Exact.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:11 schreef kawotski het volgende:
Ik zie Haiti nog voor me, aan de ene kant van de weg alles in puin, andere kant zat de nouveau riche zich vol te eten in het restaurant, supermarkt vol... Of wij even willen storten..
Ja daar mogen wij wel trots op zijn, Nederland is een postzegel maar toch de 3e of 4e exporteur van voedsel. Daar helpen wij direct mee om de wereld bevolking te voeden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geproduceerd. NL is hyperefficient in landbouw. Dat is echt ongelofelijk trouwens.
Onder Ian smith was Rhodesie een armzalige landbouwproducent, gelukkig is het onder het marxistische regime van Mugabe, nu Zimbabwe, geweldig verbeterd.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:58 schreef Viajero het volgende:
Zoals bij de enorme honger in Ethiopie in de jaren 80 toen de Marxist Mengistu Haile Mariam aan de macht was bedoel je?
Als wij in Nederland minder vlees zouden eten, zou er ook minder hongersnood zijn. Dat lijkt me evident.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja daar mogen wij wel trots op zijn, Nederland is een postzegel maar toch de 3e of 4e exporteur van voedsel. Daar helpen wij direct mee om de wereld bevolking te voeden.
En wat doen de linksen, de Volkert van der G. types? Boertje pesten en dan ook nog huichelachtig zeggen dat we voedselhulp moeten sturen![]()
De moderne slavernij in Nederland zie ik dan liever bestreden. Wel schijnheilig bij een monument huilen maar ondertussen slavernij toestaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ik geloof je wel, wat ook meegeholpen heeft aan de welvaart in het westen is de slavernij en kolonisatie. Dat heeft héél erg bijgedragen aan de economie, en niet de aardappel en bloementeelt
Zonder bio-industrie geen hoge opbrengsten. Dus als je die wil afschaffen dan moeten er minder mensen komen en dat gaat niet goedschiks.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als wij in Nederland minder vlees zouden eten, zou er ook minder hongersnood zijn. Dat lijkt me evident.
Voorts hoop ik dat je een grapje maakt dat we trots mogen zijn op de bio-industrie,
Wat een onzin. Je kan de bio-industrie makkelijk afschaffen. Kwestie van minder vlees eten, is geen enkel probleem. Zoveel vlees heeft een mens nu ook weer niet nodig.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zonder bio-industrie geen hoge opbrengsten. Dus als je die wil afschaffen dan moeten er minder mensen komen en dat gaat niet goedschiks.
Ben jij bereid om te beginnen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan de bio-industrie makkelijk afschaffen. Kwestie van minder vlees eten, is geen enkel probleem. Zoveel vlees heeft een mens nu ook weer niet nodig.
Wat betreft de landbouw heb je wel een punt. Biologische landbouw is minder effectief dan schaalvergroting in de zin van opbrengst per hectare.
We hoeven niet gelijk terug naar één keer per week. 4 keer per week zou al gigantisch veel schelen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef classpc het volgende:
[..]
Ben jij bereid om te beginnen?
Ik zie Nederland nog niet direct één keer per week vlees eten hoor. We zijn een land geworden van welvaart en daar hoort één keer per week vlees (helaas) niet meer bij.
Je wil voor mensen gaan bepalen wat ze wel en niet mogen eten?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
We hoeven niet gelijk terug naar één keer per week. 4 keer per week zou al gigantisch veel schelen.
Vond het ook al vreemd. RTL Nieuws meldde dat het sinds april 2010 niet meer heeft geregend daar (twijfelachtig) en dan is het nu 'ineens' penibel gewordenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ligt het aan mij, of is die extreme droogte er "ineens"? Helemaal niets in het nieuws de afgelopen weken/maanden, en nu ineens uit het niets de extreemste droogte in 60 jaar en wordt er weer een gironummer geopend.
Vooral dat 60 jaar doet het em. Als je kijkt naar de acties voor Biafra vorige eeuw....wow, daar zag je beelden. En dan nu ineens is het nog erger dan toen????quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ligt het aan mij, of is die extreme droogte er "ineens"? Helemaal niets in het nieuws de afgelopen weken/maanden, en nu ineens uit het niets de extreemste droogte in 60 jaar en wordt er weer een gironummer geopend.
Tja... droogte zie je toch aankomen. Het is er niet van de een op andere minuut, als een Tsunami of aardbeving. Heeft de media op het moment een gebrek aan slecht nieuws?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vond het ook al vreemd. RTL Nieuws meldde dat het sinds april 2010 niet meer heeft geregend daar (twijfelachtig) en dan is het nu 'ineens' penibel geworden
Nou idd. Kan me US AID for Africa nog wel herinneren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vooral dat 60 jaar doet het em. Als je kijkt naar de acties voor Biafra vorige eeuw....wow, daar zag je beelden. En dan nu ineens is het nog erger dan toen????
Biafra niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou idd. Kan me US AID for Africa nog wel herinneren.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gek genoeg niet zo meer nee en dat was later.
Golfer kind van de jaren 50, de gemiddelde Nederlander was straatarm, zeker in de 19e eeuw. In de 20e eeuw werd het iets beter, maar nog steeds leefden de meeste mensen in armoede.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Alweer niet opgelet bij geschiedenis?
Nederland was zeker niet straatarm, maar zelfs relatief rijk vanwege een aantal koloniën.
Na WO-2 hebben we ladingen Marshall-hulp gekregen.
Toevoeging: en dan vergeet ik ook nog maar even de Duitse herstelbetalingen die we kregen.
Ronaldson, kind van de jaren 80/90?quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Golfer kind van de jaren 50, de gemiddelde Nederlander was straatarm, zeker in de 19e eeuw. In de 20e eeuw werd het iets beter, maar nog steeds leefden de meeste mensen in armoede.
Na WO2 werd het langzaam beter in nederland grotendeels veroorzaakt door het wirtschaftswunder.
Lees tip: Een koninkrijk vol sloppen
Dat land ten oosten van ons heeft nogal wat invloed op onze welvaart en economie. Ik lees veel geschiedenis boeken in m'n vrije tijd als hobby (ben zelf van 1982)quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ronaldson, kind van de jaren 80/90?
Het wirtschaftwunder speelde zich in een land ten oosten van ons af.
Leestip: een geschiedenisboek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |