De singeplayer van sc1 ( terran, zerg ) is wel te spelen in sc2 moet je maar opzoeken. Je hebt tevens ook broodwar modsquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:51 schreef Predacore het volgende:
Nu ik dit zie hoop ik ook dat ze het mogelijk maken om starcraft 1 te spelen ^^.
Heb het nooit gespeeld, en het zal wel niet beschikbaar zijn voor de mac op dit moment.
SC (en BW) is nog gewoon te koop op de Blizzard Store, dus ik zou niet weten wat het probleem is:quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:51 schreef Predacore het volgende:
Nu ik dit zie hoop ik ook dat ze het mogelijk maken om starcraft 1 te spelen ^^.
Heb het nooit gespeeld, en het zal wel niet beschikbaar zijn voor de mac op dit moment.
Eerst goed scouten, je moet weten waneer ze hun pool bouwen. Reactor hellions haal je het waarschijnlijk niet mee(iig niet om je ally te helpen), die komen pas 4:30 als je het op z'n snelst doet, jezelf verdedigen is niet zo moeilijk. Gewoon je wall compleet maken en een marine erachter, je ally moet zodra je het scout zsm een pool droppen en dan 2 spines maken en lings, (sla de queen over) Het liefst in zn mineral line. Op maps met een shared ramp kan je ervoor kiezen om in het midden te bouwen(die map met lava, en die 8player map, en nog een paar), 1 supply depot en 2 barracks om het af te maken. Zorg trouwens dat je maat zn overlord goed heeft gepositioneerd op de map, zodat je de lings aan ziet komen. Als je de eerste rush hebt overleefd kunnen ze niet veel meer, waarschijnlijk een ling roach all-in, maar dat is wel te houden omdat jullie een betere eco hebben. Hellions zijn wel een goede optie als jij een wall kan maken + een marine en je ally 2 spines kan maken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:52 schreef Tical2000 het volgende:
Heeft iemand wat tips hoe te beste om te gaan tegen 2x zerg als terran + zerg? Zojuist 2 potjes verloren tegen 2x zerg die 6 / 10 poolen.
Meestal blok ik de ruimte tussen m'n maat en mij in, anders rennen ze direct z'n base in en ben ik nooit op tijd om hem te helpen. Door het blokken duurt het echter veel te lang voordat ik een fatsoenlijk aantal units heb.
Fast hellion heb ik ook al geprobeerd, maar tegen de tijd dat zij er zijn heb ik pas 1 hellion zonder upgrade.
Tips zijn welkom.
Ik speel ook zerg en mijn maatje terran. Tegen 2 zerg 6 pool all-in ik altijdquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:52 schreef Tical2000 het volgende:
Heeft iemand wat tips hoe te beste om te gaan tegen 2x zerg als terran + zerg? Zojuist 2 potjes verloren tegen 2x zerg die 6 / 10 poolen.
Meestal blok ik de ruimte tussen m'n maat en mij in, anders rennen ze direct z'n base in en ben ik nooit op tijd om hem te helpen. Door het blokken duurt het echter veel te lang voordat ik een fatsoenlijk aantal units heb.
Fast hellion heb ik ook al geprobeerd, maar tegen de tijd dat zij er zijn heb ik pas 1 hellion zonder upgrade.
Tips zijn welkom.
Platinum.quote:
2x zerg vind ik toch wel de meest irritante match-up vanwege die dubbele 6 pool. Misschien moet ik anders op 6/10 al gaan scoutenquote:
ja in bronze leaguequote:Op donderdag 14 juli 2011 01:46 schreef Turalyon het volgende:
Ik weet niet wat er zo moeilijk is aan 2x 6 pool, altijd gratis win
chill, ga wel even kopen dan. want de ported version vind ik maar niks.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:48 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
SC (en BW) is nog gewoon te koop op de Blizzard Store, dus ik zou niet weten wat het probleem is:
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=210000002
Tenzij je het in het Duits/Frans wilt spelen, want die zijn niet beschikbaar voor Mac.
Tot nu toe werkt 2 gate zealot rush wel in silver daartegen. wel zorgen dat ie je niet scout of dat je cyber core faked zodat ie t niet aan ziet komen. Ik doe bv wel een gas maken als ie scout.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:23 schreef DukeForever het volgende:
Oh wat heb ik toch een haat tegen PvP. Het is altijd hetzelfde, namelijk 4gate. Ik dacht dat ze het minder zouden doen na de laatste patch, maar hier is niets van waar. Het is gewoon verschrikkelijk en alles behalve creatief, dan heb ik nog liever ZvZ lol.
Vond het ook al vaag. Maar opnieuw geinstalleerd en hij deed het weerquote:
Nieuwe hellion icon!111quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:02 schreef GoodGawd het volgende:
wat is er nu eigenlijk veranderd vandaag in sc
Niks qua balance hoor.quote:
Wel, bij custom games viel me op. Dat als iemand in je lobby leaved terwijl aftellen al is begonnen dat hij dan gewoon weer wacht. Eerst ging hij dan gewoon door en had je instant win.quote:
Soms wint het en soms verliest het. Er is niks OP aan tbh. Ik zag SlayersDragon gewoon mass ghosts en viking gaan en er was niks meer over van de "unbeatable" infestor/broodlord comboquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mwah, ze zijn nogal bezig over Infestor/Broodlord combo, dat het OP is enzo
Ik had het gister nog leguea gamequote:Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wel, bij custom games viel me op. Dat als iemand in je lobby leaved terwijl aftellen al is begonnen dat hij dan gewoon weer wacht. Eerst ging hij dan gewoon door en had je instant win.
kreeg gisteren infestor/roach tegen. zwaar irritant. Wel gewonnen uiteindelijk, maar t slaat nergens op dat je gelijk ook helemaal NIKS meer kan met je units. Zo wordt je micro ineens 0,0 waard. ( niet dat mijn micor enigzins het noemen waard is maar tochquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:50 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Soms wint het en soms verliest het. Er is niks OP aan tbh. Ik zag SlayersDragon gewoon mass ghosts en viking gaan en er was niks meer over van de "unbeatable" infestor/broodlord comboOok die keren dat je het zag tijdens MLG en Dreamhack werd deze unbeatable combo gewoon geowned. Het is net als al het andere; protoss deathballs zijn te sterk, MMM is te sterk, Roach is te overpowered en blablabla. Niet te veel van aantrekken en gewoon doorspelen want echt veel heeft het nog niet gedaan atm tbh
Zoals forcefields zeg maar?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
kreeg gisteren infestor/roach tegen. zwaar irritant. Wel gewonnen uiteindelijk, maar t slaat nergens op dat je gelijk ook helemaal NIKS meer kan met je units. Zo wordt je micro ineens 0,0 waard. ( niet dat mijn micor enigzins het noemen waard is maar toch)
Forcefields moet je eerst nog wel even goed plaatsen en doen geen damage. Ook kan je er makkelijk omheen lopen, met fungal zijn je units gewoon gedwongen te blijven staan waardoor er gelijk niks meer van je combo over blijft. ( in dit geval +1 chargelots combi met stalkers, puur gewonnen op numbers.)quote:
Als je forcefields goed neerzet komt er geen enkele zergunit meer uit hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Forcefields moet je eerst nog wel even goed plaatsen en doen geen damage. Ook kan je er makkelijk omheen lopen, met fungal zijn je units gewoon gedwongen te blijven staan waardoor er gelijk niks meer van je combo over blijft. ( in dit geval +1 chargelots combi met stalkers, puur gewonnen op numbers.)
Archon is you friend, die 1 shot 1000 lings en banelings tegelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Forcefields moet je eerst nog wel even goed plaatsen en doen geen damage. Ook kan je er makkelijk omheen lopen, met fungal zijn je units gewoon gedwongen te blijven staan waardoor er gelijk niks meer van je combo over blijft. ( in dit geval +1 chargelots combi met stalkers, puur gewonnen op numbers.)
Eh dat heb ik nooit gezegd? ik zei dat het GEEN damage deed tov Fungal growth , nooit gezegd dat het schade zou moeten doen. Maken jullie er van.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:22 schreef Revje1 het volgende:
Wel goed idee om FF damage te laten doen:)
Dan zit er een goede balans in het spel!
Ik ben paranoia geworden door excecutor Artanis met z'n "our base is under attackquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:46 schreef Revje1 het volgende:
Lol konijn voel jeje aangevallen? Dat was dus absoluut niet de bedoeling van mijn bericht.
Er werd over gesproken en ik reageer gewoon:)
Je ziet toch wel dat ik alleen maar onzin zat te roepen:)
Je beschrijft Warcraft 3quote:Op zondag 24 juli 2011 20:49 schreef Tom_Poes het volgende:
Zodat je WoW kan spelen in SC2?
Kunnen ze dan niet ook een mod maken in WoW, waarin je een ras moet kiezen, en dan in een PvP map een basis moet bouwen waarbij je geld kan verzamelen, en misschien nog een andere resource, en dan proberen om de ander kapot te maken.
O en misschien kunnen ze ook wat grotere maps maken waar 4, 6 of misschien wel 8 mensen tegelijk vechten in teamverband!!!
Maw, wat is hier het praktisch nut van?
truequote:Op maandag 25 juli 2011 11:17 schreef Donderkonijn het volgende:
daar ging het niet om,ik doelde meer op het feit dat je toch wat behoorlijk wat skill moet hebben om zoiets te maken en dat die build tool zo krachtig is
vet, wat is t precies??quote:Op maandag 25 juli 2011 11:39 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik ben aangenomen in een sc2 mappingteamBeetje iCCup-achtig zeg maar
nee je kan het inloggen cancelen en offline play aanklikken oid.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:32 schreef Slayage het volgende:
moet ik nou een onilne verbinding hebben als ik gewoon de campagne offline wil spelen?
dat heb ik, maar starcraft herkent sommige knoppen dan alsnog niet :s Waarschijnlijk doe ik iets niet goed, maar ik zie niet precies wat...quote:
Say wut?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef GoodGawd het volgende:
inject oftewel key binding T toewijzen right.
Yup. Die voer ik gelukkig met mn nummers in.quote:er is also verschil tussen getallen van je num pad blok en de standaard getallen rij. Je moet niet van de numlock invoeren dan werkt het niet.
Die moet ik ook eens proberen. Lijkt wel handig. En als er bij een hatch dan even geen queen is (want 4e base ofzo) dan sla je die over ofzo?quote:Ik heb als extra knop backspace op mijn muis gedaan. Zodat ik van hatch kan switchen daarmee. Queens onder 1 hotkey.
Kan iemand mij uitleggen waarom metalopolis verwijderd is? Dat vond ik juist een van de betere maps.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:39 schreef GoodGawd het volgende:
Nieuwe map pool 1v1
Removed:
Scrap Station (2)
Slag Pits (4)
Delta Quadrant (4)
Metalopolis (4)
Carried over:
Xel’Naga Caverns (2)
Backwater Gulch (4)
Shakuras Plateau (4)
Tal'Darim Altar LE (4)
The Shattered Temple (4)
Typhon Peaks (4)
New:
Nerazim Crypt (4)
Searing Crater (4)
Antiga Shipyard (4)
Abyssal Caverns (4)
dunno, misschien hebben ze ruimte nodig voor nieuwe maps die andere gameplay met zich meebrengen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:14 schreef PompTieDom het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom metalopolis verwijderd is? Dat vond ik juist een van de betere maps.
Ja klik je gewoon nog een keer backspace gaat ie weer verder.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:11 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Say wut?
[..]
Yup. Die voer ik gelukkig met mn nummers in.
[..]
Die moet ik ook eens proberen. Lijkt wel handig. En als er bij een hatch dan even geen queen is (want 4e base ofzo) dan sla je die over ofzo?
Close position is Z kansloos en cross position is een bijna autowin voor Z, aldus de pro'squote:Op dinsdag 26 juli 2011 03:14 schreef PompTieDom het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom metalopolis verwijderd is? Dat vond ik juist een van de betere maps.
Jaaaaa eindelijk!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:39 schreef GoodGawd het volgende:
Nieuwe map pool 1v1
Removed:
Scrap Station (2)
Slag Pits (4)
Delta Quadrant (4)
Metalopolis (4)
Carried over:
Xel’Naga Caverns (2)
Backwater Gulch (4)
Shakuras Plateau (4)
Tal'Darim Altar LE (4)
The Shattered Temple (4)
Typhon Peaks (4)
New:
Nerazim Crypt (4)
Searing Crater (4)
Antiga Shipyard (4)
Abyssal Caverns (4)
ik had m als protos op thumbs down gezet. Wilde m net weer eens aanzetten, maar dat is nu wat laatquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Jaaaaa eindelijk!
Eindelijk van Crap station af!
Nu kan ik eindelijk eens Diamond gaan worden is seizoen 3
Je nummer is ook nodigquote:Op woensdag 27 juli 2011 00:39 schreef brtausi het volgende:
Ik speel het nu ook al 2 a 3 maanden denk ik. Word steeds leuker. Zit nu vlak voor het nieuwe seizoen door de lock nog in brons, maar speel alleen nog maar tegen gold, silver & soms hoger.
ik speel onder brtausi
Brtausi#111quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:40 schreef Salamando het volgende:
[..]
Je nummer is ook nodig. Ga met je muis over je portrait in battle.net en je ziet je nummer.
Nee (tenzij dit in een patch gedaan is).quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:19 schreef brtausi het volgende:
Als je offline single player speelt, en je behaalt een achievement. Dan krijg je die niet natuurlijk niet gelijk. Maar als je later online gaat. Krijg je ze dan alsnog?
Betekent dus dat ik 1 van die gekken ben die het al 1 jaar nonstop speelt!quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:09 schreef Salamando het volgende:
Starcraft 2 is vandaag 1 jaar oud jongens, taart, slingers, feest.
en hoe veel matches heb je gespeeld in S3quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:01 schreef Donderkonijn het volgende:
veel mensen die ineens de game op pauze zetten zonder iets te zeggen en dan na 10 sec weer terug zijn, mijn ervarig met russen tot nu toe. Ik wordt ook vrij hard geowned door ze erna. Dikke losing streak
Snap er weinig van, of de mensen in silver zijn ineens 100x beter geworden, of er klopt geen zak van het matchmaking system. Voor de patch kon ik hier en daar nog wel eens een gold verslaan nu zwaar moeite met lage silvers.
zit ook in silver. en dat heb ik in S2 vaak genoeg gezien. De dubbele nydus nog niet...quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:31 schreef Donderkonijn het volgende:
ehm stuk of 9 denk ik? Maar het gaat ook niet gelijk op ofzo, ik krijg ineens dingen tegen die je anders nooit zag in silver, mutli-drops, infestors (zag je vrijwel nooit) , ghosts( zag je ook nooit), nydus op 2 plekken tegelijk... . excuse if i'm wrong maar dat gebeurde hiervoor in silver dus nooit
weet je niet wat een 4gate of 2gate robo is? hoe lang speel je dit spel al?quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:03 schreef brtausi het volgende:
Ik moet echt die termen een keer gaan begrijpen. Snap er nu nog niks van. Ben wel van brons in s2 naar zilver in s3 gegaan
dan moet je toch weten wat een buildorder is en dat wat een 4 gate isquote:
Zijn gewoon de namen van de gebouwen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:52 schreef brtausi het volgende:
Ik heb me nooit in die termen verdiept
Misschien doe ik het wel maar weet ik het niet. Straks even kijken dan.
Speel nu af en toe samen met wat gasten die diamond zijn. Dan moet ik ook af en toe van die vragen stellen en dan zijn zij verbaasd dat dat allemaal niet weet :p
quote:Op zondag 31 juli 2011 00:35 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Yoshi is jaloers dat ik in diamond league zit. En dat ik af en toe master league spelers versla
ik speel het zelden minder..quote:Op zondag 31 juli 2011 12:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik speel het eigenlijk zelden meer dit spel
Nog niet. Vorige keer stond het aantal dagen later op de sitequote:Op maandag 1 augustus 2011 13:58 schreef BObNL het volgende:
Is de finale van mlg nog ergens terug te zien? Kon het niet vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
In 3v3 en 4v4 werkt ook elke tactic die je maar kan bedenken op de een of andere manier welquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:02 schreef Afwazig het volgende:
Vandaag voor het eerst maar eens 3v3 gaan spelen in het nieuwe seizoen. Dik aan het falen, word ik alsnog in Diamon geplaatst. lolwut
Welke race ben je? Als je een paar marines of een extra queen hebt(die je sowieso al hebt voor creep) is het al opgelostquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:36 schreef BObNL het volgende:
Waarom doen alle protos opeens weer void ray rushes. Die had ik echt maaanden niet meer gezien.
Misschien hierdoor?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:36 schreef BObNL het volgende:
Waarom doen alle protos opeens weer void ray rushes. Die had ik echt maaanden niet meer gezien.
ik mag dan sucken, als ik m gewoon scout en reageer met sentry+stalker en cannon into immortal is het gewoon de goede zet als ie blijft hangen op roachesquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
In silver heet dat gewoon luck hoor
hoe ver je wel niet kan komen met 6 en 8 poolsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha, ben alweer diamond stelletje kut noobs
vet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:38 schreef Toryu het volgende:
ok ok, misschien moet ik voor deze toch maar een uitzondering maken
Zit nog ff te twijfelen of ik alleen een cd-key wil, of een dvd+doos enzo...
edit:
CD-key gekochtNu moet ik alleen de client nog opnieuw downloaden en installeren, had de verkeerde regio kennelijk :/
Je haalt niet alleen SC2 in huis, maar er worden ook heel veel minigames en op den duur volwaardige games gemaakt met de editor door modders. Dus de replay value is ontzettend groot.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:07 schreef Toryu het volgende:
Ik had hem ook geprobeerd. Nu wil ik eigenlijk de hele versie, maar ik vind 40 euro te duur. Had gehoopt dat het na een tijdje wat goedkoper zou worden, maar ik kan denk ik nog lang wachten
Die Viking raider gamequote:Op zondag 14 augustus 2011 18:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je haalt niet alleen SC2 in huis, maar er worden ook heel veel minigames en op den duur volwaardige games gemaakt met de editor door modders. Dus de replay value is ontzettend groot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hellion, tank, marines push tegen zergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terran vs Terran ben ik zelf heel slecht in dus heb daar niet echt advies voor.
[ Bericht 8% gewijzigd door BObNL op 15-08-2011 12:46:27 ]Leuter mee!!
Het beste is om geen standaard tactiek te hebben, die maak je pas nadat je ziet wat de ander doet. Je kan wel een build hebben tot ongeveer 20 supply, maar daarna is het bv niet verstandig om elke keer turrets om je base te maken, tanks, bunkers etc, terwijl je geen idee hebt wat er gebeurt. Vaak zijn de enige momenten wanneer je een bunker moet maken wanneer je iets geks doet qua tech, of een snelle expand neem of gecheesed wordt. Wanneer je techt of expod heb je minder units dan de ander, als je gewoon 'normaal' speelt zal je evenveel units hebben als de ander, of meer omdat hij degene is die aanvalt. Een bunker is daarom een verspilde 100 minerals als je dat altijd doet. Hetzelfde geldt voor je unit composition, er is niet 1 bepaalde unit composition dat altijd werkt voor terran(tenzij je protoss bent uiteraard). Vikings zijn nutteloos tegen zerg, tanks zijn een must. Thors zijn wel goed tegen toss, alleen als je voor thors gaat moet je meer van je marine marauder army opofferen, dus daarom ook slecht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die Viking raider gamedat is gewoon fucking Overkill 2.0, briljant
Maargoed, vanaf vandaag ben ik begonnen met SC2 multiplayer... maar het wil allemaal nog niet echt vlotten. Vanochtend won ik de allereerste potjes ooit redelijk makkelijk. Maar toen kwamen er blijkbaar opeens sterke spelers online en verloor ik alleen nog maar. Ik speel die practice games waar ik er maximaal 50 van moet doen.
Mijn tactiek (Terran) tot nog toe:
- Zoveel mogelijk SCV's bouwen om 2 SCV per mineral node en 3 per gas unit te krijgen.
- De ingang(en) naar mijn kamp afzetten met 2 x bunker, 2 x AA en 2 x siege tank
- De rest van mijn kamp omringen met AA
- Constant units blijven bouwen met 2 x barracks, 2 x factory en 1 x starport. Mijn legertje bestaat uit veel, heel veel marines, 4 x medivac, 4 x viking/bansee, 2 x thor, 10 x marauder. Ondertussen gooi ik er zoveel mogelijk armor/weapon upgrades bij in.
- Wachten tot de vijand mij aanvalt, hun hopelijk verslaan en dan rush naar het kamp van de tegenstander in de hoop dat ze nog niet te veel hebben gerebuild.
Deze tactiek werkte dus een paar keer prima. Maar waar ik heel veel moeite mee heb zijn die mensen die zo ontzettend snel aanvallen en dan ook nog eens met de beste units. Net kreeg ik na een minuut of 20 gewoon een heel groot leger Thor's tegen me. Hoe kom ik daar nou tegenop? Is er een handige site die mij kan vertellen wat ik ongeveer moet bouwen en in welk tijdsbestek? Ik weet dat ik eigelijk 2 of zelfs 3 basissen moet hebben die tegelijk resources verzamelen maar de meeste vijanden vernietigen die basissen telkens voor ik ze goed kan verdedigen
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Hallo Starcraft masters... een vraagje, hoe doe ik dit:
[ afbeelding ]
bad manneredquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuter mee!!
www.teamliquid.net staan veel tips en strats enzo op., also, per basis 3 productie gebouwen is ongeveer wat je kan supporten op1 base. Soms meer maar dan moet je puur tier 1 barracks units gaan en dat is meestal niet zo effectief. Btw, na 20 minuten is al heel erg laat. Een beetje terran komt rond 6 a 7 minuten meet een timing push langs en Protoss 4 gate is ook rond die tijd klaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die Viking raider gamedat is gewoon fucking Overkill 2.0, briljant
Maargoed, vanaf vandaag ben ik begonnen met SC2 multiplayer... maar het wil allemaal nog niet echt vlotten. Vanochtend won ik de allereerste potjes ooit redelijk makkelijk. Maar toen kwamen er blijkbaar opeens sterke spelers online en verloor ik alleen nog maar. Ik speel die practice games waar ik er maximaal 50 van moet doen.
Mijn tactiek (Terran) tot nog toe:
- Zoveel mogelijk SCV's bouwen om 2 SCV per mineral node en 3 per gas unit te krijgen.
- De ingang(en) naar mijn kamp afzetten met 2 x bunker, 2 x AA en 2 x siege tank
- De rest van mijn kamp omringen met AA
- Constant units blijven bouwen met 2 x barracks, 2 x factory en 1 x starport. Mijn legertje bestaat uit veel, heel veel marines, 4 x medivac, 4 x viking/bansee, 2 x thor, 10 x marauder. Ondertussen gooi ik er zoveel mogelijk armor/weapon upgrades bij in.
- Wachten tot de vijand mij aanvalt, hun hopelijk verslaan en dan rush naar het kamp van de tegenstander in de hoop dat ze nog niet te veel hebben gerebuild.
Deze tactiek werkte dus een paar keer prima. Maar waar ik heel veel moeite mee heb zijn die mensen die zo ontzettend snel aanvallen en dan ook nog eens met de beste units. Net kreeg ik na een minuut of 20 gewoon een heel groot leger Thor's tegen me. Hoe kom ik daar nou tegenop? Is er een handige site die mij kan vertellen wat ik ongeveer moet bouwen en in welk tijdsbestek? Ik weet dat ik eigelijk 2 of zelfs 3 basissen moet hebben die tegelijk resources verzamelen maar de meeste vijanden vernietigen die basissen telkens voor ik ze goed kan verdedigen
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:00 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb het idee dat ik telkens veel te hoog wordt ingeschaald. Toen SCII net uitkwam zat ik 1v1 in Silver, daarna heel lang niet meer gespeeld. Pas weer begonnen en nu zit ik met 3v3 in Diamond en 4v4 in Platinum. wat
Zegt niks, vorige seizoen zat ik eerst in bronze en daarna silver 1 vs1, en met zowel 2v2, 3v3 hoog diamond. in Silver is het ook raar, zo word je geboord door een bronze die echt veel beter is, daarna kom je gold/plat tegen die er niks van bakt...quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:00 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb het idee dat ik telkens veel te hoog wordt ingeschaald. Toen SCII net uitkwam zat ik 1v1 in Silver, daarna heel lang niet meer gespeeld. Pas weer begonnen en nu zit ik met 3v3 in Diamond en 4v4 in Platinum. wat
hmm vind het al vrij lang duren want heb misschien al zon beetje 15 matches tegen silver/gold gespeeld en zeker 10 ervan gewonnen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef BObNL het volgende:
Kost gewoon tijd. Veel tegen silver winnen je moet een minimale 50% win lose tegen silver hebben misschien wel hoger. Hou het voor je zelf bij ik heb het ook zitten turven werkt best motiverend. Ook moet je je wins tegen silver een bepaalde tijd volhouden zodat het systeem vertrouwen in je krijgt.
15 is niet zo heel veel. Ik werd na 30 games tegen plat waarvan10 verloren van goud naar plat verplaatst.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:02 schreef Proxzor het volgende:
[..]
hmm vind het al vrij lang duren want heb misschien al zon beetje 15 matches tegen silver/gold gespeeld en zeker 10 ervan gewonnen...
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:59 schreef BObNL het volgende:
Haha heel mooi om te lezen, je heb nog veeel te lerenHet is zoiezo geen goed idee om in je basis te blijven, dan kan de vijand rustig overal uitbreiden en heeft die een veeeel groter legen dan jij.
Mijn potjes duren gemiddeld denk ik tussen de 10-20 minuten en je mag de vijand niet de kans geven een gigantish thor leger te bouwen. Je moet een legertje maken en je basis uitgaan en aanvallen!
Wat je het beste kan doen is replays bekijken de pro spelers en kijken hoe hun het doen.
Deze filmpjes (i suck at starcraft 2) zijn het zoiezo! waard om te bekijken als je net begint hier kun je echt heel veel van leren:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL0B1B6C99F14C84E3
Verder kun je replays vinden op (doe ik eigenlijk nooit):
http://www.sc2replayed.com/
Je kan ook replays bekijken met commentaar van een commentator die geven ook vaak wel handige tips enzo en het is gewoon leuk:
http://day9.tv/
http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft
http://www.youtube.com/user/HDstarcraft
Ik kan me zelf altijd heel erg vermaken met het commentaar van day9.
En nog wat standaard tactieken die je kan gebruiken:
Tegen protos 3rax werkt 7 van de 10 keerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hellion, tank, marines push tegen zergThnx voor de tips, ik heb wat filmpjes van totalhalibut bekeken en weet nu in ieder geval wat ik niet moet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terran vs Terran ben ik zelf heel slecht in dus heb daar niet echt advies voor.
Ben in ieder geval geswitched van terran naar protoss. Ik vind het bouwen zonder SCV en de units van de protoss relaxter, maar misschien bedenk ik me nog. Het gaat me al beter af hoewel ik nog GROTE moeite heb tegen zerg spelers. Die kunnen zo snel ZO veel units bouwendat is echt gewoon insane. Maar ik las hier ergens al dat de zerg op zijn...
Ik heb zojuist de placement battles van 1v1 gedaan en ik zit in de gold league met division rank 17, is dat goed of slecht? Ik heb 3 van de 5 placement battles wel verloren dus...
En scouten vind ik nog heel erg moeilijk, nouja het scouten opzich nietmaar wat heb ik nou precies aan de info die ik ermee krijg? Want mijn scout wordt vaak heel snel vernietigd en ondertussen kan de vijand toch weer allemaal andere units bouwen dan die ik gezien heb?
[ Bericht 1% gewijzigd door GlenSpey op 16-08-2011 20:14:28 ]
Nou ik heb nu verscheidene video's van grandmasters bekeken. Ik doe ze na en vervolgens verlies ik tochquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:00 schreef Tom_Poes het volgende:
Gold league is best goed als je net begint. Probeer 1 build te zoeken en die elke keer te doen, om een beetje te begrijpen wat er allemaal gebeurt. Verliezen gaat je sowieso vaak gebeuren, daar moet je wel rekening mee houden.
Wat ook grappig kan zijn: Een filmpje van een topgame kijken en daarna een replay van jezelf. Dan kijk je op de ingame klok op bijv. 5 min. 10 min. en 15 min (als je dat haalt) en dan vergelijk je hoeveel food je hebt. (rechtsboven) Dan zal je zien dat ze VEEEL meer hebben. Die ruimte is allemaal ruimte voor verbetering, hoe motiverend is dat!!!
Probeer dan gewoon eerst coop te doen tegen de computer met mensen. Kun je een beetje hotkeys leren, de builds, timing etc. Daarna ga je 4v4 en 3v3 doen zodat je minder hard gestraft wordt als je een fout maakt. Uiteindelijk kun je dan weer met 1v1's beginnen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
Nou ik ga denk ik een ander spel zoeken. Ik ben heel erg slecht in multitasken en het duurt maanden voordat ik hotkeys en dergelijken onder de knie heb. In de tussentijd beleef ik er toch geen plezier aan als ik eerst 100 keer moet verliezen om een paar keer te winnen.
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
Nou ik ga denk ik een ander spel zoeken. Ik ben heel erg slecht in multitasken en het duurt maanden voordat ik hotkeys en dergelijken onder de knie heb. In de tussentijd beleef ik er toch geen plezier aan als ik eerst 100 keer moet verliezen om een paar keer te winnen.
Je kan beter gewoon elke keer de games leaven tot je in brons zit. Kan je wat beter oefenen. Gold voor jou is te hoog als ik het zo lees. Ik wil ook wel eens tegen je spelen kan ik kijken hoe je het doet. Ik ben top 5 Gold.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
Ga inderdaad maar wat anders spelen. Call of Duty is misschien wel wat voor jou. Daar heb je geen tactiek of inzicht nodig whatsoever.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
Voor sommige mensen in StarCraft 2 gewoon te hoog gegrepen, als je voor een matrix van 4 bij 3 toetsen maanden nodig hebt kan je indd beter wat anders gaan doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
CoD is als een 6 tot 10 pool zerg rushquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ga inderdaad maar wat anders spelen. Call of Duty is misschien wel wat voor jou. Daar heb je geen tactiek of inzicht nodig whatsoever.
Je kan je command centers / nexus / hatcheries op een hotkey zetten, elke keer als je daarop drukt centert je camera naar je command center. Ook kan je dubbelklikken op de production building hotkey om je camera daarnaartoe te centeren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:42 schreef Toryu het volgende:
Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om te switchen tussen je army en base? Met de mini-map of gebruiken jullie een bepaalde hotkey?
@GlenSpey
Ik ben ook nog noob. Ik heb nog geen online matches gedaan, alleen wat tegen AI. Misschien kunnen we eens 1vs1 spelen of samen co-oppen tegen AI, en dan elkaar wat helpen enzo.
Spatiebalk.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:18 schreef Afwazig het volgende:
Op welke hotkey hebben jullie je base gezet?
Ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Als je een 2v2 Coop achievement wilt halen tegen Medium AI bijvoorbeeld. En je doet hem tegen HARD.
Krijg je dan zowel de medium als de hard achievement?
4x4 is weer anders. Ik zou zoals hierboven in de 1v1 even een x aantal keer een game leaven dat je naar silver/bronze gaat en daar lekker aankloten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ja ik ben een noob, ben de eerste die het toegeeft hooralleen ik snap niet waarom ik in zo'n hoge league wordt geplaatst zo snel.
Maarja, ik ben nu 4v4 aan het doen en dat gaat wel beter. Alleen ben ik nu in de platinum groep geplaatstdie is zeker nog moeilijker dan de gold groep?
Voor hotkeys is het misschien een goeie tip om ze op "grid'' te zetten. Dit betekent dat de posities van de in-game knoppen rechtsonder hetzelfde zijn als die van je toetsenbord. Dus zo:quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:49 schreef GlenSpey het volgende:
Als je merkt dat de zerg gaat baneling busten, zet dan ipv 1/2 rax + depots 3 rax neer als muur. Depots zijn een eitje om doorheen te komen voor banelings, ik heb het vaak genoeg gemerktquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:31 schreef BObNL het volgende:
Mijn spatiebalk gaat kapoten ik vind baneling busts te overpowerd : / die +2 amor voor gebouwen moet goedkoper worden ofzo. kost geloof ik nu iets van (175/175)
Zelf als ik ze zie aankomen en men zwakste punt is een supply + bunker achter elkaar omdat anders men marines niet eens op ze kunnen schieten met scv op repair erachter komen ze er vaak doorheen.
Volgorde is deze.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ja ik ben een noob, ben de eerste die het toegeeft hooralleen ik snap niet waarom ik in zo'n hoge league wordt geplaatst zo snel.
Maarja, ik ben nu 4v4 aan het doen en dat gaat wel beter. Alleen ben ik nu in de platinum groep geplaatstdie is zeker nog moeilijker dan de gold groep?
goede tip. ga het misschien wel veranderen. gaat denk ik ook wel sneller omdat je met je linkerhand niet meer over het toetsenbord hoeft te crossen. kan je je hand gewoon laten liggen (op backspace na dan om terug te gaan naar je base)quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:15 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Voor hotkeys is het misschien een goeie tip om ze op "grid'' te zetten. Dit betekent dat de posities van de in-game knoppen rechtsonder hetzelfde zijn als die van je toetsenbord. Dus zo:
Q W E R T
A S D F G
Z X C V B
Bijvoorbeeld je wil een supply depot maken: dan doe je eerst Z en dan E.
Zo hoef je alleen de posities te onthouden. Heeft mij erg geholpen
van backspace maak je spatiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:59 schreef Predacore het volgende:
[..]
goede tip. ga het misschien wel veranderen. gaat denk ik ook wel sneller omdat je met je linkerhand niet meer over het toetsenbord hoeft te crossen. kan je je hand gewoon laten liggen (op backspace na dan om terug te gaan naar je base)
1. maak sentryquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef GlenSpey het volgende:
Hoe win je als protoss tegen zerg spelers? Ik kom ze steeds vaker tegen als vijand en ik kom er gewoon echt niet tegenop. Terran 1v1 gaat nu wel redelijk maar zerg
Zwaar op gewoon dat die dingen zo belachelijk snel die grote legers kunnen maken.
Je moet in het begin de ruimtes klein houden. Maak bij je ingang van je basis (de ramp) een wall met een kleine ingang waar je maar met 1 unit tegelijk erdoor kan. Bouw dan in de begin fase maar 2 a 3 zealots en stuk of 6 sentrys. Met sentrys gebruik je forcefield. Erg belangrijk tegen zerg. Zorg ook dat je de kleine ruimtes gebruikt om tegen een zerg leger te vechten. Grote zerg legers bevechten in grote open ruimte is zeker in de beginfase niet het sterkste punt van protoss.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef GlenSpey het volgende:
Hoe win je als protoss tegen zerg spelers? Ik kom ze steeds vaker tegen als vijand en ik kom er gewoon echt niet tegenop. Terran 1v1 gaat nu wel redelijk maar zerg
Zwaar op gewoon dat die dingen zo belachelijk snel die grote legers kunnen maken.
Infestor/roach wint best wel hard van zo'n leger, maar ja bf hellions zijn irritant in het begin, gewoon ramp blocken met queen en dan 2 spinecrawlers neergooien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:25 schreef Cameti het volgende:
Niet echt over nagedacht. Het ging hier om ZvP dus heb uitsluitend daar iets over gezegd.
Ik ga er vanuit dat ZvT ook ondertussen wel balanced is (in tegenstelling tot een aantal maanden geleden toen de reaper rush nog mogelijk was).
In mijn goldleague heb ik weinig problemen met Terran. Begon zelfs te denken dat infesters een iets te goede unit is tegen Terran. Maar als ik de grand master toernooien zoals de laatste MLG of dreamhack zie dan begin ik te twijfelen. Blueflame helions + thors (de bulk van het leger) met een support van een paar tanks , vikings en marines is toch wel heeeel erg sterk.
Blueflame helions wanneer ze door een echt goede speler gecontrolleerd worden zijn bijna niet te stoppen zonder significant meer te verliezen dan de Terran hoeft uit te geven aan die rush.
Maar gezien jou vraag heb jij daar ook wel iets over te vertellen dus ik ben benieuwd wat je hier van vindt.
Het gebruik van de uitdrukking OP zou binnen de SC2 cultuur strikt door pro's gebruikt moeten mogen worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef GlenSpey het volgende:
ik moest lachen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 01:29 schreef BObNL het volgende:
als je in gold zit ben je zoiezo pro, bij de olympische spelen delen ze ook geen diamanten uit laat staan grandmasters.
DAT KOMT OMDAT JE MET ALLEEN JE MUIS SPEELTquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan maar niet winnen met zerg van sentries, stalkers, zealots. Wat moet ik daar nou tegen maken? Als die een beetje goed FFd dan worden m'n roaches opgedeeld. Roach/ling werkt wel maar dan moet je er echt veel hebben. Infestors verneuken al m'n gas. Ik kan early game wel winnen van toss, maar na 2/3 bases niet meer.
Gisteren ook zo'n match alleen kwam hij ook nog met wat backup voidray's. Ik had wel wat hydra's daarvoor, maar die werden snel geslacht door z'n chargelots
NOU IK ALLEEN MET DIE VAN MIJ, JIJ OOK NOG MET DIE VAN ANDERE MENSENquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
NOU EN JIJ SPEELT ALLEEN MET JE PIELEMUIS
noob als hij op 3 bases zit hoor jij er al 5 te hebben, jij bent echt een drama zerg hequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Deed ik toevallig net... maar was nog niet genoeg. Hij had stalker/sentry/colossus. Maar ja dat potje zat hij al 3base ik pas 2 dus liep al achter... had z'n 3e base helemaaal niet gescout. Dat klote protoss gaat ook 9 van de 10 keer forgen voor ze natural... dus ik dan ook gewoon een FE, met een rush kom je daar toch niet door????
Als ik jou was zou ik verder gaan met 2v2/3v3/4v4 zodat je niet meer dan 2 expansions hoeft te bouwen PRUTSERquote:
baggerspelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik jou was zou ik blackops gaan spelen bronze noob
Serieus, je wordt net silver en je hebt zo`n vette smoel hier? Ragende teringnerd, ken je plek ofzo.quote:
hahahahahahahahahaha nee ik ken Yoshi helaas in het echt dus doe niet zo wijs en word niet meteen zo boos idiootquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:15 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Serieus, je wordt net silver en je hebt zo`n vette smoel hier? Ragende teringnerd, ken je plek ofzo.
Ga nou maar degraderen naar platquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan nog heb je een te grote mond voor een silver noob
Boos worden op het internetquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Proxzor het volgende:
[..]
hahahahahahahahahaha nee ik ken Yoshi helaas in het echt dus doe niet zo wijs en word niet meteen zo boos idioot
Als jij nou niet wat meer gaat hotkeyen ben je dat binnekort ookquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan er in dit topic geen /ignore ingesteld worden voor iedereen onder gold league?
Uiteraard, je wilt toch niet als progamer gehinderd worden door het lage niveau van EU-grandmasters?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:41 schreef Fsmxi het volgende:
Speelt men hier trouwens uitsluitend op EU?
Als jij me een site geeft waar ik een US key kan halen voor 30+/- dollar wil ik ook wel op de NA servers spelen hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:41 schreef Fsmxi het volgende:
Speelt men hier trouwens uitsluitend op EU?
Zodat je wat meer uitdaging in de silver league hebt?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:08 schreef Proxzor het volgende:
[..]
Als jij me een site geeft waar ik een US key kan halen voor 30+/- dollar wil ik ook wel op de NA servers spelen hoor
Als blizzard nou eens fatsoenlijke maps uit zou brengen, zou die 5 seconden niet nodig zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:11 schreef GoodGawd het volgende:
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662 Patch INFO.
Barracks tijd 5 sec langer! Misschien kan ik dan bunker rushes beter afhouden.
Ik heb gisteren ladder gedaan. ZvP won ik er 4 en verloor ik er 1, ZvZ 4 win 2 loss, ZvT 5 LOSS!
Waarvan drie gewoon bunker rushes waren, echt niet grappig als ze het goed uitvoeren. Ik doe nu standaard 15hacht 15 pool. Maar ik vraag me steeds meer af of ik dat wel moet doen, al zegt ret en idra van wel. Maarja die gaan ook wel eens ten onder aan bunker rush.
Ik ga ook standaard 15 hatch 15 pool.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:11 schreef GoodGawd het volgende:
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662 Patch INFO.
Barracks tijd 5 sec langer! Misschien kan ik dan bunker rushes beter afhouden.
Ik heb gisteren ladder gedaan. ZvP won ik er 4 en verloor ik er 1, ZvZ 4 win 2 loss, ZvT 5 LOSS!
Waarvan drie gewoon bunker rushes waren, echt niet grappig als ze het goed uitvoeren. Ik doe nu standaard 15hacht 15 pool. Maar ik vraag me steeds meer af of ik dat wel moet doen, al zegt ret en idra van wel. Maarja die gaan ook wel eens ten onder aan bunker rush.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |