heel veel mensen zullen /care doen. omdat het altijd hetzelfde liedje is daar.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb dit bericht nog niet eerder gehoord, terwijl andere (volgens António Guterres) 'minder ernstige' rampen vaak wekenlang voorpagina nieuws zijn. Valt het mee of is het niet spectaculair genoeg?
De goede doelen moeten zichzelf weer even profileren en hun bestaan rechtvaardigen. Dus trekken ze even een 'ramp' uit de kast. Een zeer zorgvuldig opgezet stukje mediaspectakel.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb dit bericht nog niet eerder gehoord, terwijl andere (volgens António Guterres) 'minder ernstige' rampen vaak wekenlang voorpagina nieuws zijn. Valt het mee of is het niet spectaculair genoeg?
Klopt, het gebeurt vaker.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:25 schreef gogosweden het volgende:
[..]
heel veel mensen zullen /care doen. omdat het altijd hetzelfde liedje is daar.
Echt succesvol en zorgvuldig is het -in dat geval- toch niet. Ik had er namelijk nog niks over gehoord.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De goede doelen moeten zichzelf weer even profileren en hun bestaan rechtvaardigen. Dus trekken ze even een 'ramp' uit de kast. Een zeer zorgvuldig opgezet stukje mediaspectakel.
Was het maar uit de kast getrokken... Dit gaat om echte mensen die letterlijk dood gaan van honger en dorst...quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De goede doelen moeten zichzelf weer even profileren en hun bestaan rechtvaardigen. Dus trekken ze even een 'ramp' uit de kast. Een zeer zorgvuldig opgezet stukje mediaspectakel.
Miljarden per jaar, en dat al tientallen jaren, en nul resultaat. Gek he, dat mensen op een gegeven moment zeggen "Ja dag."quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Was het maar uit de kast getrokken... Dit gaat om echte mensen die letterlijk dood gaan van honger en dorst...
Alles wat op het land staat is dood... Water uit bekkens en putten is verdampt...
Er is wel resultaat en die miljarden gaan niet allemaal naar 1 land/doel.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:39 schreef fratsman het volgende:
[..]
Miljarden per jaar, en dat al tientallen jaren, en nul resultaat. Gek he, dat mensen op een gegeven moment zeggen "Ja dag."
Komt nog wel. Ik voorzie een avondvullend televisieprogramma met allerlei bekende mensen die 'geheel belangeloos' klaarzitten om de gulle giften van het volk te ontvangen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Echt succesvol en zorgvuldig is het -in dat geval- toch niet. Ik had er namelijk nog niks over gehoord.
Als die bekende Nederlanders geld vragen of niet komen is het vast ook niet goed.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Komt nog wel. Ik voorzie een avondvullend televisieprogramma met allerlei bekende mensen die 'geheel belangeloos' klaarzitten om de gulle giften van het volk te ontvangen.
Jeroen Pauw's BedelTV.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Komt nog wel. Ik voorzie een avondvullend televisieprogramma met allerlei bekende mensen die 'geheel belangeloos' klaarzitten om de gulle giften van het volk te ontvangen.
Afrika is een back-up voor giro 555quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Je 'schuldgevoel' afkopen met een tientjequote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
Je hoeft overigens niet te kijken... Gewoon een tientje overmaken naar 555 is genoeg...
Of heb je dat niet over voor een ander mens dat in de moeilijkheden zit?
Van mij gaat er geen cent naar toe. Elke euro die naar Afrika gaat is er een die verloren gaat. Afrika is een grote bak eindeloze ellende. Het komt er nooit meer goed.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als die bekende Nederlanders geld vragen of niet komen is het vast ook niet goed.
Je strooit wel weer een hoop standaard borrelpraatjes in het rond hier... Dat hadden we allemaal nog nooit gehoord joh... Echt vernieuwend en origineel...
Je hoeft overigens niet te kijken... Gewoon een tientje overmaken naar 555 is genoeg...
Of heb je dat niet over voor een ander mens dat in de moeilijkheden zit?
Zo, jij bent goed met dequote:Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je 'schuldgevoel' afkopen met een tientje![]()
De directeur van het goede doel steunen zodat hij een nieuwe auto kan kopen![]()
Geld dat niet wordt uitgegeven aan het doel maar gewoon blijft staan
Dat is dus gewoon niet waar. De vorige grote droogte was in de jaren 80. Dat is ruim 30 jaar geleden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:25 schreef gogosweden het volgende:
[..]
heel veel mensen zullen /care doen. omdat het altijd hetzelfde liedje is daar.
Zou je ooit producten gebruiken die uit Afrika komen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Van mij gaat er geen cent naar toe. Elke euro die naar Afrika gaat is er een die verloren gaat. Afrika is een grote bak eindeloze ellende. Het komt er nooit meer goed.
En jij bent goed om mensen over te halen hun schuldgevoel af te kopen terwijl je er niemand mee helpt. Hulde!quote:
Dit is dus ook gewoon niet waar. Afrika kan zich prima zelf bedruipen met voedsel ,etc. Eens in de zoveel tijd is er een droogte. Landen als Kenia houden hier al rekening mee. Somalie kan dat niet omdat het daar al 20 jaar oorlog is wat totaal genegeerd wordt door de gehele wereld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Van mij gaat er geen cent naar toe. Elke euro die naar Afrika gaat is er een die verloren gaat. Afrika is een grote bak eindeloze ellende. Het komt er nooit meer goed.
Klopt, in andere gebieden zijn er wel grote droogten geweest maar dat is net zoiets als zeggen "Er was toen een ramp in Spanje dus het wordt niets in Noorwegen"...quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. De vorige grote droogte was in de jaren 80. Dat is ruim 30 jaar geleden.
Precies. Praktisch alle landen in afrika kunnen zich prima zelf redden. Alleen speciaal in de hoorn van afrika komen af en toe droogtes voor.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, in andere gebieden zijn er wel grote droogten geweest maar dat is net zoiets als zeggen "Er was toen een ramp in Spanje dus het wordt niets in Noorwegen"...
Er is wel altijd rampspoed met burgeroorlogen, piraterij, kindsoldaten en hongersnoden. En kindersterfte.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. De vorige grote droogte was in de jaren 80. Dat is ruim 30 jaar geleden.
Dat was in Europa in de middeleeuwen ook zo.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is wel altijd rampspoed met burgeroorlogen, piraterij, kindsoldaten en hongersnoden. En kindersterfte.
Maakt niet uit, sommige mensen hebben hun eigen waarheid.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is dus ook gewoon niet waar. Afrika kan zich prima zelf bedruipen met voedsel ,etc. Eens in de zoveel tijd is er een droogte. Landen als Kenia houden hier al rekening mee. Somalie kan dat niet omdat het daar al 20 jaar oorlog is wat totaal genegeerd wordt door de gehele wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |