abonnement Unibet Coolblue
pi_99428692
Topic voor over twee jaar. :P Op 7 september 2013 wordt aangekondigd welke stad in 2020 de Spelen mag houden.

Madrid heeft zich vandaag officieel kandidaat gesteld, in navolging van Rome en Istanbul en waarschijnlijk binnenkort ook Tokio.

quote:
Madrid derde kandidaat OS 2020
Toegevoegd: woensdag 13 jul 2011, 17:34
Update: woensdag 13 jul 2011, 18:08

Na Rome en Istanbul stelt ook Madrid zich kandidaat voor de organisatie van de Olympische Spelen van 2020. Tokio zal naar verwachting spoedig volgen.

De Spaanse stad deed al een gooi naar de OS van 2012 en 2016. Die gingen naar Londen, respectievelijk Rio de Janeiro.

Het succes van Pyeongchang, dat onlangs na twee mislukte pogingen als winnaar uit de bus kwam bij de toewijzing van de Winterspelen van 2018, heeft Madrid nieuwe hoop gegeven. "Het IOC heeft een signaal afgegeven; vasthoudendheid kan leiden tot succes. Dat zou anders hebben gelegen als de spelen van 2018 ook naar Europa waren gegaan", zei de Madrileense burgemeester Alberto Ruiz-Gallardon.

NOS
Deze wiki wijdt ook uit over mogelijke andere kandidaturen: http://en.wikipedia.org/wiki/2020_Summer_Olympics

Ik zie het eigenlijk Istanbul wel binnenhalen. De laatste jaren is er een tendens dat steeds nieuwe gebieden / markten worden gezocht voor grote evenementen, zoals Rio de Janeiro voor de Zomerspelen en Korea en Rusland voor de Winterspelen. En natuurlijk de WK's voetbal in Qatar, Rusland en Zuid-Afrika.

Turkije lijkt toch een economie in opkomst en het was nog nooit in een overwegend islamitisch land. Dubai, Doha of andere steden in de Golf zie ik minder snel gebeuren vanwege het WK voetbal in Qatar.

Maar het is koffiedik kijken. Je weet nooit hoe over twee jaar de zaken er politiek en economisch voorstaan.
pi_99429140
Overigens, als Kaapstad of Durban met een stevig bid komt in 2020 of 2024, sluit ik ook niet uit dat voor het eerst de Spelen naar Afrika gaan.

Voorheen was ik wat sceptisch over de kansen van een Afrikaanse stad om de Spelen te organiseren. Maar Zuid-Afrika hield het WK voetbal zonder incidenten. Nu de Spelen van 2016 aan Rio zijn toegewezen is het niet uitgesloten dat ook Zuid-Afrika in de komende twintig jaar aan de beurt komt.

Maar voorlopig geef ik Istanbul goede kansen. Een beetje gevoelsmatig echter.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leatherface op 13-07-2011 22:14:49 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:05 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99432409
VOlgens de wiki officieel, of met 95% zeker dat er een bod volgt.
Rome
Madrid
Tokyo
Istanbul.

MOgelijke andere opties. Steden of landen die wel eens een scheet hebben gelaten.
Afrika
- Cairo
- een stad uit Kenia
- Casablanca

Azie
- Delhi
- Doha
- Dubai
- Baku

Europa
- Berlijn
- Budapest
- Lissabon
- Sint Petersburg

Noord-Amerika
- Toronto
- Stad in de VS

Oceanië.
- Brisbane

1 september is de eerste deadline en hebben we een longlist. Dan moeten steden aangeven of ze interesse hebben. Ik denk dat Europa de meeste kans maakt. Ook met het oog op 2028 is dat het beste voor ons :P.

Op dit moment is het nog niet echt te voorspellen. Istanbul maakt een kans, al zal dat ook afhangen wat de regering daar gaat doen de komende jaren qua wetgeving.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99433379
Het is inderdaad prematuur om te voorspellen. Met de toewijzing van de olympische spelen aan Rio de Janeiro en het WK voetbal aan Qatar is het mijns inziens niet uitgesloten dat het IOC opnieuw een 'new frontier' kiest in de vorm van Istanbul (eerste Moslimland) of een Afrikaanse stad.

Ik denk ook wel dat Turkije in staat moet zijn om met een goede kandidatuur te komen, als er ten minste geen economische of politieke crisis in dat land uitbreekt.

Maar even goed opteert men deze keer voor een traditionele Europese gaststad als Rome, Madrid of Berlijn. Misschien juist om evenwicht te brengen in het keuzeproces en om niet alleen nieuwe regio's te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 13-07-2011 22:55:51 ]
pi_99433559
Ik ben trouwens benieuwd welke Amerikaanse stad eventueel wil meedingen.

New York en Chicago hebben het geprobeerd en gefaald. Ik weet niet of het USOC dan weer voor een van die steden gaat. Als ze er ten minste zelf nog zin in hebben.

Boston lijkt me misschien een kandidaat. Het Noordoosten van de VS is nog nooit aan de beurt geweest voor wat betreft de Zomerspelen. San Francisco zou ook kunnen, maar California is met L.A. al twee keer gastheer geweest.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:28 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99433769
Volgens WIKI gaat het tussen Dallas, Detroit, Minneapolis/St. Paul, Pittsburgh, and Tulsa.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99434018
Dat zijn de steden die voorlopig interesse hebben geuit. Wellicht komen er nog meer bij. Maar dit zijn echter niet de meest tot de verbeelding sprekende Amerikaanse steden. Dallas misschien nog het meest. Maar goed, Atlanta was ook niet echt bekend voordat die stad de Spelen kreeg.

Over Boston en San Francisco werd een aantal jaar geleden gespeculeerd dat ze zich kandidaat zouden stellen voor toekomstige Spelen, maar dat is nu blijkbaar niet concreet. Deze steden hebben denk ik wel redelijk wat internationale allure, vooral SF dan.
pi_99533340
quote:
Tokio kandidaat voor Spelen 2020

Toegevoegd: zaterdag 16 jul 2011, 09:17

Tokio heeft zich, na Rome en Madrid, kandidaat gesteld voor de organisatie van de Olympische Spelen van 2020.Ook Istanbul is in de race, maar die stad is formeel nog geen kandidaat.

De voorzitter van het Japanse Olympisch Comité, Tsunekazu Takeda, zei dat Japan herstellende is van de aardbeving en de daaropvolgende tsunami, en dat het de OS 2020 wil organiseren als een symbool van dat herstel.

In 1964 werden de Olympische Spelen ook in Tokio gehouden.

NOS
De uitverkiezing van Korea voor de Winterspelen van 2018 maakt de kansen voor Tokyo kleiner, maar goed.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:32:02 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99552656
quote:
za 16 jul 2011, 20:35 | 14 reacties

RTL: Spelen 2028 leveren verliespost op
HILVERSUM - Mocht Nederland de Olympische Spelen van 2028 toegewezen krijgen, zal dat de staat een verliespost van 2 miljard euro opleveren. Dat blijkt uit een onderzoeksrapport waar RTL Nieuws de hand op heeft weten te leggen, meldde deze tv-rubriek zaterdag.

Het onderzoek is uitgevoerd door een adviesbureau, in opdracht van het ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). De zogenoemde kosten- en batenanalyse moet nog worden gepresenteerd, maar het nieuwsprogramma nam al kennis van de belangrijkste conclusie.

Het bureau heeft de directe en indirecte kosten, zoals nieuwe wegen en sportstadions, afgezet tegen de opbrengsten zoals kaartverkoop, tv-rechten en de komst van meer buitenlandse toeristen. De balans helt dan door naar het rood. Kamerleden van de SP en PVV reageerden in de uitzending geschrokken toen ze hoorden over de 2 miljard verlies die wordt voorgespiegeld. ,,In tijden waarin de broekriem moet worden aangehaald valt een dergelijk bedrag niet uit te leggen'', aldus Richard de Mos (PVV).


[ Bericht 91% gewijzigd door michaelmoore op 16-07-2011 20:58:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_99834411
Het zou wel apart zijn als Istanbul de Spelen krijgt alleen vraag ik mij af hoe zij dat willen doen met die gigantische bevolkingsdichtheid vd stad en regio. :{ Voor Tokio geldt volgens mij hetzelfde en ik denk dat het ecologische aspect wederom een grote rol zal spelen en daar is volgens mij Istanbul niet echt koploper in itt tot Toio bv. :@
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2011 @ 22:48:24 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99899872
quote:
AMSTERDAM - Istanbul gaat zich kandidaat stellen voor de Olympische Spelen van 2020. Ugur Erdener, voorzitter van het Turks Olympisch Comité, heeft zondag bekendgemaakt dat er een 'algemene overeenkomst' is voor het vijfde bod van Istanbul.


Eerder mislukten pogingen om de Spelen van 2000, 2004, 2008 en 2012 binnen te halen.
Erdener voegde er aan toe dat een officiële aankondiging de komende dagen volgt. Istanbul krijgt concurrentie van Rome, Madrid en Tokio.
Ook Doha, Qatar, Dubai, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Afrika overwegen zich kandidaat te stellen. Het Internationaal Olympisch Comité IOC kiest de organiserende stad in 2013.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100134154
quote:
Dubai stelt zich kandidaat voor Olympische Spelen 2024

Dubai heeft beslist zich kandidaat te stellen voor de organisatie van de Olympische Zomerspelen van 2024, en niet voor die van 2020. Dat maakte de regering van de golfstaat vrijdag in een communiqué bekend.

Het olympisch comité van de Verenigde Arabische Emiraten preciseert in het communiqué dat Dubai 'geen kandidaat voor de Spelen van 2020 is.'

Verder laat de overheid weten dat "een haalbaarheidsstudie heeft aangetoond dat 70% van de infrastructuur die nodig is al bestaat of gepland is in Dubai, en dat een kandidatuur voor 2024 het meest aangewezen is."

Dubai telde miljarden dollars neer voor sportieve infrastructuren waar nu al belangrijke evenementen als tennis- en golftoernooien worden gehouden. De golfstaat wilde zich oorspronkelijk kandidaat stellen voor de Spelen van 2020.

Rome, Tokio en Madrid zijn de steden die zich officieel kandidaat hebben gesteld voor de Spelen van 2020. Istanbul en Doha hebben ook al interesse getoond.

Kandidaten hebben tot 1 september de tijd om zich aan te melden. De organisator van de Olympische Spelen 2020 zal op 7 september 2013 in Buenos Aires worden bekendgemaakt door het Internationaal Olympisch Comité.
Dubai dus niet in 2020.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:17:04 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100671892
BreakingNews twitterde op zaterdag 13-08-2011 om 11:12:04 Istanbul will bid to host 2020 Olympics, Turkish official tells AP; Rome, Madrid, Tokyo have already announced bids reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:02:29 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101234313
quote:
Qatar wil na het WK voetbal van 2022 ook graag de Olympische Spelen van 2020 binnenhalen. Het rijke oliestaatje heeft zich kandidaat gesteld bij het IOC.

Qatar toonde al eerder interesse, maar wilde eerst van het IOC weten of het mogelijk is het evenement vanwege de zomerhitte te verplaatsen naar november of december.

Uit de bekendmaking dat Qatar officieel kandidaat is, mag worden afgeleid dat het IOC een eventuele verplaatsing niet op voorhand uitsluit. Voor het WK klonk ook de roep om uit te wijken naar de winter. Vooralsnog is dat niet het geval en onderzoeken ingenieurs de mogelijk alle twaalf stadions van airco te voorzien.
Doha doet dus mee.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101235311
Ik denk dat een WK voetbal voorlopig wel genoeg is voor zo'n klein staatje.

Ik zie dan toch meer in Istanbul, als het toch in een land met voornamelijk Moslims moet. Een stokoude miljoenenstad boordevol cultuur en geschiedenis.
pi_101235563
Benieuwd of we trouwens nog een last minute inschrijving van een Amerikaanse stad krijgen. Voor 2016 was er trouwens nog een bid van Baku. Die lijken nu over te slaan, maar doen misschien weer voor 2024 mee.

Ik vind het trouwens opvallend dat er nog nooit een serieuze kandidatuur vanuit Zuidoost-Azië is geweest. De Spelen zijn in Azië beperkt gebleven tot Japan, China en Korea. Maar er is voor zover ik weet nog nooit een kandidatuur geweest van een Bangkok, Jakarta, KL of Singapore met serieuze winstkansen. Je zou toch zeggen dat ze met name in Singapore geld genoeg daarvoor hebben.
pi_101248329
De inschrijftermijn sluit op 1 september.

Voorlopig zijn Doha, Istanbul, Madrid, Rome en Tokio de kandidaten.

Het gaat vooralsnog dus tussen Europa en Azië.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:41:47 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101248523
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101249076
Hmm, zal toch ook wel met het verlies van Chicago te maken hebben dan. De animo voor Zomerspelen is wellicht wat afgenomen.

Misschien proberen ze de Winterspelen van 2022 binnen te halen. Na Europa (Sochi) en het Verre Oosten (PyeongChang) is misschien in 2022 Noord-Amerika weer aan de beurt.

Er werd al gespeculeerd over een kandidatuur van Reno. Dat ligt in Nevada, niet ver van de grens met California en dicht bij het skigebied Lake Tahoe.
pi_101451797
Ook Bakoe heeft zich kandidaat gesteld:

quote:
Azerbeidzjan wil Spelen van 2020
Toegevoegd: donderdag 1 sep 2011, 12:53

Azerbeidzjan wil de Olympische Spelen van 2020 organiseren. Het land heeft zich met de hoofdstad Bakoe officieel kandidaat gesteld.

Bakoe neemt het in elk geval op tegen Madrid, Rome, Tokio, Istanbul en Doha. Landen hebben tot en met vandaag de tijd om zich kandidaat te stellen voor de Spelen van over negen jaar.

Bakoe was ook al in de race voor de Spelen van 2016, maar werd toen afgetroefd door Rio de Janeiro.
Op termijn zie ik die eigenlijk wel eens de Spelen binnenhalen. Misschien niet in 2020, maar in de verdere toekomst. Azerbeidzjan heeft nogal wat olie, dus geld zal het probleem niet zijn.

Bakoe schijnt ook nogal een bouwput te zijn. Het moet een soort van Dubai aan de Kaspische zee worden, als het aan die president ligt.

Zo'n megalomaan project als de Olympische Spelen hoort wel bij een land met die ambities. Maar ik denk wel dat Dubai en misschien Zuid-Afrika eerder aan de beurt komen.
pi_101452059
Ik denk niet dat we nog een zevende kandidaat krijgen.

Het zijn allemaal Aziatische en Europese steden. Een beetje een strijd tussen de klassieke 'oude wereld' (Rome, Madrid en ook Tokio reken ik daar wel toe) en de 'new frontiers' in de Islamitische wereld (Baku, Doha en Istanbul)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 01-09-2011 16:43:32 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2011 @ 16:46:47 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101452340
Als Baku (Bakoe :r) iets uit de grond kan stampen kunnen ze meedoen. Denk dat het nog iets te kort dag is voor Baku en dat ze voor 2024 meer kans hebben.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101452517
Nou ja. Ik zie ze het inderdaad wel eens binnenhalen. Misschien niet nu. Ze melden zich op het laatste moment aan. Misschien een impulsief besluit of om ervaring op te doen in het kandidaat stellen. Maar wie weet in 2028, 2032 ofzo.

Die olielanden als Kazachstan, Azerbeidjzan, Rusland (uiteraard) en de Golfstaten zijn eigenlijk de nieuwe sportbolwerken aan het worden. Die kopen alles wat los en vast zit.

Baku heeft trouwens wel eeuwenoude architectuur zoals een fort uit de Byzantijnse tijd of iets in die trant. Het is wel een stad met cultuur en niet een of andere verzameling kantoren en shopping malls dat in no time uit de grond is gestampt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 00:27:11 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101579240
Nou ik heb gezien waarop België moest spelen in Bakoe...... :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101579364
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:27 schreef rubbereend het volgende:
Nou ik heb gezien waarop België moest spelen in Bakoe...... :')
Alsof Dubai veertig jaar geleden de stad was die het nu is. Met geld is veel te koop.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 00:32:04 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101579380
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Alsof Dubai veertig jaar geleden de stad was die het nu is. Met geld is veel te koop.
nou dan gaan we over 40 jaar naar Bakoe :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101579540
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 00:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nou dan gaan we over 40 jaar naar Bakoe :P
Het valt niet uit te sluiten. Een paar jaar geleden zeiden we ook: Sochi, I beg you pardon? Waar ligt dat?
  maandag 5 september 2011 @ 00:43:38 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_101579744
Fuck Qatar, dat het WK er wordt gehouden is al erg genoeg.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 01:05:59 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101580383
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het valt niet uit te sluiten. Een paar jaar geleden zeiden we ook: Sochi, I beg you pardon? Waar ligt dat?
Ik vind dat als je nu spelen wil binnen halen je nu ook al wel topsport uit moet stralen. Zover is het nog niet daar dus nog maar even aan werken.

Rusland bouwt al jaren overal topfaciliteiten, dus wat dat betreft prima dat ze die winterspelen hebben gekregen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101580483
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik vind dat als je nu spelen wil binnen halen je nu ook al wel topsport uit moet stralen. Zover is het nog niet daar dus nog maar even aan werken.

Rusland bouwt al jaren overal topfaciliteiten, dus wat dat betreft prima dat ze die winterspelen hebben gekregen.
Daar heb je wel een punt. Azerbeidzjan heeft niet echt een topsport traditie. Ze hebben wat goede judoka's, worstelaars enzovoorts. Maar het is natuurlijk geen Rusland.

Qatar heeft natuurlijk al helemaal geen topsporttraditie, ook al bouwen ze de meest waanzinnige stadions. Wat dat betreft zou Turkije dan iets meer op zijn plaats zijn, als het dan toch in een nieuw land moet. Turkije is ook geen sportmastodont, maar het is wel een grote land met ruim 70 miljoen inwoners. Daarbij vergeleken zijn Azerbeidzjan en Qatar maar kleine landjes.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 01:14:03 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101580539
Turkije heeft ook een bloeiende economie, dat wordt ook altijd wel gewaardeerd.

Tokio lijkt me gezien de problemen in Japan ook niet echt de meest geschikte stad om heen te gaan. Die hebben de komende jaren wel wat beters aan hun hoofd dan allemaal nieuwe dingen bouwen voor de OS.

Instanbul is een mooie combi van Azië en Europa, lijkt me een mooi decor voor de spelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 5 september 2011 @ 01:15:25 #32
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_101580569
Stadion aan de Bosporus _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_101580616
Sowieso lijkt Istanbul me ook een waanzinnige stad. Een echte metropool die nog nooit de Spelen hield.

Madrid en Rome zou ik trouwens ook prima vinden, qua steden dan. Wat je daar tegenin zou kunnen brengen is dat Spanje en Italië nog vrij kort geleden Spelen hielden (1992 en 2006) en dat ze er economisch er niet best voor staan.

Het is een beetje raar om zo snel al weer terug te gaan naar die landen terwijl een Duitsland al sinds 1972 niet meer aan de beurt kwam.
pi_101580708
Wat hebben die Zuid-Europese landen te zoeken bij een publiek geld verslindende Olympische Spelen? Vooral de Spaanse en Italiaanse overheden hebben grote financiële problemen die waarschijnlijk nog lang gaan aanhouden. Laatst moest zelfs de ECB Italië nog dwingen strenger te gaan bezuinigen.
pi_101585351
Goede vraag. Alhoewel je natuurlijk niet zeker weet hoe ze er over een paar jaar economisch voorstaan. Maar ik vind de timing niet echt logisch, inderdaad.

Misschien hopen ze met de OS de bouwsector en het toerisme te boosten. Maar of zo'n toernooi daadwerkelijk tot structureel meer toeristen zorgt is de vraag.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 16:54:37 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101595842
De economische spin off is enorm, niet alleen qua toerisme maar wat dacht je van investeringen in de infrastructuur in en rond de stad. Die zijn sowieso meestal wel rendabel en vaak een enorm onderdeel van de kosten.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101597406
Dat zou je wel zeggen. Ik geloof wel dat Montreal dertig jaar later nog schulden moest afbetalen. Ik weet niet wat zij dan fout hebben gedaan. Blijkbaar waren dat verliesgevende Spelen.

De meeste recente Spelen waren voor zover ik weet commerciële successen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 17:44:34 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101597549
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 17:40 schreef Leatherface het volgende:
Dat zou je wel zeggen. Ik geloof wel dat Montreal dertig jaar later nog schulden moest afbetalen. Ik weet niet wat zij dan fout hebben gedaan. Blijkbaar waren dat verliesgevende Spelen.

De meeste recente Spelen waren voor zover ik weet commerciële successen.
Tis ook maar hoe je rekent. De pure organisatiekosten zijn meestal "vrij beperkt", en kunnen makkelijk uit sponsor inkomsten betaald worden. De meeste kosten zitten in de bouw van stadions en aanleg van infrastructuur. Ja als je voor miljarden nieuwe wegen, tunnels, metro's en vliegvelden aan gaat leggen en dat moeten de spelen dan alleen opbrengen dan is dat ook een belachelijke redenering. Terwijl er door tegenstanders wel vaak zo gerekend wordt.

In Montreal was volgens mij ook veel nogal veel duurder uitgevallen en een aantal dingen niet eens af vanwege stakingen. Zoals bijvoorbeeld het atletiekstadion.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101760930
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:27 schreef rubbereend het volgende:
Nou ik heb gezien waarop België moest spelen in Bakoe...... :')
Azerbeidzjan (en met name Bakoe) is tegenwoordig behoorlijk gemoderniseert. Dubai achtige projecten worden daar zowat uit de grond gestampt!

Verder heeft de stad, zoals eerder aangegeven ook heel veel historie:
Bakoe, Hoofdstad van Azerbeidzjan (veel foto's)
pi_101761588
Ik zie Azerbeidzjan inderdaad op termijn als kanshebber. Misschien niet in 2020, maar wie weet in pakweg 2028 of 2032 als Istanbul nu niet wint.

2020 komt een beetje snel na Sochi, wat praktisch aan de andere kant van de Kaukasus lig en dus dichtbij is. Daarnaast is dit pas de tweede keer dat ze zich kandidaat stellen. Veel steden moeten eerst een paar keer zich kandidaat stellen voor ze met een winnend bid komen. Zo ook die Koreaanse plaats die in 2018 de Winterspelen mag houden en zo ook Rio de Janeiro. Madrid heeft zich nu ook voor de derde keer op rij kandidaat gesteld.

Maar ik zie Baku wel als kanshebber wanneer die stad ook echt is afgebouwd.
pi_101854276
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:43 schreef Szura het volgende:
Fuck Qatar, dat het WK er wordt gehouden is al erg genoeg.
als je de marketingverhalen moet geloven wordt dit een mooi en hemels WK voor alle supporters die van zon,zee en blauwe lucht houden. :') |:(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2012 @ 16:49:51 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107973418
We kunnen wrs en streep halen door Rome. http://www.huffingtonpost(...)4/oly-rome-2020-bid/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 mei 2012 @ 12:41:26 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_111921913
quote:
AMSTERDAM - Baku en Doha lijken woensdagavond af te vallen in de strijd om de organisatie van de Olympische Spelen van 2020.

© ANP
Tokyo, Istanbul en Madrid krijgen waarschijnlijk de voorkeur. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) beslist woensdag in het Canadese Quebec welke steden in de race blijven.
Het is niet duidelijk hoeveel steden de kans krijgen om het IOC te overtuigen, maar Baku en Doha lopen het grootste risico voortijdig af te vallen.
De hoofdsteden van Azerbeidzjan en Qatar stelden zich eerder tevergeefs kandidaat voor de Spelen van 2016, die aan Rio de Janeiro werden toegewezen.
Madrid ging tot het laatste moment de concurrentie aan met de Brazilianen, maar dolf uiteindelijk ook het onderspit. Istanbul dong niet mee naar de organisatie van de Spelen van 2016, maar stelde zich wel al vier keer eerder kandidaat.
De steden die worden geselecteerd hebben zeventien maanden de tijd het IOC te overtuigen. In september volgend jaar kiezen de leden van het comité wie de Spelen van 2020 mag organiseren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_111960172
Het gaat dus nog tussen Istanbul, Madrid en Tokio.

quote:
De Olympische Spelen van 2020 worden gehouden in Tokio, Madrid of Istanbul.

Na een bestuursvergadering maakte het IOC bekend dat het Azerbeidzjaanse Bakoe en het Qatarese Doha zijn afgevallen als mogelijke organisatoren.

Die twee steden slaagden er ook al niet in de shortlist voor de OS van 2016 te halen. Tokio, Madrid en Istanbul gaan nu de laatste fase in. Over bijna anderhalf jaar (op 7 september 2013) beslist het IOC waar de Spelen van 2020 worden gehouden.

Madrid en Tokio waren in de race voor de OS van 2016, maar die gingen naar Rio Janeiro. Madrid deed eerder vergeefs een gooi naar de Spelen van 2012. Istanbul verloor de strijd om de OS van 2008.

NOS
pi_123798036
Offtopic, maar ga er geen nieuw topic over openen :P

quote:
Los Angeles wil in 2024 Zomerspelen derde keer organiseren

Los Angeles is kandidaat om de Olympische Zomerspelen van 2024 te organiseren. Dat bevestigde burgemeester Antonio Villaraigosa in een brief aan het Amerikaans Olympisch Comité. De Californische stad mocht de Zomerspelen eerder in 1932 en 1984 ontvangen.

Het Amerikaans Olympisch Comité had 35 steden aangeschreven met de vraag of ze interesse hebben om de Spelen naar de Verenigde Staten te brengen. 'Ik ben blij in de naam van de stad Los Angeles te kunnen melden dat we ons vol interesse en enthousiasme kandidaat stellen"' antwoordde Villaraigosa in een brief, die de Los Angeles Times donderdag publiceerde. 'We zijn fier op de sportgeschiedenis van onze stad en zijn klaar om met jullie de Spelen en de Paralympics in de VS te laten plaatsvinden.'

Onder andere Disney-baas Bob Iger, ex-basketbalspeler Magic Johnson, voormalig olympisch zwemkampioene Janet Evans en acteur Tom Hanks betuigden al hun steun aan de kandidatuur van LA, net als Tim Leiweke CEO van AEG (Anshutz Entertainment Group), 's werelds grootste eigenaar van sportteams en -evenementen. AEG had al plannen om in LA een nieuw stadion te bouwen, dat in 2016 klaar zou kunnen zijn.

De gaststad voor de Spelen van 2024 wordt in 2017 gekozen. De laatste Amerikaanse steden die de Spelen mochten ontvangen waren Salt Lake City (Winterspelen 2002) en Atlanta (Zomerspelen 1996).
pi_123825295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:30 schreef wimderon het volgende:
Offtopic, maar ga er geen nieuw topic over openen :P

[..]

Geen LA please. Dan liever San Francisco of zo. Of NY.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 13:47:44 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123825463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Geen LA please. Dan liever San Francisco of zo. Of NY.
inderdaad, zat mooie andere steden in de VS die het zouden kunnen doen ipv weer LA
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123825491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, zat mooie andere steden in de VS die het zouden kunnen doen ipv weer LA
Yep. SF en NYC hebben dan mijn voorkeur. Boston zou ook nog kunnen.
pi_123825553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, zat mooie andere steden in de VS die het zouden kunnen doen ipv weer LA
Seattle is ook een mooie locatie. Maar dat ligt dicht bij Vancouver en het weer is er vaak slecht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 15:31:36 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123828131
quote:
IOC onder de indruk van kandidatuur Tokio voor Spelen 2020

De afgevaardigden van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn onder de indruk van de presentatie die Tokio gaf in het kader van de kandidatuur voor de Olympische Spelen van 2020. De leden van het IOC verbleven vier dagen in de Japanse hoofdstad. "Alles verliep perfect", verklaarde Craig Reedie, vicevoorzitter van het IOC.

Wat betreft de ramp van Fukushima van 2011 kon Tsunekazu Takeda, de voorzitter van het Japanse Olympisch Comité, de mensen van het IOC geruststellen. "Uit cijfers blijkt dat de hoeveelheid straling in Tokio lager is dan de internationale veiligheidsnorm", aldus Takeda. Het Japanse Olympisch Comité heeft ook de vrees voor aardbevingen gefnuikt door erop te wijzen dat er strikte criteria zijn voor de bouw van nieuwe gebouwen, die tegen eventuele aardbevingen bestand zijn. Daarnaast werd ook aangegeven dat door de baai van Tokio de kans op een tsunami eerder onbestaande is.

Op 18 maart trekt de 14-koppige delegatie van het IOC naar Madrid voor een gelijkaardig bezoek. De week erna staat Istanboel op het programma. Vervolgens wordt er een technisch verslag opgesteld, dat aan de 101 leden van het IOC wordt overhandigd. De uiteindelijke stemming vindt plaats op 7 september in Buenos Aires.

Tokio had de Spelen in 1964 al eens te gast. Twee keer vonden de Winterspelen plaats in Japan: in 1972 in Sapporo en in 1998 in Nagano.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123828316
Tokio lijkt me wel leuk, maar Istanbul lijkt me ook wel een mooie locatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2013 @ 15:37:32 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123828362
Ik ben bang dat de economie van Tukrije tegen die tijd ingestort is. Alles drijft daar nu op geleend geld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123830504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:57 schreef borisz het volgende:
Volgens WIKI gaat het tussen Dallas, Detroit, Minneapolis/St. Paul, Pittsburgh, and Tulsa.
Tulsa :D Hahaha!
pi_128241154
quote:
Bij de bookmakers is Tokyo de uitgesproken favoriet, Istanbul volgt een stukje daarachter en Madrid wordt amper kansen toegedicht.
pi_128277388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben bang dat de economie van Tukrije tegen die tijd ingestort is. Alles drijft daar nu op geleend geld.
En op grond van wat baseer je dat? :@
pi_128279455
Het wordt Tokio of Istanbul. Ik denk dat Tokio 10% meer kans maakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2013 14:14:02 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juli 2013 @ 18:55:37 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 september 2013 @ 11:16:12 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130736458
7 september is het zover. Wie van de drie?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130741814
Over vijf dagen dus de verkiezing. :)

Istanbul lijkt me mooi, maar de problemen in buurland Syrie, de vele dopinggevallen en de manier waarop Erdogan met de protesten omging zullen het Turkse bid geen goed doen.

Tokio zal vast de meest veilige optie zijn. En dat vind ik ook wel een prima locatie.

Madrid lijkt me uitgesloten gezien de Spaanse malaise.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 september 2013 @ 17:35:20 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130747207
Tokio is de favo bij de bookies op oddchecker.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130747723
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef borisz het volgende:
Tokio is de favo bij de bookies op oddchecker.
Kan het me voorstellen. Prima stad natuurlijk voor de OS, maar wel nu in de race tegen kandidaten met flinke gebreken. Die kanttekening mag je er wel bij plaatsen.
pi_130747815
Ik zou nog wel eens de OS willen zien in Kaapstad of San Francisco. Of anders misschien Auckland of Kuala Lumpur.

Londen en Sydney waren ook mooie locaties, maar die zijn recent al aan de beurt geweest en hoeven van mij dan niet meer zo nodig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 september 2013 @ 17:57:40 #64
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130747876
Ik vond Tokio nou niet zo fijn, ze hebben na 2 jaar Fukushima nog steeds niet onder controle :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 september 2013 @ 17:58:27 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130747897
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:54 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou nog wel eens de OS willen zien in Kaapstad of San Francisco. Of anders misschien Auckland of Kuala Lumpur.

Londen en Sydney waren ook mooie locaties, maar die zijn recent al aan de beurt geweest en hoeven van mij dan niet meer zo nodig.
Berlijn lijkt me ook fantastisch.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130748086
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Berlijn lijkt me ook fantastisch.
Ben nooit in Berlijn geweest, maar kan me er iets bij voorstellen. Duitsland mag ook wel weer eens aan de beurt komen.

Het liefst geen OS in Qatar of Dubai wat mij betreft, hoewel dat me in de toekomst onvermijdelijk lijkt. LA mogen ze ook wel overslaan. Genoeg mooie steden in de USA die nog niet aan de beurt zijn geweest.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 september 2013 @ 18:12:56 #67
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130748293
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ben nooit in Berlijn geweest, maar kan me er iets bij voorstellen. Duitsland mag ook wel weer eens aan de beurt komen.

Het liefst geen OS in Qatar of Dubai wat mij betreft, hoewel dat me in de toekomst onvermijdelijk lijkt. LA mogen ze ook wel overslaan. Genoeg mooie steden in de USA die nog niet aan de beurt zijn geweest.
Berlijn doet onderzoek voor 2024 of 2028. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130748298
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:54 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou nog wel eens de OS willen zien in Kaapstad of San Francisco. Of anders misschien Auckland of Kuala Lumpur.

Londen en Sydney waren ook mooie locaties, maar die zijn recent al aan de beurt geweest en hoeven van mij dan niet meer zo nodig.
Het IOC zal net als de FIFA ook graag naar Afrika gaan, en dan kom je inderdaad snel uit op Zuid-Afrika (Kaapstad/Johannesburg/?). Maar gelet op de sportieve kant zou het mooi zijn als Ethiopië/Kenia een bid in zouden dienen.

Voor 2020 hoop ik op Istanbul, maar ik denk dat Erdogan zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_130751276
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:12 schreef borisz het volgende:

[..]

Berlijn doet onderzoek voor 2024 of 2028. :s)
Top. Lekker dichtbij ook. :) Mocht Berlijn de Spelen binnenhalen, wil ik er zeker heen. :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 september 2013 @ 19:33:22 #70
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130751423
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:12 schreef borisz het volgende:

[..]

Berlijn doet onderzoek voor 2024 of 2028. :s)
dat zou tof zijn, dan is het vliegveld misschien ook al open :') Maar Berlijn lijkt me bij een kandidaatstelling meteen favoriet, zeker als het Duitse bedrijfsleven het steunt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:13 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Het IOC zal net als de FIFA ook graag naar Afrika gaan, en dan kom je inderdaad snel uit op Zuid-Afrika (Kaapstad/Johannesburg/?). Maar gelet op de sportieve kant zou het mooi zijn als Ethiopië/Kenia een bid in zouden dienen.

Voor 2020 hoop ik op Istanbul, maar ik denk dat Erdogan zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
Kenia is wel een opkomende economie, maar kunnen nog lang niet de Spelen bekostigen. Als Egypte stabiel was gebleven had ik ze ook wel een kans toegedicht.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130751562
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:13 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Het IOC zal net als de FIFA ook graag naar Afrika gaan, en dan kom je inderdaad snel uit op Zuid-Afrika (Kaapstad/Johannesburg/?). Maar gelet op de sportieve kant zou het mooi zijn als Ethiopië/Kenia een bid in zouden dienen.
Kaapstad lijkt me dan mooier, qua decor ook vooral. De economie in Kenia zit blijkbaar redelijk in de lift, hoewel ze nog lang niet zo gevorderd zijn als Zuid-Afrika volgens mij. Bovendien heeft Zuid-Afrika een 'Nelson Mandela-factor', alhoewel tegen die tijd dat Zuid-Afrika gekozen wordt hij waarschijnlijk al is overleden. Maar dan alsnog kunnen ze veel aan hem refereren.

En daarnaast hebben de Zuid-Afrikanen een goed trackrecord qua organiseren van grote sportevenementen. Ook niet onbelangrijk.

quote:
Voor 2020 hoop ik op Istanbul, maar ik denk dat Erdogan zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
Dat denkt ik ook, hoewel Turkije misschien een interessante nieuwe markt is voor het IOC en een Spelen daar veel deuren kan openen. Het is net door welke bril de IOC-leden kijken als ze eenmaal achter dat stemkastje staan.
pi_130751663
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou tof zijn, dan is het vliegveld misschien ook al open :') [..]
Ow ja. :')
pi_130841124
Madrid heeft oddly enough Lionel Messi weten te strikken om campagne te voeren.
pi_130842735
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou tof zijn, dan is het vliegveld misschien ook al open :')
Is het de bedoeling dat dat open gaat dan? :?

Tevens hoop ik op Istanbul. Madrid lijkt me weinig kansrijk en Tokio heeft Fukushima nog altijd niet onder controle.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130843145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Madrid heeft oddly enough Lionel Messi weten te strikken om campagne te voeren.
Die dat niet met al te veel overtuiging deed op de NOS-camera in ieder geval :')
pi_130843231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Is het de bedoeling dat dat open gaat dan? :?

Tevens hoop ik op Istanbul. Madrid lijkt me weinig kansrijk en Tokio heeft Fukushima nog altijd niet onder controle.
Istanbul lijkt me een heel mooie locatie, maar ik kan met alle drie wel leven.
pi_130843408
Ik hoop eigenlijk dat de iets kleinere Europese landen eens een kans krijgen. Steden als Stockholm, Kopenhagen of Wenen moeten toch dit toch best kunnen. Zijn bovendien in welvarende en stabiele landen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 september 2013 @ 21:05:13 #78
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130860999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de iets kleinere Europese landen eens een kans krijgen. Steden als Stockholm, Kopenhagen of Wenen moeten toch dit toch best kunnen. Zijn bovendien in welvarende en stabiele landen.
Praag, Glasgow
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130861164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Praag, Glasgow
Glasgow hoeft voor mij niet zo nodig omdat GB net de Spelen heeft gehad, maar op zich passen die steden ook prima in die categorie. Een Warschau moet ook kunnen, zeker omdat Polen een behoorlijke bevolking heeft van bijna 40 miljoen.
pi_130880630
Ik denk dat Istanbul een hele mooie keuze zou zijn. We hebben intussen alle grote steden wel gehad en Istanbul nog niet. Zou ook een hele goede zet zijn om Turkije dichter bij het EU lidmaatschap te brengen ook al lijkt dat in eerste instantie weinig met elkaar te maken.
pi_130884801
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:34 schreef Iwanius het volgende:
Ik denk dat Istanbul een hele mooie keuze zou zijn. We hebben intussen alle grote steden wel gehad en Istanbul nog niet.
New York, Shanghai, alle steden in India en Afrika, Chicago om er maar een paar te noemen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 september 2013 @ 18:16:50 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130890101
De Televaag zet in op Madrid, net in FOX Sports centraal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130891483
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:16 schreef borisz het volgende:
De Televaag zet in op Madrid, net in FOX Sports centraal.
Hmm. Opvallend.

De enige reden die ik me kan bedenken waarom Madrid zou winnen, is dat ze Fukushima te gevaarlijk vinden en vrezen dat de boel helemaal escaleert in het Midden-Oosten.

Of de IOC-leden moet Keynesianen zijn.
pi_130891625
Hoe laat is morgen ongeveer de aankondiging, Nederlandse tijd dus?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 september 2013 @ 19:12:38 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130891853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:07 schreef Leatherface het volgende:
Hoe laat is morgen ongeveer de aankondiging, Nederlandse tijd dus?
http://www.olympic.org/ne(...)-buenos-aires/208560
Zegt 17u-17.30 Lokale tijd. Dat is 22u-22.30 NLtijd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130891945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:12 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.olympic.org/ne(...)-buenos-aires/208560
Zegt 17u-17.30 Lokale tijd. Dat is 22u-22.30 NLtijd
Okay. Duidelijk. :)
pi_130892258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:12 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.olympic.org/ne(...)-buenos-aires/208560
Zegt 17u-17.30 Lokale tijd. Dat is 22u-22.30 NLtijd
Op welke stad gok jij?

Ik gok toch maar op Tokio. Tot een half jaar geleden zou ik hebben gezegd Istanbul, maar die overheidsprotesten en alle spanning omtrent Syrië lijken me het Turkse bid toch teveel te schaden. Japan heeft bovendien nu mee dat de 'Abenomics' het land uit de recessie lijken te trekken. Het is economisch en politiek momenteel het meest stabiele van de drie, en dat weegt nu toch zwaar door.

Fukushima blijft een bron van zorgen, maar ik vermoed toch niet genoeg om Tokio te passeren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 september 2013 @ 19:30:15 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130892524
Ik denk ook Tokio. Denk toch dat Istanbul te onveilig wordt bevonden met hun buren en ook de mogelijke problemen in de stad zelf. En Madrid kan nog wel eens tweede worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130892661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:30 schreef borisz het volgende:
Ik denk ook Tokio. Denk toch dat Istanbul te onveilig wordt bevonden met hun buren. En Madrid kan nog wel eens tweede worden.
Denk ook zoiets.

Istanbul heeft de omstandigheden niet mee. Er is een burgeroorlog gaande in hun achtertuin.

Vier jaar geleden won Rio omdat het iets nieuws te bieden had. De eerste Spelen in Zuid-Amerika, een opkomende economie en een exotische omgeving. Istanbul hoopt het met vergelijkbare argumenten binnen te halen (eerste Spelen in een moslimland, eerste Spelen op twee continenten) maar de zeitgeist is nu anders. Nu staan veiligheid en stabiliteit voorop.
pi_130892739
Als het trouwens ooit in een overwegend Islamitisch land moet, wil ik wel een lans breken voor Kuala Lumpur. Maleisië moderniseert zich razendsnel en Zuidoost-Azië lijkt op dit moment redelijk rustig en stabiel. Indonesië groeit economisch ook, maar heeft nog niet de infrastructuur.

KL zou zo rond 2028, 2032 een goede optie kunnen zijn, helemaal als Tokio het toch niet redt.
pi_130901952
Moeilijke keuze. Ze hebben allemaal wel iets voor en tegen.

Wat economische stabiliteit is het overal lastig, maar zou ik inzetten op Tokio.
Voor het 'nieuwe' element is Istanbul absoluut in het voordeel.
Als je Fukushima en de achtertuin van Istanbul meetelt dan lijkt Madrid de meest stabiele omgeving.

Lastig, lastig......
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 09:33:31 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130910111
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130911306
Alle drie leuke en OS-waardige steden, maar geen van de drie heeft op dit moment de appeal die Rio vier jaar geleden had. Istanbul had dat kunnen hebben, maar wordt teveel geteisterd door grote problemen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 14:58:28 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130916858
Presentaties nu. Istanbul is geweest en daar is nu een Q/A
Alles te volgen via http://www.olympic.org/2020-host-city-election

In de Q/A helaas geen vragen over de politieke situatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 07-09-2013 15:12:35 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:14:28 #95
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_130921058
hopelijk tokyo
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_130925021
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:14 schreef Anonymousz het volgende:
hopelijk tokyo
Dit. De andere twee verdienen het niet.
pi_130926129
Belachelijk dat Madrid meedoet. Onnodig veel geld over de balk smijten heet dit.
Hallo
pi_130926777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:12 schreef clavier het volgende:
Belachelijk dat Madrid meedoet. Onnodig veel geld over de balk smijten heet dit.
Tokyo ook Japan moet het geld in Fukushima steken.
Dan blijft Istanbul over maar daar is het onrustig.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 20:47:46 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130927216
De kastjes worden uitgedeeld. We gaan nu loten welke stad welk nummertje krijgt.

2- Tokio
8- Istanbul
4- Madrid
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 20:56:32 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hmm. Opvallend.

De enige reden die ik me kan bedenken waarom Madrid zou winnen, is dat ze Fukushima te gevaarlijk vinden en vrezen dat de boel helemaal escaleert in het Midden-Oosten.

Of de IOC-leden moet Keynesianen zijn.
nouja Madrid is al bijna af. Tokyo wordt ook gezien als relatief steriel qua sfeer en de bevolking staat er daar het minst achter.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 20:56:38 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130927507
Stemming gesloten. ......
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 20:58:02 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:33 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Denk ook zoiets.

Istanbul heeft de omstandigheden niet mee. Er is een burgeroorlog gaande in hun achtertuin.

Vier jaar geleden won Rio omdat het iets nieuws te bieden had. De eerste Spelen in Zuid-Amerika, een opkomende economie en een exotische omgeving. Istanbul hoopt het met vergelijkbare argumenten binnen te halen (eerste Spelen in een moslimland, eerste Spelen op twee continenten) maar de zeitgeist is nu anders. Nu staan veiligheid en stabiliteit voorop.
Tokyo heeft natuurlijk Noord Korea om de hoek wat een garantie geeft voor sensatiezoekerij rond die tijd :') Ik zie die gek alweer aan het strand staan met die landingsboten en stoere taal :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130927562
Istanbul en Madrid gelijk :D
pi_130927575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:58 schreef TheArt het volgende:
Istanbul en Madrid gelijk :D
Allebei weinig :+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 20:59:15 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927585
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:12 schreef clavier het volgende:
Belachelijk dat Madrid meedoet. Onnodig veel geld over de balk smijten heet dit.
hoezo? Bijna alles is al af en qua organisatie zijn de Spelen veruit kostendekkend.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:01:08 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927638
_O- hij had nog geen stemkastje :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130927673
johnvolkers twitterde op zaterdag 07-09-2013 om 21:01:38 IOC-lid uit Zambia naar ziekenhuis afgevoerd. Een stem minder, 94 volgens de berekening. reageer retweet
pi_130927684
Tokyo is nu veel minder populair bij de bookmaker, weet iemand waarom?
pi_130927699
Madrid eruit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:03:07 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927707
veel minder spannend met maar drie steden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 21:03:08 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130927708
Madrid :W
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 21:03:20 #112
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130927714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:02 schreef Mansjester het volgende:
Tokyo is nu veel minder populair bij de bookmaker, weet iemand waarom?
Politiek veilig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:03:45 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927724
ow je mag niet stemmen als de stad uit je land meedoet :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130927731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:02 schreef Mansjester het volgende:
Tokyo is nu veel minder populair bij de bookmaker, weet iemand waarom?
Omdat ze het niet snappen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:05:13 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927768
Ik ben zeker de enige die het niet zo in Tokyo ziet zitten :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130927814
Ik kan me niet voorstellen dat Tokyo laatste is geworden. Dus hebben ze gewonnen.
  Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 21:07:05 #117
109131 crew  sportfreak
pi_130927827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:05 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben zeker de enige die het niet zo in Tokyo ziet zitten :')
Qua tijdsverschil is het natuurlijk veel beter dat het Istanbul word, veel makkelijker te volgen voor ons Europeanen. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:07:15 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130927833
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Tokyo laatste is geworden. Dus hebben ze gewonnen.
Het is tweede of eerste, Madrid is laatste
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130927864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Het is tweede of eerste, Madrid is laatste
Ja, precies.
pi_130927871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Tokyo laatste is geworden. Dus hebben ze gewonnen.
Huh? Volgens mij snap je het niet. Eerste stemronde moest er een extra tiebreaker komen tussen Madrid en Istanbul als nummers 2 en 3. Tokio won dus die ronde. Net was de laatste stemronde tussen Tokio en Istanbul, die Istanbul dus zomaar gewonnen kan hebben en dan wordt Tokio dus 2e. Madrid is al 3e geworden.
pi_130927939
Ik hoop Tokyo.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_130927954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:08 schreef TheArt het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij snap je het niet. Eerste stemronde moest er een extra tiebreaker komen tussen Madrid en Istanbul als nummers 2 en 3. Tokio won dus die ronde. Net was de laatste stemronde tussen Tokio en Istanbul, die Istanbul dus zomaar gewonnen kan hebben en dan wordt Tokio dus 2e. Madrid is al 3e geworden.
Dat weet ik. Maar ik vermoed dat het aantal stemmen voor Madrid en Istanbul sowieso ruim lager was dan voor Tokyo. Degenen die eerst voor Madrid stemden, zullen echt het verschil niet maken in het voordeel van Instanbul.
pi_130927979
Wat betreft tijdsverschil liever Madrid of Istanbul, maar alleen al vanwege de dopingperikelen liever Tokyo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:13:07 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130928008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik vermoed dat het aantal stemmen voor Madrid en Istanbul sowieso ruim lager was dan voor Tokyo. Degenen die eerst voor Madrid stemden, zullen echt het verschil niet maken in het voordeel van Instanbul.
er mochten nu ook drie Spanjaarden extra stemmen ;)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130928253
Het zal Tokio wel worden, Istanbul zou me erg verbazen gezien de toestand in buurland Syrie op dit moment en de interne politieke strubbelingen in Turkije.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_130928314
ISTANBUUUUUUL. *O*.
pi_130928700
Mooi, dan kunnen we gewoon overdag kijken.
Hallo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 21:35:40 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130928771
Tokio ook hoor. Dat wordt dan wel om 03.00u opstaan :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130928779
Ben benieuwd, Tokyo lijkt mij wel tof, maar Istanbul is ook niet verkeerd.

Na het WK atletiek in Moskou (en het feit dat het grotendeels op het complex van de 1980 Olympics was), vraag ik mij ook wel af wanneer Rusland zich weer eens gaat mengen in de bids. :)
Jack does it in real time...
pi_130928835
In 2020 hebben we nog 9 jaar op aarde te gaan voordat Apophis neerkomt, het gaat allemaal te snel :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:38:06 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130928855
Instanbul en dan het openwater zwemmen in de Bosporus start in Europa finishen in Azië _O_ hoe gaaf zou dat zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130929197
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:38 schreef rubbereend het volgende:
Instanbul en dan het openwater zwemmen in de Bosporus start in Europa finishen in Azië _O_ hoe gaaf zou dat zijn
Lijkt mij sterk dat ze daarvoor al het scheepvaartverkeer stilleggen in de Bosporus. :D

Maar dat soort kleine unieke dingen zijn wel gaaf ja, net als in 2004 bijv. het kogelstoten in het historisch Olympisch stadion in Olympia. _O_
Jack does it in real time...
  Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 21:49:36 #133
109131 crew  sportfreak
pi_130929253
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:35 schreef DeeBee het volgende:
Ben benieuwd, Tokyo lijkt mij wel tof, maar Istanbul is ook niet verkeerd.

Na het WK atletiek in Moskou (en het feit dat het grotendeels op het complex van de 1980 Olympics was), vraag ik mij ook wel af wanneer Rusland zich weer eens gaat mengen in de bids. :)
Die hebben volgend jaar al de Winterspelen
pi_130929282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:49 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Die hebben volgend jaar al de Winterspelen
Ach, 2024/2028 is dan alweer 10+ jaar later! ;)
Jack does it in real time...
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:51:51 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_130929319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef TLC het volgende:
In 2020 hebben we nog 9 jaar op aarde te gaan voordat Apophis neerkomt, het gaat allemaal te snel :'( ;(
2036, als de Aarde de richting in 2029 op een specifieke manier veranderd. :P
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 21:56:25 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130929479
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:48 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat ze daarvoor al het scheepvaartverkeer stilleggen in de Bosporus. :D

Maar dat soort kleine unieke dingen zijn wel gaaf ja, net als in 2004 bijv. het kogelstoten in het historisch Olympisch stadion in Olympia. _O_
Ja de Grieken hadden sowieso bijzondere lokaties genoeg. Het boogschieten in het stadion uit 1896
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130929621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:05 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben zeker de enige die het niet zo in Tokyo ziet zitten :')
Ik snap het wel. Het is een beetje een cliché-keus en Japanners zijn doorgaans niet de meest extraverte mensen.
pi_130929646
Hé Jonathan Edwards.
pi_130929661
Geen geluid?
pi_130929666
Die stream heeft bij mij geen geluid. :')
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:02:58 #141
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_130929696
Wel geluid bij het filmpje, niet bij de presentatoren..
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:03:08 #142
109131 crew  sportfreak
pi_130929704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Het is een beetje een cliché-keus en Japanners zijn doorgaans niet de meest extraverte mensen.
Wel een sportcultuur i.t.t bijvoorbeeld Chinezen
pi_130929723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:20 schreef TLC het volgende:
Het zal Tokio wel worden, Istanbul zou me erg verbazen gezien de toestand in buurland Syrie op dit moment en de interne politieke strubbelingen in Turkije.
Tsja, het zou mij ook verbazen als het Istanbul wordt, maar je weet het maar nooit met dat IOC.
pi_130929752
Wel geluid bij de filmpjes, niet bij de uitzending :')

EDIT: Ah het knopje is gevonden.
pi_130929754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:03 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Wel een sportcultuur i.t.t bijvoorbeeld Chinezen
Ja okay, dat wel. Maar ik vond Nagano 1998 niet zo sfeervol, eigenlijk.
pi_130929760


[ Bericht 100% gewijzigd door Aguero op 07-09-2013 22:04:58 ]
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:06:42 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130929816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, het zou mij ook verbazen als het Istanbul wordt, maar je weet het maar nooit met dat IOC.
Tokyo is wel enorm favoriet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130929818
Ze hebben nu dus al gestemd, maar het tellen duurt 1.5 uur of zo? :')
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:07:29 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130929852
Rio mag ook nog een filmpje instarten :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:07:43 #150
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_130929864
Grapjes zijn leuker als je ze niet als een of ander statisch konijn van een briefje opleest mevrouw aan de linkerkant.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:07:48 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130929866
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:06 schreef DeeBee het volgende:
Ze hebben nu dus al gestemd, maar het tellen duurt 1.5 uur of zo? :')
nee de presentatie van het resultaat wordt natuurlijk wel wat aangekleed en gebruikt als promotie in plaats van even snel mededelen in een vergaderzaal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130929912
Ik hoop Istanbul :) kunnen we het tenminste op wat fatsoenlijke tijden kijken :Y
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:09:20 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130929920
op de plek van het oude circuit ;( ik kan het nog dromen uit Grand Prix circuit ;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130929923
Worstelen zou geschrapt worden. Gaat dat nog door?
pi_130929954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:09 schreef zarGon het volgende:
Worstelen zou geschrapt worden. Gaat dat nog door?
Jep, is geschrapt voor het programma van 2020.
pi_130929979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jep, is geschrapt voor het programma van 2020.
Serieus? :').

Lekker dan als Istanbul wint. :').
pi_130930031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jep, is geschrapt voor het programma van 2020.
Nee, word morgen pas beslist. 1 van baseball/softball, squash of worstelen wordt/blijft olympisch
pi_130930078
:{
pi_130930096
Onbegrijpelijk als ze ervoor kiezen om worstelen te schrappen.
pi_130930106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:14 schreef zarGon het volgende:
Onbegrijpelijk als ze ervoor kiezen om worstelen te schrappen.
Inderdaad. Echte olympische sport.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:15:10 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930111
mooi die beelden van de stad ik ben alleen altijd veel nieuwsgieriger naar wat ze willen bouwen enzo :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:12 schreef Levione het volgende:

[..]

Nee, word morgen pas beslist. 1 van baseball/softball, squash of worstelen wordt/blijft olympisch
Dan heb ik even wat gemist. Wist wel dat er een paar landen aan het lobbyen waren om het worstel erin te houden, maar dat was het dan ook. Desondanks denk ik dat het er toch uitgaat.

Voor mij mag het trouwens Istanbul worden.
pi_130930143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:15 schreef rubbereend het volgende:
mooi die beelden van de stad ik ben alleen altijd veel nieuwsgieriger naar wat ze willen bouwen enzo :')
Die toeristische promofilmpjes kent iedereen ook altijd wel. _O-

Niet het meest interessante, maar ik snap dat presentaties of bouwtekeningen het niet zo goed doen in zo'n gelikt filmpje. :P
Jack does it in real time...
pi_130930144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Voor mij mag het trouwens Istanbul worden.
Van mij ook wel, maar teveel (potentiële) problemen denk ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:17:47 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930201
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:16 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Die toeristische promofilmpjes kent iedereen ook altijd wel. _O-

Niet het meest interessante, maar ik snap dat presentaties of bouwtekeningen het niet zo goed doen in zo'n gelikt filmpje. :P
gewoon hip filmpje met de stadions erin getekend op de plaatsen :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:17:55 #166
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130930205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Van mij ook wel, maar teveel (potentiële) problemen denk ik.
Tokyo zal ook niet probleemloos zijn hoor.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:18:07 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930210
Rogge _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:17 schreef beantherio het volgende:

[..]

Tokyo zal ook niet probleemloos zijn hoor.
Nee, maar heeft wel iets betere odds voor geruisloze Spelen zoals de situatie nu is.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:18:54 #169
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130930238
Ik wil het Olympisch clublied meezingen maar ik ken de tekst niet. ;(

Blijkbaar niemand trouwens. :{
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:19:02 #170
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_130930244
Lekker nummertje.
Gourmetten of steengrillen?
pi_130930264
Het zal Tokio zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:24 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130930284
TOKIO
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:26 #173
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130930288
TOKYO!
pi_130930291
Here we go...
Jack does it in real time...
pi_130930292
Tokio dus idd.
pi_130930298
Jammer.
Hallo
pi_130930299
Tokyo dus.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:43 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930300
Rogge is wel ouder geworden in de loop van de jaren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930302
-O-
pi_130930306
Mooie keuze.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_130930311
Tokio. Dat wordt dus weer nachtbraken.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:21:12 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130930316
Jammer hoor. Ik had het graag in Istanbul gehouden zien worden.
pi_130930320
Dat worden niet de beste uitzendtijden ;(
pi_130930341
'Blijdschap' bij Japanners, zo heerlijk tenenkrommend om te moeten aanschouwen.

Zouden Istanbul en Madrid het blijven proberen trouwens? Vooral Madrid gaat nu wel een keer afhaken lijkt mij...
Jack does it in real time...
pi_130930353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat worden niet de beste uitzendtijden ;(
Ach, 's nachts opstaan heeft zijn charme.
pi_130930374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat worden niet de beste uitzendtijden ;(
Ach, dan blijven de diehards over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_130930375
Mijn vakantie in 2020 staat al vast.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:23:43 #188
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_130930405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:22 schreef Wilskracht het volgende:
Mijn vakantie in 2020 staat al vast.
Vakantie als in reizen, of in vrije dagen?

Voor Sochi heb ik ook al vrije dagen gepland. :P
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:24:48 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930438
De Spelen gaan ook wel echt midden in Tokyo plaatsvinden :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930441
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ach, dan blijven de diehards over.
Ach, ik had lekker vakantie tijdens Peking 2008. Stond regelmatig 's nachts op voor het zwemmen. :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:25:17 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130930449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat worden niet de beste uitzendtijden ;(
Iedere dag vanaf 03.00uur kan je kijken :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:25:37 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ach, ik had lekker vakantie tijdens Peking 2008. Stond regelmatig 's nachts op voor het zwemmen. :')
het goud van de dames estafette _O_ kippenvel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:25:50 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930469
site van Tokyo plat :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef rubbereend het volgende:
De Spelen gaan ook wel echt midden in Tokyo plaatsvinden :o
Zou daar ook een binnenplaats in de buurt zijn waar Mart neergetakeld kan worden?
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:26:40 #195
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_130930497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef borisz het volgende:

[..]

Iedere dag vanaf 03.00uur kan je kijken :P
En dan 's ochtends vanaf 9:00 allemaal herhalingen terwijl er nog allemaal live sport is. NOS _O_
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:27:46 #197
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_130930531
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou daar ook een binnenplaats in de buurt zijn waar Mart neergetakeld kan worden?
:N

Géén kloon van tvlxd!
pi_130930538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ach, ik had lekker vakantie tijdens Peking 2008. Stond regelmatig 's nachts op voor het zwemmen. :')
Behalve het estafettegoud, waren de nachtelijke zwemsessie vooral ernstig teleurstellend. :')

Meermaals hyped om 4 uur opgestaan om het te kijken en teleurgesteld om 5 uur weer door gaan tukken... _O-
Jack does it in real time...
pi_130930560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het goud van de dames estafette _O_ kippenvel
Yep. :)

In die zin hebben Spelen in Azië of Australië een zekere charme. Je moet er meer moeite voor doen om het live te zien. De mooie momenten blijven dan des te meer bij. :)
pi_130930598
Nou, 2024? Berlijn? San Francisco? Kaapstad?
pi_130930636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:28 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Behalve het estafettegoud, waren de nachtelijke zwemsessie vooral ernstig teleurstellend. :')

Meermaals hyped om 4 uur opgestaan om het te kijken en teleurgesteld om 5 uur weer door gaan tukken... _O-
De enige keer dat ik geen zwemmen keek en sliep won VDW goud. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 7 september 2013 @ 22:31:19 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130930644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef borisz het volgende:

[..]

Iedere dag vanaf 03.00uur kan je kijken :P
Damn :').
pi_130930650
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:30 schreef Leatherface het volgende:
Nou, 2024? Berlijn? San Francisco? Kaapstad?
zal wel Europa worden na Rio en Tokio
pi_130930651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Vakantie als in reizen, of in vrije dagen?

Voor Sochi heb ik ook al vrije dagen gepland. :P
Thuis voor de buis
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:31:48 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130930663
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:30 schreef Leatherface het volgende:
Nou, 2024? Berlijn? San Francisco? Kaapstad?
Eerst 2022 :P
14 november slaat is de deadline voor de mogelijke kandidaten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130930665
Tokyo :(

Oost-Azie zijn zo'n beetje de slechtste uitzendtijden mogelijk.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 7 september 2013 @ 22:32:04 #207
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130930670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

De enige keer dat ik geen zwemmen keek en sliep won VDW goud. :')
Vaker gaan slapen dus.
pi_130930685
Er zal met de tijden ook rekening gehouden worden voor de Amerikaanse TV zenders neem ik aan
pi_130930700
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:31 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zal wel Europa worden na Rio en Tokio
De VS is sinds 1996 niet meer aan de beurt geweest.
pi_130930729
de reden dat het Tokio is geworden omdat zij als enigste Mart Smeets in het bidbook hadden opgenomen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:33:41 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:31 schreef borisz het volgende:

[..]

Eerst 2022 :P
14 november slaat is de deadline voor de mogelijke kandidaten
wie zijn er in de race?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De VS is sinds 1996 niet meer aan de beurt geweest.
Atlanta was nou ook niet echt een succes te noemen
pi_130930750
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:33 schreef Evertjan het volgende:
de reden dat het Tokio is geworden omdat zij als enigste Mart Smeets in het bidbook hadden opgenomen
??
pi_130930760
Om 6.00 opstaan is het daar 13.00
Alles is opgenomen en kijken maar.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_130930764
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Atlanta was nou ook niet echt een succes te noemen
Nee, okay, maar de ene stad is de andere niet en het ene decennium het andere ook niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:34:51 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De VS is sinds 1996 niet meer aan de beurt geweest.
Salt Lake dan? :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930780
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De VS is sinds 1996 niet meer aan de beurt geweest.
Er zijn nog nooit meer dan 2 Spelen achter elkaar buiten Europa georganiseerd, zowel zomer als winter,. Denk dat 2024 Europa zo goed als vaststaat.
pi_130930791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Salt Lake dan? :P
Zomerspelen bedoel ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:35:37 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nee, okay, maar de ene stad is de andere niet en het ene decennium het andere ook niet.
Heeft San Francisco überhaupt weleens interesse getoond?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930822
Tokio is gunstig mochten de plannen voor Amsterdam 2028 nog eens uit de ijskast gehaald worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:36:07 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930834
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zomerspelen bedoel ik.
Dan zou Canada ook wel weer eens een gooi kunnen doen. Toronto heeft het al eens geprobeerd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130930837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Heeft San Francisco überhaupt weleens interesse getoond?
Geen idee. Lijkt mij wel een mooie stad voor de Spelen. Als het in de VS moet, doe wat mij betreft dan maar SF.
pi_130930842
Tokyo lag wel het meeste voor de hand en 's nachts sport kijken heeft wel zo z'n charme.
Citius, Altius, Fortius.
pi_130930843
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:35 schreef opperkleurder het volgende:
Tokio is gunstig mochten de plannen voor Amsterdam 2028 nog eens uit de ijskast gehaald worden.
laat die plannen lekker in de ijskast staan
pi_130930860
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Geen idee. Lijkt mij wel een mooie stad voor de Spelen. Als het in de VS moet, doe wat mij betreft dan maar SF.
of NY
pi_130930880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:35 schreef opperkleurder het volgende:
Tokio is gunstig mochten de plannen voor Amsterdam 2028 nog eens uit de ijskast gehaald worden.
Juist niet. Met Tokio in 2020 lijken me de kansen op Spelen in Europa in 2028 vrijwel nihil. Europa krijgt 2024.
pi_130930887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dan zou Canada ook wel weer eens een gooi kunnen doen. Toronto heeft het al eens geprobeerd
Toronto is ook wel een geduchte kandidaat, ja. Alhoewel Vancouver wel recent was.
pi_130930924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Juist niet. Met Tokio in 2020 lijken me de kansen op Spelen in Europa in 2028 vrijwel nihil. Europa krijgt 2024.
2024 gaat naar een Islamitisch land. 2022 krijgen we de Winterspelen al in Europa. Verwacht München wel weer.
pi_130930948
Istanbul hoop ik toch nog wel eens te zien organiseren, maar dat lijkt me voorlopig van de baan.

Verder hoop ik op steden als SF, Auckland, Kaapstad, Kuala Lumpur of een iets kleinere Europese stad van het kaliber Stockholm.
pi_130930949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Serieus? :').

Lekker dan als Istanbul wint. :').
Is worstelen zo groot in Turkije? Want honkbal is zeer populair in Japan, dus nu het Tokyo is geworden heeft honkbal+softbal misschien ook een goeie kans om terug te keren.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_130930959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:38 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

2024 gaat naar een Islamitisch land. 2022 krijgen we de Winterspelen al in Europa. Verwacht München wel weer.
Als het maar geen Dubai of Qatar wordt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 22:40:35 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130930980
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Toronto is ook wel een geduchte kandidaat, ja. Alhoewel Vancouver wel recent was.
we praten al over 2024 :D dus 2010 is dan niet meer zo recent
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:40:52 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130930987
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wie zijn er in de race?
Almaty, Kazachstan als enige nog officieel.
Verder nog een hoop potentiële kandidaten zoals Oslo, Munchen, Stockholm, Krakow, Lviv.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130930992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Als het maar geen Dubai of Qatar wordt.
Doha maakt een goede kans, de infrastructuur ligt er grotendeels al na het WK in 2022.
pi_130931187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:39 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Is worstelen zo groot in Turkije? Want honkbal is zeer populair in Japan, dus nu het Tokyo is geworden heeft honkbal+softbal misschien ook een goeie kans om terug te keren.
Olieworstelen is een nationale sport in Turkije.

En kijk eens bij 'Medals by sport' op http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey_at_the_Olympics.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 september 2013 @ 22:52:12 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130931295
johnvolkers twitterde op zaterdag 07-09-2013 om 22:38:04 60-36 wordt als uitslag van Tokio-Istanbul gemeld. Mooie basketbalwedstrijd, me dunkt. #OS2020 reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130931312
60-36 was de stand van de stemming.
pi_130931397
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:38 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

2024 gaat naar een Islamitisch land. 2022 krijgen we de Winterspelen al in Europa. Verwacht München wel weer.
Lijkt me sterk. En zomerspelen en winterspelen achter elkaar op hetzelfde continent gebeurt zo vaak. Remember 2004 Athene en 2006 Turijn. Of 2018 Pyongchang en 2020 Tokio om maar 2 voorbeelden te noemen.

Nogmaals, Spelen zijn nooit 3x achter elkaar buiten Europa gehouden en dat zal ook in 2024 niet gebeuren.
pi_130931549
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. En zomerspelen en winterspelen achter elkaar op hetzelfde continent gebeurt zo vaak. Remember 2004 Athene en 2006 Turijn. Of 2018 Pyongchang en 2020 Tokio om maar 2 voorbeelden te noemen.

Nogmaals, Spelen zijn nooit 3x achter elkaar buiten Europa gehouden en dat zal ook in 2024 niet gebeuren.
Vraag me af waarom ze zo eurocentrisch zijn. De groeilanden zijn toch eerder in Azië te vinden en in iets mindere mate Latijns-Amerika.
pi_130931608
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. En zomerspelen en winterspelen achter elkaar op hetzelfde continent gebeurt zo vaak. Remember 2004 Athene en 2006 Turijn. Of 2018 Pyongchang en 2020 Tokio om maar 2 voorbeelden te noemen.

Nogmaals, Spelen zijn nooit 3x achter elkaar buiten Europa gehouden en dat zal ook in 2024 niet gebeuren.
IOC en haar sponsors willen graag nieuwe markten aanboren. Dat doet je niet in Europa. Steeds meer landen buiten Europa, Noord Amerika, Oost Azië en Australië kunnen het organiseren, dat waarom zouden ze het dan in Europa doen?
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:03:42 #241
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_130931674
het wordt tokyo had ik gehoord
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_130931700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

IOC en haar sponsors willen graag nieuwe markten aanboren. Dat doet je niet in Europa. Steeds meer landen buiten Europa, Noord Amerika, Oost Azië en Australië kunnen het organiseren, dat waarom zouden ze het dan in Europa doen?
Yep. Ik vind het trouwens wel opvallend dat het qua Azië voorlopig beperkt is gebleven tot Japan, China en Zuid-Korea. Je hebt ook steden als Bangkok, Singapore, KL, Taipei. Die moeten dat toch ook best kunnen? Of hebben die simpelweg nooit een goed bid geleverd tot nu toe?
pi_130931760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep. Ik vind het trouwens wel opvallend dat het qua Azië voorlopig beperkt is gebleven tot Japan, China en Zuid-Korea. Je hebt ook steden als Bangkok, Singapore, KL, Taipei. Die moeten dat toch ook best kunnen? Of hebben die simpelweg nooit een goed bid geleverd tot nu toe?
Singapore had de eerste Jeugd Olympische Spelen, verder hebben de steden die je noemt nooit een bid gemaakt. India verwacht ik de komende 25 jaar ook wel een gooi doen.
pi_130931854
Ach, of je nou zo blij moet zijn met dit geldverslindende evenement. Dat geld kan wel voor andere zaken gebruikt worden i.p.v. aan de wensen van sportbobo's te voldoen. Ik hoop in ieder geval dat we deze gekkigheid niet in Nederland krijgen.
pi_130931923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Olieworstelen is een nationale sport in Turkije.

En kijk eens bij 'Medals by sport' op http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey_at_the_Olympics.
Wow, dan zou het inderdaad vrij maf zijn geweest voor de Turken als ze wel de Spelen hadden maar geen worstelen. Alsof Nederland de Winterspelen zou houden ( :P ) nadat het langebaanschaatsen is geschrapt.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 september 2013 @ 23:30:29 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130932355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:52 schreef TheArt het volgende:
60-36 was de stand van de stemming.
onbedreigd voor Tokyo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130940156
Enorm verschil in het aantal stemmen. Het is wel duidelijk dat het IOC voor (relatieve) veiligheid koos.
pi_130940271
Nederland heeft natuurlijk wel een mooie staat van dienst op Spelen in Japan: Geesink, Schenk, Timmer, Romme. Hopen dan maar dat het een goed voorteken is. :)
pi_130940458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Juist niet. Met Tokio in 2020 lijken me de kansen op Spelen in Europa in 2028 vrijwel nihil. Europa krijgt 2024.
Dit kun je niet zo stellig zeggen. In de eerste helft van de 20e eeuw werden de OS bijna alleen maar in Europa georganiseerd. Tegenwoordig zijn er steeds meer landen buiten Europa die zo'n evenement kunnen en verdienen te organiseren: organisatorisch, financieel en sportief. Zuid-Amerika gaat nu ook voor het eerst Spelen organiseren. Afrika en het Midden-Oosten komen zich er zonder twijfel ook in mengen. Nooit meer dan 2 Spelen zonder Europese stad is geen wetmatigheid omdat hij in de toekomst sowieso nooit kan standhouden. Het lijkt me dat Europa de meeste kans heeft in 2024, maar het is echt afhankelijk van de bids.
pi_130940481
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 10:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit kun je niet zo stellig zeggen. In de eerste helft van de 20e eeuw werden de OS bijna alleen maar in Europa georganiseerd. Tegenwoordig zijn er steeds meer landen buiten Europa die zo'n evenement kunnen en verdienen te organiseren: organisatorisch, financieel en sportief. Zuid-Amerika gaat nu ook voor het eerst Spelen organiseren. Afrika en het Midden-Oosten komen zich er zonder twijfel ook in mengen. Nooit meer dan 2 Spelen zonder Europese stad is geen wetmatigheid omdat hij in de toekomst sowieso nooit kan standhouden. Het lijkt me dat Europa de meeste kans heeft in 2024, maar het is echt afhankelijk van de bids.
Het is inderdaad geen wetmatigheid. De wereld globaliseert. Afrika (Zuid-Afrika) en het Midden-Oosten (Golfstaten dan vooral) zullen zich inderdaad in de debatten mengen en wellicht ook de ASEAN-landen en India.

Edit - Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het in de toekomst in Azië tussen enkel Japan, Korea en China blijft rouleren.
pi_130940537
In 2024 liggen er wel grote kansen voor Europa. Maar het ligt er ook wel aan wie zich kandidaat stellen en wie de Winterspelen van 2022 krijgt.

Mocht 2022 naar de VS gaan (Denver? Reno?) dan ligt de weg open voor Europa. Gaan die Winterspelen naar Europa (ik las dat onder meer Oslo zich kandidaat wil stellen en enkele plaatsen in Oost-Europa) dan kan een Duitse stad of Parijs een gooi naar de OS doen.

Misschien dat een iets kleinere Europese stad, in een land waar ze de boekhouding redelijk op orde hebben, wel eens in het gat gaat springen. Ik denk dan aan een Stockholm, Kopenhagen, Wenen of iets van die orde. Helemaal als die grote landen teveel economische problemen hebben en Duitsland niet met een kandidatuur komt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 september 2013 @ 10:33:58 #252
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130940692
De stemmingen:
Eerste ronde: 42-26-26
Tiebreak: 49-45 in het voordeel van Istanbul
Finale: 60-36
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130942380
Tokio was de mooiste stad, maar dat tijdsverschil...
8 uur later, als ze daar om 9u beginnen is het hier al 17u...
pi_130942738
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 12:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Tokio was de mooiste stad, maar dat tijdsverschil...
8 uur later, als ze daar om 9u beginnen is het hier al 17u...
Ik vind dit juist het prettigst. De Spelen van Seoel, Sydney en Peking heb ik juist het meest gevolgd.
pi_130942780
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:15 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik vind dit juist het prettigst. De Spelen van Seoel, Sydney en Peking heb ik juist het meest gevolgd.
Ik niet, want ik heb dan vakantie en de topnummers zijn volgens mij altijd in de avond, dat wordt dus tussen 7 en 8 's ochtends...
pi_130943090
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 12:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik niet, want ik heb dan vakantie en de topnummers zijn volgens mij altijd in de avond, dat wordt dus tussen 7 en 8 's ochtends...
Je moet er zeven uur van aftrekken, hè.
pi_130943114
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:25 schreef nightcowboy het volgende:

[..]

Je moet er zeven uur van aftrekken, hè.
Japan is +9 en wij +1 toch?
pi_130943164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Juist niet. Met Tokio in 2020 lijken me de kansen op Spelen in Europa in 2028 vrijwel nihil. Europa krijgt 2024.
Ja, ik heb nooit gesnapt waarom Amsterdam al jaren geleden bezig was met een optie op 2028. Dan ben je bij voorbaat al bezig om en kansloze droom proberen te verwezenlijken. Europa had in de laatste decennia al vrij vaak de OS (Barcelona 1994, Athene 2004 en Londen 2012).
Alleen op basis hiervan was de kans op de Spelen voor 2020 voor Europa al kansloos, wat dus ook bleek in de eerste stemronde.

Ook voor 2024 lijkt mij Europa vrij kansloos. Chicago of een andere Noord-Amerikaanse stad mij weer eens aan de beurt. En waarom niet eens een Afrikaanse stad?
Voor Europa is Istanboel of Moskou wel een kandidaat met meer achterban. En Berlijn en ook Parijs en Rome zullen zich weer eens melden als kandidaat. En Madrid zal zich blijven kandidaat blijven stellen als Europa weer eens een kans gaat maken.

In het najaar van 2017 heeft het pas zin om je voor het eerst bezig te houden met de kandidatuur voor de OS 2028, want dan zijn de OS 2024 toegewezen. Daarvoor heeft het geen enkel nut.
pi_130943247
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 12:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Japan is +9 en wij +1 toch?
Ja, en in de zomertijd +2.

Als in Tokio de avond begint is het hier dus 11.00.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 12:30:27 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130943285
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 10:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit kun je niet zo stellig zeggen. In de eerste helft van de 20e eeuw werden de OS bijna alleen maar in Europa georganiseerd. Tegenwoordig zijn er steeds meer landen buiten Europa die zo'n evenement kunnen en verdienen te organiseren: organisatorisch, financieel en sportief. Zuid-Amerika gaat nu ook voor het eerst Spelen organiseren. Afrika en het Midden-Oosten komen zich er zonder twijfel ook in mengen. Nooit meer dan 2 Spelen zonder Europese stad is geen wetmatigheid omdat hij in de toekomst sowieso nooit kan standhouden. Het lijkt me dat Europa de meeste kans heeft in 2024, maar het is echt afhankelijk van de bids.
Ik zie de komende 4 jaar ten hoogste Zuid Afrika een geloofwaardig bid op de been kunnen krijgen verder is er nog geen land in Afrika wat stabiel genoeg is en financieel zo ver is. Over het algemeen moet je als land/stad een aardig aantal andere grote sportevenementen gehad hebben voor je de Spelen krijgt.

Azië heeft wel tal van regio's die daaraan voldoen maar die hebben nu 2020 al dus voor 2024 lijkt me Europa of een mogelijke kandidaat uit Noord Amerika aan de beurt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130943295
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:29 schreef nightcowboy het volgende:

[..]

Ja, en in de zomertijd +2.

Als in Tokio de avond begint is het hier dus 11.00.
Maar dan is het daar toch juist 7 uur later?
Want +9-+2=+7?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 september 2013 @ 12:32:27 #262
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130943372
Als het in Tokio 09.00 is, de start van een normale OS-dag, dan is het hier 02.00.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 12:33:23 #263
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130943405
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, ik heb nooit gesnapt waarom Amsterdam al jaren geleden bezig was met een optie op 2028. Dan ben je bij voorbaat al bezig om en kansloze droom proberen te verwezenlijken. Europa had in de laatste decennia al vrij vaak de OS (Barcelona 1994, Athene 2004 en Londen 2012).
Alleen op basis hiervan was de kans op de Spelen voor 2020 voor Europa al kansloos, wat dus ook bleek in de eerste stemronde.

Ook voor 2024 lijkt mij Europa vrij kansloos. Chicago of een andere Noord-Amerikaanse stad mij weer eens aan de beurt. En waarom niet eens een Afrikaanse stad?
Voor Europa is Istanboel of Moskou wel een kandidaat met meer achterban. En Berlijn en ook Parijs en Rome zullen zich weer eens melden als kandidaat. En Madrid zal zich blijven kandidaat blijven stellen als Europa weer eens een kans gaat maken.

In het najaar van 2017 heeft het pas zin om je voor het eerst bezig te houden met de kandidatuur voor de OS 2028, want dan zijn de OS 2024 toegewezen. Daarvoor heeft het geen enkel nut.
alleen heb je vaak een mislukte kandidaatstelling nodig om de Spelen alsnog te krijgen volgens mij. Vaak hebben de steden die gekozen worden al één of een aantal keren de stemming verloren.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130943484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:35 schreef opperkleurder het volgende:
Tokio is gunstig mochten de plannen voor Amsterdam 2028 nog eens uit de ijskast gehaald worden.
Dat mogen ze van mij lekker in de ijskast laten :Y
pi_130943552
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 12:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Maar dan is het daar toch juist 7 uur later?
Want +9-+2=+7?
Dat zeg ik toch, als het hier 11.00u is begint daar de avond. :D
pi_130943617
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:37 schreef nightcowboy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, als het hier 11.00u is begint daar de avond. :D
Oja, sorry, ik telde verkeerd om :') :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2013 12:39:34 ]
pi_130944986
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 10:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit kun je niet zo stellig zeggen. In de eerste helft van de 20e eeuw werden de OS bijna alleen maar in Europa georganiseerd. Tegenwoordig zijn er steeds meer landen buiten Europa die zo'n evenement kunnen en verdienen te organiseren: organisatorisch, financieel en sportief. Zuid-Amerika gaat nu ook voor het eerst Spelen organiseren. Afrika en het Midden-Oosten komen zich er zonder twijfel ook in mengen. Nooit meer dan 2 Spelen zonder Europese stad is geen wetmatigheid omdat hij in de toekomst sowieso nooit kan standhouden. Het lijkt me dat Europa de meeste kans heeft in 2024, maar het is echt afhankelijk van de bids.
Zo stellig niet, maar ik denk dat de kans enorm groot is. En natuurlijk moet het bid goed genoeg zijn. Maar er zijn zoveel steden in Europa die het kunnen organiseren dat er na 2x een ander continent heus wel één stad zo'n sterk bid heeft dat het weer naar Europa zal gaan. 2024 Europa en 2028 Noord-Amerika lijkt me nog steeds het meest voor de hand liggend.
  zondag 8 september 2013 @ 13:32:13 #268
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_130945543
Die armlastige en hulpbehoevende Spanjaarden zijn mooi op hun bek gegaan.
pi_130946636
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zo stellig niet, maar ik denk dat de kans enorm groot is. En natuurlijk moet het bid goed genoeg zijn. Maar er zijn zoveel steden in Europa die het kunnen organiseren dat er na 2x een ander continent heus wel één stad zo'n sterk bid heeft dat het weer naar Europa zal gaan. 2024 Europa en 2028 Noord-Amerika lijkt me nog steeds het meest voor de hand liggend.
Ligt er ook wel een beetje aan wie de Winterspelen krijgt in 2022. Als een Amerikaanse plaats zich kandidaat stelt (ik weet niet wie in de race is, ik heb over Reno gehoord en verder lijkt Denver mij een voor de hand liggende optie) kan het goed zijn dat veel Europese IOC-leden daar tactisch op gaan stemmen. Indien de VS die Winterspelen krijgt, is dat land een decennium uit de race voor de Zomerspelen. De kans is dan levensgroot dat 2024 naar Europa gaat.

Als 2022 naar een Europese kandidaat gaat, zijn de kansen voor een Amerikaanse of eventueel Afrikaanse kandidaat wel groter. Weliswaar lijkt de kans op 2022 en 2024 in Europa mij groter dan de kans op 2022 en 2024 in Noord-Amerika.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 14:13:39 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130947180
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ligt er ook wel een beetje aan wie de Winterspelen krijgt in 2022. Als een Amerikaanse plaats zich kandidaat stelt (ik weet niet wie in de race is, ik heb over Reno gehoord en verder lijkt Denver mij een voor de hand liggende optie) kan het goed zijn dat veel Europese IOC-leden daar tactisch op gaan stemmen. Indien de VS die Winterspelen krijgt, is dat land een decennium uit de race voor de Zomerspelen. De kans is dan levensgroot dat 2024 naar Europa gaat.

Als 2022 naar een Europese kandidaat gaat, zijn de kansen voor een Amerikaanse of eventueel Afrikaanse kandidaat wel groter. Weliswaar lijkt de kans op 2022 en 2024 in Europa mij groter dan de kans op 2022 en 2024 in Noord-Amerika.
Buiten Kaapstad zie ik voorlopig geen Afrikaanse stad kandidaat worden en ik heb nog weinig indicatie gelezen dat die ervoor willen gaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 14:17:15 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130947306
quote:
Barcelona zet zinnen op Winterspelen 2022

Nauwelijks een dag nadat Madrid naast de Olympische Zomerspelen van 2020 greep, heeft Barcelona bekendgemaakt de Winterspelen van 2022 binnen te willen halen.

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130947417
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Buiten Kaapstad zie ik voorlopig geen Afrikaanse stad kandidaat worden en ik heb nog weinig indicatie gelezen dat die ervoor willen gaan
Ik heb ook nergens gelezen dat Kaapstad zich erin wil mengen, maar het zou wel een kanshebber kunnen zijn met een stevig bid.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 september 2013 @ 14:21:19 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130947468
Rogge nu. TV rechten: Van $2,2mld in 1998-2000 naar $3,9mld in 2010-2012. Hebben ze goed gedaan bij het IOC :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 14:25:02 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130947609
Als Australië zich nog een keer in de strijd mengt kan de strijd rond 2024/2028 qua Noord Amerika/ Europa nog wel eens heel anders worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130951236
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik zie de komende 4 jaar ten hoogste Zuid Afrika een geloofwaardig bid op de been kunnen krijgen verder is er nog geen land in Afrika wat stabiel genoeg is en financieel zo ver is. Over het algemeen moet je als land/stad een aardig aantal andere grote sportevenementen gehad hebben voor je de Spelen krijgt.

Azië heeft wel tal van regio's die daaraan voldoen maar die hebben nu 2020 al dus voor 2024 lijkt me Europa of een mogelijke kandidaat uit Noord Amerika aan de beurt.
Ik bedoel ook niet dat Afrika in 2024 al de Spelen gaat organiseren, maar dat ze in de toekomst wel gaan meespelen (en niet alleen Afrika) en Europa dus niet minstens elke 12 jaar meer een OS kan opeisen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:15 schreef Leatherface het volgende:
In 2024 liggen er wel grote kansen voor Europa. Maar het ligt er ook wel aan wie zich kandidaat stellen en wie de Winterspelen van 2022 krijgt.

Mocht 2022 naar de VS gaan (Denver? Reno?) dan ligt de weg open voor Europa. Gaan die Winterspelen naar Europa (ik las dat onder meer Oslo zich kandidaat wil stellen en enkele plaatsen in Oost-Europa) dan kan een Duitse stad of Parijs een gooi naar de OS doen.
De VS doen sowieso geen gooi naar de Winterspelen van 2022.
Zie: http://espn.go.com/olympi(...)2026-winter-olympics
pi_130955507
Nu op Ned 1 Erica op reis met een Tokio special
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 18:19:51 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130955721
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat Afrika in 2024 al de Spelen gaat organiseren, maar dat ze in de toekomst wel gaan meespelen (en niet alleen Afrika) en Europa dus niet minstens elke 12 jaar meer een OS kan opeisen.

[..]

ow, zo. Ja dat is zeker. Zuid Amerika en Azië zullen volwaardiger mee gaan draaien in de carrousel en dan komt Afrika er ook nog een keertje bij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130973548
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ow, zo. Ja dat is zeker. Zuid Amerika en Azië zullen volwaardiger mee gaan draaien in de carrousel en dan komt Afrika er ook nog een keertje bij
Ik denk vooral dat het in Azië niet langer exclusief blijft voor Japan, China en Korea. Hoewel de volgende Aziatische Zomerspelen na Tokio wel even op zich zullen laten wachten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 23:59:48 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130973669
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:56 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het in Azië niet langer exclusief blijft voor Japan, China en Korea. Hoewel de volgende Aziatische Zomerspelen na Tokio wel even op zich zullen laten wachten.
Ik denk ook dat landen als India er ook nog helemaal niet zo klaar voor zijn. Die hebben best problemen in eigen land nu. Bovendien qua sport begint het daar nu een beetje in de breedte te ontwikkelen. Ook het aantal grote sportevenementen is nog vrij beperkt geweest volgens mij.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 september 2013 @ 12:15:05 #280
862 Arcee
Look closer
pi_130982096
's Nachts live sport kijken. _O_
pi_130982723
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:31 schreef Leatherface het volgende:
Enorm verschil in het aantal stemmen. Het is wel duidelijk dat het IOC voor (relatieve) veiligheid koos.
En de moderniteit van Tokio en de infrastructuur. Maar wat ik wel het mooie vond was de vrij nette houding van de Turkse delegatie die de camera opving opving toen de Japanners uit hun dak gingen.

Heel keurig en ik meende zelf een glimlacht op de gezichten te zien van sommige Turken alsof ze het wel konden hebben om te verliezen van de Japanners die normaliter altijd zo rustig zijn en nu te keer gingen alsof ze de finale van het WK voetbal hadden gewonnen. De Turken als die iets verliezen kennen we meestal van onderstaand filmpje:



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 12:44:14 ]
pi_146060592
quote:
Duitsland wil Zomerspelen in 2024 organiseren

Het Duits Olympisch Comité heeft beslist om een dossier in te dienen om de Spelen van 2024 naar Berlijn of Hamburg te halen. Berlijn greep eerder al naast de organisatie van de Spelen in 2000, terwijl Leipzig in 2012 in het stof beet ten koste van Londen.

De Raad van Bestuur van het Duits Olympisch Comité besliste unaniem om een kandidatuur in te dienen voor 2024. De komende maanden moet blijken of Berlijn dan wel Hamburg de beste kaarten heeft. "Het zijn allebei prima opties", luidt het.

De Duitsers zijn de eersten die concrete interesse tonen voor de Spelen in 2024. Er wordt verwacht dat er concurrentie zal zijn van de VS, Rome, Parijs, Doha en Istanbul. Duitsland heeft met IOC-voorzitter Thomas Bach alvast een extra troef in handen.

Het is van 1972 geleden dat Duitsland gastheer was voor de Zomerspelen. De editie in München werd overschaduwd door een Palestijnse aanslag.

De inwoners van Berlijn en Hamburg kunnen wel nog roet in het eten gooien. Beide steden plannen nog een referendum. Volgens polls van het Duits Olympisch Comité zou er in Hamburg een nipte meerderheid gewonnen zijn voor het idee, in Berlijn een nipte minderheid.
pi_146062282
Ik ben voor maar dan wel in Berlijn en met het gebruik van het oude olympisch stadion. Er moet daar nog een schande uitgewist worden!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_146070086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:17 schreef komrad het volgende:
Ik ben voor maar dan wel in Berlijn en met het gebruik van het oude olympisch stadion. Er moet daar nog een schande uitgewist worden!
Met die OS is de revamp van Berlijn wel compleet. Vraag is alleen of de Duitsers, fiscaal conservatief als ze vaak zijn, zich niet alsnog gaan terugtrekken.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:51:57 #285
67174 Dos37
Come on Twente
pi_146070116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 01:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan kan Amsterdam 4 jaar later niet meer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_146071528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dan kan Amsterdam 4 jaar later niet meer.
Laten we het hopen :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 oktober 2014 @ 21:43:48 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146092603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dan kan Amsterdam 4 jaar later niet meer.
dat kan sowieso al niet want het is al afgeschoten door de politiek :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 oktober 2014 @ 21:51:01 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146093053
Hamburg wil het in een klein gebied midden in de stad, klinkt als een mooi plan. Berlijn wil gebruik gaan maken van diverse oude stadions zoals het bestaande Olympisch Stadion en ook het terrein van vliegveld Tegel zou gebruikt gaan worden voor de Spelen.

In Hamburg zou 73% van de bevolking achter de Spelen in die stad staan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146093199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Met die OS is de revamp van Berlijn wel compleet. Vraag is alleen of de Duitsers, fiscaal conservatief als ze vaak zijn, zich niet alsnog gaan terugtrekken.
ik hoop echt van harte dat ze doorzetten. Het zou Duitsland denk ik echt helpen als ze in het oude olympisch stadion het verleden nog eenmaal gedenken en definitief een plaats geven. als het IOC ballen heeft gaan ze dan ook niet stemmen en dit zonder campagne gunnen. Er zijn dingen belangrijker dan geld !
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_146093245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:51 schreef rubbereend het volgende:
Hamburg wil het in een klein gebied midden in de stad, klinkt als een mooi plan. Berlijn wil gebruik gaan maken van diverse oude stadions zoals het bestaande Olympisch Stadion en ook het terrein van vliegveld Tegel zou gebruikt gaan worden voor de Spelen.

In Hamburg zou 73% van de bevolking achter de Spelen in die stad staan.
niets tegen Hamburg maar dit moet naar Berlijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 oktober 2014 @ 22:15:10 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146094402
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:54 schreef komrad het volgende:

[..]

niets tegen Hamburg maar dit moet naar Berlijn
Eens, maar ik heb ergens wel mijn twijfels of de bevolking van Berlijn er wel achter staat. Berlijn is volgens mij ook een relatief arme gemeente
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146094909
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Eens, maar ik heb ergens wel mijn twijfels of de bevolking van Berlijn er wel achter staat. Berlijn is volgens mij ook een relatief arme gemeente
dat moet de staat dan oplossen. Wat mij betreft mag hier zelfs Europees geld naartoe, niet voor het sportdoel maar wel vanwege het grotere belang dat er is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 oktober 2014 @ 22:28:24 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146095096
Nadeel is wel dat het ernstig de vraag is of ze dan eindelijk Flughafen Berlin Brandenburg open kunnen hebben :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146095220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:28 schreef rubbereend het volgende:
Nadeel is wel dat het ernstig de vraag is of ze dan eindelijk Flughafen Berlin Brandenburg open kunnen hebben :P
_O- tempelhof dan
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_147607782
quote:
De Italiaanse hoofdstad Rome zal zich officieel kandidaat stellen voor de organisatie van de Olympische Zomerspelen van 2024. Dat heeft de Italiaanse premier Matteo Renzi maandag bevestigd tijdens een persconferentie op het Italiaans Olympisch Comité (CONI).

‘We doen dit niet om erbij te zijn, maar wel om te winnen’, aldus Renzi. ‘De Italiaanse regering is bereid om haar bijdrage te leveren’, klonk het.

Voor de organisatie van de Spelen van 2024 lieten al vele steden hun stem horen. Onder meer Parijs, Rome, Berlijn of Hamburg (in maart 2015 beslist Duitsland welke stad het afvaardigt), het Azerbeidzjaanse Bakoe en het Qatarese Doha zijn geïnteresseerd, net als de Amerikaanse steden Boston, Washington, Los Angeles en San Francisco. Zij krijgen nog tot 15 september 2015 de tijd om hun dossier in te leveren bij het Internationaal Olympisch Comité (IOC). In de lente van 2016 wordt dan bepaald welke steden doorgaan naar de finale stemronde in 2017.
pi_147608959
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geld genoeg daar in Italië. ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 december 2014 @ 18:13:53 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_147608989
Als het goed is maakt de VS in januari bekend welke stad een bid in gaat dienen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148496976
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:13 schreef heywoodu het volgende:
Als het goed is maakt de VS in januari bekend welke stad een bid in gaat dienen :)
De USOC heeft Boston de voorkeur gegeven boven LA, San Francisco en Washington.

Mooie stad, volgens mij. Pal aan de oceaan, over het algemeen lekkere zomers en redelijk sportminnend. :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 januari 2015 @ 11:12:30 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148498167
Doha wil ook in 2024, maar ik neem aan dat 4 keer achter elkaar Azië uitgesloten is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_148957687
quote:
De internationale biljart- en snookerbonden willen zo snel mogelijk naar de Olympische Spelen. De bonden hopen er in 2020 in Tokyo bij te zijn.

De overkoepelende organisaties van bal en keu zijn gezamenlijk een bidprocedure gestart om op het officiële wedstrijdprogramma van de Zomerspelen te komen. "Dat is vier jaar eerder dan aanvankelijk de bedoeling was, maar door een scherpe toename wereldwijd van de populariteit van de biljart- en snookersport denken we nu al een goede kans te maken", aldus de snookerbond.

Door de invoering van nieuwe regels maken sporten die nog niet olympisch zijn meer kans om dat wel te worden, zo meldt het ANP. Ook honk- en softbal hopen op een rentree op de Spelen van 2020, die sporten zijn in gastland Japan razend populair.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2015 @ 13:36:27 #301
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150065770
aangezien we hier toch over toekomstige Spelen praten :P : Brisbane wil Olympische Spelen 2028
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')