn. Misschien omdat het dan ineens volwassener moet.

Maar er zijn ook vrouwen ineens alleen in spijkerbroeken en sneakers gaan lopen omdat dat praktischer is (niks mis mee overigens maar als je daarvoor altijd in rokjes en hakjes rondhuppelt dan is dat wel een overgang).
  maandag 18 juli 2011 @ 18:33:51 #266
100412 mefke79
komt goed!
pi_99628786
omdat je haar nog wel eens flink wil uitvallen na de bevalling, lang leve de hormonen. Al had ik het altijd al kort.
  maandag 18 juli 2011 @ 18:35:48 #267
250838 Fee-nix
pi_99628864
Spannend Aventura! Nu is het toch echt bijna zover :). Heel veel succes morgen!

Ploppende navel ging bij ook geleidelijk, niet gevoeld in ieder geval.

Ik heb het haar lang gehouden! Was laatst wel even in de verleiding, maar wegens heel veel spijt in het verleden (heb het twee keer rigoreus kort geknipt) toch maar niet gedaan! En dat kort haar makkelijker is, vind ik echt een fabeltje. Ik moest elke ochtend fohnen en met lang haar hoeft er alleen even een borstel doorheen.
  maandag 18 juli 2011 @ 18:37:58 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99628951
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:33 schreef mefke79 het volgende:
omdat je haar nog wel eens flink wil uitvallen na de bevalling, lang leve de hormonen. Al had ik het altijd al kort.
*slik*

dat valt weer in het rijtje, dingen die niemand je van te voren verteld.....

Kort haar staat me niet. Lang haar is idd praktisch want als het niet zit dan kan het altijd nog in een staart/vlecht/opgestoken. En dat helpt ook tegen vieze grijpgrage kindervingertjes O+
  maandag 18 juli 2011 @ 18:41:26 #269
348178 NotTheSame
pi_99629098
Kyara 22 augustus SEO *O* !

Beessie-Jen, beterschap meissie, dat je maar gauw weer op de been bent!

Aventura heel veel succes morgen!!!

Susie, net als Mefke zegt, ik denk dat het beter is om eerst de fysio te raadplegen. Ben zuinig op je lijf, je moet er nog langer meer dan vandaag!

Ik heb nu lang haar, no way dat ik ze ooit nog kort knip! Ik heb heel dun, maar wel veel haar, met als gevolg bij een korte coupe dat ik meer op een ontplofte mol lijk dan wat anders... :X

Hier gaat het even alles behalve goed (naar mijn mening)... Ik heb alweer een aantal dagen een zwaar verminderde eetlust. Net met hangen en wurgen en de tv als afleiding een schepje macaroni naar binnen gewerkt. Ik probeer m'n fruit wel consequent te eten maar ook dat is eigenlijk een crime. Voor de rest teer ik de hele dag op 2 Continu koekjes en een reepje ontbijtkoek, veel te weinig dus...
Vanmiddag maar even weer en pak Nutridrink meegenomen op het werk. Als die eetlust binnen een paar dagen niet terug komt gaan we maar weer dat vieze goedje nuttigen...
pi_99629108
@ Cyntiaa, geduld is een schone zaak, ik hoop voor jou dat het niet te lang duurt, volgens mij kun je niet wachten totdat je die kleine vast kunt houden? ;)
[/quote]

Mijn (8> kan het moeilijkst wachten :D Ik ga er vanuit dat ik nog even mag wachten tot ik het ventje in het echt kan zien O+ Mijn schoonmoeder heeft een heel mooi hemeltje gemaakt voor bij de wieg, heeft ze vanmiddag even in elkaar gezet. Staat zo lief O+

En kort haar heb ik altijd al ;) Laat het nu a-symmetrisch groeien, staat weer eens anders dan anders. :+
  maandag 18 juli 2011 @ 19:12:21 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99630266
Zo, heb de vk gesproken en zij denkt ook dat het de bekken zijn. Met name dus met opstaan en draaien in bed geen prettig gevoel. Nu dacht ik sportief te zijn en de trap iedere keer te pakken... Niet doen dus. En op het werk een half uur zitten afwisselen met een half uur lopen...weet niet hoe ik dat ga doen, want het lopen is al geen pretje en buiten dat zou ik niet weten waar ik een half uur naar toe moet lopen :D Morgen de fysio bellen voor een afspraak.
/einde egopost.

Aventura alvast succes morgen! *O*

Mijn navel is nog gewoon normaal en mijn haar ook nog lang! Als ik dat af zou knippen, dan sta ik op straat denk ik! :P
  maandag 18 juli 2011 @ 19:13:28 #272
250838 Fee-nix
pi_99630311
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

*slik*

dat valt weer in het rijtje, dingen die niemand je van te voren verteld.....

Nou, bij mij viel dat ook reuze mee hoor.... En volgens mij komt het ook omdat je haar tijdens de zwangerschap veel minder uitvalt dan normaal. Je hebt dus een dikkere bos. En na de bevalling valt dat 'extra' haar dan weer uit. Dus dan valt het wel weer mee ;).
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara 22 augustus SEO *O* !

Ik heb nu lang haar, no way dat ik ze ooit nog kort knip! Ik heb heel dun, maar wel veel haar, met als gevolg bij een korte coupe dat ik meer op een ontplofte mol lijk dan wat anders... :X

Hier gaat het even alles behalve goed (naar mijn mening)... Ik heb alweer een aantal dagen een zwaar verminderde eetlust. Net met hangen en wurgen en de tv als afleiding een schepje macaroni naar binnen gewerkt. Ik probeer m'n fruit wel consequent te eten maar ook dat is eigenlijk een crime. Voor de rest teer ik de hele dag op 2 Continu koekjes en een reepje ontbijtkoek, veel te weinig dus...
Vanmiddag maar even weer en pak Nutridrink meegenomen op het werk. Als die eetlust binnen een paar dagen niet terug komt gaan we maar weer dat vieze goedje nuttigen...
Whehehe... ontplofte mol. Dat klinkt niet echt charmant inderdaad ;).

Rot van die eetlust joh! Ik hoop dat het snel beter wordt.
pi_99631628
No way dat ik mijn haar afknip!! Heb ik bij de eerste ook niet gedaan. Ok, soms trok hij er best wel even aan, maar dat is allemaal af te leren. Ik ben teveel aan mijn haar gehecht. Bovendien vind ik kort haar meestal niet zo leuk staan, en je moet veel vaker naar de kapper omdat je coupe bijgewerkt moet worden. Nu maar 3x per jaar ofzo...
  maandag 18 juli 2011 @ 19:46:03 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99632054
Oh dat klinkt niet fijn NTS, hopelijk heb je snel wat meer eetlust want wat je nu binnen krijgt is wel erg weinig.

Susie, hopelijk helpt de fysio.

Beterschap BJ!

Ik merk nog niks van minder haar uitval. Maar ik borstel mijn haar alleen als het nat is (krullen) en dan trek je vanzelf een boel haren mee.

Buik net goed ingesmeerd en het vervelende gevoel is wel. Voortaan maar een tube van die buikcreme in mijn tas.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:55:02 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99632507
helluw;

ik begin weer een heeeel klein beetje te functioneren.. bleegh wat een rotdagen waren dat; ben 2,5 kg lichter, echt OMG... Ben zo blij dat mijn moeder me vandaag kon helpen; Evie heeft een fijne dag gehad en ik ben de dag ook doorgekomen. Hoop dat ik me morgen weer een beetje in mijn eentje met dreumes (met doorkomende kiesjes) kan redden.

22 augustus SEO las ik ergens; echt ff reality hits in; dan heb ik misschien (of ws gezien 1e keer) mijn kindje al!

KD; ben je nog met Elin bij de HA geweest? ben benieuwd??

Aventura en Cyntia lopen ook nog bol rond he? ;) zet hem op dames! jullie zijn beide bijna mama!!!

NTS succes met je misselijkheid.. das zo ontzettend lastig en vervelend!!
  maandag 18 juli 2011 @ 19:57:36 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99632623
BJ, ja inderdaad. Raar idee he. Fijn dat je weer wat meer mens begint te worden :*

Manlief was ook helemaal voorstander van de pretecho dus we gaan wat eerder spieken dan 22 augustus.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels ook al versteld sta dat er zich inmiddels ook al een aardig rijtje achter me gevormd heeft. Daar heb ik best lang om moeten zeuren ;-)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:00:14 #277
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99632756
Hier ook geen geplopte navel, dat zal ook wel niet meer gebeuren :D

Ook geen kort haar en ook dat gaat nooit gebeuren. Als ik het afknip zie ik er denk ik uit als een volwassen Annie :'( Man zei laatst nog dat ik zulk mooi dik haar heb nu. Dat komt door de zwangerschap, na de bevalling valt het weer uit, schijnt. Dan ben je dus weer terug bij 'af'. Het is dus niet zo dat je dan minder haar hebt dan daarvoor. Uiteraard hoop ik dat ik bij de uitzonderingen hoor en dat al mijn haar blijft zitten :7

NTS, vervelend dat je zo slecht eet, ik heb ook geen eetlust meer. Toch probeer ik mijn normale eetpatroon aan te houden, ook al walg ik soms bij de gedachte. Zo heb ik dus daarnet weer een bord warm eten op. Als ik eenmaal eet dan wil het er wel in, het is meer de gedachte eraan die me tegenstaat.

Nog een kleine huishoudelijke 'crisis', het deksel van de (peperdure) touch bin-afvalbak is stuk; er is een lipje gebroken waardoor het ding nu permanent open staat. Natuurlijk gebeurt dit net in een week waarin de kraamhulp het huishouden overneemt en er ook kraamvisite komt :') Maar gauw een reserve-onderdeel besteld en maar afwachten wanneer het wordt bezorgd.
What's next, dat de wasmachine het begeeft? Even afkloppen :P
pi_99632884
Er zijn nog 19 wachtenden voor mij, en waarschijnlijk dringen er ook wel wat dames voor, en die geef ik nog gelijk ook (mits het niet veeeeeel te vroeg is).

Maar ik zit in een rustige maand, oktober. Kennelijk was het niet zo heel gezellig in januari ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:07:01 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99633049
ja, zit je ook echt op te wachten nu Aventura.

Ik was gister nogal booes -misschien lichtelijk agressief- omdat iets niet meewerkte zoals ik het wou. Mocht niet van manlief want niet goed voor spruit. Toen moest ik sorry tegen spruit zeggen en dat heb ik toen ook maar gedaan.... O+
pi_99633077
NTS, naar is dat. Ik had het met Chris ook erg, tot het eind. Uiteindelijk op gezette tijden gaan eten, op advies van dietist. Vaker kleine beetjes, en bijv bij de koffie ook een boterham.
Vanavond 3 happen nasi op, en meer krijg ik er ook niet in. Die was te gekruid, en dan zegt mijn lijf na 1 hap: ik ben vol. Dus straks maar een boterham smeren voor het slapen gaan..

Kyara, haaruitval is bij het ontzwangeren straks. Dat begon hier na 3 maand. Nu blijft er juist meer zitten.
Hier halflang haar, als jaren. Praktisch kort genoeg, maar niet te kort ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:11:08 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99633224
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:07 schreef Kyara het volgende:
ja, zit je ook echt op te wachten nu Aventura.

Ik was gister nogal booes -misschien lichtelijk agressief- omdat iets niet meewerkte zoals ik het wou. Mocht niet van manlief want niet goed voor spruit. Toen moest ik sorry tegen spruit zeggen en dat heb ik toen ook maar gedaan.... O+
Ja, ik was heel even boos, maar ik kan mijn energie nu echt beter ergens anders aan besteden :)
Ik ga straks lekker nog even op de bank zitten met manlief, geen tv aan of boek erbij, gewoon rustig bij elkaar zijn en alvast wat endorfinen aanmaken voor morgen :)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:12:05 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99633274
Raar idee, de laatste avond met z'n tweetjes, om dat zo bewust mee te maken.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:15:19 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99633436
Klopt, ik vind het ook raar. Maar ook wel prettig. Je weet (nou ja, tot op zekere hoogte) waar je aan toe bent. Met wat mazzel slaap ik net zo goed als de afgelopen nachten, dus ben ik ook fit.
Ik ben ook wel een beetje bang, maar ik probeer dat weg te drukken. Gelukkig moeten we ons heel vroeg melden.
pi_99633536
Aventura ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen!!

Ik weet nog dat ik het zwanger zijn zat was maar ik zag ook wel op tegen het bevallingsgeweld. Ik was in twijfel elke dag wat ik nou eigenlijk wilde. De ene dag wilde ik zo snel mogelijk bevallen en de andere dag wilde ik liever eeuwig zwanger blijven :')
The way you rock'n'roll
  maandag 18 juli 2011 @ 20:18:39 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99633592
Dat is wel fijn inderdaad. Het lijkt me ook heel dubbel, enerzijds kijk je er enorm naar uit om je kind te zien anderszijds zie er ook tegenop voor de bevalling. Maar het heeft idd iets geruststellends.

In elk geval heeel veel succes morgen! :*
  maandag 18 juli 2011 @ 20:21:57 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_99633757
Aventura, word je morgen ingeleid??

Alvast heel veel succes morgen, en hopelijk heb je supersnel je mannetje in je armen!! O+
pi_99634091
Mijn haar is helemaal niet zo drastisch uitgevallen hoor.
Ik heb heel dik haar en dat is er niet dikker op geworden tijdens de zwangerschap en viel daarna ook niet uit. Het is nu ook niet anders dan voorheen :N

Aventura. Zet em op morgen. Laat alles maar mooi over je heen komen en probeer te rusten ondertussen! ^O^
pi_99634712
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:03 schreef Nirak het volgende:
Er zijn nog 19 wachtenden voor mij, en waarschijnlijk dringen er ook wel wat dames voor, en die geef ik nog gelijk ook (mits het niet veeeeeel te vroeg is).

Maar ik zit in een rustige maand, oktober. Kennelijk was het niet zo heel gezellig in januari ;)
En dat terwijl oktoberkindjes zo ontzettend leuk en lief zijn :D
*poef* nu is het weg
pi_99635209
Ik heb wel beduidend dikker haar dan anders nu. Zelfs al opmerkingen over gekregen door een collega die nog niet wist dat ik zwanger was.
Bij mij is het enkele maanden na de geboorte wel wat meer uitgevallen dan normaal, maar het ging pas echt hard toen ik zo veel afviel door ziekte. Bepaalde vitamine-tekorten kunnen dat triggeren.
Ik heb eigenlijk al een tijdje haar tot op mijn schouders. Groeit niet zo snel, en ik ben niet zo geduldig dus ik kan ineens in mijn hoofd halen dat ik een ander kapsel wil. Echt kort heb ik het 1 keer gehad, maar dat was veel werk en ik vond het toch een beetje jongensachtig. Liefst zou ik het weer eens heel lang willen :@
  maandag 18 juli 2011 @ 20:59:07 #290
94046 PM-girl
pi_99635788
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ken de term ontplofte mol met een iets andere betekenis! :X :') Past overigens wel in Z&G, dat dan weer wel... :P

Aventura, ik wens je vast alle succes voor morgen! Geniet van jullie laatste avondje op de bank en ik hoop op een voorspoedige inleiding en bevalling morgen! ^O^
*
  maandag 18 juli 2011 @ 21:01:54 #291
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99635957
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:15 schreef Aventura het volgende:
Klopt, ik vind het ook raar. Maar ook wel prettig. Je weet (nou ja, tot op zekere hoogte) waar je aan toe bent. Met wat mazzel slaap ik net zo goed als de afgelopen nachten, dus ben ik ook fit.
Ik ben ook wel een beetje bang, maar ik probeer dat weg te drukken. Gelukkig moeten we ons heel vroeg melden.
Kan ik me voorstellen, ik moet nog de helft van de zwangerschap en probeer "de eindstreep" nu al weg te drukken.
Maarrrrrrr zoals mijn moeder zegt, duizendennnnnnn vrouwen zijn je al voor gegaan en leven allemaal nog ;)
Dus het gaat gewoon lukken Aventura ^O^
Veel gezelligheid vanavond op het laatste avondje alleen ;)
Aan de ene kant lijkt het me best wel prettig om een "geplande" bevalling te hebben.
:*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 18 juli 2011 @ 21:02:58 #292
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99636024
PM _O-

Aventura, ik hoop dat je een goede nacht hebt en heeeel veel succes voor morgen!!! Je bent bijna mama! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 18 juli 2011 @ 21:21:05 #293
348178 NotTheSame
pi_99637093
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ken de term ontplofte mol met een iets andere betekenis! :X :') Past overigens wel in Z&G, dat dan weer wel... :P
Ja, zo kun je het ook zien! _O-
pi_99637360
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Aventura, ik wens je vast alle succes voor morgen! Geniet van jullie laatste avondje op de bank en ik hoop op een voorspoedige inleiding en bevalling morgen! ^O^
:') ow jakkes!
Dat is wat ik meestal een bever noem denk ik zo :)

Enne voor Aventura en wederhelft: toi toi toi voor morgen *O*
pi_99637392
Aventura, fijne avond vanavond nog met z'n tweetjes, en hoop dat je goed slaapt vannacht!!
en succes met de bevalling morgen
hier heb je alvast een paar :% :% :%
pi_99637492
Succes morgen Aventura, zet m op! *O*

Ik heb halflang haar, als ik t ga knippen heb ik een heel verdrietige man! Maar heb t al eens kort gehad en t staat me niet, dus ik laat t lekker groeien!
Heb wel een collega die t dus speciaal had afgeknipt na haar bevalling, want t was zo lekker makkelijk. Nee, mij niet gezien!

En ff een Zomg momentje: ik heb me net gewoon versproken bij mn pa!
Hij kwam langs om n bakkie te doen en op een gegeven moment zei ik dat we t geslacht weten maar dat we t tegen niemand zeggen. Vervolgens zeg ik trots: 'maar, 1 van de opnamen is de naam die jij mij gegeven hebt, mijn tweede naam.'

...

Na een paar seconden sloeg ik mn hand verschrikt voor mn mond en riep 'dat meen je niet, ik heb me gewoon verluld!!!'
Had t dus echt niet door dat ik het geslacht zo verraadde :')
Muts die ik daar ben!!!
Tralalalaaa
pi_99637519
Aventura, fijne avond samen met je man. En ik wens je veel succes morgen! Dat we snel het resultaat van je mogen bewonderen *O* Dan heb ik alvast wat voorpret voor mijzelf :+
  maandag 18 juli 2011 @ 21:30:03 #298
348178 NotTheSame
pi_99637600
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef Nirak het volgende:

[..]

:') ow jakkes!
Dat is wat ik meestal een bever noem denk ik zo :)

Enne voor Aventura en wederhelft: toi toi toi voor morgen *O*
Bij ons heet dat een Bob Marley, want dan kun je er vaak ook nog dreads van draaien :') _O- !
Neu, zolang ik erbij kan blijft het een landingsbaan :X !
pi_99638135
aventura zet hem op morgen en geniet nog even van elkaar
pi_99638574
Wie doet de laatste post en opent een nieuwe?
pi_99638610
Succes Aventura O+

ik heb een nieuwe kwaal, kuitkramp \O/
middenindenachtverdorie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')