Ik vind de meeste principes alleen maar goed en de meeste dingen die ik bullcrap vind, heeft hij er zelf al uitgevist.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar naatje is schijnbaar best Christelijk (nofi), maar dat houdt dus ook in dat jij bepaalde principes van hem moet overdragen aan je kinderen bijv. Wil je dat?
mwah, je moet wel wat meer doen om mijn relatie kapot te krijgenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
Niet dat ik een relatie middels internet naar gort wil helpen maar het zijn toch wel dingen waar je over nagedacht moet hebben.
Dus wanneer gaan jullie trouwen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:05 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik vind de meeste principes alleen maar goed en de meeste dingen die ik bullcrap vind, heeft hij er zelf al uitgevist.
[..]
mwah, je moet wel wat meer doen om mijn relatie kapot te krijgen
Deuteronomium 22: 22 en Leviticus 20: 10 verplichten de doodstraf voor buitenechtelijke sex.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:33 schreef Chilled het volgende:
[..]
Oh, is het een gebod van God ja? Waar staat dat dan? En kom niet met een hoererij vers aan.
Verder schrijft de bijbel de doodstraf door steniging voor voor bruiden die geen maagd blijken te zijn, - zie Deuteronomium 22: 13, 14, 20 en 21.quote:Wanneer een man gevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israël wegdoen... Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
Als je je bedenkt dat in de tijd dat al die larie bij elkaar is gefantaseerd vrijwel elk meisje al zo ongeveer uitgehuwelijkt werd na de eerste menstruatie (vrouwen stonden in die tijd nog net een klein stapje boven vee wat rechten betrof) zit je vast aan een aardig waterdichte doodstraf voor sex buiten het huwelijk.quote:Wanneer een man een vrouw zal genomen hebben, en tot haar ingegaan zijnde, alsdan haar zal haten, En haar oorzaak van naspraak zal opleggen, en een kwaden naam over haar uitbrengen, en zeggen: Deze vrouw heb ik genomen, en ben tot haar genaderd, maar heb den maagdom aan haar niet gevonden; Maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is; Zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve, omdat zij een dwaasheid in Israël gedaan heeft, hoererende in haars vaders huis; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
Hij heeft jou bekeerd of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:05 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik vind de meeste principes alleen maar goed en de meeste dingen die ik bullcrap vind, heeft hij er zelf al uitgevist.
[..]
mwah, je moet wel wat meer doen om mijn relatie kapot te krijgen
Wut? Neehoorquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij heeft jou bekeerd of hoe moet ik dat zien?
Bij de katholieken kan je niet scheiden. Tenzij de kerk concludeert dat je met iemand anders bent getrouwd als degene die je dacht te trouwen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:11 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik scheiden niet mocht, tenzij de ander overspel pleegt?
Precies, daarom zijn Christelijke vrouwen ook non-stop zwanger. Dat is puur vanwege een onverzadigbare kinderwens.:')quote:Op maandag 11 juli 2011 01:48 schreef naatje_1 het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je een ander gaat neuken puur om de lust.
Weet je ook waarom dat zo is, die doodstraf?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:04 schreef Daniel1976 het volgende:
Telecaster schreef in een R&P topic:
[..]
Deuteronomium 22: 22 en Leviticus 20: 10 verplichten de doodstraf voor buitenechtelijke sex.
[..]
Verder schrijft de bijbel de doodstraf door steniging voor voor bruiden die geen maagd blijken te zijn, - zie Deuteronomium 22: 13, 14, 20 en 21.
[..]
Als je je bedenkt dat in de tijd dat al die larie bij elkaar is gefantaseerd vrijwel elk meisje al zo ongeveer uitgehuwelijkt werd na de eerste menstruatie (vrouwen stonden in die tijd nog net een klein stapje boven vee wat rechten betrof) zit je vast aan een aardig waterdichte doodstraf voor sex buiten het huwelijk.
Ik kan me niet voorstellen dat die vrouw uberhaupt een sexdrive heeftquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, daarom zijn Christelijke vrouwen ook non-stop zwanger. Dat is puur vanwege een onverzadigbare kinderwens.:')
[ afbeelding ]
Ik doelde ook niet per se op haar.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:15 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat die vrouw uberhaupt een sexdrive heeft
Mag ik vragen welke anticonceptie je nu niet kan verdragen? En doe je het nu helemaal niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:15 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik ben christen en ik geloof niet alles letterlijk. Her en der wordt de bijbel als een sprookjesboek aangehaald, dat vind ik geen belediging aangezien in sprookjes ook diepe geestelijke lijnen zitten die je op je kunt laten inwerken, net als teksten in de bijbel en vele andere boeken.
Ik geloof wel dat God of de profeten de mensen de tip hebben gegeven trouw te zijn aan 1 persoon en daar seks mee te hebben en met niemand anders. Het verspreidt tenslotte geslachtsziekten wanneer je met seks niet voorzichtig bent.
Dit is voor mij net zo'n handleiding als bijvoorbeeld de joodse voedselwetten, die zijn geschreven omdat bereiden van voedsel voor hen op die manier verstandiger was omdat het joodse volk veel gevoeliger was voor diabetes (en nog steeds is en wat dat betreft beter die voedingsrichtlijnen kan gaan aanhouden).
Ik denk dat wanneer je voorzichtig met seks omgaat en dit vanuit liefde en trouw doet (ongeacht of je echt getrouwd bent voor de wet, volgens mij was het zelfs zo dat wanneer je gemeenschap met elkaar hebt je al getrouwd bent voor God) je al heel goed bezig bent.
Nu leven we in een tijd waarin we in verhouding tot sommige gebieden in de wereld hutje op mutje leven en anticonceptie is zeker wel handig anders ga je problemen krijgen met huisvesting en zuiver water etc. Daarom moet, vind ik, de kerk voorbehoedsmiddelen in Afrika vrijgeven en er voorlichting over geven. Dat zou een hoop aids en honger voorkomen.
Ik heb seks voor het huwelijk, ik ben verloofd en woon samen, op het moment verdraag ik geen anticonceptie dus doen we het even niet.
Je praat met overledenen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef SilkenTofu het volgende:
ik heb zelf contact met de geestelijke wereld.
Je had net nog seks nu niet meer / nooit gedaan met je vriend? Ikke niet snapquote:@gewoonfaye, ik verdraag de pil niet. Met condooms zijn we nog niet handig genoeg, haha. Het "neuken" zoals dat zo mooi in de titel staat doen we alleen niet.
Condooms zijn lastige kutkrengen, het liefst gebruik ik ze nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:30 schreef SilkenTofu het volgende:
@gewoonfaye, ik verdraag de pil niet. Met condooms zijn we nog niet handig genoeg, haha. Het "neuken" zoals dat zo mooi in de titel staat doen we alleen niet.
Is zo'n pessarium dan geen idee? Heb je al een kind eigenlijk? want bij spiraaltjes wordt het aangeraden dat je al een kind hebt gebaardquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:47 schreef SilkenTofu het volgende:
@Kingtoppie, de geestelijke wereld is voor mij een soort samenvatting van het goddelijke. Je kunt hieronder bidden verstaan, ik versta er ook zingen en lezen van bepaalde stof onder.
We hebben wel seks gehad, maar ik ben gestopt met de pil door klachten waarvan eerst niet duidelijk was dat het door de pil kwam, nu zijn deze klachten over.
@gewoonfaye, ja oefenen doen we zeker ermee, lijkt ons ook wel handig, maar het zijn inderdaad krengen haha. Maar alles met hormonen erin verdraag ik niet goed, dus hormoonspiraaltje en nuvaring zijn ook geen optie helaas. Voor nu hebben we hier vrede mee. Ik loop tegen de dertig nu dus mochten we ons niet kunnen inhouden en er komt een kind van... dan is het wel van harte welkom, maar voor nu sluiten we dat gewoon uit door niet te neuken.
quote:
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:47 schreef SilkenTofu het volgende:
de geestelijke wereld, het goddelijke.
Weet ik niet, dat zou je na kunnen vragen toch? Maar alsnog zou ik gewoon voor een condoom gaan.Even oefenen en gaanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:03 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik heb er nog geen, pessarium, moest je dat ook niet insmeren met een soort hormoonpasta?
Dat heeft super veel met drugs te maken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:07 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]
Wat heeft dat dan met drugs te maken?
Zeg gewoon even wat je bedoelt.
Nietszeggend idd, een woord dat vaak bij me opkomt als ik ervaringen van gelovigen hier lees.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:24 schreef Modus het volgende:
Ahja. Ja, nou, niks mis mee, alleen het is zo eehhhhh op niks gebaseerd.
Bravo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef SilkenTofu het volgende:
Nee, ik heb partij voor de dieren gestemd.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:48 schreef SilkenTofu het volgende:
@Kingtoppie, ah op die manier. Je mag dat van mij wel zo zeggen hoor.
Dat valt mee hoor. In de Bijbel gaat het nauwelijks over seks. En een deel van de Bijbel, Hooglied, is geheel gewijd aan de liefde van een maitresse voor de koning van Israel. In een boek over ontwikkelingen binnen het christendom stond dat de nadruk op seks pas in de 17e eeuw begon. In de Middeleeuwen was seks niet zo belangrijk. Christelijke denkers waren vooral tegen geweld en trots, maar seksuele vergrijpen werden als redelijk onschuldig gezien. De nadruk op seks is ook nogal regionaal, in Frankrijk en Italië heeft men nooit zulke grote problemen met seks gehad en ze vonden zichzelf daar wel lange tijd heel christelijk. Neem Berlusconi als voorbeeld, een goede katholiek, nietwaar?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Zoals Alan Watts het zegt, de christelijke kerk is gewoon een grote seksuele regulatie gemeenschap.
In niet één geloof is er zoveel geschreven over seks dan in het christendom (en dan niet in de bijbel maar in andere religieuze boeken)
Als christenen het hebben over immoreel gedrag, dan hebben ze het nooit over zwendel, stelen of wat dan ook, nee dan gaat het altijd over seks. Christenen maken zich altijd druk over seks, heel soms even over een ander onderwerp wat ze aanstootgevend vinden, maar dan komt het altijd weer terug op seks. Als dominee kun je ook vanalles fout doen en je mag voor je gemeente blijven staan maar owee als je bent vreemd geweest.
Zo heb je ook een kerkelijk handboek over zonden gebaseerd op de regels uit de bijbel.
Bijna elke zonde wordt daar vluchtig beschreven in hoofdstukken van enkele pagina's. Totdat we bij immoraliteit komen, dat hoofdstuk neemt onderhand een heel boekwerk in beslag met alle mogelijke immorele zonden in detail beschreven en wat voor boette daarvoor gedaan moest worden.
Zoals Alan Watts zegt,"Christians have sex on their mind, and that is not exactly the right place for it."
Het zou wel handiger zijn te spreken over het O.T. of het N.T. dan over de Bijbel. In beide delen staat er wel wat meer over seks dan enkel in het Hooglied, wat eigenlijk maar een stukje poëzie is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:12 schreef Daan3 het volgende:
Dat valt mee hoor. In de Bijbel gaat het nauwelijks over seks. En een deel van de Bijbel, Hooglied, is geheel gewijd aan de liefde van een maitresse voor de koning van Israel.
Klopt. Dingen als het verbod op masturbatie kwamen pas tijdens de Verlichting, toen men afstand wilde nemen van de 'dierlijke lusten', ten gunste van rationaliteit en verhevenheid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:12 schreef Daan3 het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. In de Bijbel gaat het nauwelijks over seks. En een deel van de Bijbel, Hooglied, is geheel gewijd aan de liefde van een maitresse voor de koning van Israel. In een boek over ontwikkelingen binnen het christendom stond dat de nadruk op seks pas in de 17e eeuw begon. In de Middeleeuwen was seks niet zo belangrijk. Christelijke denkers waren vooral tegen geweld en trots, maar seksuele vergrijpen werden als redelijk onschuldig gezien. De nadruk op seks is ook nogal regionaal, in Frankrijk en Italië heeft men nooit zulke grote problemen met seks gehad en ze vonden zichzelf daar wel lange tijd heel christelijk. Neem Berlusconi als voorbeeld, een goede katholiek, nietwaar?
Wel blijven lezen he, ik had het niet over de bijbel maar over andere (kerkelijk) religieuze werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:12 schreef Daan3 het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. In de Bijbel gaat het nauwelijks over seks. En een deel van de Bijbel, Hooglied, is geheel gewijd aan de liefde van een maitresse voor de koning van Israel. In een boek over ontwikkelingen binnen het christendom stond dat de nadruk op seks pas in de 17e eeuw begon. In de Middeleeuwen was seks niet zo belangrijk. Christelijke denkers waren vooral tegen geweld en trots, maar seksuele vergrijpen werden als redelijk onschuldig gezien. De nadruk op seks is ook nogal regionaal, in Frankrijk en Italië heeft men nooit zulke grote problemen met seks gehad en ze vonden zichzelf daar wel lange tijd heel christelijk. Neem Berlusconi als voorbeeld, een goede katholiek, nietwaar?
Alan Watts zag een aantal dingen heel helder over het christendom en over andere religies en oosterse filosofieën trouwens ook.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt. Dingen als het verbod op masturbatie kwamen pas tijdens de Verlichting, toen men afstand wilde nemen van de 'dierlijke lusten', ten gunste van rationaliteit en verhevenheid.
Maar aangezien Watts voortdurend in de tegenwoordige tijd naar de kerk refereert, denk ik dat hij ook gelijk heeft. De kerk is tegenwoordig ongezond geobsedeerd door seks. Vroeger waren ze al redelijk puriteins, en dat is alleen maar erger geworden.
De kerk is stervende. De samenleving is zich aan het ontdoen van het christendom. In de kerk zitten nog wat achterblijvers, maar intellectuelen, zoals Erasmus, kunnen ze niet meer krijgen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt. Dingen als het verbod op masturbatie kwamen pas tijdens de Verlichting, toen men afstand wilde nemen van de 'dierlijke lusten', ten gunste van rationaliteit en verhevenheid.
Maar aangezien Watts voortdurend in de tegenwoordige tijd naar de kerk refereert, denk ik dat hij ook gelijk heeft. De kerk is tegenwoordig ongezond geobsedeerd door seks. Vroeger waren ze al redelijk puriteins, en dat is alleen maar erger geworden.
En toch is dat niet helemaal waar, je zult een geduchte intellectuele tegenstander vinden in bijvoorbeeld Richard Swinburne (http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Swinburne). Ik kan niet zeggen of er christenen overblijven, maar ik ben er van overtuigd dat er nooit een wereld zal zijn zonder religie. Religieus zijn heeft volgens mij alles te maken met de drang van de hersenen naar mysterie. Geloven in een god is een uiting daarvan, net als horoscopen en wicca.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:17 schreef Daan3 het volgende:
[..]
De kerk is stervende. De samenleving is zich aan het ontdoen van het christendom. In de kerk zitten nog wat achterblijvers, maar intellectuelen, zoals Erasmus, kunnen ze niet meer krijgen.
Volgens Michel Houellebecq doen religieuzen een waarheidsclaim.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En toch is dat niet helemaal waar, je zult een geduchte intellectuele tegenstander vinden in bijvoorbeeld Richard Swinburne (http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Swinburne). Ik kan niet zeggen of er christenen overblijven, maar ik ben er van overtuigd dat er nooit een wereld zal zijn zonder religie. Religieus zijn heeft volgens mij alles te maken met de drang van de hersenen naar mysterie. Geloven in een god is een uiting daarvan, net als horoscopen en wicca.
Dat is nu eenmaal een bijproduct van ons bewustzijn. Het is dan ook niet gek dat de oudste resten van beschaving die we kunnen vinden op deze aarde een religieuze functie hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |