abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 15:03:12 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_99320879
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:00 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Is niet overdreven, ik hoor het zelfs in de woonkamer nog zacht (maar op de bank slaap ik er wel doorheen)

Oordopjes heb ik geprobeerd, midden in de nacht ben je ze kwijt, en dan word je alsnog wakker.
Een bed wat zo hard kraakt staat bijna op instorten volgens mij
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_99320894
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:01 schreef WvdL het volgende:
beetje verwend ofzo? dat je alles maar op handjes aangeboden kreeg..

Oordopjes zijn wel degelijk een oplossing, je moet niet 50 cent oordopjes halen.
(ik gebruik zelf ook oordoppen, het is enkel even wennen)

Je kan zoals je als optie aangeeft je eigen indeling veranderen.
Je kan zelf een isolerend laagje aanbrengen.

Allemaal dingen die je zelf kunt doen.. verwacht niet dat de wereld jouw problemen oplost, doe het zelf.
Ik veroorzaak toch zelf het geluid niet? Waarom moet het dan mijn probleem worden?
pi_99320915
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een bed wat zo hard kraakt staat bijna op instorten volgens mij
Nee, want toen ik in dat huis was klonk het zachter, maar de muur versterkt het geluid blijkbaar.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:05:38 #35
152789 karr-1
pi_99320986
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:00 schreef PierreBetfair het volgende:
schopje -> ONZ
Lijkt me wel op zijn plaats
  maandag 11 juli 2011 @ 15:05:57 #36
152789 karr-1
pi_99320998
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Nee, want toen ik in dat huis was klonk het zachter, maar de muur versterkt het geluid blijkbaar.
Lig je met je oor tegen de muur dan?
pi_99321072
maar is vrij veel voorkomend vooral in jaren 50 huisjes,
ik woon er zelf ook in, als de buren de kraan open zetten dan klettert het water in een stalen gootsteen die vast hangt aan een enkelsteens muur zonder spouw.
dat hoor je echt in je slaap als een mokerslag en ben je gelijk wakker.
( ik heb ermee leren leven, betaal weinig huur dus verwacht niet teveel )
pi_99321082
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lig je met je oor tegen de muur dan?
Jongens jullie zijn echt grappig hoor. Maar op het moment dat ze bijvoorbeeld dingen doen daar in dat bed, dan hoor je het door mijn hele slaapkamer, gang, en in de woonkamer ook nog zacht. Het gaat echt net zo hard alsof bijv iemand een duur dicht doet (ja stomme vergelijking maar dat volume) moet je voorstellen dat iemand een half uur lang de slaapkamer deur open en dicht doet, zo klinkt het. Echt niet dat je dat niet hoort.
pi_99321176
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:03 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Ik veroorzaak toch zelf het geluid niet? Waarom moet het dan mijn probleem worden?
klopt, maar ik neem aan dat het het geluid binnen de decibel normen blijft etc etc.
Ik zeg niet dat het jouw schuld is, wel jouw probleem in dit geval.
En der is maar 1 die het 'wil' oplossen, dat ben jij :+
newb
  maandag 11 juli 2011 @ 15:10:56 #40
152789 karr-1
pi_99321192
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:08 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Jongens jullie zijn echt grappig hoor. Maar op het moment dat ze bijvoorbeeld dingen doen daar in dat bed, dan hoor je het door mijn hele slaapkamer, gang, en in de woonkamer ook nog zacht. Het gaat echt net zo hard alsof bijv iemand een duur dicht doet (ja stomme vergelijking maar dat volume) moet je voorstellen dat iemand een half uur lang de slaapkamer deur open en dicht doet, zo klinkt het. Echt niet dat je dat niet hoort.
Tsja ik snap dat het irritant kan zijn, maar zoals velen hier al zeggen is er weinig aan te doen.
pi_99321225
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef WvdL het volgende:

[..]

klopt, maar ik neem aan dat het het geluid binnen de decibel normen blijft etc etc.
Ik zeg niet dat het jouw schuld is, wel jouw probleem in dit geval.
En der is maar 1 die het 'wil' oplossen, dat ben jij :+
Wat is het decibel norm voor 4 uur in de nacht? Dan test ik het een keer!
  maandag 11 juli 2011 @ 15:12:16 #42
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_99321233
Het lijkt mij meer de vraag hoever je wilt gaan? Je kunt een isolatiemuur opzetten, dan ben je maar 15cm kwijt langs de bestaande muur en die vul je op met geluidsisolerende materiaal en een afwerklaag. Kost je misschien wel wat geld, maar daarmee is het geluid waarschijnlijk wel 90% minder.
Als je zelf een beetje handig bent, ben voor een paar honderd euro klaar zijn.

Vindt je dat te duur, koop dan oordopjes, alhoewel ik het zelf ook niet fijn vind slapen met die dingen in je oren.

Daarnaast zou je ook kunnen voorstellen aan de buren om samen naar een beter/minder krakend bed te kijken, dat vastgezet wordt met rubbers ertussen... kosten zou jij dan moeten vergoeden logischerwijs.
En dat kan zomaar.....?
pi_99321271
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:12 schreef Lienzz het volgende:
Het lijkt mij meer de vraag hoever je wilt gaan? Je kunt een isolatiemuur opzetten, dan ben je maar 15cm kwijt langs de bestaande muur en die vul je op met geluidsisolerende materiaal en een afwerklaag. Kost je misschien wel wat geld, maar daarmee is het geluid waarschijnlijk wel 90% minder.
Als je zelf een beetje handig bent met je voor een paar honderd euro klaar zijn.

Vindt je dat te duur, koop dan oordopjes, alhoewel ik het zelf ook niet fijn vind slapen met die dingen in je oren.

Daarnaast zou je ook kunnen voorstellen aan de buren om samen naar een beter/minder krakend bed te kijken, dat vastgezet wordt met rubbers ertussen... kosten zou jij dan moeten vergoeden logischerwijs.
Wat een goed idee dat laatste, misschien als ik nou iets van rubber koop, en dat ik dan zelf aanbied dat vast te maken tussen het bed en de muur, misschien is het dan wel opgelost!
  maandag 11 juli 2011 @ 15:13:28 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99321279
TS is single :') en is jaloers dat buren de sterren van de hemel neuken _O-
pi_99321293
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
TS is single :') en is jaloers dat buren de sterren van de hemel neuken _O-
Neehoor, ben niet single. En dat soort geluiden hoor je ook totaal niet, het is echt het gekraak alleen. Dus het moet wel aan de muur liggen.
pi_99321301
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:12 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Wat is het decibel norm voor 4 uur in de nacht? Dan test ik het een keer!
Dit kun je in overleg met politie regelen. Bij ons in de buurt was eht geloof ik zo dat je dan een decibel meter mee kreeg. als dat te hoog was volgens hun normen kwamen ze zelf ook eens op bezoek om het officieel te maken.. maar dit was buitenshuis.

Weet niet wat in jou gemeente de norm is.
newb
pi_99321325
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef WvdL het volgende:

[..]

Dit kun je in overleg met politie regelen. Bij ons in de buurt was eht geloof ik zo dat je dan een decibel meter mee kreeg. als dat te hoog was volgens hun normen kwamen ze zelf ook eens op bezoek om het officieel te maken.. maar dit was buitenshuis.

Weet niet wat in jou gemeente de norm is.
Ok, dat is ook nog een optie, maargoed, ga eerst eens kijken wat er eventueel met rubbers kan gebeuren.
pi_99321356
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:14 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Neehoor, ben niet single. En dat soort geluiden hoor je ook totaal niet, het is echt het gekraak alleen. Dus het moet wel aan de muur liggen.
Als het puur en alleen het bed zelf is dat je hoort. kun je gaan zoeken naar 'geisoleerde verbindingen' met de muur. Heb daar zelf niet zoveel verstand van. Maar ik weet dat je bv rubberen pluggen hebt in de pc om de resonatie van bv de hd niet over te laten gaan op de pc kast.

mssn bestaat er ook zoiets in jouw segment
newb
pi_99322572
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:44 schreef ThuleWulf het volgende:
Oordopjes in doen.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:47:45 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99322599
quote:

[..]

Ok, dat is ook nog een optie, maargoed, ga eerst eens kijken wat er eventueel met rubbers kan gebeuren.
mijn bed kraakt ook, logisch want lattenbodem, maar ik ga voor de buren echt geen nieuw bed kopen, deze was al duur genoeg :). met die decibelmeter zul je geen ontoelaatbare geluidsniveaus meten. maar je kun the ttoch proberen, houdt je van de straat :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99322894
quote:

[..]

Wel goed je woorden kiezen als je begint over rubbertjes die ze moeten gebruiken om bedgeluiden te voorkomen..
  maandag 11 juli 2011 @ 16:00:07 #52
152789 karr-1
pi_99323046
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Wel goed je woorden kiezen als je begint over rubbertjes die ze moeten gebruiken om bedgeluiden te voorkomen..
_O-
  maandag 11 juli 2011 @ 16:10:55 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99323447
edit: verkeerde topique
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 11 juli 2011 @ 16:49:08 #54
3542 Gia
User under construction
pi_99324946
Kun je zelf niet een wandje ervoor zetten, met isolatiemateriaal ertussen? Probleem opgelost, lijkt me.

Jij bent degene met het probleem. Je buren hebben geen probleem.
  maandag 11 juli 2011 @ 16:50:15 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99324987
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:49 schreef Gia het volgende:
Kun je zelf niet een wandje ervoor zetten, met isolatiemateriaal ertussen? Probleem opgelost, lijkt me.

Bovendien kiest men in nederland ervoor om op over onder en naast elkaar te gaan wonen, dan moet je ook niet zeuren als je elkaar hoort of ziet of ruikt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_99324995
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mijn bed kraakt ook, logisch want lattenbodem, maar ik ga voor de buren echt geen nieuw bed kopen, deze was al duur genoeg :). met die decibelmeter zul je geen ontoelaatbare geluidsniveaus meten. maar je kun the ttoch proberen, houdt je van de straat :).
Als dit bed echt aan de waaibomen muur bevestigd is kan dit natuurlijk wel ervoor zorgen dat het geluid beter door de muur gaat.

Vaak is het kraken van houten bedden nog wel wat te voorkomen door alle schroeven nogmaals aan te draaien of soms een stukje demonteren en tussen de krakende gedeeltes een stukje papier te doen.
pi_99331079
wat voor bodem heeft die hoogslaper? ik had er zo een groot veren ding in die je erg goed hoorde.
en anders oordoppen laten aanmeten. 90 euro en die vallen niet uit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99332747
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:49 schreef Gia het volgende:

Wel uitkijken dat je het niet te zwaar maakt, in verband met de vloerbelasting. :)
pi_99333347
Niets houdt jou natuurlijk tegen om even fijn naar de radio te gaan luisteren omdat je niet kunt slapen. Normaliter zou je daar midden in de nacht een koptelefoon voor gebruiken, maar tja tis toch al een herrie....

Alle gekheid. Het is natuurlijk wel een idee om je buren kennis te laten maken met de gehorigheid van de woning. Ik lees in jouw posts niet heel veel zin om mee te denken. Sommige mensen moeten daar een beetje bij geholpen worden.

Keerzijde is natuurlijk dat een fijne burenruzie ook tot de mogelijkheden behoort.
pi_99336920
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:47 schreef Privévraagjes het volgende:

[..]

Dus ik moet de huisbaas aanspreken dat de muren niet goed geïsoleerd zijn ofzo?
Nee je moet gewoon geluidsisolatieplaten halen bij de lokale bouwmarkt en dat tegen je muur cq muren bevestigen.
Je huisbaas gaat er niets aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')