abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:55:17 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99358493
Heb al eens een topic aangemaakt over een Cliëntensite? maar zag dat ik nog geen topic gemaakt had ove ERS !

ERS dat binnenkort waarschijnlijk een ander naam krijgt ( ER ) is een website initatief waar onder andere het UMC de GGZ Bruburg, het Trimbos instituut, viatalhealthsoftware en GGZ WNB aan mee doen.

Zie hier uitleg over de site

Ik heb op een besloten forum voor mensen met schizofrnie voorgesteld om er een categorie aan te wijden maar heb tot nu toe niet echt veel feedback ontvangen.

Ik weet dat het en beetje hoog gegrepen is om te vragen om suggesties en ideetjes over het verbeteren van ERS hier , of op het besloten forum of op ERS zelf.

Ik hoop dat iedereen die een ( waardevol ) idee heeft over hoe internet een aanvulling kan zijn voor mensen met schizofrenie, dit mede deeld !!

[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 12-07-2011 14:26:34 ]
Save Us From Fashion !
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:32:42 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99364091
hoi tinoz! alles goed aldaar?

misschien kun je het in dit topic kwijt: Schizofrenie deel 3

lijkt me zeker een zeer waardevolle toevoeging aan het internet, zal hem tzt ook in het hulpverlenerstopic integreren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:42:42 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99537198
Dan hier nog maar weer de poll :

Poll: Ik wil graag mee denken over ERS !
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Ik kan nieuwe mogelijkheden bedenken
Nee, geen verstand van
Ja, ik wil meedoen
Ja, maar geen zin in
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Save Us From Fashion !
pi_99538660
De website ziet er vanuit die afbeelding goed uit, maar omdat ik er niet doorheen kan bladeren, vind ik het ook lastig om advies te geven.

In ieder geval wel succes ermee. :)
signatuurloos
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:28:07 #5
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99540389
Je kan de website zelf ook zien, alleen niet inloggen.
Je hoeft niet perse de hele site te kennen om advies te kunnen geven,

Het enige nadeel dat advies zonder inzage heeft, is dat je iets zou kunnen adviseren, dat al reeds in de site is verwerkt.

Ik ben toch niet de enige die daar ideeën over had / heeft ?
Save Us From Fashion !
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:31:08 #6
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99542429
Weer zo weinig reacties ! Dit lijkt me toch een erg belangrijk onderwerp. Ik snap bijvoorbeeld niet dat ze geen website zoals deze hebben voor mensen die wel met de GGZ te maken hebben maar niet geclassificeerd zijn als schizofreen !

Ik heb het idee dat er echt een aantal mensen moeten zijn die de denk capaciteit hebben om het belang van deze nieuwe methode van behandeling en communicatie in te kunnen zien !

Ik ben van mening, dat het mogelijk is, de behandeling die bijv. de GGZ ons geeft, dmv ERS, veel beter te registreren. Geen vage praatjes meer. Geen halve informatie of bijwerkingen verzwijgen bij het verschaffen van pillen. Geen loze beloftes meer maar duidelijke afspraken zwart op wit.

De mogelijkheid om goed terug te kijken naar een gesprek. Wat bijvoorbeeld genoemd zou kunnen zijn door iemand hier, is de mogelijkheid aan de cliënt geven om de eigen rapportages in te zien en eventueel commentaar te geven !

Kom op mensen !

Dit is echt een grote kans !
Save Us From Fashion !
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:35:51 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99542614
Ik vind dit wel interessant omdat ik vind dat schizofrenen als ze de diagnose krijgen opeens niet meer als mens worden gezien.

Het lastige echter bij schizofrenie echter is dat patiënten bij tijd en wijlen toch echt ontoerekeningsvatbaar zijn voor bepaalde periodes.

Hoe zou deze methode daar dan mee omgaan?
pi_99545232
Is het forum dan alleen voor mensen met schizofrenie of ook familieleden en deskundigen?

Zo weet ik bij een borderline forum dat je er niet voor moet aanmelden, maar je moet ook een motivatiepost hebben. Aan de hand hiervan beslissen ze of je toegang krijgt op het forum. Het is niet heel zwaar, maar zo willen ze voorkomen dat er allemaal trollen komen. Ook is er een afgesloten subforum voor mensen met borderline zelf, opstandigen (familie) en deskundigen.

De website zelf ziet er erg goed uit. ^O^
signatuurloos
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:12:00 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99559097
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
Ik vind dit wel interessant omdat ik vind dat schizofrenen als ze de diagnose krijgen opeens niet meer als mens worden gezien.

Het lastige echter bij schizofrenie echter is dat patiënten bij tijd en wijlen toch echt ontoerekeningsvatbaar zijn voor bepaalde periodes.

Hoe zou deze methode daar dan mee omgaan?
Ik zal een screenshot voor je maken !

voila :

suggesties voor verfijning of toevoeging van de bestaande functies ? laat maar weten !

er staat niets bij over actuele psychische status nee ! dat is een goed punt !

De cliënt kan aangeven hoe de actuele status van hem of haar is met betrekking op meerdere zaken ! Goede vraag !

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Is het forum dan alleen voor mensen met schizofrenie of ook familieleden en deskundigen?

volgens mij staat dat allemaal goed beschreven op de site, maar voor de de duidelijkheid :

Allereerst is het een een site voor mensen met schizofrenie of een aanverwante stoornis. De cliënt kan met de behandelaar communiceren en heeft de mogelijkheid om een mantelzorger bij dit alles te betrekken. Het complete team hulpverleners kan eventueel opgenomen worden in een zorgverleners lijsje en de cliënt kan ( volgens mij ) bepalen wie wat wel en wie wat niet kan zien.

Hier kan in natuurlijk geen screenshot van plaatsen aangezien het contact info betreft !!

Wel kan ik je laten zien hoe je kan kiezen wie wat mag lezen en wie wat niet

[ Bericht 5% gewijzigd door tinoz op 16-07-2011 22:28:46 ]
Save Us From Fashion !
  zondag 17 juli 2011 @ 01:16:41 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99566785
Dit zou heel goed werken bij bijv. begeleid wonen of mensen die op zichzelf wonen met schiz.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:46:39 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99572102
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:16 schreef Mishu het volgende:
Dit zou heel goed werken bij bijv. begeleid wonen of mensen die op zichzelf wonen met schiz.
Dat zeker....

Maar heb je ook ideeën, over onmisbare functies, die zo een site moet hebben, om de cliënt zo goed mogelijk te behandelen ?
Save Us From Fashion !
  zondag 17 juli 2011 @ 10:57:36 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99572283

kun je dit grafisch over de tijd weergeven, een trend zal maar zeggen hoe je je over een periode ontwikkeld zodat je misschien patronen kan ontdekken

ook een videochat optie zou wel interessant zijn lijkt me
  zondag 17 juli 2011 @ 16:29:19 #13
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99581792
Wouw !!

Dat is een erg goed idee ( denk ik )

Mijn idee was, om met der tijd, een smartphone aan de cliënt te geven te om actuelere statussen te generen aangezien niet alle cliënten computers hebben of de tijd hebben om er achter te gaan zitten iedere keer dat er iets in de status is veranderd. !

Een tijdlijn klinkt mij goed in de oren ! je zou bijvoorbeeld zo ook kunnen bijhouden of bepaalde behandel aspecten werken !

Nu is het mogelijk om onder het kopje Diversen aan te geven wat in welke status verkeert :

We kunnen kiezen uit

• "open"
• "in behandeling"
• "gereed

Deze toepassing zouden ze kunnen gebruiken voor het veranderen van medicatie, te kijken of een therapie effect heeft of om verschillen in beleving in kaart te brengen etc. !

Het valt me overigens op dat er geen taak kan worden gemaakt voor de Psychiater !
Save Us From Fashion !
  zondag 17 juli 2011 @ 16:32:59 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99581926
directe smartphone apps heb je al met heel veel aandoeningen zoals diabetes, waarbij je tegenwoordig gelijk in je iPhone je glucosewaarde kan meten (ook over tijd) en waarbij je bijvoorbeeld een foto kan nemen van je maaltijd en die gelijk uitrekent hoeveel insuline je nodig hebt.

ben ik trouwens redelijk veel mee bezig om applicaties te voorzien van input en content
  zondag 17 juli 2011 @ 16:46:28 #15
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99582361
Dat is mooi !

het is een oude droom van me om via een internet portal mensen te voorzien van een zo goed mogelijke en toepasselijke informatie stroom en contact personen, die voor alle kleine problemen informatie hebben vergaart om daarmee mensen te voorzien van de handvatten die ze nodig hebben !
Save Us From Fashion !
pi_99586602
Ik denk dat het zeker belangrijk is dat cliënten het eigen behandels- signalerings- en begeleidingsplan mogen zien. Dat staat ook op de site. Ik heb zelf mijn behandels- of begeleidingsplan nooit mogen/kunnen inzien en ik kreeg pas 3,5 jaar na het begin van mijn behandeling een diagnose in te zien, nadat ik er uitdrukkelijk om had gevraagd. Het zou dus een stuk beter zijn als dat makkelijk in te zien is.

Verder mis ik niet zo veel op de site, zoals ik dat nu kan zien. Ik denk dat dit wel een hele handige site is voor cliënten, behandelaars en omgeving. Misschien zal ik, als ik mijn eigen behandelaar weer eens zie, er wel naar vragen of het mogelijk is te gebruiken of in ieder geval ze er op attent maken dat het er is. :)
  zondag 17 juli 2011 @ 20:00:25 #17
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99588043
Zover ik weet , is het een regio gebonden project , als ik het al zo mag noemen, voor mij heeft het al veel te lang geduurd en mag het maar zsm ingevoerd worden.

Eerst zeiden ze me dat de site in de "pilot fase" was en hoorde recent dat ze waarschijnlijk over zouden gaan naar een verdere fase die ze de project fase" noemden.

ER ( S ) is nu actief bij GGZ Breburg, wat Tilburg, Etten LEur, Breda en Oosterhout inhoud voor zover ik weet !!

Wat betreft dat je geen inzage hebt gekregen, daar zou ik wel werk van maken anders blijven ze zo laks ! Ook als je mensen kent die nieuw in de psychiatrie zijn, vertel ze dan zeker hun rechten en wat de GGZ hen verplicht is te melden !
Save Us From Fashion !
  zondag 17 juli 2011 @ 22:01:45 #18
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99594062
Wat versta jij onder aan schizofrenie verwante stoornissen?
Want wat ik heb ( McDD ), valt volgens de één wel onder de aanverwante stoornissen, en volgens de ander niet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 18 juli 2011 @ 09:39:08 #19
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99610001
Ik denk dat het inderdaad een aanverwante stoornis is ! Ik ben natuurlijk geen professional dus weet niet of het daad werkelijk ook zo is .

ik heb het aan de contactpersoon van ERS gevraagd en laat het je zo snel mogelijk weten !
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')