abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99433671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies. Praktisch alle landen in afrika kunnen zich prima zelf redden. Alleen speciaal in de hoorn van afrika komen af en toe droogtes voor.
En het Sahel gebied uiteraard.
pi_99433701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maakt niet uit, sommige mensen hebben hun eigen waarheid.
Als je iedere minuut van de dag, alles kan kopen wat je nodig hebt, is het besef dat dat "luxe" is blijkbaar weg...
De meeste mensen in Afrika kunnen ook gewoon kopen wat ze nodig hebben hoor, dat is namelijk voedsel, drinken, onderdak en kleding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Donald Duck held woensdag 13 juli 2011 @ 22:55:55 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99433703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is dus ook gewoon niet waar. Afrika kan zich prima zelf bedruipen met voedsel ,etc. Eens in de zoveel tijd is er een droogte. Landen als Kenia houden hier al rekening mee. Somalie kan dat niet omdat het daar al 20 jaar oorlog is wat totaal genegeerd wordt door de gehele wereld.
Laat Afrika dan de Afrikanen maar helpen, als sommige delen van het continent wel hun zaakjes op orde hebben. Van ons stromen er al genoeg miljarden naar toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99433722
Dat gebeurd dus ook al
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_99433749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De meeste mensen in Afrika kunnen ook gewoon kopen wat ze nodig hebben hoor, dat is namelijk voedsel, drinken, onderdak en kleding.
Bron? Veel goede doelen zeggen mij andere dingen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99433817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron? Veel goede doelen zeggen mij andere dingen...
In de gebieden waar het goed gaat zie je ook weinig goede doelen... Die redden zich wel...
pi_99433847
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Laat Afrika dan de Afrikanen maar helpen, als sommige delen van het continent wel hun zaakjes op orde hebben. Van ons stromen er al genoeg miljarden naar toe.
Ah, naja, jij hoeft niet te geven hoor. Van jou willen ze het niet eens.
pi_99433912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In de gebieden waar het goed gaat zie je ook weinig goede doelen... Die redden zich wel...
Totdat de olie op is :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99434144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Totdat de olie op is :)
Deels wel ja, we zijn net sprinkhanen...
  Donald Duck held woensdag 13 juli 2011 @ 23:05:27 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99434205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, naja, jij hoeft niet te geven hoor. Van jou willen ze het niet eens.
Win-win dus
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99434428
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Win-win dus
Ja.
Ik vind het ook belangrijk dat jij het goed hebt, dat je zonder honger en ziekte naar bed kan.
pi_99434817
Hulp zou zin hebben als extremistische moslims niet zo'n beetje alle hulporganisaties het land uit hadden gestuurd. Wat die mensen overkomt, is een enorm drama, maar er valt bar weinig aan te doen.

Zoals vanavond op tv gezegd: de droogte en honger zijn hier grote problemen, maar het politieke probleem is groter. Vrij vertaald (door mij): bommen (cq. oorlog om de extremisten te verdrijven) halen in deze situatie meer uit dan voedselhulp...
pi_99435167
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:18 schreef Elfletterig het volgende:
Hulp zou zin hebben als extremistische moslims niet zo'n beetje alle hulporganisaties het land uit hadden gestuurd. Wat die mensen overkomt, is een enorm drama, maar er valt bar weinig aan te doen.

Zoals vanavond op tv gezegd: de droogte en honger zijn hier grote problemen, maar het politieke probleem is groter. Vrij vertaald (door mij): bommen (cq. oorlog om de extremisten te verdrijven) halen in deze situatie meer uit dan voedselhulp...
Welke hulporganisaties zijn Kenia, Ethiopië en Somalië uit gestuurd?
pi_99435377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Was het maar uit de kast getrokken... Dit gaat om echte mensen die letterlijk dood gaan van honger en dorst...
Alles wat op het land staat is dood... Water uit bekkens en putten is verdampt...
En toch blijven neuken als konijnen. Ze roepen het daar toch echt over zichzelf af :O

Laat de natuur daar maar even een aantal decennia haar gang gaan ^O^
pi_99435498
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:31 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

En toch blijven neuken als konijnen. Ze roepen het daar toch echt over zichzelf af :O

Laat de natuur daar maar even een aantal decennia haar gang gaan ^O^
Noem jij het laten sterven van kinderen "de natuur zijn gang laten gaan"?
pi_99435588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Noem jij het laten sterven van kinderen "de natuur zijn gang laten gaan"?
Onder andere ja. En degene die die kinderen in zo'n situatie op de wereld zetten mag je daar de schuld van geven.
pi_99435812
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
Welke hulporganisaties zijn Kenia, Ethiopië en Somalië uit gestuurd?
Lees dit maar: http://nos.nl/artikel/255579-ik-dacht-eerst-dat-ze-sliepen.html
pi_99435945
quote:
Ook weer zo'n prachtig voorbeeld in het begin van dat stukje, moeder met 5 kinderen :')
pi_99442729
Hulpjes voor op het land om aan de te ruime wensen van het Westen te voldoen. Dat zijn kinderen voor hun.
pi_99446464
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 03:53 schreef Smeich het volgende:
Hulpjes voor op het land om aan de te ruime wensen van het Westen te voldoen. Dat zijn kinderen voor hun.
Je denkt serieus dat mensen in Somalië zich een slag in de rondte werken vanwege de florerende export (naar het westen of naar elders) ??

Check dit kaartje: http://www.indexmundi.com/map/?t=0&v=85&r=af&l=nl
Somalië kent nauwelijks export. Geen wonder ook. De geringe voedselproductie op de veelal droge grond in eigen land is niet eens voldoende om de monden van de eigen bevoking te voeden. Of dacht je dat die Somalische piraten gewoon voor de lol schepen kapen? De honger is er enorm. En gezien de politieke situatie in het land (verscheurd door geweld) is de toekomst somber.
pi_99452634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het grootste Aziatische land (China) heeft de eigendomsrechten als het gaat over bijvoorbeeld grond totaal niet op orde. Daar zit het verschil dus zeker niet alleen in. Er spelen veel meer zaken mee.
China heeft dan weer andere componenten. Het heeft langs de oostkust Special Economic Zones gecreeerd waar bedrijven zich (belastingvrij?) kunnen vestigen. Het is de fabriek van de wereld geworden door de lage lonen en goede infrastructuur die de overheid heeft aangelegd. Maar nu stijgen de lonen in China en wordt China minder aantrekkelijk. Veel productiewerk wordt nu aan Vietnam bijvoorbeeld uitbesteed. Afrika kan ditzelfde model om zich nemen door zich om te vormen tot de fabriek van de wereld, gezien de lonen daar gemiddeld lager zijn dan in China.

Daarom bedoel ik dus ook dat Afrika potentieel de grootste groei kan doormaken: ze hebben de laagste lonen ter wereld, gemiddeld gezien dan, en kunnen daarmee tegen de rest van de wereld concurreren. Afrika heeft zoveel potentie, maar je moet er wat mee doen.....
pi_100352027
Hongersnood in Afrika (met video)

Dit terecht topic is gesloten omdat hij dubbel is, maar de user heeft gelijk en kijk dat filmpje eens. Echt verschrikkelijk wat een regering zijn burgers aan doet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_100352127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Van mij gaat er geen cent naar toe. Elke euro die naar Afrika gaat is er een die verloren gaat. Afrika is een grote bak eindeloze ellende. Het komt er nooit meer goed.
Er is wel een manier om het goed te laten komen, maar dat betekent iets dat de meesten hier niet willen horen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100352176
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:52 schreef paddy het volgende:
Hongersnood in Afrika (met video)

Dit terecht topic is gesloten omdat hij dubbel is, maar de user heeft gelijk en kijk dat filmpje eens. Echt verschrikkelijk wat een regering zijn burgers aan doet.
Damn :{
Ongelofelijk dat dat op dezelfde aardkloot gebeurd als waar ik op rondloop...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100352588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:55 schreef Wootism het volgende:

[..]

Damn :{
Ongelofelijk dat dat op dezelfde aardkloot gebeurd als waar ik op rondloop...
Wereldwijd lijden een ruim een miljard mensen onder honger. En ik zou me moeten druk maken om 10 miljoen die honger lijden in de Hoorn van Afrika wat grotendeels het gevolg is van eigen falen. Waarom zie ik nooit beelden van die andere 990 miljoen mensen? Zijn die minder erg?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')