quote:Op maandag 25 maart 2013 15:12 schreef leolinedance het volgende:
Niet zo verstandig denk ik. Verkijk je niet op de brandstofkosten, wegenbelasting en onderhoud. De Cinquecento is ongetwijfeld véél goedkoper.
Hoeveel km's ga je rijden? Kun je zelf sleutelen? Heb je veel geld tot je beschikking?
Hoezo dit weer? Meneer is niks gewend.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met dit weer rijd ik toch liever in een Fiat
True.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Hoezo dit weer? Meneer is niks gewend.
Det suks.. waarom niet?quote:» Er is al 329 dagen niet in dit topic gepost.
W126 is een prachtauto, de W123 een prima alternatief met het oog op verbruik (en vaak ook goedkoper in de aanschaf). Diesel zou ik momenteel niet snel kopen gezien de huidige belastingvoorwaarden, bij benzine kun je nog eventueel voor het kwarttarief kiezen. Handgeschakeld of automaat hangt natuurlijk van je persoonlijke voorkeur af. De kilometerstand zegt lang niet alles, en de vraag is natuurlijk in hoeverre deze helemaal klopt gezien de leeftijd van de auto (NAP bestaat pas sinds '91).quote:Op maandag 25 maart 2013 23:02 schreef JuBoy het volgende:
Hallo allemaal,
Ik vind Mercedes-Benz erg mooie oude auto's maken, en nu wil ik er 1 gaan komen. Echter zijn er veel varianten w108, w126, w140, waar ik niet heel veel van begrijp.
Kan iemand mij hier uitleggen wat voor Mercedes van voor '88 is aan te raden van ongeveer 5.000 euro.
Ik vind de w126 mooi, maar hij moet geen gele knipperlichtramen hebben aan de voorzijde maar het liefst gewoon ook wit (dat geel vind ik zo lelijk). Verder hoop ik dat het interieur van binnen erg mooi is met een dik mercedes stuur. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie vinden, benzine of diesel (diesel leek mij beter qua geld), handgeschakeld of automaat en hoge kilometerstand.
En nu alweer 458 dagen nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Det suks.. waarom niet?
Ik heb er inmiddels ook eentje
Jep; vorig jaar Maart gekauft met 230k op de teller, gisteren zag ik de 302k langskomen, rijdt nog steeds heerlijk voor zo'n oud barrel, en hij voelt aan alsof hij net is ingeredenquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En nu alweer 458 dagen niet![]()
Ik word ook Benz rijdert. Duurt wel nog een half jaar, f*cking lang
Doet die van jou het nog goed?
Top manquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep; vorig jaar Maart gekauft met 230k op de teller, gisteren zag ik de 302k langskomen, rijdt nog steeds heerlijk voor zo'n oud barrel, en hij voelt aan alsof hij net is ingereden![]()
Jij krijgt een 350 te leen van de baas zag ik ergens langskomen? De beier niet voor herhaling vatbaar?
In duitsland een mooie w204 moet te regelen zijn als anne haar spaanse banaan eruit knikkert 😂😂quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
Jah, ik zit stiekem wel een beetje rond te neuzen naar ook een T-model, en dan een stukkie jonger.. niet dat er op deze niet nog eens 3 ton bij kan, maar dat milieu gezeik in de grote steden enzo, en in .de doen ze dat ook al een tijdje, plus dat ik af en toe echt zit te klooien met kofferbakruimte, want ik sleep best veel zooi mee, en effe een bossie hout bij de bouwmarkt halen is ook een drama.
De pest is dat met mijn bescheiden budgetje, ik niet veel verder kom als een W203 als ik een C wil, en dat zijn notoire roesthokken. nou is dat ook niet heel erg op zich, want dat laten fiksen is prima te doen, maar de eigenaren van die gatenkazen denken gewoon dat ze hun gewicht in goud waard zijn met 4 ton erop
Ik zit al over de grens te loeren, maar daar rijden ze weer wat minder diesel, en ook wat meer E als C, en dat loopt redelijk in de papieren qua MRB. Kan het op zich wel lijden, maar ik vind het zo zonde voor een auto waar ik meerendeels alleen in rondhobbel.
Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekostquote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:09 schreef Sounddragon het volgende:
Waarom zou mijn 'nieuwe' auto keuze afhangen van het feit of Anne een auto heeft?
We hebben ieder onze eigen bankrekeningquote:Op zondag 31 mei 2015 12:56 schreef klawie het volgende:
[..]
Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekost
Mjah, ding is ongeveer nieuw inmiddels, maar zoals Anne al zegt; haar auto doet weinig met mijn bankrekeningquote:Op zondag 31 mei 2015 12:56 schreef klawie het volgende:
[..]
Omdat anne in een andere topic (weet niet meer welke) dat haar seatje veel geld kost/heeft gekost
Mjah, een CLS is wel een heel dikke bak, maar mijn zwager heeft er toevallig net vorige week eentje gekocht (een benzine 320 en er gas in gegooid), maar ik sleep best aardig wat rommel mee voor mijn werk, en ik was eigenlijk die kofferbak een beetje beu; ik wil een T. En dan is ook nog een kleinigheidje wat verbruik heet; een 220 Cdi doet een beetje rustiger aan met de zegeltjes bij de pomp, en dat is wel interessant met de kilometrages die ik rijd.. 270/320's zijn wel vaak de volste auto's, waar een 220 nogal eens kutje kaal is. Tis best lastig, zeker als je er ook nog eentje zoekt die onder de 250k staat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is een CLS diesel niet haalbaar? Zit je in ieder geval goed qua luxe. 3 liter V6 op diesel, 7 traps automaat. Ja, het is een zware bak, maar als je toch voor een 320CDI wil gaan, geen schokkend grote verschillen meer (een CLS 320 CDI zit ergens tegen de 1720, een C220CDI combi zit boven de 1550, C320CDI sedan zit (beide W204) zit op 1700 rond) met een normale C. En, in ieder geval op autoscout24, worden de CLS 320CDI's meer aangeboden. Wellicht dus meer ruimte voor onderhandeling?
Tsja. Nouja, an sich vind ik de 3 liter diesel nog wel meevallen. Ik ben de benzineblokken gewend en zelfs de meest kale benzinebak, met enkel een kompressor, doet al meer volgens fabrieksopgave. En daar heb ik onder gezeten. 5,9:100, ja, voor een diesel zal het best hoog zijn, maar de C180K van de vorige serie doet al 6,6:100 op de snelweg. Kom je aan, als je, zoals ik toen, op zondagochtend van Alkmaar naar Utrecht moet: A9 niet harder dan 110 met dat getrut, A2 100 op de cruise, A12 buitenring 80 cruise en Utrecht terug in 70 op de cruise. En als je met een benzineblok onder het fabrieksverbruik (volgens de boordcomputer) kan duiken, moet dat met een diesel toch ook mogelijk zijn? Maargoed, ik snap de overweging van minder verbruik ook erg goed, want dat ga je natuurlijk ook terugzien in je MRB en alles bij elkaar opgeteld tikt het lekker aan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, een CLS is wel een heel dikke bak, maar mijn zwager heeft er toevallig net vorige week eentje gekocht (een benzine 320 en er gas in gegooid), maar ik sleep best aardig wat rommel mee voor mijn werk, en ik was eigenlijk die kofferbak een beetje beu; ik wil een T. En dan is ook nog een kleinigheidje wat verbruik heet; een 220 Cdi doet een beetje rustiger aan met de zegeltjes bij de pomp, en dat is wel interessant met de kilometrages die ik rijd.. 270/320's zijn wel vaak de volste auto's, waar een 220 nogal eens kutje kaal is. Tis best lastig, zeker als je er ook nog eentje zoekt die onder de 250k staat.
Waar ik altijd een beetje bang voor ben met Duitse voertuigen is dat de motoren, ondanks de lage kilometerstand, flink afgetrapt zijn. Duitsers rijden immers normaal gesproken geen gigantische afstanden, maar blazen wel veel, zeker in het hogere segment.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
Op Iebee staan wel een paar mooie, maar je merkt daar duidelijk dat de NL handelaren de boel razendsnel leegtrekken daar want alles wat mooi is staat 5 uur verderop, en dan woon ik nog op een steenworp afstand van de grens ook![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |