Mijn leven is geruïneerd doordat ik McDD heb, niet doordat ik in een hokje geplaatst wordt.quote:Op woensdag 13 april 2011 03:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Godverdomme man wat is de wereld naar de klote met al dat plaatsen in hokjes. En dan nog arbeidsongeschikt, dat was vroeger toch ook niet zo. 50 jaar terug?
Ook apart dat dit vooral voorkomt in de Westerse maatschappijen.
Maar voel jij je niet alsof dat je leven geruineerd is door dat je zo ij een hokje wordt geplaatst?
Of er is zoveel uitval in de maatschappij dat het een probleem wordt terwijl het vroeger een minderheid betrof die zoals je zegt in gestichten werden gestopt. Of het is omdat er een winstgevende industrie is ontstaan die hand in hand met DSM medicatie aan de man/vrouw brengt.quote:Op woensdag 13 april 2011 03:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Deze aandoeningen bestonden 50 jaar geleden ook al, maar toen werd men gewoon hysterisch genoemd of in een gesticht gestopt.
Men heeft er nu veel meer verstand van.
Maar nog altijd een lange weg te gaan. Zo is het nog altijd niet 100% zeker dat psychische ziektes door genen zijn ontstaan, het kunnen net zo goed virussen zijn, opvoeding/sociaal trauma of een combinatie.quote:Men heeft er nu veel meer verstand van.
Idd, het kan best allemaal genetisch zijn en vast te stellen enzo, maar fuck it. Hou je daar niet mee bezig en leef gewoon.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:02 schreef sassiepassie het volgende:
Ik vraag me af...al je niet zou weten dat je deze 'aandoening' hebt. Zou je dan ook ongelukkig zijn. Of zou je dan gelukkig zijn maar wel af en toe het gevoel onbegrepen te zijn, maar wel gelukkig?
Ik kan ook heel chaotisch zijn en soms van de hak op de tak springen. Soms fantaseer ik er ook een heel eind op los als ik bijvoorbeeld een leuke kerel zie. Bij sommige saaie personen heb ik hevig desinteresse. Zie ik heb al de helft van de symptomen, zal ik ook maar naar de psych gaan?
over het algemeen zit er een gedeelte bij de diagnosering welke de zogenaamde As-4 indicatie geeft waarbij op een bepaalde schaal het dagelijkse functioneren wordt meegenomen, indien je van je ziekte weinig last hebt qua functioneren zal er dus weinig aan de hand zijn, pas op het moment dat je dagelijks functioneren ernstig wordt belemmerd komt er natuurlijk behandeling in beeld. Dus het ligt ook gewoon aan de zwaarte van je symptomen, af en toe een steekje in je zij of elke dag hevige spierkrampen... zoiets zal maar zeggenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:02 schreef sassiepassie het volgende:
Ik vraag me af...al je niet zou weten dat je deze 'aandoening' hebt. Zou je dan ook ongelukkig zijn. Of zou je dan gelukkig zijn maar wel af en toe het gevoel onbegrepen te zijn, maar wel gelukkig?
Ik kan ook heel chaotisch zijn en soms van de hak op de tak springen. Soms fantaseer ik er ook een heel eind op los als ik bijvoorbeeld een leuke kerel zie. Bij sommige saaie personen heb ik hevig desinteresse. Zie ik heb al de helft van de symptomen, zal ik ook maar naar de psych gaan?
Vanaf welke score heb je eigenlijk recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering?quote:Op woensdag 13 april 2011 09:36 schreef Re het volgende:
[..]
over het algemeen zit er een gedeelte bij de diagnosering welke de zogenaamde As-4 indicatie geeft waarbij op een bepaalde schaal het dagelijkse functioneren wordt meegenomen, indien je van je ziekte weinig last hebt qua functioneren zal er dus weinig aan de hand zijn, pas op het moment dat je dagelijks functioneren ernstig wordt belemmerd komt er natuurlijk behandeling in beeld. Dus het ligt ook gewoon aan de zwaarte van je symptomen, af en toe een steekje in je zij of elke dag hevige spierkrampen... zoiets zal maar zeggen
Ik vind het sowieso interessante materie aangezien mensen wel altijd te koop lopen met hun labeltje maar niet met hun GAF score.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:57 schreef Re het volgende:
ahhh As 5 dus, As 4 is meer over psychosociale en omgevingsfactoren
hoe het precies zit en in welke mate dit wordt meegenomen in bepaling wajong of arbeidsongeschiktheid weet ik niet precies
Is het niet zo dat sommige mensen van nature gewoon meer klagen en waar dan van alles aan te ontdekken is. Terwijl er waarschijnlijk ook mensen zijn die ook aan voorwaarden van bv MCDD voldoen maar niet klagen maar gewoon leven (zoals strugglemaster mooi zegt).quote:Op woensdag 13 april 2011 09:36 schreef Re het volgende:
[..]
over het algemeen zit er een gedeelte bij de diagnosering welke de zogenaamde As-4 indicatie geeft waarbij op een bepaalde schaal het dagelijkse functioneren wordt meegenomen, indien je van je ziekte weinig last hebt qua functioneren zal er dus weinig aan de hand zijn, pas op het moment dat je dagelijks functioneren ernstig wordt belemmerd komt er natuurlijk behandeling in beeld. Dus het ligt ook gewoon aan de zwaarte van je symptomen, af en toe een steekje in je zij of elke dag hevige spierkrampen... zoiets zal maar zeggen
quote:Op woensdag 13 april 2011 07:57 schreef Re het volgende:
mensen met psychische problemen door afwijkingen aan de hersenen, sommige kunnen dat niet verkroppen en gaan dan dom lopen lullen over labeltjes plakken... gelukkig hebben die er niet zoveel verstand van
Ik zie dat niet als afwijkingen maar als een deel van wie je bent. Net zoals sproeten of rood haar geen afwijking is maar gewoon iets bijzonders dat je hebt meegekregen in je genenquote:Op woensdag 13 april 2011 07:57 schreef Re het volgende:
mensen met psychische problemen door afwijkingen aan de hersenen, sommige kunnen dat niet verkroppen en gaan dan dom lopen lullen over labeltjes plakken... gelukkig hebben die er niet zoveel verstand van
tuurlijk heb je die, je hebt ook mensen die met 37,5 C "ziek" op bed liggen omdat ze koorts hebben en anderen die met 39 C gewoon doorwerken, in feite is het allebei een verhoging waarbij er iets met het lichaam aan de hand is. Maar dit zegt natuurlijk niets over mensen die niet goed kunnen functioneren omdat ze last hebben van bepaalde symptomen die veroorzaakt worden door een ziektequote:Op woensdag 13 april 2011 11:11 schreef sassiepassie het volgende:
[..]
Is het niet zo dat sommige mensen van nature gewoon meer klagen en waar dan van alles aan te ontdekken is. Terwijl er waarschijnlijk ook mensen zijn die ook aan voorwaarden van bv MCDD voldoen maar niet klagen maar gewoon leven (zoals strugglemaster mooi zegt).
Kan je ook zeggen van erfelijke lichamelijke ziekten, maar daar doe je ook liever wat aan als je er last van ondervindt.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als afwijkingen maar als een deel van wie je bent. Net zoals sproeten of rood haar geen afwijking is maar gewoon iets bijzonders dat je hebt meegekregen in je genen.
kanker is dan ook maar een karaktertrek wilde je zeggen?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als afwijkingen maar als een deel van wie je bent. Net zoals sproeten of rood haar geen afwijking is maar gewoon iets bijzonders dat je hebt meegekregen in je genen.
Nee dat wilde ik niet zeggen, maar wel goed gevonden icm die sproeten.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef Re het volgende:
[..]
kanker is dan ook maar een karaktertrek wilde je zeggen?
Punt is dat andere mensen gaan zeggen dat je rood haar een afwijking is, terwijl je er misschien zelf heel blij mee bent en mee kunt leven. Uiteindelijk ga je die mensen geloven en verf je je haar een andere kleur, terwijl je heel gelukkig kunt zijn met rood haar.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan je ook zeggen van erfelijke lichamelijke ziekten, maar daar doe je ook liever wat aan als je er last van ondervindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |