quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal wel een typfoutje zijn....12 jaar is in Vaticaanstad natuurlijk de bovengrens.
De PvdA en PVV die het met elkaar eens zijn....dat we dat nog mogen beleven!quote:Pedoclub: verbod verandert weinig
Het verbieden van pedovereniging Martijn haalt weinig uit. "We blijven wie we zijn", zegt bestuurslid Marthijn Uittenbogaard in dagblad Metro. "We zullen nog steeds bij elkaar komen als we daar zin in hebben." De Tweede Kamer debatteert na het zomerreces over een verbod van de vereniging.
Het Openbaar Ministerie concludeerde onlangs dat er geen gronden zijn voor een verbod, omdat de gedragingen en veroordelingen van enkele leden niet aan de organisatie toe te schrijven zijn. Zo'n 41.000 mensen ondertekenden een burgerinitiatief om het onderwerp op de agenda van de Kamer te zetten. CDA, PvdA en Geert Wilders (PVV) zijn het niet met de beslissing van het OM eens.
Volgens hoogleraar forensische psychiatrie Hjalmar van Marle van Erasmus Universiteit Rotterdam is de vereniging Martijn achterhaald en is de roep om een verbod dan ook overbodig. Van de 650 leden van weleer zijn er nog slechts 80 over.
"Het draagt bij aan de heksenjacht op pedoseksuelen, die er alleen maar voor zorgt dat ze zich niet laten behandelen, maar dat ze ondergronds gaan", stelt van Marle.
Pedoclub: verbod verandert weinig
Of de PVV fractie, dat is dan ook een criminele organisatie.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:06 schreef Nielsch het volgende:
Pedofilie is iets om te verachten, maar het verbieden van een vereniging die geen strafbare feiten pleegt is echt te bizar voor woorden. Hoe zou Henk Bres het vinden als we de supportersvereniging van zijn ADO verbieden, op de gronden dat de diverse afzonderlijke leden van die vereniging een strafblad hebben?
Ik ben voor!quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:06 schreef Nielsch het volgende:
Pedofilie is iets om te verachten, maar het verbieden van een vereniging die geen strafbare feiten pleegt is echt te bizar voor woorden. Hoe zou Henk Bres het vinden als we de supportersvereniging van zijn ADO verbieden, op de gronden dat de diverse afzonderlijke leden van die vereniging een strafblad hebben?
Of bijna elke grote partij/vereniging.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of de PVV fractie, dat is dan ook een criminele organisatie.
Mierenneukerquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso vind ik het typisch en misschien wel typerend dat een hooligan zomaar hoog van de morele toren gaat blazen en dat nog geaccepteerd wordt ook. Doet mij denken aan het verhaal van de veroordeelde zedendelinquent die in de gevangenis moest vrezen een moreel lesje geleerd te krijgen van een andere gevangene die 1 voor 1 de vingers van een hoogbejaarde had gebroken om haar pincode te onfutselen.
Ik zie met groot genoegen de dag tegemoet dat je dat laatste zinnetje kom herhalen voor de kuip vlak voor een wedstrijd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben voor!![]()
Mag Feyenoord dan ook verboden worden, please?![]()
De twee meest kneuzenclubs van Nederland, weg ermee.
Dit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
Eigenlijk is het hilarisch; De PVV die pleit voor een verbod op vrijheid van meningsuiting en vereniging!
Verbieden helpt niet, het is een leuke actie voor de bühne, maar meer ook niet. Dialoog aangaan zou beter zijn.
Dat gebeurt ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef borisz het volgende:
Ja leuk je verbiedt die vereniging en dan?
Je moet de leden aanpakken als ze strafbare dingen doen.
Allicht, maar een substantieel deel van de PVV-fractie heeft zich schuldig gemaakt aan behoorlijk ernstige misdrijven. Net als in de gevangenis en bij Henk Bres zie je dan dat de behoefte om iets of iemand te vinden waarvan je kunt zeggen dat het nog veel erger is wat hij heeft gedaan. Of dat nou waar is of niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:35 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Of bijna elke grote partij/vereniging.
Greenpeace heeft ook leden waar je van gaat kotsen. Maar goed.
Nou, als je het verbiedt dan bestaat het natuurlijk niet meer.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef borisz het volgende:
Ja leuk je verbiedt die vereniging en dan?
Je moet de leden aanpakken als ze strafbare dingen doen.
ah, en is het bespreekbaar maken van het verkrachten van weerloze vrouwen dan verboden?quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hun doel :
[..]
Vervang ouderen-jongeren relaties door verkrachten van weerloze vrouwen
Wtf, PvdA en CDA ook?quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De PvdA en PVV die het met elkaar eens zijn....dat we dat nog mogen beleven!
Ja.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:13 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ah, en is het bespreekbaar maken van het verkrachten van weerloze vrouwen dan verboden?
nee.quote:
volgens mij zijn we het eens hoor. ik reageerde op de tosti die het bestaan van deze vereniging vergeleek met het verkrachten van vrouwen.quote:Wat niet verboden is, is het bespreken van of het niet eens zijn met de wetten die verkrachting verbieden.
Dit is in principe ook waar Martijn voor is; tegen de wet die seks met minderjarigen verbiedt strijden.
Onbegonnen strijd, maar geen verboden strijd. Gelukkig maar, want als je tegen de ene wet niet mag ageren, begeef je je op gevaarlijk terrein. Voor je het weet is er een waslijst aan wetten waar je niet meer tegen mag ageren. Een gevaarlijke ontwikkeling. Let op; ageren tegen een wet is niet hetzelfde als de wet breken.
We leven nu eenmaal in een democratie en niet in een democratie met dictatoriale trekjes op het moment dat het ons dat uitkomt. Hoop ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |