Je kunt een bonzai dan ook net vergelijk met een gewone boom, de oorsprong mag dan gelijk zijn, maar een gewone boom wordt niet contstant geknipt om in toom te houden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een boom hoort toch niet dood te gaan van een beetje schoonmaakmiddel, lijkt me? Buiten worden ook genoeg terrassen schoongemaakt en al die bomen in de tuinen gaan er ook niet stuk aan.
Dus eigenlijk heeft TS gewoon een te zwakke boom om op het balkon te plaatsen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Je kunt een bonzai dan ook net vergelijk met een gewone boom, de oorsprong mag dan gelijk zijn, maar een gewone boom wordt niet contstant geknipt om in toom te houden.
Bonzai is dan ook niet voor iedereen weggelegd, de boom verzwakt toch, en dan heb je toch wel je techniek nodig om de boom wel zo te behandelen dat deze niet hroter wordt maar ook niet dood gaat.
Niet te zwak voor het balkon, daar heeft ie het jaren prima volgehouden tenslotte, wel te zwak voor zeepsop of andere reinigingsmiddelen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft TS gewoon een te zwakke boom om op het balkon te plaatsen.
Dat is ook weer erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft TS gewoon een te zwakke boom om op het balkon te plaatsen.
tja sorry hoor maar als je je eigen balkon niet eens meer met zeepsop mag reinigen ivm een zeer zwak boompje daaronder, dan kun je beter dat boompje ergens anders neer zetten waar geen mensen boven wonen die zeepsop gebruiken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Niet te zwak voor het balkon, daar heeft ie het jaren prima volgehouden tenslotte, wel te zwak voor zeepsop of andere reinigingsmiddelen.
Afgelopen winter met -15 heeft ie prima doorstaan bijvoorbeeld, loofbomen kunnen daar weer minder goed tegen.
Gewoon een kwestie van iedereen die onder je woont even laten weten dat er een balkon wordt schoongemaakt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja sorry hoor maar als je je eigen balkon niet eens meer met zeepsop mag reinigen ivm een zeer zwak boompje daaronder, dan kun je beter dat boompje ergens anders neer zetten waar geen mensen boven wonen die zeepsop gebruiken.
nee, jij plaatst dat bonsai boompje op een plaats waar het niet voor geschikt is (fokking zeepsop geen zware chemicaliėn dus). dus moet je ook leven met de consequenties (dat het boompje nu dood is)quote:Op zondag 17 juli 2011 00:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van iedereen die onder je woont even laten weten dat er een balkon wordt schoongemaakt.
Schoonmaken is verder prima, maar laat het even weten.
Als je je kleren op het balkon te drogen hangt waren die ook weer smerig geworden bijvoorbeeld en er zijn genoeg mensen die op warme dagen hun (slaap)kamerraam open laten staan.
Het was ook niet een klein beetje water dat naar beneden kwam maar behoorlijk veel.
Als jij alleen een balkon hebt en daarop je was moet drogen, is het fijn dat je bovenburen het even melden wanneer ze met de hogedruk aan de gang gaan. Van zo'n balkon komt me toch een partij drap en andere klerezooi. Lekker voor je was. Nee, dat hoort m.i. gewoon bij een stukje leven en laten leven.quote:Op zondag 17 juli 2011 04:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je buren waarschuwen wanneer je een feestje hebt, okee, maar wanneer je het balkon gaat schoonmaken? Waarschuw jij je buren ook wanneer je de ramen gaat lappen of gaat stofzuigen?
Maar het is toch niet de eerste keer in jaren dat een buur/ deze buur een balkon schoon maakt? Wat zou er nu dan anders dan normaal zijn?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Niet te zwak voor het balkon, daar heeft ie het jaren prima volgehouden tenslotte, wel te zwak voor zeepsop of andere reinigingsmiddelen.
Afgelopen winter met -15 heeft ie prima doorstaan bijvoorbeeld, loofbomen kunnen daar weer minder goed tegen.
Kan me heel goed voorstellen dat je even wat informatie wilt verzamelen voordat je je buurman gaat aanspreken. Natuurlijk hoopt iedereen dat het gewoon een kwestie is van 'Oh, shit zeg, sorry! Zullen we even zien wat de verzekering hier mee doet?', maar mocht zijn antwoord 'quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat waren inderdaad de antwoorden waar ik naar opzoek ben, zoals ik in de OP al zei, ik heb nog nooit iemand aangeklaagd of aansprakelijk gesteld voor iets dus ik vroeg me af hoe zoiets een beetje netjes afgehandeld kan worden.
Ik wil ook geen ruzie met mijn bovenbuur maar ik zou wel graag een vergoeding willen voor de geleden schade.
Er is inderdaad veel tijd in die boom gaan zitten, heb 'm al 6 jaar en het was mijn mooiste bonsai.
Als ik zelf iets verkeerd zou hebben gedaan waardoor ie dood was gegaan dan was dat ook klote maar eigen schuld en dikke pech.
Nu komt het dus door een ander dat die boom dood aan het gaan is en dan is er een mogelijkheid om evt. een financiele compensatie te vragen.
In feite hetzelfde als iemand met een winkelwagentje tegen je auto aan rijdt, als je weet wie het gedaan heeft kan je eisen dat de schade wordt vergoed... of in elk geval proberen.
Ik ga m'n bovenbuur zo snel mogelijk aanspreken hierover, waarschijnlijk vanavond als ie thuis is.
Ik hoop dat het vrij makkelijk op te lossen is met een WA-verzekering ofzo, rechtzaken o.i.d. heb ik totaal geen zin in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |