abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99542627
Gewoon praten met de bovenbuur man en dan afwachten.
pi_99546968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een boom hoort toch niet dood te gaan van een beetje schoonmaakmiddel, lijkt me? Buiten worden ook genoeg terrassen schoongemaakt en al die bomen in de tuinen gaan er ook niet stuk aan.
Je kunt een bonzai dan ook net vergelijk met een gewone boom, de oorsprong mag dan gelijk zijn, maar een gewone boom wordt niet contstant geknipt om in toom te houden.
Bonzai is dan ook niet voor iedereen weggelegd, de boom verzwakt toch, en dan heb je toch wel je techniek nodig om de boom wel zo te behandelen dat deze niet hroter wordt maar ook niet dood gaat.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:06:15 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99549581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:08 schreef klipper het volgende:

[..]

Je kunt een bonzai dan ook net vergelijk met een gewone boom, de oorsprong mag dan gelijk zijn, maar een gewone boom wordt niet contstant geknipt om in toom te houden.
Bonzai is dan ook niet voor iedereen weggelegd, de boom verzwakt toch, en dan heb je toch wel je techniek nodig om de boom wel zo te behandelen dat deze niet hroter wordt maar ook niet dood gaat.
Dus eigenlijk heeft TS gewoon een te zwakke boom om op het balkon te plaatsen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:16:01 #104
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99549871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet te zwak voor het balkon, daar heeft ie het jaren prima volgehouden tenslotte, wel te zwak voor zeepsop of andere reinigingsmiddelen.
Afgelopen winter met -15 heeft ie prima doorstaan bijvoorbeeld, loofbomen kunnen daar weer minder goed tegen.
pi_99550970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is ook weer erg kort door de bocht.
Koi vissen bijvoorbeeld kunnen ook jaren oud worden, maar schieten ze in de stress doordat ze vervoert worden dan zijn ze ook heel kwetsbaar en overlijden er ook zeer veel.
Maar met de juiste verzorging worden ze jaren oud.

Ik kan TS heel goed begrijpen wat dit betreft, maar de buurman kan ik ook begrijpen.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld ook niet alles vergoeden maar wel de helft, niet omdat ik me daartoe verplicht voelt, maar omdat ik TS zou begrijpen en zodoende dragen we samen de finaniele schade.
Het mag dan wel een hobby heten, maar voor TS is het meer dan een hobby.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:46:33 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99555558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Niet te zwak voor het balkon, daar heeft ie het jaren prima volgehouden tenslotte, wel te zwak voor zeepsop of andere reinigingsmiddelen.
Afgelopen winter met -15 heeft ie prima doorstaan bijvoorbeeld, loofbomen kunnen daar weer minder goed tegen.
tja sorry hoor maar als je je eigen balkon niet eens meer met zeepsop mag reinigen ivm een zeer zwak boompje daaronder, dan kun je beter dat boompje ergens anders neer zetten waar geen mensen boven wonen die zeepsop gebruiken.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 17 juli 2011 @ 00:47:09 #107
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99565921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tja sorry hoor maar als je je eigen balkon niet eens meer met zeepsop mag reinigen ivm een zeer zwak boompje daaronder, dan kun je beter dat boompje ergens anders neer zetten waar geen mensen boven wonen die zeepsop gebruiken.
Gewoon een kwestie van iedereen die onder je woont even laten weten dat er een balkon wordt schoongemaakt.
Schoonmaken is verder prima, maar laat het even weten.
Als je je kleren op het balkon te drogen hangt waren die ook weer smerig geworden bijvoorbeeld en er zijn genoeg mensen die op warme dagen hun (slaap)kamerraam open laten staan.

Het was ook niet een klein beetje water dat naar beneden kwam maar behoorlijk veel.
  zondag 17 juli 2011 @ 04:27:09 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99569890
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:47 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van iedereen die onder je woont even laten weten dat er een balkon wordt schoongemaakt.
Schoonmaken is verder prima, maar laat het even weten.
Als je je kleren op het balkon te drogen hangt waren die ook weer smerig geworden bijvoorbeeld en er zijn genoeg mensen die op warme dagen hun (slaap)kamerraam open laten staan.

Het was ook niet een klein beetje water dat naar beneden kwam maar behoorlijk veel.
nee, jij plaatst dat bonsai boompje op een plaats waar het niet voor geschikt is (fokking zeepsop geen zware chemicaliėn dus). dus moet je ook leven met de consequenties (dat het boompje nu dood is)
Een gedicht over Maanvis
pi_99570035
Je buren waarschuwen wanneer je een feestje hebt, okee, maar wanneer je het balkon gaat schoonmaken? Waarschuw jij je buren ook wanneer je de ramen gaat lappen of gaat stofzuigen? :')

Heel vervelend voor je, maar je zoekt nu een beetje naar redenen om je buurman aansprakelijk te stellen. Vooralsnog blijft het bij ongefundeerde aannames.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:23:18 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99610962
Boompje is gewoon niet geschikt om op het balkon te plaatsen. TS heeft een hobby maar niet de benodigde ruimte ervoor.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 18 juli 2011 @ 15:41:51 #111
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99622060
HR taxusstruik ofzo denk ik als je het een beetje doortrekt naar zeepsop en plantjes ipv paarden en planten
Spreading the Word
  FOK!fotograaf donderdag 21 juli 2011 @ 23:27:48 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_99774915
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 04:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je buren waarschuwen wanneer je een feestje hebt, okee, maar wanneer je het balkon gaat schoonmaken? Waarschuw jij je buren ook wanneer je de ramen gaat lappen of gaat stofzuigen? :')
Als jij alleen een balkon hebt en daarop je was moet drogen, is het fijn dat je bovenburen het even melden wanneer ze met de hogedruk aan de gang gaan. Van zo'n balkon komt me toch een partij drap en andere klerezooi. Lekker voor je was. Nee, dat hoort m.i. gewoon bij een stukje leven en laten leven.
Sterker nog, toen mijn vader nog ploegendienst liep en de buurman ook, was het zelfs bij ons bekend wanneer wie wat voor dienst had... Waarom? Om te zorgen dat je niet om 10 uur 's ochtends met de klopboor aan de gang ging als de buur net een nachtdienst erop had zitten. Net als je, wanneer je in een rijtjeshuis woont, ook niet om half 10 's avonds nog met een klopboor gaat werken, omdat het mag, terwijl er verderop kleine kinderen slapen. Leven en laten leven noemt men dat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2011 @ 13:06:57 #113
43556 miss_dynastie
pi_99790924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar het is toch niet de eerste keer in jaren dat een buur/ deze buur een balkon schoon maakt? Wat zou er nu dan anders dan normaal zijn?
pi_99791071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat waren inderdaad de antwoorden waar ik naar opzoek ben, zoals ik in de OP al zei, ik heb nog nooit iemand aangeklaagd of aansprakelijk gesteld voor iets dus ik vroeg me af hoe zoiets een beetje netjes afgehandeld kan worden.
Ik wil ook geen ruzie met mijn bovenbuur maar ik zou wel graag een vergoeding willen voor de geleden schade.

Er is inderdaad veel tijd in die boom gaan zitten, heb 'm al 6 jaar en het was mijn mooiste bonsai.
Als ik zelf iets verkeerd zou hebben gedaan waardoor ie dood was gegaan dan was dat ook klote maar eigen schuld en dikke pech.
Nu komt het dus door een ander dat die boom dood aan het gaan is en dan is er een mogelijkheid om evt. een financiele compensatie te vragen.

In feite hetzelfde als iemand met een winkelwagentje tegen je auto aan rijdt, als je weet wie het gedaan heeft kan je eisen dat de schade wordt vergoed... of in elk geval proberen.

Ik ga m'n bovenbuur zo snel mogelijk aanspreken hierover, waarschijnlijk vanavond als ie thuis is.
Ik hoop dat het vrij makkelijk op te lossen is met een WA-verzekering ofzo, rechtzaken o.i.d. heb ik totaal geen zin in.
Kan me heel goed voorstellen dat je even wat informatie wilt verzamelen voordat je je buurman gaat aanspreken. Natuurlijk hoopt iedereen dat het gewoon een kwestie is van 'Oh, shit zeg, sorry! Zullen we even zien wat de verzekering hier mee doet?', maar mocht zijn antwoord ' :') flikker op met je kutboom' zijn, dan heb je in ieder geval je antwoord/actieplan al klaar liggen.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')