2010quote:Op vrijdag 15 juli 2011 02:10 schreef Nober het volgende:
Volgens mij was er vorig jaar een vergelijkbare etappe als vandaag, die won Schleck volgens mij voor Samuel Sánchez.
Klopt dat??
Knechten voor Ruijgh, of mogen helden niet knechten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 02:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik denk dat Hoogerland nog te weinig kracht heeft voor een top als de Aubisque...
Als hij ff naar zn ploegleider luistert en niet zo vroeg aanvalt, is er een kansje...
Waarom knechten voor een renner die top 20 gaat rijden? Ik zou als ik Ruigh was, vandaag laten lopen en dan morgen in de ontsnapping mee zitten en de etappe winnen en de bollentrui pakkenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 02:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Knechten voor Ruijgh, of mogen helden niet knechten?
Want dat is natuurlijk supersimpel..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:02 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waarom knechten voor een renner die top 20 gaat rijden? Ik zou als ik Ruigh was, vandaag laten lopen en dan morgen in de ontsnapping mee zitten en de etappe winnen en de bollentrui pakken
Dat doel is eerder haalbaar dan top 10 rijdenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk supersimpel..
Waar het omgaat is dat een renner als Rob Ruijgh het echt niet een dag hoeft te laten lopen om een keer in een ontsnapping te zitten. De simpelheid waarmee je het echter heb over een etappeoverwinning en de bolletjestrui gaat echter nergens over. Als hij alleen al een keer mee kan springen in een ontsnapping die vooruit blijft en eventueel mee zou kunnen spelen om de overwinning zou al een meer dan prima prestatie zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:36 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat doel is eerder haalbaar dan top 10 rijden
Nou, zaterdag kun je je vermaken hoor. 6 grote bergen en aankomst bergop: Plateau de Beillequote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:35 schreef Bolter het volgende:
Itt gisteren vrij tamme etappe op papier? Stukken korter en enkel één HC. Wat voor etappe wordt er zaterdag/zondag verreden. Dit lijkt me een beetje zo'n verplicht nummer om d'Áubisque in het routeprogramma te hebben.
Ach, dan maar hopen op wat leuke ontsnappingen en geen regen tijdens de afdaling.
Tuurlijk doe je het niet zomaar, maar ik denk dat dat eerder een haalbaar doel is en zie daarin Rasmussen als voorbeeld, die heeft daarin de juiste weg gekozen, hij had op een gegeven moment door dat hij goed kon klimmen, maar niet met de besten om een klassement te rijden en koos daarom voor etappewinst. Chavanel is ook zo'n type, die wel aardig kan klimmen, maar niet goed genoeg, die gaat gewoon voor dagoverwinningen... Ik zou liever in mn carriere 5 etappeoverwinningen binnenhalen in de Tour dan 8 jaar lang ergens in de top 20 te eindigenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat een renner als Rob Ruijgh het echt niet een dag hoeft te laten lopen om een keer in een ontsnapping te zitten. De simpelheid waarmee je het echter heb over een etappeoverwinning en de bolletjestrui gaat echter nergens over. Als hij alleen al een keer mee kan springen in een ontsnapping die vooruit blijft en eventueel mee zou kunnen spelen om de overwinning zou al een meer dan prima prestatie zijn.
Rasmussen was natuurlijk wel een stuk betere klimmer dan Robbie.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:51 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je het niet zomaar, maar ik denk dat dat eerder een haalbaar doel is en zie daarin Rasmussen als voorbeeld, die heeft daarin de juiste weg gekozen, hij had op een gegeven moment door dat hij goed kon klimmen, maar niet met de besten om een klassement te rijden en koos daarom voor etappewinst. Chavanel is ook zo'n type, die wel aardig kan klimmen, maar niet goed genoeg, die gaat gewoon voor dagoverwinningen... Ik zou liever in mn carriere 5 etappeoverwinningen binnenhalen in de Tour dan 8 jaar lang ergens in de top 20 te eindigen
Dat zou ik ook prefereren wanneer ik ala een renners als Boogerd en Chavanel wellicht ook altijd rond plek 15 zou eindigen (wanneer in vorm en gaand voor AK) en dan voor ritzeges in de grote rondes gaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:51 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je het niet zomaar, maar ik denk dat dat eerder een haalbaar doel is en zie daarin Rasmussen als voorbeeld, die heeft daarin de juiste weg gekozen, hij had op een gegeven moment door dat hij goed kon klimmen, maar niet met de besten om een klassement te rijden en koos daarom voor etappewinst. Chavanel is ook zo'n type, die wel aardig kan klimmen, maar niet goed genoeg, die gaat gewoon voor dagoverwinningen... Ik zou liever in mn carriere 5 etappeoverwinningen binnenhalen in de Tour dan 8 jaar lang ergens in de top 20 te eindigen
13 km, je ziet die laatste streep toch, dat is de voet..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoeveel kilometer is dat laatste stukje nog vlak? Finish ligt namelijk niet exact op de voet...
Eigenlijk ben je in Aucun wel beneden, dat is waar vanaf de andere kant de Soulor echt begint en dan is het nog 25 km.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoeveel kilometer is dat laatste stukje nog vlak? Finish ligt namelijk niet exact op de voet...
Goss had de laatste vlakke rit al moeite om in de Cav trein te zitten en moest passen. Dacht iets van problemen met zijn spijsvertering.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok ook op een Gilbert, Hushovd, Rojas of dat soort mannen.
Hoe goed kan Goss eigenlijk klimmen? Goed genoeg om eventueel terug voorin te rijden in de afdaling?
Hij heeft het over de etappe die Andy won voor Samu, de etappe die jij post is de rit die Casar won. Andy won deze:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 02:18 schreef Nober het volgende:
[..]
2010
[ afbeelding ]
2011
[ afbeelding ]
Oh nee, toch niet helemaal...
Daar heb je een punt, wijs om te ontdekken wat je kan in je eerste ronde, dat is bij Mollema en Kruiswijk ook niet slecht uitgepaktquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Rasmussen was natuurlijk wel een stuk betere klimmer dan Robbie.
Maar dit is pas Ruijgh zijn eerste grote ronde, dus laat hem nu lekker ontdekken wat hij kan. Misschien ontdekt hij zich als ronderenner, als je het nooit probeert en je altijd op achterstand laat zetten ontdek je jezelf nooit.
Ach we gaan het zien, we hebben in ieder geval voor de rondes een stuk of 5-6 interessante renners die wat kunnen gaan betekenen de komende jaren (Gesink, Mollema, Kruiswijk, Hoogerland, Ruigh, Poels) in de grote rondes, die wat klimwerk kunnen verteren, plus nog een paar renners die in overgangsetappes wat kunnen doen (Terpstra, Maaskant, Kroon, Westra).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:00 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook prefereren wanneer ik ala een renners als Boogerd en Chavanel wellicht ook altijd rond plek 15 zou eindigen (wanneer in vorm en gaand voor AK) en dan voor ritzeges in de grote rondes gaan.
Misschien pak je ook eens als een Voeckler een keer een aantal dagen geel en ga je eens voor podium/eindzege in koersen als Parijs - Nice, Romandie, Dauphiné of in de eendaagse klassiekers.
Maar zoiets ontdek je meestal pas na een paar maal in een grote ronde te hebben gereden en te zien hoe je ontwikkelt en waar je echt staat.
Best wel, kans is namelijk groot dat ze niet alles gegeven hebben om eraan te blijven hangen, hetgeen ze vandaag misschien wel proberen. Al lijkt het me voor Hushovd vrij onmogelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe lang zaten Rojas en Hushovd gisteren mee op La Hourqette?
Of is dat een slechte graadmeter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |