abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101491121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is half waar natuurlijk, doordat die markt kelderde, ging de waarde omlaag, kon er niet opnieuw overeen gehypothekeerd worden. De andere helft is de stijgende rente.
Nee, die mensen konden sowieso de herfinanciering van hun lening niet betalen. De markt ging pas onderuit toen de foreclosures al lang aan de gang waren.
pi_101492935
Wat zijn in hemelsnaam complexe financiele producten? Waar hebben we het dan eigenlijk over?
One man's trash, another man's treasure.
pi_101493118
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:31 schreef Arkai het volgende:
Wat zijn in hemelsnaam complexe financiele producten? Waar hebben we het dan eigenlijk over?
pi_101493382
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:31 schreef Arkai het volgende:
Ik zou zelfs hypotheken die ze beleggingshypotheken onder die noemer willen schuiven waarbij de bank dan met je aflossing gaat beleggen hopende op hoger rendementen dan gewoon aflossen zou opleveren. Maar helaas heeft het dat tot nu toe alleen maar slechter uitgepakt voor degene die zulke producten hebben afgenomen als de aandelen markt misschien wat meer gestegen was had het wel beter kunnen uitpakken, maar het geaat erom dat er dan alsnog via een omweg met geleend geld belegd wordt en in mijn visie moet een hypotheek gewoon normaal afgelost worden, wil je alsnog gaan beleggen dan doe je dat maar met geld wat overblijft nadat je de rente en aflossing op je hypotheek betaald hebt.
pi_101496010
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:05 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik heb een vraagje: stel dat je al het kapitaal en geld van de VS bijeen schraapt, zou Amerika dan een positief of negatief saldo hebben?
Uiteindelijk zal ieder land, als je naar kapitaal kijkt, wel een positief saldo hebben. Het bevat immers enorme hoeveelheden grond, wegen, kanalen, fabrieken, kantoren, huizen, bruggen, spoorlijnen, vliegvelden e.d. die niet met een hypotheek bezwaard zijn of alleen met een intern gefinancierde lening.

Maar als je in internationaal verband kijkt, van hoeveel geld de landen van elkaar tegoed hebben, dan staat de V.S. op eenzame hoogte (diepte) met een 'net international investment position' van $2.4 biljoen wat ze per saldo aan de rest van de wereld verschuldigd zijn. Dat is zo'n $8.000 per Amerikaan - van baby tot bejaarde.

quote:
En nog belangrijker: hoeveel procent van de Amerikanen hebben een positief saldo, en hoeveel leven er in armoede of hebben schuld? Hoeveel procent van de Amerikaanse bevolking is de facto een "lender" en hoeveel een "borrower"?
Amerikanen hebben meer geleend dan wie dan ook, niet alleen in hypotheken (daarin zijn wij zelf geloof ik kampioen) maar ook in creditcard- en studieschulden. Op http://www.usdebtclock.org/ kun je zien, dat de doorsnee Amerikaan $51.386 aan persoonlijke schulden heeft (en dan zijn study loans zo te zien nog niet eens meegenomen!). Als je ook de overheidsschuld over alle Amerikanen omslaat verdubbelt dat al gauw, en als je ook de toekomstige overheidsverplichtingen meeneemt die nog niet gedekt zijn, kom je op het tienvoudige. Daar staan ook bezittingen tegenover (huizen, spaargeld, aandelen e.d.) maar het saldo is in alle gevallen negatief.

Hoe die 'armoe' exact verdeeld is weet ik niet, maar van de 300 miljoen Amerikanen maken er 45 miljoen aanspraak op food stamps (een creditcardje waar ze in de winkels basisbenodigdheden mee kunnen kopen). Maar die armoe is relatief, want juist dankzij al dat overvloedige krediet houden ook veel arme Amerikanen er een redelijk luxe levensstijl op na. Toch is het aantal echte armen, die geen geld hebben voor 3 maaltijden per dag of nieuwe schoenen, sterk stijgende, vooral door te hoge schulden, langdurige werkloosheid en hoge medische kosten.
pi_101496272
Het verschil voor de VS is en blijft natuurlijk dat ze zelf het geld drukken waarmee ze hun schulden moeten betalen.
pi_101498372
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vroeger was het allemaal inzichtelijker :'(

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101522942
Stuk interview met iemand die er iets van snapt:

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110902_124
pi_101523359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Stuk interview met iemand die er iets van snapt:

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110902_124
Mooi artikel. De man heeft groot gelijk.
pi_101530529
Geweldig! Ik weet niet waarom s&p opeens het braafste jongetje van de klas wil zijn maar ik vind dit een goede beslissing en goed nieuws.

quote:
S&P zou eurobond laagste rating geven

Als de eurozone over zou gaan tot het samen uitgeven van obligaties en garant staan voor elkaars schulden, zou kredietbeoordelaar Standard & Poor's die de rating van het zwakste deelnemende land geven.

Dat meldt persbureau Bloomberg. S&P's directeur voor Europese sovereign ratings Moritz Kraemer zei dat het wel uitmaakt hoe die zogenaamde eurobonds vorm krijgen.

'Ik begrijp dat het een joint bond wordt, die lijkt op de Duitse jumbo bonds', aldus Kraemer. In die Duitse bonds geven kleine deelstaten samen obligaties uit, waarbij iedere deelstaat garant staat voor zijn eigen deel. 'Dan is het eenvoudig. Een eurobond waarin Duitsland 27% garandeert, Frankrijk 20% en Griekenland 2% krijgt de rating CC, de beoordeling van Griekenland.'

Eurozone

Met name de Eurogroepvoorzitter Jean-Claude Juncker en de Italiaanse minister van Financiën Giulio Tremonti pleiten voor de invoering van gemeenschappelijke obligaties in de eurozone. Bondskanselier Angela Merkel voelt er echter weinig voor.
*O* *O* *O*
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_101530918
Deja Vu All Over Again:

Total US Debt Passes Debt Ceiling... In Under One Month Since Extension!!

Remember when one month ago the US, to much pomp and circumstance, not to mention one downgrade, announced a grand bargain raising the debt ceiling from $14.294 trillion to something much higher, with a stop gap intermediate ceiling of $14.694 trillion, or $400 billion more. Well, as of today, or less than a month since the expansion, total US debt is at $14.697 trillion. Yep - the total debt is again over the ceiling, which means the US debt increased by $400 billion in one month. Score one for fiscal prudence. And while the total debt subject to the limit is still slightly less, at $14.652, one week of Treasury auctions and will be time for Moody's to justify again why the US is a quadruple A credit.......

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:45:22 #212
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101531017
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:27 schreef fedsingularity het volgende:
Geweldig! Ik weet niet waarom s&p opeens het braafste jongetje van de klas wil zijn maar ik vind dit een goede beslissing en goed nieuws.

[..]

*O* *O* *O*
Dit slaat werkelijk nergens op, S&P probeert een politiek besluitproces te beïnvloeden.

Maar dit heeft een reden: de klanten van S&P kunnen telkens flink profiteren op hun speculaties en de emotionele beïnvloeding en chantage van de markt door S&P en hun kornuiten.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:56:09 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101531300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:45 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dit slaat werkelijk nergens op, S&P probeert een politiek besluitproces te beïnvloeden.

Maar dit heeft een reden: de klanten van S&P kunnen telkens flink profiteren op hun speculaties en de emotionele beïnvloeding en chantage van de markt door S&P en hun kornuiten.
Ik vind de redenering van S&P correct en volstrekt logisch. Als zo'n bond voor 2% gedekt wordt door Griekenland dan kan de rating natuurlijk ook nooit hoger zijn die van Griekenland, want bij een Griekse default is die bond dan niet meer voor 100% gedekt.

Misschien zeg je: dan springt Duitsland extra bij, maar in dat geval is de bond dus feitelijk voor een groter deel gedekt door Duitsland dan de 27% uit het voorbeeld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:01:18 #214
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_101531713
pi_101531789
quote:
"This system has become completely corrupted and is being run for the benefit of the billionaires and banking CEO's who have control of the politicians." Faber has harsh words for Warren Buffett, noting that the investment guru profits not because of his genius, but at the expense of the American taxpayer. Buffett represents the very worst when it comes to crony capitalism. His BAC investment will likely prove very profitable, courtesy of the taxpaying middle-class and Buffett's straw man President whom he controls.

[ Bericht 2% gewijzigd door fedsingularity op 03-09-2011 19:17:45 (moeilijk he, het editknopje gebruiken) ]
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:18:31 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101531864
Ik ben wel vandaag voor het eerst sinds meer dan 2 jaar weer begonnen om m'n kooplijstje te updaten, terwijl de koersen daarvoor eerst nog meer dan 50% moeten dalen. Maar ja, je moet wel voorbereid zijn want soms kan het opeens hard gaan. Op één of andere manier voel ik me de laatste dagen wat onrustig met een niet up-to-date lijstje :P
Mijn reisverslagen
pi_101532054
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:18 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel vandaag voor het eerst sinds meer dan 2 jaar weer begonnen om m'n kooplijstje te updaten, terwijl de koersen daarvoor eerst nog meer dan 50% moeten dalen. Maar ja, je moet wel voorbereid zijn want soms kan het opeens hard gaan. Op één of andere manier voel ik me de laatste dagen wat onrustig met een niet up-to-date lijstje :P
Is dat lijstje dan zo aan verandering onderhevig?
Ik neem aan dat je het originele lijstje op basis van fundamentals had samengesteld.

Wil je de lijst hier eens posten als je hem af hebt? Ben erg benieuwd. :P
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:34:12 #219
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101532240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind de redenering van S&P correct en volstrekt logisch. Als zo'n bond voor 2% gedekt wordt door Griekenland dan kan de rating natuurlijk ook nooit hoger zijn die van Griekenland, want bij een Griekse default is die bond dan niet meer voor 100% gedekt.

Misschien zeg je: dan springt Duitsland extra bij, maar in dat geval is de bond dus feitelijk voor een groter deel gedekt door Duitsland dan de 27% uit het voorbeeld.
Nogmaals, het is het beïnvloeden van een politiek besluitproces over een Eurobond die nog helemaal niet bestaat. Op die manier denken de afzonderlijke landen misschien van 'oeh, laten we het maar niet doen', of krijgen de politici daarom niet genoeg medestanders. Wat natuurlijk als muziek in de oren klinkt voor anti-eurolieden hier.

Hoe krijg je een land eronder? Ten eerste natuurlijk een land dat door de economische omstandigheden financieel zwak staat. Een verwond hert kan namelijk makkelijker gevangen worden door roofdieren. Ten tweede een land wat een kleine economie heeft. Die kun je namelijk makkelijker omver speculeren. Ten derde een land stelselmatig omlaag waarderen. Als je maar een groot genoeg zak met geld heb kun je het land kapot speculeren en doen defaulten. Het is een selffulfilling prophecy: je zegt over een zwak land dat het gaat defaulten, gelieve gezegd door "geloofwaardige" ratingagency's waarvan hun woord genoeg punch heeft op de handelmarkt. En blijf dit keer op keer herhalen. Een land wat eerst makkelijk overeind kon blijven door geld te lenen van de markt, kan dit opeens niet meer omdat, door de ratingagency's, lenen te duur is geworden. Resultaat, het default mede door slechtspraak van ratyingagency's als S&P. Ondertussen hebben speculanten, de klanten van S&P, flink kunnen verdienen op dit geleide proces en doelbewuste strategie. Waarna ze vervolgens als sprinkhanen naar het volgende land gaan om deze kapot te maken.

Zo'n monsterverbond tussen obscure speculanten en ratingagency's zouden in theorie zelfs Nederland kapot kunnen speculeren en doen defaulten. Ook ons land moet regelmatig geld lenen op de markt, maar als de Nederlandse regering ook zou moeten lenen tegen rentes van 10, 20 40% dan zouden wij ook flink in de problemen komen. Gelukkig is onze economie een stuk groter en zullen wij daarom minder snel aangeschoten wild zijn en een prooi bij dit soort speculatieve aanvallen. "Size matters" dus en het werkt alleen bij kleine landen als Griekenland.

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 03-09-2011 19:51:42 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101532742
Bullshit SemperSenseo. Als de fundamenten van het betreffende land zo slecht zijn dan daag je dergelijke speculatieve gedragingen uit en dat is goed, omdat het zorgt dat landen hun huishoudboekje op orde hebben of krijgen.

Als je langs het ravijn racet moet je niet versteld staan dat je er een keer inkuikeld, autoriteiten weten dat en moeten dan ook zorgen dat ze ver weg van dat ravijn blijven. Speculatie is dan ook niet de oorzaak maar het gevolg en uiteindelijk zelfs de oplossing.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:19:52 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101533457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Is dat lijstje dan zo aan verandering onderhevig?
Ik neem aan dat je het originele lijstje op basis van fundamentals had samengesteld.
Dat lijstje zal inderdaad nauwelijks veranderen. Maar dat neemt niet weg dat het opnieuw gereviewd moet worden. Verder moet ik m'n excel sheet bijwerken met winsten, dividenden etc.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:24:43 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101533616
@SemperSenseo
Bij een gezond land hebben speculanten geen schijn van kans. Laat die speculanten de Duitse 1-yr yield maar eens opdrijven naar 70%. Ik koop wel :Y)
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:33:52 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101533927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus als jij voor 99% van de nominale waarde een 100% Griekse bond mag kopen, of voor 100% van de nominale waarde een eurobond, dan kies je voor die Griekse? Want ze hebben terecht allebei de laagste kredietwaardigheid en dus is de Griekse daarmee het goedkoopst?

Dat is natuurlijk niet waar. Want zo'n Griekse bond is hooguit 50% van zijn nominale waarde waard, terwijl die eurobond zelf in het geval van een 100% default van Griekenland nog altijd 90% van zijn waarde zou houden.
The End Times are wild
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:41:06 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101534161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus als jij voor 99% van de nominale waarde een 100% Griekse bond mag kopen, of voor 100% van de nominale waarde een eurobond, dan kies je voor die Griekse? Want ze hebben terecht allebei de laagste kredietwaardigheid en dus is de Griekse daarmee het goedkoopst?

Dat is natuurlijk niet waar. Want zo'n Griekse bond is hooguit 50% van zijn nominale waarde waard, terwijl die eurobond zelf in het geval van een 100% default van Griekenland nog altijd 90% van zijn waarde zou houden.
Volgens mij kijkt die rating naar de kans op een default, niet naar de recovery rate bij een default. En als de garantie percentages vast liggen dan lijkt me dat de kans op een default minstens zo groot is als de kans op een default van het minst kredietwaardige land (de kans is zelfs groter omdat je in de eurobond meerdere landen hebt die failliet kunnen gaan. Die kansen tellen op). Maar ik ben met je eens dat de recovery rate van zo'n eurobond waarschijnlijk beter is dan die van het minst kredietwaardige land.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:45:21 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101534306
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij kijkt die rating naar de kans op een default, niet naar de recovery rate bij een default. En als de garantie percentages vast liggen dan lijkt me dat de kans op een default minstens zo groot is als de kans op een default van het minst kredietwaardige land (de kans is zelfs groter omdat je in de eurobond meerdere landen hebt die failliet kunnen gaan. Die kansen tellen op). Maar ik ben met je eens dat de recovery rate van zo'n eurobond waarschijnlijk beter is dan die van het minst kredietwaardige land.
Ik snap je logica. De kans op een default is even groot (onjuist, feitelijk zelfs groter, want de kans dat de andere landen ook nog defaulten is groter dan nul!). De gevolgen (haircut) is echter beduidend kleiner. Maar als je enkel naar de kans op een default kijkt...

Dan beredeneer je trouwens wel precies tegenovergesteld dan men deed voorafgaande aan de crisis, toen het uiteenrafelen en samenvoegen van verschillende leners juist als een kleiner risico op default werd ingeschat
The End Times are wild
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:52:01 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101534534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:45 schreef LXIV het volgende:

Dan beredeneer je trouwens wel precies tegenovergesteld dan men deed voorafgaande aan de crisis, toen het uiteenrafelen en samenvoegen van verschillende leners juist als een kleiner risico op default werd ingeschat
De clue zit hem in het feit dat een eurobond niet hetzelfde is als een merger tussen twee bedrijven. Bij die laatste kan de één de verliezen opvangen van de ander. Maar als je een eurobond definieert zoals in het voorbeeld met 27% garanties door Duitsland, 20% door Frankrijk, 2% Griekenland etc dan ligt keihard juridisch vast wie waar voor opdraait. Dus als er een land wegvalt dan heb je een gat. Je moet het dan dus anders definiëren, maar voor je het weet heb je dan weer een open-ended iets waarbij de kosten voor de gezonde landen niet duidelijk zijn begrensd. Zoals S&P ook al schreef: de rating van zo'n eurobond hangt sterk af van hoe het precies is gedefinieerd.
Mijn reisverslagen
pi_101622465
quote:
'Geen Europese kredietbeoordelaar' Laatste update: 6 september 2011 08:07 info .SYDNEY - Voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie sloot dinsdag uit dat er een Europese kredietbeoordelaar wordt opgericht. Dat deed hij tijdens een officieel bezoek aan Australië.

Foto: ANP Enkele maanden geleden gingen er stemmen op voor de oprichting van een dergelijke instantie, die tegenwicht zou moeten bieden aan de gevestigde beoordelaars Standard & Poor's, Moody's en Fitch.

Dat drietal verlaagde stelselmatig de beoordelingen van een aantal Europese landen. Volgens critici hebben ze daarmee de schuldencrisis verdiept.

.Barroso zei dat er vraagtekens gesteld kunnen worden bij de rol van de drie beoordelaars, maar wees de suggestie van een Europese tegenhanger van de hand.
Ik dacht altijd dat credit beoordelaar private instellingen waren en wie is barroso om te verhinderen dat er een in europa opgestart wordt.
pi_101623273
Obama heeft op Labour Day bij GM verkondigd dat er donderdag ws nieuwe infrastructuur-investeringen worden aangekondigd alsook blijvende lage taxen op het loon.

Great, just what we needed...
pi_101641751
Kocherlakota: 'Unlikely' more easing justified

WASHINGTON (MarketWatch) -- It's "unlikely" the data the Federal Reserve will examine at its next interest-rate setting meeting will justify additional accommodation, Minneapolis Fed President Narayana Kocherlakota said in a speech to the University of Minnesota on Tuesday. Kocherlakota was one of three Federal Open Market Committee members who opposed the Fed's decision in August to pledge to keep rates low through the middle of 2013, so his stated objection to further easing isn't surprising. His speech otherwise was similar to one he delivered last week
pi_101692130
pi_101746368
Banken in overleg over hypotheken

AMSTERDAM (AFN) - De banken zijn in gesprek met de toezichthouder op de financiële markten AFM en het ministerie van Financiën om meer vrijheid te krijgen bij de verstrekking van hypotheken. Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bevestigde berichtgeving hierover in De Telegraaf van vrijdag.

De banken willen meer ruimte krijgen om maatwerk te kunnen leveren bij de verstrekking van hypotheken. De laatste weken is veel rumoer ontstaan over de strakkehypotheeknormen die banken sinds 1 augustus hanteren. Volgens de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) kunnen kopers maximaal 106 procent van de aankoopwaarde van een huis financieren.

De praktijk laat daardoor weinig ruimte in individuele gevallen hogere hypotheken te verstrekken als dat verantwoord is. Vooral voor starters en zzp'ers die een huis willen kopen, kan dat belemmerend werken.

Makelaars en hypotheekadviseurs klagen erover dat de aangescherpte normen de doorstroming op de woningmarkt tegenhouden. De banken willen wel meer maatwerk leveren, maar hebben daar de toestemming voor nodig van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

http://www.beursduivel.be(...)rleg_over_hypotheken
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:25:37 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_101746398
quote:
Correlation of US stocks highest since 1987 crash

The correlation between the movement of big US stocks is at the highest level since Black Monday in 1987, with price moves increasingly driven by the ebb and flow of investors’ fears over the economic environment.

Stocks, in theory, should move in individual directions based on company fundamentals. But markets of late have been characterised by mass selling alternating with waves of buying, as investors upgrade or downgrade the risk of the US slipping into recession, or a financial crisis sparked by a European sovereign default.

This means those stocks move in the same direction 81 per cent of the time. The historical average is 30 per cent. The measure peaked at 88 per cent during the October 1987 US crash, when the Dow Jones Industrial Average fell 22 per cent in one session.

Other spikes in correlation, including the collapse of Lehman and the Japanese earthquake, peaked at about 70 per cent but quickly fell away.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_101929306
Bank of America schrapt 30.000 banen
Bank of America schrapt de komende jaren 30.000 banen. Dat is ongeveer 10 procent van het personeelsbestand.

Economen hadden rekening gehouden met nog meer ontslagen, namelijk 40.000. Toch is het de grootste afname in één keer van Amerikaanse banen dit jaar.

Met de inkrimping hoopt de grootste bank van de Verenigde Staten zo'n 5 miljard dollar per jaar te bezuinigen. De aandelen van Bank of America zijn het afgelopen jaar al meer dan de helft in waarde gedaald.

http://nos.nl/artikel/272(...)apt-30000-banen.html
  woensdag 14 september 2011 @ 09:29:18 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101929443
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:24 schreef Aether het volgende:
Volgens de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) kunnen kopers maximaal 106 procent van de aankoopwaarde van een huis financieren.

106% van de aankoopwaarde is niet genoeg? 8)7
Als je bedenkt dat historisch gezien prijsdalingen op de woningmarkt in de 30-40% range zitten dan zou een bank minimaal 30-40% eigen geld moeten eisen om zichzelf te beschermen.
Mijn reisverslagen
pi_101929588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je bedenkt dat historisch gezien prijsdalingen op de woningmarkt in de 30-40% range zitten dan zou een bank minimaal 30-40% eigen geld moeten eisen om zichzelf te beschermen.
Had liever 90% (Duitsland) gezien maar dat maakt het voor starters helemaal onmogelijk. Misschien dat het nu beter is maar de laatste 15 jaar was het zeer moeilijk om de prijsstijging bij te houden met sparen.
pi_101930222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hahaha, je zou toch denken dat je met 100% al een huis kunt kopen niet :D?

Of bestaan er ook autoleningen waarbij je 120% van het aankoopbedrag van de auto kunt lenen?
pi_101930550
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Hahaha, je zou toch denken dat je met 100% al een huis kunt kopen niet :D?

Of bestaan er ook autoleningen waarbij je 120% van het aankoopbedrag van de auto kunt lenen?
Kosten koper vooral (en die badkamer van vijf jaar oud moet natuurlijk worden vervangen).
  woensdag 14 september 2011 @ 10:37:44 #238
324665 meth77
to do or not to do
pi_101930947
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Kosten koper vooral (en die badkamer van vijf jaar oud moet natuurlijk worden vervangen).
uiteraard en die ouderwetse keuken van 3 jaar oud, nog zonder kookeiland dat kan echt niet meer
pi_101931711
niet dat je een huis kan kopen met verhagen en zn 10-jaar-op-tijdelijk-contract ideetjes :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 september 2011 @ 11:12:58 #240
38496 Perrin
pi_101931825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:08 schreef simmu het volgende:
niet dat je een huis kan kopen met verhagen en zn 10-jaar-op-tijdelijk-contract ideetjes :')
Tss, dagloners horen hooguit in een tochtige caravan, jeweettoch. :{w

Als het jongere deel van de samenleving langdurig genaaid blijft worden door het oudere deel op meerdere fronten (o.a. pensioenen, huizenmarkt, arbeidsmarkt) lijkt me dat vragen om sociale onrust.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:16:52 #241
324665 meth77
to do or not to do
pi_101931946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tss, dagloners horen hooguit in een tochtige caravan, jeweettoch. :{w

Als het jongere deel van de samenleving langdurig genaaid blijft worden door het oudere deel op meerdere fronten (o.a. pensioenen, huizenmarkt, arbeidsmarkt) lijkt me dat vragen om sociale onrust.
jongeren die hier blijven dat zijn geen onruststokers
pi_102087299
Actie Occupy Wall Street begonnen
http://nos.nl/artikel/273(...)street-begonnen.html
https://occupywallst.org

Vlak bij het financiële centrum van New York wordt gedemonstreerd tegen de invloed die het bedrijfsleven heeft op de Amerikaanse politiek. Zo'n duizend mensen doen mee aan de actie, die de naam Occupy Wall Street heeft gekregen.

De organisatoren zeggen dat ze geïnspireerd zijn door de revoluties in de Arabische wereld, zoals die op het Tahrirplein in Egypte. Sommige betogers hebben dan ook tentjes opgezet, omdat ze de demonstratie wekenlang willen volhouden.

Blokkades
De demonstranten willen dat president Obama een commissie instelt die een einde maakt aan de financiële beïnvloeding van politici. De politie van New York heeft blokkades opgeworpen om te voorkomen dat de demonstranten Wall Street bereiken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-10-2011 00:24:56 ]
pi_102087528
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Die kosten koper is nu niet zoveel meer - en waarom willen ze in Duitsland dan geen extra financiering voor badkamers etc, waar je max maar 80% mag financieren? Net zoals in veel andere Europese landen overigens.
pi_102088602
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 10:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Die kosten koper is nu niet zoveel meer - en waarom willen ze in Duitsland dan geen extra financiering voor badkamers etc, waar je max maar 80% mag financieren? Net zoals in veel andere Europese landen overigens.
vergeet de notaris kosten niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 september 2011 @ 12:09:28 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102090070
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2011 10:18 schreef Aether het volgende:
Actie Occupy Wall Street begonnen
http://nos.nl/artikel/273(...)street-begonnen.html
https://occupywallst.org

Vlak bij het financiële centrum van New York wordt gedemonstreerd tegen de invloed die het bedrijfsleven heeft op de Amerikaanse politiek. Zo'n duizend mensen doen mee aan de actie, die de naam Occupy Wall Street heeft gekregen.

De organisatoren zeggen dat ze geïnspireerd zijn door de revoluties in de Arabische wereld, zoals die op het Tahrirplein in Egypte. Sommige betogers hebben dan ook tentjes opgezet, omdat ze de demonstratie wekenlang willen volhouden.

Blokkades
De demonstranten willen dat president Obama een commissie instelt die een einde maakt aan de financiële beïnvloeding van politici. De politie van New York heeft blokkades opgeworpen om te voorkomen dat de demonstranten Wall Street bereiken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best wel een faalactie. Ze kunnen beter in opstand komen tegen het Obama regime die dit alles faciliteert.
Mijn reisverslagen
pi_102091803
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Best wel een faalactie. Ze kunnen beter in opstand komen tegen het Obama regime die dit alles faciliteert.
Waarschijnlijk stemmen ze allemaal Obama :D.
pi_102099639
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 12:59 schreef pberends het volgende:
Waarschijnlijk stemmen ze allemaal Obama :D.
Ja, voor de 'change'. :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 07:33:25 #248
38496 Perrin
pi_102639834
quote:
This economic collapse is a 'crisis of bigness'

Living through a collapse is a curious experience. Perhaps the most curious part is that nobody wants to admit it's a collapse. The results of half a century of debt-fuelled "growth" are becoming impossible to convincingly deny, but even as economies and certainties crumble, our appointed leaders bravely hold the line. No one wants to be the first to say the dam is cracked beyond repair.

To listen to a political leader at this moment in history is like sitting through a sermon by a priest who has lost his faith but is desperately trying not to admit it, even to himself. Watch Nick Clegg, David Cameron or Ed Miliband mouthing tough-guy platitudes to the party faithful. Listen to Angela Merkel, Nicolas Sarkozy or George Papandreou pretending that all will be well in the eurozone. Study the expressions on the faces of Barack Obama or Ben Bernanke talking about "growth" as if it were a heathen god to be appeased by tipping another cauldron's worth of fictional money into the mouth of a volcano.

In times like these, people look elsewhere for answers. A time of crisis is also a time of opening-up, when thinking that was consigned to the fringes moves to centre stage. When things fall apart, the appetite for new ways of seeing is palpable, and there are always plenty of people willing to feed it by coming forward with their pet big ideas.

But here's a thought: what if big ideas are part of the problem? What if, in fact, the problem is bigness itself?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:32:36 #249
38496 Perrin
pi_102683437
quote:
Goldman Cuts Global GDP Estimate; Sees Recessions

Goldman Sachs Group Inc. cut its global growth forecast for this year and next, predicting recessions in Germany and France as the European economy stalls and the risk of a contraction in the U.S. grows.

The world economy will probably expand 3.8 percent this year and 3.5 percent in 2012, compared with earlier predictions of 3.9 percent for 2011 and 4.2 percent for next year, Goldman Sachs economists Jan Hatzius and Dominic Wilson wrote in an Oct. 3 report. The company lowered its forecast for earnings growth in Asia excluding Japan in a separate report today.
pi_102726658
quote:
Dexiagroep krijgt 'bad bank'
De Frans-Belgische Dexiagroep krijgt een zogenoemde bad bank. Daarin worden alle riskante kredieten ondergebracht. Dat heeft het Belgische kabinet gisteravond bekendgemaakt na crisisoverleg. De Belgische en Franse regering praten nu over invulling van de bad bank.

Minister Reynders van Financiën zei dat het Belgische deel van Dexia misschien wordt genationaliseerd. "Dat is een van de mogelijkheden", zei hij op de Belgische radio.

De Dexiabank zit in de problemen door de Griekse schuldencrisis. De bank heeft 3,5 miljard euro aan Griekse leningen.

Volgens premier Leterme lopen spaarders geen risico. "Als het echt helemaal verkeerd gaat, garandeert de Belgische overheid dat geen spaarder ook maar één cent verliest."

Aandeelhouders
Dirk Bruneel, tot dit voorjaar voorzitter van de raad van commissarissen van Dexia in Nederland, zegt ook dat particuliere klanten geen risico lopen. "Zeker niet nu de Belgische en Franse overheid garant staan voor de bad bank."

"De problemen zitten vooral in de Franse tak", is de indruk van Bruneel. "Met Dexia in België is niets mis."

Het is niet de bedoeling dat de bank wordt gesplitst, maar wel de holding. Het zijn volgens Bruneel dan ook de aandeelhouders die er bij inschieten.
Rommelkredieten

Gisteren haalden spaarders 300 miljoen euro van de bank, uit vrees dat de instelling zou omvallen. Een onterechte vrees, zegt Bruneel. De bank had klanten beter moeten voorlichten: "Op communicatief vlak is niet echt goed gescoord".

In 2008 moesten de overheden ook al te hulp schieten. Toen zat de bank met rommelkredieten afkomstig uit de Verenigde Staten, nu zijn het riskante leningen aan overheden. In de tijd dat alles meezat, kon Dexia flink verdienen met dit soort kredieten, maar nu komen de risico's aan het licht.

In Nederland heeft Dexia geen vestigingen meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')