quote:
Voorjaarsklassiekers? Ik heb het over heuvelklassiekers an sich. En je trekt het ook weer in het belachelijke door alleen over overwinningen in de voorjaarsklassiekers te willen praten. Ik zeg dat een Gesink in goede doen prima mee kan doen op heuvelachtig terrein en ook prima uitslagen heeft te bieden op dat terrein, uitslagen waar menig heuvelrenner jaloers op is. Vorig jaar nog uitstekend in Canada, zelfs gewonnen. Wil je soms zeggen dat dat bergen waren? Al twee keer op rij gewonnen in Emilia. Prima uitslagen neergezet in de AGR (3e), WP (4e, 9e in zijn eerste profjaar), LBL (13e bij zijn debuut in die koers), 6e in de Giro di Lombardia.
Vorig jaar nog een fantastische Vuelta al Pais Vasco gereden, ook heuvels. En waar is de tijd gebleven dat we met zijn allen uitkeken naar de Montelupone in de Tirreno, want 'dat was nou echt Gesinks terrrein'? Tegenwoordig kan hij dit soort dingen zogenaamd niet meer aan, en moeten we er maar vanuit gaan dat hij tijd gaat verliezen omdat hij 'echt niet kan'. Quatsch.
Wat is nou je argument eigenlijk? 'Ja, hij heeft nog nooit een voorjaarsklassieker gewonnen, dus hij kan echt niet mee op heuvels'.

Kom nou eens met iets waaruit blijkt dat Gesink het echt niet in zich heeft om op de MdB bij de voorste groep te eindigen. Ik heb het nog niet gezien.
En nogmaals het gaat met nog niet eens zo zeer om die acht seconden, het gaat me om de positie van waaruit dat gebeurde en het zwakke excuus van Gesink erachteraan.
quote:
juist... En zet dat eens af teggen bijvoorbeeld Gilbert dit jaar... En dan verwacht je dat hij even met die mannen mee gaat fietsen?
Hushovd fietst normaal ook niet met Gilbert mee de heuvels op.
quote:
En de heuvel-klassiekers, logisch dat hij mee gaat, want wie wil je er anders voor inzetten? Dat wil niet automatisch ook betekenen dat hij daarom met de besten mee kan.
Kom nou toch, Gesink rijdt de heuvelkoersen als absolute kopman en omdat ze denken dat hij wel degelijk een kans maakt, niet omdat ze niemand anders hebben.

quote:
Maar kijk je naar de krachtmetingen van Gesink in de Alpen, dan zie je dat hij daar structureel met de top mee kan. Wat is dan precies zijn terrein? Ik zou mn geld zetten op de Alpen...
Dus omdat Gesink in de Alpen het allerallerbeste is het niet zo erg als hij compleet onnodig op een gemakkelijke heuvel tijd verliest?
quote:
Ik weet niet hoe steil de MdB precies was, maar ik dacht iets van 22%

!