Vroeg ik me dus ook al af...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
Edit: En nu ook gehoord.
Hier ook precies om 23:00quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:02 schreef Martin1234 het volgende:
Zo wat een kabaal in de lucht zeg om precies 23:00 uur!
Snap ik ook niets van idd, op de Europese radar wel trouwens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
De vele regen in de lucht verstoort het signaal op een 1 of andere manier, maar dit lijkt me niet helemaal juist te zijn, ik denk eerder een storing.quote:
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Aha, dat kan wel eens een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slagquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Thnx! Ik gok dat er ook een beetje storing is bij buienradar.
Zelfde hier (regio utrecht), verder ook geen flitsen gezien behalve die. Het regent hier wel al een behoorlijk tijdje lekker hard.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:16 schreef Martin1234 het volgende:
Ik hoorde alleen om precies 23:00 uur een harde knal,
en daarna niks meer.
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slag
Kan alleen zeggen dat ik hier in Amsterdam Zeeburg géén knal gehoort of ontlading gezien heb (maar voor de ontlading heb ik alleen maar uitzicht op 't NO)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Denk dat we het allemaal over 1 inslag hebben gezien de tijd en locatiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |