Een bed wat zo hard kraakt staat bijna op instorten volgens mijquote:Op maandag 11 juli 2011 15:00 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Is niet overdreven, ik hoor het zelfs in de woonkamer nog zacht (maar op de bank slaap ik er wel doorheen)
Oordopjes heb ik geprobeerd, midden in de nacht ben je ze kwijt, en dan word je alsnog wakker.
Ik veroorzaak toch zelf het geluid niet? Waarom moet het dan mijn probleem worden?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:01 schreef WvdL het volgende:
beetje verwend ofzo? dat je alles maar op handjes aangeboden kreeg..
Oordopjes zijn wel degelijk een oplossing, je moet niet 50 cent oordopjes halen.
(ik gebruik zelf ook oordoppen, het is enkel even wennen)
Je kan zoals je als optie aangeeft je eigen indeling veranderen.
Je kan zelf een isolerend laagje aanbrengen.
Allemaal dingen die je zelf kunt doen.. verwacht niet dat de wereld jouw problemen oplost, doe het zelf.
Nee, want toen ik in dat huis was klonk het zachter, maar de muur versterkt het geluid blijkbaar.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bed wat zo hard kraakt staat bijna op instorten volgens mij
Lijkt me wel op zijn plaatsquote:
Lig je met je oor tegen de muur dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Nee, want toen ik in dat huis was klonk het zachter, maar de muur versterkt het geluid blijkbaar.
Jongens jullie zijn echt grappig hoor. Maar op het moment dat ze bijvoorbeeld dingen doen daar in dat bed, dan hoor je het door mijn hele slaapkamer, gang, en in de woonkamer ook nog zacht. Het gaat echt net zo hard alsof bijv iemand een duur dicht doet (ja stomme vergelijking maar dat volume) moet je voorstellen dat iemand een half uur lang de slaapkamer deur open en dicht doet, zo klinkt het. Echt niet dat je dat niet hoort.quote:
klopt, maar ik neem aan dat het het geluid binnen de decibel normen blijft etc etc.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Ik veroorzaak toch zelf het geluid niet? Waarom moet het dan mijn probleem worden?
Tsja ik snap dat het irritant kan zijn, maar zoals velen hier al zeggen is er weinig aan te doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:08 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Jongens jullie zijn echt grappig hoor. Maar op het moment dat ze bijvoorbeeld dingen doen daar in dat bed, dan hoor je het door mijn hele slaapkamer, gang, en in de woonkamer ook nog zacht. Het gaat echt net zo hard alsof bijv iemand een duur dicht doet (ja stomme vergelijking maar dat volume) moet je voorstellen dat iemand een half uur lang de slaapkamer deur open en dicht doet, zo klinkt het. Echt niet dat je dat niet hoort.
Wat is het decibel norm voor 4 uur in de nacht? Dan test ik het een keer!quote:Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef WvdL het volgende:
[..]
klopt, maar ik neem aan dat het het geluid binnen de decibel normen blijft etc etc.
Ik zeg niet dat het jouw schuld is, wel jouw probleem in dit geval.
En der is maar 1 die het 'wil' oplossen, dat ben jij
Wat een goed idee dat laatste, misschien als ik nou iets van rubber koop, en dat ik dan zelf aanbied dat vast te maken tussen het bed en de muur, misschien is het dan wel opgelost!quote:Op maandag 11 juli 2011 15:12 schreef Lienzz het volgende:
Het lijkt mij meer de vraag hoever je wilt gaan? Je kunt een isolatiemuur opzetten, dan ben je maar 15cm kwijt langs de bestaande muur en die vul je op met geluidsisolerende materiaal en een afwerklaag. Kost je misschien wel wat geld, maar daarmee is het geluid waarschijnlijk wel 90% minder.
Als je zelf een beetje handig bent met je voor een paar honderd euro klaar zijn.
Vindt je dat te duur, koop dan oordopjes, alhoewel ik het zelf ook niet fijn vind slapen met die dingen in je oren.
Daarnaast zou je ook kunnen voorstellen aan de buren om samen naar een beter/minder krakend bed te kijken, dat vastgezet wordt met rubbers ertussen... kosten zou jij dan moeten vergoeden logischerwijs.
Neehoor, ben niet single. En dat soort geluiden hoor je ook totaal niet, het is echt het gekraak alleen. Dus het moet wel aan de muur liggen.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
TS is singleen is jaloers dat buren de sterren van de hemel neuken
Dit kun je in overleg met politie regelen. Bij ons in de buurt was eht geloof ik zo dat je dan een decibel meter mee kreeg. als dat te hoog was volgens hun normen kwamen ze zelf ook eens op bezoek om het officieel te maken.. maar dit was buitenshuis.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:12 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Wat is het decibel norm voor 4 uur in de nacht? Dan test ik het een keer!
Ok, dat is ook nog een optie, maargoed, ga eerst eens kijken wat er eventueel met rubbers kan gebeuren.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef WvdL het volgende:
[..]
Dit kun je in overleg met politie regelen. Bij ons in de buurt was eht geloof ik zo dat je dan een decibel meter mee kreeg. als dat te hoog was volgens hun normen kwamen ze zelf ook eens op bezoek om het officieel te maken.. maar dit was buitenshuis.
Weet niet wat in jou gemeente de norm is.
Als het puur en alleen het bed zelf is dat je hoort. kun je gaan zoeken naar 'geisoleerde verbindingen' met de muur. Heb daar zelf niet zoveel verstand van. Maar ik weet dat je bv rubberen pluggen hebt in de pc om de resonatie van bv de hd niet over te laten gaan op de pc kast.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Neehoor, ben niet single. En dat soort geluiden hoor je ook totaal niet, het is echt het gekraak alleen. Dus het moet wel aan de muur liggen.
mijn bed kraakt ook, logisch want lattenbodem, maar ik ga voor de buren echt geen nieuw bed kopen, deze was al duur genoegquote:Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Ok, dat is ook nog een optie, maargoed, ga eerst eens kijken wat er eventueel met rubbers kan gebeuren.
Wel goed je woorden kiezen als je begint over rubbertjes die ze moeten gebruiken om bedgeluiden te voorkomen..quote:Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Ok, dat is ook nog een optie, maargoed, ga eerst eens kijken wat er eventueel met rubbers kan gebeuren.
quote:Op maandag 11 juli 2011 15:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Wel goed je woorden kiezen als je begint over rubbertjes die ze moeten gebruiken om bedgeluiden te voorkomen..
Bovendien kiest men in nederland ervoor om op over onder en naast elkaar te gaan wonen, dan moet je ook niet zeuren als je elkaar hoort of ziet of ruiktquote:Op maandag 11 juli 2011 16:49 schreef Gia het volgende:
Kun je zelf niet een wandje ervoor zetten, met isolatiemateriaal ertussen? Probleem opgelost, lijkt me.
Jij bent degene met het probleem. Je buren hebben geen probleem.
Als dit bed echt aan de waaibomen muur bevestigd is kan dit natuurlijk wel ervoor zorgen dat het geluid beter door de muur gaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mijn bed kraakt ook, logisch want lattenbodem, maar ik ga voor de buren echt geen nieuw bed kopen, deze was al duur genoeg. met die decibelmeter zul je geen ontoelaatbare geluidsniveaus meten. maar je kun the ttoch proberen, houdt je van de straat
.
Wel uitkijken dat je het niet te zwaar maakt, in verband met de vloerbelasting.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:49 schreef Gia het volgende:
Kun je zelf niet een wandje ervoor zetten, met isolatiemateriaal ertussen? Probleem opgelost, lijkt me.
Jij bent degene met het probleem. Je buren hebben geen probleem.
Nee je moet gewoon geluidsisolatieplaten halen bij de lokale bouwmarkt en dat tegen je muur cq muren bevestigen.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:47 schreef Privévraagjes het volgende:
[..]
Dus ik moet de huisbaas aanspreken dat de muren niet goed geïsoleerd zijn ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |