abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 maart 2013 @ 04:57:57 #151
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124472445
Ben een 22 jarige benz liefhebber zonder rijbewijs (Al ga ik donderdag m`n eerste intake rijles nemen)
Nou ben ik opzoek naar een lekkere grote auto voor van de zomer en is mijn oog gevallen op naja, Mercedes haha.

Zit te twijfelen tussen een W124 (een Station het liefst) óf de nieuwere W210 is dat geloof ik (De E-klasse van 95/02)

Die E Klasse Combi zie ik op marktplaats echt bij bosjes worden aangeboden vanaf al 1500!! euro en dan is het een 97-98er.. Waarom voor zo weinig geld? Die blokjes kunnen toch makkelijk de 500k aan?

(MIsschien raar hoor om meteen een Merc als eerste auto te nemen, maargoed.. Er is gewoon in mijn ogen iets magisch aan een mooie oude Benz, liever een oude 190-200-300-Eklasse-Sklasse, dan een Civic/Golf/3Serie/205)

Het is trouwens ook de bedoeling om de auto goed te onderhouden, en NIET vol te gooien met nutteloze poespas (Behalve dan een Radio met een USB/Aux aansluiting en een leuk setje speakers, maar ook hier weer géén achterlijke boomboxen enzo.)
Tuning is ook geen sprake van, ben een auto liefhebber geen, geen autoverneuker.

Maargoed, is dat verstandig? als beginner een oude Benz kopen? M`n moeder heeft aangeboden mij haar Cinquecento te geven, maar pff... die past in de kofferbak van een E-Klasse :') En heeft 0 comfort, dus liever niet.
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124484005
Volgens mij roesten die merc waar jij het over hebt als de pest, verder zullen het vast prima wagens zijn.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 25 maart 2013 @ 15:12:18 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124485297
Niet zo verstandig denk ik. Verkijk je niet op de brandstofkosten, wegenbelasting en onderhoud. De Cinquecento is ongetwijfeld véél goedkoper.

Hoeveel km's ga je rijden? Kun je zelf sleutelen? Heb je veel geld tot je beschikking?
pi_124486482
Ik dacht dat je geen grote auto wilde hebben?
  maandag 25 maart 2013 @ 16:16:38 #155
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_124487916
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:12 schreef leolinedance het volgende:
Niet zo verstandig denk ik. Verkijk je niet op de brandstofkosten, wegenbelasting en onderhoud. De Cinquecento is ongetwijfeld véél goedkoper.

Hoeveel km's ga je rijden? Kun je zelf sleutelen? Heb je veel geld tot je beschikking?
:') , dan fiets ik nog liever.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  maandag 25 maart 2013 @ 20:08:46 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124497261
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:16 schreef Mierenneuker. het volgende:

[..]

:') , dan fiets ik nog liever.
Met dit weer rij ik toch liever in een Fiat :')
  maandag 25 maart 2013 @ 20:10:19 #157
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_124497346
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met dit weer rijd ik toch liever in een Fiat :')
Hoezo dit weer? Meneer is niks gewend.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  maandag 25 maart 2013 @ 20:14:42 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124497617
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Mierenneuker. het volgende:

[..]

Hoezo dit weer? Meneer is niks gewend.
True.
pi_124507589
Hallo allemaal,

Ik vind Mercedes-Benz erg mooie oude auto's maken, en nu wil ik er 1 gaan komen. Echter zijn er veel varianten w108, w126, w140, waar ik niet heel veel van begrijp.

Kan iemand mij hier uitleggen wat voor Mercedes van voor '88 is aan te raden van ongeveer 5.000 euro.
Ik vind de w126 mooi, maar hij moet geen gele knipperlichtramen hebben aan de voorzijde maar het liefst gewoon ook wit (dat geel vind ik zo lelijk). Verder hoop ik dat het interieur van binnen erg mooi is met een dik mercedes stuur. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie vinden, benzine of diesel (diesel leek mij beter qua geld), handgeschakeld of automaat en hoge kilometerstand.
Go hard or go home!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:43:47 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_137011965
quote:
» Er is al 329 dagen niet in dit topic gepost.
Det suks.. waarom niet?

Ik heb er inmiddels ook eentje :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 februari 2014 @ 17:41:07 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_137055904
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 23:02 schreef JuBoy het volgende:
Hallo allemaal,

Ik vind Mercedes-Benz erg mooie oude auto's maken, en nu wil ik er 1 gaan komen. Echter zijn er veel varianten w108, w126, w140, waar ik niet heel veel van begrijp.

Kan iemand mij hier uitleggen wat voor Mercedes van voor '88 is aan te raden van ongeveer 5.000 euro.
Ik vind de w126 mooi, maar hij moet geen gele knipperlichtramen hebben aan de voorzijde maar het liefst gewoon ook wit (dat geel vind ik zo lelijk). Verder hoop ik dat het interieur van binnen erg mooi is met een dik mercedes stuur. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie vinden, benzine of diesel (diesel leek mij beter qua geld), handgeschakeld of automaat en hoge kilometerstand.
W126 is een prachtauto, de W123 een prima alternatief met het oog op verbruik (en vaak ook goedkoper in de aanschaf). Diesel zou ik momenteel niet snel kopen gezien de huidige belastingvoorwaarden, bij benzine kun je nog eventueel voor het kwarttarief kiezen. Handgeschakeld of automaat hangt natuurlijk van je persoonlijke voorkeur af. De kilometerstand zegt lang niet alles, en de vraag is natuurlijk in hoeverre deze helemaal klopt gezien de leeftijd van de auto (NAP bestaat pas sinds '91).
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:33:37 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153045259
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Det suks.. waarom niet?

Ik heb er inmiddels ook eentje :7
En nu alweer 458 dagen niet :?

Ik word ook Benz rijdert. Duurt wel nog een half jaar, f*cking lang :(

Doet die van jou het nog goed?
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:22:34 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153048014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En nu alweer 458 dagen niet :?

Ik word ook Benz rijdert. Duurt wel nog een half jaar, f*cking lang :(

Doet die van jou het nog goed?
Jep; vorig jaar Maart gekauft met 230k op de teller, gisteren zag ik de 302k langskomen, rijdt nog steeds heerlijk voor zo'n oud barrel, en hij voelt aan alsof hij net is ingereden :7

Jij krijgt een 350 te leen van de baas zag ik ergens langskomen? De beier niet voor herhaling vatbaar?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:32:19 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153048334
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep; vorig jaar Maart gekauft met 230k op de teller, gisteren zag ik de 302k langskomen, rijdt nog steeds heerlijk voor zo'n oud barrel, en hij voelt aan alsof hij net is ingereden :7

Jij krijgt een 350 te leen van de baas zag ik ergens langskomen? De beier niet voor herhaling vatbaar?
Top man ^O^ Waarschijnlijk dan een goede keuze geweest om deze te kopen en niet mijn Leon destijds. Al rijdt die ook nog vrolijk rond, zag hem laatst nog op de A2 :P

De BMW is top qua rijden, maar ik heb wat weinig opties erop.
Met de gewenste opties en als station werd ie mij toch wel erg duur in de bijtelling, en aangezien ik een 5 jarig contract afsluit zou het dan al vrij snel een verouderd model zijn. Niet dat dat zo'n ramp is, maar toch. Heb nog wel gekeken naar een 4-serie maar dat vond de vrouw niet zo'n strak plan met oog op gezinsuitbreiding ;)

Die Mercedes is super de luxe uitgevoerd (voor mijn doen :P ) en heeft zo'n 280pk. En kost de helft van zo'n Beemer in de maandlasten. Tsja, dan is de keuze niet meer zo moeilijk als je 50k km per jaar rijdt, waarvan minstens 35k km voor de baas.
pi_153048371
Ooit wil ik nog een keer een C180 Combi. Élégance uitvoering, automaat en een paar mooie wielen. Dat is alles.
.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:38:46 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153048509
Jah, ik zit stiekem wel een beetje rond te neuzen naar ook een T-model, en dan een stukkie jonger.. niet dat er op deze niet nog eens 3 ton bij kan, maar dat milieu gezeik in de grote steden enzo, en in .de doen ze dat ook al een tijdje, plus dat ik af en toe echt zit te klooien met kofferbakruimte, want ik sleep best veel zooi mee, en effe een bossie hout bij de bouwmarkt halen is ook een drama.

De pest is dat met mijn bescheiden budgetje, ik niet veel verder kom als een W203 als ik een C wil, en dat zijn notoire roesthokken. nou is dat ook niet heel erg op zich, want dat laten fiksen is prima te doen, maar de eigenaren van die gatenkazen denken gewoon dat ze hun gewicht in goud waard zijn met 4 ton erop :')

Ik zit al over de grens te loeren, maar daar rijden ze weer wat minder diesel, en ook wat meer E als C, en dat loopt redelijk in de papieren qua MRB. Kan het op zich wel lijden, maar ik vind het zo zonde voor een auto waar ik meerendeels alleen in rondhobbel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153057013
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
Jah, ik zit stiekem wel een beetje rond te neuzen naar ook een T-model, en dan een stukkie jonger.. niet dat er op deze niet nog eens 3 ton bij kan, maar dat milieu gezeik in de grote steden enzo, en in .de doen ze dat ook al een tijdje, plus dat ik af en toe echt zit te klooien met kofferbakruimte, want ik sleep best veel zooi mee, en effe een bossie hout bij de bouwmarkt halen is ook een drama.

De pest is dat met mijn bescheiden budgetje, ik niet veel verder kom als een W203 als ik een C wil, en dat zijn notoire roesthokken. nou is dat ook niet heel erg op zich, want dat laten fiksen is prima te doen, maar de eigenaren van die gatenkazen denken gewoon dat ze hun gewicht in goud waard zijn met 4 ton erop :')

Ik zit al over de grens te loeren, maar daar rijden ze weer wat minder diesel, en ook wat meer E als C, en dat loopt redelijk in de papieren qua MRB. Kan het op zich wel lijden, maar ik vind het zo zonde voor een auto waar ik meerendeels alleen in rondhobbel.
In duitsland een mooie w204 moet te regelen zijn als anne haar spaanse banaan eruit knikkert 😂😂
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:09:04 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153062185
Waarom zou mijn 'nieuwe' auto keuze afhangen van het feit of Anne een auto heeft? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153123696
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:09 schreef Sounddragon het volgende:
Waarom zou mijn 'nieuwe' auto keuze afhangen van het feit of Anne een auto heeft? :?
Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekost :P
pi_153123738
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:56 schreef klawie het volgende:

[..]

Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekost :P
We hebben ieder onze eigen bankrekening ;), dus daar heeft SD niks mee te maken.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:15:23 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153124174
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:56 schreef klawie het volgende:

[..]

Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekost :P
Mjah, ding is ongeveer nieuw inmiddels, maar zoals Anne al zegt; haar auto doet weinig met mijn bankrekening ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153126716
Haha daar had ik geen rekening mee gehouden

Maar als ik tegen iets aanloop op werk zal ik je een schop geven !
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:46:40 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155461126
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is een CLS diesel niet haalbaar? Zit je in ieder geval goed qua luxe. 3 liter V6 op diesel, 7 traps automaat. Ja, het is een zware bak, maar als je toch voor een 320CDI wil gaan, geen schokkend grote verschillen meer (een CLS 320 CDI zit ergens tegen de 1720, een C220CDI combi zit boven de 1550, C320CDI sedan zit (beide W204) zit op 1700 rond) met een normale C. En, in ieder geval op autoscout24, worden de CLS 320CDI's meer aangeboden. Wellicht dus meer ruimte voor onderhandeling?
Mjah, een CLS is wel een heel dikke bak, maar mijn zwager heeft er toevallig net vorige week eentje gekocht (een benzine 320 en er gas in gegooid), maar ik sleep best aardig wat rommel mee voor mijn werk, en ik was eigenlijk die kofferbak een beetje beu; ik wil een T. En dan is ook nog een kleinigheidje wat verbruik heet; een 220 Cdi doet een beetje rustiger aan met de zegeltjes bij de pomp, en dat is wel interessant met de kilometrages die ik rijd.. 270/320's zijn wel vaak de volste auto's, waar een 220 nogal eens kutje kaal is. Tis best lastig, zeker als je er ook nog eentje zoekt die onder de 250k staat.

Op Iebee staan wel een paar mooie, maar je merkt daar duidelijk dat de NL handelaren de boel razendsnel leegtrekken daar want alles wat mooi is staat 5 uur verderop, en dan woon ik nog op een steenworp afstand van de grens ook :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 18:39:00 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155471793
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, een CLS is wel een heel dikke bak, maar mijn zwager heeft er toevallig net vorige week eentje gekocht (een benzine 320 en er gas in gegooid), maar ik sleep best aardig wat rommel mee voor mijn werk, en ik was eigenlijk die kofferbak een beetje beu; ik wil een T. En dan is ook nog een kleinigheidje wat verbruik heet; een 220 Cdi doet een beetje rustiger aan met de zegeltjes bij de pomp, en dat is wel interessant met de kilometrages die ik rijd.. 270/320's zijn wel vaak de volste auto's, waar een 220 nogal eens kutje kaal is. Tis best lastig, zeker als je er ook nog eentje zoekt die onder de 250k staat.
Tsja. Nouja, an sich vind ik de 3 liter diesel nog wel meevallen. Ik ben de benzineblokken gewend en zelfs de meest kale benzinebak, met enkel een kompressor, doet al meer volgens fabrieksopgave. En daar heb ik onder gezeten. 5,9:100, ja, voor een diesel zal het best hoog zijn, maar de C180K van de vorige serie doet al 6,6:100 op de snelweg. Kom je aan, als je, zoals ik toen, op zondagochtend van Alkmaar naar Utrecht moet: A9 niet harder dan 110 met dat getrut, A2 100 op de cruise, A12 buitenring 80 cruise en Utrecht terug in 70 op de cruise. En als je met een benzineblok onder het fabrieksverbruik (volgens de boordcomputer) kan duiken, moet dat met een diesel toch ook mogelijk zijn? Maargoed, ik snap de overweging van minder verbruik ook erg goed, want dat ga je natuurlijk ook terugzien in je MRB en alles bij elkaar opgeteld tikt het lekker aan.

quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
Op Iebee staan wel een paar mooie, maar je merkt daar duidelijk dat de NL handelaren de boel razendsnel leegtrekken daar want alles wat mooi is staat 5 uur verderop, en dan woon ik nog op een steenworp afstand van de grens ook :X
Waar ik altijd een beetje bang voor ben met Duitse voertuigen is dat de motoren, ondanks de lage kilometerstand, flink afgetrapt zijn. Duitsers rijden immers normaal gesproken geen gigantische afstanden, maar blazen wel veel, zeker in het hogere segment.

Los daarvan: Kijken/zoeken naar een W203 C220 CDI Kompressor Automaat in Elegance uitvoering met OEM sportonderstel? En dan een 2006er ofzo? Pre facelift schijnt veel last te hebben van roest, 2005 zit de facelift op en met een 2006er mag je zelfs Utrecht nog in.

Persoonlijk vind ik de W204 mooier, die hoekige lijnen maken hem wat sportiever/moderner/minder truttig. Alhoewel ik helemaal weg ben van het neusje van de W212 (E klasse 2008/2009), die dubbele wiebertjes als koplampen O+ O+ :9~ :9~ Van de W204 vind ik de pre facefilt AMG trim dan weer erg geyl, mooi agressief neusje, lekkere dikke mistlampjes erop.

Is er via Steroccassion niet wat knaps te vinden? Overigens zou ik rustig naar bijv. Zwitserland rijden om een knappe wagen te kopen. Geen Opeltje ofzo, maar een beetje knappe bak?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:16:35 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155473096
Ik zoek in de leeftijdscategorie daar net onder; ik verrot het om 12-15k neer te tellen, daarbij kan ik nog niet echt wennen aan die 204 middenconsoles, én dan krijg ik afschrijving om mijn oren, heb ik geen zin in. 2001 is jong zat om milieuzones in te mogen, maar dan zit je idd met die roestbakken. Op zich ook niet heel erg, want het is cosmetische roest, en dus netjes te maken zonder al te veel drama en/of kosten, en ik heb 'toegang' tot goede klussers en een goede goedkope spuiter, dus dat boeit niet heel erg veel. Veel duitsers laten het ook gewoon netjes bijwerken.
Voorkeur gaat uit naar een 203 facelift, motorisering is enigszins ondergeschikt zolang het geen 200 is, opties is wat het doet.. Ik heb een hekel aan ongebruikte knoppies in het dash.. Ik heb nu 95 hele pk's en dat rijdt op zich ok, maar maakt met de 4 bak gewoon teveel toeren op de snelweg, zeker als je een beetje doorrijdt..

Ik had wel al gezien dat er qua verbruik niet veel verschil zit tussen een 5 pitter (270) en een 6 pitter 320, scheelt daarentegen wel een hoop in koppel, zeker met een chippie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')