Kan t me wel voorstellen. Heb je de hele dag liggen ploeteren, rijdt een of andere idioot wat medevluchters aan, moet je wachten op twee renners die toch niet meer kunnen rijden. Weg gele trui / etappe overwinning. Wat heb je daaraan dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Hoe erg ook: de tour wacht op niemandquote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Volgens mij moet iedereen die in de karavaan rijdt een internationale UCI-licentie hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
Sowieso alleen mensen laten besturen die het hele jaar rijden bij wielerwedstrijden van topniveau.
Mensen die ervaren zijn, zeker bij een hectische wedstrijd.
Vast een vrouw.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:44 schreef Verida het volgende:
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs.
Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen.
Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft.
de hoge pietjes gaan vandaag kijken naar maatregelenquote:Op maandag 11 juli 2011 09:46 schreef Beregd het volgende:
Hij rijdt gewoon ook veel te rap.
Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik.
quote:"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Ach kom nou toch op zeg. Dat is echt onmogelijk om te zien door die weerspiegelende voorruit.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten.
Wat had hij dan moeten doen? Wachten op Hoogerland en hem hoogstpersoonlijk terug naar het peloton begeleiden?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef marcodej het volgende:
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish?
Maar dan nog. Waarom rijdt die auto niet gewoon ver achter het peloton. Als er iets mis is met één van de cameramotoren dan laat die zich gewoon terugzakken en dan komt die wagen vanzelf langs. Ze hebben nog een paar andere cameramotoren in koers, dus er is amper een probleem.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Dan zou Prudhomme liegen :quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
quote:Christian Prudhomme said that the offending car had not taken directives from race radio.
"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
http://www.zita.be/nieuws(...)-aan-doen-video.htmlquote:Een inzittende van de volgwagen die zondag tijdens de negende Tourrit twee renners omvermaaide, heeft haar kant van het verhaal verteld aan de Franse televisie. "Een stom ongeval. We konden er niets aan doen", meent de vrouw van France Télévisions die in de auto zat die Flecha (Sky) en Hoogerland (Vacansoleil) aanreed.
De chauffeur had de toestemming van de organisatie om op dat moment het peloton te passeren. "Maar net op dat moment werd de baan plots nauwer. Ik keek achter me en zag hoe we de renners raakten. Een viel er, de andere vloog de lucht in."
France Télévisions heeft in een communiqué al zijn verontschuldigingen aangeboden. Tourorganisatie ASO had echter geen andere keuze dan de volgwagen uit de koers te zetten.
Ik vind het anders relevant genoeg. Als het waar is, mag de "regulator" van ASO ook op zijn minst ontslagen worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg. De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg.
Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).quote:De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.
Nee, inderdaad. Het einde van het liedje is straks nog dat ze naar elkaar wijzen en er niemand wordt bestraft.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Ze moeten dat inderdaad over het algemeen wel doen, natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de organisatie niet de ogen van de chauffeur hoeft te zijn. We weten eigenlijk te weinig van de details voor deze discussie, maar het lijkt er nu te veel op alsof die passagier de verantwoordelijkheid simpelweg bij de organisatie legt.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.
Als het niet kan dan moet je wachten.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.
Een veiligheidsverantwoordlijke die iets gevaarlijk vindt, maar mensen toch toestemming geeft met in het achterhoofd "het is gevaarlijk, ze zullen het wel niet doen" is een zeer incompetente veiligheidsverantwoordelijke.
Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).
Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Maar het kon gewoon wel, als hij wat trager en geconcentreerder reed en niet zo'n plotse draai aan zijn stuur gaf.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als het niet kan dan moet je wachten.
Nee, maar dat was de vraag ook nietquote:Op maandag 11 juli 2011 11:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.
Daar gaat het net over. Als ASO toestemming gaf en nu plots gaat beweren "Nee hoor, geen toestemming, dáár ga je toch niet inhalenquote:Op maandag 11 juli 2011 12:23 schreef Beregd het volgende:
Zelfs als de ASO zei, "je mag inhalen", dan moesten ze dat toch gewoon maar gedaan hebben, en niet twee renners omvergereden.
Ze mochten inhalen van de ASO, niet renners overeind rijden. ASO kion toch niet inschatten dat ze met een kutchauffeur te maken hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |